ja sen myötä suomalaisten rakastamat hiihtokilpailut.
Dopingskandaalit puhuttavat yhä, mutta että dopingin vapauttamistakin on taas vaadittu. Mitä olet mieltä siitä jos dopingaineet vapautettaisiin? Mihin se veisi kilpaurheilun.
http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2010103012608921_pk.shtml
Talvi on taas edessä
45
454
Vastaukset
- HTZA
Saisimme nähdä kummallisia lapsimutantteja, ihan kun sirkuksen karvaisia naisia.
Minua ei doping kiinnosta, minä olen vain ja ainoastaan Rallihullu.
Rallissa ei lihaksikas mahdu edes ohjaajan penkille.
Kivasti nuo näyttävät suojelevan Esko Ahoa. Missä on Immo Kuutsa?
H.onkin oltava pikkuisen hulluja että uskaltavat kisata. Syntymädoupattuja. :)) Joo,ei taida rallissa olla dopingeista mitään hyötyä?
TaikisN kirjoitti:
onkin oltava pikkuisen hulluja että uskaltavat kisata. Syntymädoupattuja. :)) Joo,ei taida rallissa olla dopingeista mitään hyötyä?
hulluus näillä ralleihin ajajana/kartturina osallistuvilla enemmän tuolla ekonomian puolella? ;)
Toisekseen ei kuskilta niinkään 'rohkeutta' vaadita, mutta kartturin on oltava mielenlaadultaan rohkea, että tyyni.
Ja onhan ralli tosiaan vaativuudeltaan aivan omassa kastissaan autourheilun puolella, ja uskon H.n hulluuden sitä kohtaan juontuvan yhdeltä osaltaan siitä seikasta.
joka käytti dopingaineita harrastaessaan kehonrakennusta. Arvasin asian, jota hän ei silloin tunnustnut, mutta myöhemmin kyllä. Ihmettelin, että miten on mahdollista, että nuori mies pystyy työntämään penkiltä 200 kg ja hänen hauiksensa oli kuin minun reiteni paksuudeltaan. Kun laji sitten loppui, hän tunnusti käyttäneensä aineita.
Mitä se sitten aiheutti? Nopeita mielialan vaihteluita, ylikorostunutta seksuaalista aktiviteettia ja monen moista ongelmaa mm. avioeron.
En suosittele.- 9 + 15
mitäs aineita sä olet käyttänyt, kun kolme kertaa eronnut?
lienee ihan toisenlaiset dopingit kuin hiihtäjillä. Kasvuhormoonit kasvattamaan lihaksia, kyllähän niillä on pakko olla sivuvaikutuksensa. Yksi yleisimmistä sivuvaikutuksista argessiivinen käyttäytyminen.
- Hymy:))
9 + 15 kirjoitti:
mitäs aineita sä olet käyttänyt, kun kolme kertaa eronnut?
muuten vaan tuon Teon kanssa ollaan sellaisia ehkä syntymästämme jotenkin perus dorkia. Neljäs mies ajatella;))) minullakin menossa. Kaikkia ei sitten lasketeta. Ainoastaan pidempi aikaiset tapaukset;))) Eikä tämä jää suinkaan tähän....Elämä se joillakin vaan vie. Yritetään pysyä kyydissä.;)))) ja aina kuitenkin positiivisesti tsidua eteenpäin;))))menneestä huolimatta. Ei sitä saa turhaan ihmistä masentaa;)))
tsau:Friidu
tarvitse vapauttaa mitään dopingaineita.Jos ei voida urheilla ilman niitä,niin on parempi silloin olla urheilematta.Eihän se enää olisi rehellistä paremmuutta,jos siinä annettaisin käyttää noita aineita.
minulla tulee aina mieleen dopingaineista rodunjalostus. Ihmisen keho altistetaan dopingeilla keinotekoisiin muutoksiin. Kasvaville lapsille ja nuorille nuo aineett saattavat olla hyvinkin kohtalokkaita.
Tuolla kehovrakennus- ja fitnessmaailmassa kait käytetään aika monenlaisia mömmöjä, lienevätkö dopingia.TaikisN kirjoitti:
minulla tulee aina mieleen dopingaineista rodunjalostus. Ihmisen keho altistetaan dopingeilla keinotekoisiin muutoksiin. Kasvaville lapsille ja nuorille nuo aineett saattavat olla hyvinkin kohtalokkaita.
Tuolla kehovrakennus- ja fitnessmaailmassa kait käytetään aika monenlaisia mömmöjä, lienevätkö dopingia.kehonrakennuksessahan tuleekin mieleen tuo rodunjalostus.Lihaksia paisutetaan keinotekoisesti.Ällöä hommaa kaikkinensa.Jos ei puntinnosto kiinnosta,niin pysykööt tuollaiset sitten vaan tavallisessa duunissa.
mii-su kirjoitti:
kehonrakennuksessahan tuleekin mieleen tuo rodunjalostus.Lihaksia paisutetaan keinotekoisesti.Ällöä hommaa kaikkinensa.Jos ei puntinnosto kiinnosta,niin pysykööt tuollaiset sitten vaan tavallisessa duunissa.
luonnottomat lihakset on ikävännäköisiä, mä en oikein osaa mieltää kehonrakennusta urheiluksi, vaikka sitäkait se sitten joidenkin mielestä kuitenkin on. Tulee mieleen palkintosonnit, apua....
- k/k
Rakastamani lajin alennustilasta mutta.
Olen kauan kannattanut kisoja vain dopatuille ,siinä olis radan vierellä sanko josta voi ammentaa kun alkaa heikottamaan.
Ei muuta mömmöä huuleen ja matka jatkuis.
Sitten olis ei dopattujen kisat joista kärähtäneet vietäis suoraan saunan taakse.Ampumahiihdossa tapahtuu paljon vahinkoja, Venäjällä on kuollut monta urheilijaa tovereiden ampumiin luoteihin, pelottava laji. Lienevätkö molemmat osapuolet olleet doupattuja.
Kaikki käyttävät, käytä sinäkin.pitkä tovi, ennenkuin doupattujen sarjaan uskaltautuisi julkisesti osallistujia ? Dopinginkäyttö on ollut niin pitkään tuomittua, että saattaisi olla urheilijalle liian kova paikka tunnustautua julkisesti doupatuksi.
- henrjii
Anceli kirjoitti:
Ampumahiihdossa tapahtuu paljon vahinkoja, Venäjällä on kuollut monta urheilijaa tovereiden ampumiin luoteihin, pelottava laji. Lienevätkö molemmat osapuolet olleet doupattuja.
Kaikki käyttävät, käytä sinäkin.siltä, että tieto talvisodan loppumisesta ole mennyt perille kaikilla.
- k/k
Anceli kirjoitti:
Ampumahiihdossa tapahtuu paljon vahinkoja, Venäjällä on kuollut monta urheilijaa tovereiden ampumiin luoteihin, pelottava laji. Lienevätkö molemmat osapuolet olleet doupattuja.
Kaikki käyttävät, käytä sinäkin.Ja ihmettelin millä ja missä ne harjoittelee ehkä isossa maassa on isot toleranssit.
TaikisN kirjoitti:
pitkä tovi, ennenkuin doupattujen sarjaan uskaltautuisi julkisesti osallistujia ? Dopinginkäyttö on ollut niin pitkään tuomittua, että saattaisi olla urheilijalle liian kova paikka tunnustautua julkisesti doupatuksi.
alkais ,tasajalkaa sellaset 6m pituutta pikku vauhrilla 10m ,olis komeita lööppejä.
henrjii kirjoitti:
siltä, että tieto talvisodan loppumisesta ole mennyt perille kaikilla.
on ollut kyse vain harjoitusammunoista liikkuvaan maaliin.
- guess who
mutta en rakasta hiihtokilpailuja, enkä itse asiassa mitään muitakaan lajeja. Hesarista ym. lehdistä urheilusivut jäävät väliin lukematta....Mielestäni voisi järjestää kahdet kisat: toinen douppaajille ja toinen aineita käyttämättömille. Testit tehtäisiin aina ennen kisoja, eikä vasta jälkikäteen, kuten nyt.
doupingtestit välittömästi ennen kisaa, ja kaikille eikä vain satunnaisotannalla. En tosin tiedä miten kauan testien valmistumiseen kaikkiaan menee, jos useampia päiviä niin kisaajahan voisi helposti sitten tankata doupingit uudelleen välittömästi näytteenantamisen jälkeen.
Lukematta jää minullakin urheilusivut, toisinaan tuntuu ettei lehdissä paljoa muuta olekaan kuin urheilua :(
kyllä hiihtämisestä, mutten aina kato kisoja. Miusta pitäisi päästä koko dopingeista eroon, kisat ei oo rehellisellä pohjalla, jos siellä käytetään aineita. Tervettä Suomalaista järkeä ja sisukkuutta kehiin, siitä se lähtis:)))))
Helvattu, siel on lääkärit ja kaikki mukana, sit yritetään terveyttä ja rehellisyyttä iskostaa lapsiin ja nuoriin):urheiluahan kuitenkin pidetään yhtenä terveellisimmistä harrastuksista lapsillekin. Ja sitähän se liikunnallisesti on, mutta jos suorituksia parannellaan kyseenalaisin keinoin, niin voiko urheilemista enää pitää terveellisenä.
- henrjii
kuka voitta, kuka kärähtää. Hiihtoa on kiva seurata.
löytänyt huippu-urheilussa kaksi jännitettävää puolta :) Saa penkkiurheilija kaksinkertaisen "nautinnon" kisoja seuratessaan.?
- hat.sep.sut
kahdet kilpailut, nille jotka käyttää ja niille jotka ei.
Ei puhdas yllä millään samaan kuin käyttäjä, siksi kisa on epäreilua.
Ja ne jotka haluaa käyttää ja tuhota tulevaisuutensa, antaa hyvänen aika niiden vetää niin paljon kuin haluavat.
Sen jälken kun on varmistettu, että tajuavat riskit.pitäisikö kilpaurheilijoille järjestää pakollista koulutusta "doupingaineiden riskeistä elimistölle ja ihmisen terveydelle välittömästi ja pitkällä tähtäimellä". Ja myös valmentajille, urheilulääkäreille.
Korjaan: joidenkin tai monen suomalaisten rakastamat hiihtokilpailut. Ainakin minua tympii toi urheilun nostaminen itsestään selväksi arvostuksen ja kiinnostuksen kohteeksi.
Mainoksissakin aliarvioidaan kuluttajia vetoamalla siihen, että urheilijakin tykkää meidän tuotteesta. No urheiluvaatteissa ja -välineissä, ja ehkä lisäravinteissa urheilija on on ihan luonteva mallihenkilö, mutta keittiöön, sisutukseen ja hiusten värjäykseen on olemassa ihan muut oman alansa mitään asiantuntijahenkilöt. Ihan varmasti en osta mitään tuotteita, joiden markkinointi perustuu ajatukseen, että kansalle riittää urheilijan valinta.
"Mitä olet mieltä siitä jos dopingaineet vapautettaisiin? Mihin se veisi kilpaurheilun."
Ihan sama. Lähinnä kai rehelliseksi.huippu-urheilijat ovatkin aika korkealla arvostusasteikossa ainakin mainostentekijöiden mielestä. Mutta entäpä sitten jos joku huipulta kärähtää doupingin käytöstä. hänestä tulee hylkiö. Tuleeko siis hänen mainostamistaan tuotteistakin epäkelpoja. Mainosgurut luovat mielikuvia. Itselleni tulee mieleen ensimmäosenä nää erään firman soffamainokset :)
TaikisN kirjoitti:
huippu-urheilijat ovatkin aika korkealla arvostusasteikossa ainakin mainostentekijöiden mielestä. Mutta entäpä sitten jos joku huipulta kärähtää doupingin käytöstä. hänestä tulee hylkiö. Tuleeko siis hänen mainostamistaan tuotteistakin epäkelpoja. Mainosgurut luovat mielikuvia. Itselleni tulee mieleen ensimmäosenä nää erään firman soffamainokset :)
Joo, hyvä esimerkki ne soffamainokset, jotka keskittyvät ihmispalvontaan oman ammattialansa kunnioittamisen sijaan. Ikinä en ole kyseisissä liikkeissä asioinut, enkä asioi, ennenkuin kyseinen firma oppii arvostamaan omaan ammmatiliseen alaansa liittyvää kulttuuria. Miksi minä kunnioittaisin heidän muotoiluaan tai työn laatuaan, jota he eivät itsekään näytä kunnioittavan.
"Tuleeko siis hänen mainostamistaan tuotteistakin epäkelpoja. "
Mulla noi doupingkäryt eivät vaikuta, kun en seuraa urheilu-uutisointia, enkä tunne huippu-urheilijoita nimeltä. Saattaa olla, että mileikuva hyvästä tai pahasta urheilijasta välittyy mainostettavaan tuotteeseen.
- Hymy:))
ei ole koskaan kiinnostanut tämä laji tai sen seuraaminen. Ainoa talvi-urheilulajit mitkä saatan katsoa ja haluankin katsoa telkusta on jääluistelukisat siis mikä tämä nyt viralliselta nimeltään;))...ja sitten nämä erilaiset alppilaskettelut. Niissä oikeesti pulssi itselläkin nousee..kun se sekunttikello siinä tikittää...vieressä ovat todella jänniä kisoja kuka nopeimmin maalissa... Nykysin ottaa päähän kun mies tykkää seurata kaikki nyrkkeilymatsit...siis yök.....siis niitä en opi katsomaan. Raavaat miehet moksivat toisiaan? Ei mitään järkeä. Olenkin ajatellut että, hän diggaa niistä koska niissä aina nämä typykät kiertävät kehää joku numero lappu kädessä ja kädet koholla sillee vähä pukeisina;))) ei vaan uskalla raukkamaisesti tunnustaa meikäläiselle.
tsau:FriiduNythän se selvisikin miksi niin monet miehet tykkää kastella nyrkkeilyä. mä kun olen sinisilmäisesti kuvitellut että miehet yleisesti pitävät agressiivisemmista lajeista, mutta eihän se sitä ollutkaan :))
Nyrkkeily ja paini ovat minusta enemmän tappelua kuin urheilua.- Hymy:))
TaikisN kirjoitti:
Nythän se selvisikin miksi niin monet miehet tykkää kastella nyrkkeilyä. mä kun olen sinisilmäisesti kuvitellut että miehet yleisesti pitävät agressiivisemmista lajeista, mutta eihän se sitä ollutkaan :))
Nyrkkeily ja paini ovat minusta enemmän tappelua kuin urheilua.vielä minunkin mieheni suussa..;))) Aina ymmärtänyt kauniidein naisten päälle;))) Ikänsä raflassa töissä myöskin salin puolella ja omaa raflaa pyörittänyt...minua on turha juksaa...;)))) Mutta, tunnustaa ei voi....Meikäläinen sen verran höhlä...että, kyllä aina tunnustaa jos, jotain mieluista näkee...:))) niinkuin nyt jonkun komea kroppaisen miehen...niin noh...tsennaat mitä tarkoitan;)))
tsau:Friidu TaikisN kirjoitti:
Nythän se selvisikin miksi niin monet miehet tykkää kastella nyrkkeilyä. mä kun olen sinisilmäisesti kuvitellut että miehet yleisesti pitävät agressiivisemmista lajeista, mutta eihän se sitä ollutkaan :))
Nyrkkeily ja paini ovat minusta enemmän tappelua kuin urheilua.Omana mielipiteenä sanoisin, että nyrkkeily lajina on nostanut monta ahdingossa elävää nuorta takaisin yhteiskunta kelpoisen elämän pariin.
Esim. Vaikkapa hiihdon ja mäkimiesten lajeissa taitaa suunta olla vastainen. Niissä ns. kunnollisista nuorista on mitattu maksimisuoritukset esiin keinoja kaihtamatta, nätisti sanottuna.
No kovasti kärjistäen tietysti tämän sanoin.:)
- Teemuna
Mun mielestä huippu-urheilu on katsojille viihdettä ja urheilijoille tulonlähde. Annettakoon heille vapaus käyttää kaikkia mömmöjä, käyttäväthän penkkiurheilijatkin kaikenmaailman douppareita keppanasta lähtien.
Ihmiselle sallittakoon riskinotto kropastaan jos sillä haluaa tienata. Riskillä formulakuskitkin painaa taalojen kiilto silmissään.
Moraalikysymykset ovat kuitenkin tärkeitä ja niitä tulisi opettaa ja kunnioittaa normaalin kansalaisen ohjenuorana. Suositeltavaa olisi kaiken kansan tavallinen kuntoliikunta ympäri vuoden ilman kemikaaleja sun muita mömmöjä.
Valintakysymyksiä. Haluaako urheilla huipulla vaiko lukea insinööriksi, esmes.- Hymy;))
tohon suuntaan ajattelen minäkin. Mitä välii? Jokainen vastatkoon omasta kropastaan? Kyllä nämä huippu-urheilijat tietävät mihin ryhtyvät. Eivät nyt niin typeriä voi olla. Mutta, eihän siellä huipulla edes oikeesti enää millään mustikkasopalla yksin kukaan pärjäisikään. Tulokset ovat niin kovia ja vaatimukset myöskin... Moraali on jännä juttu. Helppo osoittaa sormella sitten kun jäädän kiinni ja jos ei jäädä kukaan ei puhu mitään. Mitalin ja varsinkin kultamitalin eteen sitä tehdään vaikka mitä....Kaikki kuintenkin jotenkin surullista jos, sitä jää oikein miettimään...että, miksi? Menettää se terveys...iäksi...ja lopun elämäksi. Vain jonkun mitalin tähden?
tsau:Friidu asti eteneminen on kuitenkin pitkän tien takana, tuskin kukaan pääsee huipulle jos vasta aikuisena aloittaa treenaamisen, Siinä vaiheessa kun on jo täysin tiedostanut mitä haluaa ja minkälaisilla riskeillä. Jos huipulle pyrkiminen alkaa jo lapsuus tai nuoruusvuosina ja doupingin käytöstä päättää enemmänkin nuoren tai lapsen valmentaja kuin uhreilija itse. Se tuntuu ajatuksena aika ikävältä.
Tuossa olen hyvin samaa mieltä kanssasi, että kaiken kansan tavallinen kuntoliikunta on se jota pitäisi painottaa. Ja jättää ehkä vähemmälle se huippu-urheilun /huippu-urheilijoiden ihannoiminen.
- xxxyyy
Täytyy sanoa että hiihtoa en ole vuoden 2001 jälkeen seurannut lainkaan. Mömmöilkööt miten lystäävät ja valehdelkoot päälle, seuraan urheilusta nykyisin vain huipputason jalkapalloa.
Nytpä toit esille uhreilulajin joka ei meikäläisessä saa aikaan ei niin mitään liikehdintää televisiollepäin. VOIKO olla tylsempää lajia :) Mutta, makunsa kullakin, jalkapallo titaa olle kuitenkin se laji jota seurataan maailmalaajuisesti eniten? Mitä arvelet, miten doupattuja huippujalkapalloilijat ovat?
- xxxyyy
TaikisN kirjoitti:
Nytpä toit esille uhreilulajin joka ei meikäläisessä saa aikaan ei niin mitään liikehdintää televisiollepäin. VOIKO olla tylsempää lajia :) Mutta, makunsa kullakin, jalkapallo titaa olle kuitenkin se laji jota seurataan maailmalaajuisesti eniten? Mitä arvelet, miten doupattuja huippujalkapalloilijat ovat?
Minusta tuntuu että se laji on sellainen missä dopingista ei ole kovin paljon hyötyä, jos ollenkaan. Siinä peliälyllä ja tekniikalla pyörittelee lihakset ja juoksukoneet pellolle. Ja kyllä minä sitä sen verran kiinnostavana pidän että hankin jopa maksukortin telkkariin sitä nähdäkseni...
xxxyyy kirjoitti:
Minusta tuntuu että se laji on sellainen missä dopingista ei ole kovin paljon hyötyä, jos ollenkaan. Siinä peliälyllä ja tekniikalla pyörittelee lihakset ja juoksukoneet pellolle. Ja kyllä minä sitä sen verran kiinnostavana pidän että hankin jopa maksukortin telkkariin sitä nähdäkseni...
pelaajat ovat kuitenkin lähes samalla viivalla toistensa kanssa, koska siellä ei juurikaan testata, ja jos ei muuten asioitaan niiden kanssa sössi, niin vaikkapa piristeiden käyttö ei ole heille mikään sellainen ongelma, josta kärytään. Vain em-, mm' olumpialaisissa siihen puututaan, ei heidän omissa liiga-peleissä juurikaan.
Juu, fudis huipputasolla on ainoa urheilulaji, jota seuraan aktiivisesti.- xxxyyy
emw34 kirjoitti:
pelaajat ovat kuitenkin lähes samalla viivalla toistensa kanssa, koska siellä ei juurikaan testata, ja jos ei muuten asioitaan niiden kanssa sössi, niin vaikkapa piristeiden käyttö ei ole heille mikään sellainen ongelma, josta kärytään. Vain em-, mm' olumpialaisissa siihen puututaan, ei heidän omissa liiga-peleissä juurikaan.
Juu, fudis huipputasolla on ainoa urheilulaji, jota seuraan aktiivisesti.Niin. Enemmän nuo futiksen pelaajat joka tasolla muiden taiteilijoiden lailla tuntuvat lotraavan perinteisen alkoholin ja muiden päätä sekoittavien huumeiden kanssa. Niitä ei kyllä pelissä parane käyttää, heikentävät suoritusta romahdusmaisesti. Ja huippujen ongelma on enemmän se että eivät viitsi harjoitella koska kuvittelevat olevansa jo täydellisiä kuin se etteivät jaksaisi harjoitella tai pelata. Useimmiten pää pettää paljon ennen kroppaa, sitä voi päätellä että laji todella myös kuormittaa päätä paljon kroppaa enemmän.
- GloriaJoy
doupingit vanhanaikaistu ja geenimanipuloidut urheilijat astuvat tai hiihtävät tai loikkivat areenoille ja heille pärjä'ävät vain satttumamutaation positiiviset kantajat :-)) ... ei douping kauaa riitä kun maailman ravintokanta heikkenee ja ihmisten tavat rappeutuvat.
- GloriaJoy
TaikisN kirjoitti:
Rodunjalostusta karseimmillaan. Ehkäpä se on tulvaisuudenkuva.
siltä että rosmojen seassa vanhanajan douppinki vie melkoisen rallikuskin ja spintterin taidoille niin pitkäksi aikaa kun ei ite eppäile taitojaan ja herrojenpelko vauhittaa, kun on harharetkillä yllätetty
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2010/10/1214900
--
- Pirre*
että vainajat lisääntyisi maalissa, on ne niin hullua porukkaa kun isoista rahoista on kysymys..:(
Tympii koko hiihtourheilun seuraaminen, vaikka ennen pidin lajin seuraamisesta kovasti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039