Kuten kaikkiin muihinkin ammattikuntiin, myös rekkakuskeiksi, on ryhtynyt henkilöitä, joiden asenteet työhönsä ja toisiin ihmisiin, tässä tapauksessa tielläliikkujiin, ovat vääränlaiset. Tällaiset raskaanliikenteen kuljettajat eivät piittaa sen paremmin nopeusrajoituksista, turvaväleistä, keliolosohteiden vaikutuksista auton käyttäytymiseen kuin muistakaan liikenneturvallisuuteen liittyvistä seikoista.
Toisten tielläliikkujien vaarantamisen lisäksi tällaiset "ammattilaiset" aiheuttavat toiminnallaan sen, että todellisten hommansa taitavien rahtarien maine tulee tarpeettomasti mustamaalatuksi, koska ihmisten asenteissa yleensäkään ei, valitettavasti, voida välttyä yleistyksiltä.
Rekkoja ajavat tekevät koko maan elinkeinoelämän kannalta korvaamatonta työtä, mitä pitää ehdottomasti myös arvostaa. Ja joukosta löytyy takuuvarmasti henkilöitä, joiden ammattitaitoa voidaan pitää rautaisena ja joiden asenteet ja tietämys ajamisesta ja siihen liittyvästä fysiikasta, ns. luonnonlaeista, on kohdallaan. Mutta johtuen ehkä siitäkin, että rekat kokonsa puolesta ovat teiden jättiläisiä, alalla eksyy myös henkilöitä, jotka käyttävät ajokkinsa suurta kokoa toisten tielläliikkujien painostukseen ja psykologisesti ajatellen varmasti omien alemmuudentuntojensa kompensointiin. Teoreettiselle tietämykselle pysähtymismatkoista, keskipakoisvoimista yms. sellaisista ei tällaisten ihmisten mielissä sitten ole sijaa eivätkä he välitä niistä tietääkään. Heille tietenkin jokin toinen uravalinta olisi suotavampi.
Rekan kuljettajiksi pääsee myös heitä, joiden luonteenlaatuun sopii roikkua toisten puskurissa ja vaarantaa liikennettä. Niinhän myös esimerkiksi hoitoalalle voi hakeutua ja onnistua pääsemään täysin vääriä asenteita heikompiaan kohtaan omaavia. Mitä sitten asialle voisi tehdä? Panostaako enemmän psykologisiin testeihin ammatinvalinnassa? Patenttiratkaisua minulla ei ole.
Epäpätevät rekkakuskit
92
6771
Vastaukset
- YrjöJurri
Ei ole juuri ammattia jossa ei olisi alalle sopimattomia henkilöitä. Valtion viroissa on kokovartalo mulkkuja jotka tekevät tuhansien ihmisten olon vaikeaksi. He ovat kasvottomia, tavallisille tallaajille tuntemattomia, mutta heidän sääntö- ja lakiehdotuksensa haittaavat niin sinua kun minua lähes päivittäin.
Rekkakuski ja hänen ohjastamansa veturi kärryineen näkyy tiellä, se haittaa joko yksittäistä autoa tai joskus autojonoa. Haitta on kuitenkin hetkellistä ja jos tiellä liikkuu se pitää kestää tai hakeutua julkisiin kulkuneuvoihin. Asia jota jatkuvasti ihmettelen, onko jotkut autoilija ongelmamagneetteja. Nämä vetävät Micrallaan jonoa tai pokoilevat liittymissä tai ympyröissä jääden jopa kärryjen alle.
En tiedä muiden tiellä liikkujien ongelmista tunnen vain omani. Ajokortti on ollut 40 vuotta, mutta tähän päivään mennessä ei rekat ole hätistelleen minua eikä kinneriäni. Muutama kerran on ollut niin liukasta että kesärenkailla en ole uskaltanut ajaa niin kovaa kun rekka, olen seuraavalla levikkeellä päästänyt ohi.
Yksi neuvo. Kun ajat AINA muun liikenteen mukaan, kukaan ei roiku perseessäsi, eikä sinun tarvitse roikkua muiden persiissä....siis seuratkaa muuta liikennettä eikä nopeusmittaria.Mikäli "muun liikenteen mukaan ajaminen" on sitä, että ajetaan aina vähintään rekkojen nopeusrajoittimen maximinopeutta (n.87 km/h) välittämättä keli- ja näkyvyysolosuhteista tai nopeusrajoituksista, en pidä sitä hyvänä käytäntönä. Tällöinhän varmaan rekkoja ei perässä tietysti roikkuisi.
- rahtari79*
Työmies2 kirjoitti:
Mikäli "muun liikenteen mukaan ajaminen" on sitä, että ajetaan aina vähintään rekkojen nopeusrajoittimen maximinopeutta (n.87 km/h) välittämättä keli- ja näkyvyysolosuhteista tai nopeusrajoituksista, en pidä sitä hyvänä käytäntönä. Tällöinhän varmaan rekkoja ei perässä tietysti roikkuisi.
kyllä yhdyn yrjöjurrin tekstiin. Ei rekat ole ikinä olleet millään tavalla haitaksi mulle kun perus kotilolla olen liikkeellä ollut. Yleensä nämä luulot et rekat roikkuu perässä tulee siitä kun joku ajelee alle nopeusrajotusten ja sit ihmettelee ku rekka painaa puskuris kiinni. Ajetaan vittu aina sitä mikä on sallittu niin ongelmia ei tule. Harvoin on sellasia kelejä et joutuu pudottaa nopeutta ja kyllä sen sitte jokanen ite tiedostaa kun sen aika on.
- ylläri oottaa
rahtari79* kirjoitti:
kyllä yhdyn yrjöjurrin tekstiin. Ei rekat ole ikinä olleet millään tavalla haitaksi mulle kun perus kotilolla olen liikkeellä ollut. Yleensä nämä luulot et rekat roikkuu perässä tulee siitä kun joku ajelee alle nopeusrajotusten ja sit ihmettelee ku rekka painaa puskuris kiinni. Ajetaan vittu aina sitä mikä on sallittu niin ongelmia ei tule. Harvoin on sellasia kelejä et joutuu pudottaa nopeutta ja kyllä sen sitte jokanen ite tiedostaa kun sen aika on.
äärimmäisen tyhmä vastaus sinulta. vai harvoin on sellaisia kelejä, että pitää vauhtia tiputtaa. no ehkä et oo vielä päässyt liukkaille, varmaan huomaat itsekkin, kun on akselit rasvausasennossa.
nyt alkaa olla sellainen aika, että vois olla vähän varuillaan.
muuten talvikeli taas yllättää. rahtari79* kirjoitti:
kyllä yhdyn yrjöjurrin tekstiin. Ei rekat ole ikinä olleet millään tavalla haitaksi mulle kun perus kotilolla olen liikkeellä ollut. Yleensä nämä luulot et rekat roikkuu perässä tulee siitä kun joku ajelee alle nopeusrajotusten ja sit ihmettelee ku rekka painaa puskuris kiinni. Ajetaan vittu aina sitä mikä on sallittu niin ongelmia ei tule. Harvoin on sellasia kelejä et joutuu pudottaa nopeutta ja kyllä sen sitte jokanen ite tiedostaa kun sen aika on.
sellaisia kelejä? Tekstisi haiskahtaa ironialle ja parempi, jos se sitä onkin...
- rahtari79:lle
rahtari79* kirjoitti:
kyllä yhdyn yrjöjurrin tekstiin. Ei rekat ole ikinä olleet millään tavalla haitaksi mulle kun perus kotilolla olen liikkeellä ollut. Yleensä nämä luulot et rekat roikkuu perässä tulee siitä kun joku ajelee alle nopeusrajotusten ja sit ihmettelee ku rekka painaa puskuris kiinni. Ajetaan vittu aina sitä mikä on sallittu niin ongelmia ei tule. Harvoin on sellasia kelejä et joutuu pudottaa nopeutta ja kyllä sen sitte jokanen ite tiedostaa kun sen aika on.
Asiaa puhut. Kyllä nykyteillä pystyy maksimi rajoitusnopeudella ajamaan. Silloin kannattaa tosiaankin jääd kotiin jos ei uskalla ajaaa. Pirullisinta on ne rekan edessä könnäävät kinnerit.
rahtari79:lle kirjoitti:
Asiaa puhut. Kyllä nykyteillä pystyy maksimi rajoitusnopeudella ajamaan. Silloin kannattaa tosiaankin jääd kotiin jos ei uskalla ajaaa. Pirullisinta on ne rekan edessä könnäävät kinnerit.
tietämys ja asenteet ovat noin moukkamaisella tasolla, ei silloin pitäisi olla asiaa edes mopon sarviin, mopoauton rattiin pääsemisestä nyt puhumattakaan.
- kaania08
Mennään liikenteen ja kelin mukaan.Muuei auta
- Kumma juttu....
Mutta ihmettelen vaan, miksei kuljetusalalle hakeudu muut kuin sinne sopimattomat????
- Rattiakiertänyt
rahtari79* kirjoitti:
kyllä yhdyn yrjöjurrin tekstiin. Ei rekat ole ikinä olleet millään tavalla haitaksi mulle kun perus kotilolla olen liikkeellä ollut. Yleensä nämä luulot et rekat roikkuu perässä tulee siitä kun joku ajelee alle nopeusrajotusten ja sit ihmettelee ku rekka painaa puskuris kiinni. Ajetaan vittu aina sitä mikä on sallittu niin ongelmia ei tule. Harvoin on sellasia kelejä et joutuu pudottaa nopeutta ja kyllä sen sitte jokanen ite tiedostaa kun sen aika on.
RAHTARI79*:lle
Kyllä kuule talvella vaan on aika usein sellaisia kelejä, että voisi aivan hyvällä omallatunnolla ajaa yhdistelmän sivuun ja odottaa vähäsen suola tai hiekka-autoa. On ammattitaitoa pystyä myöntämään se, että keli vaatii pysähtymään. Kunnon isäntäsi kiittää kun tuot yhdistelmän kotiin ehjänä ja hänen silmissä sinusta tulee ammattimies, vaikka olisit ollut hieman parkissakin. Jos ei niin sitten isäntäsi ei ole alansa huippu. Ja se keli muuten vaihtuu usein muutaman metrin matkalla... - kaheleita riittää
rahtari79:lle kirjoitti:
Asiaa puhut. Kyllä nykyteillä pystyy maksimi rajoitusnopeudella ajamaan. Silloin kannattaa tosiaankin jääd kotiin jos ei uskalla ajaaa. Pirullisinta on ne rekan edessä könnäävät kinnerit.
Olen huomannut että jotkut vetoavat ilmeisesti teiden hyvään laatuun ja ovat kenties uskovat mitä automyyjät ovat sanoneet auton turvallisuudesta. Tosiasiassa kumpikaan ei pidä paikkaansa. Viime aikoina on ollut hyvinkin sumuisia kelejä, ja silti jotkut kaistapäät ajavat suurinta sallittua nopeutta ihan puskurissa kiinni ja ohittelevat miten sattuu vaikka näkyvyyttä ei ole edes seuraavalle valkoiselle tolpalle.
- norjanmies
Kumma juttu.... kirjoitti:
Mutta ihmettelen vaan, miksei kuljetusalalle hakeudu muut kuin sinne sopimattomat????
varmaan järjestys säilyy teillä sitten, kun mamut alkaa ajeleen megarekkoja, nämä kuskithan on tunnetusti tosi amattimiehiä. Silloin nämäkin kirjoittelijat lopettavat kirjoittelunsa täällä, kun huomaavat, että tieliikenteessä kaikki on suorastaan loistavan taidokkaita rekkakuskeja. Älkää morkatko suomalaisia ammattikuskeja, he tekevät arvokasta työtä meidän kaikkien hyväksi, vaikka mielipiteitä olisikin puolesta tai vastaan.
- TosiAmmattilainen
ylläri oottaa kirjoitti:
äärimmäisen tyhmä vastaus sinulta. vai harvoin on sellaisia kelejä, että pitää vauhtia tiputtaa. no ehkä et oo vielä päässyt liukkaille, varmaan huomaat itsekkin, kun on akselit rasvausasennossa.
nyt alkaa olla sellainen aika, että vois olla vähän varuillaan.
muuten talvikeli taas yllättää.Eihän ole! Jos ajetaan kehä 3:lla 80 alueella 70 vain siksi, että nysväät/et uskalla niin ihan varmana tulee kaikki rekat ohi, koska ajat ALINOPEUTTA. Ei olekkaan selitystä, millä oikeuttaisit pitämään rekat takanasi näissä tilanteissa.
Ja mitä sopimattomuuteen tulee, on sitä valelääkäritkin antanu tappavia reseptejä pätemättömyydessään. Joka alalla töppääjiä löytyy.
- moi___
Teoreettisella tiedolla pysähtymismatkoista et tee liikenteessä tuon taivaallista. Se täytyy tietää, ja oppii tietämään kun ajaa. Itse tuskin raskasta kalustoa olet työksesi ajanut. Siinä olet oikeassa, että kypsyneitä/asennevammaisia/kädettömiä työntekijöitä on joka alalla osuutensa.
kuin käytännönkin tieto on aivan varmasti se, että henkilöauton perässä hiillostava rekka ei pysähdy yhtä nopeasti kuin henkilöauto äkkitilanteessa. Ei tämän pitäisi olla liian monimutkaista ammattilaisen tietää.
- ewfp
Työmies2 kirjoitti:
kuin käytännönkin tieto on aivan varmasti se, että henkilöauton perässä hiillostava rekka ei pysähdy yhtä nopeasti kuin henkilöauto äkkitilanteessa. Ei tämän pitäisi olla liian monimutkaista ammattilaisen tietää.
Pikkuautot vittuun siitä rekan eestä junnaamasta! Saatana ajellaan 70kmh kuivalla tiellä ja ohi ei pääse! Silloin tulen rekkalla ihan puskuriin kiinni.
ewfp kirjoitti:
Pikkuautot vittuun siitä rekan eestä junnaamasta! Saatana ajellaan 70kmh kuivalla tiellä ja ohi ei pääse! Silloin tulen rekkalla ihan puskuriin kiinni.
tyydytystä toiminnastasi. Mielenkiintoista on pohtia, millaista se on luonteeltaan.
- rekkakuskin äitee
Jäin miettimään, miksi rekka ajaa perässäsi? Todennäköisesti ajat liian hiljaa tai hiljennät nopeasti, jolloin rekalla on tuska päästä vauhdista pienempään nopeuteen.
Poikani ajaa rekkaa. Hän kertoo kuskeista, jotka lyövät ns. liinat kiinni ja kun perässä on tonneja rautaa, ei sitä rekkaa saa nopsaan pysähtymään. Hänellä on pelko, että lasti lähtee liukumaan päälle. Nämä on kaupunkialueella, missä vauhti on noin 40km tunnissa.
On kuulemma niitäkin, jotka ajavat ohi ja jäävät alinopeutta ajamaan aivan eteen... Rekoilla on tiukat aikataulut, milloin pitäisi olla perillä purkamassa lastia tai ottamassa sitä.
Omalta kohdaltani olen alkanut antamaan rekoille tietä, eli en änkeä enää eteen sivutieltä tullessa. Kun olen kääntymässä, aloitan vilkuttamisen ajoissa, jotta ehtivät hiljentämään.
Rekkakuskit myös pelkäävät näitä itsemurhakandidaatteja, jotka ajavat päin. Paljon rukousta tarvitsevat jokainen. Onhan muitakin tapoja päivänsä päättää, jos ei muuta keinoa näe, kuin ajaa toisia päin. Mieluummin pitäisi hakea apua ongelmiin. Asioilla on tapana järjestyä.tulla eteen tilanteita, jolloin pakostakin on lyötävä liinat kiinni. Jos tällöin öykkäri-rekkakuski roikkuu takalistossa kiinni, päällehän se tulee. Ja sillä päälle tulemisella tuntuvat heistä jotkut oikein hekumoivan, mikäli näihin kirjoituksiin on uskomista.
Mitä tulee itsemurhakandidaatteihin, olen kanssasi täysin samaa mieltä: vihoviimeisen tuomittava keino itsensä lopettamiseen. Rukouksen voimaan suhtaudun kuitenkin skeptisesti.- akt:n orja
Työmies2 kirjoitti:
tulla eteen tilanteita, jolloin pakostakin on lyötävä liinat kiinni. Jos tällöin öykkäri-rekkakuski roikkuu takalistossa kiinni, päällehän se tulee. Ja sillä päälle tulemisella tuntuvat heistä jotkut oikein hekumoivan, mikäli näihin kirjoituksiin on uskomista.
Mitä tulee itsemurhakandidaatteihin, olen kanssasi täysin samaa mieltä: vihoviimeisen tuomittava keino itsensä lopettamiseen. Rukouksen voimaan suhtaudun kuitenkin skeptisesti.Menisit työmies välillä töihinkin, niin ei mee koko elämä täällä valittaessa perässä roikkuvista rekoista..
Ookko aatellu että muutki tekee virheitä siellä liikenteessä kuin pelkästään "ns" ammattikuljettajat.
Ilmeisesti oot niitä kaikki liikenne rautateille tyyppejä jotka kommentoi joka tekstaripalstalla, kun
rekkakuskit on susta niin saatanan pahoja ihmisiä..
Mee vaikka poliisikouluun ja rupea liikkuvaksi, nii pääset muna pystyssä kyttään sitte noita "tappajarekkoja"
tuonne liikenteeseen..sehän sua varmasti tyydyttäs eikö vain? ? - dfhsfh
yhdyn täysin edelliseen puhujaan!!!
- 164L 580 hanaa!!!
Pikkupaskiaiset jotka muutenki vetää, liinat kiinni kymmenen metrii ennen risteystä 60km/h nopeudella kun valot vaihtuu keltaselle, ja takana tulijalla on helvetisti ohjelmaa (liukkaalla kelillä) vaik ei persees kiinni ajaiskaan. Kattokaa edes peileistä minkänäkönen auto perässä tulee ennen ku teette noita turhanpäiväsiä äkkijarrutuksia
sellainen, että mikäli se vastaa ajotapaasi toivon, ettet ainakaan ammatiksesi ole tien päällä.
- SAATANAN SAATANA!
Työmies2 kirjoitti:
sellainen, että mikäli se vastaa ajotapaasi toivon, ettet ainakaan ammatiksesi ole tien päällä.
Taidat olla jonkin sortin friikki ja kommunisti ja mikälie perverssi. Saatana kuule, pysy pois tienpäältä niin meillä raskaanliiikenteen ammattilaisilla on enemmän tilaa.
SAATANAN SAATANA! kirjoitti:
Taidat olla jonkin sortin friikki ja kommunisti ja mikälie perverssi. Saatana kuule, pysy pois tienpäältä niin meillä raskaanliiikenteen ammattilaisilla on enemmän tilaa.
viestissäsi satiirin. Ja parempi onkin, ettei kukaan liikenteessä ammatikseen oleva tuolla tavoin meuhkaa.
- Muutama miljoona km
Vastauksestasi päätellen olisit ilmeisesti sitten mennyt hulppeasti muuten päin punaisia puukengät kopisten, jopa toinen jalka koelaudalla leväten? Katso peiliin ja kysy oletko ammattilainen. Asenteesi ei oikein hyvin tunnu sopivan tekemääsi arvokkaaseen työhön.
- kaania08
Kiitos kommentista.Itse 24 vuotta tien päällä ollut, Kyllä on kaiken näköistä hiihtäjää tien päällä ehtinyt näkemään..huonojakin.
- Kuljetus-isäntä
Nää nahkaliivi ja puukenkämiehet on oma juttunsa, mulle tuli yksi semmoinen ajamaan merikontteja. Kehu itteensä niin perkeelesti oli ajanutkin miljoonia kilometrejä ja oma
firmakin ollut kunnes vouti vei.
Tää nahkaliivi ja puukenkä osas kaasua painaa, muuhun siitä ei ollut, ajo niin saatanan kovaa ylinopeutta.
Tuli kerran hallille poliiisit perässä kun oli ohittanut kyttä-auton ja nopeutta 120 km perävaunun kanssa, vittu poliisit rupes mullekin vittuilemaan rajoittimesta.
Annoin puukengälle lopulta kenkää kun peruutti täysperävaunulla korjaamohallin palasiksi ja kehui vielä, että on metrejä takana peruuttamalla enemmän kuin mulla eteenpäin. Vittu itse olen ajanut rekkaa 40 vuotta, josta isäntänä 16 vuotta, että puukenkämiehet saa painua Hevon Vittuun kehumaan itseään, minä en niitä enään palkkaa. Noi puukengät kertoo sen että toi ei ole oikea rekkamies suunpieksäjä vain. - Kapitalistiriistäjä
Kuljetus-isäntä kirjoitti:
Nää nahkaliivi ja puukenkämiehet on oma juttunsa, mulle tuli yksi semmoinen ajamaan merikontteja. Kehu itteensä niin perkeelesti oli ajanutkin miljoonia kilometrejä ja oma
firmakin ollut kunnes vouti vei.
Tää nahkaliivi ja puukenkä osas kaasua painaa, muuhun siitä ei ollut, ajo niin saatanan kovaa ylinopeutta.
Tuli kerran hallille poliiisit perässä kun oli ohittanut kyttä-auton ja nopeutta 120 km perävaunun kanssa, vittu poliisit rupes mullekin vittuilemaan rajoittimesta.
Annoin puukengälle lopulta kenkää kun peruutti täysperävaunulla korjaamohallin palasiksi ja kehui vielä, että on metrejä takana peruuttamalla enemmän kuin mulla eteenpäin. Vittu itse olen ajanut rekkaa 40 vuotta, josta isäntänä 16 vuotta, että puukenkämiehet saa painua Hevon Vittuun kehumaan itseään, minä en niitä enään palkkaa. Noi puukengät kertoo sen että toi ei ole oikea rekkamies suunpieksäjä vain.osansa..mutta..!
Kaikki riitelette keskenänne....työnantaja() kiroaa kuin turkkilainen....palkolliset huutaa ja meuhkaa...!!!
Nythän te olette erehtyneet ihan vallan...eihän NÄIN sotaa käydä..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa....!!
Tarkoittaa että e.m. keskustelijoilla on kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin..!
Olette käyneet kaikki autokoulun..mitä siellä opetettiin..?! Ajelemaan rauhallisesti,liikennesääntöjä noudattaen ja oikeassa reunassa..!
EI kiilata..ei läähätetä perässä..ei,ei,ei..!!
Pitäisikö käydä autokoulu uudelleen jos opit on teiltä unohtuneet..??!!!
RAUHALLISTA menoa,toisia kunnioittaen ja se on SIINÄ..!!!!
- rekkas
Pakko myöntää että saattaa olla pesiytynyt joukkoon muutama lude! Kiihdyttelin motarilla ympyrästä ja vauhtia oli jo n.85km/h niin lähtipä sieltä (pitkä moduuliyhdistelmä) ohittamaan ruuhka-aikana!!
Rapa lensi ja meidän "sankari" yritti epätoivoisesti rinnalla ohi,eihän siitä mitään tullut jos en hiljentänyt vauhtia! Kun oli ravat saanut lasilleni,huusin lälläriin: Mistä helvetistä pystyit tietämään mitä matkavauhtia alan pitämään...Idiootti?
Vastausta ei kuulunut,mutta ajokäytöksestä pystyin päättelemään että kuultu oli. Helvata, 25 vuotta näitä yhdistelmiä olen ajellut enkä tientukkona yleensä ole ja en tuollalailla kehtaisi käyttäytyä.
Myös huomannut "hiiltymisen" Esimerkkinä tilanne: Autoja ajaa letkassa 80km/h alueella n.85km/h yhdistelmäni perään tulee toinen rekka,no moni huomaisi tilanteen toivottomuuden mikä ohittamiseen tulee,mutta tämä ei! Vaan luukuttaa perässä niin ettei valoja näy????!!- Partanen1234
Täällä savossa roikkujista pääsee eroon, kun hiljentää ennen pitkää mäkeä vaudin 40 km/h ja sitten kiihdyttää henkilöautolla ylämäkeen pois paikalta. Sinne jää rekka vaihtamaan vaihteita ja sutimaan. Mitäs roikut 5m takapuskurista. Paskatemppuhan tämä on, mutta ei ole kivaa sekään kun taustapeilistä näkyy vain Scania tai Volvo.
- Aspi-
Partanen1234 kirjoitti:
Täällä savossa roikkujista pääsee eroon, kun hiljentää ennen pitkää mäkeä vaudin 40 km/h ja sitten kiihdyttää henkilöautolla ylämäkeen pois paikalta. Sinne jää rekka vaihtamaan vaihteita ja sutimaan. Mitäs roikut 5m takapuskurista. Paskatemppuhan tämä on, mutta ei ole kivaa sekään kun taustapeilistä näkyy vain Scania tai Volvo.
Kyllä tällä ammattikunnalla on ylpeys kohdillaan :D Tiet on vaan niitä varten ja alinopeutta ei saa ajaa :D
Kyllähän kaikki tietää että ei "rekkakuskin" hommat oo mitään ruudinkeksijän hommia. Tavarat kyytiin ja viedään ne sinne mihin täytyy. Kyllähän siihen sisältyy vastuutta ja sun muuta mutta kyllä muillakin aloilla.
Ja tuo ammattikuski nimitys on aika monisellitteinen juttu, kuka etes on ammattikuljettaja.
Mut onhan näitä hauska lukea kuinka rekkapenat yrittää olla täällä niin ylpeitä ammatistaan joka ei edes vaadi mitään hirveitä erityistaitoja Partanen1234 kirjoitti:
Täällä savossa roikkujista pääsee eroon, kun hiljentää ennen pitkää mäkeä vaudin 40 km/h ja sitten kiihdyttää henkilöautolla ylämäkeen pois paikalta. Sinne jää rekka vaihtamaan vaihteita ja sutimaan. Mitäs roikut 5m takapuskurista. Paskatemppuhan tämä on, mutta ei ole kivaa sekään kun taustapeilistä näkyy vain Scania tai Volvo.
mutta kieltämättä oiva keino päästä persuksissa roikkuvasta mulkvistista eroon.
- vittuilla
Työmies2 kirjoitti:
mutta kieltämättä oiva keino päästä persuksissa roikkuvasta mulkvistista eroon.
Jos joku mulkku noin tekee niin ajan varmasti yli tuli sitte linnaa tai ei.En kyllä roiku itsekkään persees kiinni.Huvittavaa kun nämä tasamaan tallaajat sanovat että rekan ajamisessa ei tarvita mitään taitoja.Joskus jotkut viisaimmat rupeavat purkupaikalla opettamaan miten pitää rekalla ajaa.Kukaan ei ole vielä lähtenyt peruuttamaan kun olen sanonut että tuossa tuo romu louskuttaa ala peruuttaa...
Sen näkee hyvin kun joku tasamaan tallaaja tulee aikuiskoulutus keskuksesta kortti taskussa.Suurin osa ei osaa mitään tehdä ja rikkovat kaluston ensimmäisellä viikolla ihan paskaksi. vittuilla kirjoitti:
Jos joku mulkku noin tekee niin ajan varmasti yli tuli sitte linnaa tai ei.En kyllä roiku itsekkään persees kiinni.Huvittavaa kun nämä tasamaan tallaajat sanovat että rekan ajamisessa ei tarvita mitään taitoja.Joskus jotkut viisaimmat rupeavat purkupaikalla opettamaan miten pitää rekalla ajaa.Kukaan ei ole vielä lähtenyt peruuttamaan kun olen sanonut että tuossa tuo romu louskuttaa ala peruuttaa...
Sen näkee hyvin kun joku tasamaan tallaaja tulee aikuiskoulutus keskuksesta kortti taskussa.Suurin osa ei osaa mitään tehdä ja rikkovat kaluston ensimmäisellä viikolla ihan paskaksi.ei sinun vauhdillesi hallaa tee, eihän?
- Lääkkeet jääny!
Aspi- kirjoitti:
Kyllä tällä ammattikunnalla on ylpeys kohdillaan :D Tiet on vaan niitä varten ja alinopeutta ei saa ajaa :D
Kyllähän kaikki tietää että ei "rekkakuskin" hommat oo mitään ruudinkeksijän hommia. Tavarat kyytiin ja viedään ne sinne mihin täytyy. Kyllähän siihen sisältyy vastuutta ja sun muuta mutta kyllä muillakin aloilla.
Ja tuo ammattikuski nimitys on aika monisellitteinen juttu, kuka etes on ammattikuljettaja.
Mut onhan näitä hauska lukea kuinka rekkapenat yrittää olla täällä niin ylpeitä ammatistaan joka ei edes vaadi mitään hirveitä erityistaitojaVittu katotaan ku sää lähet 12 vaihteisella kaupunkiin pyörittämään. Kuinkahan monta tolppaa ja muumoa menee samalla.
- partanen perkl
Partanen1234 kirjoitti:
Täällä savossa roikkujista pääsee eroon, kun hiljentää ennen pitkää mäkeä vaudin 40 km/h ja sitten kiihdyttää henkilöautolla ylämäkeen pois paikalta. Sinne jää rekka vaihtamaan vaihteita ja sutimaan. Mitäs roikut 5m takapuskurista. Paskatemppuhan tämä on, mutta ei ole kivaa sekään kun taustapeilistä näkyy vain Scania tai Volvo.
saatanan paskianen ite kyrpä vitun savolais juntti perkele ajat sillä vitun osamaksuoooppelilla sitä vitun seitentä kymppiä!!! tai jopa hitaammin. tajuuttko vitun nuija et sulla on henki pelissä tommosella vitun pelleillyllä!!! siis ääliö ensi kerralla kun rystyset valkosena olet työttömyys korvaus rahoilla menossa ostamaaan sitä rapakaljaa ni vittu väistä sinne tien sivuun äläkä perkele jää leikkimään hengelläs siihen eteen. kait teet tota itse murha tempuilua lapset kyydissä ni saadaan tänne lissää viksuja autoilijoita. niin mutta tollanen luttakulli mitään saa aikaseksi... ja parempi niin!!!
- Wisekai
Jos omistaisin rekan, malttaisin pitää sen tiistain 8.2. tapaisella kelillä kiltisti parkissa.
Odottaminen maksaisi itsensä varmasti ja samalla talvikumiporukka pääsisi perille.
Ei voi kuin ihmetellä tuollaisten huippukalliiden ajopelien liukastelua holtittomasti.....- huoooh.
Kuljettaja,sen perhe,sukulaiset! Tässä hieman ketjua jotka VAATII että rattaat pyörii? Läppärin kansi on helppo sujauttaa kiinni klo: 22.00 Mutta sen jälkeen alkaa tapahtumaketju joka jatkuu ja jatkuu....
Kuuluisa lause: Ei aina mene kuin elokuvissa. Kyllä sitä vois jäädä parkkiinkin ja saada haukut työnantajalta, tavaran vastaanottajalta ja lähettäjältä mut tuskin kukaan vapaaehtoisesti haluaa paskaa niskaansa. kelillä kuin kelillä on mentävä.
- Iso-Masa vm. 70
Eikös se ole kaikilla aloilla sama ongelma, että muutama mätämuna pilaa kaikkien maineen!? Onneksi totuus on usein tyystin toisenlainen. YLEn aikainen uustisoi äsken radiossa jostain ammattina sankari konseptista ja käväistyäni mainostetulla sivulla www.ammattinasankari.fi siellä näytti olevan melkoisen kunnianhimoinen Bridgestonen kampanja, jossa sankariksi valittu ammattikuljettaja palkitaan 2.500€ rahapakinnolla - ei paha. Luulisi tolla porkkanalla löytyvän useampikin sankarikuljettaja...
- Ripa M.
Kas kun ei miljoonaa? Mahtaako olla pelkkä mainoskikka vai onko muka jollain oikeasti halu etsiä ja palkita kuljetusalan sankari? No ei se ota, jos annakaan...
- Johan the Big
Kerrankin on joku kamppis mihin oikeasti voi osallistua. Pelkät tarrat perälaudassa tms ei saa ketään pysähtymään ja auttamaan penkaan ajanutta tms. Nyt puhutaan asiaan kun palkinto on puhdasta rahaa! Summa pitäisi kokonaisuudessaan tosin antaa kuskille, eikä mihinkään hyväntekeväisyyteen, hehe.
- Göran
Työmies2:lla on oikein hyvä pointti - tien päällä nimittäin näkee raskasta kalustoa, jotka ajavat sen edelläolevan henkilöauton välittömässä läheisyydessä. Se ei ole hyväksyttävä syy ajaa "perseessä kiinni", jos edelläajava matelee riisikipollaan reilusti alle rajoituksen. Tällöin on mentävä ohi, jos kokee sen tarpeelliseksi. Usein raskaalla kalustolla ei pääse, jolloin voi vain todeta, että ei voi mitään. Tässä vaiheessa voisi olla esimerkiksi hyvä paikka pitää tauko.
Rahdin kiireellisyys ei kelpaa myöskään selitykseksi. Se hidastelija ei siinä edessä niin kauaa ole, että sen perässä ajelu aiheuttaisi merkittävää myöhästymistä. Jos aikataulut on vedetty työnjohdon puolesta niin kireälle, että eivät salli tieliikenteellisistä olosuhteista (sää, keli, tietyöt, onnettomuudet, hidastelijat...) johtuvia viivästyksiä optimitilanteeseen verrattuna, on ongelma yksiselitteisesti työnjohdon puolella. Aikaa tulee varata siten, että kuviteltavissa ja odotettavissa olevat viivästykset eivät aiheuta myöhästymistä.
Millä saataisiin tien päälle pelkkiä rautaisia ammattilaisia ja herrasmiehiä? Vastaukseni on maksamalla reilusti palkkaa. Yksiselitteisesti rahakysymys. En puhu pienistä summista. 40h työviikko toisi palkkaa 3500-5000e/kk, johon päälle tarvittavat lisät. Tällä palkalla saataisiin korkeakoulutettuja alan töihin. Luultavasti heillä olisi käytöstavat kohdallaan ja kyky suhtautua työhönsä ammattimaisella asenteella. Idean mielekkyys tietysti on mitä on, eikä se liene millään lailla realistinen.- Höh?
Olisipa kaikilla niin mukavaa elellä onnellisina täydellisessä maailmassa. Ja jos jonkun epäkohdan sattuisi joku kerran löytämään niin siihen puututtaisiin heti ja muutettaisiin sillä sekunnilla jälleen kaikki asiat oikealle tolalle. Ja kaikki eläisivät elämänsä onnellisina loppuun asti.
- halpaa naftaa
Nykypäivänä tahtoo vain olla kiire tuon joustamattoman ajo ja lepoaikalain takia.Kuskit joutuvat luukuttaa kaasu pohjassa että kerkeävät tauolle ilman digipiirturin hälytyksiä.Pitäisi valvovan viranomaisen ja lakien säätäjien miettiä kumpi on turvallisempaa se että luukutetaan läppä auki vai se että ylitetään muutamalla minuutilla ajoaika ja ajetaan 80km/h.Toki löytyy myös näitä valopäitä jotka ajavat aina täysiä vaikka minnekkään ei ole kiire.
- g force
On kyllä kumma että luullaan että ajassa voittaa jotain kunhan saa sen vanhan muorin siitä edestä pois tuupattua.
Jos keli on huono ja joku ajaa 80km/h niin säästät luultavasti 5minuuttia kun kiilaat muori paran mettään että pääset paukuttaan rajotinta vasten niiku tosi rahtari.
Ainetta kuluu enemmän ja päässä verisuonet paukkuu kun saat sen raivarin aina kun näetkin jonkun takavalot.
Olen myös huomannut että kun ajan moottoritiellä n87km/h niin yleen jostain syystä rinnalle tulee puukenkä irtoperä kuski jalka koelaudalla, morjestelee reteesti kun viittii ajaa siitä 89km/h ja nussii siinä rinnalla vaikka 50 kilsaa kun ei ohi pääse.
Sillon henkilöautot junnaa takana kun sankari ajaa alinopeutta. Joten jos on niin kiire että ei voi yhtään himmata kaasua hitaamman perässä niin ruvetkaa kiihdytys kuskeiksi ja menkää alastaroon ei tuu muita eteen. - viri viri tööt
luulisin olevani herrasmies liikenteessä,kun otan muut tiellä liikkujat huomioon ja pidän turva välit ja nopeudet aisoissa,vaikka kiire on kova. miettikää,hyvät virka veljet,että jos tiedät määränpääsi ja olet kohteestasi noin 80km päässä,niin eipä paljo hyövytä lähtä ohi ennään koska se ohitettava tod. näkösesti tuon esimerkki km määrän jälkeen näkee mihin se ohittaja mennee. perkele mulla sieppaa nuo virka veljet jotka vetää ku pöljät ja tahallaan puskurissa kiinni jos esim h-a ajaa rajoitusten mukaan. sitte porukka jotka vilkuttelee valoja ja törrä pohjassa. menkää hermolomalle jos elämä menee siitä pilalle. sitte on myös henkilö-auto porukka jotka humpaa vauhtia,no siinä ei takana tuleva oo niin ennustaja että yhtäkkiä hoksaa samaan tahtiin hiljentää,sitten näitä ihme ideoita vilkun myöhänen käyttö jne. nämä on asioita jotka mua tympii pikku autoissa,mutta en mää nyt hirviää hepulia siitä saa,mut vähä nyppii,että vois melkeen käyä huoltsikan pihalla potkiin peilit vittuhun ja sanua että et sinä nuita tarvi kun et niihin katokkaan. HAISTAKAA VITTU KAIKKI!!!
- Kiviaho
Hei viri viri tööt ! Lueskelin tänään ensimmäistä kertaa tämmöistä sivustoa ja kiinnitin huomioni tekstiisi joka oli sujuvaa, asiapitoista sekä hauskaa muutamien murresanojen vuoksi.Pidän itseäni myös joustavana kulkijana liikenteessä mutta luettuani uudelleen kirjoituksesi päätin puuttua muutamaan kohtaan jotka mielestäni vaativat oikaisua. Oikeanlainen vilkunkäyttö on tottavie nykyään hämärtynyt ihmisiltä mikä parhaiten näkyy kiertoliittymissä. Vaasan Liikkuvan JK viikolla radiossa kertoi koko kansalle että liittymästä poistuttaessa pitää vilkuttaa. Ei hyödytä ainakaan meikäläisiä kun kerettiin aloittaa jo jarrutus kun ei ymmärretä vilkuttaa ajoissa. Säästettäis luontoa jos vilkutettais 50m ennen ku käännytään heti oikealle. Autokoulussa kuulemma nykyään opetetaan ettei tarvi ohituksen jälkeen vilkuttaa kun palataan omalle kaistalle. Pöh. No,nyt unohdin mistä piti moittia mutta ota vielä enemmän ennakointia ja kiire pois sillä maailma on jo valmis. Ai niin, en ymmärtänyt miten ohitettavasi näkee noin pitkän matkan jälkeen mihin käännyt kun hän oli kääntynyt 78km sitten. Peace !
- molopää
Olet oikeassa. Raskaan liikenteen ohjaimissa työskentelee ihmisiä mitkä ei sinne kuulu.
Asia vaan ei ole niin itsestäänselvä. Olisi toki hienoa jos jokainen meistä raskaanliikenteen parissa ammatikseen työskentelevistä olisi täydellinen. Mutta emme valitettavasti ole. Meilläkin on päiviä milloin "lapsi on kipeänä" , "joku suuri asia mättää" Lisäksi joukoon mahtuu valitettavasti ihmisiä mitkä ovat saaneet ajo-oikeuden raskaaseen ajoneuvoon ja käyttäytyminen liikenteessä on valitettavasti samanlaista.
Itsellä ruutia 23v. alalta ja nyt meinaa vaihtaa. Pistän viestä reilun vuoden päästä miltä maistuu. - SEKAtm.
Lue tämä viestiketju alusta loppuun,huomaat miksi ammattilaist eivät halua kuulua joukkoon
- ishift
Turha se on tuommoisten elämässään epäonnistuneitten surkeisiin provoihin lähtee mukaan.Antaa nilviäisten itkeä rauhassa vaan,kyllä maailmaan porua mahtuu.
- sewew
niinpä vitun häviäjät!!!
- erkki50
Ilman muuta rekan rajotin pitäs pudottaa 80km vääntöä nyky koneissa ei haittaisi,onhan Linja-autoillakin rajoitin 100km.
- kuski86
Ai vääntöä nykykoneissa?Mersun actross 440 koneella ja robottivaihteistolla,kyllä kun on täys mälli päällä niin pakko painaa täysillä mäkiin,eivät meinaan ole kovin kummosia nuo mersut vetämään.
- lökäpöksyrekkakuski
Jos rekka ajaa perässä ajaessasi nopeusrajoitusten mukaiseti polakise jarrupoljinta niin johan hajurakoa jää!
- hmm..
Polkase vaan jarrua niin sairaalareissu on edessä.
on se merkillistä tää kuskien ainanen haukkuminen!yhdelläkään muulla alalla ei ole sellaista työaikalakia kuin kuskeilla lisäksi aikataulut ja kuorma ovat harvoin kuskien suunnittelemia ja kun tää homma on kerran niin hemmetin helppoa niin mitä te täällä istutte nurisemassa hakekaa töihin alalle ja katsotaan kuin kaun olette töissä ennen potkuja noilla teidän ohjeillanne kuten pidä tauko jos joku hidastelee edessä tai köröttele hiljaa jos keli on huono!kello kun juoksee samaa tahtia olipa se tie sitten sula tai jäässä!ja salittu ajo aika on säästä riippumatta aina sama!
- Kenen syy?
Olisit käynyt kouluja aikanaan niin ei tarttis valittaa että olet rekkakuski! Oma on valintasi!
- kaania08
Henkilö autolijat tulkaa vaikka viikoksi yhdistelmän kyytiin niin näette että ei ole helppoa tehdä työtä tien päällä tavara pitää saada perille oli keli mikä on ei oo helppoo kesä hieno talvi ei
niinpä niin!tää taitaa olla sellanen ikuinen taisto ammattikuskien ja yksityisautoilijoiden välillä!olisipa kiva kun joskus ymmärtäisitte sen että emme ole hulluja tappajia vaan miettikääpä omaa ammattianne kun homman pitäisi olla valmis ajallaa ja lisäksi joku ilmoittaa että nyt aikaa lyhennettiinkin iskee stressi joka saa varmasti monet teistäkin käyttäytymään kuin idiootti!ero meihin kuskeihin on siinä että me ollaan se näkyvä osa tän maan toimintaa joille myös laki on määrännyt hyvin tiukat rajat.monesta autoilijasta tuntuu että hittoako toi hullu rekka mies on perseessä kiinni eihän se oikein ole mutta kun meidän ammatissa se parinkinkin minuutin työajan ylitys voi tulla kalliiksi kuskille rahallisesti ja maksaa jopa työpaikan eikös mietittäs vähä ennen kuin aletaan taas kuskeja haukkumaan?
- Pensakuski
Rajat on tiukat, vedettiin ne sitten mihin hyvänsä. Alalle ominaista on se alituinen kiire, koska autoilta haetaan maksimisuoritetta ja aikataulujen laatijat ovat joskus ehkä kuulleet sanan yhdistelmäajoneuvo. Juitsaritkin pitäisivät olla tänä päivänä koulutettua väkeä ja ymmärrys sen mukainen, ettei sellaista voi teettää, mikä rikkoo lakia. Vaan sitten kun pitäis ehtiä vielä sitä ja tätä....; oman kilven kiillotusta, jos on tullut mokattua suunnittelussa tai muuten vaan on pätemisen tarve, varsinkin jos palli jolla istuu on kovin tuulinen. Niin ja tietysti rahti, sehän on se polttava aihe. Yksikään yrittäjä ei kehu saavansa hyvää rahtia ja todellisuushan on se, ettei jatkuva taksojen kiristely voi pitää yllä rehellistä ja laadukasta toimintaa. Jos talon sokkeli on susi syntyessään, niin miten se kannattelee talon koko elinkaaren?
Itse en koe stressaavani enää ajo-ja lepoajoilla saati, koska sitä ehtii minkä ehtii ja that´s it. Sitä tulee suunniteltua ajopäivänsä siten, kun näkee keikan ja sitä mukaa reitin, niin automaattisesti kelaa mahdolliset taukopaikat sekä lastaukset että purkamiset mielessä läpi. Näin ei tarvitse alati ajatella, että ehdinkö vaiko en. Ja jos minuutti tai muutama menee yli, niin ei siihen kuole. Samoin työaikalain (30 min tauko 6 h:n aikana). Omalla kohdalla avittaa se, että jos prikulleen lakia aletaan tulkita, niin bensalastissa olevaa autoa ei saa pysäköidä mihin sattuu. Sitä voi ihan helposti kysäistä esim. pysäyttäneeltä vallesmannilta, että pidetäänkös taukoa tässä lammen rannalla tai antaako vallesmanni tulla pitämään taukoa ehkä omalle pihalleen vai ajammeko siihen lähimmälle huoltamolle, josta löytyy lain vaatima öljynerotuskaivo. Toisekseen laissa on hyvin yksiselitteinen määritelmä taukopaikasta, joten mitään maantie parkkipaikkaa ei lueta taukopaikaksi, vaikka joku muuta väittäisi. Kuljettajalla tulee olla mahdollisuus ruokailla, asioida wc:ssä, peseytyä tarvittaessa jne. Tämän kun vielä saisi ymmärrettävään muotoon logistiikkaketjua ylöspäin ajatellen. Joissakin firmoissa näin varmasti toimitaankin, mutta paljon on niitäkin, missä ei. Ja silloin on jokin aika pahasti pielessä, jos työtä tehdään sakon uhalla.
Ajaminen on rennompaa, kun ei tarvitse veri suussa ajelemaan. Sitä sietää paremmin kanssakulkijoiden pienet töppäykset ja itsekään ei töppää niin herkästi, kun ajatus on mukana tekemisessä. Ja näen, että se on kuljettajan tapa tehdä työstään turvallisempaa itselleen sekä kanssakulkijoilleen. Vaan ajattelun pitäisi olla samanlaista koko logistisen toimintaketjun ajan, trukkikuskista toimitusjohtajaan.
KIIRE ON SE MINKÄ ITSE ITSELLEMME TEEMME!!!
Itse noin 12 vuotta raskaankaluston ratissa viihtyneenä pitää todeta että meitä riittää moneen "junaan". Niin "rekkakuskeja" kuin henkilöautoilijoita. Osa osaa käyttäytyä asiallisesti ja ottaa huomioon muutkin tielläliikkujat, osa ei vaan ymmärrä perussääntöjä mitä tielle liikkumiseen liittyy. Itse ainakin pyrin ottamaan huomioon muut ihmiset liikenteessä tilanteen mukaan.
Valitettavasti tulee välillä tehtyä virhearvioita mutta eihän tässä mitään koneita olla. Rauhallisuutta ja pitkää pinnaa tarvitaan molemminpuolin. Etenkin talvikelien lähestyessä kannattaa jo valmistautua siihen että matkanteko ei välttämättä ole niin sujuvaa. Mutta ainahan sitä perille pääsee =)
Haluan itse toivottaa tiellä liikkuville ammattiveljille/siskoille sekä tavallisille autoilijoille hyvää syksyä ja rauhallista matkaa talvellakin. Otetaan kaikki huomioon ja jätetään se turha räyhääminen pois, jookos?Kiitos ja samoin itsellesi! Tuollaisella asenteella pääsee pitkälle, liikenteessä ihan kirjaimellisestikin.
- r500
Työmies2 kirjoitti täyttä asiaa!Samoin Kapitalistiriistäjä ja pensakuski.Itsekin
olen ottanut rauhallisesti liikenteessä,en hermostu jos joku töppää.Nämä
verisuussa ja perkeleitä luettelevat tekevät rekalla paljon enemmän virheitä
kuin joku henkiläauto joka joskus hidastelee edessä.Nämä verisuut ei itse huo-
maa OMIA virheitään,toisten virheitä ollaan niputtamassa joka taukopaikalla.
Ja tie kuuluu KAIKILLE.Jos nämä henkilöautot ei menis valmistamaan tai
ostamaan tai myymään tavaraa,ei meitäkään tiellä tarvittais.Voisko joskus
asian ajatella tällätavall,varmaan mahdoton ajatus osalle.
Kun ajan päivässä esim 600 km,niin 99% siitä menee tosi hyvin.Huomaan
kyllä kaikki hyvät asiat,jätän ikävät asiat omaan arvoonsa.
Ollaanhan mekin risteyksistä lähdettäessä ja mäkeä mennessä hidasteena
henkilöautoille,mutta ei näin voi millään ajatella,veri kuivuis suusta.- fiatkuski
Oletteko huomanneet, että rekkamiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä rekkakuskit. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat.
- Hikilierut
eivät myöskään pese kainaloitaan.
- vaippaperseet
Hikilierut kirjoitti:
eivät myöskään pese kainaloitaan.
Pissavat housuunsa hyvinkin useasti.
- munpuolestapainukaavittu
kyllä nyt on hyvä rekkojen kaahata ja ohitella näillä keleillä tänäänkin ohiti pari rekkaa kun tukkivat mlnun caravaanarin menoa.Toivottavasti mahdollisimman moni kusipää aivopieru rekka suistuu tieltä.
- Kakkitelikärry
ei muuta kun laittavat omaa kakkaa housuistaan pyörien alle jos jumittamaan jäävät muiden tukoksi.
Kakkaa renkaisiin niin lähtee vetämään taas niin perkeleesti! - RekkamiehenSalainenHaave
Oma kusi ,-varsinkin rekkahuorien on erikoinen liima sutivan kumin alla. Jässähtää niinkuin paska Junttilan tuvan seinään.
- vanhatkuskit
olen samoilla linjoilla 70% yhdistelmä ja kuorma -autokuskeista on epä päteviä.Käydään työllisyys kurssi ja lähdetään leikkimään ammatti ja kaikki tietävää kuljettajaa.Kursin käyneen peruutukset on häpeällistä katottavaa.toivottavast tämän lukee joku kurssin opettaja ja erottelee luuserit porukasta ja ajattaa todellisia kuskeiksi aikovia oikeissa tilanteissa ja opettaa tilanne nopeudet ja oikea oppiset ohitukset.
- nuoretkuskit
Olen eri linjoilla 70% yhdistelmä ja kuorma -autokuskeista ON PÄTEVIÄ. Suoritettuaan perustutkinnon lähdetään tekemään ammattikuljettajan työtä. Tietous tulee tekemällä, sekä teiltä päiväyksenne ohittaneilta kuskeilta joiden on aika siirtyä sivuun. Kurssin peruuttaneita akanoita on aina jyvien joukossa, koska asenne on samanlainen kuin teillä vanhuksilla. Hyviäkin toki löytyy AINA! Nuoretkin mokailevat, koska eivät saaneet oppeja Teiltä jääräpäisiltä paskoilta, ketkä oikeasti pilaatte kuljetusalan kuvan vain siksi, koska pelkäätte meidän nuorempien ottavan paikkanne. Tottakai paikkanne viedään isännän huomatessa jääräpäisen asenteenne ja todellisen vastavalmistuneen jyvän akanoiden joukosta oikealla asenteella, joka tulee muuttamaan isäntänsä yrityksen imagoa OIKEILLA tilannenopeuksilla ja OIKEAOPPISILLA ohituksilla! Ja todennäköisesti osaavat myös oikeaoppisen kirjoituksenkin......tosin kuin "vanhatkuskit"....
- vanhatkuskit
miksi taas on sattunut tänä vuonna rekka onnettomuuksia.Selittäppä se markäkorva joka on ajanut vähemmän eteen päin kun me olemme peruuttaneet.Kyllä on yritetty teitä kaikki tietäviä opettaa.mutta te ette kuuntele ja nuolette vaan pomonne persettä.
- RadioyhteydelläHomoilua
Tuo perseen nuoleminen on melko yleistä rekkamiesten keskuudessa taukopaikoilla Olette varmasti nähneet noita rekkoja parkissa keskellä päivää. Siellä nupeissa tapahtuu pepunnuolenta-kilpailuja.
- nuoretkuskit
Tekstistäsi suorastaan paistaa katkera jääräpäityytesi.... se, että olette peruuttaneet enemmän taaksepäin kertoo myös siitä, kuinka paljon te olette AJANEET HARHAAN!
Ei. Emme nuole hyteissä kenenkään persettä.
Ja onnettomuuksia nyt sattuu aina. Niissä usein on mukana raskas ajoneuvo, mutta se ei aina tarkoita, että se olisi sen aiheuttanut.
Joten vieppä "vanhatkuskit" korttis poliisille ja lopeta suosiolla, ei sun asenteella ole ajamaan rekkaa. Juuri sinä annat muille tappajarekka -maineen.
- vanhatkuskit
vedäppä vittupäähäs nuorikuski.te ette kyne edes vetämään asuntovaunua ilman kolaria.Ja ohittaessan rekalla vielä olette niin osaamattomia että osutte siihen,olen nähnyt monta tapausta.Tulkaa rahtari kisaan munaamaan ittenne.
- nuoretkuskit
Hahaha! Vanha jäärä ei kestä! Yhtä hapan ku päiväyksen ohittanu maito. Kyllä! Kykenen vetämään asuntovaunua ilman kolaria! Ja ei! Ohittaessani rekalla en osu mihinkään vaan matka jatkuu pellit suorina! Hahhah! Ja rahtarikisoihin ei kerkeä kun on vaimo ja tytär kotona, mutta se onkin sen arvoista! Mutta mitäs sinä jäärä tästä ymmärrät? No et mitään HAH! Taisit itse olla niin jäärä nuorena ettei naista koskaan tullukkaan BUHHAHHAH!! Ja edelleen näkyy, että nuorikuski osaa JOPA oikeinkirjoituksen, tosin kuin vanhakusi......-kuski.... HÄHHÄHHÄHHÄH....
- KatoMuaKATOMUA
kakka haisee rekoissa. on niin kireet aikataulutukset ettei potalla ajon aikana pysty enää käymään. Pitää kakkia housuihin. Taas on äitykällä pyykkiä luvassa kun kotiin pääsee imemään äiteen isoa tissiä.
- vanhatkuskit
vanhajäärä sattui tänään tumaan 8m. pitkän asuntovaunun transiitin perässä lahdesta kirkkonummelle ilman ongelmia.Vanhalla jäärällä on rakänokka aikasia poikia 3 ja tytöjä 2. että kyllä työn ohessa on kerkinyt.niska limassa tuli rekkahommia tehtyä. ja rahtari kisoissa käytyä.ai niin märkäkorva siellä oli matkalla yksi sinun tapainen märkäkorva ojassa. Märkäkorvilla on vielä oppimista
- nuoretkuskit
Sentään minun tapainen ammattilainen ei ole ojassa, osaa OIKEINKIRJOITUKSEN, eikä keksi tarinoita solvatakseen toisia. Tosin kuin vanhakusi.....anteeksi....-kuski....
- rahtarit
kylläpäs rajamäen rekkakurssilaise suusta tulee juttua.voin sanoa ,että täällä tampereen suunnassa on hyvät ajokelit.pitäisi laittaa silestonit alle kun nää rekan renkaat pitää liian hyvin.Tässä kahvilla istuessa mietittiin mikä on työn motiivi.No sanos nuorikuski meille mikä se on.Voin seuraavassa paikassa lukea mikä se on.
- nuoretkuskit
Motiivihan on ihan itsestään selvä. Jos "rahtari" olet eri mieltä pysäytäppä Suomen kumipyörät (jos edes pystyt) ja katso mitä tapatuu! Tosin kaikki me viisaammathan tämä tiedetään joten emme taida ottaa kommenttiasi tosissamme, trolli....
- rahtarit
kylläpä nuorikuski märkäkorva on tyhmä.Vastaus on .työn motiivi on näläntunteen tuoma lihasten pakkoliike.Vai luuletsä ,että täällä lumipyryissä huvikseen ajellaan .Ja onnesta nokkeena lavalla pakkasessa puretaan kuormia.Sun asenteesi hommaa vielä sulle rastilla turpaan.Oletko edes liiton tai rahtarien jäsen.
- nuoretkuskit
Mun asenteella hankitaan työtä. Sinä tosin taisit omasi menettää enkä usko olevan ensimmäinen kerta. Ja jos pelkäät ajaa lumipyryssä älä aja ollenkaan! Luulisi nyt tervejärkisen osaavan pukea vaatetta päälle kun on kylmä? Ja ihan on kuivat korvat ;) ja kyllä, kuulun rahtareihin.
- rahtarit
joha märkäkorva lohkasi.Vai menettää työni ,nyt alko 3päivän vapaa on 5 päivän rahtiputki takana ja sitten märkäkorva alkaa keikka saksaan..Jonne ei pääse sinuntapainen suurisuu kitisijä edes apumieheksi,Me vanhemmat kuskit pärjätään kyllä.Sinä saat jäädä leikkimään hiekkalaatikolle.Mitä lumipyryyn ja liukkauteen tulee märkäkorva ei siellä ole vielä huonoja kelejä ole ollutkaan Meneppäs harjoittelemaan nuofgamin teille voi olla että jutut muuttuu,meinaan talvella 30-40 asteen pakkasiin.
- nuoretkuskit
Kylläpäs nyt rehennellään tarinoilla. Osaan minäkin! Itselläni toinen vapaapäivä viidestä ja 7 päivän rahtiputki takana. Ranskasta Saksan kautta takaisin, jonne sinunkaltaisesi jääräpää kitisijää tuskin otetaan edes apumieheksi. Ensiviikolla Viron kautta Latviaan. Nuorena ja vieläpä englannin ja saksan kielen taitavana pärjään jopa sinuakin paremmin. Ikäiseksesi taidat itse olla aika märkäkorva. Ja mitä talvikeleihin tulee on sitä jo Venäjällä harjoiteltu ajamaan heidän tunnetun liikennekulttuurin seassa -35 asteen pakkasilla. Ei mitään kivaa hommaa se. Jätähän rahtihommat ammattilaisille niin loppuu jutut tappajarekoista.
- taxisuhari
täälähän aivopieru rekkakuskit puhuu mitä unia on nähneet.Te olette liikenteen vaarantajia,ettekä ,Ammattilaisia.Saadaan pahan ainakin nauraa teidän saduille.
- Mamuttaja2.0
Menes mamu takaisin kotimaahas. Et kuulu tänne. MAMUT POIS SUOMESTA!!!!
- taxsisuhari
sinä suomi poika ala arvoinen ihmisrotu haista päskä.
- Mamuttaja2.0
HAHAHAHA HUS HUS!! Pois pois pois....!
- Anonyymi
Kyllä niitä luonnevikaisia täysmulkkuja, liikenteen turvallisuudesta piittaamattomia rekkakuskeja on pelottavan paljon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909