Oli pakko tulla tänne avautumaan mieheni alkoholin käytöstä. Missä teidän mielestä menee raja? Mieheni siis juo joka viikko olutta ainakin pari kertaa viikossa. Hän ostaa aina viikossa sellasen olutlaatikon missä on 24 olutta ja sitten vielä 12 olutta ja juo ne kerralla kahden päivän sisällä. Tänä viikonloppuna hän on ostanut jo kolme kertaa lisää olutta. Meinaa hermot mennä..
Miehellänikö paha ongelma?
7
487
Vastaukset
Miehesi on ylittänyt kohtuujuomisen rajan reippaasti. Myöntääkö hän juomisongelman? Oletteko keskustelleet asiasta? Oletko kertonut hänelle miltä hänen juomisensa sinusta tuntuu?
- Huolestunutko?
Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(
- aianon
Huolestunutko? kirjoitti:
Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(
kyselemässä AlAnonissa olevilta puolisoilta miten he käyttäyvät juovan miehen kanssa.
www.al-anon.fi/ - ==
se ongelma etenee ja syvenee, kun kerran herralla on kielto päällä, eli ei myönnä, ei tunnusta, eikä tiedosta mitään ongelmaa olevankaan. Silloin ei voi odottaa mitään muutostakaan.
"Paha akka se nalkutuksellaan laittaa juomaan, ja on syypää kaikkeen." Huom. lainausmerkit.
Niin se ikävä kyllä menee, ja viina, vaikka kaljanakin ajaa kaiken ohi. - mitä on
Miesystäväni on juonut "normaalisti" yhtenä iltana viikonloppuna, mutta nyt loman aikana joka toinen päivä pullon kirkasta. Olen yrittänyt asiasta puhua, vastaus vaan on, että niin kauan kun hän juo omia rahoja ja hoitaa työnsä, ei kenelläkään ole mitään sanomista asiaan. Hänkin vaan suuttuu kun asiasta mitä tahansa sanon. En tiedä mikä on ongelma, mitä voisin tehdä, hän ei kuuntele. Onko tämä jo alkoholismia vai narsismia?
- ergtr
viikossa -siinä mene "kohtuun" raja.
Enoni joi joka päivä kaksi isoa kossua. Siis joka päivä!
Ei juo enää - alko-holisti
Pistäppä miehisi vastaamaan näihin:
http://www.kolmio.org/olenko.html
Karu totuus selviää varsin helposti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816