Olen suunnitellu käyetyn ht-veneen ostoa, hintakatto on noin 12 tonnia. Se tulisi olemaan suurehkolla järvellä missä olosuhteet ovat välillä kovat. 2 aikuista ja 2 lasta pitäisi sopia olemaan, ei välttämättä yöpymään mut eduksi se olis. Minkälaista suosittelisitte, olen noita flipperiä, bellaa, yamariniä ym katellu mut netin perusteella vaikea löytää eroja niistä.
ht-vene
25
1997
Vastaukset
- heh62
Ei suosituksia kannata täältä kysellä eikä netistä mitään tolkkua saa, vaan sinun on noustava tuolistasi ja lähdettävä paikan päälle katsomaan miten eri veneet sopivat tarpeisiisi. Sitäpaitsi, kuten olet huomannutkin, ovat erot merkkien välillä varsin pienet.
5 metriä riittää 4 hengelle päiväretkille, mutta yöpymiseen tarvitaan noin 1 metri lisää tai kellään ei ole mukavaa.
Ei Saimaalle kannata lähteä kovalla kelillä sillä oleminen siellä ei ole kivaa millään ht-veneellä ja myrskyn sattuessa pääsee aika äkkiä saarten suojaan. mitään erinomaista kelinsietoa ei siis tarvita.- relaa.
Peesaan. Niin hyvä vastaus ettei lisättävää ole. Olet jo kartottanut netin kautta vaihtoehdot joten pyrstö irti penkistä ja katsomaan vaihtoehtoja. Ne netin kautta samanarvoiset veneet näyttävät käytännössä ihan eriarvoisilta paikan päällä. Toisessa mahtuu istumaan paremmin, toisessa on säilytystiloja jne... Omat arvot paljastuu vasta veneen nähtyä.
Siitä vain vertaamaan. - 3 sylinteriä
relaa. kirjoitti:
Peesaan. Niin hyvä vastaus ettei lisättävää ole. Olet jo kartottanut netin kautta vaihtoehdot joten pyrstö irti penkistä ja katsomaan vaihtoehtoja. Ne netin kautta samanarvoiset veneet näyttävät käytännössä ihan eriarvoisilta paikan päällä. Toisessa mahtuu istumaan paremmin, toisessa on säilytystiloja jne... Omat arvot paljastuu vasta veneen nähtyä.
Siitä vain vertaamaan.Tuolla perheen koolla ja tarpeilla suosittelisin katsomaan isomman pään ht-veneitä ja miksei myös pykälää isompia kuten flipper 620/640 jne. Niiden sisätilat ovat paljon suuremmat olemiseen kuin pienten ht mallien. Jotkin pienet hyttimallit kuten finnsport 600 cabin tai vastaavat belmarit ovat myös ihan hyviä päiväretkikäyttöön. Hyvä vaihtoehto olisi myös ostaa vene ilman konetta ja hankkia sitten uusi kone.
Vene saa mielestäni olla vanhempi, mutta moottori olisi hyvä olla tämän vuosituhannen mallia. Uuden veneen ja hyvän vanhan veneen käyttöominaisuuksilla ei ole paljoakaan eroa. - 6+0
viisimetrisistä castelloa saa jo varsin tuoreena tuohon hintaan, mutta metri lisää pituutta tekee ihmeitä vaikka castello avara onkin. HT-tä on hyvin tarjolla ostaja voi vähän tingatakkin. Näkyvyyshän näissä on vähän heikko ja sivukansilla kävelyä kannattaa kokeilla. Jos valitset jonkin yleisen merkin pääset siitä veilä mahdollisesti eroonkin. Itse etsisin hyvää pakettia jossa kokonaisuus kunnossa ja kohtu tuore kone ennemminkin kuin jotain tiettyä merkkiä.
6+0 kirjoitti:
viisimetrisistä castelloa saa jo varsin tuoreena tuohon hintaan, mutta metri lisää pituutta tekee ihmeitä vaikka castello avara onkin. HT-tä on hyvin tarjolla ostaja voi vähän tingatakkin. Näkyvyyshän näissä on vähän heikko ja sivukansilla kävelyä kannattaa kokeilla. Jos valitset jonkin yleisen merkin pääset siitä veilä mahdollisesti eroonkin. Itse etsisin hyvää pakettia jossa kokonaisuus kunnossa ja kohtu tuore kone ennemminkin kuin jotain tiettyä merkkiä.
Eli Sofa joka on jo tappanut ihmisiä, ja Castello joka tulee vielä tappamaan niitä ostavia idiootte.., siis venelijöitä (anteeksi kitjoitusvirhe)..
- 3 sylinteriä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Eli Sofa joka on jo tappanut ihmisiä, ja Castello joka tulee vielä tappamaan niitä ostavia idiootte.., siis venelijöitä (anteeksi kitjoitusvirhe)..
hmm. Mikä em. veneistä tekee ruumisarkkuja? Tuulettamaton kajuutta ja lämppäri?
- 5+9
Välittäjä_LKV kirjoitti:
kunnossa ? valittaja_LKV?
- Kippari Yrjö
3 sylinteriä kirjoitti:
Niistä veneistä ( Sofa ja Castello ) tekee ruumisarkkuja välittäjä LKV ruorissa.
Kaverilla on ilmeisesti melko vähäinen kokemus veneilystä, mikä sekin perustuu todennäköisesti venelehtien selailuun kirjastossa... 3 sylinteriä kirjoitti:
Sofa todettiin hengenvaaralliseksi jo uutena, mm Venelehden testissä. Ja Castellon laatu on surkeaa, eikä veneen kuulu kellua perä keulaa korkeammalla.
Aloittoittajan hintaaarukkaan mahtuvat mm. 21 jalkaiset Fjordit (tosin vanhoilla moottoreilla), ja niissä on kuitenkin turvalliset ajo-ominasuuudet ja kestävät rungot..
P.S. Itse olen kylläkin mielummin merihädässä tukevassa veneessä jossa moottori pettää, kuin veneessä jossa itse vene pettää. Miten sinä? :)- 3 sylinteriä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Sofa todettiin hengenvaaralliseksi jo uutena, mm Venelehden testissä. Ja Castellon laatu on surkeaa, eikä veneen kuulu kellua perä keulaa korkeammalla.
Aloittoittajan hintaaarukkaan mahtuvat mm. 21 jalkaiset Fjordit (tosin vanhoilla moottoreilla), ja niissä on kuitenkin turvalliset ajo-ominasuuudet ja kestävät rungot..
P.S. Itse olen kylläkin mielummin merihädässä tukevassa veneessä jossa moottori pettää, kuin veneessä jossa itse vene pettää. Miten sinä? :)Oho! On oikeastaan aika yllättävää, että Castellon tyyppinen valmistaja tekee noin huonoa laatua?
- Merillä myrskyää
Suomessa ei niin suurta järveä olekkaan että olisi olosuhteet kovat.....
- Järvi Janne
Kyllä järvilläkin Busterit ja Yamarinit ym. muut pikku veneet myrskyssä uppoaisivat, järviltä vaan pääsee nopeammin turvaan...
oli aikoinaan Lohi 585HT, siinä hyvänä puolena että oli kokoisekseen leveä = asumistilaa ja väljyyttä. Leveät kannet liikkua yms.
- flipperiä.
Älä osta ainakaan alle 6m Flipperiä. Ne on täysiä paskoja aallokossa sillä ne hakkaa, niin että lasit meinaa tulla sisään. Tuota edellisen kirjoittajan Lohi 585HT on monesti kyllä kehuttu...
- 3 sylinteriä
flipperiä. kirjoitti:
Älä osta ainakaan alle 6m Flipperiä. Ne on täysiä paskoja aallokossa sillä ne hakkaa, niin että lasit meinaa tulla sisään. Tuota edellisen kirjoittajan Lohi 585HT on monesti kyllä kehuttu...
Lohi on minustakin tilavan oloinen.
Flipperin ansiot lienevät pieni tehontarve ja keveys suhteessa tiloihin. Olen joskus ajanut flipun 570/575 mallia 50hv nelarilla. Kulki kevyellä kuormalla ihan ok tuolla koneella. Kokonaispainokin saattaisi juuri ja juuri sopia jarruttomalle trailerille? - heh62
flipperiä. kirjoitti:
Loiva v-pohja aiheuttaa hakkaamista, mutta kulkee vastaavasti pienellä teholla ja vähällä bensalla sekä on mukavan tukeva satamassa. Syvä-v taas päin vastoin.
Mielestäni makuasia kumpaa suuntausta pitää parempana. - on,.,
heh62 kirjoitti:
Loiva v-pohja aiheuttaa hakkaamista, mutta kulkee vastaavasti pienellä teholla ja vähällä bensalla sekä on mukavan tukeva satamassa. Syvä-v taas päin vastoin.
Mielestäni makuasia kumpaa suuntausta pitää parempana.itselläni on ollut Flipperi ja Finnsport, molemmat on tasapohjia. Mutta jostain syystä Finnsport HT kulkee aallokossa Flipperiä paremmin. Lieneekö keula sitten Finnsportissa terävempi, mikä halkaisee aallon...
- Kokemuksistasi...?
flipperiä. kirjoitti:
Montako Flipperiä olet käyttänyt kun noin asiantuntevasti kirjoitat. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi että osta joku muu kuin Flipperi. Olen käyttänyt vuosikymmenet HT- Venettä ja arvaappas mikä se merkki on ollut ja tulee edellenkin olemaan ?????
- Keulainen.
on,., kirjoitti:
itselläni on ollut Flipperi ja Finnsport, molemmat on tasapohjia. Mutta jostain syystä Finnsport HT kulkee aallokossa Flipperiä paremmin. Lieneekö keula sitten Finnsportissa terävempi, mikä halkaisee aallon...
Mistä tuon Finsport 540 :sen voisi uutena hankkia ? Kun se noin hyvä on.
- jr.holmes
Kokemuksistasi...? kirjoitti:
Montako Flipperiä olet käyttänyt kun noin asiantuntevasti kirjoitat. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi että osta joku muu kuin Flipperi. Olen käyttänyt vuosikymmenet HT- Venettä ja arvaappas mikä se merkki on ollut ja tulee edellenkin olemaan ?????
entä onko kokemuksia bellan 600ht tai 640 ht. minkälaisia ne on aallokossa ja vaativatko isoa moottoria.
- yksi flipperi
Kokemuksistasi...? kirjoitti:
riitti. Kerro ihmeessä, minkä HT veneen olet omistanut vuosikymmenet...
- on ainakin
jr.holmes kirjoitti:
entä onko kokemuksia bellan 600ht tai 640 ht. minkälaisia ne on aallokossa ja vaativatko isoa moottoria.
hakkaava tasapohja
- Aapol
Voin suositella sinulle Fjord Fjordling esim. 17HT tai harvinaisempi 18HT. Veneet ovat tukevaa tekoa, eivät ehkä sieltä moderneimmasta tai tyylikkäämmästä päästä, mutta järjen rajoissa oikeasti kulkukelpoisia. Älä usko kaikki nettihuutelijoita ja rantojen miehiä. Testaa väitteet itse esim. koeajamalla tai jututtamalla ei-myyviä veneen omistajia. Lähes veneet ovat turvallisia tiettyyn pisteeseen saakka. Kaikilla veneillä tulee vastaan se keli (tuuli, aallokko tms.) jossa ne muuttuvat vaarallisiksi.
- B.F.
http://www.nettivene.com/moottorivene/fjord/362942
parempaa tuskin tuohon hintaan löytyy ja tässä myös dieselkone.- 15+20
...ihan huutelijan oma.(?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019