edistääköhän se ihmislajin säilymistä vai ei?
Vai onko meitä taas harhautettu?
Hei kaikki evokit. Isänmallisuus on hyvä aate eikö totta. Mutta
7
225
Vastaukset
Itse olen sen verran isäni mallinen, että puhelimessa meidän ääniämme ei erota toisistaan edes lähisukulaiset.
- A.E.A.
Missä vaiheessa kristityistä muuten tuli isänmaallisia? Alunperinhän usko yhdisti ekumenisesti kaikkia kristittyjä ja Euroopan alkuperäinen kristillinen kirkko oli täysin ylikansallinen organisaatio? Onko isänmaallistuminen seurausta kristittyjen muusta maallistumisesta?
- a.
Asia on juuri kuten sanoit. Kirkon hajaannus johtui kirkon sulautumisesta politiikan välineeksi, ja kun politiikka jakautui Rooman jakauteuessa niin kirkko tuli viiveellä perässä.
Yhtä kaikki, niin siinä kävi että kirkon ylimmäksi auktoriteetiksi nousi vähitellen poliittinen päätäntävalta.
Tänä päivänä tuo useaan kertaan jakautunut poliittinen päätäntävalta sanelee Suomen ev.lut. kirkolle että mikä on "Jumalan" tahto. Ts poliittisten päättäjien tahto.
Ile ja Vanhanen ym. samanhenkiset ovat mukana sanelemassa Jumalan tahtoa kirkossamme. Yök. - V.loco
a. kirjoitti:
Asia on juuri kuten sanoit. Kirkon hajaannus johtui kirkon sulautumisesta politiikan välineeksi, ja kun politiikka jakautui Rooman jakauteuessa niin kirkko tuli viiveellä perässä.
Yhtä kaikki, niin siinä kävi että kirkon ylimmäksi auktoriteetiksi nousi vähitellen poliittinen päätäntävalta.
Tänä päivänä tuo useaan kertaan jakautunut poliittinen päätäntävalta sanelee Suomen ev.lut. kirkolle että mikä on "Jumalan" tahto. Ts poliittisten päättäjien tahto.
Ile ja Vanhanen ym. samanhenkiset ovat mukana sanelemassa Jumalan tahtoa kirkossamme. Yök.Arkipaivaa ja uskontoa ei pitaisi sotkea keskenaan! Paivittamattomat muinaiset kirjoituskokoelmat eivat saa vaikuttaa nykyajan lakiteksteihin.
" ja Vanhanen ym. samanhenkiset ovat mukana sanelemassa Jumalan tahtoa kirkossamme. Yök."
Paavi eli jumalan sijainen maanpaalla ei ole mitaan muuta kuin tavallinen vanhus joka tekee kaikkensa etta rahahanat pysyisivat jatkossakin auki..Keskieuroopan kirkkojen paljous lahinna yokottaa,joka notkelmaan on kyhatty piruntorjuntabunkkeri-parhaisiin laaksoihin jopa kaksi..Porukkaa ei nykyaikana riita likikaan jokaiseen bunkkeriin,mistakohan syysta? - a.
V.loco kirjoitti:
Arkipaivaa ja uskontoa ei pitaisi sotkea keskenaan! Paivittamattomat muinaiset kirjoituskokoelmat eivat saa vaikuttaa nykyajan lakiteksteihin.
" ja Vanhanen ym. samanhenkiset ovat mukana sanelemassa Jumalan tahtoa kirkossamme. Yök."
Paavi eli jumalan sijainen maanpaalla ei ole mitaan muuta kuin tavallinen vanhus joka tekee kaikkensa etta rahahanat pysyisivat jatkossakin auki..Keskieuroopan kirkkojen paljous lahinna yokottaa,joka notkelmaan on kyhatty piruntorjuntabunkkeri-parhaisiin laaksoihin jopa kaksi..Porukkaa ei nykyaikana riita likikaan jokaiseen bunkkeriin,mistakohan syysta?Pakkasella meidän kyläkirkkoomme ei tule sunnuntaina kuin alle viisi mummoa.
- uffaffaa 23
Saako perustelut, kiitos?
- a.
vaan jakaa sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391889En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421377Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81181
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919