Katoaako kyky rakastaa

Karhun uni

iän myötä? Olen itsessäni huomannut huolestuttavaa kyynistymistä, hällä väliä asennetta.
Vituttaa.
Help!

23

484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis lihanhimosta, siitä joka nuorempana teki meistä miehistä hölmöjä.
      Silloin vastaan kyllä mut jos puhut sellasesta hiljaisesta ja vakaasta kiintymyksen tunteesta niin sanon ei.
      Sitä himot herättävää naista kun orottelet niin kuunellaan klamydiaa.
      http://www.youtube.com/watch?v=_1og4H1h5wE&feature=related

• Karhun uni

sun vastaus, kiitos kuitenkin.
        Olen nainen. Vituttaa.

• Karhun uni kirjoitti:

sun vastaus, kiitos kuitenkin.
        Olen nainen. Vituttaa.

ollut henkilökohtaista satuin vaan penkomaan arkistoja ja se tuli siihen hollille.
        Voihan sitä naistakin ketuttaa ja olen itekkin näin vanhempana ajatellu useinkin omia tunteitani.
        Totuus on se et arki latistaa pitkänkin parisuhteen ja se ilotulitus katoaa ,on päiviä jolloinka vaan rähistään.
        Sitten on taas ne nukkumaanmeno ajat jolloin se oma on mailman paras kumppani,semmosta se on tääl ajassa.

• Karhun uni
        koti-kiusattu kirjoitti:

ollut henkilökohtaista satuin vaan penkomaan arkistoja ja se tuli siihen hollille.
        Voihan sitä naistakin ketuttaa ja olen itekkin näin vanhempana ajatellu useinkin omia tunteitani.
        Totuus on se et arki latistaa pitkänkin parisuhteen ja se ilotulitus katoaa ,on päiviä jolloinka vaan rähistään.
        Sitten on taas ne nukkumaanmeno ajat jolloin se oma on mailman paras kumppani,semmosta se on tääl ajassa.

edelleen v....taa.
        Kyllä se tästä.
        Kiitos Sinulle.

• Hermanne hereillä.
        Karhun uni kirjoitti:

edelleen v....taa.
        Kyllä se tästä.
        Kiitos Sinulle.

minnekään. Mutta jos puuttuu kohde (tai vaikka vastapuoli olisikin), eikä ole
        peilauspintaa, niin kaikki haalistuu ja lopulta kyynistyy.
        Kyl se rakkaus on siellä piilevänä (ilman levää) mutta elämä ja arki saattavat tarvita
        radikaalia muutosta että voisi taas rakastaa - vaikka itseään.

• mitäkä mies

• xxxyyy

Elämä opettaa.

Ei tarvitse lähteä edes Siperiaan.

Mutta mikäs tässä, yksinelo on ihan leppoisaa.

• Ei se katoa, tunteet ehkä tasoittuvat hieman koska ne voikkakkaimmat tunnemyrskyt, esim viha, kateus, raivo, rakkaus ja suru ovat paremmin hallittavissa. Ihminen on ikäänkuin kehittynyt siinäkin asiassa.

Nuorena sain tuollaisia puuskia useimmin ja ne tuli vahvemmin esille. Nykyisin saan edelleen rakkauskohtauksia samoin kuin vihankin kohtauksia, mutta niihin on tottunut ja niitä hallitsee itse paremmin kuin nuorempana.

Mielestäni se rakkaus ei ole mikään jatkuva lilluva onnentila, vaan se putkahtelee esiin kohtauksin kuin suru, viha ja raivokin. Toki surun ja vihan tunteita olen oppinut ikäänkuin siirtämään, eteenpäin. Pystyn olemaan surematta, kun päätän esim.surra vasta illalla. Samoin rakkaus, sitäkin kohtausta osaan siirtää sopivaan ajankohtaan ja paikkaan.

Musiikki, piirtäminen ja kirjoittaminen auttaa minua tunteiden tiedostamisessa ja rentoutumisessa siispä suosittelen niitä.

• Ja johtaneet monet asiat ovat saaneet sinut uupumaan. Uupumusta voi olla ilman sanaa työ, siinä edessä.

Tuo hälläväliä asenne viittaisi hieman siihen suuntaan.

Ei kyky rakastaa ole ikäkysymys ja uskon, että sen tiesitkin.) Jos ihminen ei ole jostain syystä täysin kunnossa, niin keho ja mieli reagoi siihen.
      Omakohtainen kokemus on tuolta vuosituhannen vaihteesta ja muutoinkin olen jonkinverran perehtynyt asioihin lasten opiskelujen suoman materiaalin pohjalta. Myös vapaaehtoinen tukihenkilö olen ollut.

Tuo sana: Help! sai minun tarttumaan asiaan!
      Olen korva, jos niin tahdot!
      ps. Ennenkuin sairastuu niin 'vertaistukea' kannatta hakea ja vastaanottaa.

Toivottavasti reagointini ei loukkaa sinua, koska vilpittömin mielin tämän kirjoitin!

• Alku jäi puuttumaan kun kirjauduin vasta kirjoitettuani viestin ja olin näköjään huolimaton kopioinin suhteen. sori!

Alkuosan pointti kuitenkin oli arveluni, että elämäsi on syistä toisista johtuen ajautunut siihen pisteeseen, että olet uupunut.
        Uupumusta on monen tasoista. Kyynisyys eräs ilmenemismuodoista.
        Koska 'vituttaa' sana toistui kaikissa vastauksissasi, ja lopetuksena oli Help! Arvelen sinun oloevan matkalla kohti sairastumista nimeltään masennus.

juu en ole sen enempää psygologi saati psykiatri, mutta näihin asioihin olen tutustunut vuosien aikana ja mikäs sen parempaa, jos olen tämänkin asian tiimoilta täysin väärässä.

Aloittajalle kuitenkin toivon vähemmän kyynisyyttä, enemmän rakkauden parantavaa voimaa.

• tanj a

Olen samoilla linjoilla emw34:n kanssa, että kyynistymisen taustalla voi olla vakavammat syyt ja uupumus on yksi niistä. Syyt uupumukseen tiedät vain sinä, mutta tässä veetutuksen vaiheessa jos olisi sijassasi antaisin sen veetutuksen tulla tutuksi ihan rauhassa. Sitä kuuntelemalla ja tutkimalla olet lähempänä vastauksiasi kuin torjumalla sitä pois tai asettamalla odotuksia, että pitäisi rakastaa tai pitäisi jaksaa rakastaa. Nyt ei siis kannata yrittää mitään, vaan antaa itselleen lupa vaan olla.

Toisaalta jos kyse on pettymisestä rakkautensa kohteisiin on se tietysti oma tarinansa, mutta yhtä kaikki pettymyskin voi johtaa väsymiseen ja uupumiseen.

• lottamari_1

Ihmisen kyky rakastaa säilyy läpi elämän, se ei katoa mihinkään. Ainoastaan pettymykset voivat saada rakkauden tunteen hetkeksi vaimenemaan, kunnes toipuminen taas antaa sille uuden tilaisuuden tulla esiin. Kyynistyminen johtuu pettymyksistä ihmissuhteissa, siitä kun ihminen menettää luottamuksensa ja uskonsa toiseen ihmiseen ja rakkauteen. Toisen ihmisen antaman rakkauden ja hellyyden kautta me rakennumme ja saamma voimaa uskoa siihen, että olemme rakastamisen arvoisia ja vastarakkautta antamalla me saamme kokea tekevämme jonkun ihmisen samalla tavalla onnelliseksi kuin hän meidät. Ikä tuo päinvastoin rakkauden ja hellyyden tunteet voimakkaampina ja jalostuneempina esiin.

• GloriaJoy

kyky rakastaa iän myötä vain jalostua ja kypsyä ja saada lempeämpiä muotoja. Freud määritteli terveen ihmisen kyvyiksi rakastamisen ja työnteon, jos nämä säilyvät on koko ihminen kunnossa.

• Niin se vain on

sanonut, että kun lopetin rakastamisen ja vähensin välittämistä alkoi vaimon kanssa mennä paljon paremmin.

• sisälläni ollut jo kauan että rakkauden tunne vain syvenee iän myötä toisiin ulottuvuuksiin.
      Sen muodot kai tulee tavastamme nähdä maailmaa ja elää sitä.
      Uskoakseni kaikkea on olemassa meille ja meistä muille, tarvitaan kyllä taitoa kanavoida sitä tilaisuuden tullen.
      Joskus vain on vaikeaa nähdä "uhrin" osaa kun miettii jotain kaunista tunteita herättävää mieltä, sen mielen on saattanut saada aikaan esim. nyt tapetilla ollut kaivosturma pelastuksineen.
      Osasinkohan nyt ilmaista mitä tarkoitan..

• vaikka olisi ollut "uhrin osassa", asoiden kokeminen on niin yksilöllistä, että aivan samaan tunnetilaan ei päässtä.

Voisin kertoa erään tositapahtuman kahdeksankymmenluvun lopulta.
        Perheessä oli selvinnyt puolison uskottomuus ja tilanne mennyt siihen vaiheeseen, että uskoton osapuoli ilmoitti halunsa jättää pouliso lapset ja yhteinen juuri valmistunut talo.

Tuskaansa paetakseen jätetty puoliso lähti autolla liikkeelle aikomuksenaan jäädä lopullisesti sille matkalle. Noin puolentunnin ajomatkan vaiheilla, moottoripyörä ohitti tien reunaa ajaneen auton ja ilmeisesti uskoen että hän oli tarkoituksella antanut ohitukselle 'tilaa' takana istuja oli kiittänyt kättään heilauttamalla autoilijaa.
        Se pieni kädenheilautus sai hänen sisällään velloneen ahdituksen tuoman tunnekuohun täysin hallitsemattomaksi. Hän joutui pysäyttämään auton, jonka jälkeen oli itkenyt vuolaasti määrittelemättömän ajan.
        ilman määränpäätä hän aikanaan lähti siitä liikkeelle ja oli vuorokauden liikkeellä, ennenkuin oli mieli elämäntahto saanut otteen ja hän palasi selvittelemään solmuun menneitä asioita.

Tämän kertomiseen olen luvan saanut, joten kenekään yksityisyyttä en näin ollen loukkaa.
        Tätä on käytetty esimerkkinä mielenterveyhoidon yhteydessä siitä, miten pieni lähes olematon ele voi parhaimillaan pelastaa ihmisen hengen.

• Mies ruosteessa

kyky rakastaa koskaan häviää minnekään, näkisin että kyse on enemmänkin tahdosta rakastaa.
      Ihmisellä on kuitenkin tarve rakastaa, ja joskus vastoinkäymisistä johtuen tahto ja uskallus rakastaa hiipuu,
      rakkautta aletaan pitämään tuskaa tuottavana asiana jolloin kyynisyys saa sijaa.

• tympääntynyt

ja halukkuus katoa liiallisesta touhuilusta tai liiallisesta yrittämisestä.
        Nykyisin kaikkialla toohotetaan seksisuhteista, sekstaamisesta ja niin kauheasta haluamisesta ettei rakkaudella ole enää sijaa.
        Rakkaus ja pitäminen on kuitenkin kaiken a ja o. Eli pelkkä yhteen ja toiseen läpeen tyrkkääminen ja tunteeton rakastelu vie loputkin todellisesta hyvästä tunneasiasta.
        Se saa aikaan ajanmittaan tympääntymisen jopa seksiin.
        Purkaahan voi millaiseen kohteeseen vain automaattisessa toiminnassa.
        Kyllä rakastamisen kykykin hiipuu, jos sille ei anna tilaa ja se kokee vain liian kovia paineta, kokemuksia.

• Mies ruosteessa
        tympääntynyt kirjoitti:

ja halukkuus katoa liiallisesta touhuilusta tai liiallisesta yrittämisestä.
        Nykyisin kaikkialla toohotetaan seksisuhteista, sekstaamisesta ja niin kauheasta haluamisesta ettei rakkaudella ole enää sijaa.
        Rakkaus ja pitäminen on kuitenkin kaiken a ja o. Eli pelkkä yhteen ja toiseen läpeen tyrkkääminen ja tunteeton rakastelu vie loputkin todellisesta hyvästä tunneasiasta.
        Se saa aikaan ajanmittaan tympääntymisen jopa seksiin.
        Purkaahan voi millaiseen kohteeseen vain automaattisessa toiminnassa.
        Kyllä rakastamisen kykykin hiipuu, jos sille ei anna tilaa ja se kokee vain liian kovia paineta, kokemuksia.

eihän tolkuttomalla hinkkaamisella olekaan paljon tekoa rakkauden kanssa, jos mitään. Ja
        useimmissa asioissa liika on aina liikaa.

Mutta edelleenkin uskon ettei ihmisen kyky rakkauteen katoa. Elämässä voi tietenkin tulla kohdalle
        kovia koettelemuksia jonka seurauksena halu tai uskallus ei enää riitä. Tai rakkaus koetaan pettymysten vuoksi turhana ja kipua tuottavana.

• Gretas

Luulin jo, ettei mikään herätä minua kyynisyydestäni. Mutta tapasin vanhan kaverin. Puhuttiin, juotiin olutta ja halattiin. En muistanut miten hyvältä halaus tuntuu kun sen saa ihmiseltä joka antaa sen sydämestään. Iltasuudelman jälkeen mentiin molemmat koteihimme. Hän on avioliitossa, joten en ottanut viereeni, en halunnut aiheuttaa pahaa mieltä kenellekkään.

Mutta nyt tiedän, että kyllä se kyky rakastua ja rakastaa on vielä minunkin sydämessäni. Tuntuu taas mukavalta kun tietää että kaikki ei olekaan vielä koettu. Kiitos vanhalle ystävälle. Hän ei varmasti arvaa mitä antoi.

• mitäkä mies

Viime vuosina on ollut saman tyyppisiä piirteitä...Mutta! Henkiin heräämien on tapahtunut ja sitä on miltei mahdotonta uskoa.Ihan totta,luulin että olisin pystyyn kuollut,eikä mikään tuntunut miltään,mutta nyt kaikki näyttää paremmalta.Premmalta ja paremmalta...miten sen nyt ottaa,jos tämän ikäisen mieli on vielä kuin pikku pojan:)) Sen rakkauden tunteminen tuottaa myös tuskaa,tuskaa mitä ei muistanut olleen..Paljon helpompaa olisi elämä kyynisenä,kun ei olisi tunnekuohuja ja suuria tunteita...No jospa palaudun pian taas normaaliksi..:)

Tai jos en niin,tällä vauhdilla lähtee henki..

• rumpaanväsynyt

miehen ja naisen välillä on pitkänpäälle rasittavaa, helpompaa on läheinen ystävyys ja lämpö, jota nykyajalla ei tunnu löytyvän.

Usein nykyinen rakkaus on täynnä vaateita ja velvotteita jopa pakottamisia, koska rakkaudelle ajatellaa kuuluvan vain pakollista sukupuolielämää ja vaihtelevuutta. Näin siitä saadaan painajaisen tapainen yhteiselämä, jota ei toinen tai toinen jaksa ylläpitää eikä yhdessäkään.

Tuntuu vain, että tosirakkaus on näiden ulkoisten paineiden vuoksi häviämässä.
        Rakkautta ei ajatella syvällisemmältä pohjalta vaan sekin on kuin tuotannollinen tapahtuma, joka tältä rakastelun kantilta mitataan kuin työssä pätemisenä.

Kun toinen ei vain ole pätevä sukupuoliasioiden osaamisessa ja esittämisessä niin souwott ja sitten
        lähdetään vaihtoon ja taas samaan rumpaan ajan tullen.

Eikä missään vaiheessa löydetä sitä yhteistä kestävää säveltä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      170
      4701
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2203
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1906
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      664
      1837
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1796
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1727
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1485
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe