" Eläimen" suojelua.

HTZA

Suomessa on kaameaa laumaa Kotkaa, Ahmaa, Ilvestä, Karhua ja Minkkiä Skunkkia, Supia ja Villisian potkaa, ilkeää Oravaa, Näätää, Rottaa.
Ja kaikki nuo syövät kymmeniä Porolaumoja, Lehmäkarjoja, Ratsuhevosia, Kanaa ja munaa, lintua ja koiraa, Kissaa ja tulkkuset talilaudoilta, Joululta kinkun.

Kaikista on jo riittävästi kauniita valokuvia netissä.
Olisikohan jo aika siirtää ne Dinosaurusten joukkoon, luurangoksi museoihin?
Muinaismuistoiksi.

Ja suoda luonto luomakunnanherralle, ihmiselle, vapaaksi taivaltaa, telttailla, retkeillä, Tatteilla tai kulkea koulutielle, hiihtäen, pyöräillen, kävellen, ilman lisääntyvää pelkoa?
Jättäisimme vain suloisen Naalin ja pari Pöllöä, Sopuleineen. Ja kaikki Kalat.

H.

23

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiustelen

Sinulle on näyttäytynyt? :)
      Yksi tärkeä pointti; vaikuttaa että seurustelisit mieluiten suloisten Susi-Hukkasten kanssa. Vai eikö niitä mahdukaan maailmaasi ainuttakaan?

• HTZA

luin tekstini tuhat kertaa, ja kuitenkin jäi naisten unelma mainitsematta.
        Arvon kommentoija on hyvä ja lisää tuon inhan luettelooni.
        Kuiteski: Olin ihan sata varma että kukaan ei huomaisi!
        ;)
        H.

• hat.sep.sut

söpö naali eläis jollei hiiriä olis.
      Vai pitikö sun visiossa Herra Pöllön ja Neiti Naalin ruokailla samalta lautaselta?
      Niinkus Kaunotar ja Kulkuri?

Sitte se seuraava juttu.
      Kuin usein telttailet ja minkälaiset eläimet sinua on telttailupuuhissa häirinneet?
      Ja kuinka usein?
      *odottaa kynän ja paperin kanssa tehdäkseen tilastoinnin*

• HTZA

laitoin kirjoitukseeni täkyjä, hyvin löysit yhden.
        Kirjoitin kyllä Sopulin se kun on ollut ihmisten kirjoituksissa mainittu eläin, muinainen Pres. Koivistokin kiukustui niistä.
        Sopuli on söpökin.

Joskus kirjoitin tarinan siitä, kun menin mahaani myöten lampeen, leirikirves kourassa, Vetsitunturin nurkilla, koska horisontista lähestyi Susilauma, vasta kun kuulin että eka Sudella on kello kaulassa, nousin maalle kuivattelemaan.
        Savukoskella, rajan pinnassa otin saappaat pois ja hiivin/ryömin puron rantaan perhovavan kanssa, kun vedin siimaa ulos ja kela rätisi, lähti viereisen puskan takaa Karhu lujaa, katselin sen juoksua rinnettä pitkin.
        Se oli eka kohtaaminen, vapisin kuin neitsyt.
        Toka kerralla, Pullmangin reitillä, vihelteli Karhu, vainua vetäen, onneksi joen toisella puolen, kaikkosi toiseen suuntaan.
        Minä olen aina skagis kun menen telttaan nukkumaan, minä en halua skagaa luonnossa.
        Minä en uskalla mennä sienestämäänkään, eikä kaverini Keski-Suomessa, muijansa varsinkaan.
        Afrikassa meni kaveri ulkosuihkuun ja Leijonat söivät hänet.

Aseenkantoa rajoitetaan, minua saa kutsua raukkikseksi, mutta en minä halua luopua luonnosta vain siksi että luonnonsuojelijat niin haluavat ja tuskinpa vanhemmatkaan, jotka joutuvat viemään lapsensa kouluun autoilla joiden käyttöä verotetaan enemmän ja enemmän.
        En myöskään halua että epätasa-arvoa lisätään, antamalla autoiluun verohelpotuksia villieläinalueilla,

Aikasti monimutkainen juttu, eikö vain?
        H.

• hat.sep.sut
        HTZA kirjoitti:

laitoin kirjoitukseeni täkyjä, hyvin löysit yhden.
        Kirjoitin kyllä Sopulin se kun on ollut ihmisten kirjoituksissa mainittu eläin, muinainen Pres. Koivistokin kiukustui niistä.
        Sopuli on söpökin.

Joskus kirjoitin tarinan siitä, kun menin mahaani myöten lampeen, leirikirves kourassa, Vetsitunturin nurkilla, koska horisontista lähestyi Susilauma, vasta kun kuulin että eka Sudella on kello kaulassa, nousin maalle kuivattelemaan.
        Savukoskella, rajan pinnassa otin saappaat pois ja hiivin/ryömin puron rantaan perhovavan kanssa, kun vedin siimaa ulos ja kela rätisi, lähti viereisen puskan takaa Karhu lujaa, katselin sen juoksua rinnettä pitkin.
        Se oli eka kohtaaminen, vapisin kuin neitsyt.
        Toka kerralla, Pullmangin reitillä, vihelteli Karhu, vainua vetäen, onneksi joen toisella puolen, kaikkosi toiseen suuntaan.
        Minä olen aina skagis kun menen telttaan nukkumaan, minä en halua skagaa luonnossa.
        Minä en uskalla mennä sienestämäänkään, eikä kaverini Keski-Suomessa, muijansa varsinkaan.
        Afrikassa meni kaveri ulkosuihkuun ja Leijonat söivät hänet.

Aseenkantoa rajoitetaan, minua saa kutsua raukkikseksi, mutta en minä halua luopua luonnosta vain siksi että luonnonsuojelijat niin haluavat ja tuskinpa vanhemmatkaan, jotka joutuvat viemään lapsensa kouluun autoilla joiden käyttöä verotetaan enemmän ja enemmän.
        En myöskään halua että epätasa-arvoa lisätään, antamalla autoiluun verohelpotuksia villieläinalueilla,

Aikasti monimutkainen juttu, eikö vain?
        H.

sinä vain olet liikaa tsadilaistunut ja erkaantunut luonnosta.
        Mene huoletta marja- ja sienireissulle.Laulele mennessäs, kyllä peto väistää...
        Tääl on ihmisiä, jotka on 50 vuotta asuneet karhun naapurissa, jäljet ne on nähneet talon ympärillä, ei koskaan elukkaa.
        Minun lenkkipolkuni yli menee suden jäljet, nopeasti se oli minua karkuun lähtenyt makuupaikaltaan...
        Et sinä siellä tarvitse metsässä asetta, kunhan et yllätä elukkaa.
        Sisk viheltele ja laulele ja tarkkaa mistä päin tuulee, mielellään seläntakaa...

• hat.sep.sut
        hat.sep.sut kirjoitti:

Tääl on ihmisiä, jotka on 50 vuotta asuneet karhun naapurissa, jäljet ne on nähneet talon ympärillä, ei koskaan elukkaa.
        Minun lenkkipolkuni yli menee suden jäljet, nopeasti se oli minua karkuun lähtenyt makuupaikaltaan...
        Sisk viheltele ja laulele ja tarkkaa mistä päin tuulee, mielellään seläntakaa...

ne onkin niitä kamalimpia susia, ne kellokaulat ;))) hähäähäää

• HTZA
        hat.sep.sut kirjoitti:

jos laulelen, Karaokessa, minä menisin luontoon kuuntelemaan.
        50v sitten, liikuin minäkin luonnossa ihan nauttien.
        Miten niin yllätät elukan? Miten se minuun liittyy?
        Minä liikuskelen ja jos eläin yllättyy ja syö minut?, ei se niin voi mennä.
        H.

• hat.sep.sut
        HTZA kirjoitti:

jos laulelen, Karaokessa, minä menisin luontoon kuuntelemaan.
        50v sitten, liikuin minäkin luonnossa ihan nauttien.
        Miten niin yllätät elukan? Miten se minuun liittyy?
        Minä liikuskelen ja jos eläin yllättyy ja syö minut?, ei se niin voi mennä.
        H.

melkoinen paisti, hyvin marinoitu, luulen.
        Mutta peto on ainostaan silloin vaarallinen kun pääset liian lähelle, liian nopeasti, eikä se huomaa että tulit..pääsit tuulen alta yllättämään.
        Elukka puolustautuu, kun on nurkkaan joutunut.
        Kyllä sinä nämä tidät, suotta haluat minun selostavan...

Toisaalta, pelkkä hajukin kyllä riittää...

• HTZA
        hat.sep.sut kirjoitti:

melkoinen paisti, hyvin marinoitu, luulen.
        Mutta peto on ainostaan silloin vaarallinen kun pääset liian lähelle, liian nopeasti, eikä se huomaa että tulit..pääsit tuulen alta yllättämään.
        Elukka puolustautuu, kun on nurkkaan joutunut.
        Kyllä sinä nämä tidät, suotta haluat minun selostavan...

Toisaalta, pelkkä hajukin kyllä riittää...

Mutta minä en halua että peto puolustautuu kun minä keräilen vain sieniä.
        Ymmärtäisin kyllä jos kävelisin kiväärin kanssa, sitä hakien.
        H.

• hat.sep.sut
        HTZA kirjoitti:

Mutta minä en halua että peto puolustautuu kun minä keräilen vain sieniä.
        Ymmärtäisin kyllä jos kävelisin kiväärin kanssa, sitä hakien.
        H.

että se kello kaulassa laukkaa paikalle ja näykkää kädestä.
        Yhden lapinmiehen sanoin: eihän se karhukaan niin vahva ole, mutta kun se raapii...

• HTZA
        hat.sep.sut kirjoitti:

että se kello kaulassa laukkaa paikalle ja näykkää kädestä.
        Yhden lapinmiehen sanoin: eihän se karhukaan niin vahva ole, mutta kun se raapii...

Kirjoittaa asiaa.
        H.

• hat.sep.sut
        HTZA kirjoitti:

Kirjoittaa asiaa.
        H.

eikö olekaan hyvä tapa lopettaa kevennykseen?
        Etkö naura koskaan, minä tämän tästä...

• ensin sitä 21.12 2012 kaikkihan saattaa ratketa luonnollisesti.

Vaelsin juuri lampeni rannoilla, eikä pelottanut yhtään. Ehkä joskus joku peto yllättää minut, mutta mitä näitä etukäteen suremaan. Huudan sitten sitä lujempaa.
      Näin kaksi joutsenpariskuntaa, molemmilla yksi harmaahöyheninen jälkeläinen, heitä oli onnistanut viime kesänä, kukaan ei vienyt munia eikä syönyt poikasia.
      Luontoon mahtuu paljon ihmeitä, myös eläimiä ja ihmisiä, niin on aina ollut.

• Firefox 58

Minun täytyy nyt kyllä sanoa, että pelkään kaikista eniten laumaa jolta minua ei voi kukaan suojella. En mene ehdoin tahdoin paikkoihin tai sellaisilla ajoilla joissa voi joutua hyökkäyksen kohteeksi. Tämä Suomi nyt on onneksi vielä turvallinen maa terrorismin suhteen.

Ei täällä suden suuhunkaan kovin usein ole tainnut joutua. Hirviä pitäisi saada ainakin ajoittain metsästää muittenkin kuin niiden valittujen joukkojen jotka vuodesta toiseen itse popsivat kaikki lihat.

• HTZA

kohta myydään Karhunmetsästysretkiäkin, kunhan niitä on riittävästi.
        Se porukka ei mene sieniä keräilemään, vaan raskaisn asein turvattuina.
        H.

• edes toinen puolikas. Niitäkin on muutama pesivä pari ja poikastuotantoa suomessa kai viimeksi tavattu 90-luvulla, sen jäleen ollut sillä puolen hiljaisempaa.;) Tänä kesänä katselin sutta(aitoa oikeaa villiä sutta) parikymmentä ninsaa autosta ja kun nousin autosta ulos, raukka läksi karkuun! Jengiläisiä taitavat olla kun ei miestä yksin uskalla kohdata?

Vaimo juuri tuossa pistelee suppilovahveroita suuhunsa, turvallisesti sai ne hankituksi, asiakas oli valmiiksi pussiin pakannut, ei muuta kuin rohkeasti mukaan ja heti paistamaan, kun kotiin ehti!
      Mun mielestä sienien syöminen on vaaralisempaa, kuin niiden poiminta!

• Putkivalo

Taidat olla oikeassa, kuuluvat samaan sukuun sammakoiden kanssa nuo nilviäiset ;)) Suojellaan vaan! Laitetaan häkkeihin ja Korkeasaareen sinne paviaanien viereen :)))

• 11+2

Yhden eläinlajin suojelun voisi kyllä lopettaa, pallomaisen nettipeelon. Tarhakarkulainen ja alunperin kotoisin Siperiasta. Ammuttakoon tai vietäköön sinne mistä on kotoisin, sillä ehdolla ettei siellä ole sähköä ja että Siperia ensin aidataan kunnolla.

• tuulikuiskaa

vain kalat, se on selvempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1759
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1131
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe