Menin ostamaan liian pienet kengät. Ne olivat kerta kaikkiaan niin hyvännäköiset ja -väriset, että ne oli vaan pakko saada. Ei ollut isompaa kokoa, mutta ajattelin et kyllä ne siitä käytössä sen verran venyvät, eivät suurentuneet edes suutarin venytyslestissä ja kengät jäivät lojumaan käyttämättöminä kaappiin.
Mikä on ollut sinun tarpeettomin hankintasi?
Tyhmä kuin saapas
89
2046
Vastaukset
- GloriaJoy
ja taiteeksi seinälle kuin hirvensarvet ikkään ;-)
Miun lankeemus oli ostaa nuorena äitinä aikaa sitten messuilta Kenwoodin yleiskone terine ja koukuineen mahottoman edulliseen messuhintaan eli vähintään kolmekertaan ylihintaan ja täys susi olei koko tuote :-( vain kakkutaikina vatkautui kunnolla, muut osat lenksu ja lonksui. Oishan sitä silloin osannu olla viisas jos ois tiennyt et Barbien poikaystävän nimi on Ken vaan enpä tiennyt. Aattele, KenWood varmaan sammaa sukuu ku PekkaPuupää meil :-(( sillo ois miullekin punanen valo syttynyt.- tomppa2006
..rouva pronssikenkiä olohuoneeseen ottaa...
Olisi ne kyllä melko tyylikkäät sillä tavoin, mutta epäilen valutyön jälkeen kenkien päätyvän autotallin koristeeksi.
Electrolux näyttää tuo meidän yleiskoneemme olevan, täytyi ihan käydä tarkastamassa, kun tulee sen verran harvoin itse käytettyä. Lienee ihan sukukalleuksia, kun on vaimon äidiltä aikoinaan saatuja. Se on pelannut oikein hyvin yli 20 vuotta ja mukava laulun "hyräily" kuuluu keittiöstä yleiskoneen metelin ylitse.
Kenwood taitaa olla brittiläista alkuperää, ei voi luottaa *hymyilee*. tomppa2006 kirjoitti:
Olisi ne kyllä melko tyylikkäät sillä tavoin, mutta epäilen valutyön jälkeen kenkien päätyvän autotallin koristeeksi.
Electrolux näyttää tuo meidän yleiskoneemme olevan, täytyi ihan käydä tarkastamassa, kun tulee sen verran harvoin itse käytettyä. Lienee ihan sukukalleuksia, kun on vaimon äidiltä aikoinaan saatuja. Se on pelannut oikein hyvin yli 20 vuotta ja mukava laulun "hyräily" kuuluu keittiöstä yleiskoneen metelin ylitse.
Kenwood taitaa olla brittiläista alkuperää, ei voi luottaa *hymyilee*.-76 on meidänE -luxsimme, eikä edes hihnaa ole vaihdettu.
maksoi silloin lähes 2500 mk. elikkä "edullinen", kun tonnin verran maksoi kenwoodit tai braunit, jotka olivat aivan mahdottomia metelinpitäjiä, jos kunnon pullataikinaa yritti vääntää. Kesto muutenkin hyvin lyhyt.
Myös leivänpaahdin on vuotta vanhempaa mallia, ja toimii paremmin kuin lasten uudemmat paahtimet.
Köyhän ei kannata sortua huonolaatuiseen kestohyöhykkeeseen tai pysyy lopun ikänsä köyhänä.- tomppa2006
emw34 kirjoitti:
-76 on meidänE -luxsimme, eikä edes hihnaa ole vaihdettu.
maksoi silloin lähes 2500 mk. elikkä "edullinen", kun tonnin verran maksoi kenwoodit tai braunit, jotka olivat aivan mahdottomia metelinpitäjiä, jos kunnon pullataikinaa yritti vääntää. Kesto muutenkin hyvin lyhyt.
Myös leivänpaahdin on vuotta vanhempaa mallia, ja toimii paremmin kuin lasten uudemmat paahtimet.
Köyhän ei kannata sortua huonolaatuiseen kestohyöhykkeeseen tai pysyy lopun ikänsä köyhänä....ennenkin, mutta sanon taas...
Halvalla ei saa harvoin mitään hyvää. Kestävyyttä vaativissa laitteissa kannattaa panostaa laatuun, ehdottomasti. - Heikunkeikku
emw34 kirjoitti:
Köyhän ei kannata sortua huonolaatuiseen kestohyöhykkeeseen tai pysyy lopun ikänsä köyhänä.Mun huushollin yleiskone on vuosimallia -57 ja vielä toimii NI-IN priimasti, että vähäkö hävettää.
Menin pojan luo viime maanantaina ja päätin yllättää heidät, kun tulevat töistä, joten kiikutin yleiskoneen
sinne ja pläiskäsin menemähän aimo kasan nisuja ja sämpylöitä. Hiki vähä helmeili yleiskoneen ottanahaas, ku se uurasteli taikinan sekoituspuuhissa. Väki tuli kotia ja ah mikä nisuntuoksu leijaili huushollis. Kaikki olivat mielissään yleiskoneesta.
Tämä kyseinen yleiskone on helevetin kallis, ehkä siksi niin hyvä :) - GloriaJoy
tomppa2006 kirjoitti:
Kenwood taitaa olla brittiläista alkuperää, ei voi luottaa *hymyilee*.'heräsin' tuon ostoksen jälkeen ja messuvalistuin. Vaan kyllä oli kauniin siniset säihkysilmät esittelijämiehellä, solakat vyötäiset ja leviät harteet ja kravattikaan ei hyppinyt katsojan silmille, joten tästäkin opin et jos on liian koriaa silmänruokaa kaupittelija niin tuote on varmasti bluffia.
- tomppa2006
GloriaJoy kirjoitti:
'heräsin' tuon ostoksen jälkeen ja messuvalistuin. Vaan kyllä oli kauniin siniset säihkysilmät esittelijämiehellä, solakat vyötäiset ja leviät harteet ja kravattikaan ei hyppinyt katsojan silmille, joten tästäkin opin et jos on liian koriaa silmänruokaa kaupittelija niin tuote on varmasti bluffia.
...sillä minä meni vipuun siellä kenkäkaupassa naismyyjälle...
Joka pahoitteli ettei ole isompia, mutta ohuempaa sukkaa käyttämällä, kenkiä voi varmasti pitää ja hymyili niin viehkeästi ja vakuuttavasti, jotta minä poika poloinen menin ja ostin liian pienet kengät. emw34 kirjoitti:
Köyhän ei kannata sortua huonolaatuiseen kestohyöhykkeeseen tai pysyy lopun ikänsä köyhänä.Siihen voin ainoastaan ylimalkaan todeta, että minun kirjoitustaidolla, niiden luettelemisiin menisi päiviä, jos ei viikkoja.
Kestohyödykkeet olen aina pyrkinyt hankkimaan kunnollisia, mutta muutoin kaikenlaista hömppää on tullut ja edellee tulee hankittua tyyliin, ostetaan, kun kohdalle sattuu!! Ja usein on sattunut!;)
Rahallisesti eniten hintoinsa on tullut veneen kanssa. Viisvuotta, joista yksi vuosi vesillä, lähestulkoon lahjoitin veneen tarvitsijalle, kun en sillä itse kerennyt seilaamaan. Paatti maksoi 130 000 mk. ja 35 000 sen hukkasin. Meni tarvitsijalle ja on edelleen saman omistajan käytössä.
Laita säkin Tomppa kenkäs kiertoon, vaikka Punaisenristin kirpparille!Heikunkeikku kirjoitti:
Mun huushollin yleiskone on vuosimallia -57 ja vielä toimii NI-IN priimasti, että vähäkö hävettää.
Menin pojan luo viime maanantaina ja päätin yllättää heidät, kun tulevat töistä, joten kiikutin yleiskoneen
sinne ja pläiskäsin menemähän aimo kasan nisuja ja sämpylöitä. Hiki vähä helmeili yleiskoneen ottanahaas, ku se uurasteli taikinan sekoituspuuhissa. Väki tuli kotia ja ah mikä nisuntuoksu leijaili huushollis. Kaikki olivat mielissään yleiskoneesta.
Tämä kyseinen yleiskone on helevetin kallis, ehkä siksi niin hyvä :)vanha rakkaus ei ruostu!:))
Jotku vempaimet ovat kuin perheenjäseniä, niihin ajanmyötä kiintyy, kuin eläväiseen ikään.- tomppa2006
emw34 kirjoitti:
Siihen voin ainoastaan ylimalkaan todeta, että minun kirjoitustaidolla, niiden luettelemisiin menisi päiviä, jos ei viikkoja.
Kestohyödykkeet olen aina pyrkinyt hankkimaan kunnollisia, mutta muutoin kaikenlaista hömppää on tullut ja edellee tulee hankittua tyyliin, ostetaan, kun kohdalle sattuu!! Ja usein on sattunut!;)
Rahallisesti eniten hintoinsa on tullut veneen kanssa. Viisvuotta, joista yksi vuosi vesillä, lähestulkoon lahjoitin veneen tarvitsijalle, kun en sillä itse kerennyt seilaamaan. Paatti maksoi 130 000 mk. ja 35 000 sen hukkasin. Meni tarvitsijalle ja on edelleen saman omistajan käytössä.
Laita säkin Tomppa kenkäs kiertoon, vaikka Punaisenristin kirpparille!...kun eivät sovi edes 14v pojalleni, jolla on paljon minua leveämpi jalka. Kirpparia olen vakavasti harkinnut...
Omat virhehankintani ovat olleet pääsääntöisesti autoja. Turhan usein on tullut vaihdettua ja aina tulee takkiin. Mutta kun se autokuume iskee, niin sille ei vaan voi mitään. Auto on hankittava, oli siinä järkeä tai ei. - Heikunkeikku
emw34 kirjoitti:
Siihen voin ainoastaan ylimalkaan todeta, että minun kirjoitustaidolla, niiden luettelemisiin menisi päiviä, jos ei viikkoja.
Laita säkin Tomppa kenkäs kiertoon, vaikka Punaisenristin kirpparille!Siis Satakolmekymmentätuhatta häh. No OhhhHHHHoh hoo ja hoo.
Tota noin, ei sulla sattuis kuleksimaan nurkissas ylimäärästä himpun verran alle 20 hevosvoimasta perämoottoria :) Heikunkeikku kirjoitti:
Siis Satakolmekymmentätuhatta häh. No OhhhHHHHoh hoo ja hoo.
Tota noin, ei sulla sattuis kuleksimaan nurkissas ylimäärästä himpun verran alle 20 hevosvoimasta perämoottoria :)15hv, jammu on. sekin toistakymmentä vuotta ollut veljen hoteissa, kuin siihen pakettiin kuuluva Terhin 410- pulsaattorivenonen!:)
Lyhyt rikinen eikä sähköstarttia.
Vielä tarpeettomampi vajaa 5-metrinen HT- terhi tuunaamista vaativa ja siihen siniraita 40hp.- Heikunkeikku
emw34 kirjoitti:
15hv, jammu on. sekin toistakymmentä vuotta ollut veljen hoteissa, kuin siihen pakettiin kuuluva Terhin 410- pulsaattorivenonen!:)
Lyhyt rikinen eikä sähköstarttia.
Vielä tarpeettomampi vajaa 5-metrinen HT- terhi tuunaamista vaativa ja siihen siniraita 40hp.Njaa-a, sepäs harmillista, kun se jammus on veljesi luona kyläilemäs. Semmonen 15hv olis aika passeli meikäläiselle.
Mun vene on 5-metrinen Uttern. Siihen nyt passais isoompiki moottori, mutta en tarvitse isoa ja siinä on sekin, että jos yli 20hv menee, niin pitäis rekisteröidä ja sitä en viitsi.
Lyhyt matka saareen ajella, että pienempikin moottori käy.
- Heikunkeikku
No minkäs väriset ne sun kinttuklopottimet olivat?
Minä oon myös ostanut itselleni liian pienet kengät. Olin etsimässä itselleni uusia sulkapallokenkiä ja löysin tooooosi hyvät kengät, mutta olisivat saaneet olla puoli numeroa isommat. Liikkeesseä ei ollut suurempia ja kun kaupan käytävällä aikani tepastelin kenkien kera, niin päätin ne kuitenkin ostaa. Aateskelin, että ovatpahan sitten tukevasti alkakintuis, kun sulkiksessa täytyy tehdä äkkinäisiä pysähdyksiä ja sen semmosta, niin pesufadin kokoisilla kengillä ei etiäpäin pääse.
Tyytyväisenä sitten menin harjoituksiin uusien kenkien kera. KÄÄK, varpaat tökkäsivät ittensä kärkeen koikkelehtiessani ja niin siinä kävi, että isovarpaani kynnet tulivat ihan mustiksi. kauankohan siinä meni, kun kynsi oli kasvanu kokonaan ulos mustuudestaan, yli puoli vuotta muistaakseni. Nyyh.
Tunsin todellakin olevani tyhmä, kuin saapas, kun semmoset kengät ostin. Käyttämättä jäi. Taisin antaa ne jollekin.- tomppa2006
...vaalean ruskeat, ehkä hieman punertavaa sävyä mukana...
Olen vähän huono kuvailemaan värejä, tulee aina erimielisyyttä, minkävärinen jokin asia on. Mutta mää tykkäsin niistä, siis pidin tosi paljon niitten ulkonäösta.
Ei liian pieniä kenkiä pidä pirukaan. Varpaat tulee vaan kipeäksi, kuten hyvin sanavalinnoin kuvasit. Minulla on pieni jalka miesten mittapuun mukaan, mutta ei vaan ollut näin pieni. Jollekin meinaan minäkin antaa hienot kenkäni *niisk*.
Kyllä mulla ei nyt ole mitään turhaa kamaa kaapeissa. Yleiskoneen myin kaverille kun lapset väheni ja lopetin pullan leipomisen. Sämpylät sun muut syntyy ihan käsipelillä (kuten nytkin). Pieniä annoksia on kiva tehdä, saa monenlaisia.
Olen aikoinani tehnyt yhden tyhmän ostoksen, nimittäin silloin esittelijä myi kaupassa sellaista Bamix-sekoitinta. Sillä kun sai rasvattomasta maidostakin vaahtoa, olihan se ihme vempele ja kallis. Sitä ei ole ainakaan 15 vuoteen näkynyt, missä lienee. Ei nyt yhtäkkiä tule muuta mieleen.- tomppa2006
...sattumalta olisi leipäkonetta...
- tomppa2006
firefox58 kirjoitti:
Minä olen itse se leipäkone:)
...ehkä hieman "tyhmään" kysymykseen...
Ajattelin muutamia tuttujani, jotka hurahtivat 80-luvuilla noihin turhiin leipäkoneisiin. Minä leivon itsekin leipää, joten kai määki sitten oon leipäkonemies. Leivon myös pullaa... tomppa2006 kirjoitti:
...ehkä hieman "tyhmään" kysymykseen...
Ajattelin muutamia tuttujani, jotka hurahtivat 80-luvuilla noihin turhiin leipäkoneisiin. Minä leivon itsekin leipää, joten kai määki sitten oon leipäkonemies. Leivon myös pullaa...Leipominen on minusta aika tylsää puuhaa, mutta en suostu syömään kaupoissa tarjolla olevia sokeria ja margariinia sisältäviä liian vaaleita hiivaleipiä. Oivallinen ratkaisu minun tarpeisiini on leipäkone. Ei sotkeennu kädet, ei tule tiskiä, eikä jauho lennä pitkin pöytiä, ja saan haluamani kaltaista leipää. Mulla on kyllä monitoimikone, mutta sen ja sen osien tiskaamisesta ja pyyhkimisestä koituu liikaa vaivaa.
Yleensä teen leipäkoneessa pelkän löysän taikinan, jonka kaadan uunipellille matalaksi levyksi. Syy tähän on se, että teen useimmiten niin tummia leipiä, että ne eivät jaksa kohota kunnolla leipäkoneen vuoan korkuiseksi. Vieraille välttää vaaleampikin leipä, ja sen voin tehdä kokonaan leipäkoneessa. Jos leivon karjalan piirakoita, niin teen taikinan silloinkin leipäkoneessa.sedna2003 kirjoitti:
Leipominen on minusta aika tylsää puuhaa, mutta en suostu syömään kaupoissa tarjolla olevia sokeria ja margariinia sisältäviä liian vaaleita hiivaleipiä. Oivallinen ratkaisu minun tarpeisiini on leipäkone. Ei sotkeennu kädet, ei tule tiskiä, eikä jauho lennä pitkin pöytiä, ja saan haluamani kaltaista leipää. Mulla on kyllä monitoimikone, mutta sen ja sen osien tiskaamisesta ja pyyhkimisestä koituu liikaa vaivaa.
Yleensä teen leipäkoneessa pelkän löysän taikinan, jonka kaadan uunipellille matalaksi levyksi. Syy tähän on se, että teen useimmiten niin tummia leipiä, että ne eivät jaksa kohota kunnolla leipäkoneen vuoan korkuiseksi. Vieraille välttää vaaleampikin leipä, ja sen voin tehdä kokonaan leipäkoneessa. Jos leivon karjalan piirakoita, niin teen taikinan silloinkin leipäkoneessa.että sulla olis nii'in 'nyrkit savessa', että et sotkisi niitä keittiössä, vaan niinkun mulle kävisi, ne puhdistuisivat taikinan väännössä!;)
emw34 kirjoitti:
että sulla olis nii'in 'nyrkit savessa', että et sotkisi niitä keittiössä, vaan niinkun mulle kävisi, ne puhdistuisivat taikinan väännössä!;)
Juu, rasvaliukoinen lika, esim maali, voitelurasvat yms, puhdistuu kuulemma hyvin pullataikinan käsin vääntämisessä. Mulla on yleensä purua tukassa ja multaa kynsien alla. Ne eivät lähde pullataikinalla, mutta muurauslaasti valkasee hyvin mullassa tummuneet kynnet.
sedna2003 kirjoitti:
Juu, rasvaliukoinen lika, esim maali, voitelurasvat yms, puhdistuu kuulemma hyvin pullataikinan käsin vääntämisessä. Mulla on yleensä purua tukassa ja multaa kynsien alla. Ne eivät lähde pullataikinalla, mutta muurauslaasti valkasee hyvin mullassa tummuneet kynnet.
materiaali työstää, ainakin mulle.
´Vielä on odottamassa yhdestä puusta veistetty hevosen näköisveistos.
Ne oli isän bravuureja, sekä juuripahkoista veistetyt koristekipot.
Osa veljistä on heppansa veistänyt, mutten vielä ole saanut edes alulle veistostani.
Nyky sähkökamppeilla sen tekeminen teknisenä suorituksena ei olisi juuri mitään, mutta pelkän puukolla vuollen ja "hioen" siron hevosen veistäminen ei ihan joka uk..., henkilöltä onnistu.
Vielä kun se kriteereilläni pitäisi veistää muistinvaraisesti, kuin isäkin teki!emw34 kirjoitti:
materiaali työstää, ainakin mulle.
´Vielä on odottamassa yhdestä puusta veistetty hevosen näköisveistos.
Ne oli isän bravuureja, sekä juuripahkoista veistetyt koristekipot.
Osa veljistä on heppansa veistänyt, mutten vielä ole saanut edes alulle veistostani.
Nyky sähkökamppeilla sen tekeminen teknisenä suorituksena ei olisi juuri mitään, mutta pelkän puukolla vuollen ja "hioen" siron hevosen veistäminen ei ihan joka uk..., henkilöltä onnistu.
Vielä kun se kriteereilläni pitäisi veistää muistinvaraisesti, kuin isäkin teki!Veisto on vaativa laji ja rankkaa sorminivelille. Mun sormeni eivät ole ykköslaatua, ja käytän niitä säästeliäästi, jotta palvelisivat minua vielä vuosikymmeniä. Sähkökamppeilla tekeminen ei itse suorituksena ole kummoista. Siinä on keskeisessä asemassa mittatarkkuus ja rakenteiden taju, ja mä olen huippu pervoilemaan pilkun kanssa ja nokkela rakenneratkaisuissa. Metalli on siitä hieno materiaali, että sen kanssa päästään tarvittaessa millin sadasosan tarkkuuteen, puulla vain millin kymmenesosaan.
Meillä ole remppahommia tekemässä omien puheidensa kokenut kirvesmies/rakennusmestari. Työ epätarkkaa, että mä en voi sellaista hyväksy. Kaikista tavanomaisesta poikkeavista ratkaisusta mies oli sitä mieltä, ettei sellaista pysty tekemään, ja joka paikkaan mies oli vaan tunkemassa jotain massaa tuubista ja smyygiä smyygin perään, jottei tarvitsisi tehdä mittatarkkaa.sedna2003 kirjoitti:
Veisto on vaativa laji ja rankkaa sorminivelille. Mun sormeni eivät ole ykköslaatua, ja käytän niitä säästeliäästi, jotta palvelisivat minua vielä vuosikymmeniä. Sähkökamppeilla tekeminen ei itse suorituksena ole kummoista. Siinä on keskeisessä asemassa mittatarkkuus ja rakenteiden taju, ja mä olen huippu pervoilemaan pilkun kanssa ja nokkela rakenneratkaisuissa. Metalli on siitä hieno materiaali, että sen kanssa päästään tarvittaessa millin sadasosan tarkkuuteen, puulla vain millin kymmenesosaan.
Meillä ole remppahommia tekemässä omien puheidensa kokenut kirvesmies/rakennusmestari. Työ epätarkkaa, että mä en voi sellaista hyväksy. Kaikista tavanomaisesta poikkeavista ratkaisusta mies oli sitä mieltä, ettei sellaista pysty tekemään, ja joka paikkaan mies oli vaan tunkemassa jotain massaa tuubista ja smyygiä smyygin perään, jottei tarvitsisi tehdä mittatarkkaa.Talopaketin toimittajan mittamies kävi tarkastamassa rakennuksen valu ja muuraustyön varmistaakseen elementtien asennustyön onnistumisen.
Mittaukset tehtyään puistellen päätään, totesi, katsoin jo tullessani, ettei tämä ole ammatmiesten tekemä,,... on liian mittatarkasti ja huolellisesti tehty!
Se oli juuri hullujen rakennusvuosien -88 aikaan tapahtunut.
'Niitä oli ala-arvoisia rakennusfirmoja pilvin pimein sekä ammatinharjoittajia kuten kirves ja mies!;)
elämässäni oli mies. Jäi vähälle käytölle ja haisi pahalle, oli liian pienikokoinen ja kalju.
Et kai sä vain mennyt maksamaan siitä?? Ymmärrän kyllä jos haisi pahalle niin käyttämättä jää sitä kun ei voi tunkea mihinkään koneeseen:)
firefox58 kirjoitti:
Et kai sä vain mennyt maksamaan siitä?? Ymmärrän kyllä jos haisi pahalle niin käyttämättä jää sitä kun ei voi tunkea mihinkään koneeseen:)
sen kuosiin saattamisyritykset ja nekin aivan turhaan. Heitin tuoksupurnukat perään samalla oven avauksella kuin äijän pihalle. Eikä se mahtunut pesukoneeseen vaikka oli pieni.
Siis täysin turha investointi.- eronnu nainen
Joo mullakin naimisiin meno oli tarpeettominta ikinä. Olen kylläki nainen, mutta joutuin elättään miehenki. Onneks pääsin tyhjäntoimittajasta eroon! Kalliiksi vaan tuli, 50 000 euroa menetin erotessa. En ikään mene enää naimisiin!
- 1+103
eronnu nainen kirjoitti:
Joo mullakin naimisiin meno oli tarpeettominta ikinä. Olen kylläki nainen, mutta joutuin elättään miehenki. Onneks pääsin tyhjäntoimittajasta eroon! Kalliiksi vaan tuli, 50 000 euroa menetin erotessa. En ikään mene enää naimisiin!
taidat olla maailmanhistorian ensimmäisiä naisia
joka maksaa erossa miehelle
tasa-arvon nimissä tapahtuu kaikenlaista :) - heti valitus
1+103 kirjoitti:
taidat olla maailmanhistorian ensimmäisiä naisia
joka maksaa erossa miehelle
tasa-arvon nimissä tapahtuu kaikenlaista :)Eihän naiselle voi käydä näin :))
- Teemuna
Muutama auto on tullu aivan tarpeettomasti fiilispohjalla hankittua/vaihdettua.
- tomppa2006
...tähän sortuvat miehet melko usein...
On vaan sellainen fiilis, että auto pitää saada. Se että onko järkeä tai käyttöä, ei ratkaise asiaa joka on vaan sillä hetkellä ihan "must". - uutisissa nyt
tomppa2006 kirjoitti:
...tähän sortuvat miehet melko usein...
On vaan sellainen fiilis, että auto pitää saada. Se että onko järkeä tai käyttöä, ei ratkaise asiaa joka on vaan sillä hetkellä ihan "must". - tomppa2006
uutisissa nyt kirjoitti:
...erityisesti tekstissä oleva maininta:
"Ne, joiden pankkitili ei riitä luksusauton hankintaan, suhtautuvat sellaisten ostajiin miehisyyden jatkajina tai pröystäilijöinä."
Tosin ei oma autoni nyt mikään luksusauto ole, mutta tavallista kalliimpi kyllä ja olen huomannut jotain tämän suuntaista suhtautumista. Ei se silti minua haittaa pätkääkään.
- vasso-Q
Äkkiseltään en muista muita kuin teesihdin oston. Paitsi tietenkin sen yhden parin Eccon kenkiä, jotka kiristävät vieläkin monen vuoden jälkeenkin kun ovat liian matalat ja jonain päivänä vien ne suutarille venytettäviksi.
Ja sitten kolmekymppisenä ostin ryppyrasvoja ja naamankuorintavoiteta ja ties mitä. Sikäli olivat onnistunieta ostoksia, että en ole rypistynyt vieläkään. Siis omasta mielestäni. Muut vanhenevat, minä en.
Mistä taas pääsin seuraavaan aiheeseen eli siihen, että pienessä paikallisessa teatterissa kävin katsomassa näytelmää josta sen enenpää. Oletin, että molemmat olivat amatöörejä sekä melkein ikäisiäniä naisia. Kummankin kohdalla oli joku ihme tuttuuden tunne. Ei tämä asumanikaan järin suuri kaupunki ole. Jälkikäteen näin näyttelijöiden nimet. Toisen nimi ei sanonut mitään mutta toinen liittyi nuoruuteeni eli olimme tavanneet noin 30 vuotta sitten. Taisimme olla jopa kummeja samalle lapselle. Näin se maailma meidät erottaa eiku me itse häviämme toisiltamme.- tomppa2006
...teetä, enkä silti koskaan ole tarvinnut teesihtiä...
Esimerkiksi Hehkuvat vuoret merkkinen teekokoelma on minun makuuni. Ai, sinulla on ollut myös pientä kenkäongelmaa. Tuo viimeinen jakso tekstissäsi oli hyvä osoitus siitä miten onkaan:
Maailma niin pieni.
kengistä aloitettiin, sama on käynyt mullekin. Vaikka saapikkaat on tuntuneet hyviltä kaupassa, kun niillä muutaman askeleen ottaa, eikä myöskään auttanut suutarin venytys.. suomalaista laatua :/
Listaa vois jatkaa, mm. turhilla vaatehankinnoilla, oon ihan liian huono kierrättään niitä.
Nykyisin kyllä yrittäny opetella käyttään järkeä hankinnoissa.. Pisteitä vähä ees yrityksestä? ;)
Muuhun 'tilpehööriin' harvemmin sorrun.. kynttilänjalkoja yms. kippoja saa sitte lahjaksi..siis ihan laatujuttuja.- tomppa2006
...lohduttavaa nähdä kohtalotovereita, joille tapahtunut sama erehdys...
Ei tunne itseään läheskään niin tyhmäksi enää ja itsevarmuus palautuu. Muuten on minulla vaatehankinnat menneet kyllä erittäin hyvin ja olen tarkka ostamisissani. Ei mitään tilpehööriä.
- verditti
Haza ja Ferrogamo ovat puhuneet italialaisesta kengästä, mutta miehekkäästi.
Minä aidosti amerikkalaisesta.
Ostan kenkiä vain tarpeeseen, eli silloin kun joku huomauttaa, että olis aika...
Jos näkisin esim. Hazan kuolaamassa kenkäkaupan ikkunan takana, olisin varma ,
ettei katse ole kohdistunut kenkiin.- GloriaJoy
myydäänkö siel silkkisukkiikiin, siin kenkäkaupas? ... ;-)
- verditti
GloriaJoy kirjoitti:
myydäänkö siel silkkisukkiikiin, siin kenkäkaupas? ... ;-)
Ja vain silkkisiä sukkia.
- tomppa2006
Kun stiflat ja IPhonet muuttuu erotiikkaa, tärkeämmiksi.
Minä kannatan aistillista rakkauselämää, jopa rakastelua.
Kengät ovat käyttötavaraa, alusvaatteet ja sukat, joskus
jopa kaiken huipentuma, kuolaamista aiheuttava. Nautinto. - HTZA
että Olkihattuja en ole katsellut sillä silmällä.
Ranskalaiset korot ovat minut opettaneet siirtämään katseeni nilkkoihin.
:)
H.
tule oikein mitään mieleen,että joku ostos olisi ollut tarpeeton.Olen yleensäkin hyvin harkitseva ostelija.Ukko tossa teki tarpeettoman ostoksen,kun piti saada vieläkin isompi telkkari.On se kumma,että nykyaikana kaikki pitää olla niin suurta. Töissä melkein kilpailevat siitä,kenellä on isompi..
- tomppa2006
...miehille verrata kenellä on suurimmat pelit ja vehkeet...
En silti katsele naapurin Porschea sillä silmällä, että itsellä pitäisi olla vielä suurempi ja komeampi auto.
Tuo on kyllä hyvä naiselle, jos on harkitseva ostelija. tomppa2006 kirjoitti:
...miehille verrata kenellä on suurimmat pelit ja vehkeet...
En silti katsele naapurin Porschea sillä silmällä, että itsellä pitäisi olla vielä suurempi ja komeampi auto.
Tuo on kyllä hyvä naiselle, jos on harkitseva ostelija.aina nii hyvä ole.Jotenki tuntuu välillä,että olen omituinen..Mua ei hirveesti kiinnosta vaateostokset eikä mitkään kampaamot eikä oikeestaan mikään muukaan ostaminen tai laittaminen.Silti olen ihan huoliteltu nainen.Sitä ostaa jonkun retun, ku ihan pakko on mutta ei ole tarvetta hääsätä kaappeja täyteen. :))
- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
aina nii hyvä ole.Jotenki tuntuu välillä,että olen omituinen..Mua ei hirveesti kiinnosta vaateostokset eikä mitkään kampaamot eikä oikeestaan mikään muukaan ostaminen tai laittaminen.Silti olen ihan huoliteltu nainen.Sitä ostaa jonkun retun, ku ihan pakko on mutta ei ole tarvetta hääsätä kaappeja täyteen. :))
...sille miehelle jonka kanssa asustelet...
Monet naiset ostavat enemmän rettuja ja krääsää, mitä tienaavat. Vaateostokset ovat mielestäni tuskallista puuhaa, en löydä niistä mitään hyvää, pakon sanelema juttu.
- RotuNainen.
Tarpeettomia hankintoja:
1. Soutulaite
2. Päiväpeitto
3. Meikkilaukku (tuli tosin lahjaksi...)
4. Irtohiuslisäkkeet
5. Kaksi numeroa liian isot kengät- myös meiltä
500 €:n järjestelmäkamera. En innostunut valokuvauksesta ja koska se kamera oli niin kallis, niin en uskalla ottaa sitä mukaan oikein minnekään rientoihini, ettei vain mene rikki. Olisi pitänyt harkita tuota ostosta kauemmin, tavallinen digipokkari olisi ollut mulle ehkä kaikista kätevin.
- Näpsimään siitä!
myös meiltä kirjoitti:
500 €:n järjestelmäkamera. En innostunut valokuvauksesta ja koska se kamera oli niin kallis, niin en uskalla ottaa sitä mukaan oikein minnekään rientoihini, ettei vain mene rikki. Olisi pitänyt harkita tuota ostosta kauemmin, tavallinen digipokkari olisi ollut mulle ehkä kaikista kätevin.
sinä uskallat! Uskalletaanhan sitä mennä liikenteeseenkin vaikka auto maksaa pikku omaisuuden verran. :)
- tomppa2006
...kengät, on sekin mahdollista. Sama ongelma, käyttämättä jää...
Kuin myös soutulaite, en usko kenelläkään olevan säännöllisessä käytössä. - tomppa2006
myös meiltä kirjoitti:
...täytyy olla helppokäyttöinen ja mahdollisimman pieni...
- henrjii
pikkasen vuoti, siksi ostin. Tiivisterengas oli lompakossa iät, ja ajat, kun vuoto loppui, ja lopuksi vaihdoin koko auton. Tiivisterengas on vieläkin käyttämättömänä, tässä tietokonepöydän laatikossa.
- henrjii
juoppo kuin suutari. Oppikirjakin alkaa, kengänteko aloitetaa ottamalla tukevat pohjat.
- tomppa2006
...hankintoja on useampiakin autotallissa, jotka ovat vaan jääneet sinne lojumaan...
Pois silmistä, pois mielestä periaatteella. - tomppa2006
henrjii kirjoitti:
juoppo kuin suutari. Oppikirjakin alkaa, kengänteko aloitetaa ottamalla tukevat pohjat.
...suutarin lapsillakaan ei ole kenkiä...
- Turhuusmarkkinat
laturi, jonka ostin 10v sitten. On jäänyt ne ladattavat paristot ostamatta.
Onhan niitä turhia hankintoja ollut aikojen kuluessa muitakin, mutta nykyisin harvoin, kun en ostele mitään...melkein. :)
Kauniit kengät on taidetta. Laita ne esille.- tomppa2006
...ennemmin päästä niistä kengistä eroon ja mieluummin oppia virheestäni, muistuttaisi aina vaan...
Paristolaturi kuulostaa hyvältä asialta silloin, jos johonkin laitteeseen menee paljon paristoja. Mutta viitsiikö niitä tosiaan alkaa latailemaan, se on jo eri asia.
- VaaLee
Turhin ostokseni on ollut hieno, sininen, 75 euroa maksanut hattu joitakin vuosia sitten. Käytin hattua tasan kerran ja silloinkin minulle huomautettiin, että näytän hattuni takia vähän niin kuin eri porukkaan kuuluvalta...
Pistin hatun noin vuosi sitten roskiin.- tomppa2006
...mennessäni, mietin ihan tosissani pitäisikö ostaa hattu...
En sellaista kuitenkaan hommannut ja huomasin hautausmaalla, ettei yhdelläkään miehellä sellaista ollut, ei edes vanhimmilla. Joten ei näköjään enää kuulu sekään ikämiesten asusteisiin.
- Anjaniina.
Ostin HotGripsien kahvalämppärit.
Oli oikein 4 eri teho-aluettakin.
Mutta niin vain jäi asentamatta
ja kylmät ehtivät tulla.- tomppa2006
...on aina yhtä mukava jutella kanssasi, heh...
Aika tarpeettomat taitavat olla,samoin kuin mielestäni on auton sisätilalämmitin. En ole koskaan tarvinnut, eikä kuitenkaan tulisi laitettua päälle. Mitä vähemmän muistettavaa, sen parempi ja ajaessa auto kyllä lämpenee. - 1+1=3
tomppa2006 kirjoitti:
...on aina yhtä mukava jutella kanssasi, heh...
Aika tarpeettomat taitavat olla,samoin kuin mielestäni on auton sisätilalämmitin. En ole koskaan tarvinnut, eikä kuitenkaan tulisi laitettua päälle. Mitä vähemmän muistettavaa, sen parempi ja ajaessa auto kyllä lämpenee.Hankintani oli autoon asennettava ns. hirvipilli! Suulas myyntimies, varmaan savosta päin lähtöjään, sai ylipuhuttua.
Hirvi tulla tömähti konepellille, vaikka oli kaksi pilliä autossa!
S:tana jos yhyttäisin tuon trokarin, niin turpaan vetelisin ilman armoa, kaikkea paskaa sitä myydäänkin ja vieläpä hengen pelastajana!!!
Onko muita samaan huijaukseen sortuneita? - tomppa2006
1+1=3 kirjoitti:
Hankintani oli autoon asennettava ns. hirvipilli! Suulas myyntimies, varmaan savosta päin lähtöjään, sai ylipuhuttua.
Hirvi tulla tömähti konepellille, vaikka oli kaksi pilliä autossa!
S:tana jos yhyttäisin tuon trokarin, niin turpaan vetelisin ilman armoa, kaikkea paskaa sitä myydäänkin ja vieläpä hengen pelastajana!!!
Onko muita samaan huijaukseen sortuneita?...samaan huijaukseen sortunut...
Mutta tiedän turvallisuuden ja tarpeellisuuden varjolla kaupattavan monennäköistä roskaa. Etenkin turvallisuus jo sanana hämää monet sortumaan puuta heinää hankintoihin.
- jälkijunaviisas
Ostin kalliin kannettavan cd-soittimen, jota käytin ehkä pari kuukautta. Vuotta en tarkalleen muista, mutta melkein samoihin aikoihin alkoi pikkuhiljaa mp3-soittimet yleistyä (halvempia ja enemmän tallennustilaa), joten sellainen olisi ollu kätevämpi.
- tomppa2006
...oikein kuunnella musiikkia näistä kannettavista...
Ehkä sitten ei ole minun juttuni tai toisaalta voihan olla, että olen vaan niin kirotun vanhanaikainen. Aika paljon tulee kaikkea lisää hankittavaa niitä haluaville. Tietokone on mun juttuni, pärjään mukavasti sen kanssa ja jaksan opetella uusia ohjelmia.
- RaisaReija
Lähes kaikki kuntoiluvälineet: kuntopyörä,tasapainolauta, steppilauta,sisätramboliini,kuminauhajutut, nilkkapainot, käsipainot, sykemittari, askelmittari. Kaikkia oon käyttänyt tasan alle kymmenen kertaa.
Jokakerta kun olen ostanut jonkun näistä olen aina ajatellut aloittaa uuden tterveen elämän.
Olishan siinä vähän liikuntaa kun raahais nämä kierrätyskeskukseen....- tomppa2006
...suosittelen kaikille ihmisille liikuntamuotona kävelyä...
Ei tarvitse ostaa mitään kuntoiluvälineitä, kaikilla on lenkkikengät kotona. Senkun vaan tossut jalkaan ja baanalle tai luontoon, ihan missä kukin tykkää kulkea. Saa raitista ilmaa ja ajatukset selkeytyvät, eikä tule edes hiki, ainakaan näillä ilmoilla. tomppa2006 kirjoitti:
...suosittelen kaikille ihmisille liikuntamuotona kävelyä...
Ei tarvitse ostaa mitään kuntoiluvälineitä, kaikilla on lenkkikengät kotona. Senkun vaan tossut jalkaan ja baanalle tai luontoon, ihan missä kukin tykkää kulkea. Saa raitista ilmaa ja ajatukset selkeytyvät, eikä tule edes hiki, ainakaan näillä ilmoilla.Paits jos on luupiikki kantapäässä, niinkuin mulla vuosi pri sitten ja ensimmäisen kerran kerran jo 7 vuotiaana. Siks fillari on mun kestosuosikki. Monet kerrat olen ajanut ojaankin, nimittäin lauantaiöinä.
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Paits jos on luupiikki kantapäässä, niinkuin mulla vuosi pri sitten ja ensimmäisen kerran kerran jo 7 vuotiaana. Siks fillari on mun kestosuosikki. Monet kerrat olen ajanut ojaankin, nimittäin lauantaiöinä.
...sinun sykkelin kyytiin. En, vaikka pyytäisit...
Ojaanajo ei voi johtua, muusta kuin liikuttuneesta lauantai-iltafiiliksestä ja se on vaarallista.
Minulla ei edes ole polkupyörää, kun en tykkää pyöräilystä, mutta aika monet ikäkausikaverit pitävät sitä jopa kävelyä tehokkaampana. Minulla tulee persus kipeäksi. tomppa2006 kirjoitti:
...sinun sykkelin kyytiin. En, vaikka pyytäisit...
Ojaanajo ei voi johtua, muusta kuin liikuttuneesta lauantai-iltafiiliksestä ja se on vaarallista.
Minulla ei edes ole polkupyörää, kun en tykkää pyöräilystä, mutta aika monet ikäkausikaverit pitävät sitä jopa kävelyä tehokkaampana. Minulla tulee persus kipeäksi.Muistelimme kesällä yhden hepun kanssa yhtä pyräreissuua. Hän oli juuri täyttänyt 18 ja juonut kaikki rahansa, eikä ollut enää varaa taksikyytiin. Niinpä hän pyysi päässä minun fillarin tarakalla kotiin. No sehän passasi. Minä ajelin tuulen nopealla Harkovilla jalassa kirkkaanpunaiset korkkarit, joissa 10 cm korko. Ihan suoralla asfalttitiellä menetin ajoneuvoni hallinna, ja löysimme itsemme ojasta. Minulla oli vaaleanpunaiset vaattet ja kyytiläisellä valkoiset farkut. Heppu vähän tuohtui ja väitti, että minä olen niin kännissä, etten pysty ajamaan, ja hän ajoi loput kilometrit ja minä olin tarakalla. Hänenkin ohjastaman matkaosuuden päätteksi ajoimme vielä kerran ympäri.
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Muistelimme kesällä yhden hepun kanssa yhtä pyräreissuua. Hän oli juuri täyttänyt 18 ja juonut kaikki rahansa, eikä ollut enää varaa taksikyytiin. Niinpä hän pyysi päässä minun fillarin tarakalla kotiin. No sehän passasi. Minä ajelin tuulen nopealla Harkovilla jalassa kirkkaanpunaiset korkkarit, joissa 10 cm korko. Ihan suoralla asfalttitiellä menetin ajoneuvoni hallinna, ja löysimme itsemme ojasta. Minulla oli vaaleanpunaiset vaattet ja kyytiläisellä valkoiset farkut. Heppu vähän tuohtui ja väitti, että minä olen niin kännissä, etten pysty ajamaan, ja hän ajoi loput kilometrit ja minä olin tarakalla. Hänenkin ohjastaman matkaosuuden päätteksi ajoimme vielä kerran ympäri.
...sää taidatkin olla oikein Sedna-pyöräteiden kuningatar...
Tuli mieleen yks lauantai-ilta tapahtuma n. 15 vuotta sitten. Olin tullut juuri kotiin työmatkalta Englannista ja nappaillut koneessa reilusti lauantaipäivän kunniaksi. Pyysin kotona rouvalta lainaksi pyörää, koska halusin lähteä kaupungille katsomaan tuttuja. Noin kymmenen metriä talomme ulkopuolella on kapea, metrin levyinen polku, joka päättyy portinpielipylväisiin. Ajoin reilulla vauhdilla suoraan tolppaan, josta lensin yli sarvien onneksi pehmeälle nurmikolle. Ilmalennon aikana ehdin ajatella laulun sanoja:
Olen lentäjän poika. tomppa2006 kirjoitti:
...sää taidatkin olla oikein Sedna-pyöräteiden kuningatar...
Tuli mieleen yks lauantai-ilta tapahtuma n. 15 vuotta sitten. Olin tullut juuri kotiin työmatkalta Englannista ja nappaillut koneessa reilusti lauantaipäivän kunniaksi. Pyysin kotona rouvalta lainaksi pyörää, koska halusin lähteä kaupungille katsomaan tuttuja. Noin kymmenen metriä talomme ulkopuolella on kapea, metrin levyinen polku, joka päättyy portinpielipylväisiin. Ajoin reilulla vauhdilla suoraan tolppaan, josta lensin yli sarvien onneksi pehmeälle nurmikolle. Ilmalennon aikana ehdin ajatella laulun sanoja:
Olen lentäjän poika.Nauroin ääneen tuota lentäjän poikaa. Kerran taas ajelin taas kapakasta kotiin, silloin veljeni retkipyörällä. Hups, etupyörä jässähti routakoloon, ja minä lensin ohjaustangon yli sel'lleni asfalttiin ja polkupyörä tli perässä päälleni. Oli vähän epätoivoinen fiilis, mutta sitten kauempana tiellä alkoi näkyä auton ajovalot. Ajattelin, että olis tosi noloa, jos joku tulis pelastamaan minua polkupyörän alta, ja nousin vikkeleeän ylös. Loppumatkasta pisti ihan hirveesti naurattamaan, kun fillarin etuvanne kiemurteli kuin käärme.
Piilotin fillarin vanhempieni autotallin perälle, ettei veljeni huomaisi, että sen etuvanne oli vääntynyt pahasti. Aloitin pian sen jälkeen opettajan hommat, enkä pystynyt nostamaan oikeaa kättäni liitutaulun puolta väliä korkeammalla, koska lavalleni tapahtui jotain singotessani ilmalennolle. Se oli siinä mielessä hyvä, koska oppilailla oli tapana kastella sieni niin märäksi, että vesi oolisi valunut käsivartta pitkin kainaloon, jos olisin ojentanut olkavarteni reipaasti ylös.- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Nauroin ääneen tuota lentäjän poikaa. Kerran taas ajelin taas kapakasta kotiin, silloin veljeni retkipyörällä. Hups, etupyörä jässähti routakoloon, ja minä lensin ohjaustangon yli sel'lleni asfalttiin ja polkupyörä tli perässä päälleni. Oli vähän epätoivoinen fiilis, mutta sitten kauempana tiellä alkoi näkyä auton ajovalot. Ajattelin, että olis tosi noloa, jos joku tulis pelastamaan minua polkupyörän alta, ja nousin vikkeleeän ylös. Loppumatkasta pisti ihan hirveesti naurattamaan, kun fillarin etuvanne kiemurteli kuin käärme.
Piilotin fillarin vanhempieni autotallin perälle, ettei veljeni huomaisi, että sen etuvanne oli vääntynyt pahasti. Aloitin pian sen jälkeen opettajan hommat, enkä pystynyt nostamaan oikeaa kättäni liitutaulun puolta väliä korkeammalla, koska lavalleni tapahtui jotain singotessani ilmalennolle. Se oli siinä mielessä hyvä, koska oppilailla oli tapana kastella sieni niin märäksi, että vesi oolisi valunut käsivartta pitkin kainaloon, jos olisin ojentanut olkavarteni reipaasti ylös....ja rasvaa kethuihin ja rattaisiin...
Erään kerran jouduin tyttöystäväni isän häätämäksi yhdestä talosta noin nejänkymmenen kilometrin päässä kotoa. Oli keskiyö eikä minulla ollut rahaa taksiin, joten jouduin jalkamieheksi. Noin puolessa välissä kotimatkaa elämä alkoi taas hymyillä, kun sain "lainatuksi" polkupyörän tien poskesta. Takakumi oli lähes tyhjä, mutta matkanteko sujui huomattavasti joutuisammin. Ehkä jo niitä peruja on pyöräilystä kipeytynyt takapuoleni. tomppa2006 kirjoitti:
...ja rasvaa kethuihin ja rattaisiin...
Erään kerran jouduin tyttöystäväni isän häätämäksi yhdestä talosta noin nejänkymmenen kilometrin päässä kotoa. Oli keskiyö eikä minulla ollut rahaa taksiin, joten jouduin jalkamieheksi. Noin puolessa välissä kotimatkaa elämä alkoi taas hymyillä, kun sain "lainatuksi" polkupyörän tien poskesta. Takakumi oli lähes tyhjä, mutta matkanteko sujui huomattavasti joutuisammin. Ehkä jo niitä peruja on pyöräilystä kipeytynyt takapuoleni.Mut mä en kerro sitä, että roikuin kerran pää alaspäin jyrkässä rinteessä nokkosten keskellä ja taas polkupyörä mun päällä.
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Mut mä en kerro sitä, että roikuin kerran pää alaspäin jyrkässä rinteessä nokkosten keskellä ja taas polkupyörä mun päällä.
...sullahan on hyvin intiimi suhde polkupyöriin, ei ihmekään et tykkäät pyöräilystä...
- Arghh
199 euron jamon merkkiset kauittimet myyjä sai mut vakuuteltua että on hyvät mutta taisipa mennä rahat hukkaan kun en huomaa äänessä paljoo eroo entisiin kaiuttimiin.
- tomppa2006
...ne minun kengät ei maksaneet kuin 135 €....
- metsurin-koira
raivaus-saha ostin kun kyllästyin kyykkimään moottorisahan kanssa ,luulin sen helpottavan hommia. Toisin kävi leikkasi kiinni vaikka oli oikeat polttoaineet ja kuulemma ammattikäyttöön tarkoitettu suli käteen Suomeksi sanottuna nyt on ollut 6kk maahantuojan syynättävänä ja rahat seisoo kiinni nekin 1300euroa,homma jatkuu moottorisahalla.Olisi pitänyt tyytyä käyttämään sitä moottorisahaa alun pitäen.
- tomppa2006
...tarvitse tyytyä pelkkään moottorisahaan...
Kyllä kunnon raivaussaha on kova laite ryteikössä. Varmaan jotain valmistusvikaa tai muuta häippää siinä sinun raivaussahassa. Toivottavasti maahantuoja selvittää, niin kuin kaiken järjen mukaan pitäisi, varmasti harmittaa pitää kiinni rahoja tuollaisessa. - turhuudessa
tomppa2006 kirjoitti:
...tarvitse tyytyä pelkkään moottorisahaan...
Kyllä kunnon raivaussaha on kova laite ryteikössä. Varmaan jotain valmistusvikaa tai muuta häippää siinä sinun raivaussahassa. Toivottavasti maahantuoja selvittää, niin kuin kaiken järjen mukaan pitäisi, varmasti harmittaa pitää kiinni rahoja tuollaisessa.Ehdottomasti on 20v. sitten ostamani uusi Toyota HDJ80 maasturi, jolla en sitten ole ajanut lainkaan, vaan se on seissyt tallissani. Vaimo siitä joskus viisastelee, että täysin turhan panttina siellä tallissa on ajamaton auto (tai ei ihan, on siinä muutama sata kilometriä mittarissa).
Sitten kerran ostin huutokaupasta kiinteistön ja siinä mukana tuli vielä pieni saari. En ole koskaan käynnyt katsomassa tuota ostamaani saarta ja sekin on ollut jo minulla 15v. omistuksessa. Vaimo ei edes tiedä missä kyseinen saari on! - tomppa2006
turhuudessa kirjoitti:
Ehdottomasti on 20v. sitten ostamani uusi Toyota HDJ80 maasturi, jolla en sitten ole ajanut lainkaan, vaan se on seissyt tallissani. Vaimo siitä joskus viisastelee, että täysin turhan panttina siellä tallissa on ajamaton auto (tai ei ihan, on siinä muutama sata kilometriä mittarissa).
Sitten kerran ostin huutokaupasta kiinteistön ja siinä mukana tuli vielä pieni saari. En ole koskaan käynnyt katsomassa tuota ostamaani saarta ja sekin on ollut jo minulla 15v. omistuksessa. Vaimo ei edes tiedä missä kyseinen saari on!...tuollaisen kiinteistön muuttamisessa rahaksi ei pitäisi tulla ongelmaa...
Luin jostakin, että suuret ikäluokat omistavat valtavia omaisuuksia, ehkä siinä on jotain perääkin? - -----
turhuudessa kirjoitti:
Ehdottomasti on 20v. sitten ostamani uusi Toyota HDJ80 maasturi, jolla en sitten ole ajanut lainkaan, vaan se on seissyt tallissani. Vaimo siitä joskus viisastelee, että täysin turhan panttina siellä tallissa on ajamaton auto (tai ei ihan, on siinä muutama sata kilometriä mittarissa).
Sitten kerran ostin huutokaupasta kiinteistön ja siinä mukana tuli vielä pieni saari. En ole koskaan käynnyt katsomassa tuota ostamaani saarta ja sekin on ollut jo minulla 15v. omistuksessa. Vaimo ei edes tiedä missä kyseinen saari on!Hurautapa maasturillasi kiinteistöllesi vaimon kanssa ja käykää vaikka yhdessä katsomassa sitä saarta. Voi tulla hauskakin retki. Talvella pääsee jäätä pitkin vaikka hiihtämällä!
turhuudessa kirjoitti:
Sitten kerran ostin huutokaupasta kiinteistön ja siinä mukana tuli vielä pieni saari. En ole koskaan käynnyt katsomassa tuota ostamaani saarta ja sekin on ollut jo minulla 15v. omistuksessa. Vaimo ei edes tiedä missä kyseinen saari on!sopivasti kompensoi Toyotasta aiheutuneen menetyksen??
Ja onhan se hyvä olla maasturi olemassa, ehdottomasti.Ja sun maasturisi ei tottavie kuluta juurikaan polttoainetta, eikä siten tallaa suurta hiilitassunjälkeä!:)
ps. Meissä ja suvussani taitaa olla samoja geenejä,
Veljeni rakennutti´kesämökin v-90, eikä ole vielä kerennyt yhtään yötä siellä olemaan, Onneksi käy keväällä/ syksyllä laittamassa paikat kuntoon, että me muut pääsemme siellä viettämään vapaa-aikaamme.:))
Sähköt on ja lähiaikoina vesijohto ym tulossa.
Erehdyin uskomaan erääseen vakuuttavaan mainokseen, siinä uskoteltiin että tämä ihmevoide vie kaikki juonteet naamalta. Siellä se purnukka nyt lojuu kaapinhyllyllä ilkkuen :D
- tomppa2006
...et ole ainoa halpaan mennyt naarasmerkkinen...
Olen seurannut läheltä kahden siskoni ryppyjenvastaistasotaa, joka alkoi jo alle parikymppisenä ja jatkuu neitojen nyt täyttäessä 50 v. Siinä on rahaa palanut ja paljon ihmevoidefirmoille. Aivan ikäisensä näköisiä typsykät ovat, joten heidän kohdallaan rahat ovat menneet sinne kankkulan kaivoon.
Miehillä on se etu, kun ei tule lainkaan ryppyjä. Jotain pieniä uurteita, juonteita tai kurttuja toki on havaittavissa, mutta ne vain lisäävät charmia ja ne erottavat miehet poikasista.
- MinäHullu
menin asentamaan koukun hintaan 899€ enkä edes koskaan hommannut sitä peräkärryä.
Vaihdoin autoa jossa ei ole myöskään ole vetokoukkua ja nyt kun tulee tarvetta vuokraan pakun.- tomppa2006
...vaikkakin asun omakotitalossa ja joskus voisi olla hyvä...
Etten koskaan hommaa autooni vetokoukkua. Seuraavaksi täytyisi hankkia peräkärry ja sitten tulisi ongelma missä sitä säilyttää. Yhden kerran olen joutunut lainaamaan kaverini Transitia kolmen vuoden aikana, joten ei paljon ole käyttöä. Liikkeet tuovat isommat tarvikkeet kotiin ja vievät vanhat mennessään.
Negatiivinen suhtautumiseni vetokoukkuihin juontaa juurensa isäukon autosta, jossa oli koukku ja sai olla todella tarkkana peruuttamisen kanssa, ettei kolhinut sillä koukulla muita autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039