Mieheni haiseva hengitys

nainenpulassa

Olemme seurustelleet nyt 2 vuotta. Ongelma on tullut esille oikeastaan vasta viimeisen puolen vuoden aikana. Ennen en huomannut että hänen hengityksensä olisi kovinkaan usein haissut, tottakai kaikilla ihmisillä välillä, jos syö esim. tietynlaista ruokaa (esim. valkosipulia) mutta se on kuitenkin ohimenevää. Nyt mieheni hengitys haisee lähes päivittäin todella epämiellyttävälle. Minun ei tee kovinkaan usein enää mieli suudella häntä, koska en tunne sen olevan mukavaa haisuhengityksen takia. Myös seksihaluni ovat hieman vähentyneet tämän takia ja ainakaan en halua pussailla seksin aikana. Tämä on hyvin kiusallinen ongelma, koska en haluaisi suoraan huomauttaa asiasta miehelleni koska hän loukkaantuu helposti. Hän kyllä pesee hampaansa 1-2 kertaa päivässä, mutta luulen että kyseessä on jonkinlainen ientulehdus tms. Avomieheni ei jaksa eikä viitsi mennä hammaslääkäriin vaikka siihen todella olisi tarvetta. Välillä olen ottanut hammaslääkäriasian puheeksi ja hän on vain vastannut että joo joo kyllä mä meen jossain vaiheessa. Mutta asia vain pitkittyy ja pitkittyy koko ajan. Rakastan miestäni ja kaikenlaista läheisyyttä hänen kanssaan, mutta ei ole kivaa kun ei voi enää edes keskustella lähekkäin kun pitää miehen puhuessa pidättää hengitystään.

69

7713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä asiasta pitäisi voida puhua, koska käsittääkseni asia voidaan hoitaakin helpostikin. Harjaamalla kielen ja muutenkin hampaiden pesulla. Ja onhan niitä ihan oikeita aineitakin hajun poistoon. Kuitenkin häiritsee koko parisuhdetta ja olisi väärin miestäsikin kohtaan josset kertoisi asiaa joka vaivaa. Joskin miehesikin pitää oppia keskustelemaan ikävältäkin kuulostavista asioista. Loukkaantua ei edes saa tuollaisen asian takia. Mutta keskustele asiasta oikein. Älä pelkästään heitä asiaa naamalle, jolloin saattaa todellakin syödä itsetunnonkin moinen asia, vaan rakentavasti. Ymmärrän kyllä, että hankalaa on, kun ei ole alussa jo luotu henkistä yhteyttä parisuhteeseen.

• siitä vaan

Kyllä sun täytyy puhua siitä. Voihan olla joku tulehdus tms, joka pitäisi hoitaa ennen kuin menee liian pahaksi. Eikä asiasta sanomisessa tarvitse olla mitään vaikeaa, kun teet sen asiallisesti.

• ...JakoJäännös

Mitä on älykkyys? Esittääkö oikeasti älykäs ihminen älykkyytensä suomi24 profiilissa todistuksen kera? Tuollainen älykkyys on todellakin turhaa ja siihen ei kiinnitä huomiota enää sen jälkeen, kunnes ikävuodet ovat karttuneet. Silloin kun ikävuodet ovat yli 40 voi kaikessa rauhassa todeta, että älykkyydestä ei ole jäljellä enää kuin jakojäännös :)

• ...JakoJäännös
        ...JakoJäännös kirjoitti:

Mitä on älykkyys? Esittääkö oikeasti älykäs ihminen älykkyytensä suomi24 profiilissa todistuksen kera? Tuollainen älykkyys on todellakin turhaa ja siihen ei kiinnitä huomiota enää sen jälkeen, kunnes ikävuodet ovat karttuneet. Silloin kun ikävuodet ovat yli 40 voi kaikessa rauhassa todeta, että älykkyydestä ei ole jäljellä enää kuin jakojäännös :)

Etkö muuten ole ajatellut, että 'testintehneistä' ei ole yhdyssana? :)

• SB12....

Hän voisi kokeilla SB12-suuvesi/apteekki.

• turhaa puhetta

Itselläni sama ongelma mennyt todella pahaksi. Seksihalut ovat menneet tämän vuoksi täysin, suuteleminen loppui jo vuosia sitten. Jos asiasta yrittää sanoa terveys/järkinäkökulmasta, tulee vain vastaan mäkätystä, asiatontonta tekstiä ja loukkaantumista. Suun hygienian hoitoon menee n 2x 5 sek päivässä. Olen hankkinut suuvesiä ja muita välineitä tyrkylle, kovin heikoin tuloksin. Makuuhuone jossa nukumme löyhkää, oksettava haju! Ilmeisesti täytyy erota tämän vuoksi.

• 250
        turhaa puhetta kirjoitti:

Itselläni sama ongelma mennyt todella pahaksi. Seksihalut ovat menneet tämän vuoksi täysin, suuteleminen loppui jo vuosia sitten. Jos asiasta yrittää sanoa terveys/järkinäkökulmasta, tulee vain vastaan mäkätystä, asiatontonta tekstiä ja loukkaantumista. Suun hygienian hoitoon menee n 2x 5 sek päivässä. Olen hankkinut suuvesiä ja muita välineitä tyrkylle, kovin heikoin tuloksin. Makuuhuone jossa nukumme löyhkää, oksettava haju! Ilmeisesti täytyy erota tämän vuoksi.

On se kumma juttu että joku ei voi huolehtia suustaan edes parisuhteen ja seksielämän takia. Luulisi että sen verran voi vaivaa nähdä toisen ja oman hyvinvoinnin eteen. Sehän on jo terveysriskikin, jos suussa on tulehduksia ja pääsevät pahenemaan kun ei hoideta kuntoon. Hammaslääkäriin ja heti. Sen jälkeen säännölliseen, päivittäiseen käyttöön sekä harja että LANKA = hajut ja tulehdukset pysyy poissa. Suuvedet eivät ole mikään kunnollinen ratkaisu tähän, koska eiväthän ne tulehdusta poista.

• Äippämutsi

Miehen kannattaa tietysti käydä hammaslääkärillä tarkistuttamassa hampaansa, mutta on myös mahdollista että hampaat on ok ja haisuhengitys johtuu suun ja nielun bakteereista. Tähän SB12 on ihan yliveto. Ostin tätä pojalle eikä ole enää ollut mitään ongelmaa.

• mnbmn
        turhaa puhetta kirjoitti:

2x5 sekuntia?

Mahtaa olla suusi melko haiseva viemäri jos noin vähän aikaa käytät sen "hoitamiseen".

HÄPEÄ! Sinä siellä makuuhuoneessa taidat haista pahalle.

• kertokaa,,,,,,,,,
        250 kirjoitti:

On se kumma juttu että joku ei voi huolehtia suustaan edes parisuhteen ja seksielämän takia. Luulisi että sen verran voi vaivaa nähdä toisen ja oman hyvinvoinnin eteen. Sehän on jo terveysriskikin, jos suussa on tulehduksia ja pääsevät pahenemaan kun ei hoideta kuntoon. Hammaslääkäriin ja heti. Sen jälkeen säännölliseen, päivittäiseen käyttöön sekä harja että LANKA = hajut ja tulehdukset pysyy poissa. Suuvedet eivät ole mikään kunnollinen ratkaisu tähän, koska eiväthän ne tulehdusta poista.

Mikä poistaa ientulehduksen?

• Rosamaria

Vademecum on yhtä hyvä - eikä niin kalliskaan. Mutta huom: se ei hoida märkiviä hampaita. Itse en haluaisi imeä kenenkään suuta, jossa on mätänevä hammas, hyi.

• Niin.

Hammaslääkärille mars. Hammaskivi saattaa siellä suussa asustella ja se jos mikä aiheuttaa kanssa aikamoiset hajut. Meillä sama tilanne, miehelle tulee hammaskiveä aika reippaasti ja sitä sitten pitää käydä poistattamassa, ei se sen kummempaa ole.:)

Ja sitten kun se on poistettu, niin hammaskiveä ehkäisevää suuvettä. Kyllä sitä siltikin tulee, mutta hitaammin.

• minä vain

Mulla kuulemma haisi hengitys pahalle eikä kukaan uskantanut mulle kertoa sitä ja vasta vuosien päästä ilmeni jyskyttävää kipua ja sitten alkoi mätä tirskua ikenestä ja lähdin lekuriin ja röntgen kuva paljasti jättimätä pesäkkeen ja se oli sitten liian myöhäistä koska mätä oli syönyt hampaan juuren sekä paljon leukaluuta.

Kaikki oli lähtenyt haljenneesta hampaanjuuresta johon oli pesiytynyt bakteeri, enkä ole tiennyt mistä kolauksesta/ iskusta tällainen olisi saanut edes alkunsa...
      Joten haisea hengitys voi kieliä jostain vakavammastakin.

• ....................

Oisko joku sopiva henkilö tuttavapiirissä (ei kuitenkaan suoraan sun ystävä, ettei paljastu), joka voisi keksiä hyvän, esim. huumorilla höystetyn tavan huomauttaa asiasta miehen kanssa kahden kesken? Sellainen ihminen, jonka puheista mies ei loukkaannu. Hän voi esim. nuolaisemaan ja haistamaan kättä ja antaa samalla omat, tehokkaat vinkkinsä asian hoitamiseksi (kielen ja suun pintojen putsaus sekä hyvä suuvesi), suositella vaikka jotain mitä on itsekin kokeillut kun on ollut sama ongelma. Mies voi sitten ikään kuin vaivihkaa hoitaa ongelman pois niin, ettei teidän välille tule loukkaavaa suukopua.

• aterokleloor

minulle kävi juuri samoin. Se bakteeri söi ison montun yläleuan leukaluuhun, luusiirto piti tehdä alaleuasta ylös ja maksoi maltaita!
        Toinen mitä se saataa tehdä on että pesiyty esim sydänläppiin .
        Monta leikkausta mutta muistanpa nyt putsailla hampaita....

• Enna123
        .................... kirjoitti:

Oisko joku sopiva henkilö tuttavapiirissä (ei kuitenkaan suoraan sun ystävä, ettei paljastu), joka voisi keksiä hyvän, esim. huumorilla höystetyn tavan huomauttaa asiasta miehen kanssa kahden kesken? Sellainen ihminen, jonka puheista mies ei loukkaannu. Hän voi esim. nuolaisemaan ja haistamaan kättä ja antaa samalla omat, tehokkaat vinkkinsä asian hoitamiseksi (kielen ja suun pintojen putsaus sekä hyvä suuvesi), suositella vaikka jotain mitä on itsekin kokeillut kun on ollut sama ongelma. Mies voi sitten ikään kuin vaivihkaa hoitaa ongelman pois niin, ettei teidän välille tule loukkaavaa suukopua.

Voi taivas...jopas on outo tapa hoitaa parisuhdetta vaivaava ongelma:D En usko että kukaan ikimaailmassa haluaisi kuulla jostain nolohkosta ongelmastaan mieluummin ystäviltään tai työkavereiltaan kuin omalta elämänkumppaniltaan! Jos mies käy muutenkin liian harvoin hammaslääkärissä, sanoisin hänelle: "Nyt olisi todella syytä varata aika hammaslääkärille, koska olen huomannut, että hengityksesi haisee joskus/aina". Kukaan järkevä ihminen ei loukkaannu tosiasioista ja jos loukkaantuu, kannattaa kysyä häneltä olisiko ollut kiva saada tietää vasta vuosien päästä, että hengitys on haissut pitkän matkan päähän todella pahalta. Ainakin minusta olisi tosi kamalaa saada kuulla jostain ikävästä jutusta vasta vuosien päästä.

P.s. Minunkin mieheni hengitys on alkanut juuri haista ja olen sanonut asiasta hänelle. Syynä on kuulemma juuri lohjennut hammas ja hajua tuo ukkeli yrittää peittää Listerinellä, kun ei vielä innostu lähtemään hammaslääkäriin. Hammaslääkärikeikka on pakostikin edessä, toivottavasti taipuu pian siihen. Jos ei muuten, niin seksilakko tepsii tuohon ukkoon...

• appii

kyllä!

• jo mainittiinkin

ongelma voi olla hampaissa/ikenissä. Toinen vaiva, mitä toinen ei haista edes itse on syvemmältä, mahasta tuleva haju. Eli jollei hampaista ja suusta löydy vikaa, saattaa se johtua myös mahahappojen nousemisesta kurkkuun aika ajoin, närästyksestä tms. Myös liian vähäinen veden/juoman/ruuan nauttiminen saattaa aiheuttaa pahanhajuisen hengityksen. Itselläni oli aikanaan sairauden takia näin, enkä itse haistanut mitään. Suuhygienia oli kyllä kunnossa, ja harmittikin että silti valitettiin pahasta hajusta, vaikka olisi pessyt hampaat ja purrut purkkaa/pastilleja päivän mittaan ahkerasti.

Mutta joka tapauksessa asia kannattaa nostaa esille terveyssyistä ja miehen itsensä takia! Kerran se kirpaisee, mutta mietipä, kuinka paha parisuhdekriisi teille vähitellen muodostuu, jos et kykene olemaan hänen lähellään tuollaisen seikan vuoksi etkä kerro mistä kiikastaa! Voi ajatella, ettet enää välitä hänestä, harrastat seksiä jonkun muun kanssa tms.

• hmmmmm...

Sama juttu täälläkin. Olen kylläkin sanonut asiasta, mutta mies otti itseensä ja loukkaantui. Toista kun pitäisi kuulema rakastaa sellaisena kuin on.. mies käytti suuvesiä jonkin aikaa ja kävi lääkärissä, ongelma ei ole kuitenkaan hävinnyt mihinkään ja taas pitäisi siitä mainita. Pahinta on että hän ei ehkä itse usko koko asiaa vaan laittaa minun syyksi,, hajuharhoja vai onko takana joku muu asia joka haittaa??
      Kyllä harmittaa.. seksihalut ovat myös vähentyneet minullakin ja en halua suudella miestäni. Sen jos sanon niin hän todellakin loukkaantuu ja syy onkin taas minussa!
      Hankalaa olla lähekkäin kun toisen suu haisee!!

• nainenpulassa

kerroin asiasta hänelle ja hän -yllätys yllätys- loukkaantui. Muistutin taas hammaslääkäristä ja hän tiuskaisi vain taas "joo joo". En siis oikeastaan voi muuta tehdä kuin elää asian kanssa niin kauan kunnes hän ihan itse tajuaa tilanteen. Alkaa varmaan jossain vaiheessa ihmetellä kun pusuhalukkuus vähentyy, silloin voin kyllä suoraan sanoa miksi.

• Niin se vaan menee

Joo, ja sitten kun jonkun nainen on lihonut viisi kiloa, on täällä heti lauma miehiä huutamassa miten heillä on oikeus juuri senpainoiseen naiseen kuin seurustelun alkaessakin. Kuitenkin osalle miehistä (itsellänikin kokemusta) tuntuu olevan todella vaikeaa omasta suuhygieniastaan huolehtiminen. Toivoa sopii, että nämä kiloja vahtaavat miehet eivät ole näitä samoja jotka eivät osaa harjata hampaitaan säännöllisesti tai mennä hammaslääkärille silloin kun aihetta ilmenee. Jotenkin vaan välillä tuntuu, että osa miehistä kuvittelee, että heillä on oikeus vaatia naisen ulkonäön ja "hygienian" = karvojen poiston suhteen ihan mitä vain, mutta mitäpä sillä on väliä, jos he itse sattuvat joskus muistuttamaan jotain laitapuolen kulkijoita. Hei kaikki miehet, kyllä silläkin on suhteen kannalta väliä miten huolehditte itsestänne! Tämä vain yleishuomautuksena tähän väliin.

• Rosamaria
        Niin se vaan menee kirjoitti:

Joo, ja sitten kun jonkun nainen on lihonut viisi kiloa, on täällä heti lauma miehiä huutamassa miten heillä on oikeus juuri senpainoiseen naiseen kuin seurustelun alkaessakin. Kuitenkin osalle miehistä (itsellänikin kokemusta) tuntuu olevan todella vaikeaa omasta suuhygieniastaan huolehtiminen. Toivoa sopii, että nämä kiloja vahtaavat miehet eivät ole näitä samoja jotka eivät osaa harjata hampaitaan säännöllisesti tai mennä hammaslääkärille silloin kun aihetta ilmenee. Jotenkin vaan välillä tuntuu, että osa miehistä kuvittelee, että heillä on oikeus vaatia naisen ulkonäön ja "hygienian" = karvojen poiston suhteen ihan mitä vain, mutta mitäpä sillä on väliä, jos he itse sattuvat joskus muistuttamaan jotain laitapuolen kulkijoita. Hei kaikki miehet, kyllä silläkin on suhteen kannalta väliä miten huolehditte itsestänne! Tämä vain yleishuomautuksena tähän väliin.

Melko tavallista, että juuri nämä hemmot jotka eivät itsestään huolta pidä ulkoistavat omat ongelmansa kumppaniinsa, joka ei osaa pukeutua, ovat ylipainoisia, tyhmiä, osaamattomia.. Yleensä omia heikkoja kohtia on vaikea katsoa peiliin. KUkapa haluaisi kuulla olevansa suupaltti tai patologinen valehtelija? Mikäli kumppani teeskentelee, että toinen on ihan ok haisevine hampaineen niin siinä sitten kaksi ihmistä teeskentelee: se ei voi olla vaikuttamatta parisuhteeseen. Sen tulee onnistuakseen perustua rehellisyyteen. Jos asian esittää siten, että rakastan sinua ja haluan sanoa sinulle että sinun tulisi mennä hammaslääkärille koska todella kärsin pahan hajuisesta hengityksestäsi niin se voi viedä asiaa eteenkäsin. Useinhan toisen arvostelu johtaa puolustukseen - pelkäämme,että toinen ei enää rakasta ja siksi tuo esiin inhottavia asioita. Kysehän ei ole siitä vaan pikemminkin haluamme toisen toimivan, jotta ongelma poistuu ja parisuhde on taas parammalla pohjalla. Jos teeskentelemme, että toinen on Elviksestä seuraava vaikka hampaa suusta tippuvat,niin sehän on väärä viesti: toinen sen mukaan kuitenkin omaa identiteettiään muokkaa. Jos toinen vain kehuu,niin mun ei tarvi tehdä yhtikäs mitään ku olen niin hiton hyvä hemmo!

• ukollesi osta

Ja kas kummaa, lakkaa henki haisemasta. Sitten vielä jos saat sen patistettua hammaslääkäriin niin johan asiat korjaantuu.

• Sinkkudaami

hoitaa homma, siis sun miehen. Mun isälläni oli muuten ehjät hampaat mutta piilevä ientulehdus, lopputulos oli sitten hampaattomuus. Itselläkin on sama taipumus, hammaskiveä tulee todella paljon, mutta sähköhammasharjalla, tikuilla ja hammaslangalla homma pysyy kurissa. Hammaslääkäri poistaa säännöllisesti hammaskiven (reikiä ei yleensä tule).

Mutta kaikkihan on vaan arvailua. Vika voi miehellä olla suussa tai suolistossa, suunhoidosta olis helpoin aloittaa. Nää on niin kovin vaikeita juttuja, jos toinen ei usko tai loukkaantuu.

Suuhoidosta vielä: mulla on ihailija, mun ikäinen, 40 v., vapaa mies, ollaan tunnettu jo vuos, lähinnä ystävinä. Aivan karmeat hoitamattomat ruskeat hampaannysät. En ikinä anna sen koskeakaan muhun, joistain läheisemmästä puhumattakaan. Yäk.

• hyi haisulit

Vähän ehkä neuroottinenkin oman hammashygieniani kanssa, tikut, langat ja hammasväliharjat on käytössä, pari kertaa vuodessa hammaskivenpoisto lääkärissä... Kerrottakoon siis tähän väliin, että hajuaisti on myös huomattavasti parempi, kun suuhygienia on kunnossa. Ukolle aikoinaan sanoin "ohimennen", nyt sul vähän haisee hengitys, ja otti onkeensa. Sanominen on helppo ajoittaa siihen suukon kohdalle, josko tajuaa, ettei toista suukkoa enää tule. Jälkikäteenkin joskus kiitellytkin sanomisesta. Näistä hajuhaitoista on nimenomaan läheisten sanottava, oli sitten hiki tai hengitys.
      Vaikea tilanne on mulla esim. töissä, kun kolleegan hengitys haisee kuvottavalle, ja naisella on vielä tapana tulla supsuttamaan asiansa ihan naamaan kiinni. Ihmettelen, ettei kolleegani mieskumppani asiasta hänelle mainitse? Ovat sentään uudehko pari, joten lemmenleikkejäkin suhteessa pitäis kaiketi olla...

• terve suu

hyi hitto,heitta pihalle semmoisen haisunäädän.

• bonerz

auttaa ainakin koiralla, miksei ihmiselläkin?

• Anonyymi

Astuta itsesi koiralla, niin voit unohtaa ukkosi haistelun!

• tuskastunutisä

alapää karmealle ja en tiedä mitä teen kun hän ei ota asiaa vakavasti. Tiettävästi kyseessä on jokin hiivasieni tai jokin tulehdus. Haju on niin voimakas että se valtaa nopeasti asuntomme. Tuuletuskaan ei auta aina. Tilanne on minulle kiusallinen kun kumminkin tykkään puolisostani. Kun otan asian puheeksi, puolisoni sanoo haastavani riitaa taas ja taas.

Mitä teen.. mikä siis neuvoksi?

• Kerronpa oman tarinani.

En tiennyt minulla ongelmaa olevankaan, kunnes eräänä päivänä entinen naisystäväni tiputti pommin: haisin kuulemma välillä aivan hirvittävästi. Olin enemmän kuin järkytyksessä, puhtaus ja hygienia ovat minulle varsin tärkeitä asioita.

Pikku hiljaa aloin kerätä ajatusta ja lähdin ilmeisimmästä liikkeelle, joten tilasin ajan hammaslääkärille. Siellä viesti oli, että jos tämä hammaskalusto on syynä, niin sitten pitäisi kyllä kovin monen muunkin haista. Lääkäri oli mielestäni melko perusteellinen: hän jopa veti kieltäni ulos noin 15 senttimetriä (ainakin siltä tuntui) nieluun nähdäkseen. Olin sekä huojentunut että huolestunut. En siis ollut turhaan pessyt hampaitani aamuin illoin ja langoittanut päivittäin viimeistä 25 vuotta. Hampaani ovat olleet siitä lähtien ilman reikiä ja kiveä. Mutta se huoli: mikä sitten oli syynä?

Eikun kovemmat otteet käyttöön. Seuraavaksi oli vuorossa mahalaukun tähystys kolmesta mahdollisesta syystä: refluksi (läppä vuotaa), piilotaskuja ruokatorvessa (pahoittelen etten tiedä virallista nimitystä) tai helikobakteeri. Kokemus sekin tilanne, mutta ei apuja. Mitään ei näistä löytynyt. Ehkä aavistuksen verran avoinna oleva reitti mahalaukusta ohutsuoleen, mutta siihen ei lääkäri reagoinut mitenkään, eli sen ei uskottu olevan syynä. Sen sijaan sain reseptin närärstykseen, eli happosalpaajaa.

En ollut henkisesti tasapainossa tämän lääkityksen kanssa. Ensiksikin läppä vaikutti tutkimuksen perusteella toimivan, toiseksi minua ei oikeastaan koskaan närästä ellen tosissani ole sitä aiheuttanut ja kolmanneksi mahassa pitää olla tietty happamuustaso toiminnan kannalta. Hapon kuuluu esimerkiksi olla suojana haitallisia pöpöjä vastaan, mitä voi tulla ruoan mukana. Mutta sillä lääkityksellä tuntui kuitenkin olevan jotain vaikutusta, tosin hajua lähti aika ajoin pahastikin, mutta harvemmin.

Aloinkin seurata kaikkea mahdollista mikä voisi liittyä asiaan. Löysin ajan kanssa mielestäni kolme selvää altistajaa: väsymys, kahvi ja kermavaahto ja näistä viimeinen toimii aina! Tästä sainkin ajatuksen ja siirryin laktoosittomaan ruokavalioon ja sillä on ollut selvä vaikutus. Tosin se ei voi olla perussyynä, koska vain jotkin maitotuotteet tekevät kiusaa, esimerkiksi juustot tai hapatetut tuotteet eivät vaikuta mitenkään.

Kuitenkin olen ruokavaliolla saanut asian kontrolliin ja olen lopettanut happosalpaajien syönnin. Tuntuisi siltä, että paljolla makean syönnillä olisi myös jotenkin vaikutusta, mutta siitä on vielä tutkimus kesken. Tämä vaikuttaa sen verran monisyiseltä asialta, että tri Housellakin olisi kyllä miettimistä.

Lopuksi haluaisin korostaa, että hajun aiheuttaja on täysin tietämätön omasta löyhkästään. Se ei tunnu mitenkään omaan nenään, niin hullulta kuin se ulkopuoliselta voi vaikuttaakin.

Ja vielä lisäksi: itse olin todella pahoillani, koska naisystäväni ei tullut ensimmäiseksi minun kanssani juttelemaan asiasta. Tuntuu siltä, että olin hänen tuttavapiirissään se viimeinen, joka sai tietää. Kyllä asioista pitää pystyä puhumaan, jos ollaan parisuhteessa.

Lykkyä teille kaikille kärsiville läheisille ja rohkeasti vain asian kimppuun!

• jane-matka

Olen huomannut saman maito haisee!

• vaakku8

Uskon täysin tuohon sinun maitohavaintoosi. Maito aiheuttaa tunnetusti suussa limoittumista eli siitä jää ainakin minulle järjestään paha jälkimaku, joka ei häviä pitkään aikaan. Se on minusta sellaista normaalia syömisen jälkeistä pahaa hajua ja itselläni se poistuu melko hyvin jos syön muutaman ksylitolipastillin. Hapanmaitotuotteet eivät itselläni aiheuta ongelmia. Tein myös sellaisen havainnon, kun siskollani oli erittäin paha laktoosi-intoleranssi (lääkäri määräsi täysin laktoosittomalle ruokavaliolle, hylatkin olivat siis pois laskuista), että hänen hengityksensä haisi asetonilta, jos hän oli erehtynyt syömään jotakin laktoosipitoista. Se oli voimakas haju, joka erosi minusta tavallisesta pahanhajuisesta hengityksestä. En tiedä aiheuttaako hajoamaton laktoosi tosiaan asetonin muodostusta, mutta tuon havainnon perusteella en ihmettelisi vaikka tuottaisi jotain vastaavia yhdisteitä.

• Vitaalis

Kukaan ei tunnu tajuavan että se kaikki johtuu aineenvaihdunnasta joka kuljettaa kaikkea mitä syömme.
      Raaka kasvisruoka ei haisisi ollenkaan hengityksessä, jalostettujen ja aromivahvennettujen ja suolaisten liharuokien syöjä haisee kaikista huokosistaan. Yksinkertaista. Ihminen haisee siltä mitä syö.

• kabooom

Raakaa kasvisruokaa syöden ei ehkä henki haise, mutta toisesta päästä tuleekin sitten sitä muhevammat kaasupilvet :) ihmisellä kun ei ole pötsiä tai vastaavaa sulatusmahaa mikrobeineen, kuten kasvissyöjiksi tarkoitetuilla elikoilla.

• Rosamaria

Olen samaa mieltä. Seurustelin hirvimiehen kanssa aikoinani ja hänen hengityksensä haisi kaatopaikalta. Aivan järkyttävä löyhkä. Pelkäsin kun hän lähestyi minua. Huomasin, että keksin kaikenlaista ja pakenin paikalta. Eniten hän haisi jonkin aikaa ruokailun jälkeen: hirven liha mätäni hänen sisällään ja hän haisi joka ihosolullaan siinä vieressä. Laitoin hänet käyttämään SB12 ja ongelma poistui. Itse olen syönyt kasvisruokaa toistakymmentä vuotta, ehkä hajuaistini on parempi kuin lihasyöjän..tiedä häntä.

• merkki terveydestä

poskiontelovaivoja?? nielurisat leikkaamatta?? pahanhajuinen hengitys on melkein aina merkki jostakin terveysongelmasta! eli mars keskustelemaan!! tod. näk. miehesi ei haista itse miltä haisee, ota asia varovaisesti käsittelyyn ja ohjaa hänet hammaslääkärille, jos ei auta, niin erikoislääkärille joka tutkii poskiontelot ja nielurisat.

• Hyacinth

Niin ehdottomasti toivon että siitä huomautetaan minulle. Sanoin miesystävälleni ehkä jo toisella kerralla kun pari vuotta sitten tavattiin, että hengitys haisee. Ei haittaa jos loukkaantuu, parempi mennä hammaslääkärille ennenkö on liian myöhäistä, koska useimmiten haiseva hengitys jostuu hampaista/ikenistä tai vatsasta. Kysy haluaako hän olla hampaaton, tai maksaa maltaita jos joutuu tekemään ison remontin suussa.

En tajua jos ei suhteessa olevat pysty edes tuollaisesta asiasta puhumaaan keskenään ilman että loukkaannutaan. Entä jos on todella vakava ongelma, mitä sitten tehdään?

Sano että tekee niiiiin mieli pussailla ja helliä, mutta et voi kun henki tuoksuu! Kysy eikö hän salli sitä nautintoa sinulle enään, jos rakastaa niin luulisi jo juoksevan hammaslääkärille.

• .....

..luin, että kateellisilla ja katkerilla ihmisillä on usein pahanhajuinen hengitys. Jokin huuhaa -kirja taisi olla.

• En kyllä suutelis sellaista miestä. Sieltähän tulee mikä lie tauti sitten omaan suuhun. Hampaat pitää tarkistuttaa vähintään 2 vuoden välein muutenkin.

• fressis

Miehelläsi voi tosiaan olla ientulehdus, oireena verenvuoto ikenistä hampaita harjatessa. Tai ongelma voi olla nielurisat, ne kun joillakin ovat sellaiset, että sisälle kertyy kaikenlaista töhnää, ruuantähteitä, plakkia jne. ja kertyvät sellaisiksi todella pahanhajuisiksi vaaleankeltaisiksi palleroiksi. Pesivät siellä nielurisojen sisällä ja pullahtelevat toisinaan ulos. Huh mikä haju siitä tulee. Asiasta kärsivä todennäköisesti ei itse tätä haista. Pieni kurkkaus sinne nielurisoihinkin olisi paikallaan. Niitä voi vaikka kevyesti painella sormella. Ei liikaa, alkavat helposti vuotaa verta ja kipeytyvät.
      On aiheellista huomauttaa jos toisella jatkuvasti haisee henki, vaikka pesisi hampaat 2 kertaa päivässä ja käyttää hammaslankaa päivittäin.
      Avuksi nielurisaongelmaan on niitten poisto. Ei muuta kuin lääkärille, joka antaa lähetteen eteenpäin.

Suuvedet sun muut sellaiset avuksi ensi hätään.

Ongelma on tosiaan kurja, ei haisuhenkeä huvita pussailla ja seksihalutkin menee. Tosi on.

• huolehdin hygienista

Maitoruuat ja vispikerma ne kyllä löykäävät sekä kahvi nimenomaan. Kahvin olen huomannut olevan melko pahan. Itse en haise mutta työkaveri, en ole ilennyt sanoa.
        Sitten huomoi nieluriesoihin, pojallani oli alituiseen angiinoita ja joka kerta kävi lääkärillä ja sai kuurin, rumba jatkui ja viimein tilasin oikein hyvä spesialistin yksityispuolelta, poika ei tosin haissut sillä lailla, mutta diagnoosi, nielurisat oli täynnä vaikka mitä ja ne leikattiin heti seuraavalla viikolla, tätä oli aiheuttanut jatkuva angiinakierre. Eli vika voi piillä myös niissä. Ja etenkin ruuassa. Itsekkin huomasin että jos syön kermaruokia illalla, aamulla on öllö olo suussa.

• skunkkiperä

• 7871134845415

kerrot asian suoraan niin kuin se on. jos miehesi suuttuu et sinä sille mitään voi. jos miehesi pelkää hammaslääkäriä kyllä se sellaisen pelon voittaa, kunhan ymmärtää että nyt on tosi kyseessä.

• voit.

Puhua miehesi kanssa. Olette varmasti keskustelleet 2 vuoden yhdessä olon aikana huomattavasti henkilökohtaisemmistakin asioista. Voihan kahden vuoden aikana jo tulla useampikin reikä purukalustoon,josta sitten johtuu pahanhajuinen hengitys.

• hlekuri
        voit. kirjoitti:

Puhua miehesi kanssa. Olette varmasti keskustelleet 2 vuoden yhdessä olon aikana huomattavasti henkilökohtaisemmistakin asioista. Voihan kahden vuoden aikana jo tulla useampikin reikä purukalustoon,josta sitten johtuu pahanhajuinen hengitys.

ja hammaskivi kannattaa käydä poistattaas

• tteeerer

Itse kyllä sanoin vaimokkeelleni että hänen hengityksensä haisee välillä. Otti vähän huonosti eka mutta tajusi ostaa suuvettä ja tilanne korjaantui. Vaikka hampaat pesisi 2 kertaa päivässä(kuten hän), se ei aina poista bakteerikantaa suusta kuin vähäksi aikaa. Oikeanlaiset suuvedet antavat lisäaikaa bakteereita vastaan.

Ehdottomasti asiasta pitää sanoa, diplomaattisesti mutta kuitenkin. Jos et sano, se kalvaa mieltäsi ja nenääsi ja jossain vaiheessa kuitenkin räjähdät ja sätit miestäsi hygienistaan. Yleensäkin asiat pitää sanoa mahdollisiman pian niin kukaan ei kärki syyttä. Jos jätät sanomatta ja olet tästä syystä vihainen ja vältät lähikontaktia hänen kanssaan, olet itse syypää pitkittyneeseen tilanteeseen - haluatko tämän niskoillesi?

Jos miehesi on helposti loukkaantuva, so what? Sitten on ja loukkaantuu vähän, toki voit pyrkiä olemaan diplomaattinen ja olemaan syyttelemättä tottakai. Pahanhajuinen hengitys on asia joka ei välttämättä johdu hygienian huonosta hoidosta eikä sitä henkilö itse huomaa välttämättä. On kohteliasta sanoa asiasta joka auttaa häntäkin sosiaalisissa tilanteissa.

• Jinech

... Oletko sinä nyt iha tosissas..? Te olette ollut kaksi vuotta yhdessä, kokeneet ja käyneet paljon yhdessä läpi, muttet voi kertoa, että hänen hengitys haisee..? Saattaa se herkimmille olla kova kuulla, mutta sekin on loukkaavaa, kun suhteessa toinen osapuoli pitää asioita salassa, joka häiritsee itseään noin paljon.
        Kokeile aluksi SB/12, sitä saa apteekista ja kokeilkaa myös kurkkupastilleja. Jos hengitys haisee edelleen, sitten pakota hänet hammaslääkäriin.

• ~~~~~~~~~~

Moni on tarjonnut suuvettä avuksi, mutta itse lähtisin liikkeille ihan perusteista.

Hampaiden hoitoon kunnollinen hammasharja, kieliharja ja hammaslankaa. Hampaiden pinnat pestävä joka puolelta, ei vain etuhampaiden ulkopintoja. Pesuun käytettävä 2-3 minuuttia. Kannattaa myös huomioida se, ettei pese aina samassa järjestyksessä. Loppua kohti harjaamiseen keskittyminen vähän herpaantuu. Harja pitää vaihtaa muutaman kuukauden välein. Hampaiden harjauksesta: http://www.hammasrasti.fi/21

Kieliharjoja saa ainakin apteekista. Sellaisen voi ostaa kumppanin hammasharjatelineeseen harjan viereen. Suun pöpöt seikkailevat nimittäin myös kielellä ja poskien sisäpinnoilla. Hammasväliharjoja kannattaa myös käyttää.

Jos perushuolto on kunnossa, niin pahan hajuisen hengityksen syyhyn voi miettiä mm. seuraavia asioita:
      -Jotkut lääkkeet voivat saada hengityksen haisemaan. Esimerkiksi astmaatikkojen pitää huuhdella suu inhaloitavien lääkkeiden oton jälkeen.
      -Ruokavalio (Kahvi, punaviini, sitrushedelmät, happamat juomat...)
      -Tulehdus suussa/hampaissa

Mitä pidemmäksi aikaa hampaat/suun jättää hoitamatta, sitä enemmän sattuu kun ongelmia löytyy. Jos ei ole pitkään aikaan käyttänyt hammaslankaa, ikenet saattavat vuotaa verta.

Suun hoitamattomuus voi johtaa myös vakavampiin seurauksiin: http://www.hammaspiste.com/lehti.pl?haku=5&nimi=Yleissairaudet ja hampaat

• 19+14

K: Onko suuveden käytöstä jotain hyötyä tai haittaa?

V: Suuveden käyttö ei ole tarpeellista, sillä hampaiden huolellinen harjaus ja hammasvälien puhdistus riittävät. Suuvettä käytetään usein hengityksen raikastamiseen.

Suuvesi lievittää pahanhajuista hengitystä, mutta se ei poista ongelman aiheuttajaa. Hammasplakkiin ja -kiveen suuvesi ei tehoa.

Lähes kaikissa suuvesissä on alkoholia enemmän kuin miedoissa viineissä eli 8-12 prosenttia, ja alkoholi usein vain pahentaa suun limakalvojen ja pinnallisten haavautumien ärsytystä. Kuivassa suussa tämä tuntuu usein kirvelynä ja kutinana.

Monet suuvedet värjäävät hampaat, ja vaikutus korostuu erityisesti tupakoitsijoilla. Alkoholipitoisen suuveden käyttö ja tupakointi lisäävät tutkimusten mukaan myös suusyövän riskiä.

Suuveden käyttö onkin suositeltavaa ainoastaan lyhytaikaisesti tulehduksien lieventämisessä. Esimerkiksi klorhexitiinipitoinen suuvesi vähentää bakteerien määrää ientulehduksen aikana, mutta sitäkään ei pidä käyttää kolmea viikkoa pidempään.

-Mia Laaksonen, suuhygienisti Puutarhakadun hammaspiste Oy

• 35

Kuules, "nainenpulassa", vaiva ei välttämättä ole ollenkaan hampaissa vaan kitarisoissa. Joillakin ihmisillä nämä ovat "reikiintyneet" ja sinne päätyy sitten ruoantähteitä yms. ja bakteerit käyttävät niitä hyväksi, josta syntyy kuvottava mädän lemu. Tälle vaivalle ei taida edes suomalaista nimeä ollakaan.

Yleensä henkilö itse ei haista mitään erikoista, joten mikäli isäntä ei usko, niin pyydäppä, että laittaa kätensä suun eteen ja hönkäisee. Ainoa, helppo tapa päästä tästä vaivasta eroon on oikeastaan kitarisaleikkaus, missä ne poistetaan, jos ei sitten halua alkaa kaivelemaan kitaansa... Syy ei siis välttämättä ole ollenkaan huonossa hygieniassa, vaan kyseessä on "rakenteellinen vika".

Täällä lisää tietoa (ja kuvia) aiheesta -> http://en.wikipedia.org/wiki/Tonsillolith

Huom. tämä on siis vain yksi mahdollisuus. Toki vaiva voi piillä huonoissa hampaissakin, mutta jos hampaat kunnossa ja on käyty hammaslääkärillä, voi sitten miettiä tätäkin. Englantilaisten lähteiden mukaan kohtuullisen yleisestä vaivasta nimittäin näyttäisi olevan kyse.

• Kokemusta on.

Nielurisoihin kertyviä mädältä haisevia pollukoita kutsutaan propuiksi.

Risoja voi yrittää puhdistaa painelemalla niitä esim pitkävartisen teelusikan varrella (jollei ole kovin herkkä oksennusrefleksi..) --ja risoista todellakin pursuaa mätäpalleroita, jos proppuongelmaa on.

Proput riittävät syyksi nielurisojen poistoon.

• Anonyymi

Kyllä ne nielurisat poistettava , ei kitarisat. Nielurisoihin kertyy proppuja ja ne haisevat järkyttävälle. Suurin syy pahanhajuiseen hengitykseen on proput tiedoissa.

• rosoitset risat

sulle vähän erilainen näkemys... syy voi löytyä myös nielurisoista. rosoiset sellaiset voi kerätä kaikkea ylimääräistä koloihinsa ja siellä kun aikansa muhivat niin kyllähän se alkaa sitten löyhkätäkin... erikoislääkärille vaan näyttään kurkkua.

• Sannamaa

Mullakin on omaehtoista kokemusta. Seurustelin erään miehen kans jolla oli haiseva hengitys. Pahan hengityshajun vuoksi en halunnut edes suudella. En viitsinyt sanoa asiasta hänelle, mutta ajattelin etten voi jatkaa seurustelua edes hänen kanssaan koska henki löyhkäsi niin pahalle.

• tahfaga

Hei kuulkaas

usein syynä voi olla myös nielurisat, joihin kerääntyy kaikenmoista, kuolleita valkosoluja sun muuta.

Ei siinä auta hampaiden harjaus tai suuvedet mitään..

lääkärille aika vaan reilusti ja nielurisat tähystykseen peilin avulla.

ongelmasta pääsee helposti leikkauksella.

tätä tietoa ei monesti tule mistään vastaan vaikka se on useinkin se suurin hajun aiheuttaja.

• 159

Hei olen elämässäni törmännyt kahteen eri asiaan joka on läheisilleni aiheuttanut erittäin pahan hajuisen hengityksen. Oli avioliitossa sama ongelma ja mies kävi pyynnöstäni hammaslääkäreillä, hammashoitajilla ja kurkkutautien lääkäreillä eikä kukaan löytänyt mitään vikaa.
      Loppujen lopuksi hän itse huomasi että kun meni makuulle niin suuhun tuli jostain pahan makuista nestettä ja taas hammaslääkäriin. Sitten vihdoin otettiin koko leuasta röntgenkuva ja ilmeni että kysta on mädättänyt melkein koko leukaluun poikki. Siitä sitten seurasi leikkaus ja nyt leukaluu on taas kunnossa ja haju hävisi kuin tuhka tuuleen.
      Toinen on kurkkusyöpä joka ei kai aiheuta kuumeilua kuin vasta myöhemmin. Se paranee sytostaateilla ja haju häviää joten ota asiat vaan puheeksi ettei tulisi mitään pahempaa.

• Vaikeneminen....

... tiedosta sitä ei voi korjata. Miehesi ongelma on kokoajan hänen nenänsä alla joten hän itse on tottunut siihen hajuun sitä mukaa kun se on voimistunut eikä huomaa ongelmaa. Jos et koskaan puhu siitä suoraan ei hän ymmärrä probleeman luonnetta koska ei itse HAISTA sitä. Tässä siis liika hienovaraisuus kostautuu ympäristölle ja sinulle.

Pahanhajuista hengitystä voi torjua väliaikaisesti sinkkipitoisella suuhuuhteella tai tarkoitukseen kehitetyillä apteekkituotteilla.

Hammaslääkäriinhän äijä on saatava.

Parisuhteessa ollaan kaksin. Nyt ongelma ei ole vain miehen hengitys vaan myös se että sinä panttaat oleellista informaatiota.

• Fresh & Pure

Mun miehellä oli sama ongelma ja automaatisesti sanoin HETI että nyt on jotain häikkää hampaissa tai ikenissä kun hengitys oli ällön hajuinen! Mies meni hammalääkäriin samantien ja homma hoitui siellä, kyseessä oli vanha reikä josta paikka oli pois tms. Ostin myös Listerineä heti kun huomasin hajun ja mies purskutteli sillä ennen lääkärillä käyntiä. Ja me olemme olleet muuten yhdessä reilun vuoden. Oikeesti, mies kiitteli että huomautin asiasta koska ei halunnut että työkaverit huomaa jne.. PUHU UKOLLES!

• Marqus

Miehesi on aika aasi jos tollaisesta loukkaantuu. Itselleni tyttöystäväni huomautti ko. asiasta ja menin hammaslääkäriin. Hammaskiveä oli kertynyt aikas paljon ja löytyi sieltä yksi reijän alkukin. Suu raikastui samantien eikä pahaa hajua ole enää ollut. Ei siinä mitkään suuvedet auta kuin hetken.

• Hammashoitaja

on pitää jalat tiukasti yhdessä kunnes syy hajuun tulee hoidetuksi.
      Voihan olla kyseessä reikä hampaassa, joka helposti korjattavissa.
      Ota tiukka linja!!

• Matti Viikate

Siihen hajuun voi asennoitumalla oikealla tavalla olla helppo tottua, se ratkeaisi sinun osaltasi silla. Mutta kylla tuo siihen viittaa, etta hanen suussaan olisi vikaa, joka pitaisi korjata. Fakta on sekin, etta tuollainen haju on henkilolle itselleen todella ikava, ja sosiaalista elamaakin haittaava tilanne. Haittaa myos yksin ollessa, koska kylla sen itsekin ihminen huomaa. http://mattiviikate.newsvine.com/

• Ex-haisuli

Haluaisin jakaa oman tarinani pahanhajuisesta hengityksestä ja sen vaikutuksesta ihmissuhteisiin..

Eli noin kymmenen vuotta sitten parikymppisenä likkana aloin seurustella (valitettavasti) melko tahdittoman miehen kanssa, joka saattoi kommentoida todella ilkeästi hengitykseni hajua tyyliin "hyi v*ttu syö jotain" tai "sun henki haisee taas ihan p*skalle". Pahoitin mieleni joka kerta noista sanoista, koska olen aina pitänyt purukalustoni priimakunnossa. Äitinikin oli kyllä joskus kommentoinut, että aamuisin henkeni haiskahti aika pahalle, mutta pistin sen suun kuivuuden piikkiin.

Parisuhde tuohon kammottavaan mieheen loppui pian, mutta mieleeni jäi kytemään pelko haisevasta hengityksestäni, jota en itse siis haistanut (paitsi joskus sylki haisi inhottavan "kirpeälle" jos esim. nuolaisin kädenselkää kokeilumielessä). Aloin pelätä lähikontakteja sekä töissä että vapaa-ajalla. Halusin selvittää mistä paha haju saattoi johtua joten..

1) Kävin hammaslääkärissä, jossa poistettiin hieman hammaskiveä, mutta hampaat ja muutenkin suu todettiin terveiksi (hoidan hampaita huolellisella pesemällä sähköhammasharjalla 2Xpvä, lankauksella, kielenpuhdistuksella ja apteekin suuvedellä).

2) Aloin huuhdella poskionteloja pari kertaa viikossa nenähuuhtelukannulla. (ajattelin jos minulla olisi jokin "hajunenä" kuten olin googlettanut..)

3) Kävin kurkku/nieluspesialistilla, joka totesi hieman proppuiset nielurisat ja antoi lähetteen leikkaukseen.

Arvelin että haisuhenki johtuisi nielurisoista, mutta leikkauksesta toivuttuani henki haisi edelleen :/ Vuosien kuluttua minulla todettiin lievä "refluksitauti", vatsalaukku ei siis pidä happoja vatsassa vaan niitä pääsee suuhun asti. Kokeilin siihen määrättyjä lääkkeitä ja kappas- sylki muuttui hajuttomaksi! En kuitenkaan halua syödä lääkkeitä, joten pidän tuon happo-ongelman kurissa ruokavaliolla (ei limua, kahvia, maitotuotteita, sitrushedelmiä, ruisleipää yms.). Tämä ruokavalio ja huolellinen hammashygienia ovat tehneet hengityksestäni neutraalin tuoksuisen (paitsi joskus aamuisin saattaa vähän haiskahtaa).

Vaikka en nykyään onneksi kärsi haisevast hengityksestä, on minulle jäänyt neurooseja aiemmista töksäytyksistä: haistelen sylkeäni ja hengitystäni ajoittain turhankin usein ja välttelen edelleen lähikontakteja esim. työkavereiden seurassa. Nykyisen miehen kanssa onneksi pystytään puhumaan kaikesta ja myös hengityksen haju kuuluu sallittuihin puheenaiheisiin ;)

Jos huomautat siipallesi vielä tästä asiasta, niin muistathan olla hellämielinen..? Pienenä vinkkinä koettakaa tehdä hampaidenhoidosta yhteinen mukava iltarutiini, ostakaa hienot sähköhammasharjat yms. ;D

• Rosamaria

Ymmärrän yskäsi - oma mieheni haisi pahalle jo eka suudelmalla. Sitä aiempi oli yhtä toivoton tapaus. Hän haisi suunsa kanssa hautausmaalta. Nykyinen mieheni käytti tavallista mälliä eli suutupakkaa - jota en silloin vielä tiennyt. Hänen edeltäjänsä oli jättänyt hampaat hoitamatta eikä hänellä ollut sanojensa mukaan varaa sinne mennä. Miehestä löytyi paljon outoja asioita muutenkin, joten hän sai mennä :o/

Nykyisen mieheni suutupakki vaihtui terveellisempään ja miellyttävämpi tuoksuiseen menthol-versioon, jossa ei ole tupakkaa lainkaan. Silti se nenääni haiskahtaa epämiellyttävältä toisinaan.

Olen ollut useissa pitkissä suhteissa ja jokaiselle miehelle olen joutunut suuhygienian opettamaan: hampaat pestään aamuin illoin ja käytetään suuvettä. Myös henkilökohtainen hygienia - joka iltainen suihkussa käynti työpäivän jälkeen on ollut outoa miehilleni. Sänkyyn on menty hikijaloilla ja minua lähestytty hien hajuisena, kalsareita vaihtamatta, hampaita pesemättä. Minkälaisen viestin mies antaa naiselleen tällaisella käytöksellä? Minusta hän kertoo, ettei voisi vähempää naisesta välittää. Mukavuuden halu menee naisen edelle. Laiska paska - suoraan sanoen. Hampaiden hoitaminen voi olla rahasta kiinni: sama heppu kuitenkin saattaa syytää rahojaan oluen ostoon tai kalliisiin harrastuksiin. Minulla on ollut kaveri, joka osti pari tonnia maksavan aseen ja silti valitti hammaslääkärin olevan liian kallis hänelle. Eräillä nettitreffeillä on hampaaton kaveri. Sanoin hänelle, että ellei hän laita hampaita niin on turha etsiä laadukasta naista rinnalleen. Itse kun olin tosimielellä liikkeellä.

Nykyinen mieheni viestii seksin halustaan menemällä kesken päivää pesulle ja ah: kuinka ihanaa on kun hän kaappaa minut syliin suihkun raikkaana.

Mies voi itsekin kuvitella tilanteen, jossa nainen ei näe vaivaa pitääkseen itsestään huolta. Uskon, että ei innosta kovin kauan.

• Hassuli

Pahanhajuisen hengityksen taustalla voi olla myös korkea verensokeri eli diabetes. Asetonin haju hengityksessä johtuu juuri korkeasta verensokerista. Joten tutkimuksiin ehdottomasti!

• Anonyymi

Minunkin mieheni haisee pahalle, mutta eri päästä, kun se ei viitsi vaihtaa housuja vaikka kaapissa on kyllä puhtaita!

• Anonyymi

Ei se housujen vaihto auta , jollei peseydy, tai pese edes persettään.

• Anonyymi

Suuvettä ei kannata käyttää jokapäivä, ei ainakaan alkoholipitoisia.

• Anonyymi

Totta, myös tupakoitsijan suu haisee pahalle.

• Anonyymi

Hammaskalustoni on mainiossa kunnossa, pesen ha hoidan hammasvälit, kurkussa ei näy proppuja, mutta kun aamulla harjaan aivan kielen takaosasta, jää harjaan kammottava haju ja harjaan lähes oksentaen tuota hajua pois, joka aika varmasti johtuu refluksista, jota todettu tähystyksessä. Joku kirjoitti, että Somac auttaa, sitä apteekista siis.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe