Stora Enso

sinne män

25

937

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Havupuu kuitua ei voi korvata kaikissa paperilaaduissa eugalyptus sellulla. Se on investointi mitä tekee kaikki yhtiöt kuten UPM:kin teki jo.

• Tutustunut :D

Onko joku jotain muuta tässä väittänyt???

• Varkkila

Hienoa, olisipa se normaali toiminta joskus tarrannut siinä kartalla Varkauden kohdalla...Milloin se kauppakeskus nyt sitten rakennetaan ja kuka ostaa ne tyhjät asunnot?

• Osallistuin hommaan

Jos tarkoitat Fray Bentoksessa, Uruguayssa olevaa sellutehdasta, niin sen investoinnin teki Botnia. Omistusjärjestelyjen myötä tehdas siirtyi UPM:n omistukseen. Raaka-aineena tehdas käyttää eucalyptusta, josta n. 60% tulee omilta viljelyksiltä. Havukuitu ja lyhytkuitu paperissa eivät ole toisiaan korvaavia kuituja. Niillä tavoitellaan erilaisia ominaisuuksia paperiin.

• brun02

Voi helevetti noiden kuopiolaisten kanssa.

• kertokaas keneltä

• herra vai narri
        kertokaas keneltä kirjoitti:

Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
        http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaan

Tämä on vaan kuulkaa sitä kapitalismia ja vapaata markkinataloutta. Sitä saa kun muistaa äänestää porvaripuolueita ja kun äänestät kokoomusta niin äänestät omistajia, sehän on melkein kuin omistaisit itsekin jotain....

• Näin on näreet
        kertokaas keneltä kirjoitti:

Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
        http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaan

Rajamäki liittyy tähän? Varmasti yhtäpaljon kuin PötyPekka. Ei ollenkaan. Tosin tuo tehdashanke toivottavasti poikii runsaasti töitä Varkauteen. Kuten vastaava Brasilia projekti.

• :D
        herra vai narri kirjoitti:

Tämä on vaan kuulkaa sitä kapitalismia ja vapaata markkinataloutta. Sitä saa kun muistaa äänestää porvaripuolueita ja kun äänestät kokoomusta niin äänestät omistajia, sehän on melkein kuin omistaisit itsekin jotain....

Vasemmistopuolueita äänestämällähän se tilanne vasta paraneekin :D

• selluton
        Näin on näreet kirjoitti:

Rajamäki liittyy tähän? Varmasti yhtäpaljon kuin PötyPekka. Ei ollenkaan. Tosin tuo tehdashanke toivottavasti poikii runsaasti töitä Varkauteen. Kuten vastaava Brasilia projekti.

... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?

• sitä saa mitä tilaa
        selluton kirjoitti:

... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108397-yle-myontaa-”ahonen-oli-ainoa-joka-suostui”

• Kaarnalaivoja
        selluton kirjoitti:

Varkauden tehtaat ja Brasilian laitokset ovat kilpailemassa samoilla apajilla. Suomeen ei yksinkertaisesti kannata tuollaista investointia tehdä. Venäjälle ehkä joskus kun olot siellä saataisiin vakiintumaan. Suomessa ei ole koskaan enää edellytyksiä, näillä puun hinnoilla, tuollaisen laitoksen investointiin.

• Näin on näreet

tuota tarkoitin Varkauteen toivottavasti tulevilla töillä. Toivottavasti. Persut älyää pysyä tästä erillään.

• Anonyymi

jauhelihakeitto

• Anonyymi

nenässä on patti

• Anonyymi

nenässä on patti

• Anonyymi

sahala

• Anonyymi

hyi hyi hyi hyi hyi hyi hyi

• Anonyymi

ei ei ei ei ei ei ei

• Anonyymi

voi voi voi voi voi voi voi

• Anonyymi

enso
      muhennus
      mustalaisen savupiippu

• Anonyymi

gergg443f23

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe