♥•¡¡¡¡ÏÏÏÏÏÏÏÏ¡¡¡¡▄¡¡¡¡ÏÏÏÏ•♥♥•ÏÏÏÏ¡¡¡¡▄¡¡¡¡ÏÏÏÏÏÏÏÏ¡¡¡¡•♥
Miten epävarmalta askeleet tuntuukaan
Kun käännytään
Kun hiljaa katsotaan
Miten käsi nousee -
peloissaan
Usvaa peittävää
kun silmät nähdä vain saa
Tavoittaako sormenpäät
Tunteeko kosketusta
sormenpäitä toisia milloinkaan
Tuleeko vastaan kukaan
varoen kun näin käden ojennan
Oliko hipaisu ~
Näe en
Sydän hakkaa
mutta -
Ei - En pakene
Tämä on elämä tai kuolema
Sydän neuvoo
Luota ~
Rakasta vaan
Ja sinä - -
Kosketat
♥•¡¡¡¡ÏÏÏÏÏÏÏÏ¡¡¡¡▄¡¡¡¡ÏÏÏÏ•♥♥•ÏÏÏÏ¡¡¡¡▄¡¡¡¡ÏÏÏÏÏÏÏÏ¡¡¡¡•♥
http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/10119/touch.jpg
{ edel. pal.antajan ''14'' inspaamana}
::-)-SINÄ KOSKETAT-(-::
18
647
Vastaukset
- Kalle K
runnoon hyvinnii henkeviä ajatuksia.
Suattaapa se itekullakii syvän ruveta hakkoomaan
ja läpättämään jos tostilanne tulloo etteen mutta
pakkoon ee piä lähtee vähässä tinkassa
korkeintaan siinnä tappauksessa jos vihanen sonni
on hypänny aejan yli ja tulloo kohti.....
No nyt ne Elli ja Eero piäs viimennii kotomökkiisä....Minä otin
Olokan kimsut ja kamssut talteen tuonne aittaan ja saen
Ellin suostumaan että antaa sitten syksyllä Olokan tulla takasi
kun eehän sitä syyspimmeellä oo meillä muutenkaa kummasija iloja
niin ja Eerikillä on viellä hoetoja suamatta..
Mutta mukava olj tuas lukkee runnoos ja senverran minä
enklanttia ossoon että otsikko on Touts mii?Voi huokaus... ku mie saan tän siulle perille..... :)))
No, onhan se helepotuksen huokaus, ku sie tuollasii puhelet Ellist ja Eerost.
Onnepäivät tuaas alakoo koko kylälle ku hyö tulloo takasin mökkiinsä.
Vaan Kalle K, kuulekkos siekii jo, kuin käet vuaan kukkuu ja pulut kujertoo sähkälangal,
hilijanen tuul suhisoo hieinilöis ja koivunoksilla ja se sama tuulu synnyttee
pienii aaltoloit rantaan ja Eerikin heinon huvijahdin kylkeen. Hilijasuus oh rikkumaton,
ei ennee mittään epämäärässii könyjöit hiipparoimas joka nurkis ja puitten takana.
Pittee oiekin kohvit keittee ja paakelsia kaveriksi, sen verran on hyviä uutisisa sul.
Mutta yks assee tässä ois, niin ku saatat tietee, siit olokan Latuskast siel navetan
vain minkä takana se nyt olkaan, ja kun minä sielle Ellielle sanoin jotta ottaa sen käyttöön
vähän iiku pantiskis niis vuokrist mutta kun se aato on vähän renskan tarpeessa.
Siin oh talavirenkaat vieläkii, mutta josko nyppisii ne nastat pois, nii hyvä renkaat viel jäis,
eekä meni senttiäkään haaskiin tässä vaiheessa. Puuttuvast takapenkist elä huolta kanna,
nakkoo vaa maton sinne lattialle, hyvä tila se oh siinä Eeron rollaattorille.
Pelekääjän, eli Eeron puoleinen ikkunalasi oh tippunna sinne oven sissään, vaa sehän
suop kivasti koukulla ylös ja ku oh saanunna sen paikellen, ottoo sitten sen veivin siit pois,
nii pyssyy se siinä,,vissiin.. tai ainakin siihen asti ku kolahtoo johonniin isompaan monttuun koko aato..
Kiire sin renskassa ois, katoppa ku mie kuulin, jotta se Koponen oh luvanna hoitoo se
romu kuntoon, jos se Oloka tulloo, pahus soikoon, viel ens talaveksi..
Tosin se Koponen ol, ossuuskaapan neitin mukaan, ollunna vailla vuaan pientä hoitoo palakaksi..
Mokomakin hunsvotti sekkii! Menkää ny Pekan kassa ja korijatkoo se piili, nii jääp aatorokari
nuoleen näppejään. Kyllä se Elli teille kohvit keittee palakaksi, sehän teille hyvinnii riittee
ja varmaan ottoo kyytiinki,, se kuulemma on ollunna melekonen Suumaheri aikanaa!
Eipähän aika ehi käyvä pitkäksi ku kyyvis istuu...
Vuaan ny mei laitan tiään kirijeen kyyhyn selekeen.. tulemaan ja kaanitten kiitosten kera viel! :)
Tuulista, mutta aarinkoista päivee sinne sinulle - ja ku sie ossoot tuota ulukopaikkakuntalaisten murretta
noikii hyvin, laitan mie siulle tiältä lissee vaiketa sanoloit pähkäiltäväksi. :] Naatitaan mussiikist..
http://www.youtube.com/watch?v=GJ62_V57Ux4&feature=related
- Tähtis 98
saanen kait nyt kohdallasi ottaa kantaa noihin peukkuihin. Ne kun ilmiselvästi napsahtelevat kohdallasi, kuin keskenään taistellakseen.
Ja vaikken itse koskaan punaista peukkua näpsäytäkään (lukuunottamatta omia tekeleitäni), niin oma arvioni nimenomaan noihin punaisiin peukkuihin juontuu tästä:
- runosi sisältö uppoaa tuohon ulkoiseen 'koreografiaan' = ISOT kirjaimet, sydämet ymv.
Eli ärsytyksen kynnys ylittyy oitis, kun nämä 'merkit' ovat nähtävillä. Ja varsinainen asia sivutetaan = runosi ja sen sisältö?
Mutta näinhän tämä menee reaalimaailmassakin. Tarkoitan tällä sitä, että silloin kun joku räväkästi pukeutunut pitkäletti tai vastaavasti muumioitunut 'kuiva tantta' puhuu täyttä asiaa, niin kaikki huomio keskittyy vain ja ainoastaan puhujan ulkoiseen olemukseen. Ei siihen mitä puhuja lausuu, siitäkään huolimatta että sen pitkäletin/tantan suustaan lausumat sanat olisivatkin niitä 'kultahelmiä'!
Näin minä miellän tuon 'peukkutaistelun'?!
Mutta toisaalta, on rikkaus olla oma persoonansa! Sulautumatta massaan!
Ps. Toki minuakin joskus häiritsee nuo mainitsemani seikat, etenkin jos väsymys painaa, ei niinkään selkärangassa vaan päänupissa!
Toivon, ettet loukkaannu sanoistani! Halusin vain esiintuoda oman näkemykseni, joka ei poissulje sitä, ettenkö runojasi lukisi!Mietin hetken jos toisenkin vastaankos...mutta jos joku tästä saa iloa niin menkööt.
"- runosi sisältö uppoaa tuohon ulkoiseen 'koreografiaan' = ISOT kirjaimet, sydämet ymv.
Eli ärsytyksen kynnys ylittyy oitis, kun nämä 'merkit' ovat nähtävillä. Ja varsinainen asia sivutetaan = runosi ja sen sisältö?"
Minun runojani on kommentoitu ihan kiitettävästi ja täysin ne on tulleet ymmäretyksi, eikä ne ole monen monen mielestä minnekään 'uponnut', kuten kuvaat, eikä niistä merkeistä/isoista otsikoista, ole lukuisat ihmiset vetäneet herneitä, ennemminkin kehuneet. - Tässäkö koko ongelma!? :O
Pienet on murheet, jos isoista kirjaimista saa normaali henkilö vedettyä herneet!
Tuollaiset puheet kuulostaa, kuin olisivat esihysteeriseltä ajalta...
Nyt eletään vuotta 2010!!!! , olemme teknologian ja sivistyksen huimassa kiidossa, maailmassa missä mennään raketilla kuuhun ja sen yli, missä vaaleanpunaiset hiukset on arkea, missä 90v. 'voi' ottaa ensitatuloinnin,ym. vieläkö siis löytyy ihmisiä, jotka elää ja ajattelee kuin keskiajalla missä käyttäytymisnormit kuristi säätyläiseten ja palkollisten kurkkuja.. Siis täh! Isolla otsikko!!!...
''Kääk! Se kirjoittaa erillailailla kuin me halutaan!!!!! Me ei kestetä!!! Eihän?? Häh?'' :O
Miksi ei kestetä....... :o[ ????
Eletään sellaisessa maailmassa jossa erinlaiset mielenterveysongelmat vaivaavat ihmisiä aina enenevässä määrin, syvemmin siihen menemättä, ja lieveilmiönä tänäpäivänä niitä etsiytyy luonnollisesti nettiinkin, jopa runo-saitille, niitä on nähty ennekin, meitä on jopa muutama, jotka tiedämme, että näin on.. jos ei sitten muuta keksitä, niin aletaan painellaan 'punaisia peukkuja', siis mietippä oikeesti...: ihminen, saa fiboja kun painaa pientä nappulaa, josta syntyy näytölle merkki, punainen juokseva numeromerkki,,, siis että on painanut pientä napulaa! Kyllä! Mikä onnenhetki? Ja bointsi on?.... :O
Minulla on taipumus uskoa, että jokainen -henkilökohtaisesti- on vastuussa - tekemisistään ja - sanomisistaan, olimme sitten missä tahansa, vaikkapa täällä netissä, vastaan ne tekoset tulee ennemmin tai vielä enemmin. Ja jos joku onnessaan painelee sitä nappulaa (tarkoituksenaan tehdä ilkeyttä) ei voisi väärempään paikkaan niitä painella, kuin minulle. Viittaan edelliseen sanomaani.
Eli kun puhut peukkujen ''taistelusta'', mistä silloin puhut? Minä näe, että jo(i)llakin on todella paha olo, eikä löydä muuta kanavointia ololleen, kuin ''punaisen-nappulan paino''. Se punainen merkkintä tuo jotain tyydytystä hänen/dän sisimpään - ehkä... ehkä ei koskaan.. eli onko 'kaasu on hirttänyt kiinni' nyt, näi näkisin tämän surullisen tapauksen.
Oletkos sinä, muuten, koskaan kuullut sitä, että jos tarinaa (oli se mikä tahansa) kerrotaan tarpeeksi kauan, vaikka se olisi silkka vale, ihmiset alkaa uskomaan siihen kuin totuteen?
Kerrotaan ja kerrotaan...Hieman amerikkalaista myyntitekniikkaa...juu nou! Eli vaikka joku alkaisi levittää sellaista sanomaa täällä, että esim. ''tähtis 98, se pissii housuihin joka päivä'' niin pikkuhiljaa ihmiset alkaisiava uskoa siihen, että niinhän se pissiikin, ja vaikka itse tietäisit sanoa ettet niin ole asia, mutta sitäpä ei enää kukaan oikein tahdo uskoa..
Minulla on kokemusta siitä näillä saiteilla, kun katsotaan vääristyneiden lasien takaa saadaan sellaista nega.kuvaa joka ei vastaa todellisuutta, miten voiskaan, kun kukaan ei tunne minua täällä!? :O sopii miettiä sitäkin....mutta se vuosien ''toisto'' tuotti näitä lieveilmiöitä,, joista joku sitten jäi, vaikkapa painelemaan sitä pikkuista nappulaa..
Toisaalta, hen.koh. on kiva näin se huomata, että -kuitenkin- tästä nega. ''mainonnasta'' huolimatta, tuolla on ihmisiä olemassa, jotka ajattelevat minun hyvinvointiani noinkin, vihrein-peukuin tsemppaa, kiitos siis heille tässä menkööt, (osan tiedänkin...) Positiivisuus on ihana asia! :)) Ja käytänhän minäkin vihreitä, kun tykkään näkemästäni, - punaisia, en luonnollisestikaan, käytä. - miksi käyttäisin! :)
Harkitsin kyllä tätä runoa laittaiessani sivulle jo, että mainitsen jotta vihreidenedustajat ei lähtisi tuohon peukutteluun, vaikka kivahan se on, jos oikein runolle antaa!
mutta kun minulla on tämä pikkuinen toivo taskussani -aina- että jos tapahtuisi ihme, että p_p naputtelija/t saisivat rauhan itsessään...mutta.. kuten huomaat, ei sitten niin tapahtunutkaan...surullista vai mitä.
Enkä minä loukkaannu vaikka vertaatkin minua ''räväkästi pukeutuneeseen pitkälettiin ja/tai muumioituneeseen 'kuiva tanttan'', sillä en ole kumpaakaan, nou hätä - ja - sinä nuo sanat sanot, en minä! :)
Toivottavasti tähän aiheeseen ei tarvitse enää puttua, pidetään vain huoli omasta käyttäytymisestämme, muutahan ei voi oikein tehdä...
Loppukaneetiksi voisi sanoa, että kaikkihan on omasta kehityksestä kiinni, miten ottaa, tekee ja ajattelee asioita. Vai mittee. :)
http://farm4.static.flickr.com/3163/2592126545_38d3fd2463.jpg- Tähtis 98
MURUKULTA kirjoitti:
Mietin hetken jos toisenkin vastaankos...mutta jos joku tästä saa iloa niin menkööt.
"- runosi sisältö uppoaa tuohon ulkoiseen 'koreografiaan' = ISOT kirjaimet, sydämet ymv.
Eli ärsytyksen kynnys ylittyy oitis, kun nämä 'merkit' ovat nähtävillä. Ja varsinainen asia sivutetaan = runosi ja sen sisältö?"
Minun runojani on kommentoitu ihan kiitettävästi ja täysin ne on tulleet ymmäretyksi, eikä ne ole monen monen mielestä minnekään 'uponnut', kuten kuvaat, eikä niistä merkeistä/isoista otsikoista, ole lukuisat ihmiset vetäneet herneitä, ennemminkin kehuneet. - Tässäkö koko ongelma!? :O
Pienet on murheet, jos isoista kirjaimista saa normaali henkilö vedettyä herneet!
