Onnellinen mies tai nainen

tomppa2006

Minun mielestä hyvin sisustetussa asunnossa asuu onnellinen ihminen.

59

1005

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no se on sinun mielipiteesi.
      Minun mielestäni sisustus ei vaikuta onnellisuuteen millään tavalla.
      Kyllä ne on muut seikat jotka ratkaisee.
      Tietysti kivasti sisustetussa kodissa on helpompi olla myös onneton, nättiä nyt kumminkin on.

• tomppa2006

...ajattelin ettei tästä nyt kukaan voi olla eri mieltä...

Mutta tällä palstalla löytyy kyllä näkemyksiä laidasta laitaan. Kyllä siitä sisustuksesta jollain tavalla huokuu läpi ihmisen elämäntilanne, mietipä vaan oletko kuullut vankien kehuneen sellien sisustusta.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ajattelin ettei tästä nyt kukaan voi olla eri mieltä...

Mutta tällä palstalla löytyy kyllä näkemyksiä laidasta laitaan. Kyllä siitä sisustuksesta jollain tavalla huokuu läpi ihmisen elämäntilanne, mietipä vaan oletko kuullut vankien kehuneen sellien sisustusta.

eivät olekaan saaneet itse valita sellinsä sisustusta ja kun ovat itsensä kiven sisään hommanneet, pitää sitä kärsiäkin. Vaikka sitten ikävästä sisustuksesta. Elämäntilanne saa huokuakin siitä läpi.

Minä voin olla eri mieltä ihan periaatteesta, eikö se ole jo sinulle selvinnyt.
        :)

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

eivät olekaan saaneet itse valita sellinsä sisustusta ja kun ovat itsensä kiven sisään hommanneet, pitää sitä kärsiäkin. Vaikka sitten ikävästä sisustuksesta. Elämäntilanne saa huokuakin siitä läpi.

Minä voin olla eri mieltä ihan periaatteesta, eikö se ole jo sinulle selvinnyt.
        :)

...periaatteesi alkaa valkenemaan minulle...

Tuli vaan mieleen vanha juttu, kun erosin pitkäaikaisesta elämänkumppanistani ja jäin asumaan yhteiseen asuntoomme, olin hyvin onneton siihen saakka, kunnes tajusin sisutuksen muistuttavan menneestä ja laittamalla kaiken sisustuksessa uusiksi, elämän myönteisyyteni alkoi hiljalleen palata. Asunnosta tuli minun kämppäni, ei enää meidän.

• tomppa2006 kirjoitti:

...periaatteesi alkaa valkenemaan minulle...

Tuli vaan mieleen vanha juttu, kun erosin pitkäaikaisesta elämänkumppanistani ja jäin asumaan yhteiseen asuntoomme, olin hyvin onneton siihen saakka, kunnes tajusin sisutuksen muistuttavan menneestä ja laittamalla kaiken sisustuksessa uusiksi, elämän myönteisyyteni alkoi hiljalleen palata. Asunnosta tuli minun kämppäni, ei enää meidän.

varovasti vallan kaunis, niinkö se sananlasku meni :)

Elämäntilanteen muuttuessa on hyvä uusia myös sisustus, jos kaiken aikaa miettii, että tuolla sohvalla me ja tuossa ....... me ja niin edelleen. Sitten vasta asunnosta tulee oma koti jossa viihtyy ilman menneisyyden painolasteja.
        Ei kodin tarvitse olla hienosti sisustettu, kodikkuus on mukavaa ja pieni sekasotku, no se oli puolustuspuheenvuoroni, koska olen laiska myös siivoamisessa.
        Pääasia että itse viihtyy kotonaan, olipa sisustettu miten tahansa.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

varovasti vallan kaunis, niinkö se sananlasku meni :)

Elämäntilanteen muuttuessa on hyvä uusia myös sisustus, jos kaiken aikaa miettii, että tuolla sohvalla me ja tuossa ....... me ja niin edelleen. Sitten vasta asunnosta tulee oma koti jossa viihtyy ilman menneisyyden painolasteja.
        Ei kodin tarvitse olla hienosti sisustettu, kodikkuus on mukavaa ja pieni sekasotku, no se oli puolustuspuheenvuoroni, koska olen laiska myös siivoamisessa.
        Pääasia että itse viihtyy kotonaan, olipa sisustettu miten tahansa.

...täällä vaan vänkää taas...

Hienosti sisustettu ei suinkaan ole sama asia kuin hyvin sisustettu. Kodin viihdyvyyteen vaikuttaa myös suunnittelu ja se on osa sisustamista, mielestäni.

• tomppa2006 kirjoitti:

...täällä vaan vänkää taas...

Hienosti sisustettu ei suinkaan ole sama asia kuin hyvin sisustettu. Kodin viihdyvyyteen vaikuttaa myös suunnittelu ja se on osa sisustamista, mielestäni.

yhteen tullaan ;)

Ei tietenkään hienosti sisustettu ole sama asia kuin hyvin sisustettu, joillakin vain on näyttämisen halu, että kattokaapa kun meillä on kalliit kalusteet ja voi olla, että niillä sohvilla on tosi ikävä istua.
        Mutta pääasia, että on hienoa ja kallista.

Onhan suunnittelu osa sisustamista, minäkin suunnittelin kuusi vuotta sitten, että punainen sohva tulee tuohon ja siinä se on edelleenkin. Hyvin suunniteltu, ei ole tarvinnut katua.

• Anceli kirjoitti:

yhteen tullaan ;)

Ei tietenkään hienosti sisustettu ole sama asia kuin hyvin sisustettu, joillakin vain on näyttämisen halu, että kattokaapa kun meillä on kalliit kalusteet ja voi olla, että niillä sohvilla on tosi ikävä istua.

Onhan suunnittelu osa sisustamista, minäkin suunnittelin kuusi vuotta sitten, että punainen sohva tulee tuohon ja siinä se on edelleenkin. Hyvin suunniteltu, ei ole tarvinnut katua.

Niin ja minä päätin laittaa heinäkuussa tuon punaisen divaanini punaisen seinaän viereen. Onneksi siinä oli tapettia jossa on paljon valkoista.
        Systerin tyttö oli sitä mieltä että punaisen seinän voi maalata uudeleen, mutta minä en halunut. Olen siihen seinään tyytyväinen vieläkin :))

• tulisilla kirjoitti:

Niin ja minä päätin laittaa heinäkuussa tuon punaisen divaanini punaisen seinaän viereen. Onneksi siinä oli tapettia jossa on paljon valkoista.
        Systerin tyttö oli sitä mieltä että punaisen seinän voi maalata uudeleen, mutta minä en halunut. Olen siihen seinään tyytyväinen vieläkin :))

se siinä onkin, sopii oikein hyvin.
        Ikkunoista ja verhoista sen verran, että nykyisin joissakin taloissa on korkeat, lähes seinän kokoiset ikkunat, eihän niihin oikein voi verhoja laittaakaan. En tykkäisi, olisi sellainen akvaario-tunne, minä pidän verhoista.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

yhteen tullaan ;)

...mukavuus on ehdottomasti se määräävä tekijä...

Ja se että omaa silmää miellyttää. Joissakin asunnoissa näkee kuin huonekalut olisivat väärissä paikoissa tai väärän värisiä. Tämä on varmaan sitä yksilöllisyyttä. Poikamiesboxit ovat hyvin harvoin viihtyisiä, toki poikkeuksiakin on, mutta useimmiten niissä asuminen on vain väliaikaista, opiskelua tai muu suhteellisen lyhytkestoinen elämänvaihe.

• Anceli
        tomppa2006 kirjoitti:

...mukavuus on ehdottomasti se määräävä tekijä...

Ja se että omaa silmää miellyttää. Joissakin asunnoissa näkee kuin huonekalut olisivat väärissä paikoissa tai väärän värisiä. Tämä on varmaan sitä yksilöllisyyttä. Poikamiesboxit ovat hyvin harvoin viihtyisiä, toki poikkeuksiakin on, mutta useimmiten niissä asuminen on vain väliaikaista, opiskelua tai muu suhteellisen lyhytkestoinen elämänvaihe.

asuin vuoden verran Mikkelissä, yksiössä jonka kalusteina olivat laverisänky, nojatuoli ja yksi hyllykkö.
        Keittiössä kaksi baarijakkaraa. Hiukan hankala sisustaa kodikkaaksi.
        En kotiutunut koko aikana, eipä ihmekään, mutta tiesin etten jää sinne lopuksi ikääni, enkä halunnut hankkia turhaa tavaraa.
        Muuttaminen oli helppo ja huojentava tapahtuma.

• No eiks ne verhotkin kuulu siihen sisustukseen?
      Tai sitten et ollut aikoinaan onnellinen.
      Tai....

Minkälainen on mielestäsi sitten hyvä sisustus?
      Muotilehdet repis alta aikayksikön mun asuntoni seinistä lattiaan, siksi en koskaan haluaisi ammatti sisutajaa. Monet niiden tekemistä kodeista on olleet hirveitä kun olen niitä katsellut.
      Jokunen helmi joskus mahtunut joukkoon.

• tomppa2006

...olla omanlaisensa sisustus, muotilehdet eivät auta siihen asiaan yhtään...

Tottakai verhot ovat osa sisustusta, samoin matot. Hyvä sisustus on mielestäni sellainen, että kaikki tarpeelliset asiat ovat oikeilla paikoilla ja värit sointuvat hyvin yhteen. Ei nämä yliampuvat ökytalot mitään onnellisten ihmisten asuinpaikkoja olekaan, pelkästään rikkaiden.

• postikortti
        tomppa2006 kirjoitti:

...olla omanlaisensa sisustus, muotilehdet eivät auta siihen asiaan yhtään...

Tottakai verhot ovat osa sisustusta, samoin matot. Hyvä sisustus on mielestäni sellainen, että kaikki tarpeelliset asiat ovat oikeilla paikoilla ja värit sointuvat hyvin yhteen. Ei nämä yliampuvat ökytalot mitään onnellisten ihmisten asuinpaikkoja olekaan, pelkästään rikkaiden.

On paljon taloja, joissa on kauniit ikkunat ja kaunis maisema avautuu niiden takaa.
        Miksi hitossa niihin pitäisi laittaa pölyä keräävät verhot? :-)

• postikortti kirjoitti:

On paljon taloja, joissa on kauniit ikkunat ja kaunis maisema avautuu niiden takaa.
        Miksi hitossa niihin pitäisi laittaa pölyä keräävät verhot? :-)

Tässä on todella kaunis maisema ja vanhat ikkunat. minä en osaa asua talossa jossa ei ole verhoja. Haluan ne eteen yöllä kun on pimeää. Kesän ajan onkin sellaiset yksinäiset verhot vain toisella puolella.

Jotkut ei tykkää verhoista, ystäväni oli aikoinaan sellainen. Hänen ikkunoissaan ei ollut verhoja ja minusta oli kuin keskentekoinen asunto.
        Mutta nämähän ovat vain makukysymyksiä enkä häntä alkanut opettamaan. niinkun en ketään.
        Jokainen saa elää omansalaisessa kodissa.

• missä nukutaan ja siinä kaikki. Ei sillä ole mitään tekemistä onnellisuuden kanssa. Onnellinen voi olla vaikka matkustajakodissa, jos suhde toimii.

• tomppa2006

...ja kaatopaikkojen vanerihökkeleissä vasta...

Ne onnelliset ihmiset asuvat.

• suhteetonko

Jos yövyn hotelissa, niin en koskaan koe, että mulla olisi suhde siihen hotelliin...........

• Minusta kodin täytyy olla toimiva. Tilaa siellä missä sitä tarvitaan, myös se mitä ikkunoista näkyy ja kuuluu on aika tärkeää. En tee kodistani temppeliä vaan asunnon jossa Saa asua, silloin siellä myös viihtyy. Ainut huono puoli on nykyisessä tuo hissillä kulkeminen mutta kun ylhäällä asuu, siihen se menee väkisin. Nyt varsinkin koiran kanssa.

• tomppa2006

...aivan samaa mieltä kanssasi tuon toimivuuden kanssa...

Jos asunto on liian pieni ja paljon tavaroita, hankala on saada toimivaksi. Sama toisinpäin, liian suuri asuntoa ja vain joitakin huonekaluja => keskeneräinen. Temppelissä olisi typerä asua, mutta siisti kämpän pitää olla, siisti ja huolehditun näköinen. En tee suurtakaan eroa sille, että asuuko omakoti- vai kerostaloa-asunnossa. Koti alkaa oikeastaan sen jälkeen, kun ulko-oven aikaisee, siitä alkaa minun valtakuntani.

• Mitä tarkoittaa hyvin sisustettu? Mainoksissa näytetään keittiöitä, jotka ovat tyylipuhtaasti ja hyvin sisustettuja, mutta ovat niin kolkkoja, etten viihtyisi sellaisissa. Vain Viola-mainoksen oranssi-vihreässä keittiön voisin ottaa itselleni.

Pedantilla ihmisellä on varmaankin kurinalainen sisustus, boheemilla tyypillä kaikki vähän vinksin vonksin. Hillitty ihminen pitäytyy varovaisissa väreissä räiskyvien sijaan. Viihtyvyys varmaankin edistää hyvää mieltä ja onnellisuutta. Mielestäni viihtyvyyden aikaansaamiseen tarvitsee aina ja ensisijaisesti ottaa huomioon millaisia asukkaita sisustuksen piirissä elää.

Em. asioista tuli mieleen, että vain miehen tai vaimon ehdoilla laadittu sisutus ei takaa viihtyvyyttä myös toiselle osapuolelle tai lapsille. Ihmettelin joskus, kun eräs naapurin rouva oli laittanut teini-ikäisen poikansa huoneeseen vaaleansiniset rimpsuverhot. Tytön huoneessa oli samanlaiset vaaleanpunaiset rimpsuverhot. Samoihin aikoihin erään toisen naapurin teinipojan huone sai mustaa heavy-henkistä sisustusta pojan omien toiveiden mukaan.

Funkis-tyylissä oli alunperin tavoitteena tasa-arvo, valoisuus, terveys ja siisteys. Jos koti on helppohoitoinen, niin pakolliset siivoustyöt helpottuvat. Koti pysyy siistinä ilman ylimääräistä vaivaa. Valoisuus, varsinkin pimeänä vuodenaikana, pirstää ja ehkäisee masennusta. Kaunis ja viihtyisä koti, vaikkei siellä ole esillä hopeita, kristalleja ja sikakalliita desingn-huonekaluja antaa omaarvontuntoa, eikä tarvitse tuntea alemmuutta ökyrikkaiden koteja kohtaan. Jotta oma koti olisi maailman paras koti, sen pitää olla omanlainen. Itseä miellyttävillä koristeillakin on funktio, vaikka nihilistisin funkis ylenkatsoi koristeita.

• tomppa2006

...ja pelkkää asiaa, viihtyvyys on se avainsana...

Sain jo omassa lapsuudenkodissani itse valita oman huoneeni sisustuksen. Seinät maalattiin hyvin räikeän punaiseksi ja katto mustaksi. Olin hyvin onnellinen siitä ja kaikki kaverini ihmettelivät persoonallista kämppää, joka kieltämättä muistutti jollain tavoin ilotaloa ja vielä tänä päivänäkin huone on ennallaan. Tulen hyvin onnelliseksi käydessäni kotona ja oma poikani pyörittelee silmiään, miten olen voinut asua sellaisessa. Hän välitsi omaan huoneeseensa täysin sinisen sisutuksen ja se on hyvin merihenkinen ja persoonallinen. Pidän myös poikani huoneesta ja hyvin hän tuntuu viihtyvän siellä tuntikausia yksikseenkin.

Parisuhteessa asuttaessa ei toinen osapuoli voi yksin päättää sisutuksesta, vaan siitä tulee molempia miellyttävä. On myös tehtävä kompromisseja, koska yhteistä näkemystä ei välttämättä löydy, näin minä asian näkisin.

• Firefox 58

Heh, ostin tässä vastikään keittiöön 70-luvun oranssinpunaisen Retro-pöytäkaluston, hyvin persoonallisen, ja olen ihan hullaantunut siihen. Löysin vielä samanvärisen verhokapan ja niin keittiöstä tuli iloinen väreineen. Muualla toki hillitympää.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ja pelkkää asiaa, viihtyvyys on se avainsana...

Sain jo omassa lapsuudenkodissani itse valita oman huoneeni sisustuksen. Seinät maalattiin hyvin räikeän punaiseksi ja katto mustaksi. Olin hyvin onnellinen siitä ja kaikki kaverini ihmettelivät persoonallista kämppää, joka kieltämättä muistutti jollain tavoin ilotaloa ja vielä tänä päivänäkin huone on ennallaan. Tulen hyvin onnelliseksi käydessäni kotona ja oma poikani pyörittelee silmiään, miten olen voinut asua sellaisessa. Hän välitsi omaan huoneeseensa täysin sinisen sisutuksen ja se on hyvin merihenkinen ja persoonallinen. Pidän myös poikani huoneesta ja hyvin hän tuntuu viihtyvän siellä tuntikausia yksikseenkin.

Parisuhteessa asuttaessa ei toinen osapuoli voi yksin päättää sisutuksesta, vaan siitä tulee molempia miellyttävä. On myös tehtävä kompromisseja, koska yhteistä näkemystä ei välttämättä löydy, näin minä asian näkisin.

Kun oli teinityttö, huoneessani oli punainen lattia sekä palomuuri ja keltaiset seinät sekä ikkunanpuitteet. Sängylleni olin ommellut riemunkirjavan tilkkupeiton. Kun naapurin nainen tuli ujon pikkulikkansa kanssa meillä käymään, niin tyttö tuli aina istumaan minun huoneeseen. Istui vain, eikä puhunut mitään, kovin ujo kun oli. Kotona hän oli sanonut, että olis varmaan kiva olla noiden tyttö.

Paras kaverini naapurista sai isältään maaleja, ja saimme maalata hänen vinttihuoneensa oman mielen mukaan. Senälle tuli punaista, joka ikäänkuin valui. Mun bravuuri oli noihin aikaan oikean näköisten hämähäkkien maalaaminen. No seinälle tuli myös valtava hämähäkki ja sen verkko. Lattia oli kirkkaan sininen. No minä astuin vahingossa punaiseen maaliin ja mun jalanjälkiä tuli lattiaan. Huone oli sellaisenaan koskemattomana vuosikaudet. Noin 10 vuotta sitten ystäväni isä remontoi koko talon. Hänen toisen tyttärensä mukaan isä ei olisi millään halunnut kajota meidän "taideteokseen".

• Firefox 58 kirjoitti:

Heh, ostin tässä vastikään keittiöön 70-luvun oranssinpunaisen Retro-pöytäkaluston, hyvin persoonallisen, ja olen ihan hullaantunut siihen. Löysin vielä samanvärisen verhokapan ja niin keittiöstä tuli iloinen väreineen. Muualla toki hillitympää.

Mun mielestäni keittiössä pitää olla iloinen ilme. Punainen, oranssi ja keltainen tuovat iloa. Tutkimusten mukaan punainen lisää ruokahalua ja violetti vähentää ruokahalua. Punaisen valoisuus on heikkoa, mutta keltainen hyvin valöörinen. Oranssi on hyvä väri keittiöön. Siinä on silleen sopivasti ruokahalua edistävää punaista ja valoisuutta lisäävää keltaista.

Mulla oli joskus oranssi-vihreä-violettia kylppärissä. Seinät ja lattiat olivat hillittyjä, mutta värjäsin itse sopivat pyyhkeet, ja löysin Anttilasta sopivat suihkugeelit (joitka olivat pelkästään koristeena, eikä niitä saanut käyttää). Löysin jostain sopivan värisiä paplaripiikkejä ja heitin niitä muutaman hyllylle ristiin. Kaikki tarpeellinen mitä kylppärissä tarvittiin oli näitä kolmea väriä.

• tomppa2006
        sedna2003 kirjoitti:

Kun oli teinityttö, huoneessani oli punainen lattia sekä palomuuri ja keltaiset seinät sekä ikkunanpuitteet. Sängylleni olin ommellut riemunkirjavan tilkkupeiton. Kun naapurin nainen tuli ujon pikkulikkansa kanssa meillä käymään, niin tyttö tuli aina istumaan minun huoneeseen. Istui vain, eikä puhunut mitään, kovin ujo kun oli. Kotona hän oli sanonut, että olis varmaan kiva olla noiden tyttö.

Paras kaverini naapurista sai isältään maaleja, ja saimme maalata hänen vinttihuoneensa oman mielen mukaan. Senälle tuli punaista, joka ikäänkuin valui. Mun bravuuri oli noihin aikaan oikean näköisten hämähäkkien maalaaminen. No seinälle tuli myös valtava hämähäkki ja sen verkko. Lattia oli kirkkaan sininen. No minä astuin vahingossa punaiseen maaliin ja mun jalanjälkiä tuli lattiaan. Huone oli sellaisenaan koskemattomana vuosikaudet. Noin 10 vuotta sitten ystäväni isä remontoi koko talon. Hänen toisen tyttärensä mukaan isä ei olisi millään halunnut kajota meidän "taideteokseen".

...värejä olla pitää, tulevat hyvin esiin perusmustavalkoisesta...

Siskollani oli myös keltainen huone. Ihan meni ajatukset nuoruuteen, kun luin sinun maalaushommistasi. Enää ei välttämättä ole enää yhtä rohkea, jotain pientä jarrua on päällä ja joskus olen jopa miettinyt mitäköhän muut ajattelevat. Aika harvoin tosin sentään.

• tomppa2006 kirjoitti:

...värejä olla pitää, tulevat hyvin esiin perusmustavalkoisesta...

Siskollani oli myös keltainen huone. Ihan meni ajatukset nuoruuteen, kun luin sinun maalaushommistasi. Enää ei välttämättä ole enää yhtä rohkea, jotain pientä jarrua on päällä ja joskus olen jopa miettinyt mitäköhän muut ajattelevat. Aika harvoin tosin sentään.

Onko susta tullut sovinnainen? Itse en muuten suosi mustavalkoista. Mä olen enemmänkin vinksin vonkin tyyppiä. Saunatilat mulla ovat keltavalkoista ja yks seinä on talon alkuperäistä kierrätysmateriaalista tehtyä epätasaista tiiliseinää. Vessassa on sinivioletit lattialaatat, valkoiset seinälaatat ja kirkaankeltaiset saumat molemmissa. Harkitsein sinoberinpunaisia saumoja, mutta mies ei hyväksynyt. Keittiö on koivua ja tervaleppää ja valkoiset seinät (ei maalarinvalkoista eli harmaata). Mulla vaihtuu noi värifiilikset usein, ja vaalea antaa tilaa verhojen astioiden väreille. Joulua tässä odotellaan ja punaiset tekstiilit ja tavarat kurkkivat jo komeron ovesta.

Mulla olis pikkunen hinku koristella mun olohuoneeseen muuraamani uuni värikkäästi. En vielä tiedä miten, mutta mielessä olis jotain värikylläistä fantasiaa, kansallisromantiikkaa, satua-, surrealismia-, kubismia tai jotain sieltä väliltä. Uunin päällä mulla on tumma hämähäkkiaiheinen taulu.

• lll´´´´´´´´´´´´´´´´

haluan elää minulle miekluisessa kodissa, en missään muotilehtien naurettavassa tekopelissä.
      'Hyvin sisustettu', melkoisen subjektivinen määre. Jokaiselle lienee erilainen, onneksi.

• tomppa2006

...se hyvin sana on hyvin subjektiivinen...

Mutta olet varmaan myös käynyt asunnoissa, joita ikäänkuin ei ole sisustettu ollenkaan. Niihin on vaan tuotu tavaroita, jotka on asetettu seinänvierille sen paremmin ajattelematta, miltä ne näyttävät. Ainakin minulla näin ja hyvin sisustetuista asunnoista ikäänkuin huokuu sitä onnellisuutta ja harmoniaa. Näin minä asian näen.

• 1+9

Jaahas!
      Nyt sitä sitten pyöritellään itsestäänselvyyksiä viidensadan viestin verran.

• Selvisit näköjään laskutehtävästä, kun pääsit tänne asti. Entä se sun omaperäinen mielipiteesi?

• tomppa2006

...enemmistä on tähän saakka ollut eri mieltä tästä itsestäänselvyydestä...

• tiilitalossa asuu onnellinen perhe.. ja mitä yllättäviä perhedraamoja saa toisinaan lehdistä lukea :(

Et sä voi itekään uskoa tuohon.. ja toisaalta makuja on niin monta kuin sisustajaakin.

• Sibone*

sijaan tarkoitin enempi tragediaa.

• tomppa2006
        Sibone* kirjoitti:

sijaan tarkoitin enempi tragediaa.

...uskon väitteeseeni ihan tosissani...

Ei niissä hyvin sisustetuissa asunnoissa tapahdu yhtään enempää perhetragedioita kuin huonoissakaan. Siihen asiaan vaikuttavat muut seikat. Olen aikoinani asunut aika kurjissa murjuissa ainoina huonekaluina sänky ja pöytä, voin kertoa etten ollut onnellinen.

• perjantaipurkki

on hyvin, kun koti on koti, ja siellä viihtyy, oli sitten minkäväriset matot lattialla tahansa.
      Niin kauan, kun kodissa saa toimia, eikä se ole mitään status-symboli.

Kun kauan sitten muutimme tähän taloomme, naapurin suuri lapsilauma, kavereineen, ei saanut leikkiä omalla pihalla, ettei nurmikko kärsisi.

Eihän kaikkien keittiöissäkään saa valmistaa ruokaa, etteiu järjestys kärsisi.

• tomppa2006

...pitää olla suorassa, eikä sikin sokin...

Talot ovat tehty toimintaa ja tekemistä varten ja se kuuluu asumiseen ja viihtyvyyteen. Omassa asunnossa on helpompi sitten taas toteuttaa omia mielihalujaan.

• Onnellinen nainen
        tomppa2006 kirjoitti:

...pitää olla suorassa, eikä sikin sokin...

Talot ovat tehty toimintaa ja tekemistä varten ja se kuuluu asumiseen ja viihtyvyyteen. Omassa asunnossa on helpompi sitten taas toteuttaa omia mielihalujaan.

Minä olen asunnossani "onnellinen",koti on suunniteltu minun makuuni,olen itse maalannut ja tapetoinut koko talon.Jokaisen ulkolaudankin olen itse maalannut,vuosia tähän meni,mutta kannatti.
        Minulla on ensikerran sellainen asunto jota voin sanoa kodikseni.
        Eihän ihmisen onni tule asunnosta,se on monen asian kokonaisuus,mutta yksi tärkeimmistä asioista on tyytyväisyys siihen mitä on,kyky nähdä se onni pienissä asioissa ja olla tasapainossa itsensä ja läheistensä kanssa.
        Nyt tämä onnellinen ihminen lähtee ulos ja ottaa kaveriksi lumikolan.

• tomppa2006
        Onnellinen nainen kirjoitti:

Minä olen asunnossani "onnellinen",koti on suunniteltu minun makuuni,olen itse maalannut ja tapetoinut koko talon.Jokaisen ulkolaudankin olen itse maalannut,vuosia tähän meni,mutta kannatti.
        Minulla on ensikerran sellainen asunto jota voin sanoa kodikseni.
        Eihän ihmisen onni tule asunnosta,se on monen asian kokonaisuus,mutta yksi tärkeimmistä asioista on tyytyväisyys siihen mitä on,kyky nähdä se onni pienissä asioissa ja olla tasapainossa itsensä ja läheistensä kanssa.
        Nyt tämä onnellinen ihminen lähtee ulos ja ottaa kaveriksi lumikolan.

...oikeastaan ensimmäistä kertaa sellainen asunto, jota kutsun omaksi kodikseni...

Siinä on silloin jota enemmän, tunne että on itse tehnyt ja aikaansaanut vaikutelman hyvästä talosta. Viihtyy ja asiat ovat hyvin, eikä ole tarvetta haikailla jostakin muusta paremmasta. On sinut itsensä ja läheistensä kanssa, tasapainossa kuten kirjoitit.

• Teemuna

Mun mielestä toi ei mee ihan noin. Onnellisuus ja tyytyväisyys on vähän eri asia ja tyytyväiseksi kotinsa voi stailata, mutta ei onnelliseksi.

• tomppa2006

...eriävän mielipiteesi, mutta tarkoitin todella...

Onnellista miestä, en pelkästään tyytyväistä.

• mitäkä mies

Hieman leikkimielellä sanon.. Verhot ei ylety lattiaan asti ja neon väärän väriset,vaikka maalasin katon kolmeen kertaan,silti näkyy telan jälikiä,kuin panssari vaunu olisi ajanut ja piti luovuttaa,häivyttää valastuksella..Kalusteet ja lattia materiaali on liian saman väristä pyökkiä...vaikka piti olla sävy ero.Taidan tehdä MR-Bean maalaus rempan.Laitan maalipurkkiin pommin ja suojaan vain ne mitä en halua valkoiseksi..Silti tässä majassa asuu ositain onnellinen ihminen,sillä onhan jo aika alkaa sisustamaan uudelleen,mutta kun saan laskun kouraan,voi olla että olen onneton,tai rahaton..

• tomppa2006

...on meikämannella ollut tuon maalaamisen kanssa...

Kun ei kerran ole ammattimaalari, niin pitää vain tyytyä välttävän hyvään lopputulokseen.

• hat.sep.sut

persoonallisessa asunnossa, jonka ikkunoista avautuu näkymä rauhalliseen luontoon.
      Siellä asuvat onnelliset ihmiset.
      Omassa kodissaan, rauhassa maailmalta.

• tomppa2006

...vaikuttaa mitä ikkunoistaan näkee...

En koskaan asuisi asunnossa, josta näkyy vastakkaisen kerrostalon seinä. Luonto on rauhoittava näköala ja omistusasunto tuntuu vuokra-asuntoa turvallisemmalta.

• mitäkä mies

Huomasin. Onnellinen ihminen sisustaa kotinsa hyvin,juu:) kyllä ja silloin siellä sauu onnellinen mies tai nainen.

• tomppa2006

...et heti mutta vähän ajan päästä...

*hymyilee*

• Onnea muillekkin.

sisustaa kotinsa mieleisekseen. Hankkii asioita jotka miellyttävät. Kalliilla tai halvalla. Jos on paljon kotona
      miettii enemmän ympäristöään.
      Minulle värit ovat tärkeitä ja että tietyt asiat sopivat yhteen.
      Kyllä se on totta että nämä asiat huomaa jos on onnellinen.

• tomppa2006

...hyvin minun takaa-ajaman asian...

Tätä minä tavoittelin aloitusviestilläni. Onneton ihminen ei enää jaksa nähdä vaivaa ympärillään oleviin asioihin, vaan kaikki on yhdentekevää ja on aivan sama millaisessa huushollissa asustaa.

• Vai tarkoititko että sinun mielestäsi hyvin sisustettu?

Eiköhän jokainen muokkaa asuntonsa sisustuksen mieltymystensä ja mahdollisuuksiensa mukaiseksi.
      Mieltymykset vaihtelevat. Samoin sisustusratkaisut.

Eniten minua säälittävät ihmiset jotka sisustavat vieraita varten. Niitäkin on!
      Haluavat viestiä jotain.
      Hakevat arvostusta ja/tai hyväksyntää
      Siinäkin voi mennä metsään koska toisten aivoilla on vaikea ajatella.

Minusta asunto on hyvin sisustettu kun siellä viihtyy.
      Ei steriili vaan asumisen merkit näkyvissä.

Meidän viihtyisässä kulttuurikolmiossamme ei ole mitään tyylisuuntaa.
      Vanhimmat kaksi nojatuolia ovat peräisin 50-luvulta.
      Viimeiset hankinnat ajoittuvat 2000-luvulle.
      Emme valitse tyylin vaan tarpeen mukaan.

Ps. Taannoisessa onnellisuusohjeman objektiivisessa testissä olivat kaikki kolme osatekijääni yli 80%:n.

• tomppa2006

...tämänikäinen nyt sorru enää mihinkään makeiluun...

Siis että alkaisivat sisustaa vieraita varten?

Tarkoitin hyvällä sisustuksella, että asunto on sisutettu tarpeet huomioiden, viihtyisästi ja kauniisti.

• mulle telkassa.
      Mitä kauniimpia asuntoja ihananmpia ympäristöjä niin sitä rikkinäisempiä ihmisiä ja sotkuisempia suhteita.
      Ne ei ole noi leffojen ja sarjojen ohjaajat ollenkaan tietoisia sun ajatuksista.

Tänäänkin katsoin pari juttua jossa mun mielestä ois pitänyt elää vain onnellisia ihmisiä, mutta ei huusivat ja tappoivatkin toisiaan.

• katakata

et itselläsi on kaikki kohdillaan?

ei ketään siistin kodin takia tapeta :)

• katakata kirjoitti:

et itselläsi on kaikki kohdillaan?

ei ketään siistin kodin takia tapeta :)

No ei varmaan ole kaikki kohdallaan mun kohdalla.
        Aatellaan nyt vaikka sitä että olen ihan tyytyyväinen vaikkei ole mitään kummallista syytä siihen.
        Ja asun vuokralla meren rannalla, mutten tsadissa enkä Mannerheimintiellä :))))) (viittaus uuteen aloitukseen)
        Siis mitä syytä meikällä olis olla tyytyväinen elämäänsä kun kaikki menee kädestä suuhun?
        Eli ei ole kaikki kohdillaan :)

Eikä kait ne sen asunnon takia tappaneetkaan, vaan just siellä asunnossa :))))))))))

• vermuttia

Hankippas sinäkin asunto. Maakuoppaasi on varmaankin hankalahko sisustella.

• RIMMIR

kyllä onnettoman ihmisen ilmapiiri näkyy myös asumisessa. Varmaan siellä suomessakin on mennyt se siivousohjelma ja monien ihmisten pulmahan on juuri ollut onnettomana eläminen, taikka sitten sairaus.

• tomppa2006

että sentään osaltaan olen oikeassa...

Jossain vaiheessa alkoi jo tuntua, että hyvin sisustetuissa asunnoissa asuu vaan onnettomia ihmisiä, heh. En tiedä mitä siivousohjelmaa tarkoitat, hyvin vähän tosin katson asumiseen tai kotiin liittyviä ohjelmia yleensäkään.

• Äitini piti kotini äärimmäisen siistinä ja steriilinä aina sairaalloisuuteen asti.

Sisustus oli varojen mukainen.
        Tärkeintä oli se mitä hän kuvitteli vieraiden ajattelevan.

Kuitenkaan en osaa kuvitella onnettomampaa ja riitaisempaa paria kuin vanhempani olivat.
        Päivittäistä nokkapokkaa sanallisesti ja joskus myös nyrkein.
        Äärimmillään välineenä puukko.

Toisaalta minulla on tuttavia joiden asumista leimaa huolettomuus ja he itse vaikuttavat aidon tyytyväisiltä elämäänsä.

Ulkoisten merkkien perusteella en vedä johtopäätöksiä toisten tyytyväisyydestä tai parisuhteen sisällöstä.

laiska-lasse kirjoitti:

Äitini piti kotini äärimmäisen siistinä ja steriilinä aina sairaalloisuuteen asti.

Sisustus oli varojen mukainen.
        Tärkeintä oli se mitä hän kuvitteli vieraiden ajattelevan.

Kuitenkaan en osaa kuvitella onnettomampaa ja riitaisempaa paria kuin vanhempani olivat.
        Päivittäistä nokkapokkaa sanallisesti ja joskus myös nyrkein.
        Äärimmillään välineenä puukko.

Toisaalta minulla on tuttavia joiden asumista leimaa huolettomuus ja he itse vaikuttavat aidon tyytyväisiltä elämäänsä.

Ulkoisten merkkien perusteella en vedä johtopäätöksiä toisten tyytyväisyydestä tai parisuhteen sisällöstä.

ei se paskaisuus nyt ainakaan viihtyvyyttä lisää :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      44
      2043
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1281
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1078
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      952
    Aihe