Antabusilla eroon alkoholista

Nuori-83

Hei!

Kerronpa oman tarinani, jos jollakulla on vaikka sama ongelma... eli alkoholin liikakäyttö.
Aloitin säännöllisen juomisen 16-vuotiaana. Tuolloin oli saatava mistä vaan sixpäkki, ja se hupeni nopeutuvaan tahtiin, ja välillä oli saatava vahvempaa kuten Diesel-nimistä turkoosia (en muista oliko se likööriä vai mitä, enkä tiedä myydäänkö enää) juomaa,jota vedin raakana. Villiä nuoruutta taisin elää, mutta onneksi se pysähtyi, tavatessani miehen, mutta vain hetkeksi. Miehen kanssa elimme yhdessä 4v. ja olimme kihloissa,saimme yhden lapsen. Ero tuli, koska mies oli väkivaltainen. Jäin yksinhuoltajaksi. Ehdin vain 2kk elää "VAPAANA", kunnes tapasin toisen mieheni, jonka kanssa oli pidempi liitto,siitäkin syntyi yksi lapsi, myöskin poika. Elin onnellisesti kihloissa,mieheni rakasti meitä kaikkia,oli huolehtiva ja ns. hyvä mies. Mutta mitä tein?
Pilasin kaiken, aloin juoda, ja yhä useammin... välillä otin jopa arkipäivisin kännit, sillä se tuntui vaan niin hyvältä: sain siitä siis mielihyvän tunnetta.
Kunnes, mies jätti.
Jäin yksin kahden lapsen kanssa,ja koin että ei elämä voi mennä näin, en siltikään herännyt siihen,mitä teen väärin.
Kunnes vasta nyt , vuosi tämän jälkeen. Ensin lähti mies, sitten lapset. Lapset sijoitukseen, minä yksin. Mitä tein? Ryyppäsin entistä rankemmin, ja useammin. Masennus oli tullut kuvioon jo ajat sitten, ehkä koitin selvitä siitä juomalla... mutta tie vei vaan yhä alemmas ja alemmas...
Tähän päivään, monet miessuhteet kokeneena,hyväksikäytettynä,ja yksin... HERÄSIN. Mitä teen???
Haluanko kuolla? Viinaan? Entä pahoinpitelyyn baarireissulla??? Senkin ehdin kokea viime viikonloppuna, se herätti minut. En kauaa enää ole hengissä tätä menoa. Joten LUOJAN KIITOS lääkäri antoi minulle ANTABUS-kuurin , eka satsi on 3 kuukaudeksi. Ja nyt korkki on ja pysyy kiinni! Lapsia saan nyt nähdä,kun en juo enää. Mieskin "lupasi" palata kyllä kotiin,kunhan paranen. No, se on nyt toissijaista,tärkeintä on että elän TÄSSÄ JA NYT, ja olen vielä hengissä...niistä monista alkoholimyrkytyksistä ym. huolimatta,tässä olen ja elän. Se on parasta!

20

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä jätä hoitoasi

kolmen kuukauden satsi hyvissä ajoin ennen nykyisen loppumista. Ja muista, että enää et opi juomaan kohtuudella. Et ikinä. Siis et ikinä.

• ---->>

että Antabus on pelkkä pelote, eikä vaikuta alkoholiriippuvuuteesi mitenkään.
      Sitäkään ei voi loputtomiin käyttää, koska sekin rankasti kuormittaa maksaa.
      Eli pitkällä aikavälillä voit saavuttaa raittiuden vain tekemällä tilinpäätös siitä, mitä alkoholi on sinulle aiheuttanut, ja tajuamalla se, että elämäsi viinakiintiö on jo juotu.

• antabussilla töihin

Maksan saa antabus lääkkeellä helpommin tuhottua kuin viinalla

• ttissuttaja

Kun edellisen kerran käytin antabusta niin oli säännölliset kontrollit.
        Taisi olla 3kk:den välein kokeet.
        Eihän se riippuvuutta poista mutta eipä se lääkärikeikkakaan kiinnosta kun on kuurilla.
        Maksa-arvot laskivat normaaliksi joten hieman kehtaan väittää vastaan tosin tämä omalla kokemuksella.
        Kannattaa kuitenkin välttää kaikkea alkoholipitoista myös ulkoisesti käytettynä kuten partavesi, hajuvesi tai desifiointiaineet ym. jos sisältää alkoholia.

• Ap
        antabussilla töihin kirjoitti:

Maksan saa antabus lääkkeellä helpommin tuhottua kuin viinalla

Enpä ole kuullut,että antabus olisi maksalle jotenkin rankempaa kuin juominen...mistä tuollaista olet kuullut?

Kyllä se maksa tuhoutuu juodessakin varmasti.

• tämä on fakta
        Ap kirjoitti:

Enpä ole kuullut,että antabus olisi maksalle jotenkin rankempaa kuin juominen...mistä tuollaista olet kuullut?

Kyllä se maksa tuhoutuu juodessakin varmasti.

No jos juot 10 vuotta, maksa tuskin vielä sanoo poks. Mutta jos syöt antabusta 10v niin maksa on aivan varmasti poks.

Antabus on hirvittävä myrkky maksalle.

• Nalmefeeni
        ttissuttaja kirjoitti:

Kun edellisen kerran käytin antabusta niin oli säännölliset kontrollit.
        Taisi olla 3kk:den välein kokeet.
        Eihän se riippuvuutta poista mutta eipä se lääkärikeikkakaan kiinnosta kun on kuurilla.
        Maksa-arvot laskivat normaaliksi joten hieman kehtaan väittää vastaan tosin tämä omalla kokemuksella.
        Kannattaa kuitenkin välttää kaikkea alkoholipitoista myös ulkoisesti käytettynä kuten partavesi, hajuvesi tai desifiointiaineet ym. jos sisältää alkoholia.

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin muutamassa vuodessa saadaan markkinoille Biotien kehittämä nalmefeeni. Antabuksesta poiketen se ei estä juomista, vaan vie juomisen himon ja estää kohtuuttomien määrien nauttimisen. Nalmefeenia voi käyttää vain tarvittaessa, eli illalla napattu lääke saa sinut tosiaankin pysymään "vain yhdessä". Toisin sanoen alkoholistista voisi tosiaankin tulla kohtuukäyttäjä eikä raivoraitis.

• Nappi Niilo
        Nalmefeeni kirjoitti:

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin muutamassa vuodessa saadaan markkinoille Biotien kehittämä nalmefeeni. Antabuksesta poiketen se ei estä juomista, vaan vie juomisen himon ja estää kohtuuttomien määrien nauttimisen. Nalmefeenia voi käyttää vain tarvittaessa, eli illalla napattu lääke saa sinut tosiaankin pysymään "vain yhdessä". Toisin sanoen alkoholistista voisi tosiaankin tulla kohtuukäyttäjä eikä raivoraitis.

"Nalmefeenia voi käyttää vain tarvittaessa, eli illalla napattu lääke saa sinut tosiaankin pysymään "vain yhdessä". Toisin sanoen alkoholistista voisi tosiaankin tulla kohtuukäyttäjä eikä raivoraitis."

Heh, uskoo ken tahtoo..

• ttissuttaja
        Nalmefeeni kirjoitti:

http://www.biotie.com/WebRoot/1009506/SubPage.aspx?id=1101173

Valitettavasti luottamus useimpiin lääkefirmoihin on mennyt ja tuokin lääke tulee maksamaan "200egee" purkki ja voisin katkerasti sanoa että updeitattu versio reviasta josta ei ole mitään hyötyä.

Antabusta en ole vielä aloittanut kun ei tee mieli alkoholia ja se vähän pelottaa minua miksei?
        Ap:lle kuitenkin tuntuu toimivan joten jatka kuuria ja antabus on ainoa tällä hetkellä oleva lääke joka toimii kaikille kunhan jatkaa kuuria. Oikein käytettynä disulfiraami toimii mutta ei ehkä sovi kaikkien lääkkeiden kanssa.

Money talks and bullshit walks ja pätee lääkefirmoihin helvetin hyvin.
        "saanko ilmaisen kynän?"

ps. Jos se on "opioidireseptorisalpaaja" niin mitähän tapahtuu luonnolliselle mielihyväkeskukselle?
        Joka myrkyssä on sivuvaikutuksensa ja tämän lääkkeen kohdalla niitä on varmaan 100.
        Anteeksi vain mutta minulla vituttaa nämä ns. reviat sun muut mielaripaskat.

• bois
        Nalmefeeni kirjoitti:

onhan tätä olemassa.kumma kun kansa ei raitistu :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Naltreksoni

• nainen ilman alkohol

Hienoa että olen päättänyt olla selvänä mutta hieman kummastuttaa sait reseptin,mutta kävitkö maksakokeissa sitä ennen,sehän on normaali käytäntö ennekuin antabuksen saa aloittaa.
      Ja viikko selvistäpäin ja lastensuojelu antaa sinun tavata lapset,toki hienoa jos asia näin.
      Olet aloittanut hienon tien kohti parempaa elämää jatka sillä tiellä.
      En halua masentaa sinua koska olen vuosia sitten ollut vastaavassa tilanteessa,antabuksia en saanut aloittaa ennenkuin maksakokeiden tulokset tulivat.
      Lapsia sain tavata vasta pitkän ajan päästä,antabus on hieno juttu mutta sinun on sitouduttava siihen ja ei tippakaan alkoholia.
      Hae myös muuta apua saat jutella miltä sinusta tuntuu ja ehkä miehesikin palaa mutta sinun on ansaittava monen ihmisen luottamus.
      Jaksamista sinulle.

• Ap

Juu, ei tehty maksakokeita vaan sain reseptin suoraan ja heti aloitin kuurin. Vasta ensi viikolla menen maksakokeisiin,eli ylihuomenna. Toivotaan,että arvot ovat kohdillaan,ja minä terve.
        Kyllä on rankkaa aikaa,mutta parempaan suuntaan tosiaan yritän ja kovasti. Minulla ei ole varaa enää "pelleillä" ja tehdä tyhmyyksiä, sillä haluan lapseni kotiin ja että heillä on äiti läsnä. Miehestä ei nyt niin "väliä", vaan hän teki itse päätöksensä lähtiessään, enkä häntä takaisinkaan voi pakottaa tulemaan. Lasten kannalta tietenkin olisi parasta jos hänkin palaisi, koska hän oli loistava isä ;(
        Tässä eka viikonloppu nyt ohi, ja ILMAN ALKOHOLIA :))) JES! Ensimmäinen vkl puoleenvuoteen SELVINPÄIN :)

• pysy västi

Näin ovat tuhannet juopot vannoneet joka vuosi ja uskoneet päätökseensä.

Arvaa, miksi kirjoitan näin?

• eespäin väkivoimaton

alkoholistille henkilökohtaisesti, niin teki Eino Grön Iltalehden mukaan.

Grön pääsi viinasta eroon keskustelemalla. Korkin hän väänsi kiinni kerralla.

- Junnu Vainio raitistui minua aikaisemmin ja auttoi minua pääsemaan irti viinasta. Minulla oli levytys edessä, kun korkki sulkeutui lopullisesti

• ex-juoppo

nyt olisi hyvä käydä ongelmasi/sairautesi kimppuun kaikilla rintamilla.

itse olen käyttänyt parikin kertaa tuota lääkettä, jaksoja ja tarvittaessa.
      parikymmentä vuotta reseptien välillä.

sitten kun alkaa tuntua,että olis pakko päästä ottamaan yks tai vain parit, niin helppo on jättää muutamaksi päiväksi pillerit ottamatta ja siitähän se jatkuu entiseen malliin.
      tietysti vielä pitää kipata juomatta jääneetkin.

tarkoitan,että nyt kun olet sopivassa mielentilassa ja juomisen haitat on tuoreena mielessä,niin hae ja ota vastaan kaikki mahdollinen apu ja neuvot.

voihan olla,että yksinkin saat lopullisesti eron alkoholiin mutta epätodennäköistä se on.
      sinun täytyy saada ote raittiista elämästä, antabus antaa tauon ja aikaa ajatella.
      antabuksen voimaan loppuelämän ajaksi on järjetöntä luottaa.ei onnistu.

sinun pitää saada tosiasia (=olet alkoholisti) täysin kirkkaaksi ja ottaa elämästäsi vastuu itse.
      ainoa keino pärjätä sairautesi kanssa on olla ottamatta sitä ensimmäistä.
      jos alkaa mielessään muhittelemaan sitä hetkeä, jolloin sen yhden voi ottaa niin kyllä se on semmoista kärvistelyä ,että repeää varmasti.

jännää miten tuossa vieressä kirjoitetaan,että on tulossa lääke(taas kerran), joka vie juomahalun ja sitten voi ottaa (kun ei tee mieli !!) . tuommoinen se alkoholistin mieli on. pitää vaan kärvistellä/hautoa mielessään miten pääsee juomaan. tekosyyt ei koskaan lopu kesken.eikä juoma.

väärää tapaa raitistua ei olekaan. juoppo kokeilee aina mennä siitä mistä aita on matalin.
      antabus on hyvin matala kohta.

minä "sain" raittiuden lopulta ,kun olin tarpeeksi pohjalla,kun tarpeeksi sitä halusin ja hain apua muitten raitistuneiden ja raitistumista yrittävien porukasta.
      silloin lopulta olin alkoholisti ilman mitään jossitteluja.sitä olen vieläkin mutta juomatta ja ilman kärvistelyä.
      ei se helppoa ollut eikä omin voimin olisi mitenkään onnistunut.senhän olin kokeillut sen sata kertaa,antabuksen kanssa ja ilman.

siitä on jo aikaa. silloin sain joitakin hyviä raitistuneita ystäviä, joiden kanssa olen yhteydessä vieläkin. uskoon en tullut enkä tule.joillekin se saattaa olla se raitistumisen edellytys,väärää tapaa raitistua ei siis mielestäni ole.
      toiset vaan on keskimäärin huonompia tai parempia.tässä asiassa raitistuneiden historian tunteminen on avuksi.on hyvä lukea/kuunnella miten ihmiset ovat raitistuneet ja päässeet eroon kärvistelystä.
      toisten kokemuksista saa ottaa oppia tai sitten kokeilla itse samoja asioita samoin tuloksin.

toivottavasti sulla onnistuu nyt se mikä pitääkin.toivon varaan ei asiaa kuitenkaan saa jättää.
      kannustusta ja muidenkin koeteltujen kokemuksien tuomia neuvoja toivon sinulle,tärkeä ystäväni.

• Oppia ikä kaikki

Ryyppäämällä eroon alkoholista.
        Ei raitistumiseen auta pillerit, ei vertaistukiryhmät.
        Täytyy hakata päätä seinään kunnolla, ennen kuin se henk.koht. juomakiintiö tulee täyteen.
        Tuurijuoppoutta, raitistelua ja retkahtamisia vuoronperään. Se voi olla hengelle hupaa, mutta jos ajatus raitistumisesta on herännyt niin mahdollisuus siihen on olemassa.
        Raittiuden avainsanat on, oma tahto ja halu.
        Mömmöt on itsepetosta ja tarinatuokiot vain ajankulua.

• Oppia ikä kaikki kirjoitti:

Ryyppäämällä eroon alkoholista.
        Ei raitistumiseen auta pillerit, ei vertaistukiryhmät.
        Täytyy hakata päätä seinään kunnolla, ennen kuin se henk.koht. juomakiintiö tulee täyteen.
        Tuurijuoppoutta, raitistelua ja retkahtamisia vuoronperään. Se voi olla hengelle hupaa, mutta jos ajatus raitistumisesta on herännyt niin mahdollisuus siihen on olemassa.
        Raittiuden avainsanat on, oma tahto ja halu.
        Mömmöt on itsepetosta ja tarinatuokiot vain ajankulua.

Ryyppäämällä enemmän pääsee eroon alkoholista. Tavalla tai toisella.

• Alkoliriippuvainen.

Hienoa että olet pysynyt raittiina antabuksen avulla niin minäkin se auttaa pahimpina hetkinä kun ei enään pysty hallitsemaan itseään.Minä en luota itseeni yhtään alkoholin suhteen olen niin monta kertaa pettänyt ja valehdellut itselleni että ehkä en sittenkään ole alkoholisti.Olen hakenut apua joka paikasta mikä vaan on ollut mahdollista vaikka alkoholin himo on lähtenyt pois niin silti on jäänyt mielialan vaihtelut ja masennukset niistä en ole päässyt eroon. Oletko yrittänyt käydä AA-ryhmissä sieltä voisi saada apua jos menee sinne ennakko luulottomasti minä käyn palavereissa viikottain mutta niissäkin on eroja esim Valkeakosken ryhmä on liikaa henkilöitynyt muutamaan AA-laiseen jotka luulevat olevansa johtajia siellä sellaiset ryhmät eivät palvele yhteisöä siksi neuvoisin kokeilemaan eri ryhmiä ja kun löydät sopivan niin saat myös raittiuden.

• Viinasta erossa

On tuo Antabuskin mulle tuttu vuosien takaa. Lääkärit kirjoittaa helposti reseptin kun eivät muutakaan keksi viinaongelmaan. Vaan on kyllä ihan huuhaa lääke ja epäterveellinen kaiken lisäksi. Itse noin 30 vuotta eri asteisesta alkoholismista kärsineenä sain lopulta avun tajuamalla että ihmisen pitää täysin muuttaa itse itsensä ja selvitettävä syyt miksi on ylipäätään alkanut juoda. Siihen on syitä niin paljon kuin on ihmisiäkin. Halu lopettaa tulee tulla ensin. Sitten pitää keksiä keinot pysyä viinasta erossa, kohtuukäyttäjäksi ei ole paluuta. Koska ihminen on tyhmä eläin, ennemmin tai myöhemmin tulee houkutus juoda taas vaikka on joskus luvannut lopettaa. Juuri tähän retkahtamiseen pitää saada vastaläke. Väittäköön joku mitä muuta tahansa, mutta sanon että sairaaloiseen ryppäämiseen on syynä ihmisen henkinen tasapainottomuus. Löysin kirjakaupasta kirjan "Mielelläni terveeksi" kirjoittanut Boris Aranovich. Ostin kirjan ja luin sen ja aloin tekemään harjoituksia, joita kirjassa neuvotaan. Entiset viinan houkutukset, jotka aina ennen viimeistään kahden kuukauden päästä edellisestä ryyppyputkesta aina ilmaantui, hävisivät kuin taiottuna. Olen myös eheytynyt mielialaltani suunnattomasti. En sano etteikö ongelmia olisi, mutta stressin sietokyky on noussut huikeasti. Lenkkeilen kolme kertaa viikossa ja muutenkin elän terveellisesti.
        Viina on pirullinen aine siinä mielessä että se tekee ihmisestä tyhmän ja heikkohermoisen itse sitä edes huomaamatta. Kun on juonut tarpeeksi kauan pää sekoaa siinä määrin että ei löydä enää keinoja lopettaa. Kun on ensimmäisen vuoden ryppäämättä ja alkaa sen jälkeen muistelemaan aikaisempia törppöilyjä, alkaa ihan naurattaa miten tyhmä sitä on aikaisemmin ollut.
        Kirja löytyy kirjastoista ja kirjakaupasta ja maksoi n. 5 vuotta sitten 6€. Sillä rahalla saa baarissa yhden bissen.

• näin olen kokenut
        Viinasta erossa kirjoitti:

On tuo Antabuskin mulle tuttu vuosien takaa. Lääkärit kirjoittaa helposti reseptin kun eivät muutakaan keksi viinaongelmaan. Vaan on kyllä ihan huuhaa lääke ja epäterveellinen kaiken lisäksi. Itse noin 30 vuotta eri asteisesta alkoholismista kärsineenä sain lopulta avun tajuamalla että ihmisen pitää täysin muuttaa itse itsensä ja selvitettävä syyt miksi on ylipäätään alkanut juoda. Siihen on syitä niin paljon kuin on ihmisiäkin. Halu lopettaa tulee tulla ensin. Sitten pitää keksiä keinot pysyä viinasta erossa, kohtuukäyttäjäksi ei ole paluuta. Koska ihminen on tyhmä eläin, ennemmin tai myöhemmin tulee houkutus juoda taas vaikka on joskus luvannut lopettaa. Juuri tähän retkahtamiseen pitää saada vastaläke. Väittäköön joku mitä muuta tahansa, mutta sanon että sairaaloiseen ryppäämiseen on syynä ihmisen henkinen tasapainottomuus. Löysin kirjakaupasta kirjan "Mielelläni terveeksi" kirjoittanut Boris Aranovich. Ostin kirjan ja luin sen ja aloin tekemään harjoituksia, joita kirjassa neuvotaan. Entiset viinan houkutukset, jotka aina ennen viimeistään kahden kuukauden päästä edellisestä ryyppyputkesta aina ilmaantui, hävisivät kuin taiottuna. Olen myös eheytynyt mielialaltani suunnattomasti. En sano etteikö ongelmia olisi, mutta stressin sietokyky on noussut huikeasti. Lenkkeilen kolme kertaa viikossa ja muutenkin elän terveellisesti.
        Viina on pirullinen aine siinä mielessä että se tekee ihmisestä tyhmän ja heikkohermoisen itse sitä edes huomaamatta. Kun on juonut tarpeeksi kauan pää sekoaa siinä määrin että ei löydä enää keinoja lopettaa. Kun on ensimmäisen vuoden ryppäämättä ja alkaa sen jälkeen muistelemaan aikaisempia törppöilyjä, alkaa ihan naurattaa miten tyhmä sitä on aikaisemmin ollut.
        Kirja löytyy kirjastoista ja kirjakaupasta ja maksoi n. 5 vuotta sitten 6€. Sillä rahalla saa baarissa yhden bissen.

tunne- ja sielunelämän alueilla saa lakoholistin ryyppäämään. Hyvä tune-elämän tasapainottaja on lenkkelilyn lisäksi käyminen aa-ssa. Toveruusauttaa heikkoina hetkinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe