Parhaat vinkit eläkesäästämiseen finanssipalstalta
2
700
Vastaukset
- lopettanut säästön
Ei kannata koko eläkesäästäminen, sillä rikastuttaa ainoastaan rahalaitoksia..Varmrmmin säästää vaikka sukanvareteen 30 vuotta ja ottaa sieltä rahat kun 60 v. täyttää, jotain jää vaikka jokin söis arvoa.
- Eläkekassa marjassa
Olen toisaalla kertonut, miten vaimoni eläkkeen kasvun kävi. V 1999 aloitettaessa laskelma oli 65 - 75 vuosien välillä 260 eur/ kk. Kun säästäminen jatkui, odotettu eläke pieneni koko ajan, ollen v 2008 enää 160 eur/kk ja nyt vieläkin pienempi. Jos hän vv 1999 - 2019 säästäisi saman summan eli 85 eur/ kk sukanvarteen, summa olisi ( 20v x 12 kk x 85 eur) 20400 eur. Jos sen "palauttaisi" kymmenen vuoden aikana käyttöön, olisi summa 175 euroa/ kk, eli huomattavasti suurempi, kuin eläkevakuutuksen kautta.
Jos säästäminen tapahtuisi vaikka määräaikaistilille, huonommankin korkokannan aikana korkoa korolle periaatteella kuukausittainen "eläke" lisääntyisi useilla kympeillä.
Laskekaa tarkkaan ennen kuin lähdette mukaan eläkevakuutuksiin/ eläkesäästämisiin. Järjestelmän pyörittäminen ei ole ilmaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881409Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 50938
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102774
- 64731
- 33712