Oli tässä miehen kutsumia vieraita. Lapsiakin muutama mukana. Vieraat vanhemmat otti ja me tissuteltiin seuraksi. Oltiinhan tissuteltu parikytä vuotta jo kaljaa. No vaikka itekkin juodaan ollaan molemmat hyvin siistejä. Vieraat lapsineen oli pari yötä ja eli kuin siat pellossa. Siivoilin öisinkin niitten jälkiä ja yöunet jäi hyvin vähiin. Kun ne lähti niin aloittelin suursiivousta niitten jälkeen. Olo oli hirvittävän huono, en muista onko koskaan niin huono ollut. Sydämestä puristi, päässä suhisi ja ilkeä etova tunne. Sisulla siivosin koko päivän.
Illalla lämmitin saunan ajatuksena että saisin seuraavan yön nukutuksi. Mies availi kaljatölkkiä jo minullekin mutta sanoin etten kestä kulaustakaan, on sen verran huono olo. Tästäpä mies nokkaantui ja sanoi minun osoittavan vaan mieltäni. En jaksanut sanoa edes mitään kun hän ovet paukkuen lähti saunasta.
Siinä ajatusten harhaillessa ajattelin että mun elämän on täytynyt olla helvetin pielessä kun olen tarvinnut joka ilta kaljaa rauhokkeeksi. Muistelin että alkuaikoina miehen kanssa join hyvin vähän enkä tykänny kun hän otti tuttujensa kanssa lärvit. Mies on aina komentanut minua ja ollut riitaisa ja pienistä nokkaantuva. Olin vuosien varrella oppinut olemaan ärsyttämättä häntä ja elo sujui suht sopuisasti vuosikausia kun ainä myötäilin häntä ja joustin joka asiassa.
Yö meni edellisten malliin. En saanut niin sekunttiakaan nukutuksi ja huono olo lisääntyi. Jotain oli kuitenkin päässäni tapahtunut. Olin täynnä henkistä voimaa ja kiukkua. Rupesin aamuhommiini. Mies aloitti tavalliseen tapaansa arvelemaan onko puhtaita sukkia. Hänellä en niitä kaksi täyttä laatikollista ja niitä löytyy todennäköisemmin kuin likaisia mutta hän ei ole vielä 30 vuodessa oppinut muistamaan niitten paikkaa, koska minä olen hänelle vaatteet käteen passannut. Nyt olikin toisin. Karjaisin ettei kiinnosta vittuakaan hänen sukkansa eikä paljon muukaan ja lähdin ulos. Samaa tahtia raivosin hänelle ulkona kaikennäköistä mitä oli jäänyt kaivelemaan. Hän hyssytteli ettei naapurit kuulisi kun auoin päätäni. Kuulivat varmaan kun sanoin puhuvani tontillani mitä haluan ja siihen ääneen kun mulle sopii.
Nyt ukko on tehnyt hissuksiin töitä oikein urakalla ja yrittänyt mielistellä koko päivän. Tiedän että petaa iltaa missä taas sopuisasti naukkaillaan. Ei varmaan aavista että mulle riitti. En tarvitse kaljaa sen asian toteamiseen että olen hukannut 30 vuotta elämästäni muitten mieliksi olemiseen ja passaamiseen. Huomasin että en tunne yhtikäs mitään ukkoa kohtaan ja pään selvitessä oli ensimmäinen ajatus että hoidan itteni vapaaksi ukosta ja kaljasta ja aloitan sellaisen elämän mikä mulle passaa.
Oliko tämä teistä katkera vuodatus? Mitä ajattelitte kun luitte? Tämä on tosikertomus suomalaisesta parisuhteesta ja mikä pitää ihmiset yhdessä. Minä tarvitsin sen huonon olon että heräsin ennenkuin on liian myöhäistä.
Ei enää juhannuskaljoja
Keski-ikäinen akka
4
217
Vastaukset
- ---->>
Olet myötäillyt, palvellut ja joustanut oman henkisen mittasi täyteen ja yli senkin.
Se alkaa sitten uusi vaihe elämässä.
Tsemppiä siihen vaiheeseen. - toivoo toivokas
on se tosikertomus suomalaisesta elämästä. Rohkeutta ja voimaa sulle.
Kyllä se vuodatus katkera oli. Lukiessani ajattelin, että jos saisi vielä miehesi kuvauksen ja mielipiteen vierailuajan tapahtumista ja sen kuluneen kolmannesvuosisadan osalta.
- villi arvaus
että jo parin päivän kuluttua homma jatkuu ihan niinkuin ennenkin. Vaikka onhan se hyvä välillä rähjätäkin ja puhdistaa ilmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796