Missä haluaisit asua

Jos muuttaisit muualle seudulta missä asut tällähetkellä, niin minne muuttaisit ja miksi?

32

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurten vesien ääreen muuttaisin. Muuttaisin sinne romantiikan nälkäni tähden, koska se seutu vastaa syvästi romanttiseen puoleeni. Mutta ei mulla siellä juuria ole, eikä työtä. En tiedä, mitä siellä tekisin, joten olen edelleen täällä...

• Heikunkeikku

Voi ei, EI, johan muljautit Inhottavan kysymyksen. En millään muotoa, en mitenkään tahtoisi muuttaa Vaasasta
      muuhun seutuun. Täälä on niin "kaahen aakee laakeeta", että näkee kauas, eikä oo mäen nyppylöitä tai muitakaan esteitä edessä.

Mutta jos olisi täydellisen Pakko-pakko, niin ainakaan en sisämaahan muuttaisi. Meri on tärkeä juttu meikäläiselle. Turun tienoo on kaunista, että ehkä sitten sinne veisin kimpsut ja kampsut.

Entäs sinä? Mihin ittes tälläyttäisit ja miksi?

• Suomessa on monia hienoja paikkoja ja Uusikaupunki on yksi. Toisaalta sitä ei oikein tuntisi kuuluvansa länsirannikolle, vaikka se monestakin syystä viehättää. Kyllä se täältä Karjalan luonnollisen ihanien ihmisten parista lähteminen olisi vaikeaa. Missään en ole huomannut ihmisten yhtä lämpimästi hymyilevän ja tervehtivän kuin täällä. Hitsi mitä kaikkea sitä menettäisikään jos muuttaisi muualle?

• Tänne muuttoa haaveilin kaikkiaan 46 vuotta ja kun nyt olen täällä saanut asua jonkun vuoden niin pois en halua. Olen yrittänyt nähdä itseni muissa paikoissa vaan en ole löytänyt itseäni muualta.
      Ja tämä talo on piste iin päälle mutta asun vuokralla niin voi olla että joskus joudun tästä vielä muuttamaan, ehkä.

• Heikunkeikku

Niin niin, mutku jos olis PAKKO mennä jonnekin muualle.
        En minäkään Vaasasta tahdo minnekään, mutta jos kertakaikkiaan olisi pakko, niin silloin olis pakko.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Niin niin, mutku jos olis PAKKO mennä jonnekin muualle.
        En minäkään Vaasasta tahdo minnekään, mutta jos kertakaikkiaan olisi pakko, niin silloin olis pakko.

No nyt mie sen hokasin, vaihdetaan vähäks aikaa. Jos kerran pakko on.
        Eihän aloittaja ajasta puhunut mitään.
        Muuta sie tänne Kotkaan viikoks mun asuntoon niin mie muutan sun kissojen kaveriks viikoks sinne Vaasaan.
        Sopiiko tälläinen järjestely?

• Heikunkeikku
        tulisilla kirjoitti:

No nyt mie sen hokasin, vaihdetaan vähäks aikaa. Jos kerran pakko on.
        Eihän aloittaja ajasta puhunut mitään.
        Muuta sie tänne Kotkaan viikoks mun asuntoon niin mie muutan sun kissojen kaveriks viikoks sinne Vaasaan.
        Sopiiko tälläinen järjestely?

Hmmmm..... Usko tai älä, niin tuo ehdotuksesi kolahti. Onnistuiskohan se? No miksei onnistuisi.
        Kyllähän sä noitten mun kissien kanssa pärjäisit ja kaloille tökkäisit ruokaa päivittäin.
        Laitetaan tämä asia hautumaan ensi kesää silmällä pitäen. Jännä ehdotus. Kiva ehdotus.

Hmmmm..... Usko tai älä, niin tuo ehdotuksesi kolahti. Onnistuiskohan se? No miksei onnistuisi.
        Kyllähän sä noitten mun kissien kanssa pärjäisit ja kaloille tökkäisit ruokaa päivittäin.
        Laitetaan tämä asia hautumaan ensi kesää silmällä pitäen. Jännä ehdotus. Kiva ehdotus.

Eiks olekkin.
        Kumpikin pääsis näkemään uusia paikkoja ja sun ei tarttis hommata niitä eläinten huolehtijoita.
        Jotkut ihmiset vaihtaa kotejaan jopa ihan tuntemattomien kanssa, maasta toiseen.

• Heikunkeikku
        tulisilla kirjoitti:

Eiks olekkin.
        Kumpikin pääsis näkemään uusia paikkoja ja sun ei tarttis hommata niitä eläinten huolehtijoita.
        Jotkut ihmiset vaihtaa kotejaan jopa ihan tuntemattomien kanssa, maasta toiseen.

Joo joo, just noin. Ihan innostuin. Ja mun ei todellakaan tarvitsisi ajatella kissojen hoitamisia.
        Voisin jopa olla kaksikin viikkoa pois täältä, mutta viikkokin on ihan jees-juttu.
        Sitten sinä saisit myös käyttöösi mun veneen. Voisit mennä käymään merellä. Tosin jos veneelle menisit, niin sitten tarvitsisit auton, kun venepaikka on kotoani sen verran kaukana.
        Eiköhän kaikki voi järjestää. Jep. Asia on nyt tallennettu mun päähäni ja ottanemme myöhemmin asian uudestaan puheeksi. :)

Joo joo, just noin. Ihan innostuin. Ja mun ei todellakaan tarvitsisi ajatella kissojen hoitamisia.
        Voisin jopa olla kaksikin viikkoa pois täältä, mutta viikkokin on ihan jees-juttu.
        Sitten sinä saisit myös käyttöösi mun veneen. Voisit mennä käymään merellä. Tosin jos veneelle menisit, niin sitten tarvitsisit auton, kun venepaikka on kotoani sen verran kaukana.
        Eiköhän kaikki voi järjestää. Jep. Asia on nyt tallennettu mun päähäni ja ottanemme myöhemmin asian uudestaan puheeksi. :)

Kaks viikkoakin käy mulle.
        Nyt mäkin oikeestaan ihan innostuin.
        Käynemme keskustelua myöhemmin lisää :))

• viivatiina

haluais muuttaa mihinkään kyllä maalla on mukavaa =)))))

• No kyllä mä sinne Välimeren pienelle saarelle muuttaisin jota turismi ei vielä olisi pilannut. Aurinkoon, lämpöön ja oman puutarhan tuotteita syömään:)

• ...

Tai missä tahansa, missä saa olla itekseen rauhassa. Nyt on vaan nalkissa täällä, aivoidioottien keskellä , sitä sattuu välillä.

=DW=

• Taitas tulla ikävä meitä aivoidiootteja.
        Parempi olla jo tuollaisen vanhan kärttyisen ukon kotomaan kamaralla, jos vaikka sattuu kompastumaan, niin joku hoitaa lämpimään, siperiassa sudet syö.
        No minä en kauas muuttais, jos olis pakko lähteä. 50 kilsaa etelämmäksi, siellä olis kans komeita seutuja ja järviä.

• Teemuna

Vancouver Canada vois olla ehdokkaiden kärkipäässä. Urbaania elämää mahtavan luonnon välittömässä läheisyydessä.

• RIMMIR

Lieköhän jo rakennettu pilalle koko Vancouver. Silloin ainakin oli rakennusbuumi meneillään lähiöissä.
        Mutta, minne muuttaisin? Jos sattuisin rakastumaan niin muuttaisin Hänen luokseen taikka voisipa olla yhtä mukava jos Hän muuttaisi luokseni. Haikailen mökkiä saunalla veden äärelle .

• Teemuna

• Nykyiseltä asunnoltamme on kävelykadun päähän noin 150m.
      Muuttaisin mielelläni erääseen kävelykadun poikkikadun taloon.

Poikkikatu on liikenteen ääniltä suojassa ja lähempänä pikkukaupunkimme tapahtumien keskipistettä.
      Hyvänä puolena pidän myös tarkoittamani talon parvekkeen ilmansuuntaa, länteen.
      Nykyinen on itäseinustalla.

Pieneläkeläisenä toiveet on mitoitettava realistiselle tasolle.

• tanj a

Kiva kysymys :)

Muuttaisin kattohuoneistoon, ehkä n. 80 m2 ja siinä olisi lasitettu kattoterassi ja pieni uima-allas. Katselisin kesät ja talvet kattomerta ympärilläni ja kuuntelin kadulta nousevaa huminaa, mutta oikein isossa kaupungissa. Hissillä hurruttelisin suoraan jonkun ison kauppakeskuksen aulaan ja parille askeleella saisin tuoreet sämpylät aamiaiseksi tai jos unohtuisi viinipullo, niin sekin siitä ihan läheltä. Kun en saisi yöllä unta avaisin ikkunan ja kuuntelisin, miten elämä jatkuisi kaduilla, hakisin vaikka vuokra-dvd:n ja pahvimukillisen laadukasta vihreää teetä leffan kaveriksi valvoen kokematta oloani kulmakunnan ainoaksi eläväksi.

Muuttaisin ihan vain siksi, että en voi sietää hiljaisia okt-alueita, samoja naapurien naamoja ja joka helkutin talvi sitä iänikuista luikastelua kuka hoitaa lumityövuorot ja kuka ei. Ja aina törmätä samoihin naapureiden naamoihin, joista suurin osa kuvittelee että mua oikeasti kiinnostaa tietää heidän asioistaan. Joskus tekisi mieleni läimäistä, että kysy edes kerran mitä mulle kuuluu. Kuvittelen, että kattohuoneistossa saisin elää kaiken yläpuolelle.

Terv sosiaaliseen vehtailuun täydellisesti tympääntynyt kolan lykkijä

• mietin nyt vain Suomea, sitähän pitäis asustella vähä siellä sun täällä, toiset paikat lienee enemmän sisäänpäinlämpiäviä, kuin toiset.. ei yhtä avoimia uusille tulokkaille, tai sitte ne on vain jotenkin saaneet sellasen maineen?)

No, vaikka sellanen asuinsija, josta on helppo lähteä ja helppo palata.
      Tuosta motari avauksesta, tuli tää ajatus.
      Eli nykyiseen asuinpaikkaan oon ainakin sen suhteen tyytyväinen.
      :)

• olisi kiva mennä muutamaksi vuodeksi kuningasrapuja pyydystämään.

• Teemuna

Vastaan samoin periaattein kun sä mulle, tuossa route 66:lla.

Muutamaksi vuodeksi lofooteille. Kuinka aiot saada aikasi kulumaan.

• Teemuna kirjoitti:

Vastaan samoin periaattein kun sä mulle, tuossa route 66:lla.

Muutamaksi vuodeksi lofooteille. Kuinka aiot saada aikasi kulumaan.

poltan piippua ja katson Atlantin aaltoja.:-D)) Siellä on niin kallista, että bailaamaankaan ei voi mennä. Norjan hintataso on älytön. Puolikas Kossu maksoi viimeksi, kun kävin siellä pari vuotta sitten 250 ryynyriä, joka on n. 25 egee. Jota kuinkin tuplan täkäläiseen hintatasoon verrattuna.

• Teemuna
        Teotwawki kirjoitti:

poltan piippua ja katson Atlantin aaltoja.:-D)) Siellä on niin kallista, että bailaamaankaan ei voi mennä. Norjan hintataso on älytön. Puolikas Kossu maksoi viimeksi, kun kävin siellä pari vuotta sitten 250 ryynyriä, joka on n. 25 egee. Jota kuinkin tuplan täkäläiseen hintatasoon verrattuna.

Nii'i, mutta muutamaksi vuodeksi?

• Maalaispoika mä oon
        Teemuna kirjoitti:

Nii'i, mutta muutamaksi vuodeksi?

Minä haluaisin asua mäellä, jossa puutarha viihtyisi. Lähellä laaksossa olisi joki tai järvi jossa uida ja toisinaan kalastellakin. Minulla olisi hevonen jolla asuisin maatilaani ja olisi vähän muitakin elukoita. Lähellä pitäisi olla hyvät marjametsät. Pellot olisivat tietenkin kauniisti kumpuilevia ja osa olisi suoria ja siloisia niittyjä.

Taloani asuisin muuten niin kuin 50-luvulla tapahtui, se voisi olla sellainen turistihohde, jossa ihmiset näkisivät kuinka ihana on ihmisen, eläinten ja muun luonnon suhde, kun se toimii.

Tietenin vaimo olisi vielä nuori ja kaunis, hän jaksaisi ahkeroida heinäpellolla koko päivän. Eikä tuota olisi kolotusta itsellänikään. Se paikka voisi olla melkein missä puolella Suomea hyvänsä, kunhan kaupunki ei olisi ihan vieressä. Sukulaisten ei tietenkään tarttisi asua liian kaukana.

Erityisen tärkeää olisi, että pihapiirissä olisi niin hyvä mikroilmasto, jotta siellä menestyisi omenat, luumut ja päärynät. Lisäksi se hevonen olisi kaunis kiltti tamma. Siellä kelpaisi miehen elää ja asua.

• mietippä sitä
        Maalaispoika mä oon kirjoitti:

Minä haluaisin asua mäellä, jossa puutarha viihtyisi. Lähellä laaksossa olisi joki tai järvi jossa uida ja toisinaan kalastellakin. Minulla olisi hevonen jolla asuisin maatilaani ja olisi vähän muitakin elukoita. Lähellä pitäisi olla hyvät marjametsät. Pellot olisivat tietenkin kauniisti kumpuilevia ja osa olisi suoria ja siloisia niittyjä.

Taloani asuisin muuten niin kuin 50-luvulla tapahtui, se voisi olla sellainen turistihohde, jossa ihmiset näkisivät kuinka ihana on ihmisen, eläinten ja muun luonnon suhde, kun se toimii.

Tietenin vaimo olisi vielä nuori ja kaunis, hän jaksaisi ahkeroida heinäpellolla koko päivän. Eikä tuota olisi kolotusta itsellänikään. Se paikka voisi olla melkein missä puolella Suomea hyvänsä, kunhan kaupunki ei olisi ihan vieressä. Sukulaisten ei tietenkään tarttisi asua liian kaukana.

Erityisen tärkeää olisi, että pihapiirissä olisi niin hyvä mikroilmasto, jotta siellä menestyisi omenat, luumut ja päärynät. Lisäksi se hevonen olisi kaunis kiltti tamma. Siellä kelpaisi miehen elää ja asua.

Luuletko että se nuori ja kaunis viitsisi lähteä sinne heinäpellolle? Se muuttuisi siellä punaiseksi ja hikiseksi.

• xxxyyy

Se on varmaa että muualle muutan kun työssä ei enää tarvitse käydä, mutta minne, siitä ei ole toistaiseksi vielä mitään käsitystä.

• selvä juttu:))
      Sydän talvella haluisin asua jossain pohjosissa, keväällä hmm.. vähän vaikeempaa, ehkäpä jossain saaristossa, olis se upeeta.
      Pohjosissa olis sellanen honkatalo jossa olis iso tupa:)))

• jykylä

että haluaisin asua jossain hieman suuremmassa kaupungissa, kuten Jyväskylä, tai ihan korvessa. Olosuhteiden pakosta olen kuitenkin ajautunut pienelle paikkakunnalle, jossa n. 5000 asukasta. Tämä on ollut juuri sellainen paikkakunta asua, mitä pelkäsin. Vastaantulevilta voi kysyä: Mitä minulle tänään kuuluu, koska he näyttävät tietävän paremmin. Kovin on myös sisäänlämpiävä takapajula, jossa juorutaan paljon.
      Eläkkeelle päästyäni haluaisin muuttaa Jyväskylään, koska se on minulle entuudestaan tuttu ja mukavan kokoinen. Siellä asuu myös paljon hyviä tuttaviani.

• Naapureita tarvitaan

Kuulostaapa tutulta asuinpaikkasi suhteen, mutta ei asiasta kannata stressiä ottaa. Itse olen kääntänyt asian niin päin, että jos joskus tulee tarvetta muistaa jotain menneitä, niin voi sitten kysellä naapureilta miten asia oli. Oma huonomuistisuus on yksi hyvä syy, mihin voi vedota, jos ei muuta keksi. Ja jos naapurit "tietää" jostain asiasta, niin ei kun lisää vettä myllyyn vaan. Mitä niitä "tietoja" rupee turhaan oikomaan, ne on jo levinnyt ja muuttunut ties miksi. Piristää kummasti keskustella sitten niiden oikeiden ystävien kanssa, että mitä kaikkea sitä on taas tapahtunutkaan. Ja nauru raikuu.
        Mihin muuttaisin? No, ainakin osan kesästä voisi asua vaikkapa jollain majakkasaarella. Koira mukaan, niin pysyy ylimääräiset maihin pyrkijätkin veneissään.

• Väsynyt,,,,

Meillä... on kolmisen kilometriä ns. cityyn, 11 mintsaa bussissa joskus allekin, riippuen toppauksista. En mihinkään muualle, vettä on tuossa reilun kilometrin päässä, ken sitä kaipaisi...minen enää piittaa, se on ollutta ja mennyttä kun mun piti esiintyä.:)) minulla on parin kilsan sisällä viisi isoa kauppaa, lähimpään noin vajaa puolikilsaa, ja ei portaita mikäs on vanheta.
      Olen asunut monissa kaupungeissa ja jopa ulkomaillakin joten nyt on löytynyt koti, ollut jo 15v ja vain vaakatasossa lähden poies. Kesämökillä toki menee aikaa mutta sitäkin olen vuokraillut tuttujen porukoille, ja hyvin ovat ´eläneet´sitävartenhan vuokrasopimukset tehdään että niitä noudatetaan.
      Töitä teen enää 20 tuntia viikossa, joten oloneuvoksettareksi itseni tunnen. Haluan pois koko systeemistä ja elää, jos se mahdollista on?

• Ihan älytön unelma

Puumalaan. Ja miksikö? Voisi joskus nähdä ensirakkauden kohteen ja saisi kiusata itseään miettimällä, miksei siitä koskaan tullut mitään. Vapaa hänkin tänä päivänä. Joskos eläkepäivinä tiemme vielä kohtaisivat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2411
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe