Olen laittanut lahjoihin varaamani rahat Veikko ja Lahja Hurstin laupeuden työ- nimiselle säätiölle. Hyvää joulua kaikille.
Joululahja tänä vuonna.
119
3824
Vastaukset
- Kunnioitan
sanoa kuin, että hyvä työ!
- ?????
asiaan lapsesi
ovat paremmissa varoissa kuin minä. Lapsenlapsille toki laitan paketit. He olivat tyytyväisiä.
Hyvää Joulua sinulle myös!
Minulla ei ole mitään määrättyä rahamäärää, mutta yksi lahja joka menee vuoden päästä pukinkonttiin on jo ostettu :))- jouluonjouluon
saisimme lähes kaikki laittaa lahjarahamme.
Kaikilla on kaapit täynnä pölyttymässä ilmanaikuista joulukrääsää.
Tarpeeseen kun lahjoittaa, siitä saa kumpikin puoli hyvän mielen.
Olet fiksu ihminen! - Kadunmies evk.
....muutamalla roposella ja taalerilla ostit itsellesi joulumielen ja nostit itsesi tavallisen kuolevaisen yläpuolelle!
Minua suorastaan etoo sekä rihkaman ostaminen että se että parilla kolikolla ostetaan omahyväinen joulumieli,millä luulet niiden jotka apua tarvitsevat pärjäävät sen 51 viikkoa vuodesta jolloin et ole kullan ja mirhamin kanssa noin avokätinen?- Judge Cooper
Olen samaa mieltä. Reilut eivät hyväksy joulumielen ostoa, eikä joulumieltä yleensä.
- Reilu Restless
Teotwawki kirjoitti:
sinullekin.
Kattojen päällä on lunta. Kadunmies ja Judge ei saa unta.
- Kadunmies evk.
Reilu Restless kirjoitti:
Kattojen päällä on lunta. Kadunmies ja Judge ei saa unta.
....ostelkaa joulumieltä,jos se teille tuo lohtua sisällöttömään elämään!?
http://www.youtube.com/watch?v=UE5YOMcHrpU - QP
viestilläni
Siellä on ainakin tarvitsevia ja luultavasti rahat myös menevät sinne minne niiden kuuluukin mennä.
Hyvää ja rauhallista Joulua myös itsellesi:)- Kadunmies evk.
Toki tekevät näyttävästi työtään,sitä en kiistä...jokainen vaan kukkaronsa kanssa jonoon juuri Hurstin oven taakse,entäs ne sadat muut järjestöt jotka ihan oikeasti tekevät läpi vuoden niska limassa pyyteettömästi ja ilman miljoonien eurojen rahasäkkiä jotka on kertynyt kun on ostettu joulumieli tuhansiin talouksiin
Mun joulumieli tulee ilman euronkaan panostusta,se on vaatinut vain aikaa ja ymmärtämystä ja sitä että olen sitoutunut kulkemaan muutaman sellaisen henkilön vierellä jotka eivät muutoin ehkä pystyisi pysymään päätöksessään,se joka on autettavissa rahalla ei sitä apua ehkä tarvi lainkaan!?
http://www.youtube.com/watch?v=aru4A4AZTVM Kadunmies evk. kirjoitti:
Toki tekevät näyttävästi työtään,sitä en kiistä...jokainen vaan kukkaronsa kanssa jonoon juuri Hurstin oven taakse,entäs ne sadat muut järjestöt jotka ihan oikeasti tekevät läpi vuoden niska limassa pyyteettömästi ja ilman miljoonien eurojen rahasäkkiä jotka on kertynyt kun on ostettu joulumieli tuhansiin talouksiin
Mun joulumieli tulee ilman euronkaan panostusta,se on vaatinut vain aikaa ja ymmärtämystä ja sitä että olen sitoutunut kulkemaan muutaman sellaisen henkilön vierellä jotka eivät muutoin ehkä pystyisi pysymään päätöksessään,se joka on autettavissa rahalla ei sitä apua ehkä tarvi lainkaan!?
http://www.youtube.com/watch?v=aru4A4AZTVMselkis. AA on kiva uskonnoton veljeskunta, joo, mutta korkeampia voimia sielläkin apuun huudetaan.
- Kadunmies evk.
Teotwawki kirjoitti:
selkis. AA on kiva uskonnoton veljeskunta, joo, mutta korkeampia voimia sielläkin apuun huudetaan.
AA on näpertelyä,ja hörhöilyä muutenkin... uskonnon sekoittaminen siihen etteI muutoin apua tarjota avuntarvitsijalle on tosi syvältä
Kadunmies evk. kirjoitti:
AA on näpertelyä,ja hörhöilyä muutenkin... uskonnon sekoittaminen siihen etteI muutoin apua tarjota avuntarvitsijalle on tosi syvältä
kertomaan meille, että mitä muut järjestöt ovat, jotka tätä työtä tekevät. Hursti jakaa leipää myös sitä tarvitseville läpi vuoden kysymättä vakaumuksesta.
- ?
Teotwawki kirjoitti:
kertomaan meille, että mitä muut järjestöt ovat, jotka tätä työtä tekevät. Hursti jakaa leipää myös sitä tarvitseville läpi vuoden kysymättä vakaumuksesta.
kuin Ateistien armopalat Ry
- 987987+868768
? kirjoitti:
kuin Ateistien armopalat Ry
Paremmin tunnetaan Tepiilin senttinä
- Kadunmies evk.
Teotwawki kirjoitti:
....joulumielesi ostanut,etkö olekaan ostokseesi tyytyväinen?
Keskustelu joulumielen ostamisesta on osaltani päättynyt! - QuietPlace
....joulumielesi ostanut,etkö olekaan ostokseesi tyytyväinen?
Keskustelu joulumielen ostamisesta on osaltani päättynyt!viestiäs komppaan, mut ei voi vaatia että kaikki ymmärtäs mistä on kysymys...tekopyhyydessä?
QuietPlace kirjoitti:
viestiäs komppaan, mut ei voi vaatia että kaikki ymmärtäs mistä on kysymys...tekopyhyydessä?
..ja siksi en tähän aiheeseen viitsi liikoja panoksia hukata,joku ymmärtää,aika moni ei...
Kadunmies kirjoitti:
..ja siksi en tähän aiheeseen viitsi liikoja panoksia hukata,joku ymmärtää,aika moni ei...
eivät kysy motiivia auttamiselle, vaan sanovat, että pääasia on, että autat. Vai etkö heitä pelastusrengasta hukkuvalle ihmiselle vain siksi, että hän ei usko samalla tavalla kuin sinä?
Teotwawki kirjoitti:
eivät kysy motiivia auttamiselle, vaan sanovat, että pääasia on, että autat. Vai etkö heitä pelastusrengasta hukkuvalle ihmiselle vain siksi, että hän ei usko samalla tavalla kuin sinä?
...jos mä menen terkkariin niin ei siellä ole ketään kovaäänisen kanssa julistamassa sanomaansa!
Kadunmies kirjoitti:
...jos mä menen terkkariin niin ei siellä ole ketään kovaäänisen kanssa julistamassa sanomaansa!
aloitusta ennenkin, joten nyt tiedän missä mennään, muka Kadunmies. Vihamies. Paljonko 10 13? :-D)))))))))))))))
- Katujätkä
Teotwawki kirjoitti:
aloitusta ennenkin, joten nyt tiedän missä mennään, muka Kadunmies. Vihamies. Paljonko 10 13? :-D)))))))))))))))
Katujätkää vituttaa. Katujätkä on yksinkertainen.
- dee dee
Katujätkä kirjoitti:
Katujätkää vituttaa. Katujätkä on yksinkertainen.
sinä se aina paljastut
aivan yhtä hyvin voisit kirjottaa nimimerkillä
- armolahja
ovat uskonmiehiä ja ovat saaneet monet antautumaan Herran palvelijoiksi. Kunnioitan myös Hurstien laupeudentyötä ja sitä että vievät raamatun sanaa syrjäytyneille sieluille.
- joulunlapsi
Ei ne Hurstit mieti edes, antaako he vai ei kun vaan ihminen tulee huomioonotetuksi ja iloiseksi. Pienikin apu on valonpilkahdus syrjäytyneille. Sinne jää kipinä rintaan palamaan, että onkin tarpeellinen tässä elämässä, sehän on tarkoitus. Jokaisella erlämällä on tarkoitus.
- otan osaa
Uppoavassa laivassa ei ole ateisteja......
- hiukka kade
omastakin puolesta onnittelut
- 20
Teotwawki kirjoitti:
nimmari käy salakapakassa keskenään jutustelua.
kun parasiittien antama arvonimi on ´vuoden suolinkainen´?
Parasiiteilla ei ole mielikuvitusta. - QuietPlace
20 kirjoitti:
Parasiiteilla ei ole mielikuvitusta.mistä Teo tietää kuin monta ihmistä on salakapakassa.
Jollei ole siel koskaan käynyt eikä asiaan osaa ottanut?
Mistä tieto? - 20
QuietPlace kirjoitti:
mistä Teo tietää kuin monta ihmistä on salakapakassa.
Mistä tieto?Sinä joka vuotanut kaikki asiat pitkin kaikkia palstoja!
QuietPlace kirjoitti:
Mistä tieto?joten asia tuli selväksi yhdellä vilkaisulla.
20 kirjoitti:
Parasiiteilla ei ole mielikuvitusta.lisää, tämä käy mielenkiintoiseksi.
- QuietPlace
20 kirjoitti:
Sinä joka vuotanut kaikki asiat pitkin kaikkia palstoja!
mitä olen vuotanut ja mihn.
silloin vasta saa -puskasta-huutamas asiao ikeutuksensa.
Mut jos todella haluat että kerron salakapakan jutut...niin toki voin tehdä senkin, kunha laitat nimimerkilläsi pyynnön,puskille en laita mitään QuietPlace kirjoitti:
mitä olen vuotanut ja mihn.
silloin vasta saa -puskasta-huutamas asiao ikeutuksensa.
Mut jos todella haluat että kerron salakapakan jutut...niin toki voin tehdä senkin, kunha laitat nimimerkilläsi pyynnön,puskille en laita mitään....puskailu noin vakavalla aiheella on syvältä!
- julian a
QuietPlace kirjoitti:
Mistä tieto?täsä koko porukka:
litku nitkuketku
huttu suttujuttu
kopsu pastelittu
pölkky minitolkku
tipsu vinosnapsu
liero suurkiero
surku puskaparku
nuutti lörppökuutti - :D
julian a kirjoitti:
täsä koko porukka:
litku nitkuketku
huttu suttujuttu
kopsu pastelittu
pölkky minitolkku
tipsu vinosnapsu
liero suurkiero
surku puskaparku
nuutti lörppökuutti:DD
- Aivovuoto?
julian a kirjoitti:
täsä koko porukka:
litku nitkuketku
huttu suttujuttu
kopsu pastelittu
pölkky minitolkku
tipsu vinosnapsu
liero suurkiero
surku puskaparku
nuutti lörppökuuttiUlkona tupakilla?
- koko tonttujoukko
julian a kirjoitti:
täsä koko porukka:
litku nitkuketku
huttu suttujuttu
kopsu pastelittu
pölkky minitolkku
tipsu vinosnapsu
liero suurkiero
surku puskaparku
nuutti lörppökuuttijotka hyökkivät porukalla yhden kimppuun
Kadunmies kirjoitti:
...Joulua sinullekin!
se on vaan Teotwwki joka hyppäsi puskaan
huomiotta voi huoletta sen jättää
silä on tommonen tapa - vvvvvw
julian a kirjoitti:
täsä koko porukka:
litku nitkuketku
huttu suttujuttu
kopsu pastelittu
pölkky minitolkku
tipsu vinosnapsu
liero suurkiero
surku puskaparku
nuutti lörppökuuttikoko hyeenalauma.tosi kuvaavat !
- QuietPlace
noin euroina?
Teotwawki kirjoitti:
paljon minun budjetilleni. Olipa muuten tunkeileva kysymys, paljonko tienaat muuten?
....10euroa?...No,eihän se määrä vaan laatu..ja se että pääsee nousemaan jalustalle..
Toiseksen tässä alkaa käydä hyvin ilmeiseksi että olet valehdellut koko lahjoituksen saadaksesi huomiota,mutta pääasia on että sulla on joulumieli kohillaan!Kadunmies kirjoitti:
....10euroa?...No,eihän se määrä vaan laatu..ja se että pääsee nousemaan jalustalle..
Toiseksen tässä alkaa käydä hyvin ilmeiseksi että olet valehdellut koko lahjoituksen saadaksesi huomiota,mutta pääasia on että sulla on joulumieli kohillaan!nauramme tuolla viestipuolella.:-)
- ---
Teotwawki kirjoitti:
nauramme tuolla viestipuolella.:-)
Olet sä taukki tapaus.
Teotwawki kirjoitti:
...on toki täysi oikeus, kuten minullakin omiin ajatuksiini, ja silloin kun joku narri nauraa totuudelle niin viisaampi osaa vetää tarkat johtopäätökset siitä osuiko "arvonimi" juuri oikeaan osoitteeseen?
Kadunmies kirjoitti:
...on toki täysi oikeus, kuten minullakin omiin ajatuksiini, ja silloin kun joku narri nauraa totuudelle niin viisaampi osaa vetää tarkat johtopäätökset siitä osuiko "arvonimi" juuri oikeaan osoitteeseen?
tehdä omat johtopäätöksensä siitä, että millä aggressiolla kävit kimppuuni, kun ilmoitin auttaneeni spurguja tänä jouluna sen sijaan, että olisin ostanut turhaa tavaraa ihmisille, joilla on jo kaikki tarvittava. Olen itse käynyt sen verran lähellä tätä tilaa joskus vuosikymmeniä sitten, että tiedän varsin hyvin mitä teen ja kenen hyväksi. Olisin voinut laittaa roponi Kirkon ulkomaanavulle, jonka koko budjetista 0,4 % menee oikeaan ulkomaanapuun tai sitten antaa rahat Hurstin organisaatiolle, joka perustuu kaikkinensa aika paljolti vapaaehtoistyöhön. Heikki Hursti ei tiettävästi ole mikään asiallaan rikastunut henkilö.
- Kadunmies evk.
Teotwawki kirjoitti:
tehdä omat johtopäätöksensä siitä, että millä aggressiolla kävit kimppuuni, kun ilmoitin auttaneeni spurguja tänä jouluna sen sijaan, että olisin ostanut turhaa tavaraa ihmisille, joilla on jo kaikki tarvittava. Olen itse käynyt sen verran lähellä tätä tilaa joskus vuosikymmeniä sitten, että tiedän varsin hyvin mitä teen ja kenen hyväksi. Olisin voinut laittaa roponi Kirkon ulkomaanavulle, jonka koko budjetista 0,4 % menee oikeaan ulkomaanapuun tai sitten antaa rahat Hurstin organisaatiolle, joka perustuu kaikkinensa aika paljolti vapaaehtoistyöhön. Heikki Hursti ei tiettävästi ole mikään asiallaan rikastunut henkilö.
....keksiä joku uusi kiertoilmaisu sille että olet kadehdittavan hyvä ihminen kun laitoit 10egee Hurstille,vaikka sitäkään suoritusta et ole todistanut!
Hurstin asiakaskunnasta käytät samassa puheenvuorossa ilmaisua "spurgu",ei kovin mairitelevaa koska arvaan etteivät aiva kaikki Hurstin asiakkaat ole alkoholiongelmaisia
Ja edelleen peräänkuulutan sitä että joulumieltä ei osteta Hurstilta,vaan se tulee aivan muuten,jos on tullakseen!? Kadunmies evk. kirjoitti:
....keksiä joku uusi kiertoilmaisu sille että olet kadehdittavan hyvä ihminen kun laitoit 10egee Hurstille,vaikka sitäkään suoritusta et ole todistanut!
Hurstin asiakaskunnasta käytät samassa puheenvuorossa ilmaisua "spurgu",ei kovin mairitelevaa koska arvaan etteivät aiva kaikki Hurstin asiakkaat ole alkoholiongelmaisia
Ja edelleen peräänkuulutan sitä että joulumieltä ei osteta Hurstilta,vaan se tulee aivan muuten,jos on tullakseen!?voin lähettää kuitin lahjoituksestani, jotta saat selville paljonko summa oli?
Ja edelleen peräänkuulutan sitä että joulumieltä ei osteta Hurstilta,vaan se tulee aivan muuten,jos on tullakseen!?osoitteen vaikka galleriaani, että kaikki eivät näe.
Ja edelleen peräänkuulutan sitä että joulumieltä ei osteta Hurstilta,vaan se tulee aivan muuten,jos on tullakseen!?galleriassani katsomassa, mutta en huomannut, että olisit ottanut yhteyttä.
- ldmfg
Teotwawki kirjoitti:
Se on jurrissa ja kuset pakkasella housussa.
- ketjun lukenut
Teotwawki kirjoitti:
sinulle nauretaan joka puolella.
- 7987987+7799787
ja hurskastella vasta sitten. Hyvää joulua vaan myös nälkää näkeville. Piipahdan eväspiparit tuomassa, kun ehdin.
- 798798+8768687
Teotwawki kirjoitti:
joten laitappa läpeä soukemmalle.
- ...
säätiö näyttää myyvän uskontoa leivän särpimenä. Mutta parempi ehkä sekin kuin mammonan kerääminen ristin alle.
mistään yhtään uskonnotonta järjestöä, joka olisi tehnyt samaa työtä. Halusin antaa tänä vuonna apuni niille, joilla ei ole mitään. Niitä olen Helsingin kaduilla nähnyt vuosikymmenien varrella aivan tarpeeksi.
- ...
Teotwawki kirjoitti:
mistään yhtään uskonnotonta järjestöä, joka olisi tehnyt samaa työtä. Halusin antaa tänä vuonna apuni niille, joilla ei ole mitään. Niitä olen Helsingin kaduilla nähnyt vuosikymmenien varrella aivan tarpeeksi.
vaan eivät mainosta itseään. Haun takana ovat, ja ottavat mielellään vastaan rahaa, tavaraa ja työpanoksen.
Mutta hyvä oli sinunkin tekosi. Apua tarvitsevat eivät ole turhan ranttuja...uskonto on pieni hinta ravitsevasta ruuasta ja muutaman tunnin lämmöstä. ... kirjoitti:
vaan eivät mainosta itseään. Haun takana ovat, ja ottavat mielellään vastaan rahaa, tavaraa ja työpanoksen.
Mutta hyvä oli sinunkin tekosi. Apua tarvitsevat eivät ole turhan ranttuja...uskonto on pieni hinta ravitsevasta ruuasta ja muutaman tunnin lämmöstä.sitten käyttävät kaiken varsinaiseen apuun, ei mainostamiseen. Kirkon budjetista menee 0,4 % esim. ulkomaanapuun, jota voimallisesti mainostetaan.
- ?
Teotwawki kirjoitti:
uskonnottomia avustusorganisaatioita ei ole? Mistä se mielestäsi kertoo?
? kirjoitti:
uskonnottomia avustusorganisaatioita ei ole? Mistä se mielestäsi kertoo?
sillä uskonnottomuudella ei ole kattojärjestöä. Jos yrität tarjota tähän Vapaa-ajattelijoita, olet väärässä, he eivät edusta uskonnottomuutta organisaationa.
- ?
Teotwawki kirjoitti:
sillä uskonnottomuudella ei ole kattojärjestöä. Jos yrität tarjota tähän Vapaa-ajattelijoita, olet väärässä, he eivät edusta uskonnottomuutta organisaationa.
Hurstin hyväntekeväisyys sijoittuu? Eiköhän kyse ole humanismista jota uskonnollisella väellä löytyy enemmän.
? kirjoitti:
Hurstin hyväntekeväisyys sijoittuu? Eiköhän kyse ole humanismista jota uskonnollisella väellä löytyy enemmän.
on aika vähän uskovaista väkeä. Olen itse järjestön jäsen, joten tiedän asian. Humanismia Hurstin toiminta toki on ja minun motiivini oli ei enempää tai vähempää kuin auttaa niitä, joilla ei ole mitään riippumatta siitä, minkä vakaumuksen organisaattorit omaavat.
- hankeennukkui
Teotwawki kirjoitti:
Kun kerta se uskonnoton on nykyään niin IN niin miksi et aloita toimintaa! Pitääkö ne uskovaiset joka asiaan syyllistää. Enemmänhän teitä nykyään on, kuin uskovaisia. Varmaan tulee asiat korjattua maalliseen globaaliin mallii.
- Älä turhaan vihainen
kuinka kateus saa ihmiset voimaan pahoin. Kun itse ei voi auttaa tulee hyokkäys ja haukku.
Kun opittais ymmärtämään että hyvä kun joku auttaa, silloin apu on olemassa. Se on mahdollinen kaikille.
Jos kukaan ei auta , ei silloin apua ole olemassa. Onko se parempi vaihtoehto?- mercy , merci
ei tulisi mieleenkään tulla kehumaan em.asialla palstalle.
Kuka voi tietää miten kukin on auttanut lähimmäisiään. Ajan ja avun antaminen voi olla arvokkaampa kuin raha.Muutama ropo on liian helppoa. - .
oikeassa. Apu on aina hyvä jos ollaan samaa mieltä avun tarvitsijasta. :)
Miksi hitossa suomalaisten pitää tapella köyhistäkin!? mercy , merci kirjoitti:
ei tulisi mieleenkään tulla kehumaan em.asialla palstalle.
Kuka voi tietää miten kukin on auttanut lähimmäisiään. Ajan ja avun antaminen voi olla arvokkaampa kuin raha.Muutama ropo on liian helppoa.kysyy ensin, että mikä on motiivisi? Kun spurgu seisoo kadun kulmassa ja sanoo tarvitsevansa lanttia ruoan ostoon uskotko, että pari euroasi menee Valintataloon? Hölmö ajatus. Mikä on pyytäjän motiivi?
- mercy, merci
Teotwawki kirjoitti:
kysyy ensin, että mikä on motiivisi? Kun spurgu seisoo kadun kulmassa ja sanoo tarvitsevansa lanttia ruoan ostoon uskotko, että pari euroasi menee Valintataloon? Hölmö ajatus. Mikä on pyytäjän motiivi?
Aivan eri tilanne mielessä minulla. Tarkoitin ihan muuta auttamista kuin tuota.
Lähellä on vaikka kuinka paljon ihmisiä joille voi tuoda joulumielen auttamalla käytännön askareissa esimerkiksi.
En koskaan anna mainitsemassasi tapauksessa kenellekään rahaa.
Paljon on myös yhdistyksiä ja järjestöjä joiden kautta voi auttaa, muunkin tyyppisiä kuin uskonnollisia.
Suomessa on paljon köyhiä lapsiperheitä. mercy, merci kirjoitti:
Aivan eri tilanne mielessä minulla. Tarkoitin ihan muuta auttamista kuin tuota.
Lähellä on vaikka kuinka paljon ihmisiä joille voi tuoda joulumielen auttamalla käytännön askareissa esimerkiksi.
En koskaan anna mainitsemassasi tapauksessa kenellekään rahaa.
Paljon on myös yhdistyksiä ja järjestöjä joiden kautta voi auttaa, muunkin tyyppisiä kuin uskonnollisia.
Suomessa on paljon köyhiä lapsiperheitä.tänä vuonna antaa joululahjan niille, joilla ei ole mitään riippumatta siitä, onko minun motiivini mikä tahansa tai vastaanottajan motiivi mikä tahansa. Menikö nyt lähemmäs osoitetta?
. kirjoitti:
oikeassa. Apu on aina hyvä jos ollaan samaa mieltä avun tarvitsijasta. :)
Miksi hitossa suomalaisten pitää tapella köyhistäkin!?Iltaa hyvää lakeurelta!
Hatuun nosto Teolle teostasi.
Hyvä seppä on kuitenkin ahanees ja aina hies.
Rahaa mä en anna, mutta tuakaa tänne yks pakana niin se täällä käännetähän kohta, sanoo pohojanmaan ukkoo pakanalähetykses.
Hyvää jouluunaluus mieltä kaikille saajille ja antajille.
terv. seppä ihan itte häsyys- .
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa hyvää lakeurelta!
Rahaa mä en anna, mutta tuakaa tänne yks pakana niin se täällä käännetähän kohta, sanoo pohojanmaan ukkoo pakanalähetykses.
terv. seppä ihan itte häsyyson aina lähempänä kuin kontin suu. Tunnustan. Omaan läpeen kuuluu: minä itse, lapset, puoliso, minun suku, puolison suku, toisten penskat, naapurit, työkaverit, heidän sukunsa ja tuttunsa, arat, pieksetyt ja muut uhrit...hmmm kuka unohtu...
Seppä on oikeassa että suora toiminta on aina pares, joskus se vaan ei ole mahdollista ja sillon pitää turvautua rahaan.
;) seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa hyvää lakeurelta!
terv. seppä ihan itte häsyyskysymys: oletko koskaan käynyt Strömforsin ruukissa sepän ominaisuudessa? Mulla on nimittäin ollut tilaisuus olla apuna meidän sepän apuna täällä vesivasaranäytöksissä jo monena vuotena vesipyörän pyörittäjänä. Vesivasaran tiedät, mutta oletko nähnyt sellaista toiminnassa?
- kummitäti 2
ettå Teo laskeutui kansan keskuuteen ja Hurstille egen antoi.
- kummisetä 2
Ottaako Hurstin egen mukaansa?
- puikottaja
Pataan menee samat lahjat kuin omille jälkeläisillekkin, eli pipo, tumput, sukat ja kaulaliina. Eri värisiä settejä olen kutonut 12 kpl, kuusi pataan ja kuusi omille.
- kaks nurin kaks oike
Nuita tumppusia ja sellaistakin alkaa olla kaapit täynnä. Kirppikset ja toripöyvät notkuu. Ja lähetyksen myyjäiset. JOttai muuta.
- tuliko hyvä mieli?
kaks nurin kaks oike kirjoitti:
Nuita tumppusia ja sellaistakin alkaa olla kaapit täynnä. Kirppikset ja toripöyvät notkuu. Ja lähetyksen myyjäiset. JOttai muuta.
kaikillapa kaapit ei ole niitä täynnä, eikä ainakaan täällä meilläpäin ole kirppiksillä settejä mitkä on neulottu samanvärisillä langoilla ja samoilla kuvioilla.
- ja maa on kaunis;))
Antaessaan muille saa myös itse. Moninverroin takaisin. Antaa hyvän kiertää. Snadinkin. Itselleni vapaa-ehtoinen hyväntekeväisyystyö, antaa sekä itselleni hyvän mielen ja samalla olen saanut uusia ihmisiä ympärilleni ja elämääni;) jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista kuten minäkin. Eli nyt lähinnä puhun tästä kulttuurista ja historiasta joka on aina kiinnostanut. Ja sitten tällainen juttu. Tehdessäsi muille ihmisille ilmaisia palveluksia sydämestäsi joita voit tehdä omien rajoituksesi mukaan..kas, mukavia yllätyksiä saat itsekin. Ajattelen nykyisin näin että, kukaan meistä ei selviä yksin. Älkäämme kokoko ympärillemme sitä krääsää ja mammomaa niitä tulee ja menee elämmme aikana aina..., tärkeimmät rikkaudet ovat kuitenkin ihmiset joita kohtaamme..jotka jäävät rinnalle tänne kulkemaan. Kuka minkäkin aikaa. Tämä on minusta sitä rikkautta. Mitä itse tämän ikäisenä nyt janoan..Eivätkä silloin rajoita erilaisetkaan kulttuurisidonnaisuudet tai edes se ettei se kieli ole aina sama...vaan se tärkeintä ajattelumaailma elämästä joka samankaltainen.
Auttakaa lähimmäisemme ja ystäviänne silloin kun he vielä ovat elossa. Turha sitä on kukkalaitteita sitten sinne haudalle kanniskella;)) Apu silloin kun se tarpeen ja mahdollista antaa. Kauniit sanat ja ajatuksitkin lämmittävät monen mieltä.
tsau:Friidu
itselläni tuolla nyt isomuovi kassi nyt aivan uusi puseroita ja hameita;)) jotka olivat taas eräälle toiselle naiselle tarpeettomia, mutta joita itse raaskisi ostaa. Puolassa vaatteet ovat halpoja verrattuna täkäläiseen hintatasoon. Ja mitä itse en pidä annan eteenpäin...Näin se menee.. Eikä tämä tarkoita nyt sitä etteikö oma perheeni olisi saanut aivan samoin kuin aina ne joululahjansa kuten ennenkin...Asioita voi suunnitella etukäteen myös pitkin vuotta, eikä kenelläkään tule pahamieli sen takia että, jäisi ilman haluamaansa joululahjoja;))) Oma perhe tässä kun kovin lapsenomainen vielä...;)) nooh...miehet;)))ja hyvää joulumieltä myös sinulle.:-)
"Auttakaa lähimmäisemme ja ystäviänne silloin kun he vielä ovat elossa. Turha sitä on kukkalaitteita sitten sinne haudalle kanniskella;)) Apu silloin kun se tarpeen ja mahdollista antaa. Kauniit sanat ja ajatuksitkin lämmittävät monen mieltä."
Tämä ajatus on kuin suoraan eräästä Veikko Lavin laulusta, jossa hän sanoo jotenkin, että turha on polttaa kynttilää haudalla, jos ei olla elämän aikana sitä hyvää toisillemme tehneet.:-)- ja maa on kaunis;))
Teotwawki kirjoitti:
ja hyvää joulumieltä myös sinulle.:-)
"Auttakaa lähimmäisemme ja ystäviänne silloin kun he vielä ovat elossa. Turha sitä on kukkalaitteita sitten sinne haudalle kanniskella;)) Apu silloin kun se tarpeen ja mahdollista antaa. Kauniit sanat ja ajatuksitkin lämmittävät monen mieltä."
Tämä ajatus on kuin suoraan eräästä Veikko Lavin laulusta, jossa hän sanoo jotenkin, että turha on polttaa kynttilää haudalla, jos ei olla elämän aikana sitä hyvää toisillemme tehneet.:-)valitettavasti minäkin tunnen liikaa niitä itsekkäitä keskiluokkaisia ja tulosia ihmisiä jotka eivät koskaan vaivaudu ajattelemaan edes, kuinka hyvin heillä itsellään on asiat elämässään aina ollut. Tämä masentaa ja ahdistaa. On aikaa ja rahaa matkustaa maailmantoiselle puolelle Joulua pakoon jopa levennällä sillä?..mutta, ei aikaa eikä mitään halua edes joulukortilla muistaa saati toivottaa Hyvää Joulua? Tai ottaa se sijaan sukulainen tai ystävä Joulunviettoon joka ei enää jaksa järjestää joulua sairauden tms. vuoksi? Tätä olen miettinyt kuinka itsekkäitä monet ovat? Tämä eräänlainen yksilökeskeisyys j- MINÄ keskeisyys kun näkyyy ei ainoastaan Jouluna vaan muunakin elämän asenteena. Kaikki mitataan ikäänkuin asenteella mitä saan vastapalveluna? Minun auto, minun aika? En tiedä olenko ainoa jota tällainen ahdistaa..Jokainen kun voi tehdä kuitenkin jotain hyvää.......kysymys on pitkälti jostain mitä vaikea ymmärtää...Kysymys ei ole aina rahasta.
Ehkä siksi minäkin olen nykyisin mielummin tekemissä niiden ihmisten kanssa joilla tuo ajatusmaailma elämästä on samanlainen. Olenkin tätä miettinyt nyt paljon olemmeko kadottaneet kyvyn elää? Tätä ei pidä yleistää...niinkuin ikävä kyllä täällä joillakin on tapana.
tiedän että, kirjoitukseni herättää nyt joidenkin niskavillat pystyyn ja miinuksia rapisee roppakaupalla...mutta, en välitä. Miettiköön kukin itse...tykönään. Olisiko varaa muuttaa omalta kohdaltaan elämänasennetta;)) myönteisempään...se kun ei ole itseltä pois..vaan toisin päin...
Veikko Lavi oli minunkin mielestäni erittäin viisas mies;)) Häneltä on paljon opittavaa..
tsau:Friidu ja maa on kaunis;)) kirjoitti:
valitettavasti minäkin tunnen liikaa niitä itsekkäitä keskiluokkaisia ja tulosia ihmisiä jotka eivät koskaan vaivaudu ajattelemaan edes, kuinka hyvin heillä itsellään on asiat elämässään aina ollut. Tämä masentaa ja ahdistaa. On aikaa ja rahaa matkustaa maailmantoiselle puolelle Joulua pakoon jopa levennällä sillä?..mutta, ei aikaa eikä mitään halua edes joulukortilla muistaa saati toivottaa Hyvää Joulua? Tai ottaa se sijaan sukulainen tai ystävä Joulunviettoon joka ei enää jaksa järjestää joulua sairauden tms. vuoksi? Tätä olen miettinyt kuinka itsekkäitä monet ovat? Tämä eräänlainen yksilökeskeisyys j- MINÄ keskeisyys kun näkyyy ei ainoastaan Jouluna vaan muunakin elämän asenteena. Kaikki mitataan ikäänkuin asenteella mitä saan vastapalveluna? Minun auto, minun aika? En tiedä olenko ainoa jota tällainen ahdistaa..Jokainen kun voi tehdä kuitenkin jotain hyvää.......kysymys on pitkälti jostain mitä vaikea ymmärtää...Kysymys ei ole aina rahasta.
Ehkä siksi minäkin olen nykyisin mielummin tekemissä niiden ihmisten kanssa joilla tuo ajatusmaailma elämästä on samanlainen. Olenkin tätä miettinyt nyt paljon olemmeko kadottaneet kyvyn elää? Tätä ei pidä yleistää...niinkuin ikävä kyllä täällä joillakin on tapana.
tiedän että, kirjoitukseni herättää nyt joidenkin niskavillat pystyyn ja miinuksia rapisee roppakaupalla...mutta, en välitä. Miettiköön kukin itse...tykönään. Olisiko varaa muuttaa omalta kohdaltaan elämänasennetta;)) myönteisempään...se kun ei ole itseltä pois..vaan toisin päin...
Veikko Lavi oli minunkin mielestäni erittäin viisas mies;)) Häneltä on paljon opittavaa..
tsau:Friidumutta mulla on onneksi taas iso ja suurisydäminen suku. Se on arvokkaampi asia kuin aina itsekään käsittää. Hyväosaiset "ystävät" katosivat kuvasta 1990-luvun alussa, kun tein näyttävän konkurssin, mutta jäljelle jäivät sitten ne oikeat ystävät, jotka ovat toista maata.:-) Onneksi en ole yksin, vaikka asun yksin.
- Maa on kaunis;))
Teotwawki kirjoitti:
mutta mulla on onneksi taas iso ja suurisydäminen suku. Se on arvokkaampi asia kuin aina itsekään käsittää. Hyväosaiset "ystävät" katosivat kuvasta 1990-luvun alussa, kun tein näyttävän konkurssin, mutta jäljelle jäivät sitten ne oikeat ystävät, jotka ovat toista maata.:-) Onneksi en ole yksin, vaikka asun yksin.
todellisuussa koskaan tavallaan ystäviä olletkaan? Minusta ystävyys jos, se on aitoa kestää kyllä nekin vuodet jolloin ei olla tavoitettavissa eikä sillä ole mitään tekemistä sinun sen hetkisen sosiaalisen tai taloudellisen aseman kanssa;)) Joutavat minun puolestani ainakin menemään sellaiset "ystävät" joille tuo status on niin tärkeää... Ehkä ihminen on sellainen että, oppii vasta kun omalle kohdalle kolahtaa ja kunnolla;) Joulumielen antoi meillekin kundi joka opetellut soittamaan tämän kauniin joululaulun: Maa on niin kaunis;))
Ja tämän joulumielen aioin myös pitää. Tänne palstalle jos tulee...joulumieli on helposti mennyttä, kun jää lukemaan näitä ikäviä kommentteja joita täälläkin jotkut ajattelemasti suuressa viisaudessaan omasta mielestään kevyesti viljelevät...
Elämä on helppoa silloin kun jostain pitää kiin..*Täytyisi kuitenkin jaksaa ajatella että, niin ei kaikilla suinkaan ole. Onni täällä vaihtelee..,.mutta kyllä suojeleleekin...Ainakin siltä tuntuu...;))
Tsau:Friidu Maa on kaunis;)) kirjoitti:
todellisuussa koskaan tavallaan ystäviä olletkaan? Minusta ystävyys jos, se on aitoa kestää kyllä nekin vuodet jolloin ei olla tavoitettavissa eikä sillä ole mitään tekemistä sinun sen hetkisen sosiaalisen tai taloudellisen aseman kanssa;)) Joutavat minun puolestani ainakin menemään sellaiset "ystävät" joille tuo status on niin tärkeää... Ehkä ihminen on sellainen että, oppii vasta kun omalle kohdalle kolahtaa ja kunnolla;) Joulumielen antoi meillekin kundi joka opetellut soittamaan tämän kauniin joululaulun: Maa on niin kaunis;))
Ja tämän joulumielen aioin myös pitää. Tänne palstalle jos tulee...joulumieli on helposti mennyttä, kun jää lukemaan näitä ikäviä kommentteja joita täälläkin jotkut ajattelemasti suuressa viisaudessaan omasta mielestään kevyesti viljelevät...
Elämä on helppoa silloin kun jostain pitää kiin..*Täytyisi kuitenkin jaksaa ajatella että, niin ei kaikilla suinkaan ole. Onni täällä vaihtelee..,.mutta kyllä suojeleleekin...Ainakin siltä tuntuu...;))
Tsau:Friiduanna niiden kana-aivojen häiritä joulurauhaani. Mieleeni tuli vain eräs tapaus vuosien takaa. Olin konkurssin jälkeen pokena Intercontinental hotellin Brasserie ravintolassa ja eräs entinen alaiseni asteli ovesta sisään. Hän oli silloin noussut jo Ruotsin postilaitoksen myyntijohtajaksi. Mies katsoi minua ensin epäuskoisesti ja käveli sitten ylimielinen ilme kasvoillaan ravitolaan ja sanoi, että moikka. Nöyrryttävää.....sanoisin.
- joulumieltä kaikille
Maa on kaunis;)) kirjoitti:
Tsau:Friiduja alla olevasta kommentistasiko huokui joulumieli. Tämähän on avoin keskustelupalsta ja mielipiteet on jokaiselle kirjoittajalle suotuja. Kaikkia ei voi miellyttää.
---------------
Ja tämän joulumielen aioin myös pitää. Tänne palstalle jos tulee...joulumieli on helposti mennyttä, kun jää lukemaan näitä ikäviä kommentteja joita täälläkin jotkut ajattelemasti suuressa viisaudessaan omasta mielestään kevyesti viljelevät... - joulunako
ja maa on kaunis;)) kirjoitti:
valitettavasti minäkin tunnen liikaa niitä itsekkäitä keskiluokkaisia ja tulosia ihmisiä jotka eivät koskaan vaivaudu ajattelemaan edes, kuinka hyvin heillä itsellään on asiat elämässään aina ollut. Tämä masentaa ja ahdistaa. On aikaa ja rahaa matkustaa maailmantoiselle puolelle Joulua pakoon jopa levennällä sillä?..mutta, ei aikaa eikä mitään halua edes joulukortilla muistaa saati toivottaa Hyvää Joulua? Tai ottaa se sijaan sukulainen tai ystävä Joulunviettoon joka ei enää jaksa järjestää joulua sairauden tms. vuoksi? Tätä olen miettinyt kuinka itsekkäitä monet ovat? Tämä eräänlainen yksilökeskeisyys j- MINÄ keskeisyys kun näkyyy ei ainoastaan Jouluna vaan muunakin elämän asenteena. Kaikki mitataan ikäänkuin asenteella mitä saan vastapalveluna? Minun auto, minun aika? En tiedä olenko ainoa jota tällainen ahdistaa..Jokainen kun voi tehdä kuitenkin jotain hyvää.......kysymys on pitkälti jostain mitä vaikea ymmärtää...Kysymys ei ole aina rahasta.
tsau:Friiduperse !
- Eetu Uski
Kun täytin vuosia panin suvulle kirjeet, että ei tarvii tulla norkoilemaan, vaan
rahat veikko hurstille. Tilinumeron laitoin myös. Kukaan ei pannut rahoja
Hurstille. Mie kysyin. Sukulaiset on vittumaisia. Ne tulee paikalle, jos sinulla
on jotain annettavaa, kuten rahaa tai täytekakkua.mieltä ylentävä kokemus varmasti, mutta siitäkin huolimatta toivotan sinulle hyvää joulua.:-)
- lovetti
Lahjoja on helppo tehdä,ei tarvitse aina käyttää rahaa.
Hyvää joulua!
- ihana69
Minä olen jo kolmena vuotena antanut aikuisille lapsilleni itsetekemiäni lahjakortteja. Esim. Jalkahoito jonka itse teen , lastenlasten hemmottelu viikonloppu vanhemmat saavat silloin aikaa itselleen ja toisilleen. Kaappien siivous....... ja kaikkee mitä vain keksii. Annan siis lapsilleni aikaani koska taloudellisesti ei ole mahdollisuutta kuin pienille lastenlapsille laittaa paketit. Kovasti ovat lapseni tykänneet ja minä saan olla tärkeä heidän elämässään.
- -pietroboy-
Kaipa Hursti on laupeudentyössään nykyajan Jeesus, tai sinne päin ... Mutta kyllä iso kysymys on se mikä 'laupeudentyön' (tässä jakaa esim. ruokaa) merkitys on köyhien kannalta katsottuna. Onko se hyvä vai huono asia.
Kun köyhyys vain lisääntyy koko ajan valtion osallistumatta sen torjuntaan, tulee ikään kuin tilaus oikeistolaiselle hyväntekeväisyydelle. En tarkoita sitä, etteikö hyväntekeväisyyttä voisi tehdä jokainen hyvästä sydämestään, mutta näyttää siltä, että mitä enemmän tuloerot kasvavat, sitä enemmän saavat julkisuutta 'hyväntekijät' -ne, joille raha poikii.
Valtiovalta vaikenee ... monet kansanedustajat puhuvat kyllä taukoa pitämättä köyhyydestä, mutta 'köyhyys' ilmenee vain heidän sanottavansa yksitoikkoisuudessa, ei esim. haluna nostaa vähimmäisetuuksia. Toisaalta näen asian siten, ettei köyhyyden poistamisesta voikaan aidosti puhua, jos ei itse ole köyhyyttä kokenut/koe. Se on vähän samaa, jos tukulla seteleitä vilvoittelee kasvojaan pitkän puherupeaman jälkeen ...
Vaikka meistä jokainen haluaisi epäilemättä olla 'pikkujeesus', ei silti saa unohtaa valtion roolia köyhyyden poistamisessa. Se voitaisiinkin tehdä aivan koska vain, esim kansalaispalkan muodossa, mutta sitä ei tehdä, ja syykin siihen on selvä.
Minusta selvä syy edelliseen on se, että köyhyyttä tarvitaan kapitalistisessa järjestelmässä luomassa kiihoketta ... kukapa haluaisi olla köyhä? Jokainen näkee lähipiirissään köyhiä, ja itsen sovittaminen lähimmäisen rooliin on lopulta estettävissä omilla toimilla: Kilpaile toista vastaan, jompikumpi häviää, ja se en ole minä itse. Tästä seuraa väite, että hävinneet(köyhät) ovat itse syypäitä, he ovat laiskoja.
Edelleen ... köyhyyden poistaminen on valtiovallan tehtävä. Valtiovallan on palattava lähtöruutuun -miksei juuri Jeesuksen opetuksiin: Köyhyyden poistaminen asetetaan ensisijaiseksi, ei niin kuin nyt, että keskiluokan ja rikkaiden asema on ensisijainen. Ennen ei voi puhua inhimillisyydestä, ei oikeudenmukaisuudesta ... ei edes hyvästä joulumielestä.aivan samaa mieltä kanssasi ja siksi kuulunkin työväenyhdistyksen johtokuntaan. Siten haluan olla omalta osaltani vaikuttamassa siihen, että kapitalisoituminen ei veisi meitä amerikkalaistyyppiseen yhteiskuntaan, jossa 30 % kansasta on köyhää ja loput porskuttavat rikastuakseen entisestään. Meidän köyhien osuus on jo virallisen tilaston mukaan 13 %. Niin, että perässä tullaan.
Motiivini antaa avustusta Hurstille oli kuitenkin se, että hän auttaa ihmisiä, joilla ei ole mitään. Olen itsekin ollut hyvin lähellä sitä tilaa joskus pari vuosikymmentä sitten.- -pietroboy-
Teotwawki kirjoitti:
aivan samaa mieltä kanssasi ja siksi kuulunkin työväenyhdistyksen johtokuntaan. Siten haluan olla omalta osaltani vaikuttamassa siihen, että kapitalisoituminen ei veisi meitä amerikkalaistyyppiseen yhteiskuntaan, jossa 30 % kansasta on köyhää ja loput porskuttavat rikastuakseen entisestään. Meidän köyhien osuus on jo virallisen tilaston mukaan 13 %. Niin, että perässä tullaan.
Motiivini antaa avustusta Hurstille oli kuitenkin se, että hän auttaa ihmisiä, joilla ei ole mitään. Olen itsekin ollut hyvin lähellä sitä tilaa joskus pari vuosikymmentä sitten.Hyviä tekoja ei tarvitse puolustella -ainakaan minulle ...
Mitä tulee tässä isossa kysymyksessä kirkon rooliin -Hurstikin vaikuttaa tavallaan kirkon kautta, koska avustamiseen liittyy myös 'hengellinen' puoli. En tiedä uskaltaako tälläistä sanoa, mutta näen kirkon roolin yhtä lailla köyhyyttä ylläpitävänä, kuin sitä poistavana. No, tarkalleen ottaen köyhyys voi hetkeksi helpottaa, jos saa paketin, mikä sisältönä on sekä henkeä, että materiaa ...
Minusta kirkon pitäisi ottaa vaativampi rooli suhteessa köyhyyteen, suhteessa valtioon. Joku korkeista hengenmiehistä tulee kyllä aika ajoin julkisuuteen puhumaan köyhyydestä ... mutta ... mitä puhe itse asiassa tarkoittaa? Näen sen kyllä siten, että köyhyys on hengellisen työn kannalta välttämätöntä kirkolle.
Valtion rooli köyhyyden poistamisessa - kirkon rooli köyhyyden poistamisessa kulkevat käsi kädessä. Kumpikaan ei halua poistaa köyhyyttä oikeasti. Tämä on hyvin kummallista, sillä jos kuuntelee vaikka 'tosiuskovaisen' viestiä, kuuluu siihen vakuutus lähimmäisenrakkaudesta ... No, tämän voi tulkita myös siten, ettei ole varmuutta siitä mitä on oikea lähimmäisenrakkaus -millaista on köyhyyden poistaminen, kun se tehdään oikein. Kuinka monta vuosisataa siihen kuluu, kun se tehdään hyvin ...
Nämä ovat vaikeita asioista, mutta olen kyllä vakaasti sitä mieltä, että jos kirkon ylin johto muuttaisi hurskauden energian paineeksi valtiovaltaa kohtaan, niin ihmisrakkauskin saisi uusia ulottuvuuksia. -pietroboy- kirjoitti:
Hyviä tekoja ei tarvitse puolustella -ainakaan minulle ...
Mitä tulee tässä isossa kysymyksessä kirkon rooliin -Hurstikin vaikuttaa tavallaan kirkon kautta, koska avustamiseen liittyy myös 'hengellinen' puoli. En tiedä uskaltaako tälläistä sanoa, mutta näen kirkon roolin yhtä lailla köyhyyttä ylläpitävänä, kuin sitä poistavana. No, tarkalleen ottaen köyhyys voi hetkeksi helpottaa, jos saa paketin, mikä sisältönä on sekä henkeä, että materiaa ...
Minusta kirkon pitäisi ottaa vaativampi rooli suhteessa köyhyyteen, suhteessa valtioon. Joku korkeista hengenmiehistä tulee kyllä aika ajoin julkisuuteen puhumaan köyhyydestä ... mutta ... mitä puhe itse asiassa tarkoittaa? Näen sen kyllä siten, että köyhyys on hengellisen työn kannalta välttämätöntä kirkolle.
Valtion rooli köyhyyden poistamisessa - kirkon rooli köyhyyden poistamisessa kulkevat käsi kädessä. Kumpikaan ei halua poistaa köyhyyttä oikeasti. Tämä on hyvin kummallista, sillä jos kuuntelee vaikka 'tosiuskovaisen' viestiä, kuuluu siihen vakuutus lähimmäisenrakkaudesta ... No, tämän voi tulkita myös siten, ettei ole varmuutta siitä mitä on oikea lähimmäisenrakkaus -millaista on köyhyyden poistaminen, kun se tehdään oikein. Kuinka monta vuosisataa siihen kuluu, kun se tehdään hyvin ...
Nämä ovat vaikeita asioista, mutta olen kyllä vakaasti sitä mieltä, että jos kirkon ylin johto muuttaisi hurskauden energian paineeksi valtiovaltaa kohtaan, niin ihmisrakkauskin saisi uusia ulottuvuuksia.tuolla Kirkko kuulolla palstalla tässä asiassa, mutta ne aloitukset ovat jo painuneet aika kauas, kun siellä on sitä aktiviteettia aika lailla.
Sen verran voin asiasta tälle palstalle kuitenkin kertoa, että kirkon lähes miljardin euron tulosta 0,4 % menee kirkon ulkomaan avun merimieskirkkojen tukemiseen vuosittain, joten sillä en olisi kamalasti henkseleitäni paukuttamassa.
Hyvät joulut Teolle näin jälkikäteen. Hursti porukkoineen tekee hyvää työtä.
olen ollut matkalla jouluna, joten sain tämän tiedon vasta nyt. Hyvää uutta vuotta koko perheelle.:-)
Teotwawki kirjoitti:
mitä sinä täällä teet? Eihän sun ikä vielä tähän palstaan riitä:-XD
Joo, ei riitä, mutta reilut 1,5 v. ja sitten riittää :) Joskin luulen etten siltikään pörrää täällä.
K.D kirjoitti:
Joo, ei riitä, mutta reilut 1,5 v. ja sitten riittää :) Joskin luulen etten siltikään pörrää täällä.
minä lähden tänä aamuna synnyinkaupunkiini uudenvuoden viettoon joten hyvää uutta vuotta sinulle ja perheelle.:-)
- Elävä kivi
Ensimmäiset lopun merkit
3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä temppeliä vastapäätä, kyselivät Pietari, Jaakob, Johannes ja Andreas, jotka olivat hänen kanssaan: [Matt. 24:3-14; Luuk. 21:7-19 : Mark. 1:29]
4 "Milloin se kaikki tapahtuu? Kerro meille, mikä on merkkinä siitä, että sen toteutuminen on lähellä."
5 Jeesus alkoi puhua heille: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. [Jer. 29:8; Ef. 5:6; Kol. 2:8; 2. Tess. 2:3; 1. Joh. 4:1]
6 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
7 Kun kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, älkää pelästykö. Niin täytyy käydä, mutta se ei vielä merkitse loppua.
8 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, joka puolella on maanjäristyksiä ja tulee nälänhätä. Tämä on synnytystuskien alkua. [2. Aik. 15:6; Jes. 19:2]
Tätä tapahtuu jo nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482110Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902090- 1201993
- 771699
- 481678
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2391555- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171155Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097