Vakuutuksista

Tulentallaaja

Jos herkeäisi kilpailuttamaan kerrankin veneen vakuuttajia. Vanhastaan vakuutus on ollut Pohjolassa erilaisten keskittämisalennusten takia. Kysyisin nyt kokemuksia vakuutusyhtiöistä. Esim. Tapiola, Ålandia ja Veritas voisivat olla edullisia? Veneen hintaluokkakin vaikuttaa ja veneen tyyppi: kysymyksessä on noin 83000 euron, uudehko, sisäperämoottorivene. Netin laskureilla sain käsityksen, että vuosimaksu olisi 1000-1300 euroa. Onko kohtuullista? Omavastuu voisi olla 840 euron luokkaa.

29

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 55

aikaisempia keskusteluja niin löydät vastaukset.

• Ennen ku ääliö vastaat niin mieti vanhoi viestei, ettei tarvi edes vastata. oot jo vastannu noin. Kusipää.

• tapiolalainen

kuullostaa kohtuulliselta sillä mulla on vakuutettu 2vuotta vanha paketti 9000eurolla ja vakuutusmaksu oli joku 120euroa,omavastuu 100e

• -Jallu-

Itse kilpailutin vakuutusyhtiöitä viime keväänä. Lähivakuutus oli selvästi edullisin. Veneen vakkutusarvo oli 100.000 euroa.

• ASFG
        -Jallu- kirjoitti:

Itse kilpailutin vakuutusyhtiöitä viime keväänä. Lähivakuutus oli selvästi edullisin. Veneen vakkutusarvo oli 100.000 euroa.

MEILLÄ AINAKIN HALVIN 150TUHATTA VENEEN ARVO 900 EUROA VUOSI

• 6

Lähivakuutus halvin,otin tarjoukset kaikilta tuntemiltani vakuutus yhtiöiltä.

• 23

Pystyisin säästämään 10% vakuutuksistasi, mutta en vaan jaksa kertoa miten. LOLOLOLLOOLLO hajotakka nobot.

• Yhtään mitään.

Minäpä kerron :)
        Voisitteko joskus arvon veneilijät paneutua yhtä intensiivisesti siihen asiaan, missä tapauksissa vakuutusyhtiö on jotakin joskus korvannut kun se vahinko sattuu.
        Aina löytyy juuri se pykälä jonka mukaan korvausvastuuta ei vakuutusyhtiöllä ole.
        Ratkaisin asian niin että en ota mitään vakuutusta veneeseeni vaan silitän siitä säästyvät setelit venevahingot tilille, enkä anna niitä automaattisesti vakuutuksia" MYYVILLE" mitään koskaan korvaamattomille vakuutus yhtiöille. Noin kolmenkymmenen vuoden aikana olen säästänyt melkoisen summan ja ne varat ovat tallessa omalla vahingot tilillä. Tehkää samoin !
        Laskupää auttaa:)

• Yhtään mitään. kirjoitti:

Voisitteko joskus arvon veneilijät paneutua yhtä intensiivisesti siihen asiaan, missä tapauksissa vakuutusyhtiö on jotakin joskus korvannut kun se vahinko sattuu.
        Aina löytyy juuri se pykälä jonka mukaan korvausvastuuta ei vakuutusyhtiöllä ole.
        Ratkaisin asian niin että en ota mitään vakuutusta veneeseeni vaan silitän siitä säästyvät setelit venevahingot tilille, enkä anna niitä automaattisesti vakuutuksia" MYYVILLE" mitään koskaan korvaamattomille vakuutus yhtiöille. Noin kolmenkymmenen vuoden aikana olen säästänyt melkoisen summan ja ne varat ovat tallessa omalla vahingot tilillä. Tehkää samoin !

minäkin aikoinaan (-85) ajattelin, tuli sitten kuitenkin otettua se vakuutus. Kolahti vasta 2004, en olisi maksanut "säästetyillä" maksuilla tuota korjausta, vaikka ei iso ollutkaan. Jos sattuu vielä niin että oma vene syystä tai toisesta vaurioittaa toista niin lasku onkin sitten jo "tähtitieteellinen". Nuo pienetkin korjaukset likkeessä on aika mahdottoman kalliita.
        No kukin tekee niinkuin haluaa.

Yhtiö on nyt muuten IF ja korvasi mukisematta.

• joopatijooo
        Yhtään mitään. kirjoitti:

No siinä meillä tämän vuoden tampio palkinnon saaja aivan selvästi !
        Mitäs sitten kun moottori käännetään ?

• -Mika-
        joopatijooo kirjoitti:

No siinä meillä tämän vuoden tampio palkinnon saaja aivan selvästi !
        Mitäs sitten kun moottori käännetään ?

..kirjoittajalla on sisäkoneellinen purjevene? Miten siitä se moottori käännetään? Ja millä todennäköisyydellä?
        Itselläni meni parikymmentä vuotta ilman mitään vakuutuksia. Sitten otin vastuuvakuutuksen, ihan vaan varmuuden vuoksi. Nyt on täyskasko, tulen kai vanhaksi....
        Ainoat vakuutuksesta korvatut vahingot on olleet huolimattomien laiturinaapurien aiheuttamia kylkien ruhjoutumisia, joka aiemmin vaan kärsin nahoissani.

• P.ösilö

Meillä on teräsvene vakuutettu Alandiassa 100.000€:sta maksu on vuodessa 680€, omavastuu 900€
      Jos olisin ottanut Tapiolasta niin maksu olisi ollut tähtitieteellinen.

• -Mika-

Ålandia on ainoa vakuutusyhtiö, jolla ei ole tuulirajaa laiturissa tapahtuvaan venevahinkoon. Kaikilla muilla vaaditaan, että tuulta on täytynyt olla todistetusti yli 15 metriä sekunnissa, ennen kuin vakuutus korvaan mitään laiturissa aiheutuneita vahinkoja.

Jo pelkästään tästä syystä on oman veneeni vakuutus Ålandiassa.

• Näin se vaan on.

Aivan ja vielä tarkennettuna niin että se tarkoittaa täsmällisesti että, lähimmältä viralliselta tuulen mittausasemalta. No sehän saattaa olla ( virallinen) ihan eri suunnalla missä sataman tuulenpuuska oli. Taasen vakuutusyhtiö leipoi oman väylänsä pykäliin päästä korvausvelvollisuudesta :) . Nääs olen nämä koukerot selvittänyt.
        Siis tuolla pykälällä kusetetaan senkun keretään.

• Pykälä ?????

Tuo ei pidä paikkaansa, älä levitä virheellistä tietoa.

• 29

jos ala 15ms tuuli pistää veneesi pakettiin laiturissa, niin millä vitun kuminauhoilla sä sen siihen kiinnitätä? ihan oikein että moisille pyykkinaru pelleille ei korvata mitään.

• Kusetusta :)
        29 kirjoitti:

jos ala 15ms tuuli pistää veneesi pakettiin laiturissa, niin millä vitun kuminauhoilla sä sen siihen kiinnitätä? ihan oikein että moisille pyykkinaru pelleille ei korvata mitään.

Olet oikeilla jäljillä, saahan vakuutusyhtiö luvata vaikka kuinka kovan tuulen vahingot korvattavaksi kun pienellä painetussa sanotaankin että mikäli veneen kiinnitykset pettää tai laiturin rakenteet eivät kestä, ei korvausta suoriteta tuulen aiheuttamasta vahingosta. Muitakin pykäliä löytyy jotka kumoaa korvaus vastuun.
        Älkää luulkokaan että saatte yhtään mitään kun vahinko tapahtuu.

• -Mika-
        Pykälä ????? kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa, älä levitä virheellistä tietoa.

Esim Pohjolan vakuutusehdot, kohta 14.1: "korvataan myrskystä tai rajuilmasta, jos tapahtuma-aikana keskituulen nopeus on ollut yli 15 m/s vahinkopaikkaa lähinnä olevan säähavaintoaseman mittauksen mukaan ja säällä on syy-yhteys vahinkoon."

Muissa vakuutusyhtiöissa on sama pykälä.
        Vain Ålandialla ei ole tuulirajaa.

• -Mika-
        29 kirjoitti:

Minä kiinnitän veneeni kunnolla, mutta kaikki ei tee niin. Ihmettelen aina rannassa, miten ihmiset jättää venensä niin käsittämättömän löysälle! Yleensä homma menee niin, että veneen keula on puolentoista metrin päässä laiturista, mutta köydet niin löysällä, että veneestä käsin voi vetää siitä viistosta köydestä sen veneen ihan kiinni laituriin. Ja kun on voimakkaampi sivutuuli, niin tällä tavoin kiinnitetty vene siirtyy viereiseen "ruutuun"... jossa on se minun kunnolla kiinnittämäni vene... Ja vaikka mulla on fendareita molemmat kyljet täynnä, niin se toisesta takakulmastaan löysästi kiinnitetty busteri löytää niiden fendareiden välistä kohdan, jossa sen busterin takakulma hakkaa mun kyljen ruvelle!

Minä kiinnitän veneeni niin, että keula on puolen metrin päässä laiturista, mutta takaköydet niin kireellä että rajumyrskykään ei saa sitä keulaa osumaan laituriin. Eipähän tarvii vedellä köysistä veneeseen noustessa/sieltä poistuessa. Eikä sivutuulessa vene siirry "naapurin" tontille.

Ja muiden aiheuttama vaurio pitää korjauttaa mun itseni ihan omasta vakuutuksesta. Veneissä kun ei toimi se sama sääntö kuten vaikkapa tieliikenteessä... Vaurion aiheuttaneelta edellytetään tuottamuksellisuutta, siis tahallisuutta tai törkeää huolimattomuutta ennen kuin sen toisen veneen omistaja saadaan vahingosta vastaamaan.

Jos mulla olisi vakuutus jossain muussa firmassa kuin Ålandiassa, niin olisin jo varmaan kuuden, seitsemän vaurion joutunut kärsimään omissa nahoissani, kun tuuli ei ole ollut kuin kympin luokkaa mutta naapuriveneet on silti vaurioittaneet mun venettäni huonon kiinnityksen vuoksi!!!

Näyttää siis olevan noita pyykkinarupellejä ihan liikaa!!!

• Näistä
        -Mika- kirjoitti:

Minä kiinnitän veneeni kunnolla, mutta kaikki ei tee niin. Ihmettelen aina rannassa, miten ihmiset jättää venensä niin käsittämättömän löysälle! Yleensä homma menee niin, että veneen keula on puolentoista metrin päässä laiturista, mutta köydet niin löysällä, että veneestä käsin voi vetää siitä viistosta köydestä sen veneen ihan kiinni laituriin. Ja kun on voimakkaampi sivutuuli, niin tällä tavoin kiinnitetty vene siirtyy viereiseen "ruutuun"... jossa on se minun kunnolla kiinnittämäni vene... Ja vaikka mulla on fendareita molemmat kyljet täynnä, niin se toisesta takakulmastaan löysästi kiinnitetty busteri löytää niiden fendareiden välistä kohdan, jossa sen busterin takakulma hakkaa mun kyljen ruvelle!

Minä kiinnitän veneeni niin, että keula on puolen metrin päässä laiturista, mutta takaköydet niin kireellä että rajumyrskykään ei saa sitä keulaa osumaan laituriin. Eipähän tarvii vedellä köysistä veneeseen noustessa/sieltä poistuessa. Eikä sivutuulessa vene siirry "naapurin" tontille.

Ja muiden aiheuttama vaurio pitää korjauttaa mun itseni ihan omasta vakuutuksesta. Veneissä kun ei toimi se sama sääntö kuten vaikkapa tieliikenteessä... Vaurion aiheuttaneelta edellytetään tuottamuksellisuutta, siis tahallisuutta tai törkeää huolimattomuutta ennen kuin sen toisen veneen omistaja saadaan vahingosta vastaamaan.

Jos mulla olisi vakuutus jossain muussa firmassa kuin Ålandiassa, niin olisin jo varmaan kuuden, seitsemän vaurion joutunut kärsimään omissa nahoissani, kun tuuli ei ole ollut kuin kympin luokkaa mutta naapuriveneet on silti vaurioittaneet mun venettäni huonon kiinnityksen vuoksi!!!

Näyttää siis olevan noita pyykkinarupellejä ihan liikaa!!!

Miten se sitten on kun kotivakuutus korvaa myös toiselle aiheutettuja vahinkoja niin sanotun pöljänpojan vakuutuksen nimissä.
        Sattui tässä taannon niin, että kaveri ajoi veneellään toista venettä päin vaurioittaen tätä niin päälle ajaneen kotivakuutus korvasi tuon tonnin vahingon. Kaverilla ei olut venevakuutusta. Tämä on Fakta tieto.

• -Mika-
        Näistä kirjoitti:

Miten se sitten on kun kotivakuutus korvaa myös toiselle aiheutettuja vahinkoja niin sanotun pöljänpojan vakuutuksen nimissä.
        Sattui tässä taannon niin, että kaveri ajoi veneellään toista venettä päin vaurioittaen tätä niin päälle ajaneen kotivakuutus korvasi tuon tonnin vahingon. Kaverilla ei olut venevakuutusta. Tämä on Fakta tieto.

...noinkin tuossa tapauksessa. Siinähän oltiin kulussa ja ohjausvirhe(?) tai vastaava sai aikaan törmäyksen. Korvausvastuu on aika ilmeinen silloin.Mutta laiturissa yksikseen oleva, löysillä köysillä kiinnitetty kun vaurioittaa viereistä venettä, niin yleensä ei sen löysästi kiinnitetyn veneen omistajalla ole korvauisvelvollisuutta aiheutuneesta vahingosta. Jokainen vastaa oman veneensä vahigoista silloin itse.

• Tulentallaaja

Lähivakuutus ei myönnä pelkkää venevakuutusta ts. yhtiössä pitää olla muita vakuutuksia. Vaihtoehtoina ovat tällä hetkellä bonukseton vakuutus Pohjolasta hintaan 838 euroa tai bonuksellinen Ålandiasta, joka maksaisi 889 euroa vuodessa. En ole vielä vertaillut tarkemmin vakuutusten kattavuutta.

• Tulentallaaja

Ålandiaan verrattuna Pohjolan omavastuut ovat kauttaaltaan alhaisemmat. Bonusoikeudettomuuden joudun hyväksymään.

• -Mika-
        Tulentallaaja kirjoitti:

Ålandiaan verrattuna Pohjolan omavastuut ovat kauttaaltaan alhaisemmat. Bonusoikeudettomuuden joudun hyväksymään.

...että sulla on vastuulliset ja veneensä hvyin kiinnittävät laiturinaapurit.
        Ja että et ole lähdössä itämerta kauemmaksi.

Nämä kaksi asiaa (tuuliraja ja purjehdusalue) sai minut Ålandian asiakkaaksi.

• viispluskuus
        -Mika- kirjoitti:

...että sulla on vastuulliset ja veneensä hvyin kiinnittävät laiturinaapurit.
        Ja että et ole lähdössä itämerta kauemmaksi.

Nämä kaksi asiaa (tuuliraja ja purjehdusalue) sai minut Ålandian asiakkaaksi.

Vakuutusyhtiöiden paremmuus ratkaistaan, ei lupauksilla ja edullisilla hinnoilla, vaan korvaustilanteessa. Paras suositus on vakuuttaa samassa yhtiössä kuin appiukko vakuuttaa sadan työntekijän firmansa, silloin on vahinkotilanteessa neuvottelutukea....

• 26

Kyllä Lähivakuutuksesta venevakuutuksen saa vaikkei muita vakuutuksia siellä olisikaan,minulla on ainoastaan venevakuutus Lähivakuutuksessa eikä sen saamiseen mitään muita vakuutuksia tarvittu.

• Lohkaistu
        viispluskuus kirjoitti:

Vakuutusyhtiöiden paremmuus ratkaistaan, ei lupauksilla ja edullisilla hinnoilla, vaan korvaustilanteessa. Paras suositus on vakuuttaa samassa yhtiössä kuin appiukko vakuuttaa sadan työntekijän firmansa, silloin on vahinkotilanteessa neuvottelutukea....

Tuossa on vissi perä :)
        Harvalla meistä on noin tomeraa appiukkoa.

• Tulentallaaja
        26 kirjoitti:

Kyllä Lähivakuutuksesta venevakuutuksen saa vaikkei muita vakuutuksia siellä olisikaan,minulla on ainoastaan venevakuutus Lähivakuutuksessa eikä sen saamiseen mitään muita vakuutuksia tarvittu.

Helsingin Itäkeskuksessa Lähivakuutuksen konttorissa ei eilen annettu venevakuutustarjousta, koska minulla/meillä ei ollut muita vakuutuksia Lähivakuutuksessa. Neuvotteluissa ei päästy alkua pitemmälle.

• 26
        Tulentallaaja kirjoitti:

Helsingin Itäkeskuksessa Lähivakuutuksen konttorissa ei eilen annettu venevakuutustarjousta, koska minulla/meillä ei ollut muita vakuutuksia Lähivakuutuksessa. Neuvotteluissa ei päästy alkua pitemmälle.

Jos sillä onkin vaikutusta kun minulla on kolme venevakuutusta Lähivakuutuksessa,enpä ajatellut asiaa sen tarkemmin. Sorry

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe