Stora Enso
25
937
Vastaukset
Havupuu kuitua ei voi korvata kaikissa paperilaaduissa eugalyptus sellulla. Se on investointi mitä tekee kaikki yhtiöt kuten UPM:kin teki jo.
- Tutustunut :D
Onko joku jotain muuta tässä väittänyt???
- Varkkila
Hienoa, olisipa se normaali toiminta joskus tarrannut siinä kartalla Varkauden kohdalla...Milloin se kauppakeskus nyt sitten rakennetaan ja kuka ostaa ne tyhjät asunnot?
- Osallistuin hommaan
Jos tarkoitat Fray Bentoksessa, Uruguayssa olevaa sellutehdasta, niin sen investoinnin teki Botnia. Omistusjärjestelyjen myötä tehdas siirtyi UPM:n omistukseen. Raaka-aineena tehdas käyttää eucalyptusta, josta n. 60% tulee omilta viljelyksiltä. Havukuitu ja lyhytkuitu paperissa eivät ole toisiaan korvaavia kuituja. Niillä tavoitellaan erilaisia ominaisuuksia paperiin.
- brun02
Voi helevetti noiden kuopiolaisten kanssa.
- Mahtava tehdas
- kertokaas keneltä
Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaan - herra vai narri
kertokaas keneltä kirjoitti:
Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaanTämä on vaan kuulkaa sitä kapitalismia ja vapaata markkinataloutta. Sitä saa kun muistaa äänestää porvaripuolueita ja kun äänestät kokoomusta niin äänestät omistajia, sehän on melkein kuin omistaisit itsekin jotain....
- Näin on näreet
kertokaas keneltä kirjoitti:
http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaanRajamäki liittyy tähän? Varmasti yhtäpaljon kuin PötyPekka. Ei ollenkaan. Tosin tuo tehdashanke toivottavasti poikii runsaasti töitä Varkauteen. Kuten vastaava Brasilia projekti.
- :D
herra vai narri kirjoitti:
Tämä on vaan kuulkaa sitä kapitalismia ja vapaata markkinataloutta. Sitä saa kun muistaa äänestää porvaripuolueita ja kun äänestät kokoomusta niin äänestät omistajia, sehän on melkein kuin omistaisit itsekin jotain....
Vasemmistopuolueita äänestämällähän se tilanne vasta paraneekin :D
- selluton
Näin on näreet kirjoitti:
Rajamäki liittyy tähän? Varmasti yhtäpaljon kuin PötyPekka. Ei ollenkaan. Tosin tuo tehdashanke toivottavasti poikii runsaasti töitä Varkauteen. Kuten vastaava Brasilia projekti.
... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?
- sitä saa mitä tilaa
selluton kirjoitti:
... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108397-yle-myontaa-”ahonen-oli-ainoa-joka-suostui”
- Kaarnalaivoja
selluton kirjoitti:
Varkauden tehtaat ja Brasilian laitokset ovat kilpailemassa samoilla apajilla. Suomeen ei yksinkertaisesti kannata tuollaista investointia tehdä. Venäjälle ehkä joskus kun olot siellä saataisiin vakiintumaan. Suomessa ei ole koskaan enää edellytyksiä, näillä puun hinnoilla, tuollaisen laitoksen investointiin.
- Näin on näreet
tuota tarkoitin Varkauteen toivottavasti tulevilla töillä. Toivottavasti. Persut älyää pysyä tästä erillään.
- Anonyymi
jauhelihakeitto
- Anonyymi
nenässä on patti
- Anonyymi
nenässä on patti
- Anonyymi
sahala
- Anonyymi
hyi hyi hyi hyi hyi hyi hyi
- Anonyymi
ei ei ei ei ei ei ei
- Anonyymi
voi voi voi voi voi voi voi
- Anonyymi
enso
muhennus
mustalaisen savupiippu - Anonyymi
gergg443f23
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989