Kaikki menee pieleen - ihan kaikki. Olen käyttäytynyt typerästi ja itsekkäästi.
Olen tehnyt asioista joita saa hävetä ja pelätä, ja nämä asiat mahdollisesti vaikuttavat loppuelämääni.
Talous on kuralla. Työpaikka vakaalaudalla ja ihmisuhteet....niitä ei ole.
Koen inhoa, katkeruutta ja vihaa. Olen uskomaton sälli saamaan vihamiehiä.
Pienetkin vastoin käymiset masentaa ja saa sitten juomaan.
On aisioita joita en pystyy käsittelemään tai hyväksymään siksi kai juon.
Juominen on muka ainoa ilon lähde ja pakoreitti eristyneisyyden tilaan.
Pienellä paikkakunnalla maine on kaikki kaikessa, ja se taitaa olla mennyt.
Päällimäisenä on kireyden tunne koko maailmaa ja ihmiskuntaa kohtaan.
En kestä elämää selvinpäin ja krapulassa en kestä itseäni. Järjetön ahdistus ja pahaolo.
Tästä ei synkemmäksi fiilikset voi enää mennä.
Miksi tämä maailma on niin epäreilu paikka?
kaikki johtuu alkoholista
14
629
Vastaukset
- ryhtiä!
Kännäminen on vain tapa. Korkki kiini ja se on siinä. Viikon päästä ei tee enää edes mieli!
Ei tarvi laukata aa:sa tai missään. Päätös on tehtävä itse.- kokemusta on
todellakin tehtävä itse. Itse päätin hakea apua AA:sta. Minulle kännääminen ei kuitenkaan ollut pelkkä tapa vaan jonkinlainen pakkomielle. Onneksi olen saanut AA:sta apua, ja siten olen pystynyt pitämään korkin kiinni pitkään yhtäjaksoisesti.
Ennen ulkopuolista apua suljin sen lukuisia kertoja, mutta jokin voima pisti sen aina aukaisemaan uudestaan ja uudestaan.
Kirjoituksestasi ei kuitenkaan selviä, pidätkö sinä korkin kiinni vai kirjoitatko ihan teoriaa. - Nasse setä..
kokemusta on kirjoitti:
todellakin tehtävä itse. Itse päätin hakea apua AA:sta. Minulle kännääminen ei kuitenkaan ollut pelkkä tapa vaan jonkinlainen pakkomielle. Onneksi olen saanut AA:sta apua, ja siten olen pystynyt pitämään korkin kiinni pitkään yhtäjaksoisesti.
Ennen ulkopuolista apua suljin sen lukuisia kertoja, mutta jokin voima pisti sen aina aukaisemaan uudestaan ja uudestaan.
Kirjoituksestasi ei kuitenkaan selviä, pidätkö sinä korkin kiinni vai kirjoitatko ihan teoriaa.On riippuvuus ja siihen tiukasti kytkeytyvä asennevamma eli selkärangattomuus..
Ei ole ulkoapäin tulevaa "demonia" joka pakottaisi retkahtamaan aina uudestaan ja uudestaan.. :D
- ---->>
Pitkästä kokemuksesta voin sanoa, että viinaa juomalla ahdistus, masennus, synkkyys, ja "maailman epäreiluus" vain lisääntyvät.
Viinan juonti murheeseen on riman alitus helppoudessa, mutta täysin väärä tapa. Vain hetken helpotus, ja ongelmien pahentaja.
Laita korkki ajoissa kiinni, niin alkaa maailma valkenemaan ja päivä paistamaan risukasaankin.
Tulee muuta sisältöä elämään, kuin viinan juonti ja itseensä käpertyminen.- se lähtee
Maailmaa on turha syyttää, jos pakenee sitä. Elämä on täynnä iloisia asioita, jos vain näkee ne ja viinan kanssa läträtessä ainoa ilon lähde on se hetkittäinen pullon saanti. Se ilo on hyvin lyhyt ja kaikki muu elämä on vain suorittamista. Masennus lisääntyy ja taas on jano.
