Vm 01 Octaviassa kuuluu ajettaessa pieni kilisevä/helisevä ääni kuskin puolelta jostain. Voisi ehkä olla suhiseva ilma tai sitten mikä lie... ääni ei kuulu koko ajan vaan aina silloin tällöin. Onko kokemusta vastaavasta, vai olenko vaan vainoharhainen?
Outo ääni Ocussa
9
1496
Vastaukset
- ocutus
Omassa ocussani letku oli jo auton ostovaiheessa entinen. Aiheutti suhinaa joka vaihteli jarrutuksesta riippuen. Kannattaa vaihtaa koko pätkä jos vika on siinä.
- alkup. kysyjä
Ääntelikö pelkästään jarrutettaessa? Kuinka voimakas ääni oli?
- ocutus
alkup. kysyjä kirjoitti:
Ääntelikö pelkästään jarrutettaessa? Kuinka voimakas ääni oli?
Metallinen suhina oli selkeästi kuultavissa koko ajan ja ääni reagoi jarrun painamiseen. Ääntely riippuu paineen vaihtelusta ja siitä miten letku on murtunut, eikä siis pakosti kuulu koko aikaa. Ei muutakun kone käyntiin, nokkapelti auki ja jarrutehostajan letkuja heiluttelemaan niin selviää kiikastaako siitä.
- alkup. kysyjä
ocutus kirjoitti:
Metallinen suhina oli selkeästi kuultavissa koko ajan ja ääni reagoi jarrun painamiseen. Ääntely riippuu paineen vaihtelusta ja siitä miten letku on murtunut, eikä siis pakosti kuulu koko aikaa. Ei muutakun kone käyntiin, nokkapelti auki ja jarrutehostajan letkuja heiluttelemaan niin selviää kiikastaako siitä.
Kulostaa vähän siltä, että voisi olla sama vaiva. Mitä letkun uusiminen muuten maksaa?
- ocutus
alkup. kysyjä kirjoitti:
Kulostaa vähän siltä, että voisi olla sama vaiva. Mitä letkun uusiminen muuten maksaa?
Vaihdoin letkun itse, joten hinnasta ei ole tietoa. Autotarvikeliikkeestä tms. sopiva letkunpätkä irtoaa parilla eurolla.
- tyypillistä?
ocutus kirjoitti:
Vaihdoin letkun itse, joten hinnasta ei ole tietoa. Autotarvikeliikkeestä tms. sopiva letkunpätkä irtoaa parilla eurolla.
Mullakin tuo letku vaihdettiin viisivuotiaaseen Ocuun 90 tkm huollossa. Taitaakin olla jonkinasteinen tyyppivika se letkun hapertuminen. Tosin en ennen huoltoa mitään ylimääräisiä ääniä kuullut enkä onneksi huollon jälkeenkään ...
- ocutus
tyypillistä? kirjoitti:
Mullakin tuo letku vaihdettiin viisivuotiaaseen Ocuun 90 tkm huollossa. Taitaakin olla jonkinasteinen tyyppivika se letkun hapertuminen. Tosin en ennen huoltoa mitään ylimääräisiä ääniä kuullut enkä onneksi huollon jälkeenkään ...
Ainakin matsku oli todella huonoa, kovettunutta ja haurastunutta muovia vaikka olikin Saksassa valmistettu. Oma autoni vuosimallia -99.
- Anonyymi
Nyt on ystävämme zkodaholisti pahasti hajonnut.
Eiköhän tästä skodasta ole oudot äänet puristettu ulos kuusakoskella jo aikoja sitten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019