Onko tietoa? Missä hinnoissa pyörivät?
Isännöintitoimiston palkka?
1
563
Vastaukset
- Alalla ollut
Paljolti riippuu tehtävän kuvasta eli onko kiinteistösihteerin, isännöitsijnä, isännöintiosaston päällikkön yms. toimenkuva kyseessä. Jos puhutaan isännöitsijän palkoista niin todeta voi, että vaihtelua on suuresti. Riippuu paljolti isännöintitoimistosta, paikkakunnasta, isännöitävien kohteiden määrästä, laadusta ja vaativuustasosta ja asiaan vaikuttaa myös se oletko toisella palkollisena vai itse yrittäjänä. Palkkahaitari menee luokassa 1800 - 7000 euroa/kk. Keskipalkka alalla on 3200 euroa mikä kuulostaa yhtäkkiä hyvältä mutta totuus on toisenlainen. Keväällä mikäli isännöit alan keskimääräistä määrää taloyhtiöitä eli noin 25 kohdetta niin taloyhtiön hallituksien ja yhtiökokouksia on ainakin 50 kappaletta. Valtaosa näistä sijoittuu ilta-aikaan ( klo 17.00 -21.00 ajanjaksolle) eli se tarkoittaa sitä, että toimistolla saa istua 10-12 tunnin päiviä. Mikäli kokous alkaa esim. kello 19.00 ja työpäiväsi loppuu kello 16.30 niin odotusajalta ei yleensä makseta palkkaa. Alalla ei ole valtakunnalista työehtosopimuksta, joten käsitettä ylityö ei tunneta. Työehtosopimuksen puuttumisesta johtuen saat neuvotella kaikki asiat vuosiloman määrästä, lomakorvauksiin, äityisloman palkalliseen jaksoon yms. asiat alusta loppuun. Tässä nyt jotain vastausta, toivottavasti oli apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091608Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1391358- 541123
- 72995
- 52969
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764