kirkossa sivistymätöntä väkeä

Sirpa k

Kiusaavat toisiaan. Siellä kuulemma on eniten työpaikkakiusaamista.
Joku eristetään. Sille ei puhuta, eikä sen puheita kuunnella.
Se on maan päällinen helevetti.

22

256

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkossa olen useastikin istuskellut, tyhjässäkin.
      Koskaan en ole nähnyt kenekään kiusaavan siellä ketään.
      Useasti olen ollut kuuntelemassa urkumusiikkia, se on todella upeaa kun on hyvä soittaja.

• on mahtavaa, kun ihminen osaa asiansa. Ja komea lauluääni siihen lisäksi, Sulo Saarits oli aikoinaan tämän seurakunnan kanttoriurkuri ja minulla oli kunnia tuntea hänet henkilökohtaisesti.

Kyllä seurakunnassa kiusaamista esiintyy, siellä takahuoneissa ja kokoustiloissa. Harvemmin kirkossa matsia ottavat.

• Anceli kirjoitti:

on mahtavaa, kun ihminen osaa asiansa. Ja komea lauluääni siihen lisäksi, Sulo Saarits oli aikoinaan tämän seurakunnan kanttoriurkuri ja minulla oli kunnia tuntea hänet henkilökohtaisesti.

Kyllä seurakunnassa kiusaamista esiintyy, siellä takahuoneissa ja kokoustiloissa. Harvemmin kirkossa matsia ottavat.

Njäh. Puhuinkin (kirjoitin))) nimenomaan kirkosta, en siis seurakunnasta.
        Joka paikassa missä on ihmisiä esiintyy kiusaamista, seurakunnat ei ole todellakaan poikkeus.
        Ja siellä tapahtuu myös paljon muuta pahaa, jos kyllä sitten hyvääkin, riippuu ihmisistä.

• Kerran kun istukselin kaikes rauhassa joku tuli sohimaan sellasen pussin ja kepin kanssa
        Urkumusiikki on komeeta kuultavaa varsinkin kirkossa missä on kunnon kaiut.

• tulisilla kirjoitti:

Njäh. Puhuinkin (kirjoitin))) nimenomaan kirkosta, en siis seurakunnasta.
        Joka paikassa missä on ihmisiä esiintyy kiusaamista, seurakunnat ei ole todellakaan poikkeus.
        Ja siellä tapahtuu myös paljon muuta pahaa, jos kyllä sitten hyvääkin, riippuu ihmisistä.

kyllähän minä tajusin, mutten vaan malttanut... :))
        Siellä missä on ihmisiä, siellä esiintyy kiusaamista, oli työpaikka mikä tahansa.
        Paitsi minua ei ole kukaan kiusannut, tosin työskentelin useimmiten yksin, ihmisten parissa, ilman työkavereita.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Kerran kun istukselin kaikes rauhassa joku tuli sohimaan sellasen pussin ja kepin kanssa

No oisit sanonut " Hus pois siitä sohimasta"
        Olis varmaan peljästynyt kovin ja lähtenyt pakoon ja sitten kertonut kauheesta kokemuksesta kirkossa eteenpäin.

Kerran kun istukselin kaikes rauhassa joku tuli sohimaan sellasen pussin ja kepin kanssa

siihen pussukkaan, nappeja vai muuta pientä kivaa?

• Anceli kirjoitti:

kyllähän minä tajusin, mutten vaan malttanut... :))
        Siellä missä on ihmisiä, siellä esiintyy kiusaamista, oli työpaikka mikä tahansa.
        Paitsi minua ei ole kukaan kiusannut, tosin työskentelin useimmiten yksin, ihmisten parissa, ilman työkavereita.

No nyt mie en malta, "yksin, ihmisten parissa" Ehkä kyllä ilman työkavereita, mutta mites ilman kavereita?

• tulisilla kirjoitti:

No nyt mie en malta, "yksin, ihmisten parissa" Ehkä kyllä ilman työkavereita, mutta mites ilman kavereita?

tarpeeksi vaikeasti selitetty:)
        Ihmiset joiden parissa työskentelin eivät olleet kavereita vaan asiakkaita. Tosin monista tuli kavereita, ystäviäkin, ollaan tekemisissä vielä 32 vuoden jälkeenkin. Osa valitettavasti on jo poissa, vanhuksia jo silloin.

• Anceli kirjoitti:

tarpeeksi vaikeasti selitetty:)
        Ihmiset joiden parissa työskentelin eivät olleet kavereita vaan asiakkaita. Tosin monista tuli kavereita, ystäviäkin, ollaan tekemisissä vielä 32 vuoden jälkeenkin. Osa valitettavasti on jo poissa, vanhuksia jo silloin.

Ny menikin ihan pieleen.
        Kun luin uudestaan huomasin että kirjoititkin menneessä aikamuodossa.
        Mun moka :((

• Anceli kirjoitti:

siihen pussukkaan, nappeja vai muuta pientä kivaa?

Sain.

• tulisilla kirjoitti:

Ny menikin ihan pieleen.
        Kun luin uudestaan huomasin että kirjoititkin menneessä aikamuodossa.
        Mun moka :((

sehän oli kirjanpitoni mukaan vasta sinun ensimmäinen mokasi.
        Tässä iässä alkaa kaikki olla menneessä aikamuodossa.

Sain.

kun sentään jäit saamapuolelle.

• Anceli kirjoitti:

sehän oli kirjanpitoni mukaan vasta sinun ensimmäinen mokasi.
        Tässä iässä alkaa kaikki olla menneessä aikamuodossa.

No nyt yks kysymys, kun tämäketju oli kateissa äsken ja mietin että joku sen jo poistoon pisti.
        Kävin kuuntelemassa tuubissa "Sanat murenevat" kun palasin takaisin palstalle oli tää ketju tullut takaisin.
        Siis kun tälläistä kummittelua on ollut ennenkin mun koneella, olen ihan oudoksuksissani.
        Kuuluuks tääkin tähän ikään? Kysyy epätietoinen.

• --------------
        tulisilla kirjoitti:

No nyt yks kysymys, kun tämäketju oli kateissa äsken ja mietin että joku sen jo poistoon pisti.
        Kävin kuuntelemassa tuubissa "Sanat murenevat" kun palasin takaisin palstalle oli tää ketju tullut takaisin.
        Siis kun tälläistä kummittelua on ollut ennenkin mun koneella, olen ihan oudoksuksissani.

en ole täällä nähnyt viestiä, jota ei olisi saanut hävittää vaikka päivitäin pois. Samaa pa*kaa.

• tulisilla kirjoitti:

mutta eipähän tässäkään hyvä häviäisi vaikka poistettaisiin.
        Maallista löpinää :))

• -------------- kirjoitti:

en ole täällä nähnyt viestiä, jota ei olisi saanut hävittää vaikka päivitäin pois. Samaa pa*kaa.

No nyt ei kyllä ollut tuosta kysymyskään.
        En olisi itkenyt tämänkään ketjun perään.
        Vaan niinkuin kirjoitin niin ensin tämä ketju oli kateissa mutta kun tulin tuubista takaisin palstalle se olikin yllättäen tullut takaisin.
        Eli mietin vaan kun ne katoaa tällä mun koneella ja sitten tulee takaisin niin sitä ihmettelin.
        Ja pa*ka on hyvin tarpeellista lannoitetta, sitä ei sovi moittia.

• --------------------
        tulisilla kirjoitti:

No nyt ei kyllä ollut tuosta kysymyskään.
        En olisi itkenyt tämänkään ketjun perään.
        Vaan niinkuin kirjoitin niin ensin tämä ketju oli kateissa mutta kun tulin tuubista takaisin palstalle se olikin yllättäen tullut takaisin.
        Eli mietin vaan kun ne katoaa tällä mun koneella ja sitten tulee takaisin niin sitä ihmettelin.
        Ja pa*ka on hyvin tarpeellista lannoitetta, sitä ei sovi moittia.

olen ollut huomaavinani, että ketju katoaa, jos sefu kai poistaa silloin joitakin viestejä välistä.

• -------------------- kirjoitti:

olen ollut huomaavinani, että ketju katoaa, jos sefu kai poistaa silloin joitakin viestejä välistä.

Aaha se siis ei välttämättä ollutkaan mun pään vika, kiitti vaan.
        Ja nyt sanon vielä senkin että olen täydellisen totaalisen tylsistynyt päästäni, enkä saa sieltä ulos mitään järjenjuttuja :)

• löökipöllö

tekemistä on keskenään sivistyksellä ja kiusaamisella? Ei yhtään mitään.

Minuakin aikanaan töissä kiusasi minua enemmän kouluja käynyt nainen.

Sydämen sivistystä on vaikea mitata.

• uskosaaraa

tunnet henkilökohtaisesti, vai vainko luuloja ja kuuloja levittelet?

Ei viitsisi tuhlata aikaan puhumalla muitten suilla.

• 105

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      44
      2043
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1281
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1078
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      952
    Aihe