Ennen vanhaan itseään tatuoivat merimiehet ja jotkut rikolliset. Nykyään näyttää jopa nuorilla naisilla olevan tatuointeja, joiden poistaminen vanhempana tulee olemaan hankalaa ja kivuliasta. Itse en voisi miehenä kuvitella koskaan seurustelevani naisen kanssa, joka on tatuoinut itsensä täyteen mitä ihmeellisempiä kuvioita.
Yhden miehen mielipide
113
1642
Vastaukset
taikka kaksi pientä kuvaa ei vielä mielestäni rumenna, mutta jos koko kroppa on yhtä sekamelskaa, on jo järkyttävän näköistä, niinku se tatuointi tarinat jimillä vai oliko voicella.
- tomppa2006
...ole nähnyt yhtä tai kahta kaunista tatuointia...
Niiden väri ja silminpistävyys vaan etovat minua ja saavat naisen näyttämään jotenkin...huonommalta. tomppa2006 kirjoitti:
...ole nähnyt yhtä tai kahta kaunista tatuointia...
Niiden väri ja silminpistävyys vaan etovat minua ja saavat naisen näyttämään jotenkin...huonommalta.kyllähän niitä sellasia pikkusia perhosia tai kukkasia joillakin on niskassa tai nilkassa ja ne nyt ei todellakaan ole rumia. Itselläni ei niitä ole eikä mullakaan sukulaisilla, toivottavasti.
- kertoneen
Nittaminax kirjoitti:
kyllähän niitä sellasia pikkusia perhosia tai kukkasia joillakin on niskassa tai nilkassa ja ne nyt ei todellakaan ole rumia. Itselläni ei niitä ole eikä mullakaan sukulaisilla, toivottavasti.
tyttärelläsi olevan sellaisen?
kertoneen kirjoitti:
tyttärelläsi olevan sellaisen?
todellakaan ole ollut yhdelläkään. Nyt muistelet väärin.
- historia tietää
ennakkoluuloinen ja asenteellinen
Metusalem
Tatuointi on yhtä vanha taide kuin on ihmiskuntakin- tomppa2006
...vaikka ihmiskunta on käynyt niitä koko ajan...
Vain kertomalla näkemyksensä jostain asiasta voi olla jotain mieltä, suvaitsevaisuutta ei ole se että hyväksyy kaiken. - .....!!
tomppa2006 kirjoitti:
Vain kertomalla näkemyksensä jostain asiasta voi olla jotain mieltä, suvaitsevaisuutta ei ole se että hyväksyy kaiken.ihan oikeassa!
- tomppa2006
.....!! kirjoitti:
ihan oikeassa!
...kun tatuoidut puolustivat omaa näkemystään...
Jäämies Ötzilläkin kun oli tatuointi niin se oikeuttaa myös nykyihmisten sellaisia käyttämään, naurettavaa. - 16+7
tomppa2006 kirjoitti:
...kun tatuoidut puolustivat omaa näkemystään...
Jäämies Ötzilläkin kun oli tatuointi niin se oikeuttaa myös nykyihmisten sellaisia käyttämään, naurettavaa.sinäkö jakelet oikeuksia ihmisille :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- tomppa2006
16+7 kirjoitti:
sinäkö jakelet oikeuksia ihmisille :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
...jakele oikeuksia, ei kuulu tapoihini...
Mutta mielipiteeni pystyn sanomaan reippaasti asiaan kuin asiaan. - parannuksen tielle
tomppa2006 kirjoitti:
Vain kertomalla näkemyksensä jostain asiasta voi olla jotain mieltä, suvaitsevaisuutta ei ole se että hyväksyy kaiken.Hyvä, on ryhdikkäitäkin miehiä! Itse asiassa tatuointi on Raamatussa kielletty. Eri sanoin vaan sanottuna.
Siinä tulee tavallaan väheksyttyä Luojan taideteosta, ihmistä.
Jäin pohtimaan, miten pitäisi suhtautua ihokarvojen poistoon. Kauneusleikkaukset ovat myös vääriä toimia. Tulee kumarrettua luotua enemmän. Itsekkyys ja itserakkaus kai ovat silloin pinnalla. - uskokaa pelastukseen
tomppa2006 kirjoitti:
...jakele oikeuksia, ei kuulu tapoihini...
Mutta mielipiteeni pystyn sanomaan reippaasti asiaan kuin asiaan.Jumala varoittaa niistä
http://www.arvioikaa.com/vierasta9.html - uskokaa niiin pelast
parannuksen tielle kirjoitti:
Hyvä, on ryhdikkäitäkin miehiä! Itse asiassa tatuointi on Raamatussa kielletty. Eri sanoin vaan sanottuna.
Siinä tulee tavallaan väheksyttyä Luojan taideteosta, ihmistä.
Jäin pohtimaan, miten pitäisi suhtautua ihokarvojen poistoon. Kauneusleikkaukset ovat myös vääriä toimia. Tulee kumarrettua luotua enemmän. Itsekkyys ja itserakkaus kai ovat silloin pinnalla.Uuden testamentin kirjeet ovat ohjeita seurakunnalle.
Olen ollut fundamentalisti, mutta jo yli kymmenen vuotta olen yrittänyt lukea tekstin merkityksen. Nykyisin luenkin yleensä vähintään luvun kerrallan. Mieleni muuttui raamattupiirissä luettassa 1.Piet.3:3, jossa kielletään palmikointi. Piirissä oli myös tyttö, johon olin ihastunut, ja hänellä oli palmikot. Tällöin Pyhä Henki paljasti minulle että kohdassa varoitetaan turhamaisuudesta. Palmikot eivät ole syntiä vaan turhamaisuus. (nykyisessä käännöksessä sanotaankin suoraan: älkää pitäkö tärkeänä hiuslaitteita)
- Teemuna
Onhan siinä naaraksen kanssa puuhastellessa kiva kattoo piirrettyjä, niitä siinä bebavaon yläpuolella.
- tomppa2006
...erään naaraan bebavaon yläpuolella olevaa hirvitystä...
Oli vielä naikkosella matalat farkut ja puoleenselkään ylettyvä pusero, että varmaan kaikki huomaavat.
Ällöttävä sanon minä.
ystävällä on tatuointi juuri tuossa kohtaa, mistä rintarauhanen alkaa. Minusta se on erittäin seksikästä. Me siis olemme ystäviä, ei mitään muuta.
- tomppa2006
...verran omaksi ilokseni tutustumassa netin eroottisiin aarteisiin...
Niiden sivustojen tytöillä suurimmalla osalla on eri paikoissa näitä seksitatuointeja. Minua ne lähinnä lannistavat ja masentevat. Sinun mieleipiteesi oli toisaalta toisen miehen mielipide, joten tasoissa ollaan, heh.
Nuorilla naisilla ja nuorilla miehillä, vanhemmilla naisilla ja vanhemmilla miehillä on mun lähiympäristössa tatuointeja.
Ei se mun elämääni vaikuta pieleen ei puoleen.
Itsekin ottaisin jos haluaisin mutta se ei ole mun juttu.
Eikä niistä kukaan ole täyteen tatuoinut, ihan kauniita ovat useimmat ja tarkkaan harkittuja.- tomppa2006
...harkittuja, koska niiden poistaminen on niin hankalaa...
Ihan pääkaupunkiseudun läheisyydessä asustelen, mutteivat tatuoinnit mitenkään joka päiväisiä nähtävyyksiä mun lähipiirissä ole ja eräs tuttuni, joka oli vankilassa nuoruudessaan, kertoi häpeävänsä omiaan ja haluaisi poistaa kaiikki, mutta tulisi maksamaan 5000 € sillä on niitä melkoisesti. tomppa2006 kirjoitti:
...harkittuja, koska niiden poistaminen on niin hankalaa...
Ihan pääkaupunkiseudun läheisyydessä asustelen, mutteivat tatuoinnit mitenkään joka päiväisiä nähtävyyksiä mun lähipiirissä ole ja eräs tuttuni, joka oli vankilassa nuoruudessaan, kertoi häpeävänsä omiaan ja haluaisi poistaa kaiikki, mutta tulisi maksamaan 5000 € sillä on niitä melkoisesti.No kyllä ne usein on melko näkymättömissä paikoissa, selässä, tai muuten jää useimmiten vaatteiden alle.
Töissäkin näkee työkavereilla kun vaihdetaan työvaatteea päälle.
Joku nilkkarengaskin näkyy vain kesällä eikä ole musta mitenkään paha.
Kyllä kait ihmiset miettii ennenkun ottaa siksikin ettei se ihan kivutontakaan ole nykyäänkään.
Tunnen pariskunnan jolla oli tatuointi liike ja samalla tekivät lävistyksiä.
Tosi mukavia ja ihan normaalia elämää viettäviä olivat.
Se nyt vaan on tätä päivää, ja kun mun ei tarvi siihen henk.kohtasesti mennä niin soooooouuu- Teemuna
tulisilla kirjoitti:
No kyllä ne usein on melko näkymättömissä paikoissa, selässä, tai muuten jää useimmiten vaatteiden alle.
Töissäkin näkee työkavereilla kun vaihdetaan työvaatteea päälle.
Joku nilkkarengaskin näkyy vain kesällä eikä ole musta mitenkään paha.
Kyllä kait ihmiset miettii ennenkun ottaa siksikin ettei se ihan kivutontakaan ole nykyäänkään.
Tunnen pariskunnan jolla oli tatuointi liike ja samalla tekivät lävistyksiä.
Tosi mukavia ja ihan normaalia elämää viettäviä olivat.
Se nyt vaan on tätä päivää, ja kun mun ei tarvi siihen henk.kohtasesti mennä niin soooooouuuAika huvittavan näkösiä noi niittinaamat pahimmillaan, tai parhaimmillaan.
Teemuna kirjoitti:
Aika huvittavan näkösiä noi niittinaamat pahimmillaan, tai parhaimmillaan.
Niin, eihän meikäläisenkään mielestä kauniita ole. Itse kyllä ovat mielestään upeita, ja mikäs siinä.
Ihmisinä sitten löytyy ihan kaiken sorttista niin kuin meistä niittaamattomistakin.
Kovia työntekijöitä ja laiskureita noin työkavereina ajatellen.
Ja taas ihan mukavia ja vähemmän mukavia sitten täällä siviilipuolella.
Mutta kyllähän kaikista ryhmistä löytyy joka junaan.- tomppa2006
Teemuna kirjoitti:
Aika huvittavan näkösiä noi niittinaamat pahimmillaan, tai parhaimmillaan.
...erästä juttua nappihuulesta...
Kaverilla oli ollut sellainen koru alahuulessa ja vielä sen poistamisenkin jälkeen sälliä oli kutsuttu nappihuuleksi. Ikävää tällainen leimautuminen. - Teemuna
tulisilla kirjoitti:
Niin, eihän meikäläisenkään mielestä kauniita ole. Itse kyllä ovat mielestään upeita, ja mikäs siinä.
Ihmisinä sitten löytyy ihan kaiken sorttista niin kuin meistä niittaamattomistakin.
Kovia työntekijöitä ja laiskureita noin työkavereina ajatellen.
Ja taas ihan mukavia ja vähemmän mukavia sitten täällä siviilipuolella.
Mutta kyllähän kaikista ryhmistä löytyy joka junaan.Niinpä, toisaalta jotkut tavat ja tottumukset viestivät kantajistaan jotain mitä he eivät halua suoraan itse kailottaa, mutta nauttivat jotenkin 'itsensäpaljastamisesta' joka sitoo heidät ajatusmaailmaansa.
Teemuna kirjoitti:
Niinpä, toisaalta jotkut tavat ja tottumukset viestivät kantajistaan jotain mitä he eivät halua suoraan itse kailottaa, mutta nauttivat jotenkin 'itsensäpaljastamisesta' joka sitoo heidät ajatusmaailmaansa.
Jäin oikein miettimään lausettasi, ja kyllä se varmaan niinkin on.
- taT--Too
tunnetta täynnä tähänkin asiaan suhtautuminen näyttä olevan.
Mitä hyötyä tai haittaa niistä on?
On ainakin naisia neuvottu ettei tatuointia pidä ottaa selkärangan kohdalle alaselkään. Arvaa miksi?
Mitä hyötyjä tulee mieleen tatuoinneista?
Minulle on ihan yks hailee. Niitä on erittäin kauniita, kuin koruja. Itse en enää ottaisi, lapsilla toki on ja useita.- tomppa2006
...tuohon alaselkäjutskaan, liitty epiduraalipuudutukseen...
Haittaa on silloin, jos rupeaa myöhemmin kaduttamaan. Ei niistä mitään hyötyä voi olla. Muotivillityksestä on kyse ja näitä erilaisia muoti-ilmiöitä tulee ja menee.
Näin me ollaan eri mieltä asioista, mun mielestä ne on lähinnä rumia. - taT--Too
tomppa2006 kirjoitti:
...tuohon alaselkäjutskaan, liitty epiduraalipuudutukseen...
Haittaa on silloin, jos rupeaa myöhemmin kaduttamaan. Ei niistä mitään hyötyä voi olla. Muotivillityksestä on kyse ja näitä erilaisia muoti-ilmiöitä tulee ja menee.
Näin me ollaan eri mieltä asioista, mun mielestä ne on lähinnä rumia.tuo vastauksesi oikein, puudutuksessa voi päästä basiliskoja.
Onhan niistä hyötyä vaikka ruumiin tunnistuksessa, No ei kai tulipaloissa mutta ehkä hukkumisissa, tsunameissa ja muissa. Huh huh, sanotte te kai. Olen miettinyt näitäkin.
Tehdään sormuksetkin usein tatuoimalla. Tai sit kumppanin kuva omaan ihoon. Onk se niin kamalaa? - taT--Too
taT--Too kirjoitti:
tuo vastauksesi oikein, puudutuksessa voi päästä basiliskoja.
Onhan niistä hyötyä vaikka ruumiin tunnistuksessa, No ei kai tulipaloissa mutta ehkä hukkumisissa, tsunameissa ja muissa. Huh huh, sanotte te kai. Olen miettinyt näitäkin.
Tehdään sormuksetkin usein tatuoimalla. Tai sit kumppanin kuva omaan ihoon. Onk se niin kamalaa?Nii, tuotahan osasivat jo käyttää numerosarjoina sodassa. Kristallennacht..
- tomppa2006
taT--Too kirjoitti:
Nii, tuotahan osasivat jo käyttää numerosarjoina sodassa. Kristallennacht..
...kantajat kovin onnellisia ihoon saamastaan taideteoksesta...
- nöö nöö
taT--Too kirjoitti:
Tehdään sormuksetkin usein tatuoimalla. Tai sit kumppanin kuva omaan ihoon. Onk se niin kamalaa?raskasmetalleja.
Metallin pääsy selkäytimeen neulan matkassa on se ongelma.
Samoin muissa kuvauksissa, magneetti jne. voi metallihiukkaset repiä ihon.
Ottakaa selvä ja puhukaa sitten vasta basiliskoista - %&%
taT--Too kirjoitti:
Tehdään sormuksetkin usein tatuoimalla. Tai sit kumppanin kuva omaan ihoon. Onk se niin kamalaa?Tosiaan. Kun nykyään on niin paljon avioeroja ja luvataan kuitenkin rakastaa eroon asti niin ton sormusjutskan voisikin vaihtaa kumppanin tatuoituun kuvaan. Olis edes vähän enemmän vaikee erota.
laiska-lasse kirjoitti:
Minusta paras paikka naisella!
Muistatko minne epiduraali vai mikä se oli ,puudutus annetaan.
koti-kiusattu kirjoitti:
Muistatko minne epiduraali vai mikä se oli ,puudutus annetaan.
että se upposi paljon syvemmälle ja hyvin alhaalla nikamien väliin.
Tuskin tatuoijat ulottuvat läheskään yhtä syvälle!
Riippuu tatuoinnista.
Takana, juuri hukkaviirun päällä oleva kookas, symmetrinen ornamentti, josta yläosa näkyy salilla fitnesstytön treenatessa, on minusta kiehtova ja ymmärrettävästi johtaa ajatukset tietyille latusille.
Kannatan!
Niitä äijiä jotka tatuoivat käsivarsiinsa enemmän mustaa ja väriä kuin jättävät omaa ohoa esille, en ymmärrä.
Olen itsekin harkinnut tatuoinnin teettämistä.
Toiseen kainalokuoppaan sotu, kansallisuus ja lähiomaisten yhteystiedot.
Jos sattuisi tsunami pöllyttelemään niin ruumis olisi helpompi tunnistaa.- tomppa2006
...on erilaisia, toiset tykkää tyttäristä ja toiset äideistä...
Fitnesstytön treenaus johtaa ajatukseni tiettyyn suuntaan riippumatta siitä onko tatuointia tai ei. Ja naisvartalon kauneus erottuu minusta parhaita juuri puhdasihoisessa ilman koruja, siinä saunapuhtaassa naisessa, kun siirtää painon toiselle jalalle ja katsoo pää hieman kallellaan ja kuiskaa: tomppa, tule luo.
Yksi sanoi, että itsensä koristelulla ja muulla laittamisella on tarkoitus herättää vastakkaisen sukupuolen kiinnostus. Mikä pitää ainakin miesten osalta paikkansa, ei armeijassa kukaan halunnut ihmeemmin erottua, kaikille riitti armeijan harmaat.
Kai näillä tatuoinneilla pyritään samaiseen , yleensä vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksen herättämiseen.
Kauempaa katsottuna tatuoinnit on rumia,, eikä lähipiirissä ole sellaisia, joilla on tatuointi, että tohtisi kysyä, saisko tuota katsoa lähempää, otan silmälasit.
Kalliiksi tulisi sellaisen naisen kanssa seurustelu, jolla on paljon tatuointeja, kun pitäisi ostaa sellaiset vaatteet, ettei ne näy.- tomppa2006
...tuo vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksen herättäminen...
Ei enää tosin paljon tarvitse sitä harjoittaa, eiköhän charmi pure tämänikäisellä ilman tatuointiakin. Nuoria gimmoja käy vähän sääliksi, kun ne huomaa aikojen kuluessa, ettei enää erotukaan porukasta muulla kuin negatiivisella tavalla. On ne vissiin lisääntyneet tatuointien poistamiset nyt jo, kun ensihuuma on mennyt ohi.
- VASTAAN
on hutsun polttomerkki
- tomppa2006
...kyllä käyttäisi noin äärimmäistä kannanottoa...
Kieltämättä ilotytöillä ne ensimmäiset naistatskat varmaan oli, ne kun olivat usein niitä merimiesten heiloja. Siis silloin entisinä aikoina. - ,....,
tomppa2006 kirjoitti:
...kyllä käyttäisi noin äärimmäistä kannanottoa...
Kieltämättä ilotytöillä ne ensimmäiset naistatskat varmaan oli, ne kun olivat usein niitä merimiesten heiloja. Siis silloin entisinä aikoina.ilotyttöviestisi meni kyllä mönkään, sorry vaan.
- tomppa2006
,...., kirjoitti:
ilotyttöviestisi meni kyllä mönkään, sorry vaan.
...pitäisi aina perustella, jos väittää jotain...
- mummo jo
esimerkiksi asiakaspalvelutyössä, mutta ainakin omasta mielestäni esim. tarjoilijalla oleva tatuointi (huom! riippuu tietysti myös millainen) antaa itselleni likaisen ja epämiellyttävän vaikutelman jopa koko paikasta (jos olisin vaikkapa hienossa ravintolassa ja eteeni tulisi tarjoilija jolla on joku hirvittävä värikäs tatuointi ;(.
- 0ree
kiroilu kertovat pienistä ihmisistä, jotka haluaisivat olla enemmän.
- tomppa2006
...voisi jäädä tilaamatta kyseisessä paikassa...
Koska asiakkaalla on mahdollisuus valita, missä ruokansa syö. En tosin ole koskaan törmännyt moiseen, ehkä on ammatteja, joissa tatuoinnit eivät ole toivottavia. - tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
sellaisiin ns. hienoihin paikkoihin edes töihin tatskattua tarjoilijaa, mie eppäilen.
...epäilen ja, jos olisin kyseisen paikan omistaja...
En palkkaisi tatuoitua tarjoilijaa, käsittääkseni ei voitaisi syyttää mistään syrjinnästä, koska ihmisen työsuhteeseen palkkaamisen vaikuttavat monet seikat. - tomppa2006
0ree kirjoitti:
kiroilu kertovat pienistä ihmisistä, jotka haluaisivat olla enemmän.
...pönkittämistä taitaa olla kyse...
- 19+3
Taas näitä mielikuvituksettomuutta ja sovinnaisuutta normiksi pakottavia provoja.
- tomppa2006
...kannanottoja, joilla yritetään estää ihmistä kertomasta mielipidettään...
- 7+17
tomppa2006 kirjoitti:
...kannanottoja, joilla yritetään estää ihmistä kertomasta mielipidettään...
Mielipiteesi ovat yhtä perusteltuja ja moderneja kuin paavin.
- tomppa2006
7+17 kirjoitti:
Mielipiteesi ovat yhtä perusteltuja ja moderneja kuin paavin.
...yritä nyt edes ymmärtää...
Vaikka sinä tykkäisit kuinka paljon tahansa tatuoinneista, ei muiden ihmisten tarvitse tehdä niin pelkästään sen vuoksi, että olisivat moderneja. Aloita toki hyvä keskustelu siitä, miksi tatuoinnin ottaminen on perusteltua, niin näet.
- hth..
taideteoksia. Ihan sama, mitä mieltä sinä niistä olet.
- tomppa2006
...sinunkaan mielipiteesi paina yhtään sen enempää...
kyl oo nättiä sellaiset runsaasti tatuoidut. Mut kyllä yksi kiva kuva jossain kohtaa on mukava.
Itselläni ei ole ensimmäistäkää tatskaa missään. Aattelin kyl jossain vaiheessa tatuoittaa ripsien juuriin luomille rajaukset, koska joka aamu ailainerilla rajaan silmäni.:)))))- tomppa2006
...luomien rajaus ripsien juuriin on ihan ok...
Mutta jos rouva kysyisi saako hän ottaa tatskan johonkin muualle, niin vastaisin että mieluummin ei. En tykkäisi siitä, mutta on hän tehnyt asioita ilman suostumustani. Olemme keskustelleet tästä asiasta ja meillä on kyllä yhteneväinen näkemys, joten ei tarvitse peloissaan odottaa koska hän tulee tiikerinkuva alaselkään tatuoituna kotiin, heh. tomppa2006 kirjoitti:
...luomien rajaus ripsien juuriin on ihan ok...
Mutta jos rouva kysyisi saako hän ottaa tatskan johonkin muualle, niin vastaisin että mieluummin ei. En tykkäisi siitä, mutta on hän tehnyt asioita ilman suostumustani. Olemme keskustelleet tästä asiasta ja meillä on kyllä yhteneväinen näkemys, joten ei tarvitse peloissaan odottaa koska hän tulee tiikerinkuva alaselkään tatuoituna kotiin, heh.miehellänikään ei ole tatskoja, hänkään ei niistä erikoisemmin pidä. Pojallani ja vanhemmalla tyttärelläni on, tytär on vasta teettänyt yhden, vanhimman veljensä muistotatskan.
Heh.. Mie teen paljonki asioita joita en mieheltäni kysele, saatan vain ohimennen jotain asiantiimoilta sanoa:))))- tomppa2006
sasus kirjoitti:
miehellänikään ei ole tatskoja, hänkään ei niistä erikoisemmin pidä. Pojallani ja vanhemmalla tyttärelläni on, tytär on vasta teettänyt yhden, vanhimman veljensä muistotatskan.
Heh.. Mie teen paljonki asioita joita en mieheltäni kysele, saatan vain ohimennen jotain asiantiimoilta sanoa:))))...kuukausi sitten ja huomioin siellä erään tapahtuman...
Erään sukuun kuuluvan nuoren miehen olisi pitänyt hoitaa vainajan kantaminen, mutta häntä ei jostain syystä pyydetty, vaan tilalle otettiin toinen kaukaisempi. Tällä syrjäytetyllä lähisukulaisella oli korvaan saakka ylettyvät voimakkaat tatuoinnit ja vaimoni mukaan se johtui juuri siitä ja vainajan puoliso oli kieltänyt tämän miehen käyttämisen irvokkaana ja loukkaavana. Kaikki eivät vaan ole yhtä suvaitsevaisia. tomppa2006 kirjoitti:
...kuukausi sitten ja huomioin siellä erään tapahtuman...
Erään sukuun kuuluvan nuoren miehen olisi pitänyt hoitaa vainajan kantaminen, mutta häntä ei jostain syystä pyydetty, vaan tilalle otettiin toinen kaukaisempi. Tällä syrjäytetyllä lähisukulaisella oli korvaan saakka ylettyvät voimakkaat tatuoinnit ja vaimoni mukaan se johtui juuri siitä ja vainajan puoliso oli kieltänyt tämän miehen käyttämisen irvokkaana ja loukkaavana. Kaikki eivät vaan ole yhtä suvaitsevaisia.osa vanhemmasta väestöstä ei varmaan tykkää tatskoista, he ovat tottuneet just siihen mitä sinäki aloituksessa kirjotit, elikkä vankilassa olevilla ja isolla osalla merimiehistä vain oli nätä tatuointeja.
- tomppa2006
sasus kirjoitti:
osa vanhemmasta väestöstä ei varmaan tykkää tatskoista, he ovat tottuneet just siihen mitä sinäki aloituksessa kirjotit, elikkä vankilassa olevilla ja isolla osalla merimiehistä vain oli nätä tatuointeja.
...tuntuu ja ihmetyttää miksi tästä...
Muoti-ilmiöstä tulisi jotain kestävämpiä kuin muista. Olen tehnyt elämäni aikana monen näköistä, typeriäkin muotijuttuja mutten koskaan ole ajatellut tatuointeja. Ne vaan ovat jotenkin epäsiistejä, mielestäni.
ehkä jokin yksittäinen horoskooppimerkki vielä menettelesi, mutta täyteen tatuoitu selkä, vatsa, reidet tai sääret lähinnnä kuvottavat minua. Tavallaan samanlaista inhoa herättävät tatuoinnit miehillä, mutta tämä nykyinen naisten tatuointivillitys kyllä lähinnä ihmetyttää. Miksi joku haluaa pilata ihonsa moisilla kuvatuksilla ja kuinka hirveiltä nämä "taideteokset" näyttävätkään sitten vuosikymmenien kuluttua kun iho vahnenee?
- tomppa2006
...iän myötä eikä välttämättä...
Siitä kiiltävä siipisestä perhosesta enää vuosien kuluttua tunnistaisi perhosta. - Vain Joku
tomppa2006 kirjoitti:
...iän myötä eikä välttämättä...
Siitä kiiltävä siipisestä perhosesta enää vuosien kuluttua tunnistaisi perhosta.Tatuoinnit ovat todella rumia. Itsetuntoa voi halutessaan kohottaa muillakin tavoilla kuin ottamalla tatuoinnin.
- tomppa2006
Vain Joku kirjoitti:
Tatuoinnit ovat todella rumia. Itsetuntoa voi halutessaan kohottaa muillakin tavoilla kuin ottamalla tatuoinnin.
...huono itsetunto ei varmaan tatuoinnilla parane...
Päinvastoin voi vielä huonontua, kun huomaa ettei lähipiiri ollutkaan yhtä ihastunut tatuointiin.
- ja nauran
Tuttu tyttö nuoruusvuosilta tatuoi "Eddie Cochranin" olkapäähänsä. Se mikä sopi keravalaiselle diinarimimmille ei enää muutaman vuoden päästä oikein istunut tyylikkään pankkitoimihenkilön pirtaan. Eli hennatatuoinnneilla on puolensa.
- tomppa2006
...noilla hennatatuoinneilla, ne kun lähtevät pois parin viikon kuluttua...
Suosittelisin varsinkin aloittelijoille, jos sattuu tulemaan katumapäälle vanhemmiten. Vähissä ovat ne mielenkiinnon kohteet, jotka säilyvät koko elämän ajan, noin niinkuin tatuointia ajatellen.
- RIMMIR
käveli vastaan nuorimies, mitä lie ollut ikää hänellä, korkeintaan 25. Hänelle oli tatuoitu kasvoihin, vain toiseen poskeen, nyrkkiraudan kuva luonnollisessa koossaan. Kaikkea sitä näkee kunikää tulee.
Onkohan kukaan tatuoittanut kengän pohjan kuvaa pakaroihinsa?- tomppa2006
...että jotain tassun kuvia tatuoidaan pakaroihin...
Ja mustia kyyneleitä silmien alapuolelle, hämähäkin verkkoa kasvoihin tai rautalanka-aitaa. Melko pöyristyttäviä nuo nyrkkirauta, kirveet, sun muut väkivaltakuviot ovat, luulisi tuntuvan ikävältä katsoa peilistä jokainen aamu. Erikoisuuden tavoittelu menee hieman överiksi.
- aiga
Tätä naisten intoa ottaa tatuointeja minäkin olen ihmetellyt. Niiden kai kuvitellaan tuovan jotain särmää muuten pullakuivaan, turvalliseen elämään. Jotainhan niillä halutaan viestittää, ehkä että, hei mä oon kova mimmi, tai jotain.
Mielestäni ne näyttävät halvoilta ja nuhjuisilta. Yhtään kaunista tatuointia en ole naisella nähnyt. Kamalimpia ovat avoinaisesta kauluksesta rinnan päälle lätkäistyt kuvat. Ovat kuin likatahroja muuten kauniilla iholla.- tomppa2006
...ainakin suora ja rehellinen mielipide...
Juuri tuo nuhruisuus ja epäselvyys pilaavat kaunista ihoa, ei edes tiedä mitä ne kuvaavat. Tiedän paljon hienoja koruja ja muuten pikantteja yksityiskohtia pukeutumiseen ja naisilla esim. hiuksiin laitettavia solkia tai nauhoja. Ne todella erottuvat edukseen, mutta tatuoinnilla en ole koskaan nähnyt tätä tapahtuvan. tomppa2006 kirjoitti:
...ainakin suora ja rehellinen mielipide...
Juuri tuo nuhruisuus ja epäselvyys pilaavat kaunista ihoa, ei edes tiedä mitä ne kuvaavat. Tiedän paljon hienoja koruja ja muuten pikantteja yksityiskohtia pukeutumiseen ja naisilla esim. hiuksiin laitettavia solkia tai nauhoja. Ne todella erottuvat edukseen, mutta tatuoinnilla en ole koskaan nähnyt tätä tapahtuvan.Mulla on ollut varmaan yhtä suoria ja rehellisä nää mielipiteet :))
Ei vaan ole samaa mieltä sun kanssas olevia :))- tomppa2006
tulisilla kirjoitti:
Mulla on ollut varmaan yhtä suoria ja rehellisä nää mielipiteet :))
Ei vaan ole samaa mieltä sun kanssas olevia :))...taisi osua herkkään kohtaan...
Pyrin vastailemaan kaikille viestin lähettäneille ja tässä aigan tapauksessa oli minulle tuttu ihminen vuosien takaa. Halusin näyttää sydämellisesti kuin hyvilläni olin jälleen näkemisestä ja olisin vastannut samalla tavalla, vaikka ei olisi ollut samaa mieltä asiasta. Rehellisesti sanottuna en oikein pidä siitä, että aletaan kommentoimaan toisten vastauksia, se ei paranna palstailmapiiriä yhtään eikä edistä keskusteluissa viihtymistä. - taT--Too
tomppa2006 kirjoitti:
...taisi osua herkkään kohtaan...
Pyrin vastailemaan kaikille viestin lähettäneille ja tässä aigan tapauksessa oli minulle tuttu ihminen vuosien takaa. Halusin näyttää sydämellisesti kuin hyvilläni olin jälleen näkemisestä ja olisin vastannut samalla tavalla, vaikka ei olisi ollut samaa mieltä asiasta. Rehellisesti sanottuna en oikein pidä siitä, että aletaan kommentoimaan toisten vastauksia, se ei paranna palstailmapiiriä yhtään eikä edistä keskusteluissa viihtymistä.se että eikös keskustelu ole sitä, että kommentoidaan nimenomaan toisten vastauksia. Itse vastaan just siihen kohtaan mihin tulee mieleen jotain vastata. Niinkus nyt tähän. En ollenkaan pidä siitä, että joku sanoo mihin toinen saa vastata. Mistä moinen tapa sinulla??
Ja edelleen, tatskat on kauniita ja hyväksyn ne. Olen osannut muuttaa mielipidettäni tuosta 50-vuoden takaisesta :)
Keskusteluun kuuluu nimenoman eriävät mielipiteet. Se on hyvä. - tomppa2006
taT--Too kirjoitti:
se että eikös keskustelu ole sitä, että kommentoidaan nimenomaan toisten vastauksia. Itse vastaan just siihen kohtaan mihin tulee mieleen jotain vastata. Niinkus nyt tähän. En ollenkaan pidä siitä, että joku sanoo mihin toinen saa vastata. Mistä moinen tapa sinulla??
Ja edelleen, tatskat on kauniita ja hyväksyn ne. Olen osannut muuttaa mielipidettäni tuosta 50-vuoden takaisesta :)
Keskusteluun kuuluu nimenoman eriävät mielipiteet. Se on hyvä....ei keskustelussa ole tarkoitus...
Tuoda omaa näkemystään joka vastaukseen. Sinun mielipiteesi on tullut selväksi ja hyväksyn sen. En kuitenkaan pidä itseäni minään muinaismuistomerkkinä, vaikka en muuta näkemystäni muotivillitysten mukaan. tomppa2006 kirjoitti:
...taisi osua herkkään kohtaan...
Pyrin vastailemaan kaikille viestin lähettäneille ja tässä aigan tapauksessa oli minulle tuttu ihminen vuosien takaa. Halusin näyttää sydämellisesti kuin hyvilläni olin jälleen näkemisestä ja olisin vastannut samalla tavalla, vaikka ei olisi ollut samaa mieltä asiasta. Rehellisesti sanottuna en oikein pidä siitä, että aletaan kommentoimaan toisten vastauksia, se ei paranna palstailmapiiriä yhtään eikä edistä keskusteluissa viihtymistä.No no nythän kolahtikin siellä :))
Sanoin vaan että mun mielipiteet on olleet varmaan yhtä rehellisiä.
Eikä kukaan aina pidäkään kaikesta, sille taas ei voi mitään.taT--Too kirjoitti:
se että eikös keskustelu ole sitä, että kommentoidaan nimenomaan toisten vastauksia. Itse vastaan just siihen kohtaan mihin tulee mieleen jotain vastata. Niinkus nyt tähän. En ollenkaan pidä siitä, että joku sanoo mihin toinen saa vastata. Mistä moinen tapa sinulla??
Keskusteluun kuuluu nimenoman eriävät mielipiteet. Se on hyvä.Täällä ei lukemani perusteella olekaan montaa joka puoltaisi niitä.
Minäkin vaikken itse niitä halua :)- tomppa2006
tulisilla kirjoitti:
No no nythän kolahtikin siellä :))
Eikä kukaan aina pidäkään kaikesta, sille taas ei voi mitään....me sitten taas ollaan samaa mieltä...
Ei kukaan aina pidä kaikesta ja arvostan sellaisen ihmisen mielipidettä, jolla on ollut yli 30 vuotta tatuointeja ja joka kertoo haluavansa päästä niistä eroon. - lusikka soppaan
tulisilla kirjoitti:
No no nythän kolahtikin siellä :))
Eikä kukaan aina pidäkään kaikesta, sille taas ei voi mitään.Siltä minustakin tuntuu vain, että joillekin on tuo tatska-asia niin arka, että niistä ei saisi sanoa edes omaa mielipidettään.
Jos joku pitää, niin pitäköön. Minä en voi sellaisia sietää, enkä ainakaan minään yksilöllisyyden merkkeinä pitää. Minusta niiden otto perustuu nimenomaan massahysteriaan ja oman ajattelun lakkaamiseen. lusikka soppaan kirjoitti:
Siltä minustakin tuntuu vain, että joillekin on tuo tatska-asia niin arka, että niistä ei saisi sanoa edes omaa mielipidettään.
Jos joku pitää, niin pitäköön. Minä en voi sellaisia sietää, enkä ainakaan minään yksilöllisyyden merkkeinä pitää. Minusta niiden otto perustuu nimenomaan massahysteriaan ja oman ajattelun lakkaamiseen.Kaikki on ihan tavallisia ihmisiä joilla niitä on mun ympäristössä ja niitä on paljon.
Ei kaikki laitata itseään täyteen tatskoja.
Mun systerillä on nilkkarangas ja joku pieni juttu jossain näkymättömissä.
Tavallinen ihminen eikä varmasti hae mitään erilaisuutta tai yleensä yhtään mitään.
Ja tuo keskustelu tarjoilijoiden tatskoita jossain kohtaa vähän nauratti.
No ajatellaan jos se tatuointi tarjoilijalla on niiiiiiin kamala että ruokansa jättää tilaamatta niin pitäis pyytää niitä tarjoilijoita riisumaan kaikki vaatteensa koska niilläkin niitä on ei vain välttämättä paikoissa mikä näkyy työssä mutta ne voi kyllä näkyä sitten vapaa-ajalla.
Yks on yhtä mieltä ja toinen toista.
Se on niin tavallista tänäpäivänä jo että niitä on, joten ihmettelen suuresti kuinka on saanut näin suuren haloon aikaiseksi.
Koska ne sitten jotka tatuoivat koko kroppansa on ihan taas vähemmistönä. Enkä siihenkään tässä mitään sano jokaisen oma kroppa.
Enkä yhä edelleenkään itse haliua edes pientä mutta ottakoon muut.
Ja vielä sanon että ihan yhtä hyviä kavereita on ne ihmiset tatuoinnin ottamisen jälkeen kun olivat ennen tatuointeja- lusikka soppaan
tulisilla kirjoitti:
Kaikki on ihan tavallisia ihmisiä joilla niitä on mun ympäristössä ja niitä on paljon.
Ei kaikki laitata itseään täyteen tatskoja.
Mun systerillä on nilkkarangas ja joku pieni juttu jossain näkymättömissä.
Tavallinen ihminen eikä varmasti hae mitään erilaisuutta tai yleensä yhtään mitään.
Ja tuo keskustelu tarjoilijoiden tatskoita jossain kohtaa vähän nauratti.
No ajatellaan jos se tatuointi tarjoilijalla on niiiiiiin kamala että ruokansa jättää tilaamatta niin pitäis pyytää niitä tarjoilijoita riisumaan kaikki vaatteensa koska niilläkin niitä on ei vain välttämättä paikoissa mikä näkyy työssä mutta ne voi kyllä näkyä sitten vapaa-ajalla.
Yks on yhtä mieltä ja toinen toista.
Se on niin tavallista tänäpäivänä jo että niitä on, joten ihmettelen suuresti kuinka on saanut näin suuren haloon aikaiseksi.
Koska ne sitten jotka tatuoivat koko kroppansa on ihan taas vähemmistönä. Enkä siihenkään tässä mitään sano jokaisen oma kroppa.
Enkä yhä edelleenkään itse haliua edes pientä mutta ottakoon muut.
Ja vielä sanon että ihan yhtä hyviä kavereita on ne ihmiset tatuoinnin ottamisen jälkeen kun olivat ennen tatuointejaTarjoilijoiden vatteitten riisumisella, kyllä monet eri seikat vaikuttavat ihmisillä ruokapaikan valintaan.
"Tavallinen ihminen eikä varmasti hae mitään erilaisuutta tai yleensä yhtään mitään."
Tässä olet mielestäni väärässä, kyllä tatuoinnin ottamisella varmasti on jokin syy. Tavallinen ihminen ei nimenomaan halua erottautua muista ja nämä tatuoidut haluavat. lusikka soppaan kirjoitti:
Tarjoilijoiden vatteitten riisumisella, kyllä monet eri seikat vaikuttavat ihmisillä ruokapaikan valintaan.
"Tavallinen ihminen eikä varmasti hae mitään erilaisuutta tai yleensä yhtään mitään."
Tässä olet mielestäni väärässä, kyllä tatuoinnin ottamisella varmasti on jokin syy. Tavallinen ihminen ei nimenomaan halua erottautua muista ja nämä tatuoidut haluavat.Pitäkää rauhassa mielipiteenne, en jaksa enää tätä.
Kun mulla on tietoa, eikä mitään mutua.
Ja jos oikein pitkälle mennään niin kyllä kaikki itsensä koristeleminen on sitä että haluaa näkyä jne.
Toisekseen olen erittäin tavallinen ihminen mutten halua kuulua mihinkään massaan enkä kuulukaan.- lusikka soppaan
tulisilla kirjoitti:
Pitäkää rauhassa mielipiteenne, en jaksa enää tätä.
Kun mulla on tietoa, eikä mitään mutua.
Ja jos oikein pitkälle mennään niin kyllä kaikki itsensä koristeleminen on sitä että haluaa näkyä jne.
Toisekseen olen erittäin tavallinen ihminen mutten halua kuulua mihinkään massaan enkä kuulukaan.Keskisuuressa syntymäkaupungissani vaikutti mennävuosina hyvin väkivaltainen mies. Hän oli tatuoitu yltäpäältä. Hän tappoi, joutui vankilaan. Pääsi pois ja tappoi taas. Kun hän liikkui kaduilla, oli koko kaupunki varpaillaan. Mies ilmiselvästi nautti tuottamastaan kauhusta.
Minä kavahdan aina, kun näen runsaasti tatuoidun ihmisen. Siperia opettaa, tässä sitä tietoa sinulle.
Pienet merkithän nyt ovat vain tämän ajan muotivillitys, ei ne pelota.
Mutta kaikki tatuoinnit ovat mielestäni rumia. Kamalan rumia!
Ne mitkä jotkut ottaa sellaiseen paikkaan, etteivät muille näy, on tietty heidän oma asiansa. Mutta näkyvälle paikalle ottajat saavat varautua, että kommenttia tulee, eikä aina niin positiivista. Hommahan on täysin vapaaehtoista, joka leikkiin ryhtyy jne...
Olen esittänyt tuon kysymyksen kahdelle ulkonäkötutulle, käsivartensa runsaasti tatuoineelle miehelle.
Ymmärrettävää, selkeää vastausta en ole saanut.
Ja mitäpä se minulle kuuluukaan.
Kahdelta ristiselän ornamenttitauoineelta naiselta olen arvuutellut kokonaiskuviota.
Koko kuvio on paljastettu enkä ole arvannut kysyä kuvioinnin motiivia.
Kysyessäni asuinkumppanin suhtautumista kertoi toinen ettei kumppanin mielipiteellä ole merkitystä.
Jos kaveria ei miellytä niin lähteköön.
Ovatkohan naisten tatuoinnit toisia naisia vai miehiä varten?
Vai pelkästään yleisen huomionherättämisen vuoksi?
Voihan niissä piilä joku minulle käsittämätön viestikin.Jaa, jäinkin miettimään tota kysymystä.
Mun systerillä on parikin pientä tatuointia ja kyllä se on ne ottanut ihan omaksi ilokseen.
Ja toisaalta työkaverien tatuoinnit tuntuu kans olevan oman ittensä takia.
Naiset maalailee huuliaan ja lakkaa kynsiään ja tekee paljon muutakin :))- tomppa2006
...että tapahtuu lokeroitumista tiettyyn ryhmään...
Ja minä kun en ole koskaan halunnut sitoa itseäni minkään aatteen tai tyylisuunnan ihmiseksi, ehkä en siksi käsitä. Eikös tällöin tule rajoitteita uuden parisuhteen aloittamisen suhteen, kun täytyy löytää sellainen kaveri jota tatuoinnit miellyttää tai joka ei niistä piittaa.
Huomionherättämisestä minun mielestäni on kyse ja silloin täytyy ottaa huomioon, etteivät kaikki tosiaankaan varmaan pidä tavasta ja vanhemmiten ihmiset haluavat erottua vielä vähemmän muista ihmisistä. On tietysti poikkeuksia ja asia heille suotakoon.
- 'mielipide'
Minä en vielä ole nähnyt ensimmäistäkään kaunista tatuointia, en miehillä enkä naisilla. Että se siitä.
- tomppa2006
...kauneuden olevan katsojan silmässä...
Ja jos ei löydä sitä hienoutta, se on täysin jokaisen oma asia. - 'mielipide'
tomppa2006 kirjoitti:
...kauneuden olevan katsojan silmässä...
Ja jos ei löydä sitä hienoutta, se on täysin jokaisen oma asia.Minulta ei ole pois yksikään tatska, enkä välitä miltä ne näyttävät vuosien päästä. Silti minusta tatuoinnit niin miehen kuin naisenkin iholla ovat kamalan rumia ja vastenmielisen näköisiä. Tämä on minun mielipiteeni ja sen saan täällä sanoa.
Jos jonkun mielestä tatskat ovat komeita tai kauniita, ottakoot minun puolestani. Minun ei ole silti pakko niistä pitää ja saan inhota niitä aivan vapaasti ja jopa arvostellakin niitä öllötyksiä. - tomppa2006
'mielipide' kirjoitti:
Minulta ei ole pois yksikään tatska, enkä välitä miltä ne näyttävät vuosien päästä. Silti minusta tatuoinnit niin miehen kuin naisenkin iholla ovat kamalan rumia ja vastenmielisen näköisiä. Tämä on minun mielipiteeni ja sen saan täällä sanoa.
Jos jonkun mielestä tatskat ovat komeita tai kauniita, ottakoot minun puolestani. Minun ei ole silti pakko niistä pitää ja saan inhota niitä aivan vapaasti ja jopa arvostellakin niitä öllötyksiä....aiheuttaa epävarmuutta tatuoiduilla, kun ei tuolla livessä...
Kukaan mene kertomaan toiselle, että hei noi sun taideteokset on ihan hirveitä. Täällä asia on helpompi kertoa vilpittömästi, tarvitsematta ajatella loukkaantuuko joku tatuoitu sanoistani.
- Lissaa
Täysin samaa mieltä. En ymmärrä,miksi omalle iholle täytyy tatuoida jotakin kuvioita,jotka herättävät suurimmassa osassa ihmisiä lähinnä inhotusta.
Kuitenkin tatuointien ottajat ovat aina näitä kuvioita muille ihmisille esittelemässä. Kerrankin muistan tapauksen,kuinka eräs juuri tatuoinnin ottanut nuori nainen esitteli baarissa meille pöydässä istuneille juuri omaan alaselkäänsä ottamaansa hämähäkkikuviota.
Me muut pöydässä istuneet olimme lähinnä vaivautuneita ja lähinnä ajattelimme,kuinka nuori kaunis nainen on mennyt tuolla tavalla pilaamaan ihoansa.- tomppa2006
...käsittelen asiaa, tarkoituksellista ihon pilaamista...
On paljon ihosairauksia, joiden vuoksi ihmiset joutuvat kärsimään ja häpeämään. Samanaikaisesti toiset tuhoavat surutta omaansa mustetahroilla.
- viivatiina
voisi kuvitella seurustelevani miehen kanssa jolla on selkä täynnä pisamia ja karvoja mutta mikä ettei tatuointeja niitä voi kyllä olla niitä vastaan mulla ei oo mitään.
- jaakobille
tuonne vantaan vankilaan eiköhän sieltä löydy sutkin hoitelemaan joku karvaton tatskapelle.
- viivatiina
jaakobille kirjoitti:
tuonne vantaan vankilaan eiköhän sieltä löydy sutkin hoitelemaan joku karvaton tatskapelle.
ketään mulla on täällä kotona ihan tatuoimaton mua aina syytetään riidan haastamisesta tässäkin kirjoitin asiallisesti aloittajalle mutta toi sun vastaus mulle oli mun mielestä jotenkin asiaton mutta en nyt kerkee ruveta väitteleen kun oon lähdössä tampereelle käymään.
- tomppa2006
...kun ihminen ei voi vaikuttaa pisamiin tai karvojen kasvuun...
Tällaiset seikat eivät vaikuta minuun, kuten ei esim. hiusten värikään, mutta tatuoinnit ovat oma valinta ja tietoinen sellainen. - viivatiina
tomppa2006 kirjoitti:
...kun ihminen ei voi vaikuttaa pisamiin tai karvojen kasvuun...
Tällaiset seikat eivät vaikuta minuun, kuten ei esim. hiusten värikään, mutta tatuoinnit ovat oma valinta ja tietoinen sellainen.tatuoinnista iholla se ei vaikuta munun mitenkään eikä muuten hiustenvärikään mutta selässä pisamat ja karvat en vaan voi sille mitään mutta yleensä ihmiset onkin paidat päällä melkein joka paikassa ;)))))
- tomppa2006
viivatiina kirjoitti:
tatuoinnista iholla se ei vaikuta munun mitenkään eikä muuten hiustenvärikään mutta selässä pisamat ja karvat en vaan voi sille mitään mutta yleensä ihmiset onkin paidat päällä melkein joka paikassa ;)))))
...kun kävin kurkkaamassa galleriasivustoasi...
Siellä oli tatuoidun naisen kuvia, oli tälläkin paidat päällä mutta hyvin selvästi tuli esiin. Tosin kuvasta en saanut selvää, mitä se esittää mutta tatuointiahan siinä vaan esiteltiinkin. - viivatiina
tomppa2006 kirjoitti:
...kun kävin kurkkaamassa galleriasivustoasi...
Siellä oli tatuoidun naisen kuvia, oli tälläkin paidat päällä mutta hyvin selvästi tuli esiin. Tosin kuvasta en saanut selvää, mitä se esittää mutta tatuointiahan siinä vaan esiteltiinkin.mun tyttärestä kuva omissa häissään ammattivalokuvaajan näkemys pieni skorppiooni horoskooppimerkki on sillä käsivarressa vielä semmoinen kiinalainen merkki joka tarkoittaa äitiä enkä mää kyllä usko että siinä kuvattiin tatuointia vaan morsianta ja täytyy sanoo etten mää edes kiinnitä huomioo siihen tatuointiin =))))
- tomppa2006
viivatiina kirjoitti:
mun tyttärestä kuva omissa häissään ammattivalokuvaajan näkemys pieni skorppiooni horoskooppimerkki on sillä käsivarressa vielä semmoinen kiinalainen merkki joka tarkoittaa äitiä enkä mää kyllä usko että siinä kuvattiin tatuointia vaan morsianta ja täytyy sanoo etten mää edes kiinnitä huomioo siihen tatuointiin =))))
...pidä niistä kiinalaisista kirjoituksistakaan...
Kun ei kukaan tiedä mitä niissä tosiasissa voikaan lukea http://www.hilavitkutin.com/2007/07/31/vaarin-kirjoitettuja-tatuointeja/ ja onhan se silloin sama juttu, kun en tunnistanut skorppioonimerkkiäkään, niin ei kukaan suomalainen tiedä niistä kiinalaistateksteistä yhtään mitään. Siis pitää toiselle kertoa mitä on ihoonsa tatuoinnut. Mutta tämä on nyt vaan minun näkemykseni.
- äippä-45
hälläväliä asenne tai jotain sössötystä jokaisen omasta tahdosta.Itsellä 15v.tyttö vinkuu tatskaa sen takia ku parhaalla frendilläkin on.Sen yh-äiti on mennyt allekirjoittamaan paperin et sille saa tehdä.Helvetti soikoon en ihmettele mitä lapsista tulee ku ainoa vanhempi on tällänen rakopää.Meillä miehen kanssa sama näkemys et niinkauan ku kotona asuu niin ei tytär itseään miksikään homejuustoksi hakkauta. ;(
- tomppa2006
...varsinkin jos itsellä on tatuointi...
Samoilla linjoilla itse 14 vuotiaan poikani kanssa, tosin hän on ilmoittanut selkeän kantansa, ettei pidä niistä. Mielihän voi vielä muuttua, mutta parasta esimerkkiä antavat vanhemmat itse ja tässä asiassa olen melko ehdoton, samoin kuin puolisoni. Ikävää olisi myöhemmin mahdollisesti tullut syyttely, että miksi te annoitte minun silloin ottaa tatuoinnin. Tällaisen koko elämän ikuisen asian kanssa pitää olla harkintaa, varsinkin alaikäisten mieli, kun muuttuu moneen kertaan.
Sori, en koko pitkää ketjua lukenut.
Tatskaa ois kiva kokeilla, jos sen sais halutessaan pois, vaikka pesemällä.
Ai, mut onhan kesäisin huvipuistoissa yms. mahdollisuus, taisinpa kerran kokeilla, kannatti huomata,
että ei oo oma juttu.- tomppa2006
...ovat yhden miehen ja yhden naisen mielipiteet...
Monet ihmiset maksavat suuria summia tatuointien laserpoistoista, sillä moni on oikeasti muuttanut mieltään. Sääli van että niitä ei saa kokonaan pois. Hekin olivat sitä mieltä tatuointia ottaessaan, että eivät muuta mieltään koskaan tässä asiassa. Muuttivat kumminkin.
- - ei merkitystä
"Itse en voisi miehenä kuvitella koskaan seurustelevani naisen kanssa, joka on tatuoinut itsensä täyteen mitä ihmeellisempiä kuvioita."
Entäs, voisitkos seurustella tatuoidun miehen kanssa? - Putkivalo
jos oikein rakastaa, ei ole väliä miltä se pinta näyttää ;)
Miten tompan vaimon kävis, jos yhtäkkiä päättäisi tikata ♥Tompan♥ selkäänsä?- Rattus sp.
Olen samoilla linjoilla. Elämässä on tärkeämpiä asioita kuin se, että onko toinen tatuoitu :).
Voisin harkita tatuointia tarpeeksi ärsytettynä, jopa rakkaalta ihmiseltä. - arghh
Rattus sp. kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla. Elämässä on tärkeämpiä asioita kuin se, että onko toinen tatuoitu :).
Voisin harkita tatuointia tarpeeksi ärsytettynä, jopa rakkaalta ihmiseltä.On joitakin tyhjää elämää eläviä keski-ikäisiä konttorirottia, jotka salaa ihailevat tatuoituja "koviksia". Heillä ei ole rohkeutta ottaa koko naamaa tai selkää peittävää tatuointia, joten he ottavat jokin pienen trimbaalin tai oman horoskooppimerkkinsä nilkkaan, niskaan, olkapäälle tms. Ja sitten ollaan toteutettu mukamas suurikin haave tai unelma ja ollaan niin ylpeitä, kun uskalsi tehdä jotain repäisevää ;(
Minä kyllä säälin näitä pellejä. - Rattus sp.
arghh kirjoitti:
On joitakin tyhjää elämää eläviä keski-ikäisiä konttorirottia, jotka salaa ihailevat tatuoituja "koviksia". Heillä ei ole rohkeutta ottaa koko naamaa tai selkää peittävää tatuointia, joten he ottavat jokin pienen trimbaalin tai oman horoskooppimerkkinsä nilkkaan, niskaan, olkapäälle tms. Ja sitten ollaan toteutettu mukamas suurikin haave tai unelma ja ollaan niin ylpeitä, kun uskalsi tehdä jotain repäisevää ;(
Minä kyllä säälin näitä pellejä.Minulla ei ole mielipidettä tatuoiduista ihmisistä. Tatuointi on tekijä, joka ei vaikuta omaan asenteeseeni.
Tilanteessa, jossa toinen marmattaisi jatkuvasti tatuoinneista tmv., saattaisi johtaa tilanteeseen, jossa piruuttani ottaisin sellaisen. Siis enemmänkin yllytyshullu :D.
En jaksa väitellä tyhjästä asiasta. Hyvää maanantaita vain sinnekin!
- oki.doki
Noh ei ihan niinkään tattoosta, koska merimiehiä ei ollut silloin eikä varmaankaan rikolisia.
Aika koomillista tämä tattoo joka on lähtoisin alkuasukas heimoissa ja oli jopa muoti villitys 1800 luvulla muummuassa tanskassa ja natsithan nauttivat pistellä numeroita ei toivottuihin ihmisiin siinä niin sanotussa toisessa sodassa...
Tatoolla on monta kuvaa ja katsoja päättää mikä se on, rikollinen, merimies, huomion haluinen, kaunis, ruma..jne..
Nueret: pojat ja tytöt, heillä on omat tarpeensa tulla esiin, jotkut urheilee ja saavat nimensä näkyviin, jotkut hakevat ammattia huomiolla, jotkut turvaantuvat itsetuhoisuuteen, jotkut tappelevat varastelevat murhaavat tappavat ilman tattooneja..
Tänä päivänä tatoolla on on paljonkin merkitystä nuorille, itse tunto, tulla huomatuksi ja se tärkein tulla itsensä kanssa toimeen...se on jotain psygoloogista kait?
Mut, meillähän kaikilla on jotain takana, vaikka se ei kuvassa näyskään, se pätee muuten nuoriinkin.
Mut totta, ei nyt medän kulttuurissa ihan roppa kaupalla roppa täynnä..no ei kyllä muutenkaan :)- all*right
nämä keski-ikäiset näyttävät huonoa mallia omilla tatskoillaan nuorempien suuntaan. Ei vaan voi käsittää miksi joku 5-kymppinen haluaisi vasta tässä iässä itselleen. Poikkeuksia tietysti viidenkympin villitystä ja huomiota kerjääviä löytyy meissäkin, mutta tatuointi on todella mautonta, niin nuorilla kuin etenkin vanhoilla :(
- Hyvä polle
Kerran Thaimaassa äiti otti nuoren poikansa kanssaan ylös vuorelle. Siellä äiti palvoi temppelissä hirveän näköisiä kuvatuksia savun ja kongien kuminan keskellä. Nuori poika katseli ja kuunteli hetken, meni ulos vuorelle, nosti katseensa ylös korkeutta kohti ja sanoi: "Jumala, Sinä et voi asua tuossa pienessä savuisessa ja tunkkaisessa temppelissä. Et sinä sinne mahdu. Sinä olet jossain tuolla. Sinä olet olemassa. Ilmoita Itsesi minulle." Hän kertoi myöhemmin, että vaikka se oli vain "hiljainen kuiskaus" hän sai varmuuden siitä, että Jumala on olemassa. Vuodet kuluivat, poika varttui mieheksi, hän kohtasi Jeesuksessa tien Jumalan yhteyteen ja hänestä tuli Sanan julistaja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039