Kummassa asut ja perustelut.Tuli väittelyä asiasta ja itse tunnen asuvani kotona,enkä kämpässä.Ikinä en ole ikävöinyt entiseen vaikka usein olen muuttanutkin.
Koti on siellä missä sun omat tavarat on ja muuksi se ei muutu.Asuupa siellä sinkkuna tai perheenä.
Ja ei ole väliä,onko se oma vai vuokra tms.
koti vai kämppä
16
226
Vastaukset
- Kotilococoon
on tunne, kämppä on paikka.
Minä hyppäsin kämpän yli suoraan kotiin...rakastan kotiani. Mie ainaki asun:)))) Miusta kämppä on sellanen, jossa vaan käydään nukkumassa ja vaihtamassa vaatteet, eikä sen kalustukseen oo satsattu minkään vertaa.
- viivatiina
sisustin ne meidän kämpät aina kodiksi mutta ei niistä kumminkaan kotia tullut.
viivatiina kirjoitti:
sisustin ne meidän kämpät aina kodiksi mutta ei niistä kumminkaan kotia tullut.
Jos se on sit sitä hakemista vähän aikaa, ettei ne kaikki asunnot tunnukkaa kodilta. Oikeestaan miekii oon pari kertaa asunu sellasessa asunnossa, jotka ei tuntunu omilta, tai siis kodilta, vaikka kui yritti):
sasus kirjoitti:
Jos se on sit sitä hakemista vähän aikaa, ettei ne kaikki asunnot tunnukkaa kodilta. Oikeestaan miekii oon pari kertaa asunu sellasessa asunnossa, jotka ei tuntunu omilta, tai siis kodilta, vaikka kui yritti):
pankkipaholainen joka kiistelee, kenen ja koska asunto on koti? :)
Muistan ensimmäisen ok-talon hankinasta jotain sellaista, vuosi oli -80.
Olishan sen talon kanssa hyvinkin pärjännyt, mutta kun parinvuoden päästä aloittelin yrittäjän taipaleen ja sen aloittamiskuluihin meni toinen mokoma lainarahaa eikä ne ensimmäisten vuosien tuotot olleet järisyttäviä ja vaimo kolmeenotteeseen äitiyslomalla ja hoitovapaalla yht, kuutisen vuotta.emw34 kirjoitti:
pankkipaholainen joka kiistelee, kenen ja koska asunto on koti? :)
Muistan ensimmäisen ok-talon hankinasta jotain sellaista, vuosi oli -80.
Olishan sen talon kanssa hyvinkin pärjännyt, mutta kun parinvuoden päästä aloittelin yrittäjän taipaleen ja sen aloittamiskuluihin meni toinen mokoma lainarahaa eikä ne ensimmäisten vuosien tuotot olleet järisyttäviä ja vaimo kolmeenotteeseen äitiyslomalla ja hoitovapaalla yht, kuutisen vuotta.talo rakennettiin -89 ja kodilta se tuntui alusta pitäen, vaikka lainalla sekii rakennettiin, miekii olin sen kodin aikana raskaana kolmekertaa:))))
Sit tuli hetki, et lupauduin viidenvuoden taivuttelun jälkeen tulemaan tänne maalle, jonne rakennettiin toinen talo -95. Olihan se opettelua kaupunkilais likalle,,, eikä helpolla alkuvuosia menty.
Mut kyllä tää on koti, eikä oo kämpälle tuntunu koko aikana ja aivan ihana luonto:))))))- viivatiina
sasus kirjoitti:
syynä tää koti täällä että ne kämpät ei ruvennu tuntuun kodeilta.
viivatiina kirjoitti:
syynä tää koti täällä että ne kämpät ei ruvennu tuntuun kodeilta.
se niin on, et tunnepuolesta se on kiinni:))))
sasus kirjoitti:
talo rakennettiin -89 ja kodilta se tuntui alusta pitäen, vaikka lainalla sekii rakennettiin, miekii olin sen kodin aikana raskaana kolmekertaa:))))
Sit tuli hetki, et lupauduin viidenvuoden taivuttelun jälkeen tulemaan tänne maalle, jonne rakennettiin toinen talo -95. Olihan se opettelua kaupunkilais likalle,,, eikä helpolla alkuvuosia menty.
Mut kyllä tää on koti, eikä oo kämpälle tuntunu koko aikana ja aivan ihana luonto:))))))Vaimon kaa henkeviä jutellessa mietittiin sellaista järjestystä, että kun, tai jos olis suurinpiirtein maksettu koti valmiina, ennen lasten hankintaa.
Silloin ei taloushuolet ja siitä johtuva kiireien elämä olis niin voimakkaana mukana hankaloittamassa arkea, kun olis lasten kanssa aivan tarpeeksi molemmillekin tekemistä.
Silloin lainakorot ja pankkilainojen lainaajat oli mitä oli.
- viivatiina
tää on ja on ollu aina olemassa mutta yli kymmenen vuotta vaihdettiin kämppää useamman kerran kun en kotiutunu tänne missä mieheni on asunu lähes koko ikänsä mutta sen jälkeen kun rupes tuntumaan siltä että tuli kotiin kun tuli tänne niin sillon luovuttiin kämpästä ja tää on koti eikä muuta kaipaa mutta aina ei ole niin helppo kotiutua tässä paikassa ei oo ollu muuta ongelmaa kun se että tää on niin korvessa =)))
- kodinonni*
just et mullakin oli yks koti väärässä paikassa,en viihtynyt alueella millään.Kolme vuotta sinnittelin ja muutin samoille seuduille mistä sinne muutin,asunto,siis koti oli kiva pienine pihoineen,koiralle hyvä myös.
Mutta siitä seudusta ei tullut kotiseutua koskaan,en nykyäänkään halua edes mennä käymään siellä päinkään. - kotion
kodinonni* kirjoitti:
just et mullakin oli yks koti väärässä paikassa,en viihtynyt alueella millään.Kolme vuotta sinnittelin ja muutin samoille seuduille mistä sinne muutin,asunto,siis koti oli kiva pienine pihoineen,koiralle hyvä myös.
Mutta siitä seudusta ei tullut kotiseutua koskaan,en nykyäänkään halua edes mennä käymään siellä päinkään.kun erosi vuosi oli -81. Noin vuoden asuttuani, tulin yhtenä päivänä töistä, ja ajattelin ihanaa tulla kotiin. Vuoden kesti siis tuska erosta. Siitä asti tää on ollut koti. Tunteesta se siis on kii
- lovely home
kotion kirjoitti:
kun erosi vuosi oli -81. Noin vuoden asuttuani, tulin yhtenä päivänä töistä, ja ajattelin ihanaa tulla kotiin. Vuoden kesti siis tuska erosta. Siitä asti tää on ollut koti. Tunteesta se siis on kii
taas eron jälkeen meni kaikki sisustus uusiksi,sain vihdoinkin laittaa oman mielen mukaan,eikä tarvinnut kuunneella jäkätystä,sä aina sisustat ja laitat kaikki oman mieles mukaan.Vaikka kysyin herralta miten hän myös haluaa,ei ollu mielipiteitä,tyytymättömyyttä vaan kaikkeen vaikka laitoin kotia myös hänelle.
Nyt on ihan minun näköistä ja kaunis valoisa viihtyisä koti jossa on hyvä olla.
- stellabella.-
Asun kotona. Täällä on tuttua ja turvallista, ajatus lepää omien seinien sisällä.
On hyvä olla.
"Hymy on ikkuna, josta näkee, että sydän on kotona" ;) Mulla oli ennen tapana sanoa, että koti on siellä, missä on minun ompelukoneeni. Koti on paikka, jossa toteutan itseäni.
- Hymy;))
Mies minulla puhuu kodista minä aina himasta. .. Kuitenkin sama asia on meille..eli paikka joka tärkeä.
tsau:Friidu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806