Hei! Olen aloittanut lukion ja tähtäimenä on teologiaa opiskelu. Pyytäisimpä nyt vinkkejä ja neuvoja tuleviin opiskeluihin ja mitä kannattaisi ottaa huomioon. Ja olisin myös kiitollinen jos joku kertoisi mitä kaikkea siellä voi ja mitä on pakollista opiskella, esimerkiksi onko siellä samalaisia "pakkopakko" juttuja joita pitää käydä kuten lukiossa ne kurssit. Jääkö sieltä esim kakki nää ruotsi, enkku, ja muut aineet pois. Anteeksi tietämättömyyteni ja kiitos jo !
Mitä opiskelu teologisessa on?
4
859
Vastaukset
- an englishman
Teologian opinnoista en osaa vastata tarkemmin, mutta yliopisto-opintoihin kuuluu aina yleisiä opintoja, mm. vieraiden kielten kurssit, atk- ja tiedonhaunkurssit yms. Eli ruotsia ja enkkua juoudut myös yliopistossa jonkin verran opiskelemaan - et kuitenkaan paljon, kurssin tai parin verran. (Varsinaisiin teologian opintoihin taitaa kyllä kuulua heprean opintoja - en kyllä varma ole.)
- Jenni7878
En todellakaan suosittele että haet teologiseen ellet sitten ole täysin varma siitä, että haluat papiksi. Teologin tutkinnolla ei tee YHTÄÄN MITÄÄN normaaleilla työmarkkinoilla.
- Kalle444
No ei se ihan noinkaan ole, mitä Jenni väittää.
- Jeesus on kingi!
Olen opiskellut teologiaa kohta vuoden ja pitänyt kovasti. Itse aion näillä näkymin papiksi. Teologisestahan voi valmistua myös esimerkiksi uskonnonopettajaksi tai päästä tutkijan töihin. Viimeiseksi mainittu on ehkä epävarmin. Opettajaksi haluavia on teologisessa muutenkin valtavan paljon, eikä heitä kauheasti kouluteta. Mutta jos intoa ja osaamista löytyy niin go for it! Teologinen ei ole mikään hartauskoulutus, vaan tiedettä. Siellä ei niinkään rakennuta uskosta, vaan opetellaan erilaisia teorioita, ym. Olen itse tunnustava kristitty ja minä olen kuitenkin, kuten edellä jo mainitsin, viihtynyt hyvin. Niin ja lisäksi teologinen on aika yleissivistävä tiedekunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932