Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. Kirjoituksissa sanotaan: Yksikään, joka Häneen uskoo, ei joudu häpeään.Room.10:9-11 Tätä sanotaan uudestisyntymäksi. Siis rautalankasta väänetynä,,vaikka olimme luterilaisia,helluntailaisia,.vapaakirkollisia.babisteja,,nokiamissionlaisia..katolilaisia.mutta EMME uudestisyntyneitä, emme päässe kuin kadotukseen,,jäsenyys esim lapsikasteen kautta(kasteenarmo) EI pelasta,,,Luterilaisessa seurakunnissa pitää vaikka rippikoulussa suoraan kysyä kuka haluaa seurata Jeesusta. niin se joka ottaa Jeesuksen vastaan, sen kyllä huomaa kuka on Jeessaen oma,,mutta kai se pitää aloittaa papistossa se herätys(Uuudestisyntymä)
Kuinka teen uskonratkaisun?
3
114
Vastaukset
- mm
olen kyllä sitä mieltä että jos jeesus on sinun sydämmessäsi ja olet antanut ottaa uskon vastaan
sydämmeesi niin kyllä silloin sinä olet vaihtanut jo suunnan elämääsi ....kun se kuitenkin on jokaisen
ihmisen itse tehtävä sitä jo voi sanoa uudelleensyntymäksi.....
kirkon vapaaehtoinen Jumala yksin pelastaa, joten jokainen on kuitenkin Luojansa edessä vastaamassa omasta ratkaisustaan.
Tietenkin voidaan kysyä miten se vaikuttaa minuun ja toimintaani jo maan päällä. Jeesusksen vertauksen mukaan kasvaako minusta hyviä hedelmiä vai huonoja?
Miksi Jeesus sitten käski kastaa meitä, voi olla ettei itseään varten vaan meille merkiksi toinen toisillemme.
Toisaalta kun Jeesus kastettiin, silloin Jumala kertoi että piti Jeesuksesta, ja tunnusti lähet lapsekseen. Miksei siis myös meille kun saamme kasteen, olipa se milloin vaan.
Jussi Kosonen
Kirkon nuorisotyönohjaaja- abottim
Jokaisen ihmisen, sinunkin tulee tehdä parannus. Aiheesta kerrotaan lisää näillä sivuilla: http://www.teeparannus.blogspot.com
Toisaalta parannus ei ole oma työsi, vaan Jumalan työ. Jumalan valtakunta on lähestynyt sinua ja kutsuu sinua sisälle siihen parannuksen ahtaan portin kautta. Jumalan valtakunta on jo täällä maan päällä ja se koostuu uskovaisista ihmisistä. Jumalan valtakunnassa saarnataan Jeesuksen valtuuttamina parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Se sinunkin pitää omalle kohdallesi uskoa. Silloin saat, mitä tuo saarna lupaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039