Päiviönsaaresta asuntoasia kyselyä

muuttaja....

Niin, siis miksi ihmeessä isoja huusholleja myynnissä edullisesti kivitaloissa sillä alueella? Huomasin, että siellä on leikkipuistokin, onko kunnossa oleva?

Mikä on Varkauden paras paikka asua ja mikä huonoin?

Rehellisiä ja tosiasioihin perustuvia vastauksia toivoisin. Olemme muuttamassa sinne lähitulevaisuudessa perheen kanssa.

56

2186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hake hima

on oma koti. Olipa se missäpäin tahansa. Ei millään voi antaa yleistävää vastausta, mikä on paras paikka. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Paikkakunnan asuntoneuvoja Varkkilakaan ei voi kertoa, kuin omista ennakkoluuloistaan.

• Varkkila

keskeisellä paikalla ja ei mielellään valtaväylän varrella, siinä ei mitään epäluuloja ole. Taulumäki hieman keskeisempi sijainti, mutta taloyhtiön kuntoon kannattaa kiinnittää paljon huomiota. Se on realiteetti, että Varkauden asuntokanta on aika vanhaa ja isot remontit on monessa talossa vielä edessä. Tällä hetkellä noiden remonttien aiheuttamia kustannuksia ei saa siirrettyä suoraan myyntihintaan. Vrt. tilanne Päiviönsaaren ja Osmajoentien kuutioihin. Että sellaista.

• BoomTown

Riippuu että onko autoa käytettävissä ?

Päiviönsaarella kaksi kauppaa / uimahalli ja siten palvelut lähellä.

• Jos olette vapaita nuoria ilman lapsia Päikkäri on hyvä paikka. Siellä on nuorten piletyspaikat lähellä. Mutta jos teillä on lapsia kannattaa katsoa StoraEnsosta kauemmaksi koska se on lähin alue sellutehtaasta. Kaupungin vuokrataloja on eniten Huruslahden eteläpuolella ja niissä asuu paljon syrjäytyneitä jotka tekee häiriöitä. Siinä minun vinkit

• Kurrenpesä

ja Huruslahden ranta on ns: parempiosaisten aluetta ja siellä asunnoista maksetaan ansiottomasta arvostuksesta. Päiviönsaari on hyvä.

• Köpen Arska
        Kurrenpesä kirjoitti:

ja Huruslahden ranta on ns: parempiosaisten aluetta ja siellä asunnoista maksetaan ansiottomasta arvostuksesta. Päiviönsaari on hyvä.

on paras alue Varkaudessa asua.

• Sd-Rami
        Köpen Arska kirjoitti:

....Könönpellossa on kaikki; apteekki, kauppa, baari, alakoulu, päiväkoti ja luonnonrauhaa; metsiä ja järven ranta. Ei haise tehdas eikä kuulu melu.

• 19+2

Haittaa enään kevään jälkeen :-/

• Akonlahden Terska
        Sd-Rami kirjoitti:

....Könönpellossa on kaikki; apteekki, kauppa, baari, alakoulu, päiväkoti ja luonnonrauhaa; metsiä ja järven ranta. Ei haise tehdas eikä kuulu melu.

2 kauppaa, pizzeria, Englanninkielinen leikki/esikoulu, kanava-alue, huoltoasema, vierasvenesatama, maaseutu 3km:n päässä suuntaan Harjuranta puuttuivat ainakin listasta. Muuten samaa mieltä.

• Varkkila
        Kurrenpesä kirjoitti:

Voi se olla niinkin, mutta palveluita on Taulumäellä kaikkein eniten ja Kuoppakankaan koulut, urheilutalo, kirjasto ja marketit kävelymatkan päässä. Ei sinänsä huono yhtälö ollenkaan, mutta siitä sitten pitää maksaa.

• 23 aluetta kokeillut
        Köpen Arska kirjoitti:

Köpe ihanteellinen alue asua, olla, viihtyä, elää, ulkoilla, jne. On ilimoo, tilloo, kulukuyhteyksiä ja puattipaikkoja ym.

• Varkkila
        23 aluetta kokeillut kirjoitti:

Köpe ihanteellinen alue asua, olla, viihtyä, elää, ulkoilla, jne. On ilimoo, tilloo, kulukuyhteyksiä ja puattipaikkoja ym.

Omalla autolla tietty pääsee, joten siinä mielessä ok. Asuntojen hinnat luisussa ja myyntiajat vanhoilla omakotitaloilla kohtuuttoman pitkät, kun ei ole kiinnostusta.

• ex-köpe
        Varkkila kirjoitti:

Omalla autolla tietty pääsee, joten siinä mielessä ok. Asuntojen hinnat luisussa ja myyntiajat vanhoilla omakotitaloilla kohtuuttoman pitkät, kun ei ole kiinnostusta.

meni vanhahko omakotitalo, rak.vuosi -80, myynnissä huikeat 2 viikkoa! Pyynti 165 000 ja toteutunut kauppa 160 000!!! Kyllä nyt luisuu ja pahasti varkkila!!!

• Varkkila
        ex-köpe kirjoitti:

meni vanhahko omakotitalo, rak.vuosi -80, myynnissä huikeat 2 viikkoa! Pyynti 165 000 ja toteutunut kauppa 160 000!!! Kyllä nyt luisuu ja pahasti varkkila!!!

Siellä on myös pari vuotta myynnissä olleita asuntoja, joissa välittäjäkin on vaihtunut jo muutamaan otteeseen. Hinta nyt alle 100 000 euroa. Vanhoilla kuvilla mennään joten olivat ottaneet viime talven lumipenkkakuviakin käyttöön. Hyväkuntoiset hyvällä paikalla menee nopeasti, se on pelin henki asuntomarkkinoilla.
        Tsekkaa etuoven tarjonta ja laita hakukriteeriksi "vanhimmat ensin" siellä sitä on totuudensanaa hinta/laatutasosta ja myyntiajoista. Joutenlahdessakin asunto viime talven lumilla....Että luisuu todella hienosti.
        Nyt muuten tuli niitä asuntoja siitä Savontien huutokaupatustakin kerrostalosta sitten myyntiin, pari kerrallaan. Kun tietää koko talon hinnan, niin voi laskea sen asuntoa kohti olevan vaikutuksen helposti. Kuka maksaa, niin maksaa, itse en tuohon kiinteistöön sijoittaisi, kun parempiakin on halvemmalla tarjolla.

• saaaako sanoa,
        Varkkila kirjoitti:

Siellä on myös pari vuotta myynnissä olleita asuntoja, joissa välittäjäkin on vaihtunut jo muutamaan otteeseen. Hinta nyt alle 100 000 euroa. Vanhoilla kuvilla mennään joten olivat ottaneet viime talven lumipenkkakuviakin käyttöön. Hyväkuntoiset hyvällä paikalla menee nopeasti, se on pelin henki asuntomarkkinoilla.
        Tsekkaa etuoven tarjonta ja laita hakukriteeriksi "vanhimmat ensin" siellä sitä on totuudensanaa hinta/laatutasosta ja myyntiajoista. Joutenlahdessakin asunto viime talven lumilla....Että luisuu todella hienosti.
        Nyt muuten tuli niitä asuntoja siitä Savontien huutokaupatustakin kerrostalosta sitten myyntiin, pari kerrallaan. Kun tietää koko talon hinnan, niin voi laskea sen asuntoa kohti olevan vaikutuksen helposti. Kuka maksaa, niin maksaa, itse en tuohon kiinteistöön sijoittaisi, kun parempiakin on halvemmalla tarjolla.

piileekiin varkkila. Joka ikisessä kaupunginosassa ja joka ikisessä kaupungissa on myynnissä eri tasoisia asuntoja. Koska emme elä tasapäistetyssä maailmassa niin eri vaihtoehtoja löytyy pilvin pimein. Tottakai hyväkuntoiset hyvällä paikalla menee ensin, mutta usko tai älä niin kyllä ne huonommatkin kaupaksi menee. Ja se on todellakin pelin henki, ei tarvitse tsekata netissä kun hoitaa homman perinteiseen tapaan. Kaikille asunnoille löytyy ostaja ja yleensä myyjäkin on tyytyväinen! Sinun ylihinta/alihinta/putkiremontti sms. puheet on pelkästään asiaa tuntemattoman ihmisen mututuntumaa! Jatka samaan malliin, kyllä noita sinun kirjoituksia lukee vahvistuksena sille, että kaikenlaisia tännekin mahtuu!!!

• Varkkila
        saaaako sanoa, kirjoitti:

piileekiin varkkila. Joka ikisessä kaupunginosassa ja joka ikisessä kaupungissa on myynnissä eri tasoisia asuntoja. Koska emme elä tasapäistetyssä maailmassa niin eri vaihtoehtoja löytyy pilvin pimein. Tottakai hyväkuntoiset hyvällä paikalla menee ensin, mutta usko tai älä niin kyllä ne huonommatkin kaupaksi menee. Ja se on todellakin pelin henki, ei tarvitse tsekata netissä kun hoitaa homman perinteiseen tapaan. Kaikille asunnoille löytyy ostaja ja yleensä myyjäkin on tyytyväinen! Sinun ylihinta/alihinta/putkiremontti sms. puheet on pelkästään asiaa tuntemattoman ihmisen mututuntumaa! Jatka samaan malliin, kyllä noita sinun kirjoituksia lukee vahvistuksena sille, että kaikenlaisia tännekin mahtuu!!!

alennetulla hinnalla, ei hyväkuntoisen hinnalla...Siinä se taika on :)
        Asiaa tuntemattoman mututuntumaa...Se on sinun mielipiteesi, monella muulla sitten jo toinen.
        Katso tuolta remonttiohjeita 1/4 neliön laatoitusohjeista, niin voin todella alleviivata, että kaikenlaisia tänne mahtuu :)

• reedllaa
        Varkkila kirjoitti:

alennetulla hinnalla, ei hyväkuntoisen hinnalla...Siinä se taika on :)
        Asiaa tuntemattoman mututuntumaa...Se on sinun mielipiteesi, monella muulla sitten jo toinen.
        Katso tuolta remonttiohjeita 1/4 neliön laatoitusohjeista, niin voin todella alleviivata, että kaikenlaisia tänne mahtuu :)

puuhun. Ei tässä tarvitse mitään remonttiohjeita katsoa, pikkuhiljaa alat päästä jäljille siitä, että se on minun mielipiteeni ja sinunkin mielipide mahtuu tänne. Se vaan ei välttämättä ole se oikea, anna muillekin tilaa ja hengitä välillä, ei sinun tarvitse aina olla olevinaan se joka omasta mielestään oli oikeassa!!! As some wise man said, you don,t have to be stupid every day!!!

• Varkkila
        reedllaa kirjoitti:

puuhun. Ei tässä tarvitse mitään remonttiohjeita katsoa, pikkuhiljaa alat päästä jäljille siitä, että se on minun mielipiteeni ja sinunkin mielipide mahtuu tänne. Se vaan ei välttämättä ole se oikea, anna muillekin tilaa ja hengitä välillä, ei sinun tarvitse aina olla olevinaan se joka omasta mielestään oli oikeassa!!! As some wise man said, you don,t have to be stupid every day!!!

Ei sun siis tarvitse olla toteuttamatta tuota niin viisaan miehen ohjetta. Jos kerran kaikkien mielipiteet ja kirjoitukset tänne mahtuu, niin silloin ne mahtuu ilman tuota jatkuvaa vinkumista "varkkila sitä ja tätä", käsitätkö? Koska on vielä sekin mahdollisuus, että ei lue noita kirjoituksia vaikkapa meikäläiseltä, jos ne kerran on niiiiiiiiiiiiiin vääriä mielipiteitä koko ajan. Pysyttelee vaan noissa omissa hyviksi todetuissa "remonttiohjeissaan", vai kuinka?
        Meillä on täällä sellainen ero näköjään, että teikäläiset selittää kirjoittelijan tekemisiä ja minä pyrin keskittymään siihen kirjoitukseen. Ymmärrätkö eron ja siihen ei tarvitse edes tuon viisaan miehen vinkkiä :)

• Anonyymi
        23 aluetta kokeillut kirjoitti:

Kaupungin vuokra--talot myyty yksityisille ja voi olla ,että nurkkaus on rauhallisempi Köpessä.

• Varkkila

Taulumäki (poisluettuna Puistokatu ja sen naapurusto...), Päiviönsaaressa pari hyvää taloyhtiötä, joissa kaikki rempat tehty. Löytyy peräti parveketta ja autopaikkaa.
      Välttäisin Kommilaa, Joutenlahtea ja Kaura-ahoa kerrostaloalueina.
      Asuntojen hinnat laskee edelleen, joten paikka ja taloyhtiön kunto ratkaisee pelin. Jos nimittäin tulet katumapäälle, niin ota huomioon, että myyntiajat ovat nyt keskiarvona todella pitkiä, koska ostajia puuttuu. Tingi hinnasta oikein reilusti ja tee säästyneillä rahoilla remonttia.
      Ehkä kannattaisi ensin vuokrata ja tutustua siten alueeseen ja palveluiden tasoon. Ei välttämättä menisi rahat hukkaan vuokrissakaan, jos ei alue miellytäkkään.

• Yhteenvetäjä

Nyt jostain ihmeen syystä sattuikin kohdalleen tokasu.

• aloittaja....

Kiitos vastauksesta! Samaa olen myös pohtinut mm. noiden alueiden suhteen... Minua vain sikäli ihmetyttää tuo Päiviösaaren tilanne, kun tosiaankin pk-seudulla vanhasta kivitalokämpästä joutuu maksamaan todella rouheita summia... Olen jotenkin tykästynyt alueeseen. Muutama kauppa, ravintolat yms. tuovat elämää alueelle. Ehkä olen sitten jotenkin outo lintu teidän kulmilla...

Jäin vain hämmästelemään, kun eräs sukulainen sanoi, että kaikki yrittävät muuttaa pois Päiviönsaarelta kun se on niin huono paikka asua... Tosin tuo Kommila tai Kaura-ahon kerrostaloalue ei kiehdo missään muodossa...

• kerttulizz
        aloittaja.... kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Samaa olen myös pohtinut mm. noiden alueiden suhteen... Minua vain sikäli ihmetyttää tuo Päiviösaaren tilanne, kun tosiaankin pk-seudulla vanhasta kivitalokämpästä joutuu maksamaan todella rouheita summia... Olen jotenkin tykästynyt alueeseen. Muutama kauppa, ravintolat yms. tuovat elämää alueelle. Ehkä olen sitten jotenkin outo lintu teidän kulmilla...

Jäin vain hämmästelemään, kun eräs sukulainen sanoi, että kaikki yrittävät muuttaa pois Päiviönsaarelta kun se on niin huono paikka asua... Tosin tuo Kommila tai Kaura-ahon kerrostaloalue ei kiehdo missään muodossa...

Päiviönsaarella haisee tehdas aivan samoin kuin kommilassa eli melkein joka päivä. Päiviönsaaren "keskusta" on kyllä tällä hetkellä aika kuollut. Liiketilat siellä ovat tyhjillään. Onhan siellä toki pari baaria, rosso, siwa, s-market ja uimahalli. Lisäksi kauppakadun oikeeseen keskustaan on kävelymatka. Luonnonrauhaa päiviönsaarelta ei kyllä löydy. Kommilassa pääsee kävelylle omakotitaloalueelle ja metsään sekä uimarannalle. Lisäksi kommilassa om kaksi kauppaa, apteekki, kirppis, kampaajia, kukkakauppoja, r-kioski, kuppiloita ja terveyskeskus.

Itse muuttaisin kuoppakankaalle mahdollisimman kauas haisevasta tehtaasta. Tehtaan hajuntuotanto jatkuu varmasti viimeiseen saakka, vaikka muita toimintoja lopetettaisiinkin.

• Varkkila
        aloittaja.... kirjoitti:

mutta Varkauden tilanne asettaa tiettyjä haasteita ostajalle ja erityisesti asunnon myyjälle. Päiviönsaari ei siis sinänsä mielestäni ole mitään "pakoaluetta", mutta ei välttämättä mieluisin paikka kaikille. Itse tinkisin hinnasta aika reilusti, koska sielläkin on todella pitkään markkinoilla seisoneita kohteita.
        Mitä isompaa kerrostaloasuntoa etsit, sitä suurempi riski, että se jää sinulle käsiin, jos haluat muuttaa.
        Isot asunnot on tällä hetkellä aika seisovia myytäviä, koska monessa kohteessa todellakin on ne isot remontit tulossa. Osaat varmaan laskea, mitä joudut maksamaan, jos rempalla on hintaa 600 egee neliölle ja neliöitä vaikkapa 80-90. Sen lisäksi monessa kohteessa pyydetään ympäri kaupunkia aivan absurdeja hintoja. Noilla summilla saisi helposti ison omakotitalon täällä. Lisäksi asunnoissa on usein aika kovat yhtiövastikkeet ja ne eivät tietty ole halpenemaan päin. Se on aiheuttanut sen, että aika pitkiä on myyntiajat.
        Kokeile Päiviönsaaren aluetta vaikka ensin vuokraamalla ja siitähän se sitten selviää, mitä haluat tehdä.
        Kaupungissa on kaikenkaikkiaan n. 250 asuntoa myynnissä, joten vaihtoehtoja riittää jokapuolella kaupunkia. Onnea vaan etsintään.

• Varkkila
        kerttulizz kirjoitti:

Päiviönsaarella haisee tehdas aivan samoin kuin kommilassa eli melkein joka päivä. Päiviönsaaren "keskusta" on kyllä tällä hetkellä aika kuollut. Liiketilat siellä ovat tyhjillään. Onhan siellä toki pari baaria, rosso, siwa, s-market ja uimahalli. Lisäksi kauppakadun oikeeseen keskustaan on kävelymatka. Luonnonrauhaa päiviönsaarelta ei kyllä löydy. Kommilassa pääsee kävelylle omakotitaloalueelle ja metsään sekä uimarannalle. Lisäksi kommilassa om kaksi kauppaa, apteekki, kirppis, kampaajia, kukkakauppoja, r-kioski, kuppiloita ja terveyskeskus.

Itse muuttaisin kuoppakankaalle mahdollisimman kauas haisevasta tehtaasta. Tehtaan hajuntuotanto jatkuu varmasti viimeiseen saakka, vaikka muita toimintoja lopetettaisiinkin.

Taulumäki ja Kuoppakangas on sellaisia alueita, jotka tulevat säilyttämään vetovoimansa loppuun asti.

• Varkkila
        aloittaja.... kirjoitti:

Kuten olen jo pitkään väittänyt ja se todella näkyy jo kaikkialla...Oleppas tarkkana, kun menet kaupoille.
        Kommilan kuutioissa käypä hinta on n. 300-400 erkkiä neliölle remontoimattomissa ja pikkuisen yli 500 remontoiduissa...Käypä hinta siis tänään, huomenna taas sitten halvempaa. Truunon mukaan sijoittajat vie ne käsistä, joten pitää kai sitten itsekin alkaa pitää kiirettä, ettei jää junasta :)

• Varkkila kirjoitti:

Kuten olen jo pitkään väittänyt ja se todella näkyy jo kaikkialla...Oleppas tarkkana, kun menet kaupoille.
        Kommilan kuutioissa käypä hinta on n. 300-400 erkkiä neliölle remontoimattomissa ja pikkuisen yli 500 remontoiduissa...Käypä hinta siis tänään, huomenna taas sitten halvempaa. Truunon mukaan sijoittajat vie ne käsistä, joten pitää kai sitten itsekin alkaa pitää kiirettä, ettei jää junasta :)

Hinnat laskee Taulumäellä jos uusia työpaikkoja ei tule. Kuoppakankaalla ei ole kuin hometaloja. Jos järjellä ajattelee niin kannattaa ostaa Huruslahden toiselta puolelta kun hinta ei voi enää laskea kun se on pohjalukemissa siis puolet halvemmalla kuin Taulumäeltä. Sitten kun se Huruslahden silta valmistuu niin olet kävelymatkan päässä keskustasta ja sairaalapalvelut vieressä. Valitettavasti näin on Varkkila ja Kuopiossa ne hinnat vasta kohta romahtaa tän muuttoallon vuoksi. Kiitos siitä Kataiselle kun tyhjentää koko itäsuomen.

• Varkkila
        bruno2 kirjoitti:

Hinnat laskee Taulumäellä jos uusia työpaikkoja ei tule. Kuoppakankaalla ei ole kuin hometaloja. Jos järjellä ajattelee niin kannattaa ostaa Huruslahden toiselta puolelta kun hinta ei voi enää laskea kun se on pohjalukemissa siis puolet halvemmalla kuin Taulumäeltä. Sitten kun se Huruslahden silta valmistuu niin olet kävelymatkan päässä keskustasta ja sairaalapalvelut vieressä. Valitettavasti näin on Varkkila ja Kuopiossa ne hinnat vasta kohta romahtaa tän muuttoallon vuoksi. Kiitos siitä Kataiselle kun tyhjentää koko itäsuomen.

Voi voi, kukas se taas onkaan ylimielinen siellä :)
        Savontien hinnat laskee edelleen ja Taulumäellä luultavasti kanssa. Taulumäellä on muutama aivan ylihinnoiteltu kohde, jotka on jo toista vuotta odottaneet sitä Kroisos Pennosta saapuvaksi, mutta ei taida tulla enää.....
        En jaksa millään odotella jotain siltaa kymmentä vuotta, joten teen tarpeelliset remontit täällä palveluiden ympäröimänä ja nautin asumismukavuuksista NYT, enkä unelmoi jostain toisten päiväunista, jotka ehkä toteutuvat sitten joskus, tai sitten ei :)
        Mikä ihme hehkutus se siitä sairaalasta oikein on? Elätkö sinä siellä sairaalan nurkalla, jos joskus sattuu tartteemaan? Kyllä meikäläinen ehtii vaikka taksilla ja jos en ehdi, niin pistäkööt monttuun. Minä voisin vaikka sitten tempaista kerralla paremmaksi ja muuttaa hautausmaan viereen, niin olenpas sitten tosi vikkelästi montussa, kun kutsu käy :)

• --
        kerttulizz kirjoitti:

Miten niin liiketilat tyhjillään? Päiviönsaaressa on kyllä baarien, Rosson ja Siwan lisäksi myös ainakin lihakauppa, leipomo, luontaiselintarvikeliike, urheiluvaateliike, kiinalainen ravintola, kirjakauppa, pitsapaikka, ja kyllä ne kampaamopalvelutkin löytyvät samalta saarelta. Ja mitä luonnonrauhaan tulee, eikö siinä ole kivenheiton päässä Päiviönsaaren keskustasta Tyyskänniemen Koskipuisto? Sellaista luonnonrauhaa ja kosken kuohua ei jokaisesta keskustasta löydykään.

• :)
        kerttulizz kirjoitti:

Miten niin liiketilat tyhjillään? Päiviönsaaressa on kyllä baarien, Rosson ja Siwan lisäksi myös ainakin lihakauppa, leipomo, luontaiselintarvikeliike, urheiluvaateliike, kiinalainen ravintola, kirjakauppa, pitsapaikka, ja kyllä ne kampaamopalvelutkin löytyvät samalta saarelta. Ja mitä luonnonrauhaan tulee, eikö siinä ole kivenheiton päässä Päiviönsaaren keskustasta Tyyskänniemen Koskipuisto? Sellaista luonnonrauhaa ja kosken kuohua ei jokaisesta keskustasta löydykään.

• Ylpeys käy .........
        Varkkila kirjoitti:

Voi voi, kukas se taas onkaan ylimielinen siellä :)
        Savontien hinnat laskee edelleen ja Taulumäellä luultavasti kanssa. Taulumäellä on muutama aivan ylihinnoiteltu kohde, jotka on jo toista vuotta odottaneet sitä Kroisos Pennosta saapuvaksi, mutta ei taida tulla enää.....
        En jaksa millään odotella jotain siltaa kymmentä vuotta, joten teen tarpeelliset remontit täällä palveluiden ympäröimänä ja nautin asumismukavuuksista NYT, enkä unelmoi jostain toisten päiväunista, jotka ehkä toteutuvat sitten joskus, tai sitten ei :)
        Mikä ihme hehkutus se siitä sairaalasta oikein on? Elätkö sinä siellä sairaalan nurkalla, jos joskus sattuu tartteemaan? Kyllä meikäläinen ehtii vaikka taksilla ja jos en ehdi, niin pistäkööt monttuun. Minä voisin vaikka sitten tempaista kerralla paremmaksi ja muuttaa hautausmaan viereen, niin olenpas sitten tosi vikkelästi montussa, kun kutsu käy :)

kirjastoon eikä liikuntatalolle mikään kiire. Käveletkö hautausmaalle, kun olet noin ylimielinen. Voi olla joskus sinullakin hätä ja joudut kuuntelemaan muitakin.

• Varkkila
        Ylpeys käy ......... kirjoitti:

kirjastoon eikä liikuntatalolle mikään kiire. Käveletkö hautausmaalle, kun olet noin ylimielinen. Voi olla joskus sinullakin hätä ja joudut kuuntelemaan muitakin.

, niin luultavasti en ole silloin siellä ohjaamossa ajo-ohjeita antamassa. Joskus kuuntelen muitakin ja luenhan nytkin sinunkin viestisi. Ei se kuitenkaan tule muuttamaan ajatusmalliani siitä, mitä tarkoittaa palveluiden läheisyys. Kaikkea ei voi saada, joten valitsen tämän paketin ja joku toinen sen sairaalan nurkan. Yksinkertaista, eikö vain?
        Jos joskus tulee oikea hätä, niin toivottavasti siellä puikoissa on todellinen asiantuntija, eikä samantyylinen remonttineuvoja 1/4 neliön laatoituksineen, kuten ylempänä, eikö totta.

• Ylpeys käy .......
        Varkkila kirjoitti:

, niin luultavasti en ole silloin siellä ohjaamossa ajo-ohjeita antamassa. Joskus kuuntelen muitakin ja luenhan nytkin sinunkin viestisi. Ei se kuitenkaan tule muuttamaan ajatusmalliani siitä, mitä tarkoittaa palveluiden läheisyys. Kaikkea ei voi saada, joten valitsen tämän paketin ja joku toinen sen sairaalan nurkan. Yksinkertaista, eikö vain?
        Jos joskus tulee oikea hätä, niin toivottavasti siellä puikoissa on todellinen asiantuntija, eikä samantyylinen remonttineuvoja 1/4 neliön laatoituksineen, kuten ylempänä, eikö totta.

seuranneena tuntuu siltä, ajaisit itse sairaskyytisi. Tietysti arvostettujen asuinalueitten kautta.

• Käpykangaskinparempi
        kerttulizz kirjoitti:

5 kk Antinpuistossa ja ser riitti. Haju oli karmea. Muutin sieltä sitten pääkaupunkiseudulle ja kaiokki vaatteet, petivaatteita myöten haisivat vielä pitkän aikaa. Poikani sanoi, että siellä haisee vain silloin tällöin (asuu Varkaudessa), mutta kyllä se oli niin, että vain silloin tällöin oli haisematta.
        Myös Päiviönsaaren koululaiset aiheuttavat häiriöitä. Eipä S-Markettiin ollut menemistä kuin silloin kun tiesi, ettei koulussa ollut välitunti.

• Varkkila
        Ylpeys käy ....... kirjoitti:

seuranneena tuntuu siltä, ajaisit itse sairaskyytisi. Tietysti arvostettujen asuinalueitten kautta.

oli hauska lukea nasakka ja hauska vastaus. Tuossa oli jo huumoria takana. Melko reilua:)

• Varkkila
        aloittaja.... kirjoitti:

Siellä on hintatasoa, josta jo kirjoittelinkin aiemmin. Monet haukkuivat, etten tiedä mitään, mutta aika hyvin arvioni pitivät paikkansa, vai kuinka? Tiedostava ostaja kysyy nyt ensin remontit ja niiden aikataulut. Remontoimattomalla ei pitkälle pääse.

• muuttaja....

Kerroppas Varkkila, miksi ei Puistokatu ja sen ympäristö? Onko rauhatonta aluetta?

• Varkkila
        muuttaja.... kirjoitti:

Kerroppas Varkkila, miksi ei Puistokatu ja sen ympäristö? Onko rauhatonta aluetta?

Puistokatu on vain saanut aiheetta ja aiheesta huonon maineen. Monet talot on pikaisesti kyhättyjä kuutioita. Monessa ei ole hissiä (ja silloisten säännösten aikana ne rakennettiin viimeiseen senttiin asti ilman hissiä...Taisi olla silloin voimassa, että 4 kerrosta on maksimi ilman hissiä)
        Lisäksi monessa ei ole tehty perusremonttia vielä, joten isoja laskuja tulossa taloyhtiöille. Kävin vilkaisemassa yhtä osaketta, jossa oli sitten vetäisty huitaisten se käyttövesiputkisto pintaan ja se todella tarkoitti pintaan...Keittiössäkin putket meni tiskialtaan yläpuolella hanalle ja siinä oli vielä mittaritkin näkyvissä....Voi hyvää päivää taas...Muista, että käyttövesiputket ei ole vielä koko remontti..Voi tulla viemäritkin jossain vaiheessa...Sähkötkin alkaa olla jo aika vanhat 70-luvun talossa jne. Kalliita remontteja tulee, jos ulkopintoja on tehty elementeillä ja niitä pitää uusia yms.
        Maineesta sitten sen verran, että siinä on jossain vaiheessa sijoitettu vuokralle häiriöitä aiheuttavaa porukkaa, jotka sitten on pilanneet tavallisten ihmisten elämän koko kadulla...Eli hinta alas...Puistokadulla jatkuvasti myynnissä asuntoja...Jos kiinnostaa, niin varmasti löytyy tinkivaraa ja mieleinen pohjaratkaisu. Saatko sitten itse myydessäsi samaa hintaa takaisin, niin on eri juttu.
        Etsi sellaista taloa, jossa rahaa on käytetty vuosien varrella kunnossapitoon. Silloin ei ole mututiedon varassa, mitä siihen on tulossa...ehkä. Vaadi 5-vuotissuunnitelmaa nähtäväksi, koska se on lain mukaan esitettävä. Siinä täytyy selvittää korjaussuunnitelmia ja arvioita kustannuksista. Tsekkaa myös taloyhtiön tila..Jos on velkaa, vaikka ei ole tehty remontteja, ei vaikuta hyvältä...Jos kaikki rahat menee lämmitykseen ja siivoukseen....Ei vaikuta hyvältä. Omat mittaukset vedelle on iso plussa. Jatkossa energia vain kallistuu, joten 70-luvun kerrostalot ja rivitalot ei enää selviä 2,5 - 3 euron neliömaksuilla yhtiövastikkeessa. Jos vuokratontilla, niin milloin päättyy sopimus.
        Hintataso on reilusti alle tonnin neliölle ja mitä ylemmäs kerroksissa mennään ilman hissiä, niin sitä vaikeampaa on saada asuntoa vuokralle tai myytyä.
        Oliskohan tässä hieman muuttajalle sellaista perustietoa. Jos vielä on kysyttävää, niin yritän vastailla parhaani mukaan vaikka enhän mä kuulemma näistä jutuista tiedä mitään...hah!

• Välikerros
        Varkkila kirjoitti:

Puistokatu on vain saanut aiheetta ja aiheesta huonon maineen. Monet talot on pikaisesti kyhättyjä kuutioita. Monessa ei ole hissiä (ja silloisten säännösten aikana ne rakennettiin viimeiseen senttiin asti ilman hissiä...Taisi olla silloin voimassa, että 4 kerrosta on maksimi ilman hissiä)
        Lisäksi monessa ei ole tehty perusremonttia vielä, joten isoja laskuja tulossa taloyhtiöille. Kävin vilkaisemassa yhtä osaketta, jossa oli sitten vetäisty huitaisten se käyttövesiputkisto pintaan ja se todella tarkoitti pintaan...Keittiössäkin putket meni tiskialtaan yläpuolella hanalle ja siinä oli vielä mittaritkin näkyvissä....Voi hyvää päivää taas...Muista, että käyttövesiputket ei ole vielä koko remontti..Voi tulla viemäritkin jossain vaiheessa...Sähkötkin alkaa olla jo aika vanhat 70-luvun talossa jne. Kalliita remontteja tulee, jos ulkopintoja on tehty elementeillä ja niitä pitää uusia yms.
        Maineesta sitten sen verran, että siinä on jossain vaiheessa sijoitettu vuokralle häiriöitä aiheuttavaa porukkaa, jotka sitten on pilanneet tavallisten ihmisten elämän koko kadulla...Eli hinta alas...Puistokadulla jatkuvasti myynnissä asuntoja...Jos kiinnostaa, niin varmasti löytyy tinkivaraa ja mieleinen pohjaratkaisu. Saatko sitten itse myydessäsi samaa hintaa takaisin, niin on eri juttu.
        Etsi sellaista taloa, jossa rahaa on käytetty vuosien varrella kunnossapitoon. Silloin ei ole mututiedon varassa, mitä siihen on tulossa...ehkä. Vaadi 5-vuotissuunnitelmaa nähtäväksi, koska se on lain mukaan esitettävä. Siinä täytyy selvittää korjaussuunnitelmia ja arvioita kustannuksista. Tsekkaa myös taloyhtiön tila..Jos on velkaa, vaikka ei ole tehty remontteja, ei vaikuta hyvältä...Jos kaikki rahat menee lämmitykseen ja siivoukseen....Ei vaikuta hyvältä. Omat mittaukset vedelle on iso plussa. Jatkossa energia vain kallistuu, joten 70-luvun kerrostalot ja rivitalot ei enää selviä 2,5 - 3 euron neliömaksuilla yhtiövastikkeessa. Jos vuokratontilla, niin milloin päättyy sopimus.
        Hintataso on reilusti alle tonnin neliölle ja mitä ylemmäs kerroksissa mennään ilman hissiä, niin sitä vaikeampaa on saada asuntoa vuokralle tai myytyä.
        Oliskohan tässä hieman muuttajalle sellaista perustietoa. Jos vielä on kysyttävää, niin yritän vastailla parhaani mukaan vaikka enhän mä kuulemma näistä jutuista tiedä mitään...hah!

Nuo asiathan tietää kaikki. Ei niistä tarvitse täällä palstoilla paasata joka keskustelussa. Tai no joo. Huvinsa kullakin.

• Varkkila
        Välikerros kirjoitti:

Nuo asiathan tietää kaikki. Ei niistä tarvitse täällä palstoilla paasata joka keskustelussa. Tai no joo. Huvinsa kullakin.

Se on sinun mielipide...Moni tietää, mutta tutkimuksessakin kerrottiin, että tietoa ei kuitenkaan osattu käyttää ostamisen tukena riittävissä määrin. Lueppa vaikka Taloussanomat ja Kauppalehti. Ei tainnukkaan sitten kaikki taaskaan tietää, vai miten se nyt oli???? Miksi he sitten tekisivät tutkimuksia ja kirjoittaisivat niistä?
        Lisäksi täällä tuntuu olevan paljon sellaisia kirjoittelijoita, jotka ovat mielestään taas tietoisia toisenlaisesta totuudesta ja heille tämän tutkimuksissakin julkaistun tiedon olemassaolo on aivan uusi ja jopa valheellinen tila :)

• muuttaja...
        Varkkila kirjoitti:

Jep. Asia selvä. Vai että ihan putket keittiössäkin pinnassa. Jep. Tuli kattava vastaus! Kiitos siitä.

• Varkkila

Nyt alkaa tulla noita pieniä kämppiä myyntiin tosi halvalla Päikkäriinkiin. Hinnat reilusti alle tonnin ja 3 vuotta sitten oli tuollaista 1200-1300 egee neliölle..Aikamoinen pudotus siis.

• kolmen lapsen äiti

Puurti on hyvä! Me asutaan Puurtilassa ja ollaan tykätty kovasti. Jos on lapsia, niin täältä löytyy esikoulu ja alakoulu 1.-6. luokat. Mitään lähikauppaa tai kioskia ei ole, että se on oikeastaan ainoa pieni miinus. Mutta muutoin on kaikinpuolinen hyvä ja rauhallinen asuinalue.

• muuttaja....

Mitenkä vaikuttaa vai vaikuttaako olleenkaan moottorikerhon (banitos) tai jotain alueella?

• Rock City

Varkaus on todella pieni ja tiivis kaupunki.

Jos olisi Uudellamaalla niin hinnat olisivat tuplia... eli sinänsä ei ole mitään vikaa.

Joskus vain toivosi että jotkut ilonpilaajat asuisivat vielä kauempana...
      jos tiedät mitä tarkoitan ?

• ....................

Päiviönsaaressa on hyvä asua. Kaikki palvelut on kävelymatkan päässä. Ja toisin kuin joku väitti, niin Päiviösaaressa on upea luonto. Ämmänkoski ja ympäristö, sekä luontopolku. Kalastelu onnistuu Pirtinvirrassa, minkä ranta on myös upea paikka liikkua lasten kanssa. Kaikki koulut on kävelymatkan päässä ja päiväkoti löytyy Päiviönsaaresta. Asuinpaikkana aivan mahtava. Perheellisenä suosittelen.

• Anonyymi

Vanha keskusteluketju, mutta kommentoin ajan tasalle. Kohta pari vuotta olemme asuneet Päiviönsaaressa ja viihtyneet hyvin. Täältä löytyy pari kauppaa, kahviloita, Rosso ja Kiinalainen ravintola. Uimahalli, avantouintipaikka, hyvin huollettu lasten leikkipuisto, Varkaus-sali, taidekeskus Väinölä tapahtumineen ja Kämärin upea, valaistu luontopolku siltoineen. Vesistöt lähellä ja luonto myös. Vapaudenpuistossa näkyy kalastajia ja keskustan palveluihin on lyhyt kävelymatka. Bussitkin kulkee, jollei omaa autoa halua käyttää. Hyvä paikka asua.

• Anonyymi

Millaista on asua Taulumäentori-Leunanmäki, Kauppakadun asunnot? onko liikenteestä haittaa? tai rauhatonta

• Anonyymi

Osta tänään asunto 50 000 €, viiden vuoden kuluttua myy 25 000€.

Nin hyvin on varkauden asioita demarit hoitaneet, että asunnotkin halpenee vuosittain.

• Anonyymi

Mikä alue on köpe?

• Anonyymi

Ostin pari kaksiota ja pistän vuokralle. Ketään kuka tarviis.

• Anonyymi

Missä ovat, vuokra? Krs talo vai rt.

• Anonyymi

jauhelihakeitto

• Anonyymi

tonnikalapizza

• Anonyymi

jauhelihakeitto

• Anonyymi

Missähän siellä leikkipuisto? Ollaan tulossa käymään sukulaisten luona.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      84
      2605
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1819
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1684
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      370
      1609
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1227
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe