miten tästä pääsee yli

no more

hirveät kännit eilen, en muista väliltä 22.00 - 24.00 mitään. Taksikuitista selvisi, että puolenyön aikaan kotona, kaikki rahat mennyt ja kroppa täynnä kolhuja. Hetkittäin tulee sellaisia välähdyksiä eilisestä. Muista jutelleeni, halanneeni, suudelleeni, tapelleeni, elvistelleeni, ja vittuilu kokorahan edestä kaikille vastaan tulijoille. Ei mitään käsitystä eikä järjen hiventä mistään! En uskalla edes soittaa frendeille kun hävettää niin saakelisti. Nyt nousin sängystä ekan kerran kun olen ihan lamaantunut ja täynnä itseinhoa! Hyi helvetti mua.
olo on niin kamala, että en usko, että se ei tästä kamalammaksi mene. en ole ihminen.

12

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo..

että pääset muutaman viikon tai kuukauden päästä nykäsemään uudet apinakännit.

• Koettu on

Voit onnitella itseäsi, kun kaikesta mokailusta huolimatta heräsit himasta etkä putkasta..
      Vajaa viikko niin tuntuu jo niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja sitten uusiksi. :)

• ikuinen häpeä

menetin kasvoni.
        aika näkyvässä hommassa olen(olin?)
        ette arvaa kuinka hävettää.
        ajattelin kaittaa paikalliseen lehteen s-postia ja jossa laitain yleisönosastolle julkisen anteekspyynnön ja oman nimeni

• ikuinen häpeä kirjoitti:

menetin kasvoni.
        ajattelin kaittaa paikalliseen lehteen s-postia ja jossa laitain yleisönosastolle julkisen anteekspyynnön ja oman nimeni

keksinyt! Jokainen juoppo on kokenut saman ja luullut olevansa ainutkertainen. Aivan alkoholismin alkutaipaleella olevan normikänni ja -morkkis sinulla.

Kunhan nyt rauhoitut ja koetat juoda ja syödä.

En mitenkään halua mitätöidä kokemustasi. Koeta muistaa se ja ottaa opiksi. Näyttää vähän siltä, että meillä ei mopo pysy käsissä samaan aikaan lasin kanssa. Itselläni opiksi otto kesti tosi kauan ja monta kertaa. Aina unohdin ja taas mäjähti. Tämänkertainen raittiuteni alkoi kaksitoista vuotta sitten. Kaikkien ei tarvinne kokea kaikkea; minusta sinun kannattaisi lopettaa juominen.

• Elämä on.
        ikuinen häpeä kirjoitti:

menetin kasvoni.

Laittamalla jotain omaa nimeäsi ja yleisönosastoon tekstiäsi, saatat itsesi vielä oudompaan valoon. Vai näetkö kuinka paljon vastaavia lehdissä itse?

Oletko ajatellut, että vaikka omasta mielestäsi kaikki vastaantulijat ovat sinut varmasti tunnistaneet ja olet mielestäsi mokannut nyt (muka) jotenkin peruuttamattomasti, olit sitten paikallinen kukkakauppias, poliisi, lääkäri tai kaupunginjohtaja niin missäs kunnossa mahdollisesti ovat olleet kaikki muut? Samanlaisia örmyjä siellä ollut kadut täys ja kukaan ole edes noteerannut sinua tai naama jäänyt ainakaan mieleen. Jos taas selviä ja muistavia tullut vastaan, niin ihmisen muisti on aika lyhyt. "Sattuuhan sitä" on yleisin ajatus jos nyt ei ala toistuvasti tulla samaa näkyä vastaan. Pientä hymyilyä nyt varmasti saat ja "osaat näköjään ottaa sinäkin, tai ainakin siis viinaa pystyt juomaan melkoisen paljon:)" -heittoja varmaankin sitten voit tulla kohtaamaan.. Mutta kesä ja terassiaika ym. muutenkin. Mitä väliä jos tuolla nyt kerran heiluu kännissä kylillä. Niin korvaamatonta ammattia ei olekaan, paitsi nyt ehkä joku päihteidenvastaisen toiminnan johtaja tms. jolla voisi tulla liiallista luottamuspulaa, jossa voisi tulla ILMAN mitään rikostuomioita tai aivan liiallista sekoilua lain edessä, mitään jälkipuintia sen vakavammin.

Jos joku kysyy asiasta, niin sanot vain suoraan että juu...tuli otettua vähän turhan paljon, meni yli kun harvemmin ottaa (oletettavasti, kun noin kauhea morkkis kerran tuli) ja täytyy jatkossa olla siistimmin. Mitä noita miettimään. Varmaan jokaisella enemmän viinaa maistaneella on aikuisiältäkin se numero top1 moka. Itsellä se on varmaan poliisilaitoksen eteen jalkakäytävälle sammuminen yrittäessä kontallaan virtsata kaivoon, siisti mies kun olen aina ollut. Tunnin suunnilleen siinä ohikulkijat katselleet, ennen kuin pienen paikkakunnan ensimmäinen kaukana ollut partio tuli paikalle. Ja samoilta miehiltä sitten tuli haettua vartijakortin uusintaa seuraavalla viikolla, kun niitä hommia tuolloin tein aikani... Pienen isällisen saarnan kyllä sainkin, mutta kortin tosin myös. Hieman tuosta yleisestä käytöksestä ja nuhteettomuudesta puhuttiin...:)

Ja ei tuo viimeinen nyt minään vertailuna tai keskustelunaloituksena, kuka on mokannut pahiten. Jokaisen moka on aina pahin omasta mielestään, mutta JOKAINEN on mokannut, jokaisen mokat unohtuvat jos ei niitä ala uusia tai muuten tötöile mitenkään peruuttamattomasti. Piste.

Eikä nyt tämä minään

• tee näin

Menet nyt baariin ja otat loiventavaa, siitä se ole hetkessä paranee.

• Tissuttaja

Vaikka olen huono neuvomaan varsinkin sinun asiassa niin ajattelisin että joudut kohtaamaan totuuden meni miten meni.
      Hyviä puolia on ne jos naama ole turvoksissa, toivottavasti itse et motannut ketään?, olet hengissä, olet vapaana ja ei ilmeisesti syytteitä tai muuten olisit poliisin huostassa.
      Ala purkamaan tilannetta asia kerrallaan tai tietysti voisit jatkaa juomista mutten suosittele.

Pahempaakin voi sattua kuten itse heräsin putkasta verilammikossa ja kaupan päälle hakkasin vielä sellikaverinkin. Oli vähällä ettei mennyt tapon yrityksenä mutta pääsin ehdonalaisella.

Varmaan on hankalaa jos olet näkyvässä asemassa ja melkein voisin kuvitella että julmat ihmiset käyttää tilannetta armottomasti hyväkseen. Valmistaudu kohtaamaan heidät ja tee se pää pystyssä niille tartte antaa enempää valtaa. Ihmiset on varsin julmia nykyään ja nauttivat kun jollekin sattuu jotain.

Voimia sinulle.

• rikki pahasti

olen tehnyt itsetutkiskelua ja todennut, että mulla on ongelma - vakava. En osaa ottaa yhtä olutta ja 20 ei riitä. Tiukkaa viinaa juodaan kun mehua ja kohellus on armotonta.
        Yritin eilen soitella parille kaverille mutta eivät vastaa, enkä ihmettele.

jos hakee jotain positiivista, niin olen hengissä enkä ole tappanut ketään.
        Loukannut olen varmasti monia, mutta pakko mennä eteenpäin ja laittaa korkki nyt kiinni pitkäksi aikaa toivottavasti lopullisesti. Olen yön valvonut, hikoillut ja ollut hetkittäin niin ahdistunut, että ei ole tosikaan.

• Tissuttaja
        rikki pahasti kirjoitti:

olen tehnyt itsetutkiskelua ja todennut, että mulla on ongelma - vakava. En osaa ottaa yhtä olutta ja 20 ei riitä. Tiukkaa viinaa juodaan kun mehua ja kohellus on armotonta.
        Yritin eilen soitella parille kaverille mutta eivät vastaa, enkä ihmettele.

jos hakee jotain positiivista, niin olen hengissä enkä ole tappanut ketään.
        Loukannut olen varmasti monia, mutta pakko mennä eteenpäin ja laittaa korkki nyt kiinni pitkäksi aikaa toivottavasti lopullisesti. Olen yön valvonut, hikoillut ja ollut hetkittäin niin ahdistunut, että ei ole tosikaan.

Odottele vähän aikaa ja anna myrskyn tasaantua.
        Itse olen havainnut että suurimmat ongelmat tulee kun juo väkeviä kun keskikaljalla pystyi hiemaan rajoittamaan juomista.

• toivokas toipuja

käyttö kokonaan. Alkoholiongelmasi ei helpotu yrittämällä kohtuukäyttöä. Jos et itse pysty lopettamaan, hae apua.
      Kirjoitan näin, koska olen juovana aikana elänyt samanlaisia tilanteita. Nyt elän raittiina päivän kerrallaan.

• mikkokkk

olen nimimerkki "toivokas toipuja" kanssa samaa mieltä. kannattaa lopettaa ja kekesiä, vaikka jokin harrastus. monen on ns. viinan kauhistus vienyt, vaikka tarkoitus oli pysytellä vain kohtuukäyttäjänä. itse olen raitis nykyisin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe