Kolottaako luissa

ja ytimissä?

Onko teillä iän myötä tullut nivel- ja lihaskipuja. Itselläni tuntuu etenki jaloissa ainainen kipu ja kivistys. Heti aamusta on jalat ja nivelet kankeat. Oletteko saanut mistä niihin apua? Toiset puhuu liikunnan puolesta ja toiset hivenaineiden? Mikä teillä on auttanut?

19

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No lihaskipuja ei ole, mutta nivelkipuja senkin edestä.
      Sen tuossa huomasin, kun 40 kilon akkua kannoin parisataa metriä, niin se ei varmasti auta nivelsärkyihin.
      Voihan niillä hivenaineilla lihaskipuhin olla vaikutusta, mutta nivelkipuihin kai auttaa sopiva liikunta ja lepo. Helpommin sanottu, kun tehty.
      Omalla kohdalla pienempiin kipuihin ketoriini, ja isompiin panacod, et vain tainnut tätä tarkoittaa.

• Kullervo T

...on tekonivelet. Ne ei kipuile. Tekonivelet piti laittaa sen takia, että minulla on koko ikäni ollut melkoinen ylipaino. Pitäkää painonne kurissa dieetin ja liikunnan avulla.

• viivatiina

käytän jauhoja ja sokeria sitä enemmän nivelet on kipeet kaikista paras olis jos ei käyttäs kumpaakaan ollenkaan mutta joskus tulee kumminkin sorruttua ja sen tuntee kullä nivelissä =)))

• Aina silloin, tällöin.

Nyt, ennen ensi tiistaina alkavaa lepokautta, runttaan paikat, varsinkin jalat, selän ja keskikropan juntturiin että voin puhtaalla omallatunnolla huilata 1,5-viikkoa.

Käsivarsien ojentajat ja hauikset ovat jähmeät ja kipeähköt.

Alaselän lihakset ovat viime sunnuntain maastavedon ja tämän päiväisen etukyykyn jäljiltä kipeät.
      Lauantaita lukuun ottamatta käyn puntilla joka päivä mutta tärkein tulee olemaan ensi sunnuntain maastavetotreeni.

Jälkiverryttely ja venyttely auttavat mutta jos vetää suurille lihasryhmille riittävän rankat treenit niin ukko on kyllä jähmeä.
      Lepo ja palauttavat harjoitteet ovat avainasemassa.
      Vaimo hieman paheksuu että aina reisuun lähdettäessä minä könttyän pari ensimäistä päivää jäykästi takapuoli pitkällä.

• calsia 800+

Kyllä kolotti, mutta ei enää. Osta luontaistuotekaupasta Calsia tabletteja.
      Varma keino päästä kivuista. Kokeile edes!
      Olen ollut kivuton jo lähes vuoden, syön 2tb päivässä.
      Tuo sisältää magnesiumia ja kalsiumia, ainakin.
      Elintarvikeliikkeet myy samaa tablettia pari, kolme euroa halvemmaalla.
      Kerro ja kiitä minua kolmem kk:n päästä.

• Tiedä nyt minkä myötä ne ovat tulleet. Veikkaan kuitenkin, että monet vaivat ihminen aiheuttaa ihan itse, ja iän myötä väärien valintojen vaikutus alkaa näkyä.

Omahoitokonstit riippuvat tietenkin siitä, mikä kolotuksen aiheuttaa. Se pitäis selvittää, ja käydä käsiksi just siihen. Äkkiä tulee mieleen kipujen aiheuttajista seuraavaa: aineenvaihdunnan häiriö/aineenvaihduntasairaus, huono ruokavalio, ryhtivirheet, rasitusvammat, väsymys/stressi, stressin puute, masennus, huono sänky tai työergonomia, autoimmuunisairaus, kulumat, heikot lihakset, osteoporoosi, tupakointi/huono verenkierto... Onhan noita. Yks konsti tehoaa yhteen vaivaan, toiseen vaivaan taas joku muu.

Mun vasen lantioluu on valuvikaisesti isompi, ja kävelen se vähän edessä, jotta askellus olisi tasaisempaa. Varmaankin siitä syystä selkäranka on vähän kierteellä ja vähän skolioosissa. Yliliikkuvan selän vuoksi ristiselän kaari on liian suora, ja nikamat menevät herkästi lukkiutuneeseen asentoon. Mulla on ollut nämä ongelmat nuoresta asti. Kevyetkin nostot huonossa asennossa ja kumarassa puuhailu aiheuttavat selkäkipua, jonka vaikutukset ulottuvat jalkateriin asti.

Olen tarkkaillut ryhtiäni, ja huomasin kannattelevani rankaani väärin. Vatsan puolella hallitsevina kannattelijoina olivat vinot vatsalihakset. Poikittaisia ja pitkittäisiä vatsalihaksiani en juurikaan käyttänyt. Ryhdin ja lihastasapainon muuttamisprosessi oikeammaksi aiheutti monen vuoden selkäkivun, joka helpotti ajanoloon.

Jousipatjalla mun yliliikkuva liian suora ristiselkäni oikeaa yön aikana entisestään, ja aiheuttaa kantapäiden puutumista ja aamujäykkyyttä sekä kipua koko kropassa. Hommasin lämmöstä vartalon muotoihin mukautuvan patjan pari vuotta sitten. Sen jälkeen eivät nivelet tai lihakset ole olleet yhtenäkään aamuna jäykkiä tai kipeitä. Patja oli todella hyvä hankinta, muttei tietenkään ratkaise muiden ihmisten toisenlaisia vaivoja.

Mulla on suvussa reumasairauksia sekä isän, että äidin puolelta, ja itselläkin reumarvot ovat vähän koholla. Lumessa alasti kieriminen parantaa verenkiertoa ja saattaa piristää ja lisätä stressihormoneja sillee sopivasti, että kipukynnys kohoaa. Nokkosvihta kesällä vaikuttaa vähän samaan malliin. Jos lähellä olisi avantouintimahdollisuus, kävisin ilman muuta siellä.

Solujen toimintaa häiritsevään ja kipuja aiheuttavaan happamuuteen voi vaikuttaa ruokavaliolla. Kasvikset, hedelmät ja tuoremaitotuotteet poistavat happamuutta. Myös merilevällä on emäksisyyttä lisäävä vaikutus. Itse käytän melkein kaikissa eturuuissa merilevähiutaleita ikäänkuin yrttimausteena. Merilevässä on unamimakua, ja se antaa ruuan makuun täyteläisyyttä. Emäksisellä kylpysuolalla voi myös yrittää vaikuttaa lihasten happamuuteen. Sen vaikutus perustuu osmoosiin. Olen käyttänyt sitä vuoden verran, ja mielestäni sillä on jonkin verran vaikutusta ihoon ja lieviin kipuihin.

Mulla oli joskus nimenomaan nilkoissa aamujäykkyyttä. Se saattoi johtua siitä, että luupiikin vuoksi totuin kävelemään jalan ulkosyrjällä ja rasitin sillä jalkojani. Opettelin kävelemään taas koko jalkapohjalla, ja liotan jalkojani viikottain emäksisessä suolakylvyssä. Nykyään ne eivät ole olleet jäykät tai kipeät.

Tuli vähän pitkä juttu, kun mä en usko yksinkertaisiin patenttiratkaisuihin, joilla ihmeparannetaan "itsestään tulleita" ihmevaivoja.

• original pakkasakka

Ortiginaalilla pakkasakalla on työperäinen jatkuva kolotus ja kivistys , son kihti , sanoivat viisaat miehet . Lääkettä löytyy! Apua sain . EN VAIN TULLUT AJATELLEKSIKAAN ; että 50 nainen voipi tuosta vaan saada kihdin....Son tuo kihti vanhoitten miesten pottuvarpaan tauti , luulin mie, väärässä olin! Sano sie kanssa lääkärille , että ottaa verikokkeen , josko sulla sama vaiva , oireet ainaskii samat . Kihtaillen!:)

• Herkkusuu?!

Kihti on itse aiheutettu, herkuttelijoiden sairaus.

Riittävästi sopivia proteiineja oikeilla alkoholeilla alas huuhdellen niin toiveita kihdistä on.

• rättätättätää
        Herkkusuu?! kirjoitti:

Riittävästi sopivia proteiineja oikeilla alkoholeilla alas huuhdellen niin toiveita kihdistä on.

Kihti on yleinen vaiva varsinkin vanhoilla ihmisillä, jotka käyttävät diureetteja.

"Yleisimmin kihtiä aiheuttavia lääkkeitä ovat diureetit, siklosporiini ja pieni annos aspiriinia. Pari vuosikymmentä sitten diureettien arvioitiin aiheuttavan jopa kaksi kolmasosaa kaikista kihtitapauksista Suomessa, mutta nykyisin diureettien käyttö on vähentynyt, ja myös kihdin ilmaantuvuus on lievästi pienentynyt."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=seh00047

• ,mkl,mkl

kihti voisi olla työperäinen???!!

• original pakkasakka
        Herkkusuu?! kirjoitti:

Ka , nytpä sen tiesinkin jo!:( Ja pakkasakka ko aina tykänny (joskus paljonkin) punaviinistä).Voippippaa sitä vieläkkii ottaa , mutta kohtuus kaikessa! SUURIN yllätys oli tuo ruokavalio juttu!:(:( Niin paljon rajoituksia , mutta kyllä keinot keksitään , ja ko lääkkeet saa , niin helpottaa tuon ravinnonkin kanssa!Viini lasin kera viikonloppua! MOIPS!

• original pakkasakka
        ,mkl,mkl kirjoitti:

kihti voisi olla työperäinen???!!

Son kuule tämä pakkasakan TYÖNKUVA sellainen kylmän puoleinen liihottelu ja leuhottelu , piilossa kyykkimistä ja ties mitä kaikkea hankaluuksia sitä on saannu vuosien varrella kestää.Ainaista oottamista , että se Kesäheinä lähtis jo alta pois(eihän sitä niin sirpakkaa kovin kehtaa alussa säikäytää !) On pakosta joutunut ottamaan lämmikettä , kerra jos toisenkin! :)Mulla on nyt jotenkin kiirus viikon loppu , olen kyllä luvannut taukoja pittää ja pijänkkii:) Sopivaa viikonloppua Sinullekkin! MOIPS!;)

• ,mkl,mkl
        original pakkasakka kirjoitti:

Son kuule tämä pakkasakan TYÖNKUVA sellainen kylmän puoleinen liihottelu ja leuhottelu , piilossa kyykkimistä ja ties mitä kaikkea hankaluuksia sitä on saannu vuosien varrella kestää.Ainaista oottamista , että se Kesäheinä lähtis jo alta pois(eihän sitä niin sirpakkaa kovin kehtaa alussa säikäytää !) On pakosta joutunut ottamaan lämmikettä , kerra jos toisenkin! :)Mulla on nyt jotenkin kiirus viikon loppu , olen kyllä luvannut taukoja pittää ja pijänkkii:) Sopivaa viikonloppua Sinullekkin! MOIPS!;)

onhan se noinkin. Ja, onhan jonkun ammatti viininmaistaja.

Viikonloppuja sullekin!

• henrjii

on auttanut. Selkä, ja polvi on oikutellut, mutta oikeaan suuntaan venyttely, ja vähän pyörittely on auttanut.
      Polvikin parani siinä sivussa. Nooh pudotin painoakin jonkun kymmenisen kiloa.

• ...

Kaikilla alkaa pakottamaan, joskus. Voi olla reumatismia, kulumaa, neurologista.

Koskenkorva auttaa aina, hetkeksi.

=DW=

• Pahanmakuista, ei sitä niin paljon pysty juomaan, että siitä olisi apua.
        Vai tarkoititko, että sillä voidellaan niveliä. Tuota en ole kokeillut, ei ole kossua, mutta konjakkia löytyy.

• henrjii
        k-kotton kirjoitti:

Pahanmakuista, ei sitä niin paljon pysty juomaan, että siitä olisi apua.
        Vai tarkoititko, että sillä voidellaan niveliä. Tuota en ole kokeillut, ei ole kossua, mutta konjakkia löytyy.

katui kun oli vyöruusua voidellut pirtulla ulkoisesti. Ihan oli mennyt pirtu hukkaan.

• henrjii kirjoitti:

katui kun oli vyöruusua voidellut pirtulla ulkoisesti. Ihan oli mennyt pirtu hukkaan.

Vitsinä tuon päältä päin viinallavoitelun heitin.
        En tiedä, johtuuko se siitä, kun nivelkipuja on nyt tullut, että jos tuo yöuni on vähän levotonta, niin meinaa joskus tuo väsymys painaa, vai liekkö se sitä ikälisää.

• Pientä kipuilua silloin tällöin mutta sairaampia on noi nuoret tytöt meillä töissä.
      Niillä sitä on vikaa siellä ja täällä.
      Täti liikkui ja vannoi kyllä juuri hivenaineiden perään. Kahdeksankymppisenä on vielä terve nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      114
      3131
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2016
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1885
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      400
      1754
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1166
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe