Kahdeksankymmentä luvun puolivälin paikkeilta olevassa Lohi HT-paatissa on halkeama hytin ja rungon välisessä taitepaikassa. Sen verran on jo halkeama iso että ilmeisestikin uittaa jo hytin patjoihin vettä. Tässä ei kai taida enää mikään pikkuinen päältä paikkaus auttaa?
Pitäisikö koko halkeamakohta poistaa esim. rälläkällä ja vetää uudet lasikuitukerrokset reikään?
Vinkkejä korjaukseen käytettävistä materiaaleista ja tekniikoista ottaisin mieluusti vastaan. Peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä mutta tälläisten kanssa en ole koskaan ennen puuhastellut.
Lujitemuovisen paatin halkeaman korjaaminen
4
382
Vastaukset
sen auki isommaksi niin pitkälle kun löytyy ehjää (tummaa/hartsin väristä, vihreähköä yleensä) laminaattia. Viistät hionnan niin että se on halkeamman kohdalla "syvempää", nousten siis reunoille. Sitten vaan kostutat pinnan ja matot uudella hartsilla ja mätät kiinni niin ettei jää ilmaa väliin. Kerroksia ei voi olla kauhean montaa kerralla, tulee muutoin "kuumapaikka". Lisäät sitten kun on kuivunut. Sitten vaan hiot taseiseksi ja vähän topparia päälle niin siinähän se.
Kuukkelililla löytyy paremmatkin ohjeet.- Vene veteen
Googlailin kyllä mutta en ollut varma korjaustavoista juuri tähän tapaukseen :) Eiköhän sitten vaan hiomapuuhiin...
Kiitti. - Kiitti+1
Vene veteen kirjoitti:
Googlailin kyllä mutta en ollut varma korjaustavoista juuri tähän tapaukseen :) Eiköhän sitten vaan hiomapuuhiin...
Kiitti.Juurikin noin.
Hartsin siaista käyttäisin epoksia jonka etuna on ettei ime vettä, ei reagoi vahoihin hartseihin.
Maton siasta suunnattuja kuituja "Rovinki" jonka lujuus on huomattavasi parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019