Mitä liikkuu rekkaantuneen henkilän mielessä, kun hänen profiilissaan lukee näin: Tämä käyttäjä jakaa osan tiedoistaan vain ystävilleen. Kutsu hänet ystäväksesi nähdäksesi koko profiilin.
Onko hän muiden yläpuolella, vai mitä?
Olen itse rekattu, mutta nyt naivina ja pelokkaana työnnän tämän kysymyksen puskasta.
Olen utelias?
48
471
Vastaukset
- koettu juttu
hän kirjoittaa jollain palstalla ja ei halua palstahäirikön tunkeutuvan reviirilleen häiriköimään :-/
- k/k
Nykyisenä eko aikana on palattu sisäänlämpiävään systeemiin.
pikkasen häkää siinä tulee päähän mutta käyrään puskassa tuulettumassa.- ketjun aloittaja
Piiri pieni pyörii...
Katsoin nikkisi ja olen yllättynyt, että sullakin tuollainen kommentti. Olet kuitenkin palstan tasapainoisempia ja rauhallisimpia kirjoittajia. ketjun aloittaja kirjoitti:
Piiri pieni pyörii...
Katsoin nikkisi ja olen yllättynyt, että sullakin tuollainen kommentti. Olet kuitenkin palstan tasapainoisempia ja rauhallisimpia kirjoittajia.Tääl on pieniä piirejä kuulema ,kaikenlaiset reilut huseraa mennen tullen,sanotaan.
Ota niistä nyt selvää,ne jotka on kavereina ne tunnen jollain lailla.
Jos joku esittää kaverikutsua en mä sitä oikopäätä ole syliin ottamassa, jokainen suojaa ittensä.- ketjun aloittaja
koti-kiusattu kirjoitti:
Tääl on pieniä piirejä kuulema ,kaikenlaiset reilut huseraa mennen tullen,sanotaan.
Ota niistä nyt selvää,ne jotka on kavereina ne tunnen jollain lailla.
Jos joku esittää kaverikutsua en mä sitä oikopäätä ole syliin ottamassa, jokainen suojaa ittensä.Ei siin mitää vikaa ollut. ;)))))
Se on mielestäni yksityisyyden suojaamista. Henkilö ei halua, että hänen profiilinsa on kenen tahansa tuntemattoman katsottavissa. Jos haluaa pysyä tuntemattomana, niin ainakin valokuvien kanssa kannattaa olla tarkkana. Galleriassa, jonne pääsee vain kaverit voi näyttää enemmän.
- ketjun aloittaja
eli tuollainen henkilö on puskakirjoittaja, kuten minäkin nyt, vaan et Sinä. :-)
ketjun aloittaja kirjoitti:
eli tuollainen henkilö on puskakirjoittaja, kuten minäkin nyt, vaan et Sinä. :-)
Siis eikö henkilö lainkaan käytä nimimerkkiään? No sitten en ymmärrä, mistä on kyse. Mun vanhassa galleriassa kävi joskus jotain ihme heppuja, jotka eivät kirjoittaneet mitään keskusteluissa, mutta niillä oli kyllä kuvallinen galleria.
- ketjun aloittaja
sedna2003 kirjoitti:
Siis eikö henkilö lainkaan käytä nimimerkkiään? No sitten en ymmärrä, mistä on kyse. Mun vanhassa galleriassa kävi joskus jotain ihme heppuja, jotka eivät kirjoittaneet mitään keskusteluissa, mutta niillä oli kyllä kuvallinen galleria.
Toki käyttää nimimerkkiä, mutta jos sulla tai mulla olisi tarve heittää heille joku henk.kont. viesti, niin meidän pitäisi ensin anella ystävyyttä.
Olen nainen ja mullakin on kuvallinen galleria ja käyihän siellä ns. "kosiojoita", mutta koen ne harmittomaksi huviksi ja siksi en ole sulkenut galleriaani kävijöiltä ja kirjoittajilta. ketjun aloittaja kirjoitti:
Toki käyttää nimimerkkiä, mutta jos sulla tai mulla olisi tarve heittää heille joku henk.kont. viesti, niin meidän pitäisi ensin anella ystävyyttä.
Olen nainen ja mullakin on kuvallinen galleria ja käyihän siellä ns. "kosiojoita", mutta koen ne harmittomaksi huviksi ja siksi en ole sulkenut galleriaani kävijöiltä ja kirjoittajilta.kuka vaan mut kaverien kuulumiset näkee vain kaverit,sillai oon ymmärtäny.
- k.a
koti-kiusattu kirjoitti:
kuka vaan mut kaverien kuulumiset näkee vain kaverit,sillai oon ymmärtäny.
Voi toki kirjoittaa, mutta kyllähän sitä tuntee itsensä kuokkavieraaksi, kun näkee ekana tuollaisen ystäväkutsun? :-))))
k.a kirjoitti:
Voi toki kirjoittaa, mutta kyllähän sitä tuntee itsensä kuokkavieraaksi, kun näkee ekana tuollaisen ystäväkutsun? :-))))
Niinhän se on eläväs elämäskin,ens tutustutaan ja sit vast mennään kaffel sen kotii.
- k.aloittaja
koti-kiusattu kirjoitti:
Niinhän se on eläväs elämäskin,ens tutustutaan ja sit vast mennään kaffel sen kotii.
Mä en usko Sua nyt. Et sä voi verrata tätä palstaa elävään elämään? Oot liian fiksu siihen. :)))))
k.aloittaja kirjoitti:
Mä en usko Sua nyt. Et sä voi verrata tätä palstaa elävään elämään? Oot liian fiksu siihen. :)))))
Mä puhun sellasil kielikuvil ku tää tuntuu nyt takkuavan ,tairat tahallas olla tajuamatta mitä selitän.
Mul ei paljoa hetkauta vaik kalleria heitettäis roskiin ,se entine oli parempi.
- .a.a..............aa
eikä kiinnosta milliäkään tietää.
Tosi lapsellista hommaa koko profiilit, kansakoulun alaluokkien tasoista.- ketjun aloittaja
Olen kanssasi samaa mieltä. Tulee mieleen kouluajoilta se "kerro itsestäsi-vihkonen".
Jotenkin huvittavaa, että ollaan aikuisia ja sitten pitäisdi tehdä pyyntö: "otatko minut ystäväksi".
oo piilottanut, harkinnut joskus!
Mun päässä mitään liiku, kai.......- ketjun aloittaja
Peukut sulle. :)))) Kai meitin päässä jotain liikkuu? Ei kai viellä niin täynnä sitä "määrättyä nestettä"? :))))
Sen mitä mie aattelen voit lukea ketjuista.
Enkä enää välttämättä edes ystäväksi huoli kaikkia, menneistä viisastuneena.- k. aloittaja
Ei siis omaa mielipidettä?
k. aloittaja kirjoitti:
Ai, no ei kai jos noin koet.
Mutta omasta mielestä olen monta omaa ajatusta tänne kirjoittanut, erinäisiin ketjuihin.k. aloittaja kirjoitti:
Tällä nikillä onkin sanottavaa ja asiaa enimmäkseen ja hyvä musiikkimaku .
koti-kiusattu kirjoitti:
Tällä nikillä onkin sanottavaa ja asiaa enimmäkseen ja hyvä musiikkimaku .
Kiitti "Kiusis" :))
Musiikkimausta olen ehdottomasti samaa mieltä :))
Mutta niin se on sielläkin päin, ja molemmista asioista :)
- Mysteriet
Tää hemmetin uudistus on tehny noista profiileista ihan kummallisia, ennen pääsi kattoon kenen tahansa rekatun profiilia, kuvia sun muuta kamaa, mitä siä oli kukin tahtonu itestänsä laittaa... ny piruvie ei osaa edes omalla sivullaan liikkua, mulla ainaki kesti kauan oppia mitä mistäki löytyy...
Nii joo, eihän mun tohon pitäny vastata, ku...
Siis en tiiä - saako niitä sivuja julkiseksi ??profiiliisi, sieltä yksityisyysasetuksiin ja valitset valikosta "kuka pääsee katsomaan profiiliasi" vaihtoehdon "kaikki"
Mutta tarkista ensin muut yksityisyysasetuksien kohdat :)
Ota huomioon, että nämä palstat on samat myös nuoremmille.
Jotenkin ymmärrän, että tuo galleria on suunnattu enempi niiden tarpeita varten.
Minua ainakin puistattaa tuo, että kutsu ystäväksesi. Ja ne kutsututko on sitten ystäviä, hoh hoh.
Meinasin minäkin kerran hölmöyksissäni kuvan laittaa, mutta sitten täällä oli kerran niin sekavaa touhua, että alattelin, etten yhtään enempää itseäni ventovieraille esittele.- ketjun aloittja
Sama puistatus täällä ja toki on huomioitava, että täällä on ikäryhmiä, joka kymmenelle.
Itselläni on vielä kuva, vaana taidan poistaa, minäkin. ;-))
että tuo vaihtoehto valitaan silloin kun ei haluta antaa kaikkien tirkistellä profiilin sisältöä, mutta halutaan kuitenkin jättää toimintaan profiilissa viestien lähetys- ja vastaanottotoiminnot. Nehän eivät toimi silloin jos profiili piilotetaan kokonaan.
Se on Suomi24:n keksintöä tuo kehoitus "pyydä häntä ystäväksi" (sitä kehoitusta ei saa asetuksista poistettua) jos käyttäjä valitsee osittain suljetun profiilin vaihtoehdon, ei siinä kukaan koeta asettua kenenkään yläpuolelle, näin ajattelen.mutta mulle tulis jotenkin "tyrkky olo", tuosta pyydä hänet ystäväksi :)
Eli en oon tähän systeemin tykästyny lainkaan, enempi vaihtoehtoja tai jotain pitäis olla.
Joskus jos kirjoitan jotain, voin laittaa mitään sanomattoman galleriasivuni esille, muuten pidän sitä piilossa. Ja pääseehän sitä silti kirjoittaan palstalle.
Onko eroa, jos on 'mustanaamiona' eikä kerro itestään mitään, tai on täysin piilossa :))Sibone kirjoitti:
mutta mulle tulis jotenkin "tyrkky olo", tuosta pyydä hänet ystäväksi :)
Eli en oon tähän systeemin tykästyny lainkaan, enempi vaihtoehtoja tai jotain pitäis olla.
Joskus jos kirjoitan jotain, voin laittaa mitään sanomattoman galleriasivuni esille, muuten pidän sitä piilossa. Ja pääseehän sitä silti kirjoittaan palstalle.
Onko eroa, jos on 'mustanaamiona' eikä kerro itestään mitään, tai on täysin piilossa :))Erona taitaa olla vain se, että piilotetulla profiililla ei voi kommunikoida yksityisviestein kenenkään kanssa :)
Juu, pääsee piilotetulla profiililla palstalle kirjoittamaan. Mä pidin yhteen aikaan myös profiiliani piilotettuna erinäisten syiden vuoksi mutta oon sen nyttemmin avannut.- Sibone*
Sibone kirjoitti:
mutta mulle tulis jotenkin "tyrkky olo", tuosta pyydä hänet ystäväksi :)
Onko eroa, jos on 'mustanaamiona' eikä kerro itestään mitään, tai on täysin piilossa :))Sähän kerroit sen; yhteyden saa, hlökohtaisemman, jos ei oo piilotettu..
Mutta palstallakin saa halutessaan yhteyttä :) - Sibone*
TaikisN kirjoitti:
Erona taitaa olla vain se, että piilotetulla profiililla ei voi kommunikoida yksityisviestein kenenkään kanssa :)
Juu, pääsee piilotetulla profiililla palstalle kirjoittamaan. Mä pidin yhteen aikaan myös profiiliani piilotettuna erinäisten syiden vuoksi mutta oon sen nyttemmin avannut.sentään sama kellonaika meillä kommenteissa ;))
en oo aatellu koko asiaa, mut sen tarkemmin ajattelematta, tulee mieleen, tietynlainen suojaus, jos hän hyväksyy ystävä kutsun, silloin pääset profiiliin sisään... Kyllähän oikeesti toi muoto tuntuu aika kummalle, tarkemmin aateltuna.:)))
Mut minusta tää systeemi ei oo kokonaisuudessaan mikään hyvä, tuntuu ku olis jossain komerossa piilossa.
Eikä kyl oo minkäänlaista tunkua tonne miun profiiliin, aikoinaan sentään oli vähän enemmän vaihtelua, kun joku kävi sentään kurkkaamassa.:)))Kävin laskemas kävijäsi,entises kallerias mul oli laskuri jumissa nyt on huimat 16.
Ihan sama paljonko kävijöitä pitänee sitten panostaa laatuun.
Tuuppaa alotuksia niin kävijöitä riittää.koti-kiusattu kirjoitti:
Kävin laskemas kävijäsi,entises kallerias mul oli laskuri jumissa nyt on huimat 16.
Ihan sama paljonko kävijöitä pitänee sitten panostaa laatuun.
Tuuppaa alotuksia niin kävijöitä riittää.on varmasti kiinni, taidan olla vähän jämähtäny paikoilleni. Nykyisin oon harventanu täälläki oloani:)))
- viivatiina
sasus kirjoitti:
on varmasti kiinni, taidan olla vähän jämähtäny paikoilleni. Nykyisin oon harventanu täälläki oloani:)))
että oot vähentäny täällä oloasi niin oon määkin ja tosi rutkasti täällä jämähdetään aina yhteen asiaan ja sit täällä on nykään aika paljon sellaisia arvostelu juttuja kuka viittii mitäkin tehdä ja kuka ei tee huippu taas toi lihavien ihmisten jouluhaluttomuus ;))))) kai kaiki ihmiset sit alkaa olla niin täydellisiä että ei oo enää muuta asiaa kun vähemmäntäydellisten arvostelu mää oon niin moneen kertaan noi samat jutut lukenu samoilta kirjoittajilta että plaa plaa plaa mutta minä on itse kyllä hoikka ja toinen vastaa niinhän sinä oletkin tää on vaan yksi esimerkki älyttömistä keskusteluista näitä on paljon =)))))
viivatiina kirjoitti:
että oot vähentäny täällä oloasi niin oon määkin ja tosi rutkasti täällä jämähdetään aina yhteen asiaan ja sit täällä on nykään aika paljon sellaisia arvostelu juttuja kuka viittii mitäkin tehdä ja kuka ei tee huippu taas toi lihavien ihmisten jouluhaluttomuus ;))))) kai kaiki ihmiset sit alkaa olla niin täydellisiä että ei oo enää muuta asiaa kun vähemmäntäydellisten arvostelu mää oon niin moneen kertaan noi samat jutut lukenu samoilta kirjoittajilta että plaa plaa plaa mutta minä on itse kyllä hoikka ja toinen vastaa niinhän sinä oletkin tää on vaan yksi esimerkki älyttömistä keskusteluista näitä on paljon =)))))
on, ei jaksa kiinnostaa ihmisten arvostelu, meitä on onneksi monenlaisia, eikä olla klooneja toisistamme, ihmisen persoona on paljon mielenkiintoisempi, kuin ulkonäkö:)
Tänä iltana en oo avannut kun tän ketjun. Olen täs katellu samalla telkkua, jota oon jääny oikeesti töllöttämään, siellä on menossa joku sukulaisten/perheenjäsenten etsintä ohjelma:)- k.a.
:)))) Voi olla toisille ihan luonnollista, kutsua, joku ystäväkseen galleriaansa, mutta eipä taitaisi multa onnistua ja entäs jos saisin pakit? :)))))
k.a. kirjoitti:
:)))) Voi olla toisille ihan luonnollista, kutsua, joku ystäväkseen galleriaansa, mutta eipä taitaisi multa onnistua ja entäs jos saisin pakit? :)))))
Miks ei voisi onnistua? Hyvinki voisi onnistua, kokeile, pyydä jotain jonka tunnet,,.virtuaalisesti,,, palstalta:))))
- nää nöö
viivatiina kirjoitti:
lihavien piiloviestiä.
Nittaminaxille näytettiin kaapin paikka
ihan oikein nää nöö kirjoitti:
lihavien piiloviestiä.
Nittaminaxille näytettiin kaapin paikka
ihan oikeinkuka mulle on näyttänyt kaapinpaikan. Ime ikeniäsi toope.
- ^^
Nittaminax kirjoitti:
kuka mulle on näyttänyt kaapinpaikan. Ime ikeniäsi toope.
^^ ^^
- ...
Oletan. Ja sosiaalisen median tyyli on nykyisin olla pirstaloitunutta. Sellaisia kuppikuntia, juusii. Käyttävät puhelimen korvikkeena kavereitten kanssa jne. Joku Facebookhan perustuu just kavereihin. On kiva kai elvisttellä kun on tuhat kaveria. Samaahan se oli sähköpostin alkuaikoina, kaikki keräs osoja, niin paljon kuin saivat. Nykyään kaikki lähinnä noituu liian suurta osoitekirjaansa. Ja kännyköissä, aikanaan, jos sai jotenkin kännykän, vaihdeltiin numeroita sen kun kerittiin.
No tosta sosiaalisuudesta ja osoitteiden a kaverien keräilystä vois kirjoittaa vaikka kuinka pitkään. Siis miksi ihmiset tekee niin ja mitähän ihmeen hyötyä siitä kenellekään oikein lie.
Netti alkaa olemaan kuitenkin jo läpinäkyvä, just tällaisten profiilienkin takia. Joku siellä jenkkilässä tallentelee ihmisten tietoja, samaan aikaan kun googlen auto käy kuvaileen ihmisten kodit ja skannailee "epähuomiossa wlanit :DDDDDDD
Monet, etenkin nuoremmat, tulevat vielä joskus yllättymään, eikä välttämättä posituuvisesti, näistä profiili ja kaveri jutuista.
No onkai mullaki rekattu nimmari tänne. Ollut kai kymmenen vuotta. Vaan, eipä sitä tule juuri käytettyä, osa syistä edellä.
=DW= Jaa. Ei mun kotiinikaan tulla kuin kutsuttuna vieraana.
- k.a
Niin, useinhan täällä joku nikki (kuka milloinkin), saa kommentin, täällä asumisestaan, mutta nauraen totean, että tätä palstaa ja siihen kuuluvia lisukkeita, en koskaan vertaisi kotiini.
- ..--..
tuo profiili. Halutaan tulla tunnetuksi, mutta sitten ei halutakaan.
Ei voi pieni ihminen ymmärtää. ..--.. kirjoitti:
tuo profiili. Halutaan tulla tunnetuksi, mutta sitten ei halutakaan.
Ei voi pieni ihminen ymmärtää.Ei se noin mene. Täällä on äänessä enimmäkseen väkeä jota en ole järin innokas saamaan tutuikseni.
- 17+10
Minullakin on rajattu näin. Käyn harvoin. En ole muiden yläpuolella, vaan näin voin rajata sen mitä haluan ja toivon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969