http://www.blocket.se/haparanda/Haki_800__Hostfynd__29691915.htm?ca=1_5&w=0
Nykyinen veneeni on liian pieni tänne merimaisemiin, ja aionkin ostaa isomman paatin, vaikkapa huppailu ja harrastuskalastus käyttöön !
Onko baanalla olijoista kenelläkään kokemusta yllä olevassa ilmmoituksessa kaupattavasta veneestä, jos on niin kertokaapas mielipiteenne vinkiksi minulle !
Late Lapista. Merille! maksoi mitä maksoi Ry !
OSTAISINKOS VENEEN ?
56
507
Vastaukset
- ?.?.?.
outoa. Nimittäin hinnassa. Eikös eurolla saa yli yhdeksän kruunua.
Jos vene on noin halpa, ei kaikki ole kohdalaan. Moot. merkki on hyvä, mutta mutta...- ?.?.?.?.
Minulla saattaa olla väärät (vanhat) kurssit...
- Late Lapista.
On muistettava jotta vene on myynnissä Ruotsinpuolella, ja siksi halvempi kuin Suomessa, Ruotsissa saa hyviä omakotitalojakin 200 000 kruunulla, Suomessahan tuolla rahalla saisi nippanappa autotallin !
http://www.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=618855
http://www.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=609484
Tuokin ylempi myynnissä oleva talo on mahtavalla paikalla, lähellä merta ja venesatamaa, eikä ole hinnankiroissa! Samoin alempi Suomessa nuokin vielä maksaisivat MESSINKIÄ !
Late Lapista. - Late Lapista.
?.?.?.?. kirjoitti:
Minulla saattaa olla väärät (vanhat) kurssit...
59000 kruunua on hieman yli 6000 euroa , vene on halpa, ja siksipäs se kiinnostaakin !
Late Lapista. - Osta ihmeessä!
Late Lapista. kirjoitti:
59000 kruunua on hieman yli 6000 euroa , vene on halpa, ja siksipäs se kiinnostaakin !
Late Lapista.Jos moottorissa ei ole suurempaa häikkää ja tarkistat , että runko on ehjä, tuo on hyvä ostos.
- j7fc.
Late Lapista. kirjoitti:
Late Lapista.Tuon kokoinen vene on jopa 4X kalliimpi. Ainakin minulta pyydettiin (lähisukulaisten) En ostanut, mutta puolet olisin maksanut. Vene on kunnossa. Kuitenkin teet helvetin hyvt kaupat, jos ehdit.
- Late Lapista.
Osta ihmeessä! kirjoitti:
Jos moottorissa ei ole suurempaa häikkää ja tarkistat , että runko on ehjä, tuo on hyvä ostos.
Moottorin pystyn itse kunnostamaan, ja ellei siitä saa kalua, minulla on hyllyssä Nissan Cedricin 6 pyttyinen diesel kone nostaa tilalle, siinä on hiljainen ja kiertävä kone joka ottaa herkästi 5500 kierrosta, joten tuo paattikin saisi lisää vauhtia tuntuvasti !
Vene kyllä kiinnostaa minua kovasti, tyttökaveri vain uhkailee jotta hän ei noin isoon laivaan lähde, hänellä on aikoinaan ollut iso puuveneen rohjo, jonka kanssa on kuulemma ollut merellä vaikeuksia !
Late Lapista. - y6g.f
Late Lapista. kirjoitti:
Moottorin pystyn itse kunnostamaan, ja ellei siitä saa kalua, minulla on hyllyssä Nissan Cedricin 6 pyttyinen diesel kone nostaa tilalle, siinä on hiljainen ja kiertävä kone joka ottaa herkästi 5500 kierrosta, joten tuo paattikin saisi lisää vauhtia tuntuvasti !
Vene kyllä kiinnostaa minua kovasti, tyttökaveri vain uhkailee jotta hän ei noin isoon laivaan lähde, hänellä on aikoinaan ollut iso puuveneen rohjo, jonka kanssa on kuulemma ollut merellä vaikeuksia !
Late Lapista.navikaattoria. Iso on tietenkin turvallisempi, mutta kivikkojen, karien lähelle ei kannata mennä, edes navikaattoriin uskoen. Niissä on muutoman metrin heittoja.
Puhu se ympäri! y6g.f kirjoitti:
navikaattoria. Iso on tietenkin turvallisempi, mutta kivikkojen, karien lähelle ei kannata mennä, edes navikaattoriin uskoen. Niissä on muutoman metrin heittoja.
Puhu se ympäri!...eteenpäin keilaavia kaikuja.
- :-))
Kairakettu kirjoitti:
...eteenpäin keilaavia kaikuja.
navikaattori näyttää reitin ja syvyydet myös. En ole kokeillut, eteenpäin näyttäviä.
Nykyisin en käytä kaikua ollenkaan. Kaikuluotain antaa turhia toiveita, kun kaloja näkyy, mutta ei ne kuitenkaan tartu. Muikun ja silakan troolaajille ne ovat tarpeellisia kapistuksia.
Otitko tosiaan aasialaisen rouvan, kuten tuosta Laten viestistä voisi luulla? No Late on Late. :-)) kirjoitti:
navikaattori näyttää reitin ja syvyydet myös. En ole kokeillut, eteenpäin näyttäviä.
Nykyisin en käytä kaikua ollenkaan. Kaikuluotain antaa turhia toiveita, kun kaloja näkyy, mutta ei ne kuitenkaan tartu. Muikun ja silakan troolaajille ne ovat tarpeellisia kapistuksia.
Otitko tosiaan aasialaisen rouvan, kuten tuosta Laten viestistä voisi luulla? No Late on Late.Kyllä siinä asiassa voit uskoa Latea.
- :-))
Kairakettu kirjoitti:
Kyllä siinä asiassa voit uskoa Latea.
kaltaista on mielessä liikkunut. Tai oikeastaan, entisestä ensin eroon, ihan sovinossa kylläkin.
Se alkaa olla, meneen talven lumia, muuten vapaalle miehelle.
Eiks sinulla ole siellä läppäriä mukana? Onneksi olkoon kuitenkin! :-)) kirjoitti:
kaltaista on mielessä liikkunut. Tai oikeastaan, entisestä ensin eroon, ihan sovinossa kylläkin.
Se alkaa olla, meneen talven lumia, muuten vapaalle miehelle.
Eiks sinulla ole siellä läppäriä mukana? Onneksi olkoon kuitenkin!Kiitos.
Olin siellä kolme kuukautta ja nyt täällä Suomessa 3 kk, sitten takaisin sinne. Oli läppäri mukana, turhan iso vaan, pitää hankkia sellainen minikokoinen reissuun. Se oli selvää minulle jo edellisen kanssa aloittaessa, että jos ero joskus tulee, niin seuraava ei kyllä ole suomalainen, vaan nimenomaan aasiasta... (eikä sitten mistään Thaimaasta, vaan vielä kauempaa). Vaan kyllä vaatii kärsivällisyyttä koko prosessi kaikkineen, huumorilla siihen paperisotaan pitää suhtautua.- Late Lapista.
y6g.f kirjoitti:
navikaattoria. Iso on tietenkin turvallisempi, mutta kivikkojen, karien lähelle ei kannata mennä, edes navikaattoriin uskoen. Niissä on muutoman metrin heittoja.
Puhu se ympäri!Myyjä kenuu veneessä olevan kaikki varusteet, ehkäpä navikaattorikin, pitää mennä huommenissa mulkoilemaan venettä ! tyttökaveri on kyllä itsepäinen, mutta sanottiinhan ennenvanhaan hyvääaikaan, jotta konstilla ne piiatkin koinataan !
Late Lapista. - Et osta rahaton.
y6g.f kirjoitti:
Puhu se ympäri!
- hassu
Tuota nurinpäin kulkevaa mallia on todella vaikea saada mistään, joten siitä vaan kauppoja hieromaan.
Itse en oikein suosisi takahytillä olevaa, koska se rajoittaa harrastusta liikaa.- hassu
Siimat kireelle! kirjoitti:
http://www.lohikeskuskotka.fi/fi/palvelut/kalastusopastus
Joko?http://www.uusikaupunki.fi/~kuka99/index.html
Tämän vuoden suurin on hieman vajaa kolmesataa kiloinen, tosin suuremmilta vesiltä saatu.
Vaan onko hyvää ja halpaa? Ne kun eivät tahdo kulkea käsikynkkää. Saunaa tuossa ei tainnut olla? Kyllä sellainen pitäisi olla, jos pitempään aikoo seilailla, minunkin paatissa sellainen on.
- Late Lapista.
`Äkkiäkös riski saunan rakentaa! Ja minulta on sitäpaitsi saunominen kelletty, ja munat voi huuhtoa meressäkin !
Mites Kairaketulla pyyhhkii Aasialaisen rouvan kanssa ?
Late Lapista. Late Lapista. kirjoitti:
`Äkkiäkös riski saunan rakentaa! Ja minulta on sitäpaitsi saunominen kelletty, ja munat voi huuhtoa meressäkin !
Late Lapista.Parempi lienee, kun et huuhtele niitä vehkeitäs meressäkään, jos saunominen on kielletty. Uppeluksista niitä sepalusaukisiakin on löydetty kalavesiä pilaamasta.
Jaa että mitenkö minulla, no kiitos hyvin, keskiviikkona tulin käväisemään täällä kotopuolessa ihan yksikseni ja rouva jäi odottelemaan sinne Aasiaan. Piti tulla välillä vähän vilvoittelemaan, siellähän lämmintä piisaa, tosin sadekausi on piakkoin alkamassa ja jouluksi olis tarkoitus mennä sitä ihmettelemään.- Late Lapista.
Late Lapista. - Late Lapista
Kairakettu kirjoitti:
Parempi lienee, kun et huuhtele niitä vehkeitäs meressäkään, jos saunominen on kielletty. Uppeluksista niitä sepalusaukisiakin on löydetty kalavesiä pilaamasta.
Jaa että mitenkö minulla, no kiitos hyvin, keskiviikkona tulin käväisemään täällä kotopuolessa ihan yksikseni ja rouva jäi odottelemaan sinne Aasiaan. Piti tulla välillä vähän vilvoittelemaan, siellähän lämmintä piisaa, tosin sadekausi on piakkoin alkamassa ja jouluksi olis tarkoitus mennä sitä ihmettelemään.Nehän ovat hukkuneet HUMALASSA ja sepalus auki, minä en kuskaa autoa humalassa, enkä aio sompailla paattikaan kännissä ! Uimataitonikin on vielä melko hyvä! No tuo saunomis karenssikin on vain tosin väliaikainen, ja menee melko pian ohi!
Sehän on hyvä jotta hyvin pyyhkii paremman puolison kanssakin, etkös aio tuoda häntä Suomeen ? Vai onko sinulla jo ennestään vaimo Suomessa ?
Late Lapista. Late Lapista kirjoitti:
Nehän ovat hukkuneet HUMALASSA ja sepalus auki, minä en kuskaa autoa humalassa, enkä aio sompailla paattikaan kännissä ! Uimataitonikin on vielä melko hyvä! No tuo saunomis karenssikin on vain tosin väliaikainen, ja menee melko pian ohi!
Sehän on hyvä jotta hyvin pyyhkii paremman puolison kanssakin, etkös aio tuoda häntä Suomeen ? Vai onko sinulla jo ennestään vaimo Suomessa ?
Late Lapista.Kyllä yksi vaimo kerrallaan piisaa. Tottahan toki hän Suomeen tulee, mutta ei se käykään ihan noin vain, ensin pitää odottaa, että liitto on virallinen siellä, sitten se pitää virallistaa täällä ja sen jälkeen voi jättää muuttolupahakemuksen tänne ja sen käsittelyaika on minimissään 5 kk, mutta saattaa olla ruuhkautunut joidenkin loisijoiden hakemuksista.
- Late Lapista.
Kairakettu kirjoitti:
Kyllä yksi vaimo kerrallaan piisaa. Tottahan toki hän Suomeen tulee, mutta ei se käykään ihan noin vain, ensin pitää odottaa, että liitto on virallinen siellä, sitten se pitää virallistaa täällä ja sen jälkeen voi jättää muuttolupahakemuksen tänne ja sen käsittelyaika on minimissään 5 kk, mutta saattaa olla ruuhkautunut joidenkin loisijoiden hakemuksista.
Suomihan elää noissa vaimontuonti asioissa vielä Stalinin aikoja, kaikki mahdollinen hankaloitetaan oikein viimeisen päälle ! Vittumaisten Suomen viranomaisten toimesta !
Late Lapista. Late Lapista. kirjoitti:
Suomihan elää noissa vaimontuonti asioissa vielä Stalinin aikoja, kaikki mahdollinen hankaloitetaan oikein viimeisen päälle ! Vittumaisten Suomen viranomaisten toimesta !
Late Lapista.Lain mukaan hän saisi tulla turistiviisumilla Suomeen ja jättää paikallispoliisille hakemuksen jäämisestä tänne, eikä tarvis palata kotimaahansa viisumin umpeuduttua, vaan voisi jäädä odottamaan käsittelyä tänne. Näin siis lain mukaan, mutta on kuulostanut olevan varsin vaikeaa saada sitä turistiviisumia, joten jätettiin se ainakin toistaiseksi kokeilematta.
Tää nyt menee vähän ohi noista venekaupoista, mutta menkööt, eipä koko avauskaan oikeastaan tänne kuuluisi.
- Jussuf (se sama)
Ei sossu maksa veneitä. Hyvä kun maksavat viikottaiset viinasi. Haaveillahan aina saa, mutta yritä nyt pysyä järjissäsi. Sinulla ei ole rahaa.
- vaimitäh
etenkin jos olisi mutianen, se olisi selvä peli. Tehän saatte mitä haluatte ja kaiken maksaa suomalainen veronmaksaja.
- Jussuf (se sama)
... hassua puhetta loiselta joka ei ole päivääkään kunnon töitä tehnyt, vaan tullut tutuksi sekä Ruotsin että Suomen Kela-toimistoille valituksillaan siitä että ei saa riittävästi rahaa viinaan.
- Tornion Timo
Jussuf (se sama) kirjoitti:
... hassua puhetta loiselta joka ei ole päivääkään kunnon töitä tehnyt, vaan tullut tutuksi sekä Ruotsin että Suomen Kela-toimistoille valituksillaan siitä että ei saa riittävästi rahaa viinaan.
hauskinta tällä palstalla on ärsyttää tosikkoja, kuten Late. Mitäpä hauskaa täällä muuten olisi.
- veneenrakentaja-1
puoliplaanari tuo taitaa olla vaikken venettä tarkemmin tunne, päättelen vaan pienestä koneesta ja tuo filminpätkä mikä oli, meni upsidedown, joten ei siitä oikein tuota kulkua nähnyt.
Tärkeintä tuollaisessa vanhassa lasikuitupaatissa on tarkastaa rungon kunto!"!!!!!!!!!!! Ota joku mukaan joka lasikuituveneet tuntee. Lasikuiturutto on sellainen että se pehmentää rungon. Itselläni on omavalmiste 7 metrinen, jossa tehdasvalmisteinen runko, ikää 6vuotta. Olen juuri hionut myrkyt ja ruttokuplat pois, paikoitellen koko gelcoat pois, eikä vene ole tuon vanhempi!!!!!. epoksiprimeria aikoinaan laitoin, mutta en riittävästi, tosin ei sekään aina auta mikäli on väärin menetelmin laminoitu.
Ole tarkkana ettet osta pommia.- 3 ja 20=23
tunne tuota tyyppiä. Jos se on tehdasvalmisteinen, luottaisin työhön, mutta tarkistettava. Eikös se rutto ala läpivienneistä(jälkeenpäin tehdyt ja naarmut ym reijät. Mutta jos vene on ehjä ja terve, kauppa on erittäin edullinen. Olikohan tuo puoliplaanari... puski jotenkin...
- Late Lapista.
Kiitoksia veneenrakentaja ykköselle asiantuntevista neuvoista, aioinkin ottaa jonkun vene asiantuntijan mukaan jos innostun veneen ostamisesta ! Pirusti se ainakin nyt kiinnostaa !
Late Lapista. - 0()0
Late Lapista. kirjoitti:
Kiitoksia veneenrakentaja ykköselle asiantuntevista neuvoista, aioinkin ottaa jonkun vene asiantuntijan mukaan jos innostun veneen ostamisesta ! Pirusti se ainakin nyt kiinnostaa !
Late Lapista.(veneeni)vesille.
http://blog.jameslist.com/2010/emocean-unveils-200m-gigayacht-design/ - veneenrakentaja-1
3 ja 20=23 kirjoitti:
tunne tuota tyyppiä. Jos se on tehdasvalmisteinen, luottaisin työhön, mutta tarkistettava. Eikös se rutto ala läpivienneistä(jälkeenpäin tehdyt ja naarmut ym reijät. Mutta jos vene on ehjä ja terve, kauppa on erittäin edullinen. Olikohan tuo puoliplaanari... puski jotenkin...
ei kannata luottaa sen enempää kuin muuhunkaan, huon! minullakin on tehdasvalmisteinen runko ja vasta 6 vuotta vanha. Ei ivarmasti naarmun naarmua ollut pohjassa. Itse olen aikoinaan olut vneenrakennushommissa kymmenkunta vuotta ja olen monenmoista nähnyt, myös valmistuaspulella.
Rutto tietenkin herkimmin lähtee naarmuista ynnä muista, MUTTA syitä on paljon muitakin, eikä ihan tarkkaa vastausta asiaan saakaan. Itse uskon enemmän tuohon värään laminointiin pääasiallisena syynä ruton tuloon, hidas kovettuminen, lian korkea lmankosteus, matala lämpötila, likaa kovettajaa, tai liian vähän jne jne.. Joka tapauksessa tuo vettä lääisemätön riittävä epoksikerros ennen myrkkymaalia on ehdottoman tärkeä!!!!!!
Katso hempelin sivuilta, huomaat että on erittäin hankala korjattava.
linkki:http://www.hempel.com/Internet/inefic.nsf/vHEMPELDOC/AD3498C38F13A0890C256C15007C0907?OpenDocument&1 - Roisos Pennananen
0()0 kirjoitti:
(veneeni)vesille.
http://blog.jameslist.com/2010/emocean-unveils-200m-gigayacht-design/Kaupoista vielä neuvotellaan. Tahtoisin 12 mikkiä ja antaisvat vain 10. No miehstö kuuluu kauppaan, se on selvä.
http://www.youtube.com/watch?v=eUxJGeLUa3Q - 3 ja 20=23
veneenrakentaja-1 kirjoitti:
ei kannata luottaa sen enempää kuin muuhunkaan, huon! minullakin on tehdasvalmisteinen runko ja vasta 6 vuotta vanha. Ei ivarmasti naarmun naarmua ollut pohjassa. Itse olen aikoinaan olut vneenrakennushommissa kymmenkunta vuotta ja olen monenmoista nähnyt, myös valmistuaspulella.
Rutto tietenkin herkimmin lähtee naarmuista ynnä muista, MUTTA syitä on paljon muitakin, eikä ihan tarkkaa vastausta asiaan saakaan. Itse uskon enemmän tuohon värään laminointiin pääasiallisena syynä ruton tuloon, hidas kovettuminen, lian korkea lmankosteus, matala lämpötila, likaa kovettajaa, tai liian vähän jne jne.. Joka tapauksessa tuo vettä lääisemätön riittävä epoksikerros ennen myrkkymaalia on ehdottoman tärkeä!!!!!!
Katso hempelin sivuilta, huomaat että on erittäin hankala korjattava.
linkki:http://www.hempel.com/Internet/inefic.nsf/vHEMPELDOC/AD3498C38F13A0890C256C15007C0907?OpenDocument&1Siirryin lasikuidusta alumiiniin, eikä minun veneeni ole tuota tyyppiä tietenään vaan avovene Siver Shark.
http://www.silverboats.fi/ajankohtaista/silver_uutuusmalli_shark-dc-580.html
Ei ruostu eikä lahoa. Matkaveneestä tosin haaveilen. - korjaillaan..
3 ja 20=23 kirjoitti:
Siirryin lasikuidusta alumiiniin, eikä minun veneeni ole tuota tyyppiä tietenään vaan avovene Siver Shark.
http://www.silverboats.fi/ajankohtaista/silver_uutuusmalli_shark-dc-580.html
Ei ruostu eikä lahoa. Matkaveneestä tosin haaveilen.vähän sotkua " tietenää"= tietenkään
Sinulla siis veneongelmia tällä kertaa.. Minä pidän suotuveneistä,
koska siinä saa liikuntaakin samalla, vaikkapa matka olisisi, tai
yleensä onkin ainakin mökillä saimaan reunustovesistöä soudellen
kolmisen kilsaa per suunta kyläkaupassa pistäytymiseen. Sehän
on mukavampaa, kuin autolla tai prätkällä päristely maaseudulla..
Onhan myös moottorivenekin olemassa ja sekin kohta talvisuojaan
laitetaan, mutta soutelua ei voita mikään.. Kuin ehkä paskallakäynti
ja erittäin hyvä seksi saunankin jälkeen..:))- kiinnostaa...
Missä päin?
- Late Lapista.
On minulla sotuvenekin, se vain on pojanpojillani lainassa, he kun asustelevat ison joen rannassa, halutessani voin käväistä siellä jos soutuhalut yllättävät! Soutuveneellä ei kuitenkaan viitsi lähteä merelle seikkailemaan, se voi olla jopa hupaa hengelle !
Late Lapista.
- kamalan..
pieni hyttä. Ja makuutilaa pirun paljon. Suhde on väärä, minun mielestä. Pohjanmeren vanha puinen kalastajavenehän lienee 7-8m, joten pituus taitaa olla jees. Rovi näyttää hyvältä, kuvassa.
- Late Lapista.
Huppailu tarkoitukseen minä veneen ostaisinkin, en ammattikalastukseen, korkeintaan uistinta vetelisin silloin tällöin, ja jopa verkkoja laittaisin pyyntiin, niitäkin harvemmin !
Late Lapista. - .. ..
Late Lapista. kirjoitti:
Huppailu tarkoitukseen minä veneen ostaisinkin, en ammattikalastukseen, korkeintaan uistinta vetelisin silloin tällöin, ja jopa verkkoja laittaisin pyyntiin, niitäkin harvemmin !
Late Lapista.vie tilaa. Huono uistatella jos on takakajuutta.
Tuossa ei näytä olevan muuta hyvää huvikäyttöön kuin ajelu. Rovi vaikuttaa hyvältä, koneessa tehoja, mutta kallis koska ei plaanaa, vaan vetää kamalaa vesimäärää mukanaan, eikä toisaalta sitten ole oikein uppoumarunkoinenkaan. En ostaisi huvikäyttöön ellei ole isoa tarvetta nukuttaa pirun isoa porukkaa veneessä. Etukajuutta nukkumatilan jatkeena, tyhmä ratkaisu. Hyttä pitää olla ruokailu- ja oleskelutilana. - jåå pa jååå...
.. .. kirjoitti:
vie tilaa. Huono uistatella jos on takakajuutta.
Tuossa ei näytä olevan muuta hyvää huvikäyttöön kuin ajelu. Rovi vaikuttaa hyvältä, koneessa tehoja, mutta kallis koska ei plaanaa, vaan vetää kamalaa vesimäärää mukanaan, eikä toisaalta sitten ole oikein uppoumarunkoinenkaan. En ostaisi huvikäyttöön ellei ole isoa tarvetta nukuttaa pirun isoa porukkaa veneessä. Etukajuutta nukkumatilan jatkeena, tyhmä ratkaisu. Hyttä pitää olla ruokailu- ja oleskelutilana.Et vaan ymmärrä asioita. Eihän tuo ole uisteluun tarkoitettu vaan retkivene. Kyllä tuolta takaa voi helposti, ainakin kolme vapaa hoidlella ja sängyssä pilkkiä tai muutakin. Vetouistelu on homohommaa, ei rentoutumista, jos vapoja on enemmin kuin 6
- RRRT
jåå pa jååå... kirjoitti:
Et vaan ymmärrä asioita. Eihän tuo ole uisteluun tarkoitettu vaan retkivene. Kyllä tuolta takaa voi helposti, ainakin kolme vapaa hoidlella ja sängyssä pilkkiä tai muutakin. Vetouistelu on homohommaa, ei rentoutumista, jos vapoja on enemmin kuin 6
näin veteen:
http://img137.imageshack.us/img137/7237/fwdfwboa1.jpg - mutta kerron
jåå pa jååå... kirjoitti:
Et vaan ymmärrä asioita. Eihän tuo ole uisteluun tarkoitettu vaan retkivene. Kyllä tuolta takaa voi helposti, ainakin kolme vapaa hoidlella ja sängyssä pilkkiä tai muutakin. Vetouistelu on homohommaa, ei rentoutumista, jos vapoja on enemmin kuin 6
30vuoden veneilykokemuksellani pohjoisessa. Tuon kokoluokan veneellä. Retkiveneily sellaisessa muodossa kuin se on mahdollista etelän lämpimissä, ei ole oikein mahdollista pohjoisessa, koska täällä on reilusti kylmempää. Ja taas kalaa on reilusti enemmän, ainakin aika-ajoin pohjoisessa. "Voisimme sanoa, luonto on meidän kulttuuritalomme."
Toivon sinulle menestystä valisemallasi uralla;
"Vetouistelu on homohommaa, ei rentoutumista" - Late Lapista.
mutta kerron kirjoitti:
30vuoden veneilykokemuksellani pohjoisessa. Tuon kokoluokan veneellä. Retkiveneily sellaisessa muodossa kuin se on mahdollista etelän lämpimissä, ei ole oikein mahdollista pohjoisessa, koska täällä on reilusti kylmempää. Ja taas kalaa on reilusti enemmän, ainakin aika-ajoin pohjoisessa. "Voisimme sanoa, luonto on meidän kulttuuritalomme."
"Vetouistelu on homohommaa, ei rentoutumista"Minä olen kylläkin vetänyt veneellä uistinta ihan puhtaana heterona, ja kiivaana vitumiehenä, eikä se mielestäni hullumpaa hommaa olekaan, vaan jännittävää huppailua !
Late Lapista. kirjoitti:
Minä olen kylläkin vetänyt veneellä uistinta ihan puhtaana heterona, ja kiivaana vitumiehenä, eikä se mielestäni hullumpaa hommaa olekaan, vaan jännittävää huppailua !
Late Lapista.Kävimme eilen koeajamassa venettä merellä, kova oli tuuli mutta kyllä vene kulki vakaasti, hieman vain keinahteli kun käänsi sivutuuleen, kone ei ollut mikään Volvo Penta vaan pösön nelipyttyinen diesel ja helevetin kova ääninen ! Äänieristys hommiin pitäisi ryhtyä heti, ei sellaista meteliä kuuntele musta intiaanikaan selvinpäin, ja ajo hytti muutenkin pitäisi sisustaa uudestaan, poitsut olivat vissiinkin itse tapiseeranneet sen, ja se oli lievästikin sanottuna onnistunut EPÄ ! Nukkumatilat olivat siistit ja vene oli muutenkin ihan asiallinen, mutta RASKAS 2,5 tonnin veneen työntö pösön koneelle vaikutti olevan kova urakka ! Joten mitähän maksaisi Nissanin kuutoskoneen marinointi ? oisko venemiehillä tietoa?
Late Lapista. - y6gf.
Late Lapista. kirjoitti:
Kävimme eilen koeajamassa venettä merellä, kova oli tuuli mutta kyllä vene kulki vakaasti, hieman vain keinahteli kun käänsi sivutuuleen, kone ei ollut mikään Volvo Penta vaan pösön nelipyttyinen diesel ja helevetin kova ääninen ! Äänieristys hommiin pitäisi ryhtyä heti, ei sellaista meteliä kuuntele musta intiaanikaan selvinpäin, ja ajo hytti muutenkin pitäisi sisustaa uudestaan, poitsut olivat vissiinkin itse tapiseeranneet sen, ja se oli lievästikin sanottuna onnistunut EPÄ ! Nukkumatilat olivat siistit ja vene oli muutenkin ihan asiallinen, mutta RASKAS 2,5 tonnin veneen työntö pösön koneelle vaikutti olevan kova urakka ! Joten mitähän maksaisi Nissanin kuutoskoneen marinointi ? oisko venemiehillä tietoa?
Late Lapista.mutta hyvä kun hoksasit, tuon marinoinnin. Ei liene kaksinen homma ja sisustyöthän olisi kätevä tehdä vaikkapa talvella, puhdetöinä. Saa mieleisekseen. Nuo Ruotsin hinnat ihmetyttää, vaikka syy tiedetään. Eivät siirtyneet euroon ja nyt on kilpailuetu. USA kovistelee jo Kiinaa, kun pitävät yanin kurssin alhaalla ja kauppa käy kuin siimaa, tietysti kiinalaisten eduksi. Ja varmasti eduksi. Aasialainen äly vastaan jenkit...huvittaa. Reilussa pelissä USA häviää varmasti
- Late Lapista.
y6gf. kirjoitti:
mutta hyvä kun hoksasit, tuon marinoinnin. Ei liene kaksinen homma ja sisustyöthän olisi kätevä tehdä vaikkapa talvella, puhdetöinä. Saa mieleisekseen. Nuo Ruotsin hinnat ihmetyttää, vaikka syy tiedetään. Eivät siirtyneet euroon ja nyt on kilpailuetu. USA kovistelee jo Kiinaa, kun pitävät yanin kurssin alhaalla ja kauppa käy kuin siimaa, tietysti kiinalaisten eduksi. Ja varmasti eduksi. Aasialainen äly vastaan jenkit...huvittaa. Reilussa pelissä USA häviää varmasti
Pakosarjan jäähdytys voisi olla vaikein homma Cedricin koneessa, muutenhan koneen jäähdytys jo on putkien liittämistä vaille valmis !
Ja tuo sekarotuisten sotahullujen jenkkien kipristely tosiaan jo naurattaa, reppanat ovat hukanneet rahansa sotiin ja avaruuteen, ovat Kiinalaisillekin velassa kuin tervanvetäjät ja kehtaavat vielä vittuilla vinosilmille! Tuleekin hauska teatteri, kun Kiinalaiset ryhtyvät pakkoperimään rahojaan sekarotuisilta takaisin, tuleeko vinosilmäiset ulosottomiehet Kalasnikoffit kainaloissaan sekarotulaan, vaiko vieläkin järeimmin asein varustettuina !
No se jää nähtäväksi !
.. .. kirjoitti:
Tuossa ei näytä olevan muuta hyvää huvikäyttöön kuin ajelu. Rovi vaikuttaa hyvältä, koneessa tehoja, mutta kallis koska ei plaanaa, vaan vetää kamalaa vesimäärää mukanaan, eikä toisaalta sitten ole oikein uppoumarunkoinenkaan. En ostaisi huvikäyttöön ellei ole isoa tarvetta nukuttaa pirun isoa porukkaa veneessä. Etukajuutta nukkumatilan jatkeena, tyhmä ratkaisu. Hyttä pitää olla ruokailu- ja oleskelutilana.Takakajuutan katolla oli parikin vapatelinettä, joten kyllä veneellä uistintakin on vedelty ! Tehdastekoinen oli paatti ja vankkatekoinen olikin, myyjä arveli sen painavankin 2,5-3,0 tonnia, eikä pahasti kyllä keikkunutkaan kovassakaan aallokossa !
Late Lapista. - kuin..
Late Lapista. kirjoitti:
Takakajuutan katolla oli parikin vapatelinettä, joten kyllä veneellä uistintakin on vedelty ! Tehdastekoinen oli paatti ja vankkatekoinen olikin, myyjä arveli sen painavankin 2,5-3,0 tonnia, eikä pahasti kyllä keikkunutkaan kovassakaan aallokossa !
Late Lapista.akan valinta. Voi tulla helvetin hyvä tai helvetin huono.
Kannattaa koekäyttää eri vehkeitä oikeissa olosuhteissa, niin tietää mitä saa.
Onnea matkaan. - Late Lapista.
kuin.. kirjoitti:
akan valinta. Voi tulla helvetin hyvä tai helvetin huono.
Kannattaa koekäyttää eri vehkeitä oikeissa olosuhteissa, niin tietää mitä saa.
Onnea matkaan.Venneen osto on vähintäänkin yhtä tarkkaa puuhaa kuin akan otto, tai krapulan korjaus, siinä ei passaa hätäillä ja hötkyillä tippaakaan, vaan homma on tehtävä rauhallisesti ja harkiten !
mutta kerron kirjoitti:
"Vetouistelu on homohommaa, ei rentoutumista"Kyllä männäkesäkin olisi ollut keleiltään ihan mahtava retkiveneilyyn, ainakin ilmojensa puolesta täälläkin Euro Cityn kulmilla, hellettähän täällä riitti ja on mahtava saaristo tuossa ihan kahden kaupungin edustalla, saariin on kuulemma rakennettu saunojakin ja ihan vain veneilijöiden käyttöön!
.. .. kirjoitti:
Tuossa ei näytä olevan muuta hyvää huvikäyttöön kuin ajelu. Rovi vaikuttaa hyvältä, koneessa tehoja, mutta kallis koska ei plaanaa, vaan vetää kamalaa vesimäärää mukanaan, eikä toisaalta sitten ole oikein uppoumarunkoinenkaan. En ostaisi huvikäyttöön ellei ole isoa tarvetta nukuttaa pirun isoa porukkaa veneessä. Etukajuutta nukkumatilan jatkeena, tyhmä ratkaisu. Hyttä pitää olla ruokailu- ja oleskelutilana.Takakajuutta on miespuoliselle kapteenille ja naispuoliselle perämiehelle, tarkoitettu "nukkumis" paikka, matruusit saavat levähdellä keula kajuutassaan !
Late Lapista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351