>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>
Kyllä teodikea on kiinnostanut adventistejakin, entisiä ja nykyisiä.
Vuonna 2009 (syyskuusta marraskuuhun) asiasta käytiin Spectrumin blogissa aika vilkas keskustelu, otsikkona oli ”Is God good?”
Mielipiteitä näytti olevan laidasta laitaan.
Onko Jumala hyvä?
8
170
Vastaukset
Edellisessä viestissä viimeisenkin sanan olisi pitänyt alkaa isolla kirjaimella, mikä tässä tulkoon korjatuksi.
Ja alustushan ja sen johdosta käyty keskustelu löytyvät osoitteesta
http://www.spectrummagazine.org/blog/2009/09/07/god_goodnuo tässä näkyvät:
>>>Miksi Ihminen luotiin?
Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
Onko Jumala ollut aina hyvä?
Voiko Jumala olla myös paha? >>>
Vastaukset noihin kysymyksiin eivät useinkaan ole olleet yhtä hyviä. Sikäli kuin vastauksia on näkynyt tai kuulunut.
- sda.manager
Miksi Ihminen luotiin?
Miksi ihmisiä luodaan vieläkin?
Miksi Jumala luo syntiä maailmaamme? "Perisyntihän" on jokaisen syntyvän lapsen "idussa".
Ovatko kaikki ihmiset Jumalan luomia?
Onko Jumala ollut aina hyvä?
Voiko Jumala olla myös paha? http://fi.wikipedia.org/wiki/Richard_Holloway
AdventtiOPPIkaan ei vedä, ei. Mutta kunhan oppivat enemmän
ilmentämään sitä Jumalan hyvyyttä, niin seurakunnat täyttyvät.
Fundamentalismin aika on ohi kristinuskossa (ei islamissa)
Alkakaamme lyödä Raamatulla päähän kirkkojen ja myös ns. uloskutsuttujen fundamentalistikliklikkejä.
HYVÄ, HYVÄ !
Room. 2:4
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha,
pitkämielisyys, ystävällisyys,
hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Ef. 5:9
- sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus
ja totuus on valkeuden hedelmä -
Tit. 3:4
Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys
ja ihmisrakkaus
ilmestyi, ...>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodikean ongelma sekä synnissä ja syyllisyydentunnoissa rypeminen. >>>>
Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi?
Evankeliumin peruskivi on organisoitu "lammastarha-Hyvä Paimen"-tiimi.
Ja selkeästi synti synniksi, laki lakina ja evankeliumi evankeliumina.
Kaaoksessa julistaminenkin on vaikeaa, mutta demokraattisessa
yhteiskunnassa evankeliumi ja moraali ovat jollain lailla suojattuja.
Yksinäinen hiili ei kauan hehku eikä kauas lähetyskentille.>>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>
Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.
Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?
Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???Tuomas-kuoma kirjoitti:
>>>>Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? >>>>
Yleensä olen ymmärtänyt lukemani, mutta nyt tekee tiukkaa.
Onkohan Kantola oleskellut liian pitkään auringonpaisteessa ilman hellehattua?
Vai nauttinut vääränlaisia nestemäisiä virvokkeita???Nyt taisin keksiä vastauksen pähkäilyyni.
Kuvittelin, että lukijoille sana teodikea olisi tuttu, mutta ilmeisesti olin liian optimistinen (ups! taisi taas tulla sivistyssana? Pyydän anteeksi!)
Minä siis kirjoitin pelkästään teodikeasta ja annoin siitä käytyy keskusteluun linkin.
Mutta liekö tässä käynyt niin, että Kantola on sekoittanut käsitteet "teodikea" ja "anarkia".
Se selittäisi Kantolan toteamuksen "Toisin sanoen kaaosmainen uskovaisuus saisi apsodit sinulta ja esikuviltasi? "
Ja akuutti auringonpisto selittäisi tuon "apsodit".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391659En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7991
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836