Autokeskus ja heidän takuu

Mjoo, ostin tuossa pari kk sitten tollasen 2002 vm. Mondeon Autokeskuksesta.
Nyt on käynyt ilmi jo seuraavanlaisia vikoja:
- lämmittimen puhaltimen ilmanjakokytkin ei toimi yhdellä asennolla, tämän korjasin itse AVK:n uudella ohjainyksiköllä
- EGR-venttiilistä tuli vikakoodeja, tyyppivika, harmiton. Nollasin vikakoodit ja that's it.
- vetarin suojakumi ja stefa paskana -> korjattu autokeskuksen osilla onneksi, korvasivat mukisematta.
- imusarjan pituudensäätöläppien akseli on väljistynyt, säksättää dieselmäisesti. Tiedän tämän olevan tyyppivika kyseisessä autossa, ja vika on todettu Veho:lla todeksi. Eli uusiksi pitäisi pistää imusarja, huohotin sekä huohotinputki. Huohotinosat uusitaan koska uusi imusarja on snadisti erilainen, ettei vanha huohotin istu siihen. Koko osapaketin kustannus n. 350e-400e, työt tekisin itse.

Pistin siis mailia autokeskukseen ja kyselin että miten kyseisen homman kanssa toimitaan.
Tuli seuraavanlaista vastausta, pistän tiivistettynä spostiviestittelyjen tulokset: joko vaihdan osan itse uuteen, josta he kustantavat 250e osien laskusta, tai vien heille korjattavaksi ja he saattavat auton kuntoon _käytetyillä_ osilla.

Onko tämä nyt sit oikea takuu? Eikös takuun pitäisi kattaa korjauskustannukset kokonaisuudessaan, ja rikkoutuneen osan tilalle UUSI osa? Ajattelin ottaa kuluttajaviranomaiseen yhteyttä, koska Vehollakin ihmettelivät suuresti tuota. Jos heiltä olisin ostanut autoni, olisivat kuulemma vaihtaneet bränikät osat mukisematta takuun piikkiin.

12

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

se takuu sitä tarkoita että 8 vuotta vanha auto korjataan uuden veroiseksi ja viellä ilmaiseksi.

• Mitähän se takuu sitten tarkoittaa? Kun mainostavat puolen vuoden moottori- ja vaihteiston takuuta, niin kyllähän järkikin sen sanoo, että rikkinäiset moottorin ja vaihteiston osat korvataan.

• Kelpo Kunto
        INC kirjoitti:

Mitähän se takuu sitten tarkoittaa? Kun mainostavat puolen vuoden moottori- ja vaihteiston takuuta, niin kyllähän järkikin sen sanoo, että rikkinäiset moottorin ja vaihteiston osat korvataan.

"Kun mainostavat puolen vuoden moottori- ja vaihteiston takuuta, niin kyllähän järkikin sen sanoo, että rikkinäiset moottorin ja vaihteiston osat korvataan. "

Kyllä korvataan mutta missä sanotaan, että korvataan uusilla osilla? Käytetyilläkin sen saa kuntoon. Eikö takuu ole toiminut silloin hyvin, kun auto on korjattu kuntoon? Mikä on ongelma?

Kolaroipa se 8v Mondeo niin näet, että esim. peltikorjauksessa käytetään hyvin vähän uusia osia.

• hanki oikea auto
        Kelpo Kunto kirjoitti:

"Kun mainostavat puolen vuoden moottori- ja vaihteiston takuuta, niin kyllähän järkikin sen sanoo, että rikkinäiset moottorin ja vaihteiston osat korvataan. "

Kyllä korvataan mutta missä sanotaan, että korvataan uusilla osilla? Käytetyilläkin sen saa kuntoon. Eikö takuu ole toiminut silloin hyvin, kun auto on korjattu kuntoon? Mikä on ongelma?

Kolaroipa se 8v Mondeo niin näet, että esim. peltikorjauksessa käytetään hyvin vähän uusia osia.

sekaantua tuollaiseen ikälopun paskaan, oma vika, kuka tuollaiselle romulle mitään takuuta voi antaa.
        Ikinä kuullutkaan.

• määkivä voorttimies
        hanki oikea auto kirjoitti:

sekaantua tuollaiseen ikälopun paskaan, oma vika, kuka tuollaiselle romulle mitään takuuta voi antaa.
        Ikinä kuullutkaan.

on jotta korjataan takuuna,vie autosi autokeskukseen ja lopeta ujellus.

• gf,uto 59t
        INC kirjoitti:

Mitähän se takuu sitten tarkoittaa? Kun mainostavat puolen vuoden moottori- ja vaihteiston takuuta, niin kyllähän järkikin sen sanoo, että rikkinäiset moottorin ja vaihteiston osat korvataan.

sisäpuoliset osat. EI ulkopuoliset, EIKÄ apulaitteet.(muutoinhan moottorista saadaan kytkös vaikka peräkärryn valoihin). Lapsikin tuon nyt tietää. Vaikka oletkin "kaikkimulleheti" kakara, yritä ymmärtää edes perusasioita.

• Auton omistaja
        Kelpo Kunto kirjoitti:

Taitaa mennä puurot ja vellit sekaisin. Tuskin on kyse takuusta vaan tuotevastuusta, ei kai 8 vuotta vanhalla autolla ole takuuta. Normaali tuotevatuu asia. Luehan mitä siellä sanotaan.

• 5k6790

vaihda mitään uuteen osaan ilman tappeluita. Paitsi jos kyseessä tehtaan takuu. Ja käytetyissä ei uusia osia kuulu käyttää. Silloinhan auto tulee paremmaksi kuin ennen eikä mikään laki velvoita sellaista.

• TIEDÄTKÖ SINÄ?

AJETTU VARMASTIKIN YLI 100000KM. EHKÄ JOPA 150000KM. TAI KENTIES 200000KM. AUTO EI OLE MIKÄÄN UUSI. APINAKIN SEN TIETÄÄ.

• Avara luonto

hyvä kun tiedät!

• kaivataan

Apinakin osaa käyttää myös pieniä kirjaimia. Ai niin, sinunhan olikin tarkoitus huutaa.

• S E L K I S I K Ö
        kaivataan kirjoitti:

Apinakin osaa käyttää myös pieniä kirjaimia. Ai niin, sinunhan olikin tarkoitus huutaa.

Y M MÄ R R Ä J O L L E I H U U D A H I T A A S T I J A K O V A A

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe