Sellaisia me ihmiset olemme, uskovaisetkin monasti.
Kun pyörittelen viissatasta märässä lumessa ja saan sen
näyttämään lumipallolta, onko kädessäni viissatanen vai
lumipallo?
Mutta Bushmanni meuhkaa täällä kohu-uutisella, että Maa
mukamas oli lumipallo. Ja kuitenkin on kyse vain siitä, että
Jumala otti Maan lumiseen kouraansa ja Maa näytti muuttuneen
lumipalloksi. Kuitenkin Jumala vain piilotti Maan lumipeittoon.
Itse asiassa jääpeittoon Tiede-lehden mukaan:
http://www.tiede.fi/uutiset/3834/maa_oli_lumipallo_runsaat_700_miljoonaa_vuotta_sit
(Tämän on täytynyt tapahtua ennen neljättä päivää,
jolloin ei vielä oltu nykyisen lailla erotettu yötä ja päivää ja vuosia.)
Bushmanni siis osoittautuu ulkokultaiseksi, näkee Maan lumipallona,
vaikka Maa oli vain VERHOTTU lumella tai pikemminkin jäällä.
Mitä tulee minun farisealaisuuteeni, niin siitä on häpeä edes puhua.
Onko jollain lukijakullalla todistusta ulkokultaisuudestaan?
Ai joo, mieleeni tulee eräs vuosi, kun poltin aamutuimaan 10 savukkeen
askista, poisheittäen loput mitä en jaksanut poltella.
Niin ei sitten tehnyt mieli tupakkaa loppupäivänä. Ei ollut varaa näyttää
vaimokullalleni, että tupakoin.
Kuitenkin kadulla kohdatessani tupakoitsijan, hämmästelin mieelssäni,
että onpas tuossa härski kaveri kun polttaa tupakkaa. Niin pian unohdin
oman silloisen helmasyntini.
Entä miten se loppui?
Vaimo erään kerran löysi savukeaskin taskustani, vaikka yleensä heitin
loput pois. Tuli eteeni ja hymyili voitonriemuisesti: laita parempaan
piiloon. Se vaan otti kunnian päälle niin, se kiinnijääminen, että siihen
loppui tupakointihalu ja tupakointi.
Tekopyhyys tai ylpeys oli siunaus siinä tilanteessa.
Todistuksia tekopyhyydestä
11
169
Vastaukset
- Bushmanni
No Antti. Joko voisit ottaa lakin nöyränä käteen ja kertoa totuuden asiasta, josta taas syytät minua.
>>> Mutta Bushmanni meuhkaa täällä kohu-uutisella, että Maa
mukamas oli lumipallo. >>>
Minä en ole meuhkannut, kuten toisessa viestissä jo kattavasti osoitin, vaan sinä olet meuhkannut.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9244049/45296459
Sinun alati oikeassa oleva, ilmeisen vanha etusormesi ei jaksanut klikata yhtä uutista auki, vaan sinä kehittelit mielikuvituksessasi hassun teorian, jonka sitten pistit muka minun kehittelemäkseni.
Eikö sinua itseäsi hävetä moinen käytös? Tämäkin viestisi on minun parjaamista, vaikka voisit hiukan vilkaista peiliin ja koetapa miettiä, että kumpi meistä on satuillut päiviä ja meuhkannut uutisesta, jota EI OLE vaivautunut edes lukemaan, kuten itse kerroit eilen illalla (8.8) klo 23.11!
Mutta minä koetan muistaa tämän tulevaisuudessa, että sinäkään et vaivaudu itse ottamaan asioista selvää, vaan sinulle pitää asiat vääntää rautatangosta ja vielä varmuudeksi pistää tavuviivat väliin, jotta viesti menisi perille.
Jos minä laitan linkin uutiseen, vaikkapa näin:
http://www.tiede.fi/uutiset/3834/maa_oli_lumipallo_runsaat_700_miljoonaa_vuotta_sit
Niin minä oletan, että ihmisen etusormi on niin kehittynyt, että hän jaksaa klikata sitä yhden kerran tuon sinisen rivin kohdalla ja sen jälkeen hän koettaa jaksaa käyttää peruskoulussa oppimaansa lukutaitoa hyödykseen ja koettaa ITSE lukea ne kirjaimet, muodostaa niistä lauseita ja ymmärtää lauseiden sisällön.
Mutta sinä rakas Antti et jaksanut sellaista tehdä, vaan olet haukkunut minua päiviä johtuen ainoastaan omasta saamattomuudestasi ja laiskuudestasi.
Kun minä ostin amerikkalaisen, USA:ssa valmistetun polkupyörän, niin pyörän rungossa oli tarra, jossa luki suomeksi jokseenkin näin:
Älä käytä tätä polkupyörää, ennen kuin olet lukenut ohjekirjan ja ymmärtänyt sen sisällön.
Amerikkalaiset ovat niin tyhmiä, että heille pitää jopa polkupyörään kiinnittää tällaisia ohjeita, mutta pitääkö minun sinullekin laittaa jokaiseen viestiin vastaavia ohjeita?Niin tiede-lehti kuin sinäkin meuhkaatte sensaatiomaisella otsikolla.
Sitten ilmenee, että on kyse ikivanhasta geologisesta asiasta, jääkaudesta.
Hieman lisää todistuksentapaista on löydetty siihen, että koko maapallo
oli jääkauden alla. Eikä suinkaan lumen peitossa, jota otsikoitte.
Tartuin tuohon lumipallo-asiaan siksi, että aivan hyvin Jumala olisi voinut
lumikiteestäkin aloittaa maapallon luomistyöt. Mutta kun puhutaan jääkaudesta, että on löytynyt entistä laajemmalta alueelta todisteita
mahdollisesta taannoisesta jääpeitteestä, niin ei se merkitse sitä, että
maa oli lumipallo. Kyllä Maa on maata jäänkin peittämänä.
Asennevammasi laittaa sinut etsimään mahdollisia sensaatioita
adventtiseurakuntaa vastaan. On outoa ettet kykene asiallisesti
keskustelemaan, rakentavasti.- Bushmanni
AnttiVKantola kirjoitti:
Niin tiede-lehti kuin sinäkin meuhkaatte sensaatiomaisella otsikolla.
Sitten ilmenee, että on kyse ikivanhasta geologisesta asiasta, jääkaudesta.
Hieman lisää todistuksentapaista on löydetty siihen, että koko maapallo
oli jääkauden alla. Eikä suinkaan lumen peitossa, jota otsikoitte.
Tartuin tuohon lumipallo-asiaan siksi, että aivan hyvin Jumala olisi voinut
lumikiteestäkin aloittaa maapallon luomistyöt. Mutta kun puhutaan jääkaudesta, että on löytynyt entistä laajemmalta alueelta todisteita
mahdollisesta taannoisesta jääpeitteestä, niin ei se merkitse sitä, että
maa oli lumipallo. Kyllä Maa on maata jäänkin peittämänä.
Asennevammasi laittaa sinut etsimään mahdollisia sensaatioita
adventtiseurakuntaa vastaan. On outoa ettet kykene asiallisesti
keskustelemaan, rakentavasti.>> Asennevammasi laittaa sinut etsimään mahdollisia sensaatioita
adventtiseurakuntaa vastaan >>>
Ei siihen tarvita mitään sensaatioita, vaan perusmaalaisjärkeä. Adventtikirkko on epärationaalisen maailmankuvan kultti USA:sta, jollaisia ovat myös mormonikirkko ja Jehovan todistajat.
>> Niin tiede-lehti kuin sinäkin meuhkaatte sensaatiomaisella otsikolla. >>
Kuka meuhkasi?
Minä olin laittanut tiedeuutisiin, ketjuun jonka perustin 8.3.2010, ensimmäiseen postaukseen uutisen uusimmasta tiedosta koskien sitä, että maapallo oli jään ja lumen peitossa päiväntasaajaa myöten ja käsittääkseni sinä, luettuasi pelkän otsikon (kuten viesteistäsi huomasi) teit siitä sensaation, jolla yritit saada minut näyttämään naurettavalta, mutta taisi kopsahtaa omaan nilkkaan.
Sinun "asennevammasi", jota luonnehdit, ei ole poistunut yhtään mihinkään, vaan ennen sen kohde oli epärationaalisen maailmankuvan kultti ja nykyään sen kohde on mm. minä, jonka ei tarvitse tehdä sensaatioita, vaan ainoastaan välittää uutisia ja tietoa todellisesta maailmasta. Sinä vaahtoat paikasta toiseen ja järjettömyydestä toiseen kuin tuuliviiri, etkä näytä sitä itse huomaavan ollenkaan.
Seuraavaksi varmaan hehkutat skientologiakirkkoa ja kuinka ihana, evankeelinen ja ihmisrakas se on, vastoin kaikkea pikävää parjausta, jota saamme lehdistä lukea, niinkö?
Mutta mitä sinä todellisuudessa teet?
