työelämässä, kun en tajua siitä hölkäsen pöläystä vaikka oon istunut joka luennolla ja kirjottanut kaikki muistiinpanot ylös! vai olenko vain muista tyhmempi?
tarvitaanko jotain pirun fourier-muunnosta
3
622
Vastaukset
- yliopistotäti
Jos et noin yksinkertaista perusasiaa tajua, niin kannattaa suosiolla miettiä alaa vaikkapa hitsaajana.
- ...
Kokonaisuutta on vaikea ymmärtää peruskursseilla mutta yksi typerimmistä kysymyksistä on "tarvitaanko tätä työelämässä". Moni kemistin ja fyysikon oleellisimmista työkaluista ja teorioista perustuvat Fourier-muunnokseen. Tarvitsetko sitä? Riippuu ihan itsestäsi mutta kursseja ei ole tehty minimivaatimuksia ajatellen.
- tietää_
Valmis kaava noihin muunnoksiin löytyy! Sitten vaan lyöt siihen kaavaan erilaisa funktioita ja LASKET! Ei sen kummepaa...
Tulet olemaan helteessä mitta- ja integraaliteoriassa sekä funktionaalianalyysissä, jos et opi muistamaan lyhyttä muunnoskaavaa ulkoa ja käyttämään siihen lukiotason integraalilaskentaa.
Mutta siis: jotkut oppii tuijottamalla kirjaa ja painamalla asiat mieleensä, ja jotkut taas oppivat laskemalla useta tehtäviä aihepiiristä. Jos olet innostunut tieteenalastasi, niin sinua ei pysäytä mikään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111658Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411415- 541143
- 581063
- 721015
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva54930Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774