Neuvoja :)

o_o_o

Mulla on reilu 3kk ikäinen lyhytkarvainen mäykky. Kivasti ollaan päästy alkuun kouluttamisessa jne..jääräpää mutta niin rakas otus.
Ainut mikä on meillä ongelmallista on kynsien leikkuu..huutaa niin paljon kun keuhkoista irti saa ja rimpuilee, muilla samoja ongelmia ? No, me ollaan nyt leikattu ihan vaan pari kynttä kerrallaan ja paljon kehuja, jospa se siitä. ( muuten ei olleenka aristele tassuja, eli saa koskea jne)
Ja toinen ongelma on yksin jääminen kotiin. Alotettiin totuttaan koira pikkuhiljaa yksin..eli ihan vaan eteiseen takas..jne. Mutta huuto on tosi kamala aina kotiin tullessa. Meidän lähtiessä töihin se ei huuda koska syö herkkuluuta jne...ja jätetään paljon leikittävää, musiikkia, lepoalustoja j..mut ei näytä tehoavan. Koira ei enää niinkään "ulise" vaan haukkuu kun tullaan kotiin. Enintään koira on yksin 8h..yleensä vain 4-6h eikä edes joka päivä joudu olla yksin vuorotöiden takia.
Eli onkohan kellään muulla mennyt tämä haukkuminen ohi? vai pitääkö alkaa uudestaan ns,kouluttaan tähän eroikävään?
ja kotiin tullessa se haukkuu ja huutaa ja hyppii vasten kauan aikaa. En kyllä ota syliin vasta kun on hiljentyny, mut kova hätä näyttää pienokaisella olevan :)
oisko neuvoja muilta mäykyn omistajilta.

2

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna2

Kynsienleikkuusta... Kuulostaa kovasti samalta ,kuin meillä aluksi. Kokeile antaa koirasi seistä vaikka pöydällä ,sitten tassu käteen ja leikkaa. Lopuksi sitten palkinto... Toimi loistavasti meillä ,kun ei tarvinnut enää sylissä rimpuilla. Nyt kellahtaa jo selälleen ,kun otan kynsisakset käteen.

• mäykkäri

kannattaa vaan leikata huudosta huolimatta ja kotiin tullessa älkää huomioko ennen kuin huutaminen loppuu, silloin pentu tajuaa, että siihen reagoidaan vain hiljaa ollessa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      901
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      762
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60