Menee kyllä pitempi hetki ennen kuin maailma alkaa näyttä niitä onnenkin hetkiä juomisen lopettamisen jälkeen, mutta kyllä se on sen arvoista. Vaatii kovaa sitoutumista täysraittiuteen ja töitä itsensä kanssa. Mihinkään kohtuulliseen käyttöön on turha enää pyrkiä, se ei vaan onnistu.
sanoi minulle tärkeä ja viisas ihminen, kun keskustelin hänen kanssaan kamppailustani viinan kanssa. Viinan vallassa oleva näkee kaikki, normaalitkin, asiat ylikäymättöminä esteinä ja luulee kännisen elämänsä ja törppöilyjensä olevan kaikkien tiedossa ja naurettavana. Ei energiaa mihinkään, seinä edessä ja pimeys käymässä päälle kuin pommikonelaivue. Se on vaikea paikka. Napanuora viinaan on katkaistava tavalla tai toisella. Sen jälkeen tulee ensin fyysinen tervehtyminen, sitten hermot alkavat rauhoittua, uhat siirtyvät kauemmas tulevaisuuteen ja olemisen tietoisuuden pohjalla ollut atavistinen pelko kaiken pettämisestä häviää hiljalleen kokonaan. Elämä siis tuo eteemme huolia, ongelmia, sairauksia, stressia, pieniä ja isoja, mutta se myös kantaa ne, jos emme itse vetäydy pois tilanteesta viinan avulla.
- epäreilua meininkiä
vaan on asioita, joita et voi muuttaa, sitten niitä joita voit.
Helpottaa hyväksyä asiat, joita ei voi muuttaa. Ja helpottaa, jos rohkenee muuttaa mitkä voi.
Juominen kuuluu jälkimmäisiin. Rohkeutta sulle lopettaa juominen ja viisautta hakea siihen apua. - ryhdistäydy
ja maailma vois näyttää ihan erilaiselta.
jep - kaikki mahdollista
voi sinultakin onnistua. Moni muukin on onnistunut, huomasin juuri kuinka tällä palstalla Gloria kertoi omaa stooriaan mukavasti onnistuneesta elämänmuutoksesta vapauduttuaan pahasta juomisesta kohtuukäyttöön.
Pidä muutaman viikon kuuri niin, että otat vaan illalla parit kaljat. - äölkjhlkjghjpt667980
Kuuntelin ex-puolisoltani ihan tota samaa paskaa. Kaikki menee pieleen, kaikki vituttaa, inhoan itseäni, inhoan tekemisiäni... blaa blaa blaa. Vit...u mikä tolla lässytyksellä muuttuu??!!
Kitistään ja vingutaan, mutta MIKSI EI TEHDÄ MITÄÄN ASIOIDEN MUUTTAMISEKSI?
Uskomatonta paskaa.
Ei ihme, ettet kestä itseäsi, ei kyllä varmaan kestä kukaan muukaan.
Niin makaa kuin petaa. Itse olet tiesi valinnut.- tyyty
munki mies ryyppyreissulle. Sitte ku on selvinpäin niin joka saatanan asia on pielessä, mikään ei ole hyvin ja valitetaan taukoamatta..se on hakenu huomiota psykiatreilta keksien itselleen olemattomia vikoja päähän ja kaikkea mahdollista kaks-suuntasesta mielialahäiriöstä skitsofreniaan ja unettomuuteen. No idiootti psykiatri antoi päihdesairaalla unilääkkeet ja niitä se kisko muutaman kuukauden. pari kuukautta se haastoi riitaa joka päivä, yrittäen näin oikeuttaa lähtönsä ja päästä juomaan..kunnes se onnistu viimeviikon tiistaina ja sillä tiellä on edelleenki. Ei kunnon alkoholisti pysty kohtuukäyttöön, se on yks saatanan kalja, niin sit mennään. Kahen pienen lapsen kans jäin kotia hoitaan, en taida enää jaksaa ottaa takasin sitä kyrpää..olkoon sairaus, mutta annan sen pilata omanki elämän, jos se takasin tulis..
- Kommenttia.
Ekaks tietenkin pitää saada juopottelua loppuun. A-klinikka. Ja polttimo pitää saada kuntoon, pelotilat ja morkkikset voi vaatia pitkääkin terapiaa, sekin selviää samasta paikasta.
Ympäristön vaihdos ei tee kenellekään pahaa koskaan. Suomi on siitä kohden vapaa maa, että täällä voi asua, missä haluaa. Pikkukylissä saa ikuisen juopon maineen, jos pikkuhönössä käy kaupassa ostamassa kaljaa, maineesta mahdoton päästä ikinä eroon. Ja muutenkin isommassa paikassa mukavampi asustella. Pääsee eroon vanhoista "piireistä" sekä saa olla ominaan, ilman että kaikki kyttäävät ja supisevat selän takana.
Niin, isoissa paikoissa on päihdehoitokin paremmalla mallilla. Toki jonoja ja ryysistä on, mutta kun pikkuisessa kirkonkylässä yksinkertaisesti ei ole A-klinikkaakaan tai terkkarissakaan asiaan perehtyneitä erikoislääkäreitä. Eli jos on ollut ongelmia viinan kanssa, ja ne voi, tai todennäköisimmin uusivat joskus, avun saaminen on paljon nopeampaa ja helpompaa. Pikkukylässä kierit ongelmiesi kanssa itseksesi tai muutaman muun juopon kanssa.
Valitettavasti suomessa ei ole kuin muutama vähän isompi kaupunki, ehkä viisi, joissa on tilaa elellä.
Mä olen muuttanut pirun monta kertaa. En viinan takia, työn perässä. Ja vanhemmiten kun tuli kaikenlaisia ongelmia, työttömyyttä, sairauksia, alkoholiongelmiakin. Olen ollut oikein tyytyväinen siihen, että olen valunut pohjoisen pikkukylästä helsinkiin. Täällä saa paremmin töitä kuitenkin, terveydenhoito on aivan eri tasoa, A- klinikallekin pääsi junalla. Ja muutenkin, saa olla itsekseen ilman mitään typeriä ympäristöpaineita ja naapurikyttäämistä. Kadulla tai kaupassa tai missä tahansa on vain omana itsenään, tasavertaisena ihan kenen kanssa tahansa. Niin muuten virastoissa ja sellaisissakin, olet vain asiakas muitten joukossa.
Ja kun muuttaa, suunta on aina eteenpäin. Ei tarvitse tuhlata aikaansa joutavaan vaan voi keskittyä oleelliseen.
Mä nyt kovasti kehotin ympäristön vaihdokseen. Eihän kenenkään tietenkään ole pakko kotoaan mihinkään muuttaa. Mutta itelle muuttaminen on ollut vain hyvä asia aina. Nyt ei ole tarkoitus enää muuttaa mihinkään enää. Ikää liikaa ja asiat kunnossa. Paljon paskemmin ois asiat, jos ois jäänyt pohjoseen. Töistä ei tietoakaan, samat sairaudet olisi kuitenkin saanut kärsiä jonkun pienen kunnan kunnanlääkärin "hoidossa" ja alkoholi- ongelmiin olisi pitänyt hakea apua läheisestä pikkukaupungista.
Mutta ala nyt pikimiten selvitellä itseäsi ja laittaa asioita kuntoon, jaksuun mukaan. Asiat voi itestä tuntua sotkuisilta ja epätoivoisilta. Mutta asioilla on tapana järjestyä aina jotenkin. Tärkeintä on koittaa saada niitä järjestymään itse. Eli ajatella eteenpäin, eikä piehtaroida nykytilanteessa.
Aurinko paistaa ja linnut laulaa.... - hasoperä
selvänä vois koittaa....
vois olla helpompaa.'?Q
Helpoin tapa on päihteet.
ne vaan kyl pahentaa. - peiliin ja sitten
ihmetellyt, miksi maailma on niin epäreilu?
Ootko aatellu lopettaa juomisen?31
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816