Että, eräs kärsii kunei saa kirjoittaa palstalle , jokaisesta jotakin olen saanut henkilökohtaiasesti
siipeen TÄÄLLÄ niin mont kertaa , etten ymärrä kuinka jotkut voivat olla onnellisia, kun saavat
kurmuttaa ,, onko jossakin sanottu että se kuuluu meidän tehtäviin, ja vaatimuksiin .
Kysyn taas kerran eikö/enkö minä ole teistä kauniin kannaoton arvoinen ?
Jos näin on että en saa juttujani nätisti kertoa, te oikaisette jos on tarpeen, mutta
ilman sarvia ja miekkoja .. Minäkin koetan, jos osaan mutta kaikkea paskaa en viitsi
enää niellä, siksi toiseksi ei sylkykuppi vedä aina , sekin pitäisi tyhjentää.
On erittäin harmillista
82
252
Vastaukset
- Jeesus pelastaa
Käydäänkö vähän lävitse tätä problematiikkaa?
Niin kuin rahassakin on kaksi puolta, samoin on kaikissa ihmissuhteissa.
Vanha suomalainen samnanlasku kiteyttää tämän hyvin: Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Toinen vakava kysymys on sitten kommunikaatio. Tarkoittaa sitä, millä saan sanomani toisille ymmärrettäväksi.
Kommunikaatio tapahtuu kahdella tasolla,
- sanallisesti ja
- ei-sanallisesti, jolloin kehon liikkeet kasvojen ilmeet ja ääni luovat toiselle vaikutelman toisen aikeista ja tarkoituksista, ilman sanoja.
Ihminen voi muuttaa ainoastaan ITSEÄÄN, omaa käyttäytymistään ja asenteitaan toisia kohtaan. Ihminen voi opiskella ja harjoitella kommunikaatiotaitojaan, jotta saisi sanottavansa paremmin ymmärrettäväksi toisille.
Elämä on peliä jossa toiset pärjäävät ja toiset häviävät. Näin on aina ollut ja tulee olemaan jatkossakin.
Ihminen voi pyrkiä kehittämään sellaisia taitoja joilla hän pärjäisi paremmin toisten kanssa. Tai sitten ihminen voi pysähtyä laakreilleen lepäämään, ja odottamaan hetkeä jolloin toiset ihmiset muuttuisivat. Tätä toisten muuttumisesta riippavaa tilaa kutsutaan lapsenomaisuudeksi eli infantiiliudeksi. Puhutaan myös dominoivuudesta ja itsekeskeisyydestä (narsismista). Käytännössä sellainen suhtautuminen toisiin ihmisiin ei johda muuhun kun hylätyksi tulemiseen.- teuta
Ymmärsitkö , itsekkään ainakaan asia ei etene ollenkaan tuota rataa, Ymmärsin ,että rahassa on
kaksi puolta ns. klaava ja kruunu .. Mutta se , niin metsä vastaa kun sinne huudetaan , kupi sinä olisit
se Metsä, vain huuto ? Tätä olen pähkäillyt monasti .
Sitten nuo muut jutut pudotan hartioita heilauttelemalla, kuin hanhi koska minuun ei vesi meni siten
luulin jo taanoin, että sain teidät ymmätämään sen, mutta vaikuttaa etten , vielä kerran älkää käyttäkö hienijasanoja sata varmasti en hae niitä sivistys sanastoista , turhaa. Koska jos uskon,niin uskon ja se,
riittää minulle . - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Ymmärsitkö , itsekkään ainakaan asia ei etene ollenkaan tuota rataa, Ymmärsin ,että rahassa on
kaksi puolta ns. klaava ja kruunu .. Mutta se , niin metsä vastaa kun sinne huudetaan , kupi sinä olisit
se Metsä, vain huuto ? Tätä olen pähkäillyt monasti .
Sitten nuo muut jutut pudotan hartioita heilauttelemalla, kuin hanhi koska minuun ei vesi meni siten
luulin jo taanoin, että sain teidät ymmätämään sen, mutta vaikuttaa etten , vielä kerran älkää käyttäkö hienijasanoja sata varmasti en hae niitä sivistys sanastoista , turhaa. Koska jos uskon,niin uskon ja se,
riittää minulle .Sinulle voisin yksinkertaistaa asian seuraavasti. Sen mitä teet toisille ihmisille, saat itse paluupostissa takaisin.
Ja mitä haluat toisten tekevän sinulle, tee sinä se ensin heille.
Oliko nyt riittävän selvästi sanottu? - teuta
Jeesus pelastaa kirjoitti:
Sinulle voisin yksinkertaistaa asian seuraavasti. Sen mitä teet toisille ihmisille, saat itse paluupostissa takaisin.
Oliko nyt riittävän selvästi sanottu?Juttu johon seuraava vastaus on (jos minä jotain sanon ) että koska toinen ihminen
voi ymmärtää toista , tehdään koe, kun sanon jotain vähän töksähtävää, se tulee
bumerankina takaisin , varren kanssa ,,myöhemmin, - teuta
Sinulle voisin yksinkertaistaa asian seuraavasti. Sen mitä teet toisille ihmisille, saat itse paluupostissa takaisin.
Oliko nyt riittävän selvästi sanottu?Mutta se ei tässä tapauksessa olkkaan se kaikki , vaan joskus tulee mieleen mistä
sinä oasaat/taidat kaikki : omasta mielestäs , eli jos minä saan tarpeeksi sarvia ja
hampaita , minä en ehkä jaksa silloin painaa kaikkia pahkaan, eli lätsä-pekka oli
varmasti oikeassa,
Koska tässä tapauksessa onkin kyse joistakin arvoista, joita ei voi jättää noivain.
Sellainen jonka rivien välistä näkyy muutakin kuin Jumalan sanaa, saattaa kyllä
omasta mielestä olla jopa mukiinmenevä , omahyväinen. Sen huomaaminen että
kaikki ei ole samasta muotista, eikä sosiaalinen joukko sielu, olisi tärkeää sillä
sen mukaan millä me mitataan , meitäkin mitataan. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Mutta se ei tässä tapauksessa olkkaan se kaikki , vaan joskus tulee mieleen mistä
sinä oasaat/taidat kaikki : omasta mielestäs , eli jos minä saan tarpeeksi sarvia ja
hampaita , minä en ehkä jaksa silloin painaa kaikkia pahkaan, eli lätsä-pekka oli
varmasti oikeassa,
Koska tässä tapauksessa onkin kyse joistakin arvoista, joita ei voi jättää noivain.
kaikki ei ole samasta muotista, eikä sosiaalinen joukko sielu, olisi tärkeää sillä
sen mukaan millä me mitataan , meitäkin mitataan.Tiedän myös niiden kuntoon hoitamisesta.
Elämässä on tietyt lainalaisuudet, niitä ei voi kiertää. Ellei haluakaan hyviä ihmissuhteita, niin kieltäytyy muutoksesta ja jatkaa samaan malliin. Selkäpiissään sen hinnan sitten maksaa.
Mutta sehän on hyvä kun on olemassa mahdollisuus muutokseen. Monet ovat ottaneet onkeensa ja ovat onnellisia. - teuta
Tiedän myös niiden kuntoon hoitamisesta.
Elämässä on tietyt lainalaisuudet, niitä ei voi kiertää. Ellei haluakaan hyviä ihmissuhteita, niin kieltäytyy muutoksesta ja jatkaa samaan malliin. Selkäpiissään sen hinnan sitten maksaa.
Mutta sehän on hyvä kun on olemassa mahdollisuus muutokseen. Monet ovat ottaneet onkeensa ja ovat onnellisia.En ihän vielä ajatellut sitä .
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Mutta se ei tässä tapauksessa olkkaan se kaikki , vaan joskus tulee mieleen mistä
varmasti oikeassa,
sen mukaan millä me mitataan , meitäkin mitataan.Mistä olet tullut sellaiseen johtopäätökseen että minä tiedän omasta mielestäni kaikki?
Ensinnäkin minä olen ainoa henkilö, joka tiedän sen mitä minä tiedän omasta mielestäni.
Kukaan ei voi nimittäin tietää toisen ihmisen mieltä ja ajatuksia. Tällaiset perusasiat on
syytä ottaa kommenteissaan huomioon.
Olen erittäin kiitollinen Jumalalle että olen saanut koulutusta ihmisten välisiin kohtaamiseen
liittyvissä asioissa. Tietyt perusasiat koskevat jokaista ihmistä. Jos toista ihmistä kohtelee väärin sen saa takaisin paluupostissa. Sama sääntö toimii toisinkin päin. Jos kohtelet toista ihmistä rakkaudellisesti huomioiden hänen tarpeensa, niin saat vastauksen paluupostissa ja se on hyvä vastaus. :-) - teuta
Mistä olet tullut sellaiseen johtopäätökseen että minä tiedän omasta mielestäni kaikki?
Ensinnäkin minä olen ainoa henkilö, joka tiedän sen mitä minä tiedän omasta mielestäni.
Kukaan ei voi nimittäin tietää toisen ihmisen mieltä ja ajatuksia. Tällaiset perusasiat on
syytä ottaa kommenteissaan huomioon.
Olen erittäin kiitollinen Jumalalle että olen saanut koulutusta ihmisten välisiin kohtaamiseen
liittyvissä asioissa. Tietyt perusasiat koskevat jokaista ihmistä. Jos toista ihmistä kohtelee väärin sen saa takaisin paluupostissa. Sama sääntö toimii toisinkin päin. Jos kohtelet toista ihmistä rakkaudellisesti huomioiden hänen tarpeensa, niin saat vastauksen paluupostissa ja se on hyvä vastaus. :-)Mutta , se ei aina näy, teksteissäsi jotka välillä on tosi ikäviä ja raakoja.
Kuinka sellaisen voi ottaa Rakkaudellisesti vastaan , tätä minä tarkoitan.
Ja toivon , että otat sen onkeesi, täällä ilkkuminen (jota nyt ei ole tapahtunut
kuin toisilta nimimerkeiltä ) on varmasti vähin , jota kukaan odottaa, tai
pitää millään tavoin suotavana . - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Mutta , se ei aina näy, teksteissäsi jotka välillä on tosi ikäviä ja raakoja.
Kuinka sellaisen voi ottaa Rakkaudellisesti vastaan , tätä minä tarkoitan.
Ja toivon , että otat sen onkeesi, täällä ilkkuminen (jota nyt ei ole tapahtunut
kuin toisilta nimimerkeiltä ) on varmasti vähin , jota kukaan odottaa, tai
pitää millään tavoin suotavana .... joe elää niitä vastaan. Sille emme voi mitään. Onnellinen on vain se ihminen joka ottaa toiset oikealla tavalla huomioon. Tällä palstalla se tarkoittaa palstan sääntäjen ja sheriffin huomaisutiusten huomioimista.
Vastaan sanominen saa aikaan vain huonoa tulosta. Olen aina sen puolella joka oikein tekee. Tässä tapauksessa se on sheriffi.
Sinullakin on sama mahdollisuus toimia oikein ja saada toiset puolellesi kun tottelet sheriffin neuvoa. :-)))
Toki on sanottava että olet viimeaikoina toiminut maltillisesti kopioiden suhteen. Tämä on minun havaintoni. - teuta
... joe elää niitä vastaan. Sille emme voi mitään. Onnellinen on vain se ihminen joka ottaa toiset oikealla tavalla huomioon. Tällä palstalla se tarkoittaa palstan sääntäjen ja sheriffin huomaisutiusten huomioimista.
Vastaan sanominen saa aikaan vain huonoa tulosta. Olen aina sen puolella joka oikein tekee. Tässä tapauksessa se on sheriffi.
Sinullakin on sama mahdollisuus toimia oikein ja saada toiset puolellesi kun tottelet sheriffin neuvoa. :-)))
Toki on sanottava että olet viimeaikoina toiminut maltillisesti kopioiden suhteen. Tämä on minun havaintoni.Sanon sitten näin Kun minun kaikki muut, kirjoitukseni tnne on jotenkin
lyöty lekkeriksi , niin Kysyn vielä Kuinka te luulette sääntönne olevan Jumalan mukaiset.
sitä olen yrittänyt jo montas päivää , mutta kun ette tajua, vai onko siinä teisyä joku
ihmeellisyys .... - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Sanon sitten näin Kun minun kaikki muut, kirjoitukseni tnne on jotenkin
lyöty lekkeriksi , niin Kysyn vielä Kuinka te luulette sääntönne olevan Jumalan mukaiset.
sitä olen yrittänyt jo montas päivää , mutta kun ette tajua, vai onko siinä teisyä joku
ihmeellisyys ....Sinä olet jättänyt noudettamatta palstan järjestyssääntöjä ja sheriffi on poistanut sääntöjä rikkovat viestit.
Tästä on kysymys. Aikaa ei kannata käyttää tällaiseen ollenkaan mihin nyt käytät. Tottelet vain sheriffiä ja asia on selvä. Kun jotakin kopioit tänne, niin laitat sen teoksen nimen josta kopio on. Ei ole vaikeata. - teuta
Sinä olet jättänyt noudettamatta palstan järjestyssääntöjä ja sheriffi on poistanut sääntöjä rikkovat viestit.
Tästä on kysymys. Aikaa ei kannata käyttää tällaiseen ollenkaan mihin nyt käytät. Tottelet vain sheriffiä ja asia on selvä. Kun jotakin kopioit tänne, niin laitat sen teoksen nimen josta kopio on. Ei ole vaikeata.Oli hyminää , et vastannut lainkaan siihen jota kysyin , vaan hymistelit seriffiä ei kai se
ole ihmistä kummenpi , ei pitäisi ainakaan ,etkä sinä . Vaikka huomaan että mieluusti
olisit vaikka pää . minä olen kirjoittanut joskus hyviäkin tänne , hutta niin useasti on ne
kopion varjolla pois saatettu, että into tahtoo laantua , SEKÖ onkin tarkoitus ? - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Oli hyminää , et vastannut lainkaan siihen jota kysyin , vaan hymistelit seriffiä ei kai se
ole ihmistä kummenpi , ei pitäisi ainakaan ,etkä sinä . Vaikka huomaan että mieluusti
olisit vaikka pää . minä olen kirjoittanut joskus hyviäkin tänne , hutta niin useasti on ne
kopion varjolla pois saatettu, että into tahtoo laantua , SEKÖ onkin tarkoitus ?Sulla on vääränlainen (halveksiva) tapa kirjoittaa lähimmäisistäsi. Sheriffi on oikeassa ja olen hänen kanssaan samaa mieltä kopioista. Keskustelu tarkoittaa keskustelemista. Ei tämä sen vaikeampaa ole, se pitää vaan hoksata ja hyväksyä.
Palstan sisältö on mennyt sen laatuiseksi, ettei sitä muutamat, - hyvätkään, kopiot pelasta. Naseva sana parannuksen tarpeellisuudesta epäuskoisille. Uskovat ovat tämän palstan jättäneet. Syykin on selvä.
Me vanhemmat ihmiset muistamme kun sukuilaistaloissa oli sikoja ja ne pantiin kesällä sellaiseen tarhaan jossa oli kostea paikka ja savea. Ai että ne nauttivat. Ei olis tullut mieleenkään juoda sitä vettä jossa siat rypivät ja nauttivat.
Kristityn täytyy ymmärtää asettaa rajat. Jumalan sanaa ei sovi kylvää sellaiseen paikkaan jossa se tulee vain jumlalattomien pilkkaamaksi. - teuta
Sulla on vääränlainen (halveksiva) tapa kirjoittaa lähimmäisistäsi. Sheriffi on oikeassa ja olen hänen kanssaan samaa mieltä kopioista. Keskustelu tarkoittaa keskustelemista. Ei tämä sen vaikeampaa ole, se pitää vaan hoksata ja hyväksyä.
Palstan sisältö on mennyt sen laatuiseksi, ettei sitä muutamat, - hyvätkään, kopiot pelasta. Naseva sana parannuksen tarpeellisuudesta epäuskoisille. Uskovat ovat tämän palstan jättäneet. Syykin on selvä.
Me vanhemmat ihmiset muistamme kun sukuilaistaloissa oli sikoja ja ne pantiin kesällä sellaiseen tarhaan jossa oli kostea paikka ja savea. Ai että ne nauttivat. Ei olis tullut mieleenkään juoda sitä vettä jossa siat rypivät ja nauttivat.
Kristityn täytyy ymmärtää asettaa rajat. Jumalan sanaa ei sovi kylvää sellaiseen paikkaan jossa se tulee vain jumlalattomien pilkkaamaksi.Ethän vain tarkoita että sinun sanasi oli sika ruokaa , koska siitä pitää
puhua , ,en varmaan koskaan ole ajatellut juoda sitä kura vettä ,,mistä
sulle sellainen tuli mieleen, tuhlaajapoijan vertauksesta ?
Jos taas ei ole kaunista ajatusta , katson tämänkin julmaksi pilaksi
jota et ehkä osaa itse ajatella sellaiseksi, mutta joka on mitä julminta pilaa
aivan niin. väkillä on tullut mieleen että sinä et osaa niitä rajoja ollenkaan laittaa
sopiviin paikkoihin , Täältä on niin moni siipeensä saanut poistunut, että
jos vielä joku ihmettelee miksi , voisi mennä peilin ääreen . - teuta
Sulla on vääränlainen (halveksiva) tapa kirjoittaa lähimmäisistäsi. Sheriffi on oikeassa ja olen hänen kanssaan samaa mieltä kopioista. Keskustelu tarkoittaa keskustelemista. Ei tämä sen vaikeampaa ole, se pitää vaan hoksata ja hyväksyä.
Kristityn täytyy ymmärtää asettaa rajat. Jumalan sanaa ei sovi kylvää sellaiseen paikkaan jossa se tulee vain jumlalattomien pilkkaamaksi.Tapa , kirjoittaa lähimmäisistä tänne. Siitä olemme paljon jo puhuneet ,ja sanon nyt
mikä mättää ,,Että raamattu on vedetty johonkin lunikin tasolle , se on kaikkein pahin
asia Jota minä en ymmärrä , kerro kauniisti asoista ja uskottomille parannusta , mutta älä kerro
että uskovien kaikkoaminen on minun syy , mene peilin ääreen ja katso onko siinä kukaan .
Jos on se on syyllinen.
- Jeesus pelastaa
1. Laitat avauksiin omaa tekstiäsi, kopioi jotakin valmista tekstiä tukemaan ja selventämään omaa sanottavaasi, se onnistuu hyvin.
2. Olet sheriffille kohtelias, vaikka kaikki hänen toimensa eivät miellytä sinua ja tuntuvat sinusta epäoikeudenmukaisilta. Sheriffi ei todennäköisesti tunne sinua henkilökohtaisesti, hän tekee omat johtopäätöksensä sinun kirjoituksistasi tekemiensä havaintojensa perusteella.
3. Minä ymmärrän sinua sheriffiä paremmin, koska tunnen sinut ja tiedän vaikeutesi ymmärrettävän tekstin tuottamisessa. Ymmärrän siksi myös hyvin sen, että sinun on helpompi tuoda ajatuksesi esiin valmiin tekstin muodossa. Nyt voisit ottaa sheriffin huomioon ja manita mistä lähteestä otit kopion. Näin päästäsiin rauhallisempaan ja sinunkin kannaltasi miellyttävämpään lopputulokseen.
Rauhan toivotuksin- teuta
Minä haluan , kirjoittaa päivän sanan ,,Mitä siinä tekee havaintos OMAA TEKSTIÄ .
Tämä vastaus sopii teille miolemmille ! - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Minä haluan , kirjoittaa päivän sanan ,,Mitä siinä tekee havaintos OMAA TEKSTIÄ .
Tämä vastaus sopii teille miolemmille !Kyllä siinä on hyvä olla omaakin tekstiä, koska täällä keskustellaan eri henkilöiden kanssa heidän kunkin OMISTA mielipiteistä. Päivän sana ei ole keskustelua. Mutta niin kuin sheriffi tuossa sanoi, kun laittaa mukaan teoksen nimen ja kirjoittajan, niin pelkkä päivän tunnussanakin käy ilman sitä omaa tekstiä.
Jos sinä suututat sheriffin tottelemattomuudellasi ja uppinislkaisuudellasi, se tietää sinulle jatkuvasti lisää murheita. Kukapa sellaista itselleen haluaisi, eiko totta? - teuta
Kyllä siinä on hyvä olla omaakin tekstiä, koska täällä keskustellaan eri henkilöiden kanssa heidän kunkin OMISTA mielipiteistä. Päivän sana ei ole keskustelua. Mutta niin kuin sheriffi tuossa sanoi, kun laittaa mukaan teoksen nimen ja kirjoittajan, niin pelkkä päivän tunnussanakin käy ilman sitä omaa tekstiä.
Jos sinä suututat sheriffin tottelemattomuudellasi ja uppinislkaisuudellasi, se tietää sinulle jatkuvasti lisää murheita. Kukapa sellaista itselleen haluaisi, eiko totta?Ymmärrätkö sinä vieläkään mistä minä puhun ,, Päivän sana on aina Raamatusta.
se on terävä pieni ehkä jae , siinä joku sätinä oma sana voisi olla pahennus.
mieti nyt vielä tehdään parannuksia kun asia selviää . - oh ahtung
teuta kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä vieläkään mistä minä puhun ,, Päivän sana on aina Raamatusta.
se on terävä pieni ehkä jae , siinä joku sätinä oma sana voisi olla pahennus.
mieti nyt vielä tehdään parannuksia kun asia selviää .Päivän sana ei tarkoita samaa kuin Raamattu. Päivän sana tarkoittaa jonkun tahon toimittamaa kirjaa johon on koottu jokaisen päivän osalle jokin jae Raamatusta, ja sitä on täydennetty lyhyellä selitystekstillä.
Kuten sheriffi on useampaan kertaan ilmoittanut, teos josta kopio (siis jäljennös) on tehty, pitää mainita myöskin näissä "päivän sana" tapauksissa. Mikä siinä on niin vaikeata, ettei voisi toimia annetun ohjeen mukaisesti?
En ymmärrä? - teuta
oh ahtung kirjoitti:
Päivän sana ei tarkoita samaa kuin Raamattu. Päivän sana tarkoittaa jonkun tahon toimittamaa kirjaa johon on koottu jokaisen päivän osalle jokin jae Raamatusta, ja sitä on täydennetty lyhyellä selitystekstillä.
Kuten sheriffi on useampaan kertaan ilmoittanut, teos josta kopio (siis jäljennös) on tehty, pitää mainita myöskin näissä "päivän sana" tapauksissa. Mikä siinä on niin vaikeata, ettei voisi toimia annetun ohjeen mukaisesti?
En ymmärrä?Sinulle esiin , kaiken niinkuin osaan , Ja puhe on ollut pelkästään Raamatun jakeesta ,
missä sinun silmät ovat , sinä puhut Aidan seipäästä erittäin mielellään , kun minä Raamatusta
Miksi on niin , en tiedä mutta kaikki pitäisi olla ok. paitsi sinä haraat vastaan . - oh ahtung
teuta kirjoitti:
Sinulle esiin , kaiken niinkuin osaan , Ja puhe on ollut pelkästään Raamatun jakeesta ,
missä sinun silmät ovat , sinä puhut Aidan seipäästä erittäin mielellään , kun minä Raamatusta
Miksi on niin , en tiedä mutta kaikki pitäisi olla ok. paitsi sinä haraat vastaan .Yhdentekevää mitä minulle tuot esiin, minä en tietoja tarvitse.
- teuta
oh ahtung kirjoitti:
Yhdentekevää mitä minulle tuot esiin, minä en tietoja tarvitse.
Saan pitää kirjoitukseni , siitä on kysymys ja ei siitä , kuka on oikeassa ja kuka väärässä .
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Saan pitää kirjoitukseni , siitä on kysymys ja ei siitä , kuka on oikeassa ja kuka väärässä .
Sinä katsot sillä tavalla. Sehän on tullutkin jo selväksi, miten sinä näet tämän asian.
Nyt on kysymys siitä että ihmisen pitäisi nähdä asioita myös TOISTEN kannalta katsottuna.
Sitä kutsutaan empatiaksi, myötäelämiseksi. Tilaa jossa ihminen kykenee näkemään asiat aina vain omalta kannaltaan kutsutaan narsismiksi eli itsekeskeisyydeksi.
Lapsena ihminen näkee asiat kapeasti, vain omalta kannaltaan. Lapsen tilaa voisi luonnehtia seuraavanlaisilla lauseilla; "muut ovat sitä varten että minun tarpeeni tulevat täytetyiksi". "Jos minun tarpeeni eivät täyty minun tulee paha olla, ja se on sen vika jonka velvollisuus on täyttää minun tarpeeni."
Aikuisena ihmisen käsityskyvyn pitäisi laajentua sillä tavalla, että alkaa näkemään asioita myöskin toisten kannalta katsottuna. Ja kokee itsensä vastuullisena toisten hyvin voinnista. Asiaa voisi luonnehtia seuraavasti:
"Kun lähelläni elävillä ihmisillä on paha olla, minun pitää tutkia aktiivisesti mitä vikaa minun toiminnassani mahtaa olla, kun toisilla on paha olla." Sitä kutsutaan aikuiseksi kypsyneen ihmisen vastuuksi, tai tutummin sitä voisi kutsua vaikka johtamiseksi. Prheessä johtamisen vastuu on AINA miehellä, tämä on Jumalan sana.
Miehen vastuulla on, että vaimolla ja lapsilla on hyvä ja turvallinen olla.
Tässä joitakin elämän perusrealiteetteja joita toteuttamalla ihmisestä tulee onnellisempi ja rakasteumpi. - teuta
Sinä katsot sillä tavalla. Sehän on tullutkin jo selväksi, miten sinä näet tämän asian.
Nyt on kysymys siitä että ihmisen pitäisi nähdä asioita myös TOISTEN kannalta katsottuna.
Sitä kutsutaan empatiaksi, myötäelämiseksi. Tilaa jossa ihminen kykenee näkemään asiat aina vain omalta kannaltaan kutsutaan narsismiksi eli itsekeskeisyydeksi.
Lapsena ihminen näkee asiat kapeasti, vain omalta kannaltaan. Lapsen tilaa voisi luonnehtia seuraavanlaisilla lauseilla; "muut ovat sitä varten että minun tarpeeni tulevat täytetyiksi". "Jos minun tarpeeni eivät täyty minun tulee paha olla, ja se on sen vika jonka velvollisuus on täyttää minun tarpeeni."
Aikuisena ihmisen käsityskyvyn pitäisi laajentua sillä tavalla, että alkaa näkemään asioita myöskin toisten kannalta katsottuna. Ja kokee itsensä vastuullisena toisten hyvin voinnista. Asiaa voisi luonnehtia seuraavasti:
"Kun lähelläni elävillä ihmisillä on paha olla, minun pitää tutkia aktiivisesti mitä vikaa minun toiminnassani mahtaa olla, kun toisilla on paha olla." Sitä kutsutaan aikuiseksi kypsyneen ihmisen vastuuksi, tai tutummin sitä voisi kutsua vaikka johtamiseksi. Prheessä johtamisen vastuu on AINA miehellä, tämä on Jumalan sana.
Miehen vastuulla on, että vaimolla ja lapsilla on hyvä ja turvallinen olla.
Tässä joitakin elämän perusrealiteetteja joita toteuttamalla ihmisestä tulee onnellisempi ja rakasteumpi.Minä katson asiaa ,vain omasta näkökulmasta ... Missä on Jumalan Kanta otettu huomioon.
Tästä asiasta minä puhun ja olen puhunut , en seriffistä enkä Jeesus pelastaa , en kummastakaan
Mutta pakosti se on vierähtänyt teihin molempiin , kunnette kuuntele minua yhtään.
Vaan molemmat koettaa kävellä yli . - teuta
teuta kirjoitti:
Minä katson asiaa ,vain omasta näkökulmasta ... Missä on Jumalan Kanta otettu huomioon.
Tästä asiasta minä puhun ja olen puhunut , en seriffistä enkä Jeesus pelastaa , en kummastakaan
Mutta pakosti se on vierähtänyt teihin molempiin , kunnette kuuntele minua yhtään.
Vaan molemmat koettaa kävellä yli .Annettu pysyviä vastauksia , joista ei tarvitsisi luopua sen ja sen takia
Vaan asia teistä tuntuu yksinkertaiselta, Jos olisi joku miettinyt asiaa
ennen minua , siitä ehkä tulisi jotain , mutta nyt te ette halua ottaa
kantaa Tai ette osaa , teillä on tärkeää joku sääntö ? Se ei varmasti
ole se kaikkein tärkein, ymmärättekö .
Kyllä minä säännöt ymmärrän , mutten sitä että joku sääntö täällä
maailmassa menisi Raamatun säännön ohi ? - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Minä katson asiaa ,vain omasta näkökulmasta ... Missä on Jumalan Kanta otettu huomioon.
Vaan molemmat koettaa kävellä yli .Outo kannanotto. Kysymys ei todellakaan ole mistään muusta, kun siitä ettet nöyrry noudattamaan palstan sääntöjä ja sheriffin ohjeita. Olen sheriffin apuna yrittänyt selventää sinulle mitä sheriffi sanoo sinulle.
Mitä enemmän mussutat sheriffille vastaan, sen vaikeammaksi tulee tällä palstalla kirjoittelu. Tämä on minun valistunut arvaukseni. :-))) - teuta
Outo kannanotto. Kysymys ei todellakaan ole mistään muusta, kun siitä ettet nöyrry noudattamaan palstan sääntöjä ja sheriffin ohjeita. Olen sheriffin apuna yrittänyt selventää sinulle mitä sheriffi sanoo sinulle.
Mitä enemmän mussutat sheriffille vastaan, sen vaikeammaksi tulee tällä palstalla kirjoittelu. Tämä on minun valistunut arvaukseni. :-)))En teille ,,ettekö osaa muut,.
- teuta
Ei kukaan sulta mitään kysynyt .
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
En teille ,,ettekö osaa muut,.
... sääntöjä asettanut. Jumalan tahto on että me kaikessa noudatamme lähimmäistemme asettamia rajoja.
Tässä tapauksessa Eniron asettamia rajoja, joita sheriffi valvoo tehtävään valittuna henkilönä. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Meinaa tulla jo komiikkaakin mukaan. Ei tämä ole kysymys ja vastaus palsta vaan ihmiset keskustelevät täällä mielipiteistään aivan vapaasti. Teosten tekstien kopiointi tänne on laajemmassa mittakaavassa kielletty kuten sheriffi kertoi.
Yritetään palata vihdoinkin varsinaiseen asiaan, henkilökohtaisesta uskosta todistamiseen. Sarkaa riittää jokaiselle todistajalle. - teuta
... sääntöjä asettanut. Jumalan tahto on että me kaikessa noudatamme lähimmäistemme asettamia rajoja.
Tässä tapauksessa Eniron asettamia rajoja, joita sheriffi valvoo tehtävään valittuna henkilönä.Mutta minä olen silti sitä mieltä , että meidän tulee ilman sarvia ja hampaita ,
toteuttaa sitä mitä sanot , mutta se ei voi olla itseis arvo, ja sen pitää olla
sellainen asia että tulemme toimeen, tarkoitan että sen mitä kirjoitan
se pitää ja sitä ei tarvii poistaa, se on siinä hullua, mitä on poistettu
On Jumalan sanaa , ja kuinka paljon , ja mitä asiaa .
On sanonut sitä ja tätä , niinhän minäkin kun menen Wc, tulee sitä ja tätä . - teuta
teuta kirjoitti:
En allekirjoita viestiä .
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
En allekirjoita viestiä .
Että joki kirjoittaa nimimerkilläsi?
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Mutta minä olen silti sitä mieltä , että meidän tulee ilman sarvia ja hampaita ,
toteuttaa sitä mitä sanot , mutta se ei voi olla itseis arvo, ja sen pitää olla
sellainen asia että tulemme toimeen, tarkoitan että sen mitä kirjoitan
se pitää ja sitä ei tarvii poistaa, se on siinä hullua, mitä on poistettu
On Jumalan sanaa , ja kuinka paljon , ja mitä asiaa .
On sanonut sitä ja tätä , niinhän minäkin kun menen Wc, tulee sitä ja tätä .Hän poistaa sen minkä kokee olevan palstan sääntöjä vastaan.
Meillä kirjoittajilla ei ole siihen mitään sanomista. Tämä on hyvin yksinkertainen asia. Kolme neljä sekuntia pitäisi riittää tämän asian tajuamiseen.
Ei siitä kannata viikkojen juttuketjuja tehdä, puhumattakaan siitä että toisia kirjoittajia vastaan kiistellään. Joka kierroksella lähtevät viestisi aina vain entistä helpommin mäkelään, ellet ole kuuliainen ja kohtelias.
Kannatta harkita, jos niin tärkeänä pidät viestejäsi. Minun viestini saa poistaa vaikka kaikki jos tarvetta ilmenee, saahan niitä uusia tehtyä. :-))))
Keskustelupalstoilla ei saa olla tosissaan, maailma on täynnä erilaisia mielipiteitä ja uusia tulee koko ajan. Niin kauan kun suussa karehtii hymy, voi jatkaa. Jos otsa alkaa rypistymään, niin silloin on aika lopettaa. - teuta
Hän poistaa sen minkä kokee olevan palstan sääntöjä vastaan.
Meillä kirjoittajilla ei ole siihen mitään sanomista. Tämä on hyvin yksinkertainen asia. Kolme neljä sekuntia pitäisi riittää tämän asian tajuamiseen.
Ei siitä kannata viikkojen juttuketjuja tehdä, puhumattakaan siitä että toisia kirjoittajia vastaan kiistellään. Joka kierroksella lähtevät viestisi aina vain entistä helpommin mäkelään, ellet ole kuuliainen ja kohtelias.
Kannatta harkita, jos niin tärkeänä pidät viestejäsi. Minun viestini saa poistaa vaikka kaikki jos tarvetta ilmenee, saahan niitä uusia tehtyä. :-))))
Keskustelupalstoilla ei saa olla tosissaan, maailma on täynnä erilaisia mielipiteitä ja uusia tulee koko ajan. Niin kauan kun suussa karehtii hymy, voi jatkaa. Jos otsa alkaa rypistymään, niin silloin on aika lopettaa.Siitä olen jo joskus sanonut , ei ole meidän asia joka pelottelusta , ottaa
itseemme ja muka vielä näytellä lannistumista . Jos sen ymmärtää ,kai
muutksin seikat , . - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Siitä olen jo joskus sanonut , ei ole meidän asia joka pelottelusta , ottaa
itseemme ja muka vielä näytellä lannistumista . Jos sen ymmärtää ,kai
muutksin seikat , .Olen ihmeissäni, miten sinun arvomaailmassasi tällaisella jumalattomien tahrimalla "vessan seinällä" on näin valtava arvolataus sinun elämässäsi? Ennen kuulumatonta!
Sheriffillä on nappi, josta viestit poistetaan se on fakta. Jos tämä tosiasia pelottaa sinua niin se ei todellakaan ole minun vikani. :-)))
Kun kirjoitetaan sheriffin ohjeiden mukaan, silloin ei ole mitään pelättävää. - teuta
Olen ihmeissäni, miten sinun arvomaailmassasi tällaisella jumalattomien tahrimalla "vessan seinällä" on näin valtava arvolataus sinun elämässäsi? Ennen kuulumatonta!
Sheriffillä on nappi, josta viestit poistetaan se on fakta. Jos tämä tosiasia pelottaa sinua niin se ei todellakaan ole minun vikani. :-)))
Kun kirjoitetaan sheriffin ohjeiden mukaan, silloin ei ole mitään pelättävää.Miksi hän ei käytä sitä , kuin vasta sitten kun kaikki on jo pilattu .
- Joozeppi
teuta kirjoitti:
Miksi hän ei käytä sitä , kuin vasta sitten kun kaikki on jo pilattu .
on pilalla, mukavaa keskustelua.:)
- teuta
Tässä tapauksessa Eniron asettamia rajoja, joita sheriffi valvoo tehtävään valittuna henkilönä.Säännöistä puhuttaisiin , toisen laisilla arkumenteillä , ja selvitettäisiin mitä
on säännöillä tarkoitettu , koska näyttää olevan niin että se joka eniten pitää
polemiikkiä se voittaa, minusta se ei ole sitä mitä säännöillä on haettu. teuta kirjoitti:
Säännöistä puhuttaisiin , toisen laisilla arkumenteillä , ja selvitettäisiin mitä
on säännöillä tarkoitettu , koska näyttää olevan niin että se joka eniten pitää
polemiikkiä se voittaa, minusta se ei ole sitä mitä säännöillä on haettu.Voi siunaa ja varjele. Kaiken tämän selittämisen jälkeen... Kukaan luku- ja kirjoitustaitoinen EI VOI OLLA noin yksinkertainen.
Taidan luovuttaa.- teuta
Eslest kirjoitti:
Voi siunaa ja varjele. Kaiken tämän selittämisen jälkeen... Kukaan luku- ja kirjoitustaitoinen EI VOI OLLA noin yksinkertainen.
Taidan luovuttaa.Mutta olen myös sitä mieltä, että jos on sanottu lehtiartikkelista ,
se on sitten lehtiartikkeli . Ja Raamatusta ei siinä puhuttu mitään
Se on jälkikäteen spekuloitu Säännöistä , siksi haluan että siitä
puhutaan vielä . teuta kirjoitti:
Mutta olen myös sitä mieltä, että jos on sanottu lehtiartikkelista ,
se on sitten lehtiartikkeli . Ja Raamatusta ei siinä puhuttu mitään
Se on jälkikäteen spekuloitu Säännöistä , siksi haluan että siitä
puhutaan vielä .Säännäissä sanotaan: "Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä." Tämä tarkoittaa täsmälleen sitä mitä siinä sanotaan: tekstin kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Raamattu-niminen kirja on myös julkaisu. Siksi pitkien kopioiden ottaminen ja liimaaminen tänne on sääntöjen rikkomista.
Säännöt jatkuvat selityksellä: "Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan." Tässä siis annetaan ESIMERKKINÄ artikkeli lehden verkkosivusta. Tämä ei suinkaan tarkoita että VAIN verkkosivuilta kopiointi on kielletty, vaan kyse on siis ESIMERKISTÄ.
Rajatapauksissa minä määrään mikä on tulkinta. Tässä nimenomaisessa asiassa ja tällä palstalla edustan esivaltaa, jolle sinun kunnon kristittynä tulee olla kuuliainen.
Joko ymmärrät?- teuta
Eslest kirjoitti:
Säännäissä sanotaan: "Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä." Tämä tarkoittaa täsmälleen sitä mitä siinä sanotaan: tekstin kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Raamattu-niminen kirja on myös julkaisu. Siksi pitkien kopioiden ottaminen ja liimaaminen tänne on sääntöjen rikkomista.
Säännöt jatkuvat selityksellä: "Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan." Tässä siis annetaan ESIMERKKINÄ artikkeli lehden verkkosivusta. Tämä ei suinkaan tarkoita että VAIN verkkosivuilta kopiointi on kielletty, vaan kyse on siis ESIMERKISTÄ.
Rajatapauksissa minä määrään mikä on tulkinta. Tässä nimenomaisessa asiassa ja tällä palstalla edustan esivaltaa, jolle sinun kunnon kristittynä tulee olla kuuliainen.
Joko ymmärrät?ei se minulle ole vaikeaa , mutta täällä on sellaisia njotka ei des keskustele
mistään vaihtoehdoista , mutta pitää olla myö äänessä ,
silti kun puhutaan sanktoista , en ymmärrä mitä sanktioita voi Raamatusta tulla ,
koska ne on aiemmin määritetty , niin ne pitäisi pitää.
Pyydän anteesksi sanomisiani ,ok.
- lätsä pekka
ei teutan kirjoituksissa minun mielestäni ole mitään vikaa. Joillakin on vaan halua möykätä. Teuta vois sanoa kuin sotamies rokka: -pohja se on miunki säkissä!
- Jeesus pelastaa
Hän valvoo tehtävänsä mukaisesti, ettei kopioita tulisi ilman avaustekstejä.
Ihan hyviä paikkoja teuta on valinnut, ei siinä mitään. Kysymys on vain siitä että sheriffi on kaivannut kopioiden lähteitä julkiseksi. Näihin pyyntöihin teuta on vastannut sheriffille sopimattomasti.
Ei täällä kukaan möykkää, älä tuollaisa kirjoittele. Jeesus pelastaa kirjoitti:
Hän valvoo tehtävänsä mukaisesti, ettei kopioita tulisi ilman avaustekstejä.
Ihan hyviä paikkoja teuta on valinnut, ei siinä mitään. Kysymys on vain siitä että sheriffi on kaivannut kopioiden lähteitä julkiseksi. Näihin pyyntöihin teuta on vastannut sheriffille sopimattomasti.
Ei täällä kukaan möykkää, älä tuollaisa kirjoittele.Kiitos rauhallisesta ja puolueettomasta näkemyksestänne. Sallinette että teen kantani vielä selvemmäksi koska en halua olla mikään oraakkeli josta pitää arvailla mitä se nyt oikein tarkoittaa ja mitä se haluaa kuin Neuvostoliitto ennen.
Kyse on kahdesta asiasta:
1. Pelkät lainaukset ilman mitään keskustelua eivät ole palstan tarkoituksen mukaisia - eivät minkään suomi24:n keskustelupalstan. Vaikka teksti olisi miten kaunista ja oikein ja kristillista ja mitä tahansa, kopiointi on kopiointia eikä keskustelua. Tämä ei meinaa mennä perille, ei sitten millään. Kun poistan puhdasta kopiointia, en ota kantaa tekstiin sinänsä, vaan kopiointiin.
2. Maltillinen kopiointi on sallittua, kun se liittyy palstan aihepiiriin ja kun lähde on mainittu. Jos siteerataan raamatunpaikkaa, siihenhän tavallisesti liitetäänkin maininta paikasta, esim. Joh. 3:16. Jos lainataan vaikkapa Lutherin tekstiä suorana lainauksena hiukankaan pitempi pätkä, ON MAINITTAVA MISTÄ TEOKSESTA LAINAUS ON OTETTU. Tämä on jo hyvien tapojenkin saati sitten lain vaatimusten mukaista.
LAINAUS ON OSA KESKUSTELUA/PUHEENVUOROA, EI KOKO SEN SISÄLTÖ.
Jos vaikkapa lätsä-Pekka tuntee teutan henkilökohtaisesti, voisiko käyttää hiukan aikaa edellä kerrotun selittämiseen? Mielelläni antaisin oman korvasyyhyni mukaan Teutalle erivapauden toimia toisin kuin muut, mutta mitä sanon sitten niille, joille tätä mahdollisuutta ei voida suoda? On pakko pyrkiä yhdenvertaisuuteen eikä silloin tällaisella yleisellä palstalla voi antaa luvallisuutta kovin yksilölliseen kohteluun.
Olenko tehnyt itseni ymmärretyksi? Onko edellä kerrottu rajaus mielestänne epäoikeudenmukaista?- Suen Tassu
>ei teutan kirjoituksissa minun mielestäni ole mitään vikaa. Joillakin on vaan halua möykätä. Teuta vois sanoa kuin sotamies rokka: -pohja se on miunki säkissä! <
Jos Väinö Linnan romaania "Tuntematon sotilas" oikeinluetaan, niin mainittu Rokka oli kylläkin alikersantti! Teutahan voi todistella tämänkin väitteen paikkanspitämättömäksi, jos koohotukseltan ehtii? - teuta
Eslest kirjoitti:
Kiitos rauhallisesta ja puolueettomasta näkemyksestänne. Sallinette että teen kantani vielä selvemmäksi koska en halua olla mikään oraakkeli josta pitää arvailla mitä se nyt oikein tarkoittaa ja mitä se haluaa kuin Neuvostoliitto ennen.
1. Pelkät lainaukset ilman mitään keskustelua eivät ole palstan tarkoituksen mukaisia - eivät minkään suomi24:n keskustelupalstan. Vaikka teksti olisi miten kaunista ja oikein ja kristillista ja mitä tahansa, kopiointi on kopiointia eikä keskustelua. Tämä ei meinaa mennä perille, ei sitten millään. Kun poistan puhdasta kopiointia, en ota kantaa tekstiin sinänsä, vaan kopiointiin.
2. Maltillinen kopiointi on sallittua, kun se liittyy palstan aihepiiriin ja kun lähde on mainittu. Jos siteerataan raamatunpaikkaa, siihenhän tavallisesti liitetäänkin maininta paikasta, esim. Joh. 3:16. Jos lainataan vaikkapa Lutherin tekstiä suorana lainauksena hiukankaan pitempi pätkä, ON MAINITTAVA MISTÄ TEOKSESTA LAINAUS ON OTETTU. Tämä on jo hyvien tapojenkin saati sitten lain vaatimusten mukaista.
Jos vaikkapa lätsä-Pekka tuntee teutan henkilökohtaisesti, voisiko käyttää hiukan aikaa edellä kerrotun selittämiseen? Mielelläni antaisin oman korvasyyhyni mukaan Teutalle erivapauden toimia toisin kuin muut, mutta mitä sanon sitten niille, joille tätä mahdollisuutta ei voida suoda? On pakko pyrkiä yhdenvertaisuuteen eikä silloin tällaisella yleisellä palstalla voi antaa luvallisuutta kovin yksilölliseen kohteluun.
Olenko tehnyt itseni ymmärretyksi? Onko edellä kerrottu rajaus mielestänne epäoikeudenmukaista?Että sinun 1. ei edellytä koskaan mitään omaa . Koska kyseessä on tässä tapauksessa 1 jae
jostakin ,,mitähän omiasanoja voi laittaa , kysymys on Raamatusta , ja se ei siedä minun omia
sanoja , ei yhtään. aiemmin kirjoitin jo, että täällä tasapuolisuuden mukaan tehtäisiin jotkut normit
muuten ok. mutta ei (päivänsana ) siedä yhtään muuta kuin sen minkä se asia on sinä päivänä.
asia2. asia on sinänsä toinen ja selvä minäkin ymmärrän .
Lainaus on keskustelua ei kokosisältö . Aivan eikö se jo olekkin mennyt jotenkin perille ,
vain tuo 1. kohta vielä kummittelee. Ja siihen tarvitaan paneutumista , kaikilta koska
sitä ei ole aikaisemmin haluttu käsitellä , soitettu suuta kyllä .
mitä tulee asioden korjaamiseen , miksi minä nyt korjaan mitään,enhän tiedä vielä
tuloksiakaan , sen kerkiää kyllä ei Jumala ota meitä vielä pois, ennekuin sitten kun
asia on klaari . - teuta
Suen Tassu kirjoitti:
>ei teutan kirjoituksissa minun mielestäni ole mitään vikaa. Joillakin on vaan halua möykätä. Teuta vois sanoa kuin sotamies rokka: -pohja se on miunki säkissä! <
Jos Väinö Linnan romaania "Tuntematon sotilas" oikeinluetaan, niin mainittu Rokka oli kylläkin alikersantti! Teutahan voi todistella tämänkin väitteen paikkanspitämättömäksi, jos koohotukseltan ehtii?En kinaa asia on ok. varmaankin hän oli alik.
- Jeesus pelastaa
Eslest kirjoitti:
Kiitos rauhallisesta ja puolueettomasta näkemyksestänne. Sallinette että teen kantani vielä selvemmäksi koska en halua olla mikään oraakkeli josta pitää arvailla mitä se nyt oikein tarkoittaa ja mitä se haluaa kuin Neuvostoliitto ennen.
Olenko tehnyt itseni ymmärretyksi? Onko edellä kerrottu rajaus mielestänne epäoikeudenmukaista?Olen kanssasi samaa mieltä.
- teuta
Olen huomannut , että sinulla ei ole mitään sairasta itsensä pönkittämistä .
keksi nyt kunnon aihe että saamme taas heittää kiemurat , jooko. - teuta
teuta kirjoitti:
Että sinun 1. ei edellytä koskaan mitään omaa . Koska kyseessä on tässä tapauksessa 1 jae
jostakin ,,mitähän omiasanoja voi laittaa , kysymys on Raamatusta , ja se ei siedä minun omia
sanoja , ei yhtään. aiemmin kirjoitin jo, että täällä tasapuolisuuden mukaan tehtäisiin jotkut normit
muuten ok. mutta ei (päivänsana ) siedä yhtään muuta kuin sen minkä se asia on sinä päivänä.
asia2. asia on sinänsä toinen ja selvä minäkin ymmärrän .
Lainaus on keskustelua ei kokosisältö . Aivan eikö se jo olekkin mennyt jotenkin perille ,
vain tuo 1. kohta vielä kummittelee. Ja siihen tarvitaan paneutumista , kaikilta koska
sitä ei ole aikaisemmin haluttu käsitellä , soitettu suuta kyllä .
mitä tulee asioden korjaamiseen , miksi minä nyt korjaan mitään,enhän tiedä vielä
tuloksiakaan , sen kerkiää kyllä ei Jumala ota meitä vielä pois, ennekuin sitten kun
asia on klaari .että käsittelisitte asian , nyt kun aikaa on ja silmäkatsoo tarkemmin ...
- teuta
Olen kanssasi samaa mieltä.
Minulle tärkeään kysymykseen , te vaan jaatte pisteitä jolla ei ole mitään merkitystä
TOSI ASIAN kanssa , Teen teille yhden esimerkin, jos päivän sana olisi seuraava.
"Ja Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet , ja armoa armosta. " Joh. 1:16.
Mihin kohtaan omia sanoja mahtuisi ? Vai onko jonkinlainen sanaton sota aloitettu .
Minua kohti, ja oletteko miettineet nyt mitä vastaatte. Vastatkaa kuitenkin sillä
se minusta on kurjinta, että yritätte piiskata hienouksillä mitä se on, luuloo ja
toisen omanarvon vähättelyä. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Minulle tärkeään kysymykseen , te vaan jaatte pisteitä jolla ei ole mitään merkitystä
TOSI ASIAN kanssa , Teen teille yhden esimerkin, jos päivän sana olisi seuraava.
"Ja Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet , ja armoa armosta. " Joh. 1:16.
Mihin kohtaan omia sanoja mahtuisi ? Vai onko jonkinlainen sanaton sota aloitettu .
Minua kohti, ja oletteko miettineet nyt mitä vastaatte. Vastatkaa kuitenkin sillä
se minusta on kurjinta, että yritätte piiskata hienouksillä mitä se on, luuloo ja
toisen omanarvon vähättelyä.Missä näet sotaa täällä? No ... onhan täällä tietynlainen sota tosin, uskovien ja ei-uskovien välillä.
Asenteesi on kypsyttänyt sheriffin. Ruuti on nyt todella kuivaa. :-)))
Esimerkkiisi vastauksena: Riittänee kun kerrot sen kirjan nimen josta teksti on. Esimerkiksi "Teksti on Päivän tunnussana kirjasta". - teuta
Missä näet sotaa täällä? No ... onhan täällä tietynlainen sota tosin, uskovien ja ei-uskovien välillä.
Asenteesi on kypsyttänyt sheriffin. Ruuti on nyt todella kuivaa. :-)))
Esimerkkiisi vastauksena: Riittänee kun kerrot sen kirjan nimen josta teksti on. Esimerkiksi "Teksti on Päivän tunnussana kirjasta".Mut6ta se ei riitä , teillä on kummallakin edelleen sellainen ajatu ,
etten minä osaa mitään kirjoittaa itse .
Jahka se jotenkin selviää se käy. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Mut6ta se ei riitä , teillä on kummallakin edelleen sellainen ajatu ,
etten minä osaa mitään kirjoittaa itse .
Jahka se jotenkin selviää se käy.Sinullahan on kaikki mahdollisuudet tuottaa vaikka kuinka hyvää tekstiä.
- teuta
Sinullahan on kaikki mahdollisuudet tuottaa vaikka kuinka hyvää tekstiä.
Siinä varmaan olikin kaikki tärkeimmät.
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Siinä varmaan olikin kaikki tärkeimmät.
En minä sekundaa hyväksy. Tarkoitin sitä että käytä aikaa enemmän saadaksesi hyvää tekstiä. Microsoftin Word
kirjoitusohjelma on hyvä työkalu tuottaa kelvollista tekstiä. Se huomauttaa heti jos teksti ei mene kirjakielen mukaisesti.
Silloin lukijat ymmärtävät mitä kirjoituksellasi tarkoitat sanoa, hyöty ja ilo on molemminpuolinen. - teuta
En minä sekundaa hyväksy. Tarkoitin sitä että käytä aikaa enemmän saadaksesi hyvää tekstiä. Microsoftin Word
kirjoitusohjelma on hyvä työkalu tuottaa kelvollista tekstiä. Se huomauttaa heti jos teksti ei mene kirjakielen mukaisesti.
Silloin lukijat ymmärtävät mitä kirjoituksellasi tarkoitat sanoa, hyöty ja ilo on molemminpuolinen.Minun teksti , rönsyilee kyllä myönnetään , mutta en koskaan sano pahasti toiselle
niin kuin erä aika usein, kaikesta päättäen olen kyllä ollut joissakin asioissa väärässä .
Mutta en myönnä sitä että raatun asiassa olisin väärässä , ja siksi olen pullikoinut vastaan
monissa viesteissäni , siitä asiasta ei voi olla kahta mieltä , tai voi mutta Raamattu voittaa
viime kädessä , olen oma yksilö ja haluan olla oma yksilö, en mikään joukko sielu . - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Minun teksti , rönsyilee kyllä myönnetään , mutta en koskaan sano pahasti toiselle
niin kuin erä aika usein, kaikesta päättäen olen kyllä ollut joissakin asioissa väärässä .
Mutta en myönnä sitä että raatun asiassa olisin väärässä , ja siksi olen pullikoinut vastaan
monissa viesteissäni , siitä asiasta ei voi olla kahta mieltä , tai voi mutta Raamattu voittaa
viime kädessä , olen oma yksilö ja haluan olla oma yksilö, en mikään joukko sielu .Kuvitteletko tuollaista ihan tosissasi? :-))))
Kirjoituksesi ovat meidän kaikkien nähtävillä, jäit heti valheesta kiinni.
Ei tällä palstalla väitellä väärässä taikka oikeassa olemisesta, vaan keskustellaan mielipiteistä. - teuta
Kuvitteletko tuollaista ihan tosissasi? :-))))
Kirjoituksesi ovat meidän kaikkien nähtävillä, jäit heti valheesta kiinni.
Ei tällä palstalla väitellä väärässä taikka oikeassa olemisesta, vaan keskustellaan mielipiteistä.huomaatko .
- teutatess
Että , se eräs en ole minä , vaan joku toinen aktiivinen ja kun , on aktiivinen
kerkiää jo ilmoittaa mitä on lukenut valvojallekin.- terve itsekritiikki
Ei täällä ole ketään "eräs" henkilöitä. Ja eiköhän se ole niin että sinä olet kirjoittanut omat viestisi ihan itse.
Kunnöyrästi noudatat sheriffin antamia selkeitä ohjeita, niin ei tule ongelmia poistojen suhteen.
Sheriffi lukee viestejä ja vertaa niiden sisältöä palstan sääntöihin. Poistaa sitten sellaiset viestit joiden hän tulkitsee rikkovan palstan sääntöjä.
Vain joistakin härskeistä viesteistä tehdään ilmoitus toimitukselle. Näin se toimii. - teuta
terve itsekritiikki kirjoitti:
Ei täällä ole ketään "eräs" henkilöitä. Ja eiköhän se ole niin että sinä olet kirjoittanut omat viestisi ihan itse.
Kunnöyrästi noudatat sheriffin antamia selkeitä ohjeita, niin ei tule ongelmia poistojen suhteen.
Sheriffi lukee viestejä ja vertaa niiden sisältöä palstan sääntöihin. Poistaa sitten sellaiset viestit joiden hän tulkitsee rikkovan palstan sääntöjä.
Vain joistakin härskeistä viesteistä tehdään ilmoitus toimitukselle. Näin se toimii.Mutta , olisi silti kiva saada vastaus , sekä tieto siitä että en tee mitään turhaan .
Nimittäin jos tänne kirjoitan jotain , en halua että siitä taas heti posmotoidaan
jotenkin , niin että syyt olisi minun , pelkästään koska kaikaissa on syitä ,
ja kaikki voi huomauttaa asiallisesti , vinoilu pois meiltä. - ei posmotoiva
teuta kirjoitti:
Mutta , olisi silti kiva saada vastaus , sekä tieto siitä että en tee mitään turhaan .
Nimittäin jos tänne kirjoitan jotain , en halua että siitä taas heti posmotoidaan
jotenkin , niin että syyt olisi minun , pelkästään koska kaikaissa on syitä ,
ja kaikki voi huomauttaa asiallisesti , vinoilu pois meiltä.Tämä on yksinkertainen juttu. Teet kuten sheriffi neuvoo ja kaikki toimii moitteettomasti.
- teuta
ei posmotoiva kirjoitti:
Tämä on yksinkertainen juttu. Teet kuten sheriffi neuvoo ja kaikki toimii moitteettomasti.
Enkö minä niin teekkin ..
Minun mielestäni asioita ei tunnettu , ja siksi otin ne esiin .
Oikeessa hän on , vaikka minun seriffi on taivaassa ,ja
minun on kuuleminen häntä.
Siis ei omia jokapaikkaan . - Lucky Luke
teuta kirjoitti:
Enkö minä niin teekkin ..
Minun mielestäni asioita ei tunnettu , ja siksi otin ne esiin .
Oikeessa hän on , vaikka minun seriffi on taivaassa ,ja
minun on kuuleminen häntä.
Siis ei omia jokapaikkaan .Sillä sinun Seriffillä siellä taivaassa Stetsoni päässä?
- teu.
Lucky Luke kirjoitti:
Sillä sinun Seriffillä siellä taivaassa Stetsoni päässä?
miksei olisi .
- Jeesus pelastaa
Lucky Luke kirjoitti:
Sillä sinun Seriffillä siellä taivaassa Stetsoni päässä?
... nyt puheena olevaan asiaan?
Mielestäni ei liity.
Seuraavaksi voitaisiin pohtia miksi kirjoitat sellaisen viestin joka ei liity mitenkään siihen asiaan josta nyt pitäisi vakavasti keskustella?
Okei, jätetään tila miettimiselle.
HNMKY:n emeritus puheenjohtaja, teologian lisensiaatti Kari Törmä opetti, että yksi syy auktoriteettiongelmaan on puuttuva tai etäinen isyys. Jos lapselta puuttuu turvallinen isäsuhde, hänen on aikuisena vaikea kunnioittaa auktoriteetteja. Plastan säännöt on täällä laki, ja sheriffi on lainvalvoja. Hän valvoo että palstan sääntöjä noudatetaan. Hänellä on nappi, jolla sääntöjä rikkovat viestit poistetaan.
Jumalalla ja/tai stetsoneilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. :-)))) - teuta
Mielestäni ei liity.
Seuraavaksi voitaisiin pohtia miksi kirjoitat sellaisen viestin joka ei liity mitenkään siihen asiaan josta nyt pitäisi vakavasti keskustella?
HNMKY:n emeritus puheenjohtaja, teologian lisensiaatti Kari Törmä opetti, että yksi syy auktoriteettiongelmaan on puuttuva tai etäinen isyys. Jos lapselta puuttuu turvallinen isäsuhde, hänen on aikuisena vaikea kunnioittaa auktoriteetteja. Plastan säännöt on täällä laki, ja sheriffi on lainvalvoja. Hän valvoo että palstan sääntöjä noudatetaan. Hänellä on nappi, jolla sääntöjä rikkovat viestit poistetaan.
Jumalalla ja/tai stetsoneilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. :-))))Jos ihmiset ei kijoita asiaa , asiana minkä minä sille voin , en takuulla ala tekemään
jotain sen asian suhteen . Vaan siitä pidän kiinni että asia on Jumalan kanssa klaari
ja pysyy enemmän kuin Maallisten kanssa , olkoon sitten miten olkoon.
Sinun kanssa , olet myös ajatteleva tyyppi miksi annat
niin pian periksi , kun joku esittää hyvän siviili ammatin
Että ennen sanottu heitää , ja ei pidä vahvuuttaan . - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Jos ihmiset ei kijoita asiaa , asiana minkä minä sille voin , en takuulla ala tekemään
jotain sen asian suhteen . Vaan siitä pidän kiinni että asia on Jumalan kanssa klaari
ja pysyy enemmän kuin Maallisten kanssa , olkoon sitten miten olkoon.
Sinun kanssa , olet myös ajatteleva tyyppi miksi annat
niin pian periksi , kun joku esittää hyvän siviili ammatin
Että ennen sanottu heitää , ja ei pidä vahvuuttaan .Se on helppo todeta viivoituksesta.
- teuta
Mielestäni ei liity.
Jumalalla ja/tai stetsoneilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. :-))))Se Sinun päkätti on kai selvä , mutta en ikinä anna periksi että Sanaan pitäisi laittaa
jotain omaa , Sana On Sanaa , kiemurtele pois koukusta että saat olla vapaa .
Jos Jumalan sana jostakin kohtaa ,, sepustetaan , se ei enää ole Jumalan sanaa . - teuta
Se on helppo todeta viivoituksesta.
Etten thnyt sulle kysymystä , voisit kyllä vastata vaikka et viitsis .
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Kerroin jo.
En väitä mitään, en useinkaan vastaile kysymyksiin. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Se Sinun päkätti on kai selvä , mutta en ikinä anna periksi että Sanaan pitäisi laittaa
jotain omaa , Sana On Sanaa , kiemurtele pois koukusta että saat olla vapaa .
Jos Jumalan sana jostakin kohtaa ,, sepustetaan , se ei enää ole Jumalan sanaa .Ajattelitko lähteä väärälle linjalle?
Ongelma ei ole muut kirjoittajat, vaan sinun väärä asenteesi palstan valvojaa kohtaan. Jumalaa ei saa sekoittaa tähän asiaan ollenkaan, Jumala ei mielisty riitelyyn eikä kiistelyyn, se on vihollisen työtä. - teuta
Ajattelitko lähteä väärälle linjalle?
Ongelma ei ole muut kirjoittajat, vaan sinun väärä asenteesi palstan valvojaa kohtaan. Jumalaa ei saa sekoittaa tähän asiaan ollenkaan, Jumala ei mielisty riitelyyn eikä kiistelyyn, se on vihollisen työtä.Vasta sitten kun saa tarpeeksi sinun väittämiäs kehuja , jotka ei varmaan muuten ole näkyviä.
- teuta
teuta kirjoitti:
ovat tehty sinulle , siitä ei pitäisi päästä olan kohautuksella .
Vaikka mutta odotan. - teuta
Ajattelitko lähteä väärälle linjalle?
Ongelma ei ole muut kirjoittajat, vaan sinun väärä asenteesi palstan valvojaa kohtaan. Jumalaa ei saa sekoittaa tähän asiaan ollenkaan, Jumala ei mielisty riitelyyn eikä kiistelyyn, se on vihollisen työtä.sen asian parhaiten tiedät kysyn vaan , MAALLISTEN kirjoittajien MIELESTÄ ei olekaan
mutta HENGELLISTEN kirjoittajien , mielestä sinä et voi noin edes sanoa. !
En paremmin sano. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
sen asian parhaiten tiedät kysyn vaan , MAALLISTEN kirjoittajien MIELESTÄ ei olekaan
mutta HENGELLISTEN kirjoittajien , mielestä sinä et voi noin edes sanoa. !
En paremmin sano.Minä sen tiedän, että lähimmäisten nimittely on väärin ja syntiä vaikka tekijänä olisi teuta.
Tiedät hyvin etten ole hieroja, enkä sellaiseksi aio tullakaan. Miksi tuollaisia kirjoittelet? - teuta
Minä sen tiedän, että lähimmäisten nimittely on väärin ja syntiä vaikka tekijänä olisi teuta.
Tiedät hyvin etten ole hieroja, enkä sellaiseksi aio tullakaan. Miksi tuollaisia kirjoittelet?Pahasta ,,Meillä maalla aikanaan sanottiin, kun jotain ei tiedetty.
Että kysyhierojalta se tietää, ja varmaan jotakin tiesikin mutta
minusta se sanonta oli hyvä .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796