onko tekopyhää?

annma82

Löysin aivan ihanan huhnun, joka sopis täydellisesti pukuun. Mutta voiko nykypäivänä morsian laittaa huntua kun on jo siunaantunut kaksi lasta? Tietysti päätän loppupeileissä itse, mutta olisin kiitollinen muidenkin mielipiteistä :)

5

1010

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIIINÄVAIN

tottakai voit laittaa hunnun, ovathan ne sinun hääsi. oma serkkuni meni vähän aikaa sitten naimisiin ja hänellä on jo yksi lapsi, mutta piti huntua silti. Eikä kukaan vieraista kysellyt/ihmetellyt.

• fdhgfbgvc

haluat kunnioittaa, et laita huntua - mutta jossei asialla ole väliä, sen kuin vaan. Olin kaasona häissä, joissa parilla oli myös pari pilttiä jaloissa jo pyörimässä. Morsiammella oli huntu ja kuulin vanhempien tätien paheksuvasti tuhahtelevan sille - rumin kommentti oli, ettei "pilaantuneen" pitäisi käyttää huntua.

• .....

huntua ei saisi pitää, jos on lapsia. Eikä hääpukukaan saisi olla valkoinen, koska se on neitsyyden ja puhtauden "merkki". Mutta ei kai kovin moni kiinnitä siihen huomiota, jos pappi ei kiellä hunnun käyttöä.

• BA

Jos itse haluat laittaa hunnun, niin laita. Nykyään on hyvä että on ruvettu rikkomaan "rajoja", jotka ovat vuosisatoja vanhoja ja jo tähän päivään aikaansa eläneitä. Onneksi ns. etikettiä ei enää tarvitse orjallisesti noudattaa.
      Valkoisesta puvusta ja hunnusta tiukkapipoisille että kysyn vaan moniko morsian on häissään neitsyt? Ja joskus elämäntilanne on sellainen, että häiile tulee aikansa vasta kun on tehty lapsia. Vanhojen tätien mielipiteet jääkööt omaan arvoonsa.

• mious

Juu, luulen että valkoisten hääpukujen ja huntujen valmistus ja maahantuonti loppuis aika äkkiä, jos vain neitsyet sais sellaisen päällensä laittaa. Ihan hyvä vaan että herätellään niitä "vanhoja tätejäkin" vuoteen 2010.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe