ZEN-Latte ja leivos

HTZA

Lomalaisen mietteitä ihmisestä, Vähän kärjistettynä:

Norjalaisten turkistarhajuttu on yhtä naurettava kuin kuvaisi nälkään kuolevia lapsia tai sodassa tapettuja ihmisiä.
Jos aletaan rappaamaan niin aina roiskuu.

Ja missään konfliktissa eivät rumat kuvat ole koskaan auttaneet yhtään mitään, niillä saa vain itselleen mainetta ja kunniaa ja aika suppeassa piirissä sitäkin. Niillä tehdään rahaakin.

Miten on?
Onko ihminen ohjelmoitu rappaamaan kaikenlaista? Siihenkö viittaa muinainen kirjoitus ihmisestä luomakunnan kruununa?
Vai onko niin, koska mikään ei ole vuosituhansiin muuttunut, että niin vain on.
Ovatko siis, luontoa ja ihmistä, ylenpalttisesti suojeleva ihmiskunnan osa, vain geneettinen poikkeama, kuten se osa jota nyt pyritään nostamaan jalustalle?

Vai onko niin että tämä vähemmistö onkin se osa jonka kuuluu kehittyä jotakin suurempaa tarkoitusta varten?
Muistaakseni, ainakin yksi uskonto on jopa laskenut moniko pääsee ylempiin sfääreihin.

H.

58

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hat.sep.sut

juttua norjalaisista turkistarhoissa, että silläkohtaa vastaukseniontuu.
      Eilen katselin dokkaria muinaisita jättieläimistä Australian mantereella.
      Ihmisen ilmestyminen mantereelle, yhdessä ilmastonmuutoksen kanssa hävitti isot.
      Kulotus ja kaikki.
      Luulen että ihmiselle olis parhaaksi pysyä hiukan lähempaänä luontoa, kuin mitä tänäpäivänä keskiverto tsadilainen tekee.
      Pysyä lähempänä metsästystä ja sen kautta luonnonsuojeluakin, kun on paremmassa yhteydessä.
      Ja ymmärtää mitä luonnossa tapahtuu ja kenen armoilla tässä oikein eletään.
      Liiallinen suojeleminen on yhtä vahingollista kuin liiallinen tuhoaminen.
      Ihmine on se maapallon moukka...

• HTZA

vähän, vaikka ei kuulu tapoihini.
        Tämän päivän metsästys ei ole pelkkää tappamista se on luonnonhoitoa.
        Kukapa luonnosta parempaa huolta pitää kuin aseen käyttäjä, luvallisen aseen.
        Ei Kettutyttö rämmi metsään, viemään eläimille rehua tms. kun on vaikea talvi, se vie haaskan ja totuttaa eläimen ihmiseen, ottaa sitten suloista kuvaa Karhuperheestä ja kauhistuu sitten kun Poliisi ampuu ne jossain roskatynnyrillä.

Hyvä sinä.
        H

• hat.sep.sut
        HTZA kirjoitti:

vähän, vaikka ei kuulu tapoihini.
        Tämän päivän metsästys ei ole pelkkää tappamista se on luonnonhoitoa.
        Kukapa luonnosta parempaa huolta pitää kuin aseen käyttäjä, luvallisen aseen.
        Ei Kettutyttö rämmi metsään, viemään eläimille rehua tms. kun on vaikea talvi, se vie haaskan ja totuttaa eläimen ihmiseen, ottaa sitten suloista kuvaa Karhuperheestä ja kauhistuu sitten kun Poliisi ampuu ne jossain roskatynnyrillä.

Hyvä sinä.
        H

ja todellisuus on jotain muuta.
        Kettutytöt on perinteisesti kaupunkien asukkaita, joilla on liian ihanteellinen kuva luonnosta.
        Luonnon omalle väelle elämä on henkiinjäämistaistelua...
        Kyllähän se tietty on, että metsästäjät ne riistapeltoja tekee ja kantaa nuolukivet metsiin.
        Kalastaja kalstaa roskakalat järvestä ja on muutennkin huolissaan happikadosta.
        Kaikille uneksijoille tekis hyvää selviytyä kuukausi laavulla, luonnoneväin ;)
        Se panis miettimään.
        Jaa että oikein tsättäsit, mies on pehmenemään päin ;)))

• Putkivalo

stadilaiset katsomaan miten elää tarha-kettu, ja miten sen villi sukulainen....

• hat.sep.sut
        Putkivalo kirjoitti:

stadilaiset katsomaan miten elää tarha-kettu, ja miten sen villi sukulainen....

eläimen asua pienessä kuutiossa.
        Sama kun ihminen pantais 1,2X1,2X2,4 häkkiin koko elämänsä ajaksi...
        miten siinä voi turkkikaan hyvin, elukasta puhumattakaan?

• Hymy:))

enää tarkoitus selvitä ainoastaan. Jos, unohdamme kaiken estettisyyden ja kulttuurimme perimän myöskin myönteisessä mielessä. (mikä kuitenkin nuori), unohdamma samalla ihmisisyyden ja inhimillisyyden. Tästä puolesta tulisi myös pitää huolta. Taloudellisesten suhtanteiden ei pitäisi vaikuttaa ihmisen tähän puoleen;))) Valitettavasti niin ei ole. Köyhyys, ja kurjuus ja ahdinko synnyttävät väkisin raadollisuutta, julmuutta ja myöskin ahneutta. Ihmisellä on taipumus taistella oikeuksistaan pysyäkseen hengissä.

Tänäpäivänä vaikka elämämme ns. materiraalin hyvinvoinnin keskellä voimme silti huonosti. Johtuen tästä liiallisesta kaupallisesta pakkomarkkinoinnin uhriksi joutumiseksi. Kulutusyhteiskunta vaatii meitä kuluttamaan. Jos, näin ei tapahdu talouden rattaat eivät pyöri. Joka tuo taas lisää epätasa-arvoisuutta.

Onko ihminen sitten minkäänlaisessa yhteiskuntamuodossa ollut onnellinen ja tyytyväinen eri vuosisatojen ja tuhansien saatossa? Epäilen;)) mutta, silti en muutu kyynikoksi. Minulla ei ole varaa sellaiseen. Elämän tarkoitus kuitenkin on elämä ja rakkaus. Myös elämää kohtaan. Onko tällä tai näillä ajatuksilla sitten väliä jonku hitsin Zeniläisyyden kanssa....ei hitonkaan väliä.

tsau:Friidu

• Hymy;))

ei ollut tarkoitus. Sotkeutua ketjuusi.

• 13+10

vähän lapsellisempi
        typerää temppuilua
        huomionhakua

13+10 kirjoitti:

vähän lapsellisempi
        typerää temppuilua
        huomionhakua

väliseen kommunikointiin. Suorastaan osoittaa sivisytyksen puutetta;)))) mutta, sitähän sinulta ei vaatia. Laita nyt tähän että vastaukseski jotain sitten sen tapaista, tämä on vapaa palsta. Vastaukseni ON yksistään Hatsalle. Ei sinulle. Sanantonkin viestintä on viestintää...;;))) jos, et satu sitä tietämään....ihan tiedoksi sinulle. Älä puutu kahden toisten väliin...koska, se ei koske sinua. Onko kenties sinulta liikaa pyydetty? Sinähän et tiedä kaikkia....vai tiedätkö, mitä viestintää täällä ihmiset käyvät...siis muutakin kuin yleisellä palstalla. Vai tiedätkö? Oikeesti?:))))) älä nyt kuvittele....että, uskoisin.

• HTZA
        13+10 kirjoitti:

vähän lapsellisempi
        typerää temppuilua
        huomionhakua

oletkohan toinenkin, joka on ymmärtänyt hymyn oikein?
        Hän, todellakin, on ihminen joka pyrkii saamaan huomiota toisten kustannuksella.
        Fiksu olet.
        H.

• HTZA
        Hymy:)) kirjoitti:

väliseen kommunikointiin. Suorastaan osoittaa sivisytyksen puutetta;)))) mutta, sitähän sinulta ei vaatia. Laita nyt tähän että vastaukseski jotain sitten sen tapaista, tämä on vapaa palsta. Vastaukseni ON yksistään Hatsalle. Ei sinulle. Sanantonkin viestintä on viestintää...;;))) jos, et satu sitä tietämään....ihan tiedoksi sinulle. Älä puutu kahden toisten väliin...koska, se ei koske sinua. Onko kenties sinulta liikaa pyydetty? Sinähän et tiedä kaikkia....vai tiedätkö, mitä viestintää täällä ihmiset käyvät...siis muutakin kuin yleisellä palstalla. Vai tiedätkö? Oikeesti?:))))) älä nyt kuvittele....että, uskoisin.

ihan vaan ohimennen, sinulla on taipumus.
        En minä siitä pahastu.
        H.

• Hymy;))
        HTZA kirjoitti:

oletkohan toinenkin, joka on ymmärtänyt hymyn oikein?
        Hän, todellakin, on ihminen joka pyrkii saamaan huomiota toisten kustannuksella.
        Fiksu olet.
        H.

mutta, yksi hyvä puoli tässä sentään on Hatsa. Ystävät voi oikeasti valita. Niin minäkin niinkuin sinäkin. On ollut aikaa ajatella mitä on ystävyys. Minunkin. Joten jatka lirkuttelujasi täysin nyt vapaasti. Pidä vaan minut tästä lähtien sen ulkopuolella;))) Et kuulu enää ystävieni joukkoon. Mukavaahan se oli...niin kauan kuin kesti. Vai mitä;))) Uskon sinun löytäväsi tasoistasi seuraa. Sori.

tsau:ex-ystäväsi Friidu

HTZA kirjoitti:

ihan vaan ohimennen, sinulla on taipumus.
        En minä siitä pahastu.
        H.

jatka omaa polkuasi. Niin minäkin.

• HTZA
        Hymy;)) kirjoitti:

mutta, yksi hyvä puoli tässä sentään on Hatsa. Ystävät voi oikeasti valita. Niin minäkin niinkuin sinäkin. On ollut aikaa ajatella mitä on ystävyys. Minunkin. Joten jatka lirkuttelujasi täysin nyt vapaasti. Pidä vaan minut tästä lähtien sen ulkopuolella;))) Et kuulu enää ystävieni joukkoon. Mukavaahan se oli...niin kauan kuin kesti. Vai mitä;))) Uskon sinun löytäväsi tasoistasi seuraa. Sori.

tsau:ex-ystäväsi Friidu

taitaa taas kylmetä, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin.
        Ystäväni lähteköön taas lentoon, muistaen kuitenkin, että kainalo on aina valmiina.
        Sen pesän risut ovat, edelleenkin, pehmeitä.
        H.

HTZA kirjoitti:

taitaa taas kylmetä, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin.
        Ystäväni lähteköön taas lentoon, muistaen kuitenkin, että kainalo on aina valmiina.
        Sen pesän risut ovat, edelleenkin, pehmeitä.
        H.

Friidua ei voi pitää jos on tylsämielinen. Minä en ole mikään keskivertotapaus kuten hyvin tietänet?;)) ja minähän lirkuttelen ja lärkyttelen siinä missä sinäkin. Ja sanon mitä haluan. Naisena ja ihmisenä. Olen täysin tasa-arvoinen. Minua ei pidä ohjeistaa tai potkaisen...kuten luulisi sinun jo tietävän...näiden vuosien kokemuksella. Minua et saa valmiiseen muottiin. Vaikka muut sitten saisitkin...lärkky.

• ....................

Friidua ei voi pitää jos on tylsämielinen. Minä en ole mikään keskivertotapaus kuten hyvin tietänet?;)) ja minähän lirkuttelen ja lärkyttelen siinä missä sinäkin. Ja sanon mitä haluan. Naisena ja ihmisenä. Olen täysin tasa-arvoinen. Minua ei pidä ohjeistaa tai potkaisen...kuten luulisi sinun jo tietävän...näiden vuosien kokemuksella. Minua et saa valmiiseen muottiin. Vaikka muut sitten saisitkin...lärkky.

sinä olet
        et muuta

• Hymy;))
        .................... kirjoitti:

sinä olet
        et muuta

jo toinen jo nimimerkki? Mikä hitto? Hatsan ja minun välit eivät kuulu muille. Meillä on oma historiamme. Hatsa on Tauno Palo ja minä olen hänen Ansansa.

Hatsa kuunnelkoon Tauno Palon esittämää laulua nyt: Potkut sain vuodelta (1940). Ja ymmärtäköön vihdoin että, Friidu on NAINEN. Linkkitäisin tuon kappaleen You Tubesta mutta, ei onnistu;))

• HTZA

Ei sitä palstalaista, jonka haluaisin pitää, kirjoitusten pohjalta.
        Ja muusta en voi tietääkään.
        Tasa-arvosta en tiedä yhtään mitään, se on näitä nykyajan hömpötyksiä.
        Ja muottiin en painosta Anjaniinaakaan, tai, noh..
        enkä muitakaan.
        Minä nautin hassuista ihmisistä.
        Naisena tai ihmisenä uskon teidän kaikkien olevan, näiden vuosien kokemuksella.
        Jopa Tompankin..
        :)
        H.

• Hymy;)) kirjoitti:

jo toinen jo nimimerkki? Mikä hitto? Hatsan ja minun välit eivät kuulu muille. Meillä on oma historiamme. Hatsa on Tauno Palo ja minä olen hänen Ansansa.

Hatsa kuunnelkoon Tauno Palon esittämää laulua nyt: Potkut sain vuodelta (1940). Ja ymmärtäköön vihdoin että, Friidu on NAINEN. Linkkitäisin tuon kappaleen You Tubesta mutta, ei onnistu;))

ole hyvä.

http://www.youtube.com/watch?v=DdXnfgcfxto

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

enkä muitakaan.
        Jopa Tompankin..
        H.

miten voisit, painostaa ketään mihinkään?
        Käsivartes ei tänneyllä, ei kielikään, vaikka se pitkällä onkin ;)
        Ole hupsimatta, vanha mies ;))

• Hymy;))
        Anceli kirjoitti:

ole hyvä.

http://www.youtube.com/watch?v=DdXnfgcfxto

Hyvä että, täällä edes joku ymmärtää. Hatsalla ei riittävästi ymmärrystä mihinkään.

Täytyy lähteä uuden ONNEN hakuun;)))....tsau:...Friidu
        Onneksi matkalaukku jo pakattu:))) valmiiksi...

• Hymy;))
        HTZA kirjoitti:

enkä muitakaan.
        Jopa Tompankin..
        H.

tiedät kyllä ainakin minun elämästäni muutakin kun tämän palstakirjoittelun verran. Vai olenko keskustellut seinän kanssa.? Jonku automaatin kanssako?Sovinisti olet aina ollut. Olen senkin yrittänyt kestää. Mutta, nyt kyseenalaisten senkin. Jos, minä olen sinusta pelkkä hassu ihminen. Painu kuuseen....ja pysy siellä. Lirkutuksesi ei enää tehoa.;))) joten etsi joku muu. Ja minä lärkytän kenelle haluan. Ettäs tiedät. Ja teen mitä haluan.

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

miten voisit, painostaa ketään mihinkään?
        Käsivartes ei tänneyllä, ei kielikään, vaikka se pitkällä onkin ;)
        Ole hupsimatta, vanha mies ;))

vakavasti. :) Olen pahoillani jos sain sinut kiihtymään.
        Vanhoilla miehillä on, ainaskin kieli.
        Ole varovainen, se on kokenut kaikenlaista "kirjoitusta".
        Ihanaiseni
        H

HTZA kirjoitti:

Ihanaiseni
        H

uskonut sentään vajovan. Moksis... nyt sellainen napakka fudas Hatsalle. Oikeaan nilkkaan. Friidulla on vielä punaiset nilkkurit ehjinä. Korkkarit on potkittu tällä palstalla hajalle. Vai pyrit sinä aina aina kirjoittamaan vakavasti;))) Täällä ei saa sentään tappaa ketään nauruun. Mokomakin. Teeskentelijä.

• justjust,,
        Hymy;)) kirjoitti:

Ansa ollut kevytkenkä ????????????????????????????????????????? Regina Linnanheimo kenties olisi lähempänä ...

• pois potkittu

uskonut sentään vajovan. Moksis... nyt sellainen napakka fudas Hatsalle. Oikeaan nilkkaan. Friidulla on vielä punaiset nilkkurit ehjinä. Korkkarit on potkittu tällä palstalla hajalle. Vai pyrit sinä aina aina kirjoittamaan vakavasti;))) Täällä ei saa sentään tappaa ketään nauruun. Mokomakin. Teeskentelijä.

aina vain, yritetään ymmärtää miestä.

justjust,, kirjoitti:

Ansa ollut kevytkenkä ????????????????????????????????????????? Regina Linnanheimo kenties olisi lähempänä ...

Minä olen Hatsan oma Ansa ja hän on minun Taunoni. Tällä suomi 24.fi 50 v. palstalla Näin on ollut aina. Heti ensi sanoista lähtien. Hatsa ei voi kohtalolleen mitään. Tämä tarina on tähtiin kirjoitettu. Käsikirjoitusta ei voi muuttaa;))) Sitä paitsi meidän tarinamme on taltioitu jo SF-filmiin. Joten dokumentit siitä olemassa. Hatsa on vaan sen verran selkärangaton sankari että, hän haluaisi aina näytellä pelkästään ROSVO-ROOPEN roolia...mutta, Friidu on silti uskollisesti se Ansa.

pois potkittu kirjoitti:

aina vain, yritetään ymmärtää miestä.

persoonana. Hän lähtee nyt ONNEN uuden hakuun. Matkalaukku on valmiiksi pakattu. Potkut mitkä potkut. Turha siinä miehen enää lirkutella. Mahdollisuus meni jo. Ei armoa. Tätä lirkuttelua kestänyt riittävän monta vuotta. Ansa on kyllästynyt. Koska, Tauno vaan lirkuttelee.

• hat.sep.sut
        HTZA kirjoitti:

Ihanaiseni
        H

muistat, että Anjaniinan suonissa virtaa hileinen jäävesi.
        Ei se yhdestä kielestä vielä hätkähdä, vaikka se kieli olis kuinka vakavissaan. ;)))
        Vastailen nyt sitten tällä kuningattaren nimimerkillä Anjaniina puolesta.
        Se otti nokkiinsa ja häipyi...

• Hymy;))
        hat.sep.sut kirjoitti:

Ei se yhdestä kielestä vielä hätkähdä, vaikka se kieli olis kuinka vakavissaan. ;)))

Hatsahan vaan pelleillee täällä kuten me muutkin? Eihän tätä pidä vakavissaan ottaa tätä palstaa. Koskaan. Pelkkää skeidaa suurimmilta osin;))) Jos, leikkiä ei kestä menköön sinne nurkkaan häpeämään...Kyllä se Hatsa sitten tulee taas lohduttelemaan ja lirkuttelemaan...kuhan joutaa;))) Hatsa ei voi olla lirkuttelematta kuten ei voi Friidukaan...;)))

• HTZA
        hat.sep.sut kirjoitti:

itkemään se meni.
        Hellyys ei ole oiken hänen juttunsa, mutta kun hellyys iskee, on ajatus kaukana.
        Kun Anjani vetää sisään eritteitään, kuuluu siitä: Haatzsssiiiaaaa:
        Ulospäin sitten kuuluu htzassssss, vähän niin kuin onnellisesti naurahtaen. ja pieni pyrskähdys nekkuliinaan.

H.

• hat.sep.sut
        Hymy;)) kirjoitti:

Hatsahan vaan pelleillee täällä kuten me muutkin? Eihän tätä pidä vakavissaan ottaa tätä palstaa. Koskaan. Pelkkää skeidaa suurimmilta osin;))) Jos, leikkiä ei kestä menköön sinne nurkkaan häpeämään...Kyllä se Hatsa sitten tulee taas lohduttelemaan ja lirkuttelemaan...kuhan joutaa;))) Hatsa ei voi olla lirkuttelematta kuten ei voi Friidukaan...;)))

itse suutuit kun joku tuli sinun ja HTZAn keskusteluun väliin.
        Huomaatko itse tekeväsi samaa?
        Ja, jollei joku tajunnut - Hat.sep.sut on Anjaniina....

• hat.sep.sut
        HTZA kirjoitti:

itkemään se meni.
        Hellyys ei ole oiken hänen juttunsa, mutta kun hellyys iskee, on ajatus kaukana.
        Kun Anjani vetää sisään eritteitään, kuuluu siitä: Haatzsssiiiaaaa:
        Ulospäin sitten kuuluu htzassssss, vähän niin kuin onnellisesti naurahtaen. ja pieni pyrskähdys nekkuliinaan.

H.

ei maailma keskity sinun keskivartalon ympärille, kumma kyllä ;)
        Koitappa olla nyt ärsyttämättä kun olen sinulle synninpäästön antanut...
        Äkkiä vilahtaa kulmahammas, jos .....

• Hymy;))
        Hymy;)) kirjoitti:

sori. Luulin ilman muuta että, Hatsa heittää pelkkä vitsiä. Niin monta vuotta täällä heittänyt tällaista kevyttä herjaa tai vitsiä;))) naisten kanssa.

Onnea nuorelle parille. Vilpittömästi.;))) Kyllä se joskus kolahtaa. Toivon mukaan.

Siis Friiduhan ei sotkeudu tähän....;))) No nyt mä tsennaan miks Hatsa ei voi vastaa mulle tälläpalstalla. Ei tietenkään. Koska sehän yrittää epätoivoisesti pokata Anjaniinaa:))) ja Anjaniina tietysti tulee mustikseks...joo...joo...olisi pitänyt hiffata... Hatsa piruvie ei oo vaan mulle mitään kertonut. En voinut tietää....siis mikä katala kaksinaamainen liero;)))

• Hymy:;)))
        hat.sep.sut kirjoitti:

itse suutuit kun joku tuli sinun ja HTZAn keskusteluun väliin.
        Huomaatko itse tekeväsi samaa?
        Ja, jollei joku tajunnut - Hat.sep.sut on Anjaniina....

milloinkin skrivaa..Mut ei välii. Hatsa tsennaa;))) mun ei tartte. Vai onks mun pakko?)))

• hat.sep.sut
        Hymy;)) kirjoitti:

sori. Luulin ilman muuta että, Hatsa heittää pelkkä vitsiä. Niin monta vuotta täällä heittänyt tällaista kevyttä herjaa tai vitsiä;))) naisten kanssa.

Onnea nuorelle parille. Vilpittömästi.;))) Kyllä se joskus kolahtaa. Toivon mukaan.

Siis Friiduhan ei sotkeudu tähän....;))) No nyt mä tsennaan miks Hatsa ei voi vastaa mulle tälläpalstalla. Ei tietenkään. Koska sehän yrittää epätoivoisesti pokata Anjaniinaa:))) ja Anjaniina tietysti tulee mustikseks...joo...joo...olisi pitänyt hiffata... Hatsa piruvie ei oo vaan mulle mitään kertonut. En voinut tietää....siis mikä katala kaksinaamainen liero;)))

osuit naulankantaan.

• Hymy;)))
        hat.sep.sut kirjoitti:

ei maailma keskity sinun keskivartalon ympärille, kumma kyllä ;)
        Koitappa olla nyt ärsyttämättä kun olen sinulle synninpäästön antanut...
        Äkkiä vilahtaa kulmahammas, jos .....

vihdoinkin avanut silmäni. Tältä kaksinaamaiselta lierolta ja hänen lässytyksensä jo tsennanut vihdoin pelkää pelleilyä ja joka ei enää tehoa minuun. Niin sinä Typerys menet nyt lankaan. Annat synninpäästön? Et voi olla tosissasi.

Hatsalle pitää antaa:POTKUT. Hän on liero.

tsau:Friidu joka Ansana tietää kyllä totuuden tästä tapauksesta. Lähes kaiken. Usko. Hän on sielultaan ROSVO-ROOPE jonka tarkoituksena on murskata viattomien naisten sieluja. Ei synninpäätöstä. Vaan autiolle saarelle karkoitus.

• hat.sep.sut
        Hymy;))) kirjoitti:

vihdoinkin avanut silmäni. Tältä kaksinaamaiselta lierolta ja hänen lässytyksensä jo tsennanut vihdoin pelkää pelleilyä ja joka ei enää tehoa minuun. Niin sinä Typerys menet nyt lankaan. Annat synninpäästön? Et voi olla tosissasi.

Hatsalle pitää antaa:POTKUT. Hän on liero.

tsau:Friidu joka Ansana tietää kyllä totuuden tästä tapauksesta. Lähes kaiken. Usko. Hän on sielultaan ROSVO-ROOPE jonka tarkoituksena on murskata viattomien naisten sieluja. Ei synninpäätöstä. Vaan autiolle saarelle karkoitus.

mitä hyväksi näkee.
        Luulen että HTZA osaa arvostaa antimiani.

• Hymy;))
        hat.sep.sut kirjoitti:

osuit naulankantaan.

.*Turha on minusta kuitenkaan mustis olla;))) Voit kysyä sitten kultaseltasi tarkemmin miksi ei;))) Paitsi nooh...jos tietysti. Naisena itsetuntosi on heikko....sitähän minä en toki voi tietää...;)))

hat.sep.sut kirjoitti:

mitä hyväksi näkee.
        Luulen että HTZA osaa arvostaa antimiani.

ei liity minuun millään lailla;)))

• hat.sep.sut
        Hymy;)) kirjoitti:

.*Turha on minusta kuitenkaan mustis olla;))) Voit kysyä sitten kultaseltasi tarkemmin miksi ei;))) Paitsi nooh...jos tietysti. Naisena itsetuntosi on heikko....sitähän minä en toki voi tietää...;)))

tarvinnut olla mustasukkainen miehen ympärillä pörrääville naisille, siinähän yrittävät.
        Tämähän on minulle iaka tuttua, kunmieheni ovat valioyksilöitä, joten she luonnollisesti vetävät puoleensa naisia kuin hunajakennot.
        Vuosien saatossa olen huomannut, ettei minun miehet mihinkään karkaile, vaikka naiset kävis päälle agressiivisestikin.
        Aika tuhoon tuomittuja on nekin yritykset...
        Viilaan sen aikaa kynsiäni, kyllä mies pian huomaa kummalla puolella leipää, voi on.

• hat.sep.sut

ei liity minuun millään lailla;)))

aivan oikeassa, sehän on melko intiimiä juttua, se.

• Hymy;))
        hat.sep.sut kirjoitti:

aivan oikeassa, sehän on melko intiimiä juttua, se.

ko. Hatsaan:))))tai hänen välinsä minuun;))))

• Hymy;))
        hat.sep.sut kirjoitti:

tarvinnut olla mustasukkainen miehen ympärillä pörrääville naisille, siinähän yrittävät.
        Tämähän on minulle iaka tuttua, kunmieheni ovat valioyksilöitä, joten she luonnollisesti vetävät puoleensa naisia kuin hunajakennot.
        Vuosien saatossa olen huomannut, ettei minun miehet mihinkään karkaile, vaikka naiset kävis päälle agressiivisestikin.
        Aika tuhoon tuomittuja on nekin yritykset...
        Viilaan sen aikaa kynsiäni, kyllä mies pian huomaa kummalla puolella leipää, voi on.

mutta, tiedän kyllä kuka edelleenkin on ystäväni;))))

• Hymy;)))
        Hymy;)) kirjoitti:

ko. Hatsaan:))))tai hänen välinsä minuun;))))

välini ko. Hyvin erityislaatuinen;))) on Hyvin luottamuksellinen;))) kun välit ovat luottamukselliset se tarkoittaa meidänkin kohdalla sitä että, milloin tahansa voi kysyä minua itseäni askarruttavia asioita Hatsalta;))))) ja päinvastoin....

Väärä sana tuo intiimini;))) Minä olen edelleenkin varattu nainen...Mutta, todellinen ystävyys....perustuukin johonkin jota vaikea ulkopuolisille selittää....ja asia jota ei pidäkään;)))

Hyvää alkavaa viikkoa sinulle. Aina saa unelmoida;))) Älä ota minusta paineita;))))

• makkemakkara

Minä olen Hatsan oma Ansa ja hän on minun Taunoni. Tällä suomi 24.fi 50 v. palstalla Näin on ollut aina. Heti ensi sanoista lähtien. Hatsa ei voi kohtalolleen mitään. Tämä tarina on tähtiin kirjoitettu. Käsikirjoitusta ei voi muuttaa;))) Sitä paitsi meidän tarinamme on taltioitu jo SF-filmiin. Joten dokumentit siitä olemassa. Hatsa on vaan sen verran selkärangaton sankari että, hän haluaisi aina näytellä pelkästään ROSVO-ROOPEN roolia...mutta, Friidu on silti uskollisesti se Ansa.

ei vampannut muiden miehiä eikä provoillut

• Tauno Palo

persoonana. Hän lähtee nyt ONNEN uuden hakuun. Matkalaukku on valmiiksi pakattu. Potkut mitkä potkut. Turha siinä miehen enää lirkutella. Mahdollisuus meni jo. Ei armoa. Tätä lirkuttelua kestänyt riittävän monta vuotta. Ansa on kyllästynyt. Koska, Tauno vaan lirkuttelee.

Ansa Ikonen, älkäämme tahratko hänen muistoaan.

• Teemuna

Ihminen on osa luontoa muiden eläimien ja kasvien tapaan ja ottaa jatkuvasti ohjelmistokoodeja vastaan ja päivittyy jatkuvasti luonnon suomien mahdollisuuksien ja edellytyksien mukaan. Näennäisesti ihminen päättää ja määrää myös luonnon tasapainosta, mutta toistaiseksi vain maapallon. Tosin se päättäminenkin on vain osa luonnon sallimaa, käsittämättömän monimutkaista systeemiä.

Mikään ei ole luonnotonta mitä ihminen keksii tehdä. Ohjelmiston kirjoittaja on ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella ja ainakin se täytyy ihmisen käsittää.

Eli ihminen on ohjelmoitu rappaamaan kaikenlaista.

• HTZA

Ei minulla ple mitään sanottavaa tähän.
        Aloitukseni uudelleen muotoilu kun oli.
        H.

• mikä se olisi, maapallon pelastaminenko?
      Enpä tiedä onko tässä pallossa enää mitään pelastettavaa.

Luontoa on suojeltava ja ihmistä luonnolta.
      Ihmisiä suojellakseen poliisikin joutuu tekemään petopolitiikkaa, kertoo sunnuntain Helsingin Sanomissa
      Pohjois-Karjalasta oleva apulaispoliisipäällikkö. Maa-ja metsätalouministeriö selvittää, pitäisikö suurpetojen aiheuttamia pelkotiloja ja ongelmia lievittämään perustaa "palveleva puhelin".
      Kun kohtaat metsässä karhun, ei kun soittamaan, että kyllä nyt pelottaa, mitä teen.
      Ei kai se näin mene, tuli vain mieleen, ehkä hankkeella on muitakin etuja.

Ei mennyt aloituksen mukaan, mutta väliäkös tuolla.

• Putkivalo

Ei se ole rappauksesta kiinni, vaan siitä että ihminen koettaa hyödyntää koko luomakuntaa vain ja ainoastaan omaksi hyödykseen. Ihminen ottaa enemmän kuin hänelle kuuluisi, eikä jätä tilaa muille. Ei eläimille eikä myöskään omaan rotuun kuuluvalle. Pitää aidata, häkittää, laitostuttaa, jalostaa, kustannustehoittaa, kaikkea! Vain jotta saisi yhden lisä-roposen millä voi ostaa sen 52" telkkarin jolla voi katella luontoa mukavasti soffalta. Ja kun sen saa, sitä pitää mustasukkaisesti vartioida, ettei vaan joku myös saisi sitä joka ei ole tsempannut ja kärsinyt sen eteen kuten minä!

HMPHF!

Vetti mä tarvin kahvia.. ai mä join sen jo... :/

• HTZA

ihanasti.
        H.

• Vaan eipä yksi pääsky kesää tee, ei myöskään yksi ihminen.

Sivilisaatio eri puolen palloamme ovat vuoroin aallon harjalla, meillä ehkä suunta on jo alas.
      Päättelen ihan siitä, että 'kyyti' on pitkään ollut kovaa ja väliin tuntuu, että vesimassat ovat kaatumassa päällemme.

• Norjalaisista turkistarhoista en tiedä mutta suomalaisista tiedän koska olen joutunut vuosia sellaisten läheisyydessä asumaan ja niitä elikoita näkemään. Kokemusta en kenellekään suosittele koska haju on kuin kaatopaikalla, leviää tyynellä ympäristöön ja ilma on tiivis jotta voisi veitsellä leikata. Häkkieläimet ovat raajarikkoja, aggressiivisia ja pahalle haisevia otusparkoja ja niistä tehdään hienoille naisille turkiksia. Tällainen on ihan turhaa, nahkoihin ja karvoihin ei tarvitse enää pukeutua.

On totta, että kaupunkilaislapsella ja maalaislapsella on lähtökohdissaan vissi ero luonnon ymmärtämisen suhteen. Miten sellaista voi ymmärtää jonka kanssa ei olla konkreettisesti tekemisissä. Ihminen hyötyy luonnosta ja luonto ihmisestä, silloin on asiat hyvin. Olen itse alkutuotannon lähteiltä ja teki tiukkaa syödä sitä nimikkovasikkaa. Hevostakaan ei meinattu raaskia lopettaa sitten millään.

Nyt tämä luomakunnan kruunu osaa vain laskea miten päästään parempaan tulokseen. Vuosituhannessa on tullut kehitystä aivan liikaakin, menee yli ymmärryksen. Toinen äärimmäisyys on mm kettutytöt jotka eivät ymmärrä kai luonnosta mitään.

Nyt on taas aika jolloin pitää seurata kuka tienasi eniten, sehän on tärkeää ??

• Putkivalo

Loistava loppufanfaari! Noinhan se juuri menee.

Olen myös joskus käynyt minkki-farmilla. Mä luulen että kettu-tytöt ajattelee että elukoilla on kuitenkin parempi elää puoli tuntia villinä ja kuolla onnellisinä ://

• hat.sep.sut
        Putkivalo kirjoitti:

Loistava loppufanfaari! Noinhan se juuri menee.

Olen myös joskus käynyt minkki-farmilla. Mä luulen että kettu-tytöt ajattelee että elukoilla on kuitenkin parempi elää puoli tuntia villinä ja kuolla onnellisinä ://

se minkki on karmee tuholainen,.
        Sitä ei pitä päästää Suomen luontoon ollenkaan.
        Vaikka se ei itse kuolis stressiin, niin se tappaa kaiken luonnossa ympäriltään stressiin...

• Putkivalo
        hat.sep.sut kirjoitti:

se minkki on karmee tuholainen,.
        Sitä ei pitä päästää Suomen luontoon ollenkaan.
        Vaikka se ei itse kuolis stressiin, niin se tappaa kaiken luonnossa ympäriltään stressiin...

Mutta tuollainen puolikesy råtta vissiin kuolee tuolla ulkona aika nopsaan. Vaikka riittäis kun tehtäis turkiksia niistä viimeisistä mitkä nyt on tarhattu, eikä jatkettaisi sitä rääkkäystä. Voi ihmiset jotain muutakin pitää lämmikkeenä kuin ankeeta elämää nähneitä pikku-petoja. Siirtyköön isoon petoon, miehen kainaloon :))

• GloriaJoy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe