11.11 klo 11.11

Mysteriet

Ei ole muuten mikään hatusta vedetty päivämäärä ja kellonaika, vaan tällä päivämäärällä ja kellonlyömällä alkaa Saksassa karnevaalikausi.
Hipat päättyvät vasta seuraavana tuhkakeskiviikkona, josta alkaakin pääsiäisen paastonaika (kai sitä nenänvalkaisua tarvitaankin moisen riekkumisen jälkeen...)

Vähän käy kyllä kateeksi germaaneja... oivallinen ajankohta semmoisille karnevaaleille olisi täällä pimeässä pohjolassakin, meillä kun on vain tuo Wappu, jolloin jo muutenkin kevättytinät valtaavat mielet.

Mitäpä jos... =)

23

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ja postasit sitten viesin 11.11.2010 09

Suomen aikaa.

Että se siitä.

=DW=

• Mysteriet

Pitäähän sitä antaa hieman aikaa hakea kostyymit vintiltä, ei kai se ny riitä että kääntää villasukat nurinpäin, vai...

• Mysteriet kirjoitti:

Pitäähän sitä antaa hieman aikaa hakea kostyymit vintiltä, ei kai se ny riitä että kääntää villasukat nurinpäin, vai...

Mulla kävikin eilen joulutonttu tuomassa punaset villasukat postilaatikkoon.
        Vaikken olekaan joulu ihmisiä niin ympärillä niitä häärää :))

• Mysteriet
        tulisilla kirjoitti:

Mulla kävikin eilen joulutonttu tuomassa punaset villasukat postilaatikkoon.
        Vaikken olekaan joulu ihmisiä niin ympärillä niitä häärää :))

Kelpaa siinä Joulua ootella, lämpimin jaloin =)

En minäkään varsinaisesti mikään joulu-ihminen oo, mutta kyllä aina joku onnellisuustaika mahtuu pimeään vuodenaikaan... vaikka sitten salainen tonttu =)

• Mysteriet kirjoitti:

Kelpaa siinä Joulua ootella, lämpimin jaloin =)

En minäkään varsinaisesti mikään joulu-ihminen oo, mutta kyllä aina joku onnellisuustaika mahtuu pimeään vuodenaikaan... vaikka sitten salainen tonttu =)

Ensilumi on mun yksi onnenpäivistä.
        Jostain syystä kun ensimmäisen kerran se valkeus osuu silmiin kun katsoo ikkunasta ulos on siinä jotain upeeta, taikaa.
        Tosin täällä vissiin saa sitäkin odottaa taas vaikka kuinka pitkään kun on vain lämpöä ilmassa.

• Mysteriet
        tulisilla kirjoitti:

Ensilumi on mun yksi onnenpäivistä.
        Jostain syystä kun ensimmäisen kerran se valkeus osuu silmiin kun katsoo ikkunasta ulos on siinä jotain upeeta, taikaa.
        Tosin täällä vissiin saa sitäkin odottaa taas vaikka kuinka pitkään kun on vain lämpöä ilmassa.

Se vaikuttaa kyllä, kun pitkän pimeyden jälkeen on valoisaa lunta.
        Ja äänet - ne tulevat kuin pumpulin läpi, kun on lunta =)

Olin tiistaiyön töissä, kun sitä lunta luvattiin oikein nietoksiksi asti - no ei onneksi ihan kaikkea satanut, mitä luvattiin, mutta olihan hienonnäköistä hetken =)
        Pikkuisen on vieläkin valkoista maassa...

Tähän aikaan vuodesta on pimeys ihan oikeaa pimeyttä :O

• Päiivämäärä 11.11. on kaiverrettu kihlasormukseeni. Karnevaalit kiinalaisen ruoan (itsetehdyn) merkeissä alkavat kello 18.00 olohuoneeni ruokailupöydän ääressa. Valoa pimeään luo kynttilät.

• Mysteriet

Miten ihana ajankohdan olettekin valinneet kihlautumiselle - onko tuorekin tapahtuma vaiko jo moneskin vuosipäivä?

Kynttilät ovat oiva valontuoja pimeään, ylipäätäänkin elävä tuli - minäkin niitä suosin, joskin ulkona =)

• Hymy;))

tsau:Friidu

• Mysteriet kirjoitti:

Miten ihana ajankohdan olettekin valinneet kihlautumiselle - onko tuorekin tapahtuma vaiko jo moneskin vuosipäivä?

Kynttilät ovat oiva valontuoja pimeään, ylipäätäänkin elävä tuli - minäkin niitä suosin, joskin ulkona =)

Neljä vuotta sitten kihlauduimme, puolen vuoden serustelun jälkeen. Joulunalustunnelmissa oli kiva rakentaa yhteistä tulevaisuutta ; ) Meillä on hyvä elämä ja se kai on kaikille läheisillekin pääasia, lapsen lentävät pesistä ja yksin ei ole hyvä olla.

• Hymy;)) kirjoitti:

tsau:Friidu

....kävin hakemassa kermaa jälkiruokaan, joka on paistettuja banaaneja mansikka-valkosuklaakastikkeen kera.

• Mysteriet
        korpikirjailija kirjoitti:

Neljä vuotta sitten kihlauduimme, puolen vuoden serustelun jälkeen. Joulunalustunnelmissa oli kiva rakentaa yhteistä tulevaisuutta ; ) Meillä on hyvä elämä ja se kai on kaikille läheisillekin pääasia, lapsen lentävät pesistä ja yksin ei ole hyvä olla.

Minusta on mukava kuulla tarinoita joissa ihmiset ovat löytäneet rinnalleen sen oikean - omakin tarinani on juuri sellainen =)

Paljon Onnea vuosipäivällenne vielä näinkin -->

Selittämätön on meidät salaa vihkinyt
        käskenyt meitä muuttamaan sanat lihaksi,
        muuttolinnun kirkaisuksi
        matkalla mantereelta mantereelle, ihmeen merkiksi:
        Mitä enemmän jaamme öitämme,
        olemme taivaankappaleita toisillemme,
        sitä kokonaisemmiksi tulevat päivämme.

- Tommy Tabermann

• 11.11.

täyttyy.
      Tiedätkös mitä karnevaali-sana alunpitäen tarkoittaa? Mistä se on johdettu?
      Paljon sivumerkityksiä on siunaantunut vuosien saatossa tuolle sanalle.

Etelä-Amerikan karnevaalit ovat hieman toista kuin baijerilaisten.

• Mysteriet

Wikipedia kertoo nimen alkuperästä seuraavaa -->
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Karnevaali

Minusta tuntuu mieluisammalta tuo "carrus navalis", jotenkin noitten lihojen kanssa vekslaaminen ei oikein istu, vaikka ideahaahan siinäkin lienee juuri sen nurinkurisuuden vuoksi...

Joku ilottelujuhla pitäis tännekin raukoille rajoille saada - vaikka ensilumenjuhla - ihmiset pukeutuisivat hulvattomiin hattuihin ja leikkisivät lumileikkejä... ruokana olisi tietenkin kermavaahtoa, valkoista marenkia, jäätelöä ja hattaraa =)

• Putkivalo

talvi-karneevalit mihin kuuluu pikkumustat ja pikku-hiprakat, eli pikku-joulut :))

• Mysteriet

Ne ei oo kaikilla samana päivänä (Luojalle kiitos)... :P

Eiku joo - kelpaahan se - tää on meillä semmoista pikkujoulukarnevaaliaikaa - hip hei ;D
        (mä en kyllä mihinkään pikkumustaan pukeudu - vetäsen punasen klänningin)

Juomingit kuuluvat asiaan ;D

• tomppa2006

...mutta kun ei käy sakemanneja kateeksi missään asiassa...

Tai no joo, osaa ne kyllä autoja tehdä esim. Mercedes-Benz merkkinen on melko hyvä. Eikös suomalaiset juhli muutenkin liikaa, otetaan silloin kun ollaan iloisia ja silloin kun ollaan surullisia?

• Mysteriet

Eikö edes tätä - mersun lisäksi ??

Ei kalsarikännit, ei edes jääkiekon MM-kisat, oo sama kuin karnevaali - höh ;D

• täällä vedeltiin sikeitä, tää on niin tätä tää vuorotyö.. Mut ens yön jälkeen ihan kivan mittainen viikonloppu :)
      Vähän aika sitte oli tilaisuus tuolla germaanien maassa piipahtaa.. en mä heidän olutta nyt ihan kamalasti litkinyt, muttei se kyllä huiviinkaan noussu, en oo kade, en, ainakaaan paljoa ;)

Sulla hyvä idea.. ? Tuo Mitäpä jos..? ;))

• Mysteriet

Mä oon koko viikonlopun töissä... :/

Mä en ole ihan niin pitkällä (vielä) käynyt, mutta noi octobeerit olis kyllä kiva nähdä... täytyykin houkutella toi Sutina tosta alempaa mukaan - vuosi aikaa harjotella =)

Mitäpä jos..? toimii aina *nauraa*

• hat.sep.sut

käyny kateeks niitten Octoberfestejä.....
      Hitto että haluisin sinne itsekin joskus...
      Juodaan olutta, nauretaan, lauletaan, syödään, halataan ja juodaanolutt... nyyh...yhyyy...niiks

• Mysteriet

Oliskohan täälläkin pikkusen [], ihan vähän [], ei juur ollenkaan [] (rasti oikeaan kohtaan.. ?

Yhden viikon voisin uhrata rasvaiselle sianpotkalle ja tummalle oluelle - ihan helposti voisin... =)

*alkaa kanssa parkumaan*

Jos ensvuonna ??

• 11.11.

ole siirretty syyskuulle etteivät ole liian myöhään?

Taitaa olla nyt kaikinpuolin 'yhestoista hetki'?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      54
      2126
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1464
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1444
    5. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1315
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1024
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      992
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe