suutin...

huoltoa VP AD31

suutinhuoltoa ( ajotunteja 600 h )

kone volvo Pentan AD31B. Suuttimet irroitettu, kupit putsattu erittin huolellisesti. Suuttimet kävi huollossa
eikä vaatinut kuin puhdistuksen ja normaalin säädön eli ok. Asensin suuttimet paikoilleen
ja koeajon jälkeen huomasin, että yhden suuttimen ja suutinholkin välistä oli tullut mustaa
noke eli pakokaasua ym. palamistöhkää. otin suuttimen irti, putsasin vastinpinnat uudestaan
ja uusi yrity. sama homma. kiinnitys pultti vedettiin momentttiin kuten asiaan kuuluu.

Vastinpinnassa, johon suuttimen alaosa tiivistyy, on hyvin pieni kuluma josta paine pääsee purkautumaan.
Korjausvaihtoehtoja on kaksi

1. Vaihataa suutinholkki (iso ja hankala työ)

2. asentaa ohut 0.8 mm paksu kupariprikka suuttimen alle lisätiivisteeksi.

Kokemuksia näistä ? Yanmarinin koneessahan nuo prikat ovat aina mutta jos pentan koneeseen laittaa
ja suuttimen kärki nousee alle 0.8 mm, haittako ?????

6

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne levyt (prikat), ovat kertakäyttöisiä.

• ei le

prikkoja kuten yanmarissa. Prikoissa ei kannata säästellä. niitä saa eurolla kourllisen. nyt on kysymys siitä, haittaako jos tuo suuttimen kärki nousee vajaan millin ylöspäin ??? Yanmarissa on prikat ja tottakai ne uusitaan jokakerta. nimimerkillä kokemusta on tästäkin...

• eipäkai

en usko että tuon prikan käytöstä kyseisessä kohteessa on haittaa.
        0.8 mm prikka kun menee vielä hieman kasaan suutinta asennettaessa.
        Jos suutin on siis asennuksen jälkeen n. 0.5 mm korkeammalla kuin
        aikaisemmin, keksiikö joku mitä haittaa siitä voisi ola ? Itse en usko että
        vaikuttaa mihinkään.

• ei le kirjoitti:

prikkoja kuten yanmarissa. Prikoissa ei kannata säästellä. niitä saa eurolla kourllisen. nyt on kysymys siitä, haittaako jos tuo suuttimen kärki nousee vajaan millin ylöspäin ??? Yanmarissa on prikat ja tottakai ne uusitaan jokakerta. nimimerkillä kokemusta on tästäkin...

On että paluuputken asentaminen siihen kohollaan olevaan suuttimeen voi olla vähän haastavaa.

Itse tosin kokeilisin ensin kiristämistä hieman kovempaan momenttiin.

• Öllerö
        eipäkai kirjoitti:

en usko että tuon prikan käytöstä kyseisessä kohteessa on haittaa.
        0.8 mm prikka kun menee vielä hieman kasaan suutinta asennettaessa.
        Jos suutin on siis asennuksen jälkeen n. 0.5 mm korkeammalla kuin
        aikaisemmin, keksiikö joku mitä haittaa siitä voisi ola ? Itse en usko että
        vaikuttaa mihinkään.

Voit huoletta laittaa sinne prikat kun vain varmistat,että on oikeaa kokoa muuten jää edelleen vuotaa.

• näin...
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

On että paluuputken asentaminen siihen kohollaan olevaan suuttimeen voi olla vähän haastavaa.

Itse tosin kokeilisin ensin kiristämistä hieman kovempaan momenttiin.

ensin kokeilin tuota mainitsemaasi kovempaa momenttia. ensin putsasin ja sitten käännettiin kovempaan momenttiin ja avattiin ja udestaan kovempaan momenttiin. Ei auttanut. sama ongelma. nyt laitettiin tuo mainitsemani prikka suuttimen alle. käännettiin hieman ohjetta kovempaan momenttiin. tänään ajettiin normaali kuromituksella 2 * 30 min ja takastin konehuoneen....ja kas kas... vuotoa ei näkynyt. Eli nyt näyttäisi olevan huoli pois. Mietityttää edelleen voiko tuosta olla muuta harmia. sen paluuputken sai muuten ihan nätisti paikallee. nousua aikaisempaan oli niin vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe