mobiili & tukiasemat

tukitolppa

Minulla on mobiililaajakaista ja ajelin huvikseni ympäri kaupunkia ja lähi seutuja. Löytyi kymmenkunta mastoa. Nyt kysyisinkin että jos kyseisessä mastossa on Elisan lähetin, niin eikö silloin pitäisi yhteys palkkien olla aivan täydet tai ainakin melkein? Löytyi vaan kolme mastoa josta tuli täydet palkit. Voisikohan olla niin että on vain muutama päälähetin ja muut olisivat jotain täytelähettimiä?
Jos maston vierellä tai aivan läheisyydessä on vain 5-7 yhteyspalkkia, niin voiko kyseisessä mastossa olla silti Elisan lähetin vai tulisiko yhteys silloin jostain muusta lähettimestä? Siksi testailin, että tietäisin mistä suunnalta olisi mahdollisuus saada paras mahdollinen yhteys kun Saunalahdelta ei oikein mielellään kerrota tukiasemien sijaintia.

4

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivitys vastaava

tukiasemien pitäisi näyttää täysiä pykäliä jos on aivan lähettimen vieressä. mikäli tukiasemelta ei tule täysiä pykäliä niin silloin asemaa ei olla laitettu täysille eli tehoja pystytään nostamaan operaattorin toimesta korkeammalle. tälläisiin tapauksiin mennään yleensä jos alueen käyttökapasiteetti lisääntyy.

• sukkula..

minulla lähettimeen matkaa vain reilu 100 metriä ja pykälät ovat täysillä. oli kysymyksessä sitten pää-lähetin tai täyte-lähetin niin kyllä pitäisi täydet 100% kuuluvuus olla mikäli vain lähetys kapasiteetti on säädetty täysille kyseisessä tukiasemassa. moniin lähettimiin jätetään ns. aukoton tila eli kyky nostaa kapasiteettiä mikä kyseisen lähettimen kapasiteetti ei riitä.

• ei hyvää päivää

Hahhahhaa, täällähän puhuu varsinainen asiantuntija!

• d d r

Riippuu siitäkin oliko mobiiliohjelma automaatilla, vai säädetty 2g tai 3g , kaikissa mastoissa ei ole 3G lähettimiä, vaikka niitä koko ajan lisätään. Meidän läheisyydessä 4 mastoa, niistä 2kpl 3G mastoa. Ollaan maalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60