Precious oli kyllä elokuvakokemuksena rankka.
Kakasinkertainen oscar-voittaja (paras naissivuosa, paras sovitettu käsikirjoitus) sekä Golden Globe palkittua elokuvaa mainostetaan vuoden elokuvasensaationa.
Se perustuu Sapphire-nimise kirjoittajan romaaniin ja kertoo tarinan harlemilaistytön ponnisteluista epäinhimillisistä olosuhteista kohti ihmisarvoisempaa elämää. Miten voi selviytyä jos oma lähipiiri, jonka tulisi tarjota suojaa ja tukea, onkin se mikä riistää vauvasta saakka?
Tämä elokuva ei tosiaankaan ole mikään treffi-leffa.
Mutta sen jälkeen osaa -- ainakin hetken -- arvostaa ehkäpä omaa hyvä-osaisuuttaan.
Precious
4
614
Vastaukset
- mandalay
ja kirjailija on kuulemma itse ollut opettajana ja tavannut näitä kovia kokeneita tyttöjä slummeista. Uskomaton voima tytössä, että jaksaa nousta tuosta paskasta ja pitää ylväänä päänsä pystyssä. Mutta ei kai lapsia maailmassa olisi ellei Precousin kaltaisia naisia olisi heistä huolehtimassa.
- 1099
Yllätys tässä elokuvassa oli Mariah Careyn hieno näyttelijäsuoritus. Olen aina pitänyt häntä ihan tyhjäpäisenä bimbona, mut tässä hän osaa hienosti näytellä jopa nyansseja. Toinen muusikko, Lenny Kravits, ei ole ihan yhtä vakuuttava, vaikka ei hänkään täyshuono ole. Rankka aihe, mutta hienoa, että näitäkin tehdään. Kuten aloittaja sanoi, ainakin vähän aikaa taas osaa arvostaa omaa elämäänsä tämän nähtyään.
- Mariah C.
Edellisen kirjoittajan tekstiin kommentoiden :
Yllätyttiin täälläkin tuosta M. Careyn näyttelemisestä kyseisessä elokuvassa !
Emme edes yhdistäneet roolihahmoa glamour-laulajattareen, niin kaukana oli roolihahmon maailma Mariahiin liitetystä mielikuvasta. Todella hienosti veti sosiaalitädin roolin ! Samoin Lenny Kravitz oli piristys hahmossaan. Elokuva oli kyllä totisesti aika ajoin sydäntäsärkevän järkyttävä.
Ymmärsinkö lopputeksteistä oikein, että tuottajana Oprah ?
Oprah itsekin lähtöisin pokkeuksellisen kovista oloista.
Sisukkuudella hänkin luonut uransa ja asemansa. - Doris Day is sweet*
Mariah C. kirjoitti:
Edellisen kirjoittajan tekstiin kommentoiden :
Yllätyttiin täälläkin tuosta M. Careyn näyttelemisestä kyseisessä elokuvassa !
Emme edes yhdistäneet roolihahmoa glamour-laulajattareen, niin kaukana oli roolihahmon maailma Mariahiin liitetystä mielikuvasta. Todella hienosti veti sosiaalitädin roolin ! Samoin Lenny Kravitz oli piristys hahmossaan. Elokuva oli kyllä totisesti aika ajoin sydäntäsärkevän järkyttävä.
Ymmärsinkö lopputeksteistä oikein, että tuottajana Oprah ?
Oprah itsekin lähtöisin pokkeuksellisen kovista oloista.
Sisukkuudella hänkin luonut uransa ja asemansa.Juu - suosittelin tätä elokuvaa ystävälleni ja hän järkyttyi niin kovasti elokuvan tarinasta että mökötti minulle pari viikkoa kun menin moista hänelle suosittelemaan. Ei kuulemma enää ikinä kysy elokuvavinkkejä minulta. Eli siis jos on herkkä ihminen kyseessä, niin ei välttämättä kannata katsoa tätä - ainakaan yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745