Hehkutat tätä outoa kulttia, joka uuden äkkiväärän johtajansa kanssa kyllä näyttää kaapin paikan hyvin nopeasti kaikille heille, jotka eivät usko juuri siten, kuten hän itse uskoo, sillä niin toimitaan kulteissa. Joko uskot kuten käsketään tai sitten näytetään ovea, kuten mm. Timo Flink, adventtikirkon Suomen osaston nouseva tähti on tälläkin palstalla kertonut.
>>> Hieman lisää todistuksentapaista on löydetty siihen, että koko maapallo
oli jääkauden alla. Eikä suinkaan lumen peitossa, jota otsikoitte. >>>
Ei mitään todistuksentapaista, vaan konkreettisia todisteita ja minä en mahda mitään sille, että sinä kiihkoissasi et lukenut itse uutista, vaan pelkän otsikon. Kauanko aiot vierittää syytä möhläyksestäsi muiden kontolle, mutta niinhän kulteissa on yleensä tapana tehdä. Aina on vika muissa, ei koskaan itse kultissa ja sen hölmöissä opeissa.
Onko tämä nyt sitä sinun uutta kristillisyyttäsi, että kun itse hölmöilet suu vaahdossa ja teet minua pilkkaavia postauksia useita ja homma meneekin ns. läskiksi, niin sinä vain jankutat, kuinka muut ovat väärässsä ja sinä ihanassa rakkaudellisessa kristillisyydessäsi olet vain sensaation uhri?
>>>todisteita mahdollisesta taannoisesta jääpeitteestä, niin ei se merkitse sitä, että
maa oli lumipallo. Kyllä Maa on maata jäänkin peittämänä. >>
Ei siinä uutisessa niin lukenutkaan, jos olisit vaivautunut lukemaan sen, on pakko taas sanoa. SInä itse teit pelkästä otsikosta sensaation, mutta niin hän se on, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Kyllä sinä olet Alexin kanssa hyvä parivaljakko adventtikirkon uudeksi tulevaisuudeksi. Siellä olette todellakin kaltaisienne seurassa, kunhan vain ensin uskallatte mennä kasteelle, kumpikin. Bushmanni kirjoitti:
>> Asennevammasi laittaa sinut etsimään mahdollisia sensaatioita
adventtiseurakuntaa vastaan >>>
Ei siihen tarvita mitään sensaatioita, vaan perusmaalaisjärkeä. Adventtikirkko on epärationaalisen maailmankuvan kultti USA:sta, jollaisia ovat myös mormonikirkko ja Jehovan todistajat.
>> Niin tiede-lehti kuin sinäkin meuhkaatte sensaatiomaisella otsikolla. >>
Kuka meuhkasi?
Minä olin laittanut tiedeuutisiin, ketjuun jonka perustin 8.3.2010, ensimmäiseen postaukseen uutisen uusimmasta tiedosta koskien sitä, että maapallo oli jään ja lumen peitossa päiväntasaajaa myöten ja käsittääkseni sinä, luettuasi pelkän otsikon (kuten viesteistäsi huomasi) teit siitä sensaation, jolla yritit saada minut näyttämään naurettavalta, mutta taisi kopsahtaa omaan nilkkaan.
Sinun "asennevammasi", jota luonnehdit, ei ole poistunut yhtään mihinkään, vaan ennen sen kohde oli epärationaalisen maailmankuvan kultti ja nykyään sen kohde on mm. minä, jonka ei tarvitse tehdä sensaatioita, vaan ainoastaan välittää uutisia ja tietoa todellisesta maailmasta. Sinä vaahtoat paikasta toiseen ja järjettömyydestä toiseen kuin tuuliviiri, etkä näytä sitä itse huomaavan ollenkaan.
Seuraavaksi varmaan hehkutat skientologiakirkkoa ja kuinka ihana, evankeelinen ja ihmisrakas se on, vastoin kaikkea pikävää parjausta, jota saamme lehdistä lukea, niinkö?
Mutta mitä sinä todellisuudessa teet?
Hehkutat tätä outoa kulttia, joka uuden äkkiväärän johtajansa kanssa kyllä näyttää kaapin paikan hyvin nopeasti kaikille heille, jotka eivät usko juuri siten, kuten hän itse uskoo, sillä niin toimitaan kulteissa. Joko uskot kuten käsketään tai sitten näytetään ovea, kuten mm. Timo Flink, adventtikirkon Suomen osaston nouseva tähti on tälläkin palstalla kertonut.
>>> Hieman lisää todistuksentapaista on löydetty siihen, että koko maapallo
oli jääkauden alla. Eikä suinkaan lumen peitossa, jota otsikoitte. >>>
Ei mitään todistuksentapaista, vaan konkreettisia todisteita ja minä en mahda mitään sille, että sinä kiihkoissasi et lukenut itse uutista, vaan pelkän otsikon. Kauanko aiot vierittää syytä möhläyksestäsi muiden kontolle, mutta niinhän kulteissa on yleensä tapana tehdä. Aina on vika muissa, ei koskaan itse kultissa ja sen hölmöissä opeissa.
Onko tämä nyt sitä sinun uutta kristillisyyttäsi, että kun itse hölmöilet suu vaahdossa ja teet minua pilkkaavia postauksia useita ja homma meneekin ns. läskiksi, niin sinä vain jankutat, kuinka muut ovat väärässsä ja sinä ihanassa rakkaudellisessa kristillisyydessäsi olet vain sensaation uhri?
>>>todisteita mahdollisesta taannoisesta jääpeitteestä, niin ei se merkitse sitä, että
maa oli lumipallo. Kyllä Maa on maata jäänkin peittämänä. >>
Ei siinä uutisessa niin lukenutkaan, jos olisit vaivautunut lukemaan sen, on pakko taas sanoa. SInä itse teit pelkästä otsikosta sensaation, mutta niin hän se on, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Kyllä sinä olet Alexin kanssa hyvä parivaljakko adventtikirkon uudeksi tulevaisuudeksi. Siellä olette todellakin kaltaisienne seurassa, kunhan vain ensin uskallatte mennä kasteelle, kumpikin.##: Ei siihen tarvita mitään sensaatioita, vaan perusmaalaisjärkeä. Adventtikirkko on epärationaalisen maailmankuvan kultti -##
Miksi sitten sensationeeraat esim. "maapallo oli lumipallo", jos pelkkä
maalaisjärkesi riittää todistamaan adventismia vastaan!
Kaikki kristilliset kirkot sekä uloskutsuttujen yhteisöt tuomitsevat ns. rationalismin, joten sinun täytynee
jättää Kristuksen seuraaminen ja siirtyä babylonian puolelle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rationalismi- Bushmanni
AnttiVKantola kirjoitti:
##: Ei siihen tarvita mitään sensaatioita, vaan perusmaalaisjärkeä. Adventtikirkko on epärationaalisen maailmankuvan kultti -##
Miksi sitten sensationeeraat esim. "maapallo oli lumipallo", jos pelkkä
maalaisjärkesi riittää todistamaan adventismia vastaan!
Kaikki kristilliset kirkot sekä uloskutsuttujen yhteisöt tuomitsevat ns. rationalismin, joten sinun täytynee
jättää Kristuksen seuraaminen ja siirtyä babylonian puolelle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rationalismi>> Kaikki kristilliset kirkot sekä uloskutsuttujen yhteisöt tuomitsevat ns. rationalismin, joten sinun täytynee jättää Kristuksen seuraaminen ja siirtyä babylonian puolelle. >>
Ei todellakaan, vaan tätä tekevät ainoastaan erilaiset lahkot ja kultit, jotka kovaan ääneen mainostavat olevansa ainoa oikea ja puhtaan opin paikka.
Jopa helluntailiike on irtautumassa tästä ja sielläkin on ilmassa ajatuksia, että opillisen puhtauden ja järjen vastustamisen tie on kuljettu loppuun ja on uuden uskon aika, johon voi oikeasti uskoa, eikä tarvitse teeskennellä uskovansa.
Kannattaa lukea Ristin Voitosta pastori Matti Kankaanpään ajatuksista, niin ehkä näet sen, kuinka väärässä oletkaan.
>> Miksi sitten sensationeeraat esim. "maapallo oli lumipallo", jos pelkkä
maalaisjärkesi riittää todistamaan adventismia vastaan! >>
Kumpi tästä vaahtosi, sinä vai minä?
Tämä alkaa jo kyllästyttää, sillä minä toin uutisen otsikon esiin ja oletin, että perusjärkevä ihminen osaa klikata sinistä linkkiä ja lukea uutisen.
SInä et osannut ja haluat välttämättä tuoda sen esiin joka viestissä.
Miksi?
>>>>Se vaan otti kunnian päälle niin, se kiinnijääminen, että siihen
loppui tupakointihalu ja tupakointi.
Tekopyhyys tai ylpeys oli siunaus siinä tilanteessa. >>>>
Kiva, että pääsit tupakasta eroon.
Varmaan (?) tekopyhyydestäkin ja ylpeydestä vähitellen.
Toisaalta olen huolestuneena seurannut kirjoitteluasi. Tuntuisi siltä, että jotakin on tapahtumassa, mitä ei voi laittaa pelkästään vanhenemisen "piikkiin". Ikääsihän en tiedä, kun en ole kirjoitteluasi mitenkään tiiviisti seurannut, joten ehkäpä sen ikäsi olet saattanut adventismi-palstalla joskus ilmoittaakin.
Ja jokainenhan meistä vanhenee keskimäärin vuoden kalenterivuoden aikana.
Mutta sinuna menisin lääkäriin ja pyytäisin seikkaperäistä aivotutkimusta. Kasvaimetkin kannattaa hoidattaa silloin, kun ne vielä ovat pieniä.
Ja mitä aikaisemmin muistilääkitys aloitetaan, sitä paremmiksi tuloksia väitetään."Toisaalta olen huolestuneena seurannut kirjoitteluasi."
Minusta kuitenkin tuntuu siltä että asennevammasta parantuminen ei ole
mikään huolestuttava prosessi. sitä vastaan ei ole laki.
Kun kääntää selkänsä tuhansille ja taas tuhansille suurella työllä ja vaivalla
kyhäämilleen tiukoille viesteille ja vieläpä kivuttomasti, niin se on Jumalan
lahja.
Ennakkoasenne, omaan poteroon kaivautuminen, on este ihmisen kasvulle.- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
"Toisaalta olen huolestuneena seurannut kirjoitteluasi."
Minusta kuitenkin tuntuu siltä että asennevammasta parantuminen ei ole
mikään huolestuttava prosessi. sitä vastaan ei ole laki.
Kun kääntää selkänsä tuhansille ja taas tuhansille suurella työllä ja vaivalla
kyhäämilleen tiukoille viesteille ja vieläpä kivuttomasti, niin se on Jumalan
lahja.
Ennakkoasenne, omaan poteroon kaivautuminen, on este ihmisen kasvulle.Olet siis tosiaan tajunnut ... jotain..
:) alex alex-kasi kirjoitti:
Olet siis tosiaan tajunnut ... jotain..
:) alexKun purkuasenne muuttuu rakentajan asenteeksi, niin näkee asiat
korjauskelpoisina.
Adventtikirkko on ok Heinä 2010
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9180038/thread
GrillihirvasHeinä 2010
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9186903
Muutoksen Enkelit Heinä 2010
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9186303/thread
ADV.KIRKON PROFIILI HYVÄSSÄ USKOSSA
1. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9202843/thread
2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9203597
Olet varmaan huomannut että en ole asennemuutoksessani mitään menettänyt. Kyllä aitoja omia näkemyksiäni esitän edelleen.
Mutta nyt sillä tavalla että viesteistäni voi olla joillekin jopa hyötyä, apua.
Ukkosmyrsky loi aidot kehykset Iron Maidenin esitykselle Porissa.
http://uutiset.msn.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Sankka usva loi aavemaisen tunnelman Iron Maidenin keikalle /1135259190355
Iron Maiden pyrkii omalla tavallaan terävästi sanoitetulla heavy-musallaan herättämään nuoria ihmisiä ajattelemaan. Varsinkin sodanvastaisesti.
Tosin musa vaikuttaa sotaisalta sinänsä.
http://www.ironmaiden.fi/
Mutta oletko, pieni ihminen, haaveillut joskus suuresta vallankäytöstä.
Nyt sinulla on mahdollisuus rakentaa pienestä kylästä mahtava imperiumi.
Voit kuvitella olevasi babylonian valtias, baabelin herra. Eikä maksa mitään, eikä haavoita ketään, kun on vain virtuaalitodellisuutta.
http://www.gloryoffellowland.com/?ref_s=google&gclid=COO16p-GrKMCFUkrDgodtETt3w
Mitä rauha sitten tarkoittaneekaan Jeesuksen huulilta lausuttuna, niin
tärkeää ja autuuttavaa näyttää olevan tehdä rauhaa.
Matt. 5:9
Autuaita ovat rauhantekijät,
sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.- rauhaa...
sanoit että autuaita ovat rauhan tekijät, sillä heidät pitää kutsuttaman Jumalan lapsiksi, niitä rauhan rakentajia ja tekilöitä on nykyisin vähän maailmassa, mieluummin vain lyöjiä ja niitä löytyy kosolti ei ole puutetta niistä, mutta sitä rauhaa jota Jeesus tarkoitti on vähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942