Siirtäisiköhän

Nittaminax

minäkin sievän takapuoleni tänne kun muutkin täällä ovat. Riidelkööt nuo toiset tuolla toisaalla joten heps kukkuu kaikille tutuille ja tuntemattomille. :)

33

349

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirtäisinköhän minäkin......jne....

• viivatiina

tampereelle tässä lähdössä jos kävis ikeassa hakeen muutaman hyllykön ja sit kattomassa löytöliiterissä joko sinne on joulusälää tullut myyntiin päivän jatkoja =)))))

• viivatiina kirjoitti:

tampereelle tässä lähdössä jos kävis ikeassa hakeen muutaman hyllykön ja sit kattomassa löytöliiterissä joko sinne on joulusälää tullut myyntiin päivän jatkoja =)))))

no löytykö sieltä Ikeasta ja sieltä toisesta paikkaa mitään kivoja juttuja. Mulla on joulukrääsää ihan tarpeeksi enkä edes suunnittele ostavani niitten seuraksi mitään uutta. Mä pärjään noilla vanhoilla aika pitkälle. Ai joo. Kuuseen pitää kai hankkia kuitenkin niitä nauhoja ku katti purru osan pieniksi palasiksi. :))

• Tänne vaan sekaan! Iloisten ja vähemmän iloisten iättömien ihmisten joukkoon. Älä sitten pienistä säikähdä tosin et taida säikähtääkään.

• Perhaps;))

En minäkään enää Korpista säiky;))) eikä hän minua;))) Luulisin. Korpikselle päin vastain lisäpisteitä annan sylin täydeltä rohkeudesta ja selviytymistä elämästä yleensäkin. Nainen joka selättänyt syövän ja konkurssin ja siitä huolimatta porhaltaa lähes täyttä vauhtia eteenpäin. Eikä anna iän edes hidastaa.

Korpiksselle ja muillekin pohjoisen ihmiselle. Pääkaupungimme on saanut vihdoin talven. Täällä on nyt lunta toistaiseksi ainakin maassa.

tsau:Friidu

joka vaan käymässä;)) Täytyy taas mennä. Joulupakettien hankintaan Viroon 30.11. aikaa viedä nämä kahvilahjapussukat Viron vanhuksille. Kootaan täällä ja sitten Viron sosiaaliviranomaiset ne paikanpäällä jakavat. On mukava tuottaa hyvää mieltä myös tuntemattomille. Lähden tässä nyt vähän lisähankintoja tekemään tuohon pussukkaan kun kahvin lisäksi, tulee paketti keksejä, karkkipussi, pöytäkyntillä ja kaunis lautasliinapaketti ja tietysti tämä kahvipaketti;))

• Perhaps;)) kirjoitti:

En minäkään enää Korpista säiky;))) eikä hän minua;))) Luulisin. Korpikselle päin vastain lisäpisteitä annan sylin täydeltä rohkeudesta ja selviytymistä elämästä yleensäkin. Nainen joka selättänyt syövän ja konkurssin ja siitä huolimatta porhaltaa lähes täyttä vauhtia eteenpäin. Eikä anna iän edes hidastaa.

Korpiksselle ja muillekin pohjoisen ihmiselle. Pääkaupungimme on saanut vihdoin talven. Täällä on nyt lunta toistaiseksi ainakin maassa.

joka vaan käymässä;)) Täytyy taas mennä. Joulupakettien hankintaan Viroon 30.11. aikaa viedä nämä kahvilahjapussukat Viron vanhuksille. Kootaan täällä ja sitten Viron sosiaaliviranomaiset ne paikanpäällä jakavat. On mukava tuottaa hyvää mieltä myös tuntemattomille. Lähden tässä nyt vähän lisähankintoja tekemään tuohon pussukkaan kun kahvin lisäksi, tulee paketti keksejä, karkkipussi, pöytäkyntillä ja kaunis lautasliinapaketti ja tietysti tämä kahvipaketti;))

Voi kun kiva kuulla sinustakin pitkään aikaan. Minäkin olen pistänyt ropojani paikallasen cityseurakunnan haaviin, ne kun järjestävät ruokailumahdollisuuden päivittäin korven köyhille. Jouluna he tarjoavat runsaan joulupöydän asiakkailleen.

Itse olin eilen jaulunavajaisissa tosin työhommissa ja nyt alan kartoittamaan kaappini hyllyille syksyn aikana keräämini Ijoululahjoja. Positiivinen joulufiilis alkaa iskemään. Rakkaus kukkii ja esikoinenkin tulee mamin luo viikonlopuksi joten mitäpä tässä valittamaan.

Hyvää joulumieltä sinulle ja hyvää mieltä kun jakaa se on itsellekin paras joululahja ; )

(En tehnyt virallisesti konkurssia vaan lopetin ennen sitä ; )

• Perhaps;))
        korpikirjailija kirjoitti:

Voi kun kiva kuulla sinustakin pitkään aikaan. Minäkin olen pistänyt ropojani paikallasen cityseurakunnan haaviin, ne kun järjestävät ruokailumahdollisuuden päivittäin korven köyhille. Jouluna he tarjoavat runsaan joulupöydän asiakkailleen.

Itse olin eilen jaulunavajaisissa tosin työhommissa ja nyt alan kartoittamaan kaappini hyllyille syksyn aikana keräämini Ijoululahjoja. Positiivinen joulufiilis alkaa iskemään. Rakkaus kukkii ja esikoinenkin tulee mamin luo viikonlopuksi joten mitäpä tässä valittamaan.

Hyvää joulumieltä sinulle ja hyvää mieltä kun jakaa se on itsellekin paras joululahja ; )

(En tehnyt virallisesti konkurssia vaan lopetin ennen sitä ; )

sitä hyvää mieltä. Itselle tämä SVYL:n toiminta joka on valtakunnallinen täällä Suomessa. Sellainen toiminta johon aina haluan osallistua snadilla panotuksella itsekin. Kun tiedän että, tuolla Virossa näitä vähävaraisia vanhuksia ja lapsiperheitä heilläkin on paljon. Eikä tuo sosiaaliturva ole läheskään samaa tasoa kuin meillä täällä, mutta nyt täytyy mennä. Ja tehdä nuo pussukat;)) ja sitten ehtiä viedä ne vielä täällä olevaan jakelupisteeseen. Eli tuonne Kallion virastotalolle;)) Näihän se menee että, pienistä teosta ja virroista syntyy ne suuremmat joet...

• meikäläinen enää niin herkkänahkanen ole. :) Onhan tässä totuttu jos johonkin juttuihin, mutta aina ei jaksa samoja haukkumisia.

• yks mies virosta
        Perhaps;)) kirjoitti:

sitä hyvää mieltä. Itselle tämä SVYL:n toiminta joka on valtakunnallinen täällä Suomessa. Sellainen toiminta johon aina haluan osallistua snadilla panotuksella itsekin. Kun tiedän että, tuolla Virossa näitä vähävaraisia vanhuksia ja lapsiperheitä heilläkin on paljon. Eikä tuo sosiaaliturva ole läheskään samaa tasoa kuin meillä täällä, mutta nyt täytyy mennä. Ja tehdä nuo pussukat;)) ja sitten ehtiä viedä ne vielä täällä olevaan jakelupisteeseen. Eli tuonne Kallion virastotalolle;)) Näihän se menee että, pienistä teosta ja virroista syntyy ne suuremmat joet...

lautasliinat on vaan kuivaa purtavaa vähävaraisille

• Perhaps;))
        yks mies virosta kirjoitti:

lautasliinat on vaan kuivaa purtavaa vähävaraisille

valitettavasti tähän pussukkaan (tasapuolisuus periaatteen mukaisesti) on määritelty tämä sisältö ja kaikille sama. Paketit menevät siellä Tallinnan kaupungin sosiaali- ja terveysviraston Sosiaalityön keskukseen. Tuossa kun myös pienen joulukortin (kuorellisen) lisäsin. Laiton jokaiseen 10 e. Eihän se paljon ole. Kuitenkin näitä paketteja tuli vain itseltäni kymmenkunta nyt tehtyä. Ensi vuonna ajattelin että, kerään enemmän. Kahvit (hyvälaatuiset kun voi ostaa tarjouksesta pitkin vuotta, samoin nämä muut tavarat). Myös rahalahjoituksia tämä järjestö ottaa vastaan tässä ilmoitettu myös tilinumerot. Nämä "pussukat" menevät nyt etupäässä vanhuksille, pitkä-aikaissairaille sekä invalideille. Mutta, tuota varainkeräystä suorana raha-lahjoituksena kerätään tämän järjestön kautta Suomessa myös vanhusten ja syrjääntymisvaarassa olevien lasten jouluilon järjestämäsiksi eikä tietenkään tuota summaa ole määritetty. Vaan jokainen voi laittaa oman mielensä määrän. *En tähän tuota tilinumeroa laittaa menee muuten mainostamiseksi jonkun mielestä ehkä? Mutta kun Tallinnan omat sosiaaliviraston työntekijät tässä yhdessä Stadin sosiaaliviraston kanssa tätä yhteistyötä tekevät joulunhengessä ilmaiseksi. Kuljettaen tätä apua vähäistäkin eteenpäin...Niin itse tiedän että, tämä omakin snadi auttaminen menee perille...ja kun tähän täälläkin osallistuvat muutkin Viroseurojen aktivistit. Itse kuulemme tähän Helsinki-Viro seuraan....eiköhän jotain saada aikaiseksi;)) toivon mukaan...

• Perhaps;))
        Perhaps;)) kirjoitti:

valitettavasti tähän pussukkaan (tasapuolisuus periaatteen mukaisesti) on määritelty tämä sisältö ja kaikille sama. Paketit menevät siellä Tallinnan kaupungin sosiaali- ja terveysviraston Sosiaalityön keskukseen. Tuossa kun myös pienen joulukortin (kuorellisen) lisäsin. Laiton jokaiseen 10 e. Eihän se paljon ole. Kuitenkin näitä paketteja tuli vain itseltäni kymmenkunta nyt tehtyä. Ensi vuonna ajattelin että, kerään enemmän. Kahvit (hyvälaatuiset kun voi ostaa tarjouksesta pitkin vuotta, samoin nämä muut tavarat). Myös rahalahjoituksia tämä järjestö ottaa vastaan tässä ilmoitettu myös tilinumerot. Nämä "pussukat" menevät nyt etupäässä vanhuksille, pitkä-aikaissairaille sekä invalideille. Mutta, tuota varainkeräystä suorana raha-lahjoituksena kerätään tämän järjestön kautta Suomessa myös vanhusten ja syrjääntymisvaarassa olevien lasten jouluilon järjestämäsiksi eikä tietenkään tuota summaa ole määritetty. Vaan jokainen voi laittaa oman mielensä määrän. *En tähän tuota tilinumeroa laittaa menee muuten mainostamiseksi jonkun mielestä ehkä? Mutta kun Tallinnan omat sosiaaliviraston työntekijät tässä yhdessä Stadin sosiaaliviraston kanssa tätä yhteistyötä tekevät joulunhengessä ilmaiseksi. Kuljettaen tätä apua vähäistäkin eteenpäin...Niin itse tiedän että, tämä omakin snadi auttaminen menee perille...ja kun tähän täälläkin osallistuvat muutkin Viroseurojen aktivistit. Itse kuulemme tähän Helsinki-Viro seuraan....eiköhän jotain saada aikaiseksi;)) toivon mukaan...

tämä SVYL on siis valtakunnallinen virallinen kattojärjestö Suomessa. Ja tuo oma paikallisjärjestöni johon kuulun On tientenkin Tallinna-Helsinki seura...eikä Helsinki-Viro...Helsinki on Viron rinnakkaiskaupunki joka tekee monella tasolla yhteistyötä Tallinnan kanssa. Myös kansalaisjärjestötasolla. Täällähän myös asuu pysyvästi virolaisia. Menipäs tämä nyt selittelyksi...((::

• Perhaps;))

ja kohtahan se Itsenäisyyspäiväkin taas lähestyy. Ajattelisin itse että, aikun olisi mukavaa jos, ihmisillä sen verran hyvää mieltä sieltä omasta snadista ja sydämestä joka vasemmalla sykkii;)) ja siitä rinnasta löytyisi. Että, tämä typerä miinustelu jätettäisiin tältäkin palstalta. Mutta, se taitaa olla vain toiveunta joka ei valitettavasti toteudu...mutta, hienolta se tuntuisi. Jos, toteutuisi.

• Olen kääntänyt miinukset voimavaraksi. Miinukset ovat plussia, mainosta.... kannatta lukea ; ))

• itsenäisyyspäivä. Odotan taas innolla linnanjuhlia kun pääsee katsomaan kauniita asuja ja muutenkin sitä juhlimista.
        Ainahan sitä saa kaikkea toivoa, mutta en nyt ymärtänyt miksi sen miinustelun toit tähän avaukseen kun siitä ollut mitään puhetta. Olenkin jo kerran anjaniinalle sanonut että itse annan, jos annan, vain plussia. :)

• korpikirjailija kirjoitti:

Olen kääntänyt miinukset voimavaraksi. Miinukset ovat plussia, mainosta.... kannatta lukea ; ))

ja sekös niitä peukuttajia kiukuttaa kun siitä vielä mainitsee. :)))

• pievo
        Nittaminax kirjoitti:

itsenäisyyspäivä. Odotan taas innolla linnanjuhlia kun pääsee katsomaan kauniita asuja ja muutenkin sitä juhlimista.
        Ainahan sitä saa kaikkea toivoa, mutta en nyt ymärtänyt miksi sen miinustelun toit tähän avaukseen kun siitä ollut mitään puhetta. Olenkin jo kerran anjaniinalle sanonut että itse annan, jos annan, vain plussia. :)

;)))) niin ja turhaahan noista on narista palstalla. Ylläpitoon moiset valitukset kuuluu. Sieltähän tuo peukuttelun mahdollisuus on lähtenytkin.

• Öö aapisen laidassa
        Nittaminax kirjoitti:

itsenäisyyspäivä. Odotan taas innolla linnanjuhlia kun pääsee katsomaan kauniita asuja ja muutenkin sitä juhlimista.

Eipä ole tullut vielä koskaan seurattua itsekkyyspäiväjuhlijoita ja tuskin tuleekaan. Itsenäisiähän me ei olla oltu aikoihin. Muutama itsepäinen vain, mutta kyllä heidätkin äkkiä kaikessa hiljaisuudessa nujerretaan. Sehän on aina tiedetty, että rikkailla riistäjillä aina menee hienosti ja hyvin, mutta käärinliinoissa ei kai vieläkään liene taskuja?

• kaikille tähän mennessä vastanneille. Itselläni oli taas niin rankka viimeyö että lähden lepäämään. Vastaan teille huomen aamulla kun voin paremmin. Voihan olla että vastaan illalakin jos vointini paranee joten nähdään. :)))

• Pirre*

Nittaminax, ollaanhan me tuttuja jo tuolta menneisyydestä, ja täällä tarvitaan aktiivisia juttelijoita lisää, eikä täällä tapella..täällä ollaan vain erimieltä asioista, - joskus :)

• Pirre* kirjoitti:

Nittaminax, ollaanhan me tuttuja jo tuolta menneisyydestä, ja täällä tarvitaan aktiivisia juttelijoita lisää, eikä täällä tapella..täällä ollaan vain erimieltä asioista, - joskus :)

me vanhoja tuttuja ja kiitos toivotuksesta. Erimieltähän voi ja saakin olla kunhan puhe ei sitten käänny henkilökohtaiseksi haukkumiseksi. :)

• Miepä en siirrä, vaikka kurkkimassa olen käynyt.
      Mutta mietin juuri jotain positiivista aloitusta sinne.
      Sellaista missä ei arvosteltaisi erilaisia ihmisiä.
      Mutta vähemmän ne kuitenkaan ketään kiinnostaa ehkä tyydyn vain toivottamaan hyvää viikkoa.

• Marlyn.

sitä jo kuuluisi,vaikka harvoin yleensä vastailenkaan mihinkään.Olen saanut viettää 4 ihanaa päivää pienen suloisen hoitokoiran kanssa,metsissä juosten(minä kävelen)
        On kaunis valkoinen lumi ja uutta oli tullut yön aikana,sopivasti pakkasta.

Näkyy täällä olevan vanhat "tutut" joten kaikille mukavaa viikonjatkoa.Ja olisi tosiaan kiva jos palstoilla olisi enempi "rauha maassa" ; ))

• en kait ihan kokonaan minäkään siirry, mutta vähemmälle taidan jättää aloitusten teon sinne toisaalle.

• Marlyn. kirjoitti:

sitä jo kuuluisi,vaikka harvoin yleensä vastailenkaan mihinkään.Olen saanut viettää 4 ihanaa päivää pienen suloisen hoitokoiran kanssa,metsissä juosten(minä kävelen)
        On kaunis valkoinen lumi ja uutta oli tullut yön aikana,sopivasti pakkasta.

Näkyy täällä olevan vanhat "tutut" joten kaikille mukavaa viikonjatkoa.Ja olisi tosiaan kiva jos palstoilla olisi enempi "rauha maassa" ; ))

Hyvää päivänjatkoa myös sinulle.
        Eihän sillä mitään väliä kuuluu minne kuuluu :))
        Itse vaan kurkin välillä kuin tonttu ikkunasta.
        Saa kait kirjoittaa joka palstalle jos haluaa.

• Nittaminax kirjoitti:

en kait ihan kokonaan minäkään siirry, mutta vähemmälle taidan jättää aloitusten teon sinne toisaalle.

Nyt on jokin suvantovaihe siellä, niinkuin elämässä on muutenkin kaikenlaisia aikoja.

• ---
        tulisilla kirjoitti:

Nyt on jokin suvantovaihe siellä, niinkuin elämässä on muutenkin kaikenlaisia aikoja.

te molemmat olette oli kyseessä sitten ihan mikä tahansa palsta. Jos omat keskustelut eivät vedä, katsokaa peiliin!

• karvaanmakea
        --- kirjoitti:

te molemmat olette oli kyseessä sitten ihan mikä tahansa palsta. Jos omat keskustelut eivät vedä, katsokaa peiliin!

sisäänlämpiävä kuppikunta tulossa? Pistäkää pellit auki, muuten uhkaa häkäkuolema kuten Tampereella.

• --- kirjoitti:

Kiitos, tästä erittäin rehellisestä mielipiteestä.
        Juuri katsoin peiliin kun tulin suihkusta, ja mitä siellä näinkään?
        Hymyilevän iloisen ihmisen, ilman valituksen häivää :))
        Hyvää päivää sinullekin!

• tulisilla kirjoitti:

Kiitos, tästä erittäin rehellisestä mielipiteestä.
        Juuri katsoin peiliin kun tulin suihkusta, ja mitä siellä näinkään?
        Hymyilevän iloisen ihmisen, ilman valituksen häivää :))
        Hyvää päivää sinullekin!

päivä pelastuu kun saa kirjoittaa henkilökohtaisuuksiin meneviä komentteja. Suokaamme se heille.

• Nittaminax kirjoitti:

päivä pelastuu kun saa kirjoittaa henkilökohtaisuuksiin meneviä komentteja. Suokaamme se heille.

Todellakin suomme :))
        Kertoo vain kirjoittajasta itsestään aika paljon tuokin kommentti.

• non-rec

Alkaahan se seljetä miksi meille on tänne tullut/tulossa nuorempien invaasio. On sitä odotettukin. Siispä Tervetuloa kaikki, ei sen niin nuukaa onko "ikä täys", uusia tuulia on kaivattukin. Me vanhat palstalaiset kun usein juututaan junnaamaan yhteen ja samaan aloitukseen, ja loppupäässä on alkuaihe ohitettu jo moneen kertaan ja saatu väittely (ihan hyvä sinänsä että väitellään) aikasiksi ihan muusta kuin aloitusaiheesta - mikä nyt sinänsä ei paljon menoa haittaa. Mutta uskon teidän tuovan mukananne paljon uusia aiheita ja uutta ilmettä.

Minusta on tosi mukavaa kun on uusia nikkejä. Meikä vain tällä vanhalla rekkaamattomammallaan, toistaiseksi. Siis: Tulkaa olkaa ja jääkää, niin tulee monipuolisempi ja iloisempi tästä kuuskymppistenkin palstasta. Hih hulinaa... ;-D

Tuota miinustelua vähän ihmettelen. Lienee henkilökohtaisia antipatioita, jokin joskus vuosien varrella jäänyt jupertamaan sielun sopukoihin? Ei niistä kannata välittää, osaahan jokainen lukea itse ja arvioida lukemansa. Plussia kannatan ja positiivista ajattelua muutenkin

• No joo, ei mulla ihan ikä taida riittää tälle palstalle mutta ei kauaksikaan. Monella palstallahan käy silleen että jämähdetään samoihin juttuihin ja toivotaan uusia asioita ja toivottavasti edes jonkun uuden asian voin tullessani tuoda tai siis tuulahduksen. :)

Joo noi miinukset seuraa minua minne menenkin ja yhteen aikaan ne häiritsi paljonkin, mutta ei onneksi enää kun loppujen lopuksi tietää kuka niitä jakelee. Hih...kiitos :ta

• pidin sinua hassuna.
      Kerrankin tuntuu kivalta huomata tehneensä virheen.
      Muista kuitenkin että kesä on tulossa ja osta vedenkestävä kamera.
      :)
      H.
      öh...
      SZ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      114
      3131
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2016
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1885
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      400
      1754
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1166
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe