Kirje kirkosta

kednah

Seurakuntani Pastori lähestyi minua postitse, herättyään erottuani uskon yhteydestä.
Tiekenkin kummastuttaa hänen veljentynsä nyt, no kirkosta puhutaan omalla äänellään.
Mutta mitä hänen levollisuutensa oli viikko sitten ja missä sitten ollaan torstaina
Yleensäkin miksi olla pastori, kuka sen pyhyyden asettaa, autuaaksi siis tullaan, ja mitäpä se on

41

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laumasielu

kadonnutta lammasta lähdetään etsimään. Sinäkin, jos menettäisit menisit perään joutuin.
      Vai miten kuvittelit?
      Lampaista pitäisi pitää tietenkin hyvää huolta ja sitä nykyään ei tehdä. Lampaat on unohdettu ja ne karkaa!

• .

kun toinen on vaikkapa kirvesmies.

Ammatti, mikä ammatti.

Mitä tähän hänen sukuselostuksensa kuuluu, ketä kiinnostaa?

• Kuulun kirkkoon

kirkosta. Sieltä saa paljon hyvää!

• sivustaseutraaja

otapa itse selvää. Kirkko auttaa työttömiä, asunnottomia, nuoria perheitä, lapsia, vanhuksia, päihteiden väärinkäyttäjiä.

Pitäkää tiukasti kiinni taskurahoistanne, ettei vain kirkko pääse niillä rikastumaan. ://

Onko se tyhmyyttä, kun ei älyä ottaa selvää?

• 4+6
        sivustaseutraaja kirjoitti:

otapa itse selvää. Kirkko auttaa työttömiä, asunnottomia, nuoria perheitä, lapsia, vanhuksia, päihteiden väärinkäyttäjiä.

Pitäkää tiukasti kiinni taskurahoistanne, ettei vain kirkko pääse niillä rikastumaan. ://

Onko se tyhmyyttä, kun ei älyä ottaa selvää?

tekee tuon.
        En ole nähnyt kirkkoa kasuilla pultsareita auttamassa

• sivustaseuraaja
        4+6 kirjoitti:

tekee tuon.

asioista selvää, kun et niitä tunnu tiwetävän.
        Yksi esimerkki, löytyy paljon muita.
        Voiko ihmin enh elää tiedottomana näin vanhaksi?

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/97A6F5F6EBC1273FC2256FEA0041A6FF?OpenDocument&lang=FI

• Niin.....

tärkeä, mutta maksan sen koska uskon sen auttavan sitten muita.

• s-seuraaja

• 4+6 kirjoitti:

tekee tuon.

Helsingissä tekee katulähetystyö ja muissakin kaupungeissa juuri pultasareiden keskellä erittäin hyvää työtä. Siellä on kirkon diakonia työntekijöitä ja pappeja.
        Diakoniatyö muutenkin kirkon sisällä tekee erittäin paljon työtä ihmisten keskellä jotka jäis yksin jos ne työt lopetettais.
        Kirkko on paljon enemmän kuin nyt on annettu ymmärtää.
        On puututtu pelkkiin kirkon negatiivisiin puoliin, ja unohdettu ne pienimmät joiden keskellä kirkko toimii.

• olvishka

Enkä liity mihinkään seurakuntaan koko elämäni aikana.Silti uskon Jumalaan ja rukoilen joka ilta,mutta ei siihen seurakuntia tarvita,eikä pappeja. Mulla kuoli poikani 20vuotiaana,enkä saanut kirkolta mitään lohtua.Siksi olen skeptinen kirkkoa kohtaan.

• kokenut tietää.
        olvishka kirjoitti:

Enkä liity mihinkään seurakuntaan koko elämäni aikana.Silti uskon Jumalaan ja rukoilen joka ilta,mutta ei siihen seurakuntia tarvita,eikä pappeja. Mulla kuoli poikani 20vuotiaana,enkä saanut kirkolta mitään lohtua.Siksi olen skeptinen kirkkoa kohtaan.

pahoittelen.

• kysyn vaan
        tulisilla kirjoitti:

Helsingissä tekee katulähetystyö ja muissakin kaupungeissa juuri pultasareiden keskellä erittäin hyvää työtä. Siellä on kirkon diakonia työntekijöitä ja pappeja.
        Diakoniatyö muutenkin kirkon sisällä tekee erittäin paljon työtä ihmisten keskellä jotka jäis yksin jos ne työt lopetettais.
        Kirkko on paljon enemmän kuin nyt on annettu ymmärtää.
        On puututtu pelkkiin kirkon negatiivisiin puoliin, ja unohdettu ne pienimmät joiden keskellä kirkko toimii.

pultsareille asuntoja?
        Miksi yhäkin ihmiset nukkuvat roskiksissa?

• m,lkm,lkk
        kysyn vaan kirjoitti:

pultsareille asuntoja?

vain, on huolehdittava ihmisten hyvinvoinnista?

Suhteuta asiat!

Ota sinä kamariisi asumaan yksi asunnoton.

• kysyn vaan kirjoitti:

pultsareille asuntoja?

Onhan asunnottomissa muitakin kun pultsareita, jopa perheellisiä ihmisiä.
        Ja niinkun sulle vastas toi edellinen ei kirkon yksin ole vastuu.
        Ja toiseklseen on paljon ihmisiä näissä laitapuolen kulkijoissa jotka ei halua asua kerrostaloissa, eikä niistäkään kaikki ole juovia.
        Olen vienyt ruokaa kehäkolmosen asukeille jotka ei lähtis pois sieltä.
        Kaikista ei ole asumaan yhteiskunnan vaatimalla tavalla.
        Kunhan kulkee siellä mukana niin avautuu silmät näkemään ja kuulemaan ja paljon :))

• kednah

Kuolen tässä piakkoin pakanana, mutta Jeesus kai muistaa uskontotodistuksen viimeisen numeron
      Lisäksi hän muistaa varmaan että aloitin sen yhden vasta 10vuotiaana...

• Toivoa lienee tai ei

tiedä kuinka käy? Toivottavasti hyvin!

• Tiedät enemmän

olet ihan pakana, sillä olet saanut tietoa ja voit vertailla tietojasi. Pakana on tietämätön muusta.
        Sinä et voi olla!

• kednah

Joku natsimenneisyys
      Kehen meidän sitten pitäisi uskoa
      Ja taas kysyn, mitä se usko on.
      Sehän voi olla viiko kesäsä

• Sellaista se

kuitenkin enemmän kuin vain viikko, jokainen päättää itse. Sinäkin. Uskoa voi vaikka mihin senkin jokainen itse päättää, jokainen uskoo kuitenkin johonkin, muuten ei olisi elämää.

• ...........

Taitaa tälläkin kertaa köyhä leski maksavan mieluusti pienistä tuloistaan kirkollisveroa, jonka tietää menevän huonovointisten hyvä.

Joulua odottavat rapamahat röyhtäilevät läskipatojensa äärellä, ja miettivät, montako pulloa kossua saa ostettua, kun eroaa kirkosta.

• Luotettava paikka

muta ajatus on tärkein. Ja jokainen päättää itse!
        Kirkko kuitenkin auttaa ja siihen voi luottaa että kun jokin on sovittu se pitää.

• ..............
        Luotettava paikka kirjoitti:

muta ajatus on tärkein. Ja jokainen päättää itse!
        Kirkko kuitenkin auttaa ja siihen voi luottaa että kun jokin on sovittu se pitää.

ei tulisi mielen viereenkään erota kirkosta.

Erotkoon he, joilla ei ole periaatteita.

• Aina sama pappi
        .............. kirjoitti:

on mukava elää kun joku seuraa elämääsi sukupolvesta toiseen. Kirkko sen tekee.

• ................
        Aina sama pappi kirjoitti:

on mukava elää kun joku seuraa elämääsi sukupolvesta toiseen. Kirkko sen tekee.

sukukirjankin tiedot ovat lähinnä kirkon sisälläänpitämiä, selville saatiin aina 1600-1700-lukujen taitteeseen, äitini puolelta, isäni taas vähän myöhäisemmät tiedot.

• jännä juttu
        .............. kirjoitti:

joilla >ON periaatteita
        ja osaavat ajatella omilla aivoillaan :DDDDDDDDDDDDDDDDD

• ...............
        jännä juttu kirjoitti:

joilla >ON periaatteita

on taas ikuisauuskysymys, jota ei tällä palstalla ratkaista.

Miksi aina jokainen eroava kehuu vain summalla, joka jää omaan taskuun vuodessa. Rahako on se periaate?
        Kevyessä on sellaisen ihmisen moraali.

• Ihminen ei tiedä
        jännä juttu kirjoitti:

joilla >ON periaatteita

Olkoon miltä planeetalta tahansa. Ja ihmisen onni on ymmärtää olevansa vain tietämätön
        olio. Luulee paljon tietää vähän. Sellainen on ihminen! Ja vielä syyttää aina muita!

• aqösdl¨PWEP
        ............... kirjoitti:

on taas ikuisauuskysymys, jota ei tällä palstalla ratkaista.

Miksi aina jokainen eroava kehuu vain summalla, joka jää omaan taskuun vuodessa. Rahako on se periaate?
        Kevyessä on sellaisen ihmisen moraali.

maksat palveluistajoita et käytä?
        Ei sillä ole moraalin kanssa mitään tekemistä
        Se nyt vaan on HUONO SIJOITUS.
        Maailmassa on paljon kaikenlaisia rahanottajia, jotka ottavat rahan mut eivät anna palveluita.
        Hullu on jos maksaa jostain mitä et tarvitse?
        Vai maksatko sinä vaikkapa insinööriliiton jäsenmaksua, jollet ole insinööri :>DDDDDDDDDDDDDD
        kyllä ne rahan ottavat vastaan, mutta miten ne palvelee sinua :DD

• ..........
        aqösdl¨PWEP kirjoitti:

Maailmassa on paljon kaikenlaisia rahanottajia, jotka ottavat rahan mut eivät anna palveluita.
        Vai maksatko sinä vaikkapa insinööriliiton jäsenmaksua, jollet ole insinööri :>DDDDDDDDDDDDDD

jonka mielestä vähempiosaisten avustus on meidän parempiosaisten velvollisuus, moraalinen, jos ymmärrät, mikä on moraali.

Maksathan sinäkin, oletettavasti, joka kuukausi vaikkapa naapurin lasten koulunkäyntiä.

Emmehän toki elä yhteiskunnassa, jossa kukin vastaa vain itsestään.

• 5+5
        .......... kirjoitti:

jonka mielestä vähempiosaisten avustus on meidän parempiosaisten velvollisuus, moraalinen, jos ymmärrät, mikä on moraali.

Maksathan sinäkin, oletettavasti, joka kuukausi vaikkapa naapurin lasten koulunkäyntiä.

Emmehän toki elä yhteiskunnassa, jossa kukin vastaa vain itsestään.

ymmärrätkö sinä mikä on moraali?
        Se on jonkun muun määrittelemä käyttäytymissääntö.
        Sinä noudatat sitä kyselemättä.
        Minä kohdallani mietin onko jonkun muun määrittelemä koodisto jotain jota on järkevä noudattaa.
        Mutta asia bueno. Lampaita tarvitaan.
        Sellaisia jotka ei kysele, antaa vaan.
        Hieno homma, toivotaan että teitä on paljon

• ..................
        5+5 kirjoitti:

ymmärrätkö sinä mikä on moraali?
        Se on jonkun muun määrittelemä käyttäytymissääntö.
        Sinä noudatat sitä kyselemättä.
        Minä kohdallani mietin onko jonkun muun määrittelemä koodisto jotain jota on järkevä noudattaa.
        Mutta asia bueno. Lampaita tarvitaan.
        Sellaisia jotka ei kysele, antaa vaan.
        Hieno homma, toivotaan että teitä on paljon

kuin en minäkään sinua.
        Sinä et tiedä minun aivokapasiteettiani, etkä tapojani.

Hyvää Joulua, sinussa, sinuna!

• asdwqr3
        .................. kirjoitti:

kuin en minäkään sinua.
        Sinä et tiedä minun aivokapasiteettiani, etkä tapojani.

Hyvää Joulua, sinussa, sinuna!

tai aivokapasiteetiasi.
        Sen sijaan kyseistin sen ajatteletko?
        Omilla aivoillasi vai noudatatko vain sitä mikä on "moraalisesti" hyvksyttävää.
        Se ei aina korreloi sen kanssa mikä on järkevää.

• Luonnon laki
        aqösdl¨PWEP kirjoitti:

on aina kuulunut hyvä ja paha ja jumala tai minulle luonto.
        Luonto on isäntä joka määrää ja sinä et voi mitään.
        Luonto määrää elämämme pitkälle mennen tulln kuka nauraa sille. Minä kunnioitan luonnon voimaa.En halua jäädä myrskyn armoille tai tuulen jalkoihin tai pakkasen panemaksi tai helteen kuivamaksi. Oletko luontoa vahvempi? Ja ne asiat mitä me ihmisinä täällä keksimme voi luonto pyyhkäistä pois.

• .............
        asdwqr3 kirjoitti:

tai aivokapasiteetiasi.
        Sen sijaan kyseistin sen ajatteletko?
        Omilla aivoillasi vai noudatatko vain sitä mikä on "moraalisesti" hyvksyttävää.
        Se ei aina korreloi sen kanssa mikä on järkevää.

olen pakosta joutunut tekemään paljon asioita ihan omalla laillani, ei kehenkään toiseen tai mihinkään nojaten, tai oppia ottaen.
        Vaikeasti sanottu, mutta ei kaikkien elämät kulje niitä ihan tavallisia raiteita pitkin, sepä siitä. :))

Jeps, ei täällä kannata tehdä kenestäkään kovin syvälleluotaavia luonnekuvauksia.
        Muutama sana saa usein väärinymmärtämään. Minulla lie vielä jokin oma ominaisuus, kun tuntuu, että monesti viestistäni saa täysin päinvastaisen merkityksen, kuin olen alunperin tarkoittanut.

• asopdewjefrijf
        ............. kirjoitti:

olen pakosta joutunut tekemään paljon asioita ihan omalla laillani, ei kehenkään toiseen tai mihinkään nojaten, tai oppia ottaen.
        Vaikeasti sanottu, mutta ei kaikkien elämät kulje niitä ihan tavallisia raiteita pitkin, sepä siitä. :))

Jeps, ei täällä kannata tehdä kenestäkään kovin syvälleluotaavia luonnekuvauksia.
        Muutama sana saa usein väärinymmärtämään. Minulla lie vielä jokin oma ominaisuus, kun tuntuu, että monesti viestistäni saa täysin päinvastaisen merkityksen, kuin olen alunperin tarkoittanut.

sitten kannattaisi kiinnittää huiomiota tapaan jolla ilmaiset ajatuksesi, miettiä mikä on asian ydin

• Ei harmita

kirkkoon ja maksanut veroni hyvillä mielin, mutta vähän käyttänyt palveluja. Naimisiinkin menin maistraatissa koska mieheni ei kuulunut kirkoon. Mutta kun ajattelen hyvällä niin ne roponi ovat auttaneet jotain muuta.
      Tällä tavalla voin tukea yhteistä hyvää joka kuuluu kaikille. 40 vuotta olen maksanut ja jotain on jäänyt muillekkin.

• ads23E12

laitta rahaa tililleni 383447-876487
        sillä olen avun tarpeessa ja voin valuuttaa ettei raha mene välikäsille!

• Apua!!!!!!!!!!!!!!!!
        ads23E12 kirjoitti:

Voi Kamalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• adeswwqöl
        Apua!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Voi Kamalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

on niin kamalaa jos joku rahaa tarvitsee?

• Kumma,,,,
        ads23E12 kirjoitti:

kirkkooon voi kuulua pienelläkin palkalla. Jos elät tonnilla kuussa niin pyydä apua sitten mutta siitä huolimatta kuulun kirkkoon ja maksan kirkolliveroni. Autan niin. Muten en voi!

• hieno joulu
        Kumma,,,, kirjoitti:

kirkkooon voi kuulua pienelläkin palkalla. Jos elät tonnilla kuussa niin pyydä apua sitten mutta siitä huolimatta kuulun kirkkoon ja maksan kirkolliveroni. Autan niin. Muten en voi!

ja kirkko tykkääkaikista jotka eivät ajattele ja huomaa

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      48
      2120
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      690
      2100
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      122
      2001
    4. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      78
      1715
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      48
      1678
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      239
      1555
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1321
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1279
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1155
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1097
    Aihe