"Se reilumpi nettitikku"

README!!

Sonera mainostaa tuota tikkuaan reiluna. Tutkiessa hinnaston kautta Data kuukausi palvelua joka tuossa nettitikussa on törmäsin seuraavaan:

Data Kuukausi
* Kytkentämaksu 7,96€
* Kuukausimaksu/kk 15,02€

Kuukausimaksuun sisältyy rajoittamaton määrä tiedonsiirtoa kotimaassa laskutuskauden aikana kohtuullisen käytön periaatteen mukaisesti 8.

Hetkinen! Rajoittamaton määrä tiedonsiirtoa, mutta kohtuudella... hmmm...
Asia selvisi tekstin perässä olevaa kasia painamalla.
Sieltä avautui seuraavaa:

"Sisältää kohtuullisen käytön perjaatteen mukaisen määrän (enintään 3Gt/kk) tiedonsiirtoa kotimaassa
laskutuskauden aikana. Asiakkaan ylittäessä tämän rajan on Soneralla oikeus rajoittaa palvelun käyttöä."

Palveluahan voi rajoittaa vaikka katkaisemalla koko netin loppukuukaudeksi tai tiputtamalla nopeuden.
On se vaan niin helvetin reilua :D

5

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sonera on anuksesta

Tuosta on aikaisemminkin ollut juttua. Sonera pitää kohtuullisena sitä minkä itse määrittelee. Vielä löytyy muutamia idiootteja Suomesta jotka haluavat rikastuttaa ruotsalaista riistofirmaa. Täysin naurettavaa kikkailla tuollaisilla rajoituksilla kun ne kääntyvät omaksi imagohaitaksi. Soneraa pidän paskafirmana pohjia myöten.

• jaaaaaa...

En tiedä sitten olenko ainoa suomen maassa, mutta täällä tämä soneran nettitikku toimii hyvin. Tälläkin hetkellä nopeus pyörii tuossa 4-5 megan hujakoilla, yleensä kyllä 2-3 megaa. En ole ainakaan huomannut, että olisivat kauheasti tuota nettiä rajoittaneet.

• toimii hyvin
        jaaaaaa... kirjoitti:

En tiedä sitten olenko ainoa suomen maassa, mutta täällä tämä soneran nettitikku toimii hyvin. Tälläkin hetkellä nopeus pyörii tuossa 4-5 megan hujakoilla, yleensä kyllä 2-3 megaa. En ole ainakaan huomannut, että olisivat kauheasti tuota nettiä rajoittaneet.

itse testasin mökillä kaikkien palvelun tarjoajien nettitikut ja sonera oli ainoa tikku joka toimi siellä.

• Kokeillaan..

Hankin tuon liikkuvan laajakaistan ja aloin sitten lueskelemaan enemmän käyttäjien kommentteja. Kauhistuin kun luin postauksesi rajoitetusta datasiirtomäärästä ja soitin Soneralle. Heillä sanottiin seuraavaa:

"Liikkuva laajakaista (ainakin tämä nykyinen tarjous Huawein E5 Wlan mokkulalla) sisältää palvelun Company Data, joka poistaa datasiirtorajoituksen"

Mistään Company Datastahan ei sopparissa puhuta mitään, mutta kai se niin on kun kerran sanotaan. Joku piilopalvelu tms.

Siitä perusmokkulasta en sitten tiedä, rajoitus saattaa hyvinkin koskea sitä.

Mutta jos ei halua rajoitusta niin tuo hiukan kalliimpi voisi olla vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1496
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1258
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      832
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32