Olen 20-vuotias nuori mies ja minua on alkanut ihmetyttää, miksi oksennan niin helposti. Jos juon 0,5l viinaa niin aivan varma oksennus jossain vaiheessa iltaa. Sama jos juon joku 10 (tai enemmän) lonkkua, kaljaa tai siideriä. Homma on niin, että jos juon tuon verran oksennan samantien, mutta se on sitten siinä ja meno voi jatkua, mutta ei ole enää paha olo ja aamulla on todella harvoin krapula. Mistä johtuu??????
"Kehitynky" jos alan juomaan enemmän, kun tähän mennessä alkoholia on tullut juotua aika vähän lyhyen elämäni aikana?
Miksi oksennan niin helposti?
9
2094
Vastaukset
se on nimittäin poikkeuksellisen terve! Etyylialkoholi on myrkky, elimistö suhtautuu siihen periaatteessa torjuvasti ja koettaa päästä siitä eroon. Krapula ei 20-vuotiaalla yleensäkään ole vielä kehittynyt täyteen loistoonsa. Muutaman vuoden päästä vasta.
Monilla muillakin on ollut ongelmia juomisen aloittamisen kanssa suhteellisen pitkäänkin, mutta ole huoletta, kyllä se juoppous siitä lähtee kun sitkeästi yrittää. Ennen kuin huomaatkaan viina on välttämätön lisä kaikkeen vapaa-aikaan. Seuraavassa vaiheessa vapaa-aika menee viinaan ja loppuvaiheessa koko aika.
Juovuksissa oksenteleminen ei kyllä vanhojen etikettisääntöjen mukaan ole oikein korrektia, etenkään naisseurassa. Jos et siis pidä oksentamisesta, himmaa juomistasi.- luonteva reaktio
tuohan vain kertoo, että viina ei sovi elimistölle ja sinun kehosi toimii siis loistavasti, kun poistaa siitä myrkyn, joka ei sinne kuulu. Harjoittelulla sinustakin voi tulla kunnon känniörveltäjä, mutta miksi haluaisit sellaiseksi? Kaveritko haluavat ja miksei haluaisi, sillä jaettu tyhmyys on parempi tyhmyys ;)
- yhhmm
Minä en pysty juomaan _yhtään_ lonkeroa, kaljaa taikka siideriä. Yksikin pullo/tölkki/lasillinen aiheuttaa minulle aivan järkyttävän päänsäryn, joka sitten lopulta meneekin migreenin puolelle.
Ärsyttää kun ei pysty juomaan nykyään mitään muuta kuin vain samoja tylsiä viinapaukkuja. Baarissakin olisi ihan kiva välillä juoda siideriä taikka lonkeroa, etenkin näin kesän aikaan.
- kehityt
Kehityt vielä. Jatka juomista, lisää määriä niin kyllä se oksentelu pian jää.
- ---->>
ei viinasta oksenna koskaan, kun elimistön puolustusreaktio on jo mennyt.
Oksentaa vasta finaalissa, kun sisuskalut ovat jo sökönä.
Tavoitteesiko? - .
Se hylkii liuotin-solumyrkkyä.
- .....
päättyivät melkein aina oksentamiseen, mitä seurasi krapula. Ajan myöta se on jäänyt pois sietokyvyn kehittymisen takia. Krapuloita koen edelleen.
- lääkäriin
Ikäisellesi 2 kossua on normaali määrä, joka pitäisi pystyä vetämään päivässä ilman pahoinvointia. Sinulla on selvästi jokin sairaus. Mene lääkäriin.
- 616161564223
Vatsasi ei kestä tuota 0,5 l viinamäärää. Ota nyt ainakin neutralointiainetta kuten Rennie (kalsiumkarbonaatti). Joka tapauksessa juo vähemmän. Tuhlausta yrjötä jo juotua viinaa mitä elimistö ei voi ottaa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271558Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391549Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131353Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 121008
- 7971
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7901- 71826