Hei! Mistä johtuu, että minulla parvessa olleet kalat (kiilakylki, leväbarbi, platy) ovat kuolleet yhtäkkiä muutaman päivän kuluessa, ja jäljelle jää vain yksi lajin edustaja porskuttamaan terveenä? Tällä hetkellä akvaariossa on yksi leväbarbi, yksi platy ja yksi kiilakylki.
Akvaariokaupassa myyjä epäili suolan vähyyttä ja neuvoi antamaan suolaa, sillä esimerkiksi platyt tulevat murtovesistä ja tarvitsevat suolansa - ne pystyvät tuottamaan sitä itse, mutta suolan tuottaminen vie voimat ja tekee platyistä lyhytikäisen. Voisiko sama vaivata kiilakylkiä ja leväbarbia?
Kalat kuolevat muutaman päivän sisään
Harrastaja123
1
506
Vastaukset
- fish KING
Kauppias pahasti hakoteillä .. lueppas tuo juttu ja vastaa kysymyksiin tähän ketjuusi mahdollisimman tarkoilla vastauksilla .. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8396398 .. koitan jeesata parhaani mukaan.
Jos platyt olisivat luonnon muotoja ja pyydystetty 100% murtovesi alueelta ne vaatisivat vedeltä sen suolapitoisuuden mihin ovat tottuneet, kalat eivät itse osaa tuottaa suolaa ;)
Platyja viljellään yleensä makeassa vedessä joten ne eivät vaadi tuota suola lisäystä elääkseen onnellista elämää koti akvaarioissa :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722