Olen opiskellut matematiikan sivuaineena ja aloitan nyt syksyllä ensimmäistä kertaa matematiikan opetuksen yläkoulussa. Kaipaisin kokeneempien vinkkejä siitä, miten tuntien kulkua kannattaisi mielestänne lähteä rakentamaan. Mitä yleensä teette kaksoitunneilla ja mitä yksöistunneilla. Onko uuden asian opettaminen mielestänne järkevämpää kaksoitunnilla, jolloin jää hyvin aikaa myös opetellun asian harjoittelemiseen? Kuinka paljon annatte kotitehtäviä? Miten olette järjestäneet kotitehtävien tarkastamisen? Onko eteenne opettajana tullut tilanteina, jolloin ette osaa ratkaista itse oppikirjan tehtäviä? Teetätätteko lukuvuoden alkaessa oppilailla jonkinlaisen tehtävämonisteen, josta näkee oppilaiden sen hetkiset taidot? Otan mielelläni vastaan vinkkejä muistakin matematiikan opetukseen liittyvistä asioista. Tiedän kyllä, että jokaisella opettajalla on omat tapansa opettaa. On jotenkin vain niin hirveän epävarmaolo itsestään ja kyvyistään matematiikan opettajana. Pääainettani olen opettanut kaksi vuotta. Muistan kyllä sen epävarmuuden tunteen myös silloin kun aloitin opettajana, kunnes todella pian tajusin pystyväni siihen.
Matematiikan opettajat
vinkkejä kaivataan
2
497
Vastaukset
- Teekkari.
Ymmärrätkö mitään Sobolev-avaruuksista? Oon ite niitten kanssa ihan vitun kujalla....
- vanha jäärä
Teet ne hommat aivan just niin kuin itse haluat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951506Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231268- 501003
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52863- 58853
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102814
- 82810
- 32745