Tuollaiset puheet kuulostaa, kuin olisivat esihysteeriseltä ajalta...
Nyt eletään vuotta 2010!!!! , olemme teknologian ja sivistyksen huimassa kiidossa, maailmassa missä mennään raketilla kuuhun ja sen yli, missä vaaleanpunaiset hiukset on arkea, missä 90v. 'voi' ottaa ensitatuloinnin,ym. vieläkö siis löytyy ihmisiä, jotka elää ja ajattelee kuin keskiajalla missä käyttäytymisnormit kuristi säätyläiseten ja palkollisten kurkkuja.. Siis täh! Isolla otsikko!!!...
''Kääk! Se kirjoittaa erillailailla kuin me halutaan!!!!! Me ei kestetä!!! Eihän?? Häh?'' :O
Miksi ei kestetä....... :o[ ????
Eletään sellaisessa maailmassa jossa erinlaiset mielenterveysongelmat vaivaavat ihmisiä aina enenevässä määrin, syvemmin siihen menemättä, ja lieveilmiönä tänäpäivänä niitä etsiytyy luonnollisesti nettiinkin, jopa runo-saitille, niitä on nähty ennekin, meitä on jopa muutama, jotka tiedämme, että näin on.. jos ei sitten muuta keksitä, niin aletaan painellaan 'punaisia peukkuja', siis mietippä oikeesti...: ihminen, saa fiboja kun painaa pientä nappulaa, josta syntyy näytölle merkki, punainen juokseva numeromerkki,,, siis että on painanut pientä napulaa! Kyllä! Mikä onnenhetki? Ja bointsi on?.... :O
Minulla on taipumus uskoa, että jokainen -henkilökohtaisesti- on vastuussa - tekemisistään ja - sanomisistaan, olimme sitten missä tahansa, vaikkapa täällä netissä, vastaan ne tekoset tulee ennemmin tai vielä enemmin. Ja jos joku onnessaan painelee sitä nappulaa (tarkoituksenaan tehdä ilkeyttä) ei voisi väärempään paikkaan niitä painella, kuin minulle. Viittaan edelliseen sanomaani.
Eli kun puhut peukkujen ''taistelusta'', mistä silloin puhut? Minä näe, että jo(i)llakin on todella paha olo, eikä löydä muuta kanavointia ololleen, kuin ''punaisen-nappulan paino''. Se punainen merkkintä tuo jotain tyydytystä hänen/dän sisimpään - ehkä... ehkä ei koskaan.. eli onko 'kaasu on hirttänyt kiinni' nyt, näi näkisin tämän surullisen tapauksen.
Oletkos sinä, muuten, koskaan kuullut sitä, että jos tarinaa (oli se mikä tahansa) kerrotaan tarpeeksi kauan, vaikka se olisi silkka vale, ihmiset alkaa uskomaan siihen kuin totuteen?
Kerrotaan ja kerrotaan...Hieman amerikkalaista myyntitekniikkaa...juu nou! Eli vaikka joku alkaisi levittää sellaista sanomaa täällä, että esim. ''tähtis 98, se pissii housuihin joka päivä'' niin pikkuhiljaa ihmiset alkaisiava uskoa siihen, että niinhän se pissiikin, ja vaikka itse tietäisit sanoa ettet niin ole asia, mutta sitäpä ei enää kukaan oikein tahdo uskoa..
Minulla on kokemusta siitä näillä saiteilla, kun katsotaan vääristyneiden lasien takaa saadaan sellaista nega.kuvaa joka ei vastaa todellisuutta, miten voiskaan, kun kukaan ei tunne minua täällä!? :O sopii miettiä sitäkin....mutta se vuosien ''toisto'' tuotti näitä lieveilmiöitä,, joista joku sitten jäi, vaikkapa painelemaan sitä pikkuista nappulaa..
Toisaalta, hen.koh. on kiva näin se huomata, että -kuitenkin- tästä nega. ''mainonnasta'' huolimatta, tuolla on ihmisiä olemassa, jotka ajattelevat minun hyvinvointiani noinkin, vihrein-peukuin tsemppaa, kiitos siis heille tässä menkööt, (osan tiedänkin...) Positiivisuus on ihana asia! :)) Ja käytänhän minäkin vihreitä, kun tykkään näkemästäni, - punaisia, en luonnollisestikaan, käytä. - miksi käyttäisin! :)
Harkitsin kyllä tätä runoa laittaiessani sivulle jo, että mainitsen jotta vihreidenedustajat ei lähtisi tuohon peukutteluun, vaikka kivahan se on, jos oikein runolle antaa!
mutta kun minulla on tämä pikkuinen toivo taskussani -aina- että jos tapahtuisi ihme, että p_p naputtelija/t saisivat rauhan itsessään...mutta.. kuten huomaat, ei sitten niin tapahtunutkaan...surullista vai mitä.
Enkä minä loukkaannu vaikka vertaatkin minua ''räväkästi pukeutuneeseen pitkälettiin ja/tai muumioituneeseen 'kuiva tanttan'', sillä en ole kumpaakaan, nou hätä - ja - sinä nuo sanat sanot, en minä! :)
Toivottavasti tähän aiheeseen ei tarvitse enää puttua, pidetään vain huoli omasta käyttäytymisestämme, muutahan ei voi oikein tehdä...
Loppukaneetiksi voisi sanoa, että kaikkihan on omasta kehityksestä kiinni, miten ottaa, tekee ja ajattelee asioita. Vai mittee. :)
http://farm4.static.flickr.com/3163/2592126545_38d3fd2463.jpgolisi pitänyt pitää turpani kiinni tässä asiassa! Siitäkin huolimatta, että esitin näkemykseni ainoastaan positiivisessa hengessä.
Lausuinhan: ...."on rikkaus olla oma persoonansa! Sulautumatta massaan."
Ja tässä olet tyystin oikeassa: ""...kaikkihan on omasta kehityksestä kiinni, miten ottaa, tekee ja ajattelee asioita.""
Ja kun kehitys on riittävän pitkällä, niin silloin ei ole pätkänkään väliä, mitä joku haluaa toisesta uskoa!
Toivotaan että tämäkin päivä tarjoaa meille, niin Sinulle kuin minullekin, jotain poikkeuksellisen erityistä! Yritän jatkossa pitää matalaa profiilia, ja ennenkaikkea pitää ajatukseni oman päänuppini sisällä! - *MURUKULTA*
Tähtis 98 kirjoitti:
olisi pitänyt pitää turpani kiinni tässä asiassa! Siitäkin huolimatta, että esitin näkemykseni ainoastaan positiivisessa hengessä.
Lausuinhan: ...."on rikkaus olla oma persoonansa! Sulautumatta massaan."
Ja tässä olet tyystin oikeassa: ""...kaikkihan on omasta kehityksestä kiinni, miten ottaa, tekee ja ajattelee asioita.""
Ja kun kehitys on riittävän pitkällä, niin silloin ei ole pätkänkään väliä, mitä joku haluaa toisesta uskoa!
Toivotaan että tämäkin päivä tarjoaa meille, niin Sinulle kuin minullekin, jotain poikkeuksellisen erityistä! Yritän jatkossa pitää matalaa profiilia, ja ennenkaikkea pitää ajatukseni oman päänuppini sisällä!"olisi pitänyt pitää turpani kiinni tässä asiassa! Siitäkin huolimatta, että esitin näkemykseni ainoastaan positiivisessa hengessä."
Lauseesi jää kuin ilmaan roikkumaan..tuntuuko vain minusta siltä?
Jos esittää kritiikkiä täytyy omat valmiudet kestää vastakritiikkiä. Tämä on kyllä useasti helpompi sanoa kuin tehdä ja riipuu ihmisestä miten lähtee asiaa kuljettamaan. Tässähän se henkinenkin kehitys punnitaan..toisinaan se on mahtava kasvunpaikka, jos sen osaa sellaisena ottaa.
Lähtökohtahan on jo tässä asiassa, jonka halusit itse ottaa eiille, on jo negatio - punaiset peukut - 'peukkutaistelu' , kuten asian toit julki. Eli tästä ei oikein suurin surminkaan saa positiivista, jolle niin itse-->halua!!! Tämä on fakta!
Sitten lähdet kuljettamaan; erikoiset ''koristeet'' ja erikoistet ''otsikkoni'' ..Eli..????....
Kerro toki jos olen väärässä, tein minä mitä hyvänsä, siihen on aina jotain (jollakin) negaatiota sanottavaa? Ja Miksiköhän...mmmm... Onko niin, että on ihmisillä ainainen tarve saivarrella ja arvostella sitä mikä on erillaista, kun ei ole ''ME'', minä en suostu olemaan''TE'', minä olen ''MINÄ", kuin he itse tekee tai on totuttu massoina tekemään? Laittaako kateus oman lusikkansa soppaa? Näinhän sanotaa Suomessa hyvin hyvin usein tapahtuvan.
Yksi henkilö sanoi taannoi jotenkin näin, että ole onnellinen että aiheutat suuria tunteita ihmisissä, kaikki ei siihen pysty. No, ei tämä - Tähtis 98
*MURUKULTA* kirjoitti:
"olisi pitänyt pitää turpani kiinni tässä asiassa! Siitäkin huolimatta, että esitin näkemykseni ainoastaan positiivisessa hengessä."
Lauseesi jää kuin ilmaan roikkumaan..tuntuuko vain minusta siltä?
Jos esittää kritiikkiä täytyy omat valmiudet kestää vastakritiikkiä. Tämä on kyllä useasti helpompi sanoa kuin tehdä ja riipuu ihmisestä miten lähtee asiaa kuljettamaan. Tässähän se henkinenkin kehitys punnitaan..toisinaan se on mahtava kasvunpaikka, jos sen osaa sellaisena ottaa.
Lähtökohtahan on jo tässä asiassa, jonka halusit itse ottaa eiille, on jo negatio - punaiset peukut - 'peukkutaistelu' , kuten asian toit julki. Eli tästä ei oikein suurin surminkaan saa positiivista, jolle niin itse-->halua!!! Tämä on fakta!
Sitten lähdet kuljettamaan; erikoiset ''koristeet'' ja erikoistet ''otsikkoni'' ..Eli..????....
Kerro toki jos olen väärässä, tein minä mitä hyvänsä, siihen on aina jotain (jollakin) negaatiota sanottavaa? Ja Miksiköhän...mmmm... Onko niin, että on ihmisillä ainainen tarve saivarrella ja arvostella sitä mikä on erillaista, kun ei ole ''ME'', minä en suostu olemaan''TE'', minä olen ''MINÄ", kuin he itse tekee tai on totuttu massoina tekemään? Laittaako kateus oman lusikkansa soppaa? Näinhän sanotaa Suomessa hyvin hyvin usein tapahtuvan.
Yksi henkilö sanoi taannoi jotenkin näin, että ole onnellinen että aiheutat suuria tunteita ihmisissä, kaikki ei siihen pysty. No, ei tämävain Sinusta siltä? Tässä tämä nettivuorovaikutuksen 'vaara' aina piileekin!
Mutta, lähtökohtanani oli ajatus esittää näkemystäni tuohon 'peukkutaisteluun'. Joka tosin olisi saanut jäädä esittämättä, koska otinhan siinä kantaa pääasiallisesti arvioiden! Arvioiden punaisten peukkujen painajia, johonka ryhmään en itse varsinaisesti edes kuulu.
Eli esitin arviointia toisten puolesta, joka loppupelissä olikin vain ja ainoastaan oman näkemykseni esiintuomista! Kuten se Ps. lausumanikin antoi ymmärtää.
Mutta se vertauskuva räväkästi pukeutununeesta pitkäletistä tai vastaavasti muumioituneesta 'kuivasta tantasta', ei ollut muuta kuin todellisuudessa havaittua faktaa.
Joten pysy vain ja edelleen 'Murukultana', ei kyse nyt ollut tästä. Vaan kenties ja todennäköisesti omasta 'tyylistäni'. Tyylistä, joka ei oikein missään kohdin 'siedä' mitään ylimääräistä, koska omaan yleensä vain niin sanotun pelkän 'pelkistetyn kannan'. Ja tässä kohdin minulla lienee vielä (ehkä) paljon opittavaakin?!
Siitäkin huolimatta, että arvostan ihmistä aina ihmisenä!
Joten, ne ketkä painelevat näppäintä kuin näppäintä, perustelkoot sen myös ihan itse!
Ps. Minun sieluni sietää kaiken kaltaisen arvostelun, niin täällä kuin muuallakin. Tosin joitakin asioita joutuu aina niin sanotusti jälkikäteen funtsimaan. Mutta oppia ikä kaikki! Ainut vaan, että ikä/aika ei tahdo aina seurata kulkijaansa!
Ps.Ps. Olisi mieli tehnyt linkittää yksi kappale, mutta olkoot (tämä on taasen tätä 'omaa jälkipuintiani') - *MURUKULTA*
Tähtis 98 kirjoitti:
vain Sinusta siltä? Tässä tämä nettivuorovaikutuksen 'vaara' aina piileekin!
Mutta, lähtökohtanani oli ajatus esittää näkemystäni tuohon 'peukkutaisteluun'. Joka tosin olisi saanut jäädä esittämättä, koska otinhan siinä kantaa pääasiallisesti arvioiden! Arvioiden punaisten peukkujen painajia, johonka ryhmään en itse varsinaisesti edes kuulu.
Eli esitin arviointia toisten puolesta, joka loppupelissä olikin vain ja ainoastaan oman näkemykseni esiintuomista! Kuten se Ps. lausumanikin antoi ymmärtää.
Mutta se vertauskuva räväkästi pukeutununeesta pitkäletistä tai vastaavasti muumioituneesta 'kuivasta tantasta', ei ollut muuta kuin todellisuudessa havaittua faktaa.
Joten pysy vain ja edelleen 'Murukultana', ei kyse nyt ollut tästä. Vaan kenties ja todennäköisesti omasta 'tyylistäni'. Tyylistä, joka ei oikein missään kohdin 'siedä' mitään ylimääräistä, koska omaan yleensä vain niin sanotun pelkän 'pelkistetyn kannan'. Ja tässä kohdin minulla lienee vielä (ehkä) paljon opittavaakin?!
Siitäkin huolimatta, että arvostan ihmistä aina ihmisenä!
Joten, ne ketkä painelevat näppäintä kuin näppäintä, perustelkoot sen myös ihan itse!
Ps. Minun sieluni sietää kaiken kaltaisen arvostelun, niin täällä kuin muuallakin. Tosin joitakin asioita joutuu aina niin sanotusti jälkikäteen funtsimaan. Mutta oppia ikä kaikki! Ainut vaan, että ikä/aika ei tahdo aina seurata kulkijaansa!
Ps.Ps. Olisi mieli tehnyt linkittää yksi kappale, mutta olkoot (tämä on taasen tätä 'omaa jälkipuintiani')"Niin, tuntuuko vain Sinusta siltä? Tässä tämä nettivuorovaikutuksen 'vaara' aina piileekin! "
Siksi on tärkeää täällä (mm.) ''netissä'' että käyttää sanontaa 'minä olen tätä mieltä', kun alkaa ottamaa johonkin kantaa, jos lähdetään toisten puolesta puhumaan, mennään metsään koska kukaan -ei- voi tietää mitä kolmas osapuoli tarkoittaa, tasan. Eli me ei voida tietää, tässä nimeenomaisessa kohdassa, mitä joku pp painelija päässään pähkäilee ja näin saa sormen painelemaan onnessaan sitä pikku nappulaa. Väri ainoastaan kertoo/viestittää -meille- sen, että hänen/heidän tarkoitus on näyttää nergaatiota, (syy on pimennossa) koska nämä peukku-toiminot on tarkoitettu 24lla juuri siihen, tykkään/en tykkää.
Sitä voimme kritisoida, onko se meistä mielekästä, mitä olemme itse siitä mieltä eli onko se tarpeen tai ei. Voimme pähkäillä, kuinka korkea onkaan kynnys hänellä/heillä on tulla sanomaa suoraan, käyttämättä pp, mitä mieltä on ym. Mielipiteemme voimme kertoa näin. Paljolti jää näin, tulkinnan varat ja jälkiselitte pois.
Sanoit omaanan mielipiteenäsi; .."niin (-->)oma arvioni nimenomaan noihin punaisiin peukkuihin juontuu tästä: -runosi sisältö uppoaa tuohon ulkoiseen 'koreografiaan' = ISOT kirjaimet, sydämet ymv."
Ei tässä ole tulkinnanvaraa! Katson että tämä on sinun mielipiteesi ja vastasin siihen.
Tämä ei ole tietoa, mutta näppituntuma on, että monet ovat kritisoineet 24lle suoraa tästä peukku ''uudistuksesta" ja sen epäasiallisuudesta, esim. runot-saitilla. Epäviralliseti olemme kyllä keskustelleet se tarpettomuudesta eli esim. minä olen sitä mieltä, että jos on jotain sanottavaa runoista, tulee antamaan palautetta, kuin että jää 'helmojen taakse kurkkiin' tai sitten osoittaa fiksuutesa sillä että pitää möly mahassaan. Ne on riittäneet ennenkin tätä uudistusta, näkisin että riittäisivät aivan hyvin nytkin. Mutta minultahan sitä ei kysytä, eikä muiltakaan, joten.....
Se taas miten yhteiskunta ottaa yksilöt tosissan, tai ei, katsoen esim. ulkoiseen habitukseen, on taas oma keskustelunsa, johon en nyt ajan puutteen vuoksi lähde ottamaan kantaa.
- 9
Askeleesi ovat epävarmoja mutta
mitä siitä?
Katsotaan vaan mitä tulevan pitää
minne tämä tie vie
vai ei minnekkään?
Kosketa uudelleen silloin minäkin
tunnen sen
Kun usva laskeutuu se on
siinä....- *MURUKULTA*
oooooooooooooooooo¤♥¤oooooooooooooooooo
Ja sinä heräät aamulla
ja katsot ulos ikkunasta
toivot näkeväsi sumun laskeutuvan
Sinä kuljet postilaatikolle
ja silmäsi etsii kirjettä
Sinä askellat peltojen vierttä ja
silmäsi tavoittaa keräämättömiä kukkia
Sinä askella lämpöistä hiekkatietä
ja toivot näkeväsi sammettisessa tienpinnassa
vastapainautuneita jalanjälkiä
omiesi vieressä
Ja joku kaunis päviä
kun saavut kotiisi
Kun et tiedä enää
mitä odottaa tai etsiä ~
löydät portailtasi kukista punotun sydämen
- ♥ -
oooooooooooooooooo¤♥¤oooooooooooooooooo
Jälleen palautus-runosi sai minun runopuron pulpuamaan.. tässä yksi! - Kiitos! :)
Kiitos kauniista palautteestasi ja aurinkoisia ajatuksia sinne... :)
- minäkin Oulusta
miksi sinun pitää tehostaa runoasi aina isoilla kirjaimilla ja koristeilla ?
kyllähän se on niin, että tärkeintä on runon sisin, eikä ulkokuori
runo on tärkein, mitä siinä lukee, ei ne koristelut.
voisit tehdä onnittelukortteja, joihin voisit käyttää
koristelutaitoasi.- mielihyvämekanismi
mä tykkään murun koristeista ja runoista kybällä ;)
- 28 ja ½
Eihän sinun tarvi lukea Murun runoja, jos kerran tiedät
niissä olevan koristeluja.
Eihän itseään tarvi turhaan kiusata! - *MURUKULTA*
Olet oikeassa! Keskity näihin runoihin. :o)
Ja ne jotka kanssani nauttii myös runoni julkiasusta niin
nautitaan sitten runosta ja siitä esillepanosta,
joka tarkoitus onkin ~ tuottaa mielihyvää -yhdessä- lukukokemuksen kassa.
Aurinkoista pvää sinne Ouluun! :)
ps. saan käsityksen että luet runojani, kuitenkin?
oletko koskaan käynyt muuten kommnetoimassa runojani? en musta....
niin ja teen myös onnittelukortteja tarpeen niin vaatiessa,
minulla löytyy rasia ja hylly tolkulla eri materiaalija.. ;))
ja paljon paljon muutakin,, runot on 'vain' yksi harrastus muiden joukossa.
Suosittelen hen.koh. useita harrasteita, niin tapaa kivojakin ihmisiä
ja saa uusia ideoita ja haasteita,, elämäntapa, joka mahdollistaa
mielekäitten palapelipalasten löytämisessä -
niitä palapelin palasia - pelin joka nimi on ~~ Elämä. :o) - *MURUKULTA*
mielihyvämekanismi kirjoitti:
mä tykkään murun koristeista ja runoista kybällä ;)
Niiaan niin jotta polovet paukkuu! Kiitos! ♥ :D
Kävin aamulenkillä, käki kukkui onnenvuosia jälleen, (olen mennyt niissä jo sekaisin)..;)))
taivas oli paksujen, upeitten pilvien leikkikenttänä, ihanaa...
nyt aurinkokin on yhtynyt leikkiin
Hellin lenkin jälkeen vielä jalkojalkojani sikakalliilla (lahjaksi saadulla) jälkakylvyllä
sametinpehmeät kuplat tuntuivat jalkapohjissa aivan kuin olisin kulkenut pilvenpäällä
ja vielä - näin upealla palautteella sain jatkaa aamua!
Kiitos kun teit/jatkoit päivästäni kauniin! :)
Toivoahan saa ja nyt mie toivon siulle.... ♥ noin! - 13
*MURUKULTA* kirjoitti:
Olet oikeassa! Keskity näihin runoihin. :o)
Ja ne jotka kanssani nauttii myös runoni julkiasusta niin
nautitaan sitten runosta ja siitä esillepanosta,
joka tarkoitus onkin ~ tuottaa mielihyvää -yhdessä- lukukokemuksen kassa.
Aurinkoista pvää sinne Ouluun! :)
ps. saan käsityksen että luet runojani, kuitenkin?
oletko koskaan käynyt muuten kommnetoimassa runojani? en musta....
niin ja teen myös onnittelukortteja tarpeen niin vaatiessa,
minulla löytyy rasia ja hylly tolkulla eri materiaalija.. ;))
ja paljon paljon muutakin,, runot on 'vain' yksi harrastus muiden joukossa.
Suosittelen hen.koh. useita harrasteita, niin tapaa kivojakin ihmisiä
ja saa uusia ideoita ja haasteita,, elämäntapa, joka mahdollistaa
mielekäitten palapelipalasten löytämisessä -
niitä palapelin palasia - pelin joka nimi on ~~ Elämä. :o)kutkuttavan jännittävä...
Vihreillä kahden maalin johtoasema mutta kestääkö
se loppuun asti? - *MURUKULTA*
13 kirjoitti:
kutkuttavan jännittävä...
Vihreillä kahden maalin johtoasema mutta kestääkö
se loppuun asti?En kestä tätä jännitystääääääää!
Pakko ottaa sikakallis jalkakylpy silkkisentuntuisilla poreilla..ohhhhhhh!!!
Jooohhhhh helpottaaaaaaaa.................................................
Mutta ihanaa löytää viestisi - muuten, sain hymöripläjäyksestäsi makeat naurut!
hohoi.. suuri kiiitos, se oli huippuhyvä,, hymy väreilee mukavasti vieläkin.. :D
Tangjuu veri mats, who ever you are! :D
ps. e-eihän liekkiä ku-kuitenkaan... :(
silloin minun pitää jo ottaa töööRRRRRkeän kallis kasvonaamio kehiin! ;•)))))))
http://www.youtube.com/watch?v=SuuC7JYhq9E&feature=related
...............huoh tätä jännitystä..kihiihiii....
http://www.youtube.com/watch?v=qCy9V9MENUg
- 33-30
Näkyhän se häirikkö jälleen sivulle tupashtavan, raukka !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816